Pihatalkoot

Kaikki ne jotka asuvat rivarissa tietävät nämä joka keväiset/syksyiset pihatalkoot. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että miehet levittävät sorat pihalle, kiipeävät katolle puhdistamaan rännit,
leikkaavat pensasaidat, maalaavat ja juovat korin kaljaa mieheen. Ja mitä talon naiset sinä aikana
puuhailevat? Lähinnä nojaavat haraviinsa ja jubailevat keskenään (eli juoruilevat) Tämäkö on tasaarvoa?

"I Wanna Be Me"

MarttyyriMallari-TTt

14

1220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etenee

Itse en asu rivarissa, mutta olen sellaisissa töissä, joissa naapurusto joudutaan kutsumaan kokoon ja sitten pitäis jotain pienimuotoista fyysistä työtä askarrella. Ämmät ja vanhat ukot jää juoruilemaan sekä valittamaan, kun me muut tehdään työt, jotta päästään kotiakin.

• puhu paskaa

kehtaatkin valehdella.

Mehän ne kaljat juodaan.

• samalla

kun kitataan kaljaa katellaan, että kenen taloyhtiön äijällä sitä on piukein peppu.

Siinä kun ränneissä roikkuvat, höhlät.

:P

• tasa-arvoa ruumiilliseen työhön kun joutuu vähän tekemään hommia? Saatte tasa-arvoa kun jäätte itte nojailemaan haravaan, on ne naiset ennenkin hommat hoitaneet jos ei miehet ole tehnyt.

• no jaa

Kukas niitä hommia pyöritti, kun äijät siellä sodassa?

Mitenköhän menisi toisinpäin? Kai se menisi - ainakin toisinpäin :D

• no jaa kirjoitti:

Ennen oli ennen, nyt on nyt. Ja miehet oli silloin miehiä eikä valittamassa yhden hiekkakasan leviyksestä.

Niin tiedä kuinka iso maa Suomikin olisi jos me oltas oltu siellä luutia heiluttamassa... :D

• joo tosiaan
        s.m.a.i.l kirjoitti:

Ennen oli ennen, nyt on nyt. Ja miehet oli silloin miehiä eikä valittamassa yhden hiekkakasan leviyksestä.

Niin tiedä kuinka iso maa Suomikin olisi jos me oltas oltu siellä luutia heiluttamassa... :D

ne ois voinu vaikka lähtee lentoon. hihihi.
        Kyl mä ainaski oon tosi ylpee ku mä oon suomalaine? ootsäki?

• joo tosiaan kirjoitti:

ne ois voinu vaikka lähtee lentoon. hihihi.
        Kyl mä ainaski oon tosi ylpee ku mä oon suomalaine? ootsäki?

kai. Ja siitä että olen nainen :D

• jos kerran
        s.m.a.i.l kirjoitti:

vaatimalla vaaditaan miehiltä kaikenlaisia naisten juttuja, niin tehkööt sitten naisetkin ihan yhtälailla miesten juttuja. mitä tasa-arvoa se on, että miehen velvollisuudet vaan lisääntyy ja naiset nauttii edelleen herrasmiesmäisestä kohtelusta ja miehen pitää maksaa treffeillä ja baareissa naisten juomat ja sapuskat. saman verran paskahommia sitten molemmille osapuolille, kun kerran kaikki pitää olla just eikä melkein tasan. ennen naiset oli sentään naisia, nyt ne on vaan vaatimassa kaikkea.

• jos kerran kirjoitti:

vaatimalla vaaditaan miehiltä kaikenlaisia naisten juttuja, niin tehkööt sitten naisetkin ihan yhtälailla miesten juttuja. mitä tasa-arvoa se on, että miehen velvollisuudet vaan lisääntyy ja naiset nauttii edelleen herrasmiesmäisestä kohtelusta ja miehen pitää maksaa treffeillä ja baareissa naisten juomat ja sapuskat. saman verran paskahommia sitten molemmille osapuolille, kun kerran kaikki pitää olla just eikä melkein tasan. ennen naiset oli sentään naisia, nyt ne on vaan vaatimassa kaikkea.

siinä taas yksi katkera mies. Selitähän mitkä miesten velvollisuudet on lisääntyneet? Ettehän te nykysin saa edes pidettyä ovea auki naiselle.

Ja turha se on valittaa maksamisesta, treffit voi olla muuallakin kun ravintolassa.

• MIes123465
        no jaa kirjoitti:

"Kukas niitä hommia pyöritti, kun äijät siellä sodassa? "

No et ainakaan sinä..

• älä viitti

naiset haravoivat, leikkaavat hansaruusut alas, siistivät pensasaidat ja ukot juovat kaljaa ja katsovat mm-lätkää.

• väärässä

Ei, kyllä meillä naisetkin sen korin kaljaa juovat naiseen.

• Tristar

ja mies pitkää päivää töissä, on se lastenhoidon ja siivoamisen tms. ohella naisen homma huoltaa myös piha.

tasan ei käy... toivoisinpa joskus nojailevani harjanvarteen vailla muuta velvoitetta kuin juoruilu. Noh, tämä palstatrafiikki ajaa kai sen asian vai mitä?

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      57
      3185
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2911
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2729
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1827
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1081
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      981
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      829
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      822
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      820
    Aihe