Aamulenkit, mitä hyötyä?

Yks_tyttö_vaan

Minkä takia aamulla, ennen ruokailua tehdyt lenkit ovat kuulemma tehokkaampia? Onko asia tosiaan näin?

Kävin juuri n.30min sauvakävelyllä ja tuntuupa hyvälle :) Kyllä se ainakin virkisti. Jos otan tämän tavakseni, eli joka arki aamu 30min sauvakävely tai tavallinen kävely, sekä iltapäivällä/illalla vielä 45-60min kävely/pyöräily tai mikä milloinkin niin lähteekö rasva palamaan?

Ruokavalio on ihan kunnossa, tällä hetkellä vältän pahimpia hiilihydraatteja kuten olut ja karkit.. Muuten syön tavallista ruokaa.. :)

7

1850

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks_tyttö_vaan

Kuinka kauan kannattaa odottaa, kunnes syö aamupalan? Mitä suosittelette aamupalaksi lenkin jälkeen? Proteiinipitoista varmaan.. :)

• Jeux

"Minkä takia aamulla, ennen ruokailua tehdyt lenkit ovat kuulemma tehokkaampia? Onko asia tosiaan näin?"

Käyn silloin tällöin aamulenkillä, kun satun heräämään sopivasti. Kokemukseni mukaan aamulenkki erityisesti antaa potkua koko päivään. Lisäksi vatsa on nukutun yön jälkeen tyhjä, joten on kevyt hölkätä. Ennen aamulenkkiä hörppään yleensä lasillinen vettä. Aamulenkin hyödyllisyydestä oli äskettäin juttua myös Hesarissa, en muista tältä istumalta tarkemmin, vaikka taisin silloinkin kommentoida asiaa.

En suosittele kaavamaista hölkkää joka aamu: on hyvä olla luonnollista vaihtelua. Esimerkkinä todettakoon, että urheilijoilla valmennus menee yleensä portaittain, välillä kevyesti, sitten rasittavamin ja joskus äärimmäinen rasitus. Oleellista on harjoituksen rytmitys. Vaikka ei kilpaurheilija olisikaan, siitä voi ottaa oppia myös kuntoliikuntaan. Rytmityksellä saadaan parempia tuloksia kuin tasaisen junnaavalla harjoituksella.

Itse syön yleensä aamupalaksi leseillä terästettyä puuroa.

• käyt

päivällä/illalla lenkillä, rasva alkaa palaa vasta 20 minuutin jälkeen. Kun lähdet aamulla ennen aamupalaa, rasva alkaa palaa heti..

• meneepi näin

että ennen kävin aamuisin koiran kanssa semmoisen lyhyen lenkin, n. 30min hiljakseen kaduilla ja sitten pidemmän lenkin iltapäivällä töiden jälkeen, mutta nykyisin käyn heti herättyäni koiran kanssa noin tunnin, puolentoista pituisen lenkin metsässä, kiipeämme pitkiä portaita, mäkiä, umpimetsässä rämmimme ja kyllä on paino lähtenyt putoamaan eri tavalla :o mutta tämäkin lienee ihmisestä riippuvaa... voihan olla kyse siitäkin että aamulla jaksan käydä rankemman lenkin kun töiden jälkeen. ehkä luulin aina töiden jälkeen meneväni rankan pitkän lenkin ja tosiasiassa vaan laahustin sen tunnin kelloa vilkuillen. mutta anyway, suosittelen aamulenkkeilyä :)

• Yks_tyttö_vaan

Mä taidan silti jatkaa tuota aamulenkkeilyä.. en tiedä onko tää jotain maagista ajattelua vaan vai mitä, mutta tänää on ensimmäinen päivä ehkä 3 kk että olen onnistunut ruokailuiden kanssa.. klo 17.00 ja kaloreita vielä jäljellä tälle päivälle! Uskomatonta! Ku aamun saa liikkeelle onnistuneesti, ei esim aamupalaa karkeilla jne.. niin loppu päiväkin onnistuu! Toivottavasti tämä jatkuis, kesäkuun alkuun on PAKKO saada 4kiloa pois! Mä aion onnistua, lupaan sen! Varsinkin kun olen nyt innostunut liikunnasta, mitä en ole ikinä elämässäni harrastanut hymyssä suin!

• tiedenaineen

mutta jos rasva ei pala ilman hiilihydraatteja, niin eikö silloin liikunta tyhjällä vatsalla polta vaan proteineja?

• Tai_ga

ilman hiilihydraatteja. Muutenhan ketoositilassa rasva ei palaisi. Ja tähänhän tehokkaaseen rasvanpoltolliseen tilaan päästää nimenomaan minimoimalla hiilarit tai käytännössä lähes jättämällä ne kokonaan pois. Siis lähestulkoon, ei absoluuttisesti pois.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      219
      5973
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3754
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      82
      2597
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      39
      2121
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1902
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      45
      1868
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      1775
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1656
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1502
    10. Tappajamanne kiinni

Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!
      Mikkeli
      33
      1468
    Aihe