Pihatalkoot

Kaikki ne jotka asuvat rivarissa tietävät nämä joka keväiset/syksyiset pihatalkoot. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että miehet levittävät sorat pihalle, kiipeävät katolle puhdistamaan rännit,
leikkaavat pensasaidat, maalaavat ja juovat korin kaljaa mieheen. Ja mitä talon naiset sinä aikana
puuhailevat? Lähinnä nojaavat haraviinsa ja jubailevat keskenään (eli juoruilevat) Tämäkö on tasaarvoa?


"I Wanna Be Me"


MarttyyriMallari-TTt

14

1250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etenee

      Itse en asu rivarissa, mutta olen sellaisissa töissä, joissa naapurusto joudutaan kutsumaan kokoon ja sitten pitäis jotain pienimuotoista fyysistä työtä askarrella. Ämmät ja vanhat ukot jää juoruilemaan sekä valittamaan, kun me muut tehdään työt, jotta päästään kotiakin.

    • puhu paskaa

      kehtaatkin valehdella.

      Mehän ne kaljat juodaan.

      • samalla

        kun kitataan kaljaa katellaan, että kenen taloyhtiön äijällä sitä on piukein peppu.

        Siinä kun ränneissä roikkuvat, höhlät.

        :P


    • tasa-arvoa ruumiilliseen työhön kun joutuu vähän tekemään hommia? Saatte tasa-arvoa kun jäätte itte nojailemaan haravaan, on ne naiset ennenkin hommat hoitaneet jos ei miehet ole tehnyt.

      • no jaa

        Kukas niitä hommia pyöritti, kun äijät siellä sodassa?

        Mitenköhän menisi toisinpäin? Kai se menisi - ainakin toisinpäin :D


      • no jaa kirjoitti:

        Kukas niitä hommia pyöritti, kun äijät siellä sodassa?

        Mitenköhän menisi toisinpäin? Kai se menisi - ainakin toisinpäin :D

        Ennen oli ennen, nyt on nyt. Ja miehet oli silloin miehiä eikä valittamassa yhden hiekkakasan leviyksestä.

        Niin tiedä kuinka iso maa Suomikin olisi jos me oltas oltu siellä luutia heiluttamassa... :D


      • joo tosiaan
        s.m.a.i.l kirjoitti:

        Ennen oli ennen, nyt on nyt. Ja miehet oli silloin miehiä eikä valittamassa yhden hiekkakasan leviyksestä.

        Niin tiedä kuinka iso maa Suomikin olisi jos me oltas oltu siellä luutia heiluttamassa... :D

        ne ois voinu vaikka lähtee lentoon. hihihi.
        Kyl mä ainaski oon tosi ylpee ku mä oon suomalaine? ootsäki?


      • joo tosiaan kirjoitti:

        ne ois voinu vaikka lähtee lentoon. hihihi.
        Kyl mä ainaski oon tosi ylpee ku mä oon suomalaine? ootsäki?

        kai. Ja siitä että olen nainen :D


      • jos kerran
        s.m.a.i.l kirjoitti:

        Ennen oli ennen, nyt on nyt. Ja miehet oli silloin miehiä eikä valittamassa yhden hiekkakasan leviyksestä.

        Niin tiedä kuinka iso maa Suomikin olisi jos me oltas oltu siellä luutia heiluttamassa... :D

        vaatimalla vaaditaan miehiltä kaikenlaisia naisten juttuja, niin tehkööt sitten naisetkin ihan yhtälailla miesten juttuja. mitä tasa-arvoa se on, että miehen velvollisuudet vaan lisääntyy ja naiset nauttii edelleen herrasmiesmäisestä kohtelusta ja miehen pitää maksaa treffeillä ja baareissa naisten juomat ja sapuskat. saman verran paskahommia sitten molemmille osapuolille, kun kerran kaikki pitää olla just eikä melkein tasan. ennen naiset oli sentään naisia, nyt ne on vaan vaatimassa kaikkea.


      • jos kerran kirjoitti:

        vaatimalla vaaditaan miehiltä kaikenlaisia naisten juttuja, niin tehkööt sitten naisetkin ihan yhtälailla miesten juttuja. mitä tasa-arvoa se on, että miehen velvollisuudet vaan lisääntyy ja naiset nauttii edelleen herrasmiesmäisestä kohtelusta ja miehen pitää maksaa treffeillä ja baareissa naisten juomat ja sapuskat. saman verran paskahommia sitten molemmille osapuolille, kun kerran kaikki pitää olla just eikä melkein tasan. ennen naiset oli sentään naisia, nyt ne on vaan vaatimassa kaikkea.

        siinä taas yksi katkera mies. Selitähän mitkä miesten velvollisuudet on lisääntyneet? Ettehän te nykysin saa edes pidettyä ovea auki naiselle.

        Ja turha se on valittaa maksamisesta, treffit voi olla muuallakin kun ravintolassa.


      • MIes123465
        no jaa kirjoitti:

        Kukas niitä hommia pyöritti, kun äijät siellä sodassa?

        Mitenköhän menisi toisinpäin? Kai se menisi - ainakin toisinpäin :D

        "Kukas niitä hommia pyöritti, kun äijät siellä sodassa? "

        No et ainakaan sinä..


    • älä viitti

      naiset haravoivat, leikkaavat hansaruusut alas, siistivät pensasaidat ja ukot juovat kaljaa ja katsovat mm-lätkää.

    • väärässä

      Ei, kyllä meillä naisetkin sen korin kaljaa juovat naiseen.

    • Tristar

      ja mies pitkää päivää töissä, on se lastenhoidon ja siivoamisen tms. ohella naisen homma huoltaa myös piha.

      tasan ei käy... toivoisinpa joskus nojailevani harjanvarteen vailla muuta velvoitetta kuin juoruilu. Noh, tämä palstatrafiikki ajaa kai sen asian vai mitä?

      ***

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2050
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1373
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1092
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      942
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      354
      880
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe