Äitienpäivä

Heido,

Nyt on taas tuokin päivä nurkan takana ja kaiken teennäisen ja imelän hössötyksen lisäksi se aiheuttaa loven miehen kukkaroon. Ennenvanhaa
oli mahdollista poimia maantievarsilta besiininkatkuisia valkovuokkoja ja ojentaa ne sitten äidillensä ja vaimolle. Nykyään ne eivät enää kelpaa, pitää ostaa ruusuja.
Tiedättekö te naiset yhtään mitä maksaa kun ostaa näihin aikoihin kaksi ruusupuskaa kukkakaupasta? Ette tietenkään, joten minä kerron: ne maksaa helvetin paljon! :P

"Parhaat asiat elämässä ovat ilmaisia"

MarttyyriMallari-TTt

9

641

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kait

kuitenkaan ole äitisi?

• tom the peep

Etkö tiedä että Martti-boi on peräkammarin poika ja niillehän käy niinku silleen että menee äidit ja sisaret ja muut naiset vähän niinku sekasin.

Martti on landelta. Kukaan ei stadissa alottaisi kirjettä sanalla "moido". Mutta ihan vaan Martin kiusaksi en kerro minkä virheen se teki.

• ...
        tom the peep kirjoitti:

Etkö tiedä että Martti-boi on peräkammarin poika ja niillehän käy niinku silleen että menee äidit ja sisaret ja muut naiset vähän niinku sekasin.

Martti on landelta. Kukaan ei stadissa alottaisi kirjettä sanalla "moido". Mutta ihan vaan Martin kiusaksi en kerro minkä virheen se teki.

nainen ku nainen, sama se kuka ne pyykit pesee ja ruuan pöytään kantaa.

• miiskuliinu

Mielestäni mies voi äitienpäivänä muistaa omien lastensa äitiä kuin myös vaimo voi muistaa isänpäivänä lastensa isää.

• miiskuliinu

Ettei vaan olisi omaa kuvitelmaasi? Jokainen nainen ja äiti ilahtuu enemmän itse poimituista kukista kuin persoonattomista kaupasta ostetuista ruusuista. Itsetehdyt kortitkin ovat parempi vaihtoehto kuin lähikaupan korttihyllystä ostetut.

• ........

Meinasin vastata ihan samoin.

• MarttyyriMallari-TTt

Te(naiset) ette siis olekkaan materialisteja koko sakki :D

"Luontoa ei ole tuhottu, se on myyty"

MarttyyriMallari-TTt

• aivan oikea
        MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:

Te(naiset) ette siis olekkaan materialisteja koko sakki :D

"Luontoa ei ole tuhottu, se on myyty"

MarttyyriMallari-TTt

Olen itse ja suurin osa lähipiirini eri-ikäisistä naisista suorastaan ahdistuu näistä kauppiaitten keksimistä pakollisista "tunteiden juhlista"; äitienpäivä, isänpäivä, ystävänpäivä, naisten päivä ja mitä niitä onkaan.

Oma rakas äiti kieltää joka vuosi jyrkästi kantamasta hänelle minkäänlaisia kaupallisia huomionosoituksia. Paras lahja kuulemma on, kun eräänä toukokuun sunnuntaina kokoonnumme kaikki yhteen hänen luokseen. Kahvit on keitetty ja kakku leivottu, paljon puhetta ja iloisia ääniä. Jossain vaiheessa äiti aina ottaa esille vanhat valokuvat ja lapsena itse väkertämämme äitienpäiväkortit esitellen niitä lapsenlapsilleen.

Sellaisen perinteen olen omillekin lapsilleni siirtänyt ja sanonut miehelleni, että koska en ole hänen äitinsä... Lahjoja voi mies halutessaan ostaa muulloinkin omaksi ilokseen, mutta mihinkään velvollisuusjuttuihin ei ole syytä ryhtyä.

• on niin
        aivan oikea kirjoitti:

Olen itse ja suurin osa lähipiirini eri-ikäisistä naisista suorastaan ahdistuu näistä kauppiaitten keksimistä pakollisista "tunteiden juhlista"; äitienpäivä, isänpäivä, ystävänpäivä, naisten päivä ja mitä niitä onkaan.

Oma rakas äiti kieltää joka vuosi jyrkästi kantamasta hänelle minkäänlaisia kaupallisia huomionosoituksia. Paras lahja kuulemma on, kun eräänä toukokuun sunnuntaina kokoonnumme kaikki yhteen hänen luokseen. Kahvit on keitetty ja kakku leivottu, paljon puhetta ja iloisia ääniä. Jossain vaiheessa äiti aina ottaa esille vanhat valokuvat ja lapsena itse väkertämämme äitienpäiväkortit esitellen niitä lapsenlapsilleen.

Sellaisen perinteen olen omillekin lapsilleni siirtänyt ja sanonut miehelleni, että koska en ole hänen äitinsä... Lahjoja voi mies halutessaan ostaa muulloinkin omaksi ilokseen, mutta mihinkään velvollisuusjuttuihin ei ole syytä ryhtyä.

hölmöjä,rientää kauppaan helpomalla selviää tyyliin ostamalla jonku lahjuksen kun itse tehdä jotain,niille tarvis aina jaksaa muistuttaa joka juhlapäivä ettei mitään tarvis ostaa,mutta mutta silti ne ostaa ja viittis nyt siitä sitte alkaa huutamaan vaan hymyilen ja kiitän kauniisti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      271
      2370
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      1279
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1201
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1191
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1135
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      1096
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      952
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      887
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      848
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      757
    Aihe