Volkswagen vs Volvo

Arvo Posti

Ihmiset jotka voivat melko vapaasti valita autonsa päätyvät usein Volvoihin. Tästä on selkeänä osoituksena Volvon erittäin suuri osuus työsuhdeautojen joukossa. Hyvänä esimerkkinä voisi mainita myös paavin. Saksalaissyntyisen paavi Benedictus XVI virka-auto on Volkswagen Phaeton – limusiini. Kesällä 2006 Paavi vaihtoi aiemmin henkilökohtaisessa käytössään olleen 1999 vuosimallin VW Golfinsa uuteen Volvon V8-moottorilla varustettuun XC90-malliin.

Lisää asiasta:

http://arvoposti.blogspot.com/2007/05/min-pyrin.html

8

4020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Rat

      En nyt jaksa tuohon http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=580&posting=22000000026081915 kommentoida, niin tässä tulee.

      Onko käynyt mielessä, että leasingauton hankintakriteerit ovat hieman erilaiset kuin omassa? Volvo on suositumpi kuin volkkari työsuhdeautona (tässä hyväksyn sinun sanasi, omaa tietoa ei ole), mutta volkkari on suositumpi omistusautona. Miksi?

      Itse veikkaisin että kyse on iästä. Volvo kestää hyvin sen kolme vuotta mitä lisuria yleensä pidetään, volkkari taas on isältä pojalle -autoja...

      • Petel

        Volkkarin kestävyys on muisto vaan, nykyvehkeissä ei ole muuta kuin vikaa. Ja jatkossahan VW joutuu tekemään autonsa entistäkin halvemmalla, joten ongelmat eivät ole ainakaan vähenemään päin.


      • AmmattiVälittäjä

        Ole mitään merkitystä, huoltoleasing tarkoittaa että kaikki auton huoltokulut sisältyvät leasing-maksuun, ehkä Volvon leasing-maksu on halvempi (siis kuukausierä), koska Volvon jälleenmyyntiarvo on korkeampi?

        Itsellä Focus 2006, joka viihtyy paremmin korjaamolla kuin tien päällä, mutta mikäs siinä, ainahan minulla on firman maksama vuokra-auto alla :)


      • The Rat
        AmmattiVälittäjä kirjoitti:

        Ole mitään merkitystä, huoltoleasing tarkoittaa että kaikki auton huoltokulut sisältyvät leasing-maksuun, ehkä Volvon leasing-maksu on halvempi (siis kuukausierä), koska Volvon jälleenmyyntiarvo on korkeampi?

        Itsellä Focus 2006, joka viihtyy paremmin korjaamolla kuin tien päällä, mutta mikäs siinä, ainahan minulla on firman maksama vuokra-auto alla :)

        Näinpä. Ei ole auton luotettavuudella niin väliä kun on lisurista kyse. Toki luotettavuus ja jälleenmyyntihinta siirtyvät jossain määrin leasing-hintaan... Mutta nehän ovat keskiarvoja. Jollakulla on jopa huhujen mukaan ollut ongelmaton fordi allaan (ei kylläkään kellään minun tutullani). :)


    • syy selviä

      kun katsot tullin vero-prosentteja eri autoille ?

      • Työsuhdeauto

        Ja veroprosenteilla ei ole mitään vaikutusta työsuhdeautoon. Eiköhän suurin vaikutus ole leasing-maksulla, jossa on suuria eroa eri automerkkien välillä vaikka autojen hinnat ovat "periaatteessa" samalla tasolla. Siinä syy miksi ennen esim. Opel oli tolkuttoman suosittu työsuhdeauto. Vectran ja Passatin hinnat samat, mutta leasing-maksussa oli melkein 150 E/ero kuukaudessa.


      • Tottapa tuokin
        Työsuhdeauto kirjoitti:

        Ja veroprosenteilla ei ole mitään vaikutusta työsuhdeautoon. Eiköhän suurin vaikutus ole leasing-maksulla, jossa on suuria eroa eri automerkkien välillä vaikka autojen hinnat ovat "periaatteessa" samalla tasolla. Siinä syy miksi ennen esim. Opel oli tolkuttoman suosittu työsuhdeauto. Vectran ja Passatin hinnat samat, mutta leasing-maksussa oli melkein 150 E/ero kuukaudessa.

        Juu näin on itsellä 407 SW HDI - enkä vaihtaisi mihinkään (sivukommentti) - nyt otin firmaan käyttöautoksi skoda octavian tdi:n jonka hinta oli 1000 € tarkkuudella sama mutta leasinghinnan ero oli n. 100€/kk


    • oikea päätelmä

      Oikea päätelmä on siis se että ajokortittomat henkilöt jotka eivät ymmärrä autoista mitään pitävät volvoa volkkaria parempana ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe