Kuinka pieni on pienikokoinen?

sentit ja kilot?

Kiinnostaa, millaista ihmistä pidät pienikokoisena?
sentit? kilot? vaatekoko?
oletko itse pienikokoinen?

27

6637

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikku-Myy ;)

      Mä olen 153 cm ja painan 45 kg, vaatekoko xs-s. Pieneksi ja hoikaksi aina sanotaan, enkä hirveä tankki omastakaan mielestä ole... No mistäs tämmöiset kysymykset tuli mieleen? :)

      • alkup. kyselijä

        ... mulle 166/75-mittaselle... mielestäni on kyllä normaalihoikka, mutta ei nyt mikään extrapieni... haluaa vaan korostaa hoikkuuttaan?


      • 168/52...
        alkup. kyselijä kirjoitti:

        ... mulle 166/75-mittaselle... mielestäni on kyllä normaalihoikka, mutta ei nyt mikään extrapieni... haluaa vaan korostaa hoikkuuttaan?

        ...eikä koskaan ole mieleeni juolahtanutkaan, että olisin pienikokoinen! Mielestäni ihminen (naispuolinen), joka on yli 160cm pitkä ei voi olla "pieni", vaikka olisi miten laiha. Pienikokoisen ihmisen kriteereihin kuuluu minun mielestäni se, että henkilö on SEKÄ lyhyt, että hoikka.


      • tytz
        168/52... kirjoitti:

        ...eikä koskaan ole mieleeni juolahtanutkaan, että olisin pienikokoinen! Mielestäni ihminen (naispuolinen), joka on yli 160cm pitkä ei voi olla "pieni", vaikka olisi miten laiha. Pienikokoisen ihmisen kriteereihin kuuluu minun mielestäni se, että henkilö on SEKÄ lyhyt, että hoikka.

        Minua sanotaan hoikaksi, mutta pieneksi minua ei ole sanottu vielä koskaan. :)


    • homma....

      Nimittäin koko S=small ja jos osaat enkkua niin se tarkoittaa pientä. S on useimmiten 34/36 tai 36/38 eli keskimäärin koosta 36 ja sitä pienemmät ovat pieniä. Silloin olet pienikokoinen.

      • 158 cm

        Ei pienuus ole vain sivusuuntaista. Jos aikuinen on vaikkapa 140 cm pitkä, mielestäni häntä voi kutsua pieneksi, vaikka olisi muuten L-kokoa. Ei minusta häntä voi kokonaisuutena kutsua oikein isoksikaan. Eikä varsinkaan keskikokoiseksi, noissa mitoissa olisi kaikkea muuta kuin keskikoinen, kun toiseen suuntaan on pieni ja toiseen iso.

        Toisaalta itseäni reilusti päätä pidempää 180 senttistä en täältä alhaalta oikein kykenisi kutsumaan vakavalla naamalla sanomaan pieneksi, vaikka käyttäisi kuinka pientä kokoa. Laiha tai hoikka hän voi olla.


      • kategoriansa kullakin
        158 cm kirjoitti:

        Ei pienuus ole vain sivusuuntaista. Jos aikuinen on vaikkapa 140 cm pitkä, mielestäni häntä voi kutsua pieneksi, vaikka olisi muuten L-kokoa. Ei minusta häntä voi kokonaisuutena kutsua oikein isoksikaan. Eikä varsinkaan keskikokoiseksi, noissa mitoissa olisi kaikkea muuta kuin keskikoinen, kun toiseen suuntaan on pieni ja toiseen iso.

        Toisaalta itseäni reilusti päätä pidempää 180 senttistä en täältä alhaalta oikein kykenisi kutsumaan vakavalla naamalla sanomaan pieneksi, vaikka käyttäisi kuinka pientä kokoa. Laiha tai hoikka hän voi olla.

        Minä laskisin myös ihan pituuden mukaan.

        Huvittaa kun tuolla isokokoisten palstalla nämä 150 cm tonnikeijut huutavat lyhyiden ja leveiden vaatteiden perään.


      • pituuden
        kategoriansa kullakin kirjoitti:

        Minä laskisin myös ihan pituuden mukaan.

        Huvittaa kun tuolla isokokoisten palstalla nämä 150 cm tonnikeijut huutavat lyhyiden ja leveiden vaatteiden perään.

        mukaan enimmäkseen määrittelisin.
        Itse olen 152/54. Aiemmin olin toki hoikempikin, mutta aina olen vaatteita löytänyt, siis nimenomaan leveyssuunnalta ajatellen.

        Pienillä (lyhyillähän) tämä ongelma pukkaa olla aina sama oli sitten hoikka tai pulska. Eli pituussuunnassa ei todellakaan vaatteita meinaa löytää. Ainakaan sellaisia mitä ei joutuisi korjauttelemaan joko omilla taidoin taikka ompelijalla. Oli sitten kyse housuista, hameista tai vaikka joistain paidoista. Helmaa ja lahjetta lähtee kävelemaan senttitolkulla, jopa yli kymmenen.
        usein vielä vaatteita lyhennettäessä kyseisen vaatekappaleen malli kärsii niin ettei se ole enää päällä mistään kotoisin... Eli kauppaan jää hyvinkin paljon hienoja ja ihania vaatteita...


      • niitähän just on
        kategoriansa kullakin kirjoitti:

        Minä laskisin myös ihan pituuden mukaan.

        Huvittaa kun tuolla isokokoisten palstalla nämä 150 cm tonnikeijut huutavat lyhyiden ja leveiden vaatteiden perään.

        Ikinä ei löydy lyhyitä malleja, jotka sopisivat hoikalle. Kaikki D-koot ovat 20:stä ylöspäin, vaikka se vastaa n. 40-42 kokoa. Ovatko lyhyet yleensä aina tukevia? Ainakin tuosta saa sen kuvan...

        Ei löydy 150-senttiselle ja 45-kiloiselle naiselle mitään sopivaa... kun ei lastenkaan koot mahdu, jos on edes jonkinlainen lantio kuten naisilla yleensä on. :(


    • pienempi..

      Mä olen luonnon laiha.. Syön miten paljon tahansa, en liho.. En ole ikinä laskenut kaloreita, enkä vältellyt roska ruokia.. silti painan vaan joku 41kg ja pituutta on vaivaiset 155cm! Voin siis kutsua itseäni pieneksi.. Kokoni ei ole pahemmin muuttunut ala-asteen kuudennelta asti (paitsi muotoja tullut vähän), ja nyt olen kuitenkin jo parikymppinen.. Vaatteiden hankkiminen on siis VAIKEETA varsinkin housujen! Joidenkin housujen (myös hameiden) vyötärönympäryskin on joku 74cm vaikka on kokoa xs.. Mun oma vyötärön ympärys melko tarkalleen 10cm pienempi.. huoh..

      • sulla..

        Itse oon kymmenen kiloa painavampi ja melkein 15 cm pidempi ja sama vyötärö 64 cm.


      • Mirtsu-
        sulla.. kirjoitti:

        Itse oon kymmenen kiloa painavampi ja melkein 15 cm pidempi ja sama vyötärö 64 cm.

        paksu sul on pääs! 64 cm vyötärö on kuule hoikan ihmisen vyötärö! mulla kans 64 ja pituutta 158 ja hyvältä näyttää!
        Ei se tee lyhyemmästä ihmisestä paksuvyötäröistä jos pidemmällä tyypillä on sama vyötärönympärys. Ollaan me ihmiset sen verran eri muotoisia rakenteeltamme. Toiset kurvikkaampia, jotkut päärynoitä, yhet suoria pökkelöitä...


      • aina sanottu
        Mirtsu- kirjoitti:

        paksu sul on pääs! 64 cm vyötärö on kuule hoikan ihmisen vyötärö! mulla kans 64 ja pituutta 158 ja hyvältä näyttää!
        Ei se tee lyhyemmästä ihmisestä paksuvyötäröistä jos pidemmällä tyypillä on sama vyötärönympärys. Ollaan me ihmiset sen verran eri muotoisia rakenteeltamme. Toiset kurvikkaampia, jotkut päärynoitä, yhet suoria pökkelöitä...

        pieneksi ja olen 158cm ja 50kg tällä hetkellä. Kaikki kaverit ym muistuttelee kuinka pieni olen. Vaatekoko sellainen S.. Eli kai olen ihan normaali pieni :D Kuitenkin kun naisen muodot ja kilot jo tullut niin en todellakaan ole mielestäni enää niin pieni kun mitä muutamia vuosia sitten olin.


      • pienmepi..
        sulla.. kirjoitti:

        Itse oon kymmenen kiloa painavampi ja melkein 15 cm pidempi ja sama vyötärö 64 cm.

        Voi, kunpa mulla olisikin OIKEASTI vähän paksumpi vyötärö.. eipähän tipu housut jalasta!

        P.S. Olet varmaan todella ylpeä vyötäröstäsi (joka voi mennä helposti katki), sillä viestisi kuulosti hieman kehuskelulta mun mielestä tyyliin.. "lällälläää, mä oonkin ohuempi..". Minkä ikäinen olet? Jos olet hyvin nuori/lapsi, niin eihän tuo ole mitenkään ihmeellistä.. Se taas ei ole kovinkaan yleistä jos 8vuoden ajan ( lapsesta naisenalkuun) vyötärönympärys on pysynyt samana, vaikka muita muotoja onkin tullut..Syön ihan normaalisti (myös roskaruokaa), enkä harrasta mitään liikuntaa.. En ylpeile asiasta..se ei oo kivaa.. Joskus mietin et sairastankohan mitään.. 90kiloinen poikaystäväni saisi mut katki varmaan 2:ssa sekunnissa.. Täytyy yrittää olla suututtamatta sitä :)


      • itse olen
        pienmepi.. kirjoitti:

        Voi, kunpa mulla olisikin OIKEASTI vähän paksumpi vyötärö.. eipähän tipu housut jalasta!

        P.S. Olet varmaan todella ylpeä vyötäröstäsi (joka voi mennä helposti katki), sillä viestisi kuulosti hieman kehuskelulta mun mielestä tyyliin.. "lällälläää, mä oonkin ohuempi..". Minkä ikäinen olet? Jos olet hyvin nuori/lapsi, niin eihän tuo ole mitenkään ihmeellistä.. Se taas ei ole kovinkaan yleistä jos 8vuoden ajan ( lapsesta naisenalkuun) vyötärönympärys on pysynyt samana, vaikka muita muotoja onkin tullut..Syön ihan normaalisti (myös roskaruokaa), enkä harrasta mitään liikuntaa.. En ylpeile asiasta..se ei oo kivaa.. Joskus mietin et sairastankohan mitään.. 90kiloinen poikaystäväni saisi mut katki varmaan 2:ssa sekunnissa.. Täytyy yrittää olla suututtamatta sitä :)

        163cm ja 45kg, onpa tosiaankin mukava löytää farkkuja itselle kun kaikki 34 kokoiset tippuvat päältä:(kerrankin jos löydän nätit ja sopivat farkut niin ne onkin sitten ahkerassa käytössä.


      • kesätulloooo
        aina sanottu kirjoitti:

        pieneksi ja olen 158cm ja 50kg tällä hetkellä. Kaikki kaverit ym muistuttelee kuinka pieni olen. Vaatekoko sellainen S.. Eli kai olen ihan normaali pieni :D Kuitenkin kun naisen muodot ja kilot jo tullut niin en todellakaan ole mielestäni enää niin pieni kun mitä muutamia vuosia sitten olin.

        Minua on myös aina sanottu pieneksi ja siroksi 158 cm, 49kg. Toisaalta se on ärsyttävää, kun ihmiset kuvittelevat että heillä on lupa sanoa pienikokoiselle ulkonäöstä kommenttia, mutta taas isolle ihmiselle ei ole niin kohteliasta mainita hänen koostaan... Usein huomaan, että varsinkin isojen miesten kohtelu on huvittavaa pieniä naisia kohtaan. He ottavat "suojelukseensa", ja välillä tuntuu että olen joku heittopussi...


      • olen
        itse olen kirjoitti:

        163cm ja 45kg, onpa tosiaankin mukava löytää farkkuja itselle kun kaikki 34 kokoiset tippuvat päältä:(kerrankin jos löydän nätit ja sopivat farkut niin ne onkin sitten ahkerassa käytössä.

        täsmälleen saman kokoinen... Paidat on ihan hyvän kokosia, mutta housut tuppaa olemaan vähän kookkaita.


    • LillaMyy<3

      Olen mielestäni aivan normaalikokoinen, mutta kavereihin verrattuna lyhyt;)

      • *maikki82*

        Itse olen 161/52 ja tunnen itseni suomessa tyngäksi. Olin juuri lomalla Azoreilla, jossa tunsin itseni normaalipituiseksi, jopa hieman keskivertoa pidemmäksi. Siellä naiset todella olivat pieniä :) Ja lähes kaikilla oli upeat paksut tummat pitkät hiukset... vähänkö olin kade; itse kun en malta koskaan kasvattaa hiuksiani pitkäksi :P


    • pieni...

      Pituus n. 148 ja paino n.46 kg. Mielestäni ystäväsi ei ole pieni, vain hoikka. (Ja ilmeisen itseriittoinen.) Olen sopusuhtainen, hoikkakin, tiimalasi-vartaloinen. Pidän koostani, mutta valmiiksi sopivan kokoisia vaatteita löydän todella harvoin, siksi shoppialu on jäänyt vähemmälle viime vuosina. Hameet aina liian pitkiä, niitä onneksi yleensä voi lyhentää. Lasten-osastolla housut lantiosta ja reisistä pienet, aikuisten-osastolla pitkät, vyötärö korkea ja malli kärsii jos lyhentää. Paitoja on kaikista helpoin löytää, mutta niissäkin on usein se, että kun paita sopii muuten, kun selkäni on lyhyt ja uumani kapea (lantioon ja selkään verrattuna) paita jää siihen rypylle. Mutta ei se mitään, pidän kauniista vaatteista, hyvä se on että on mitä pukea. Mistä te muut pienet löydätte vaatteenne? Voi kun joku keksisi perustaa/tuoda pieniin vaatteisiin erikoistuneen monipuolisen ketjun tänne!

    • tietää...

      Lasken itseni pienikokoisiin, vaikken mikään laiha olekaan. Pituutta on hirmuiset 153 cm, ja vaatteiden ostaminen helvettiä.

    • yoyo81

      Itse olen noin 154cm pitkä ja painoa kertynyt 70kg. Kunnon vaatteita on hemmetin hankala löytää, vaatekoko ihan vaattesta riippuen M-XL.

    • Anonyymi

      Noo itse olen 145cm ja 26kg ja sanotaan hoikaksi luikuksi yms.

      • Anonyymi

        Taidat olla vielä kasvava lapsi? Muuten olisit jo haudassa painosi takia tai sitten vain huomiota hakeva & muita täällä huvikseen triggeröivä.

        Mutta siis asiaan. Mun mielestä pienikokoinen on semmoinen alle 158cm ja alle 35kg. Vaatekoosta en osaa muuta sanoa kuin että kaikkien aikuisten vaatteiden tulisi mahtua, lasten vaatteissa 134 . Itse olen hieman pidempi ja huomattavasti lihavampi (varmaan yli 40 kg atm!). Ihannevartalo olisi semmoinen 157cm ja max 34kg, lasten koko 134 väljästi istuen.


    • Anonyymi

      Mä olen ryhävalas

    • Anonyymi

      Vanha, mutta ihan hauska keskustelu. Itse olen alle 160 cm ja painoa on suunnilleen saman verran kuin ikävuosia (selvästi alle 50).

      Itse en olisi nuorena määritellyt itseäni pieneksi. Mutta sen jälkeen on tullut uusia sukupolvia, jotka kasvavat jättikokoisiksi. Eli oikeasti olen porukkaa rinnan korkeudelle jossain väentungoksessa (tai siis ennen koronaa, nythän on väljempää).

      Mutta itse määrittelen pienuuden sillä, että a) olen lähes rinnaton. b) käytän lasten malliston silmälaseja ja c) kasvomaski peittää yleensä myös osan silmistäni. Eli olen kauttaaltani hentorakenteinen.

      Pelkkä paino ei edes kerro kauheasti ruumiinrakenteesta. Minulla ei ole paljoa ihonalaista rasvaa, eikä ole kauheasti naisellisia muotoja, mutta ei ole kauheasti vatsaakaan. Eli ilmeisesti kohtuullisen iso osa suhteessa painooni on lihasmassaa. Ihan kauhean naiselliselta en siis näytä, tosin tiukissa vaatteissa takamus näyttää muodokkaalta. Joka tapauksessa mielestäni olen pieni. Reppu selässä ja pipo syvällä päässä kulkiessani käyn ihan koululaisesta.

      • Anonyymi

        Ai niin. Se, mikä on kasvanut, on kengännumero. Nuorena kävi 36, nyt pitää olla 38 ja leveä malli. Kuuluu jalan ominaisuuksiin, että kengännumero kasvaa numerolla tai kahdella synnytysten tai ikääntymisen myötä. Sidekudokset antavat periksi jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe