Lääkäri määräsi iskias-kipuun iltalääkkeeksi pitkävaikutteista Tramal 100mg.
Nyt ei tiedä,että uskaltaako ollenkaan syödä,koska niin monet tunnuvat saavan pahoinvoinnin sivuvaikutuksena.Ei viittis yökötellä koko yötä.
Poistaako Tramal tehokkaasti kivut,niin että sais nukutuksi?Miten pahoinvoinnin palosta pääsisi,kun ei ennakkoon tiedä miten käy?
Tramal 100mg ja pahoinvointi?
4
8032
Vastaukset
- kokeilisit
vaikka yhden kerran?
- smk
Tramal kuuluu ns. heikkoihin opioideihin ja saattaa aiheuttaa pahoinvointia. Ei kaikille toki. Sivuvaikutuksia on kaikilla lääkkeillä. Riippuu muista lääkkeistäsi mutta jos käytät mielialalääkitystä en suosittele tramadololia. Sitten on vielä ryhmä ihmisiä jotka eivät geeniperimän pohjalta saa hyötyä ko kipulääkkeestä joko lainkaan tai sitten pelkät sivuvaikutukset jo pienelläkin annostuksella. Muista myös että Tramal on kolmiolääke ja saattaa aiheuttaa huimausta, kun otat illalla ja aamulla tai yöllä tarvitset lähteä liikkeelle, istu vähän aikaa ja sitten vasta nouset. Muista nauttia nesteitä riittävästi.
- jos otan illalla
Tramadinia (50 mg) tai Tramalia (100 mg debot). Siksi otan nämä lääkkeet mahdollisimman aikaisin. Koska debot on pitkävbaikutteinen, sen voi ottaa jo iltapäivällä. Minulla on tietty psyykenlääkitys, mutta Tramalin yhteensopivuus on tarkistettu. Tramal-pahoinvointiin auttaa ainakin minulla paradoksaalisesti syöminen. Lääkettä ei siis varmaankaan kannata ottaa tyhjään vatsaan. Tramalin ummetusvaikutus on yleinen, tähän kannattaa varautua. Itse otan Levolacia aina kun houdun ottamaan Tramalia.
- inseparable
itsellä on käytössä myös tuo tramal retard 100mg kovaan kipuun ja otan sitä aamuin illoin kuukautisten aikana sillä endometrioosi aihuettaa erittäin kovat kivut ja vatsan kouristelun. Mulla ainakin tuo retard auttaa suht hyvin mutta sitä pitää ottaa ennen kun kovimmat kivut alkavat sillä sen vaikutus tulee pikku hiljaa. Tosin siitä tulee vähän tokkurainen olo mutta mielummin pienessä tokkurassa kun kipristyneenä kovasta kivusta. Tosin jos pitkään joudut käyttämään niin tramal kyllä aiheuttaa riippuvuutta ja mä saan ainakin tuon viikon käytön jälkeen aina vierotusoireita niin että pitää syöminen lopetta pikku hiljaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293095- 1191255
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu61097- 58971
- 68937
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26907Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38881Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu163858Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65844Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75794