solarium?

miten menee?

kertokaapa ihmiset solarium käynneistä, ketkä ovat käyneet?

94

117925

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bodywoman

      Solkussa tulee käytyä talvisin n. 10 kertaa (joulukuu-maaliskuu).

      • joku kertoa

        olen nyt käynyt tässä kuukauden aikana 10 kertaa solkussa ja lähes kaikki väri on lähtenyt! miten sen sais säilytettyä kauemmin? ja miten siellä pitäs oikeen maatta kun selassä on pari pientä läsikää ja kepussa yks iso mitkä on jää vaalkosiks:D


      • töissä solariumpaikassa
        joku kertoa kirjoitti:

        olen nyt käynyt tässä kuukauden aikana 10 kertaa solkussa ja lähes kaikki väri on lähtenyt! miten sen sais säilytettyä kauemmin? ja miten siellä pitäs oikeen maatta kun selassä on pari pientä läsikää ja kepussa yks iso mitkä on jää vaalkosiks:D

        Solariumin jälkeen useimmilla jää tiettyihin kohtiin selässä ja peppuvaon yläpuolelle valkoiset läikät. Tämä johtuu siitä, että näiden alueiden iho painuu lasiin niin voimakkaasti, ettei lasi taita valoa iholle. Asia on korjattavissa niin, että kääntyy lopussa pariksi minuutiksi mahalleen solariumlaitteessa.


      • J00<<

        solariumis ei saa käydä kuin 10 vuodessa ^^


      • kokematonnn
        töissä solariumpaikassa kirjoitti:

        Solariumin jälkeen useimmilla jää tiettyihin kohtiin selässä ja peppuvaon yläpuolelle valkoiset läikät. Tämä johtuu siitä, että näiden alueiden iho painuu lasiin niin voimakkaasti, ettei lasi taita valoa iholle. Asia on korjattavissa niin, että kääntyy lopussa pariksi minuutiksi mahalleen solariumlaitteessa.

        "Solariumin jälkeen useimmilla jää tiettyihin kohtiin selässä ja peppuvaon yläpuolelle valkoiset läikät. Tämä johtuu siitä, että näiden alueiden iho painuu lasiin niin voimakkaasti, ettei lasi taita valoa iholle. Asia on korjattavissa niin, että kääntyy lopussa pariksi minuutiksi mahalleen solariumlaitteessa."

        Nii tota jos kääntyy kesken solariumia mahallee niin eikö se silmän suojus juttu sitten tipu päältä? miten siinä voisi olla mahallee jos silmä suojukset tippuu, eiks silmät vaurioidu?


      • RUISKURUSKETUS!!!

        vaihtoehto solariumille

        WWW.RUISKURUSKETUS.FI

        SUOSITTELEN KAIKILLE.


      • 654735
        kokematonnn kirjoitti:

        "Solariumin jälkeen useimmilla jää tiettyihin kohtiin selässä ja peppuvaon yläpuolelle valkoiset läikät. Tämä johtuu siitä, että näiden alueiden iho painuu lasiin niin voimakkaasti, ettei lasi taita valoa iholle. Asia on korjattavissa niin, että kääntyy lopussa pariksi minuutiksi mahalleen solariumlaitteessa."

        Nii tota jos kääntyy kesken solariumia mahallee niin eikö se silmän suojus juttu sitten tipu päältä? miten siinä voisi olla mahallee jos silmä suojukset tippuu, eiks silmät vaurioidu?

        Ei silmät siinä ajassa vaurioidu.


      • IHON TUHO

        Onko teillä tapana altistua muunlaisillekin haitallisille säteilyille "kauneutenne" takia? Varsinkin, kun tuo säteily aiheuttaa ryppyjä ja muita ihon vanhenemismuutoksia?

        Maksatteko te vielä siitä, että ihonne vanhenee ennen aikojaan?

        Syöpää te ette ilmeisesti pelkää, koska maksatte syöpävaarallisesta säteilystä.


      • Versace - staili!

      • hyi....

      • bellezza assoluta

      • Trollitohtori

        Kuinka monta kertaa oikein olet käynyt? Vai oletko ollut yli puoli tuntia kerralla? Luulisi, ettei kovin pieni käyttömäärä vielä aivoja tuhoa. :)


      • Anonyymi
        IHON TUHO kirjoitti:

        Onko teillä tapana altistua muunlaisillekin haitallisille säteilyille "kauneutenne" takia? Varsinkin, kun tuo säteily aiheuttaa ryppyjä ja muita ihon vanhenemismuutoksia?

        Maksatteko te vielä siitä, että ihonne vanhenee ennen aikojaan?

        Syöpää te ette ilmeisesti pelkää, koska maksatte syöpävaarallisesta säteilystä.

        Kyllä maksamme, kiitos kysymyksestäsi 🥱


    • solariumissa kävijä

      silloin tällöin, joskus useammin (keväällä, kun tahtoo saada nopeasti väriä pintaan kalpealle iholle kesää varten).

      Solariumrusketus näkyy ekalla kerralla vain hieman, tuskin heti huomaakaan kuin enintään terveen hehkun iholla, mutta sitten kun on vielä kolme neljä kertaa käynyt, tulee tosi kiva väri, joka sitten pysyy ihan hyvin kun käy sitten vaikka kerran viikossa (tai kerran kahdessa viikossa) makoilemassa solkussa.

      Ei se solariumrusketus pysy sen paremmin tai huonommin kuin aurinkorusketus, että se on pitemmilti kiinni varmaan omista geeneistä ja ihonlaadusta että miten kauan se rusketus kestää, minä teen niin, että levitän esim. jotain sävyttävää (sellaista hieman itseruskettavaa) voidetta aina solariumkäyntien jälkeen niin rusketus syvenee ja ei tarvitse heti viikon päästä juosta takaisin solkkuun kun väri alkaa lähteä (kun vaan lisäilee its.rusk. silloin tällöin aina iholle).

      Ja mulla tuppaa myös jäämään esim. kainalot ja sisäreidet ihan valkoisiksi, mutta sekin on vaan kiinni siitä miten siellä solariumissa makaa, itse olen ainakin ruvennut hiukan asentoja vaihtelemaan siellä, että nykyisin makoilen siellä jalat ja kädet ihan levällään välillä että rusketus tarttuu joka puolelle, koita sinäkin jolle jäi selkään valkoisia jälkiä vaikka liikuskella vähän siellä solkussa tai jotain niin kaipa se selkäkin ruskettuu tasaisesti :P

      • solkku

        tässäkin asiassa täytyy sanoa että yksilöllistä on,mulla näkyy tosi selvät tulokset heti ensimmäisestä käyntikerrasta,en sanois että PITÄÄ käydä n.3 kertaa et tuloksia saa.


    • pee

      Itselläni heräsi ajatus nopeasta ruskettumisesta ja se houkuttelee niin paljon, että tarkoitus olisi varata aika lähiviikoille, jotta tulisi käytyä näkemässä. Heräsi kuitenkin ihan perustavanlaatuisia kysymyksiä, jotka totean hyväksi selvittää niiltä, jotka asioista enemmän tietävät.

      Eräällä sivustolla esimerkiksi kehotettiin suoraan lainaten näin: "Tunnista oma ihotyyppisi, käytä asiantuntijaa apuna", onko ihotyypin tunteminen oleellisesti tarpeellista ja jos on - miten/mistä pystyisi helpoiten ihotyypin selvittämään?

      Käsittääkseni ihon kuorinta ei ole välttämätöntä ennen solariumia (korjatkaa, jos olen väärässä), mutta suositeltavaa jotta kuollut ihosolukko saadaan poistettua ja rusketus tarttuu paremmin, oletan näitä tuotteita löytyvän jokaiselta hyvin varustetulta kosmetiikka-osastolta.

      Myös itse oleellisesti solariumissa käyntiin heräsi myös kysymyksiä. Kuten, minkäkaltaisissa tiloissa solariumit usein sijaitsevat, onko se tietty huone (kuinka suuri?) jossa solarium-laite sijaitsee (vai laitteet?)? Enemmänkin se, miksi ihmettelen tätä on, kun näin paikan päällä käymättä miettii, että saako siellä tavoitettua tarpeellisen yksityisyyden? Ja sallitaanko solariumissa käynti alasti?

      Silmien suojauksen tulisi tapahtua asianmukaisilla suojalaseilla (tai vastaavilla), mistä kyseisiä laseja/suojia saa, tuleeko ne palvelun mukana, vai onko kyseinen suoja hankittava itse?

      Toki, kaikki näistä ovat varmasti paikkakohtaisia, mutta ajattelin silti kysellä pääasiallisesti vastauksia.

      • solariumissa kävijä

        Ei se ihotyypin selvittäminen ole tärkeää ellet todella ole täysin tietämätön miten ihosi reagoi auringonvaloon, eli eiköhän aika moni itse tiedä palaako helposti vai ei, ja kaiken varalta kannattaa ihan jokaisen olla ensimmäisellä kerralla vaan se kymmenisen minuuttia (tai jos käyttämässäsi solariumissa on joku tietty suositus-aloitusraja) niin ei ainakaan pala ja näkee sitten itse että miten se tarttuu omaan ihoon. Jos menet vaikka kuntosalin solariumiin, niin kyllä ne siellä osaavat oikein hyvin neuvoa.

        Itselläni on kuiva iho (aina paljon kuollutta ihosolukkoa) jota varmaankin tulisi kuoria, mutta en ikinä kuori, ja silti rusketun eikä rusketus heti häviä vaikka kävisin suihkussa, sillä tietääkseni solariumrusketus tarttuu jopa verinahkaan saakka eli sen verran syvästi ettei pitäisi kuorinnalla olla niinkään merkitystä, tietysti voi kuoria jos haluaa, voihan se toisaalta edesauttaa kauniimman rusketuksen saamista.

        Ja solariumtiloista sen verran, että itse olen käynyt ainakin kolmen eri kuntosalien solariumeissa kerran laivalla kävin myös, yksityisyys on tottakai varmasti maan jokaisessa solariumpaikassa hyvä, koska yleisesti varmaan lähes kaikki menevät sinne joko alusvaatteillaan tai alasti, ei kukaan sinne vaatteet päällä mene tietenkään, itse käyn aina alasti kuten kaikki tuttavanikin, solariumeissa on desinfiointiaineetkin että voi pyyhkiä sitten solariumin kun on siinä ollut. Solariumhuoneet ovat siis sellasia joissa on vain yksi solarium, ja siellä saa sitten ihan rauhassa riisuutua ja makoilla solariumissa kaikessa rauhassa, ei tietenkään ole mitään yleisiä koppeja joissa kymmenen solariumia samassa huoneessa.

        Suojalasit saa ihan jokaisesta paikasta varmasti, todella outoa jos ei saisi.


      • pee
        solariumissa kävijä kirjoitti:

        Ei se ihotyypin selvittäminen ole tärkeää ellet todella ole täysin tietämätön miten ihosi reagoi auringonvaloon, eli eiköhän aika moni itse tiedä palaako helposti vai ei, ja kaiken varalta kannattaa ihan jokaisen olla ensimmäisellä kerralla vaan se kymmenisen minuuttia (tai jos käyttämässäsi solariumissa on joku tietty suositus-aloitusraja) niin ei ainakaan pala ja näkee sitten itse että miten se tarttuu omaan ihoon. Jos menet vaikka kuntosalin solariumiin, niin kyllä ne siellä osaavat oikein hyvin neuvoa.

        Itselläni on kuiva iho (aina paljon kuollutta ihosolukkoa) jota varmaankin tulisi kuoria, mutta en ikinä kuori, ja silti rusketun eikä rusketus heti häviä vaikka kävisin suihkussa, sillä tietääkseni solariumrusketus tarttuu jopa verinahkaan saakka eli sen verran syvästi ettei pitäisi kuorinnalla olla niinkään merkitystä, tietysti voi kuoria jos haluaa, voihan se toisaalta edesauttaa kauniimman rusketuksen saamista.

        Ja solariumtiloista sen verran, että itse olen käynyt ainakin kolmen eri kuntosalien solariumeissa kerran laivalla kävin myös, yksityisyys on tottakai varmasti maan jokaisessa solariumpaikassa hyvä, koska yleisesti varmaan lähes kaikki menevät sinne joko alusvaatteillaan tai alasti, ei kukaan sinne vaatteet päällä mene tietenkään, itse käyn aina alasti kuten kaikki tuttavanikin, solariumeissa on desinfiointiaineetkin että voi pyyhkiä sitten solariumin kun on siinä ollut. Solariumhuoneet ovat siis sellasia joissa on vain yksi solarium, ja siellä saa sitten ihan rauhassa riisuutua ja makoilla solariumissa kaikessa rauhassa, ei tietenkään ole mitään yleisiä koppeja joissa kymmenen solariumia samassa huoneessa.

        Suojalasit saa ihan jokaisesta paikasta varmasti, todella outoa jos ei saisi.

        Kiitoksia hyvästä täydennys-selvennyksestä, tämä auttoi epätietoisuuteen paljolti! :)

        pee


      • hannaaaaaaa
        pee kirjoitti:

        Kiitoksia hyvästä täydennys-selvennyksestä, tämä auttoi epätietoisuuteen paljolti! :)

        pee

        Eli... Laitanko itse sen solariumin käyntiin vai tuleeko joku avaamaan sen ja katsomaan vieressä? Voiko mielestänne alle 18 vuotias käydä kun jollain sivuilla kerrottiin että ei suositella?


      • solariumissa kävijä
        hannaaaaaaa kirjoitti:

        Eli... Laitanko itse sen solariumin käyntiin vai tuleeko joku avaamaan sen ja katsomaan vieressä? Voiko mielestänne alle 18 vuotias käydä kun jollain sivuilla kerrottiin että ei suositella?

        Kaikki joissa minä olen käynyt, on ollut aina niin että on annettu esim. joku poletti sieltä kuntosalitiskiltä mukaan jolla saa itse käynnistää solariumin, tai sitten niin että niissä on ollut valmiiksi esim. kolikkoautomaatti ja niihen saa itse laittaa rahat, en usko että missään olisi sellaista käytäntöä että joku käy laittamassa päälle puolestasi, siis en usko että kukaan änkeää koppiisi laittamaan sitä käyntiin.

        Ikärajat eivät ole tarkkoja, ainakaan minulta ei ikinä ikää ole kysytty vaikka näytän reilusti ikäistäni nuoremmalta vaikka olen jo täysi-ikäinen, yleensä joka paikassa kysytään multa papereita mutta en ole vielä koskaan joutunut todistelemaan ikääni solariumiin mennesssä. Tosin sitä ei tosiaan suositella alle 18v. ihosyöpäriskin takia.


      • ook.
        hannaaaaaaa kirjoitti:

        Eli... Laitanko itse sen solariumin käyntiin vai tuleeko joku avaamaan sen ja katsomaan vieressä? Voiko mielestänne alle 18 vuotias käydä kun jollain sivuilla kerrottiin että ei suositella?

        itse olen käynyt solkussa 16-vuotiaana eikä kukaan ikinä kysellyt. Tää on tosin aika pieni paikka.

        Ja ekalla kerralla myyjä näytti että miten se härveli toimii, niin sitten muilla kerroilla on itse aina pärjätty. :)


      • itseopiskellut
        solariumissa kävijä kirjoitti:

        Ei se ihotyypin selvittäminen ole tärkeää ellet todella ole täysin tietämätön miten ihosi reagoi auringonvaloon, eli eiköhän aika moni itse tiedä palaako helposti vai ei, ja kaiken varalta kannattaa ihan jokaisen olla ensimmäisellä kerralla vaan se kymmenisen minuuttia (tai jos käyttämässäsi solariumissa on joku tietty suositus-aloitusraja) niin ei ainakaan pala ja näkee sitten itse että miten se tarttuu omaan ihoon. Jos menet vaikka kuntosalin solariumiin, niin kyllä ne siellä osaavat oikein hyvin neuvoa.

        Itselläni on kuiva iho (aina paljon kuollutta ihosolukkoa) jota varmaankin tulisi kuoria, mutta en ikinä kuori, ja silti rusketun eikä rusketus heti häviä vaikka kävisin suihkussa, sillä tietääkseni solariumrusketus tarttuu jopa verinahkaan saakka eli sen verran syvästi ettei pitäisi kuorinnalla olla niinkään merkitystä, tietysti voi kuoria jos haluaa, voihan se toisaalta edesauttaa kauniimman rusketuksen saamista.

        Ja solariumtiloista sen verran, että itse olen käynyt ainakin kolmen eri kuntosalien solariumeissa kerran laivalla kävin myös, yksityisyys on tottakai varmasti maan jokaisessa solariumpaikassa hyvä, koska yleisesti varmaan lähes kaikki menevät sinne joko alusvaatteillaan tai alasti, ei kukaan sinne vaatteet päällä mene tietenkään, itse käyn aina alasti kuten kaikki tuttavanikin, solariumeissa on desinfiointiaineetkin että voi pyyhkiä sitten solariumin kun on siinä ollut. Solariumhuoneet ovat siis sellasia joissa on vain yksi solarium, ja siellä saa sitten ihan rauhassa riisuutua ja makoilla solariumissa kaikessa rauhassa, ei tietenkään ole mitään yleisiä koppeja joissa kymmenen solariumia samassa huoneessa.

        Suojalasit saa ihan jokaisesta paikasta varmasti, todella outoa jos ei saisi.

        ruskettuminen on reaktio joka tapahtuu elävässä solussa eli "ihon sisällä". Rusketus joka tulee auringosta tai solariumista ei siis ole ihon pinnalla (niinkuin itseruskettavat aineet) eikä ihon pinnalla olevalla kuolleella solukolla. ei ole mahdollista että rusketuksen voisi pestä pois jos esim. kuorii ihon ruskettumisen jälkeen suihkussa.

        ihon kuoriminen poistaa siis kuollutta solukkoa ja epäpuhtauksia ja tekee ihosta elinvoimaisemman ja vastaanottavaisemman. Iho näyttää paremmalta tuntuu pehmeämmältä ja rusketus on ehkä tasaisempi.

        veden juominen ja kasvisten syöminen liikunta ihon kosteuttaminen ja kuorinta = kaunis ja elinvoimainen iho


    • tooke

      Olin tossa äsken menossa solariumiin, mutta siellä ei ollut mitään "konetta" mistä saisi niitä laseja..

      Joten kertokaahan viisaammat mistä tampereelta/netistä saisi ostettua/tilattua?

    • kuinka nopeasti

      ...solariumin vaikutukset näkyvät iholla? Siis tarkoitan nyt rusketusta. Itse olen käynyt kolme kertaa (kerran viikossa aina), ensimmäisellä kerralla olin 5 min, toisella 10 ja kolmannella 15. Nyt jatkossa olen tod. näk 20 min aina kerrallaan. Milloin ihollani alkaa näkyä kunnon rusketus? Pitäisikö käydä pari kertaa viikossa? Nyt väri on vain kevyen ruskea.

      • aktiivi käyttäjä

        Alussa kannattaa ottaa useampi käynti peräkkäin kun on saavuttanut mielestään sopivanrusketuksen pidentää käynti kertojen välejä. Myös voi käyttää solariumkosmetiikkaa joka autaa rusketuksen tarttumiseen sekä pidentää värin pysymistä. esim Australian Gold tuotteita saa www.freshsolarium.fi itse käytän australian gold Idol tuotetta


      • Dark brown
        aktiivi käyttäjä kirjoitti:

        Alussa kannattaa ottaa useampi käynti peräkkäin kun on saavuttanut mielestään sopivanrusketuksen pidentää käynti kertojen välejä. Myös voi käyttää solariumkosmetiikkaa joka autaa rusketuksen tarttumiseen sekä pidentää värin pysymistä. esim Australian Gold tuotteita saa www.freshsolarium.fi itse käytän australian gold Idol tuotetta

        Samaa mieltä kanssasi, itse olen käyttänyt kans Idolia ja saanut oikein mukavan ja syvän rusketuksen. Ostin sen Studio feel it verkkokaupasta. Sain parin päivän päästä tuotteen enkä vaihtais mihinkään!


      • Aes
        Dark brown kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi, itse olen käyttänyt kans Idolia ja saanut oikein mukavan ja syvän rusketuksen. Ostin sen Studio feel it verkkokaupasta. Sain parin päivän päästä tuotteen enkä vaihtais mihinkään!

        Saattaa olla ehkä tyhmä aloittelijan kysymys, mutta pitääkö solariumiin mentäessä laittaa suojakerrointa sisältämä aurinkovoidetta? Ja toisekseen jos on hyvin valkoinen ja herkkä palamaan, auttaako solariumissa käynti siihen, eli kestääkö oikeassa auringossa palamatta kauemmin ja rusketus tulee nopeammin?


      • miak
        Aes kirjoitti:

        Saattaa olla ehkä tyhmä aloittelijan kysymys, mutta pitääkö solariumiin mentäessä laittaa suojakerrointa sisältämä aurinkovoidetta? Ja toisekseen jos on hyvin valkoinen ja herkkä palamaan, auttaako solariumissa käynti siihen, eli kestääkö oikeassa auringossa palamatta kauemmin ja rusketus tulee nopeammin?

        Ei tarvitse aurinkovoidetta laittaa. Olisi hyvä olla aluksi kuitenkin vain 10min kerrallaan ettet pala.
        Joidenkin tietojen mukaan ei palaisi yhtä herkästi oikeassa auringossa solariumkuurin jälkeen. Ainakin tulet kauniimman väriseksi nopeammin kun olet hankkinut alkua solariumissa.
        Itse olin eilen ensimmäistä kertaa. Minulla on atooppinen iho ja kokeilen jos valokuuri auttaisi. Ainakin luonnonvalo tekee hyvää. Olen myös lähdössä kesällä ulkomaille, joten saan siellä auringosta kaiken irti kun iho on jo tottunut.


      • ensikertalaiselle
        miak kirjoitti:

        Ei tarvitse aurinkovoidetta laittaa. Olisi hyvä olla aluksi kuitenkin vain 10min kerrallaan ettet pala.
        Joidenkin tietojen mukaan ei palaisi yhtä herkästi oikeassa auringossa solariumkuurin jälkeen. Ainakin tulet kauniimman väriseksi nopeammin kun olet hankkinut alkua solariumissa.
        Itse olin eilen ensimmäistä kertaa. Minulla on atooppinen iho ja kokeilen jos valokuuri auttaisi. Ainakin luonnonvalo tekee hyvää. Olen myös lähdössä kesällä ulkomaille, joten saan siellä auringosta kaiken irti kun iho on jo tottunut.

        Te joilla on kuiva iho, oletteko huomannu siinä muutoksia solariumissa käynnin jälkeen? Onko kuivunu lisää vai onko jopa homma parantunut. Itselläni on todella pintakuiva iho ja olen jostain kuullut että solarium voisi asiaa helpottaa. Ainaki kesäisin ihoni ei ole niin kuiva...


      • scary...
        ensikertalaiselle kirjoitti:

        Te joilla on kuiva iho, oletteko huomannu siinä muutoksia solariumissa käynnin jälkeen? Onko kuivunu lisää vai onko jopa homma parantunut. Itselläni on todella pintakuiva iho ja olen jostain kuullut että solarium voisi asiaa helpottaa. Ainaki kesäisin ihoni ei ole niin kuiva...

        Ite kävin viime viikolla ensimmäistä kertaa solariumissa, oli vähä outo olo, ku kysyin vaan vastaanoton tyypiltä et onks se nyt vapaana ja se et joo ja ojensi purkin jossa pieniä mustia onton,puolikkaan kananmunan näkösiä pieniä juttuja, hetken ihan pihalla et jaa tuleekohan nää silmille vai mitä ihmettä..:) eka meikit ja piilarit pois ja sit puolisokeena sinne laitteeseen.
        Haluaisinkn tietää et laitatteko eka kannen kiinni ja sit alatte säätää vasta sillä start napilla sitä aikaa, ku ite laitoin kannen kiinni ja sit se start nappi tosi jäykkä,monta kertaa sain painaa ennen ku käynnisty ja ohjees sanottiin et paina useamman kerran et saat säädettyä aikaa, siihen tuli automaattsesti se 20min vaik halusin olla vaan 1.kerralla 5minsaa, sit ne valot sun muut tuli heti jo päälle nii en sit saanu vaihdettua sitä aikaa ku ei se nappi vaan jotenki toiminu kunnolla ja sit tulikin jo kiire saada ne pienet mustat läpyskät silmien suojaks.. mietinkin et vahingoittaaks se valo lyhyellä ajalla silmiä? ku sit 5min kuluttua oli pakko taas ottaa silmiensuojat pois et näki painaa sitä stop nappia, sekin mun mielestä jotenki outo ku se vaan sit vähensi sen ajan kolmeen minuuttiin mut ei heti sammunu. avasin sit vaan kannen ja lähdin pois kesken kaiken pukeen vaatteita päälle ja odotteleen et laite sammuu et saa puhdistettua. Ehkä ens kerralla vähä paremmin..:)


      • 12345
        scary... kirjoitti:

        Ite kävin viime viikolla ensimmäistä kertaa solariumissa, oli vähä outo olo, ku kysyin vaan vastaanoton tyypiltä et onks se nyt vapaana ja se et joo ja ojensi purkin jossa pieniä mustia onton,puolikkaan kananmunan näkösiä pieniä juttuja, hetken ihan pihalla et jaa tuleekohan nää silmille vai mitä ihmettä..:) eka meikit ja piilarit pois ja sit puolisokeena sinne laitteeseen.
        Haluaisinkn tietää et laitatteko eka kannen kiinni ja sit alatte säätää vasta sillä start napilla sitä aikaa, ku ite laitoin kannen kiinni ja sit se start nappi tosi jäykkä,monta kertaa sain painaa ennen ku käynnisty ja ohjees sanottiin et paina useamman kerran et saat säädettyä aikaa, siihen tuli automaattsesti se 20min vaik halusin olla vaan 1.kerralla 5minsaa, sit ne valot sun muut tuli heti jo päälle nii en sit saanu vaihdettua sitä aikaa ku ei se nappi vaan jotenki toiminu kunnolla ja sit tulikin jo kiire saada ne pienet mustat läpyskät silmien suojaks.. mietinkin et vahingoittaaks se valo lyhyellä ajalla silmiä? ku sit 5min kuluttua oli pakko taas ottaa silmiensuojat pois et näki painaa sitä stop nappia, sekin mun mielestä jotenki outo ku se vaan sit vähensi sen ajan kolmeen minuuttiin mut ei heti sammunu. avasin sit vaan kannen ja lähdin pois kesken kaiken pukeen vaatteita päälle ja odotteleen et laite sammuu et saa puhdistettua. Ehkä ens kerralla vähä paremmin..:)

        Pitääkö ottaa kaikki korut pois? korvikset ja napakorut yms.. kun menee solkkuun?
        Ja onko siellä kuinka kuuma? Kun esim saunassa napakoru kuumuu tosi paljon ja polttaa ihoon, onko sama juttu solkussa? Pitääkö se solkun kansi laittaa kokonaan kiinni, vai voiko jättää raolleen että pääsee pois?


      • jkffff
        12345 kirjoitti:

        Pitääkö ottaa kaikki korut pois? korvikset ja napakorut yms.. kun menee solkkuun?
        Ja onko siellä kuinka kuuma? Kun esim saunassa napakoru kuumuu tosi paljon ja polttaa ihoon, onko sama juttu solkussa? Pitääkö se solkun kansi laittaa kokonaan kiinni, vai voiko jättää raolleen että pääsee pois?

        Itse en ole ainakaan ottanut napakorua pois solariumin ajaksi, eikä se ole kyllä ihoa polttanutkaan. Toki solariumissa kuuma/lämmin tulee, riippuu ajasta minkä siellä vietät, mutta ei sitä voi verrata saunan polttavuuteen/kuumuuteen. Ainakin niissä laitteissa, mitä itse olen käyttänyt ei sitä kantta saa edes menemään kokonaan kiinni vaan siihen jää joku 10-20 cm rako, joten kansi on helppo avata solariumin jälkeen :)


      • Tänään solariumissa palanut
        jkffff kirjoitti:

        Itse en ole ainakaan ottanut napakorua pois solariumin ajaksi, eikä se ole kyllä ihoa polttanutkaan. Toki solariumissa kuuma/lämmin tulee, riippuu ajasta minkä siellä vietät, mutta ei sitä voi verrata saunan polttavuuteen/kuumuuteen. Ainakin niissä laitteissa, mitä itse olen käyttänyt ei sitä kantta saa edes menemään kokonaan kiinni vaan siihen jää joku 10-20 cm rako, joten kansi on helppo avata solariumin jälkeen :)

        Hei! Kävin tänään ensimmäistä kertaa solariumissa kymmenen vuoden jälkeen. Menin kuntosalini solariumiin ja vastaanotossa pyysin miestä neuvomaan laitteen käytössä, kun olin ekaa kertaa menossa. Hän vain sitten totesi, että laittaa ajaksi 16min. Enpä sitä siinä ihmetellyt, mutta kun pääsin kotiin ja meni pari tuntia, niin ihoa alkoi kuumottamaan selästä, mahasta ja rinnasta. Tuli siis käräytettyä iho ja harmittaa! Olisin toivonut, että kuntosalilla olisivat kertoneet, että ensimmäisellä kerralla pitäisi olla lyhyemmän aikaa. Luin tänään netistä ja näistä aikaisemmista keskuseluista, että 5minuuttia on hyvä aika ensimmäiselle kerralle. Eli varoituksen sana - te ensikertalaiset, säätäkää ajaksi se 5 minuuttia!


      • heipss<<
        ensikertalaiselle kirjoitti:

        Te joilla on kuiva iho, oletteko huomannu siinä muutoksia solariumissa käynnin jälkeen? Onko kuivunu lisää vai onko jopa homma parantunut. Itselläni on todella pintakuiva iho ja olen jostain kuullut että solarium voisi asiaa helpottaa. Ainaki kesäisin ihoni ei ole niin kuiva...

        sikollani parani kuivaiho :D


      • itseopiskellut
        ensikertalaiselle kirjoitti:

        Te joilla on kuiva iho, oletteko huomannu siinä muutoksia solariumissa käynnin jälkeen? Onko kuivunu lisää vai onko jopa homma parantunut. Itselläni on todella pintakuiva iho ja olen jostain kuullut että solarium voisi asiaa helpottaa. Ainaki kesäisin ihoni ei ole niin kuiva...

        yks juttu pitää sano tosta kuivasta ihosta. Se että kesällä iho voi paremmin on useimmiten enemmän sen ansiota että iholla on kevyempiä vaatteita silloin se saa hengittää paremmin. Ja että kesällä ilmakin on kosteampi. Kaikilla kuivuu talvella iho koska ilma on kuivempaa.

        Jos meinaa hoitaa atooppista tai kuivaa ihoa solariumissa kannatta kysästä lääkäriltä mielipidettä.


      • nallukka147
        Tänään solariumissa palanut kirjoitti:

        Hei! Kävin tänään ensimmäistä kertaa solariumissa kymmenen vuoden jälkeen. Menin kuntosalini solariumiin ja vastaanotossa pyysin miestä neuvomaan laitteen käytössä, kun olin ekaa kertaa menossa. Hän vain sitten totesi, että laittaa ajaksi 16min. Enpä sitä siinä ihmetellyt, mutta kun pääsin kotiin ja meni pari tuntia, niin ihoa alkoi kuumottamaan selästä, mahasta ja rinnasta. Tuli siis käräytettyä iho ja harmittaa! Olisin toivonut, että kuntosalilla olisivat kertoneet, että ensimmäisellä kerralla pitäisi olla lyhyemmän aikaa. Luin tänään netistä ja näistä aikaisemmista keskuseluista, että 5minuuttia on hyvä aika ensimmäiselle kerralle. Eli varoituksen sana - te ensikertalaiset, säätäkää ajaksi se 5 minuuttia!

        Itse kävin solariumissa jokin aika sitten ensimmäistä kertaa.Ja olin sen 21min... Iho ei punoittanut eikä kärveltänyt, vaikka en ole mikään 'auringonottoihminen' koskaan ollutkaan.. Joten eiköhän se ole hyvin yksilökohtaista, vaikka aluksi lyhyempää aikaa suositellaankin. Rusketuskin näkyi heti ensimmäisen kerran jälkeen hyvinkin reilusti, ja aiheutta samantien addiktion.. Suositusmaksimi kertamäärä vuodessahan on 10krt, mutta 20 krt on omien tietojeni mukaan ehdoton maksimiraja.. Itse olen käynyt niin usein että kyllä se 20krt tulee hyvinkin lähelle jos ei hieman ylitetyksikin vuodessa!


    • erass

      Miten on jos käy pari kertaa solariumissa tässä kesän alussa, niin pystyykö suomen kesän aurinkomäärillä pitämään rusketuksen yllä?

      • -jensku

        Joku puhui piilareiden ottamisesta pois - onko se välttämätöntä tai suositeltavaa? Entä pitääkö ottaa huomioon esim. vaatetuksessa jotain (pitääkö solariumin jälkeen pukeutua löysiin vaatteisiin tms.)? Voiko heti sen jälkeen meikata?


      • heipss<<
        -jensku kirjoitti:

        Joku puhui piilareiden ottamisesta pois - onko se välttämätöntä tai suositeltavaa? Entä pitääkö ottaa huomioon esim. vaatetuksessa jotain (pitääkö solariumin jälkeen pukeutua löysiin vaatteisiin tms.)? Voiko heti sen jälkeen meikata?

        kun solariumiin mennään niin sillon ei kannata olla päällä kuin bikinit ja solariumissa pitäisi käyttää silmä suojia kun alotat solariumin niin paras aika on 5 min ja jos ihosi ei ärsyynny niin seuraavalla kerralla voit olla 10 min...
        SUOSITTELEN FINNBBODYN SOLARIUMIA siellä hinnasto on

        5min=2e
        10min=4e
        15min=6e
        eli halpaa :D itse menin solariumiin tänään 10 minuutiksi .... MUTTA solariumiin mentäessä ei saa olla kosmetiikkaa /meikkiä/lakkaa päässä eikä rasvaa


      • Golden
        heipss<< kirjoitti:

        kun solariumiin mennään niin sillon ei kannata olla päällä kuin bikinit ja solariumissa pitäisi käyttää silmä suojia kun alotat solariumin niin paras aika on 5 min ja jos ihosi ei ärsyynny niin seuraavalla kerralla voit olla 10 min...
        SUOSITTELEN FINNBBODYN SOLARIUMIA siellä hinnasto on

        5min=2e
        10min=4e
        15min=6e
        eli halpaa :D itse menin solariumiin tänään 10 minuutiksi .... MUTTA solariumiin mentäessä ei saa olla kosmetiikkaa /meikkiä/lakkaa päässä eikä rasvaa

        Suosittelen itse GoldenSun Solariumia.Siellä vasta on halpaa

        Normaali solarium 1e / 5min
        Teho solarium 1e / 4min


      • haluaa ruskettua
        Golden kirjoitti:

        Suosittelen itse GoldenSun Solariumia.Siellä vasta on halpaa

        Normaali solarium 1e / 5min
        Teho solarium 1e / 4min

        Minusta tärkeintä on saada kunnon rusketus ja se onnistuu Malmilla, itsepalvelusolariumissa, siellä on sellaiset koneet joita ei ole muualla, niissä saa hyvän rusketuksen jo parilla kerralla, kun kävin 20 min x3 oli jo kunnon rajat ja kaverit luuli että oon käyny etelässä kun olin niin hyvän värinen, :) laitteissa on todella eroa!!!!


      • mimmuliiii
        heipss<< kirjoitti:

        kun solariumiin mennään niin sillon ei kannata olla päällä kuin bikinit ja solariumissa pitäisi käyttää silmä suojia kun alotat solariumin niin paras aika on 5 min ja jos ihosi ei ärsyynny niin seuraavalla kerralla voit olla 10 min...
        SUOSITTELEN FINNBBODYN SOLARIUMIA siellä hinnasto on

        5min=2e
        10min=4e
        15min=6e
        eli halpaa :D itse menin solariumiin tänään 10 minuutiksi .... MUTTA solariumiin mentäessä ei saa olla kosmetiikkaa /meikkiä/lakkaa päässä eikä rasvaa

        Mistä moinen tieto että lakkaa ei saa olla päässä kun menee solariumiin? Miten se vaikuttaa ja mihin? Itelläni ollu joka kerta lakkaa päässä ku oon menny solkkuun enkä oo kyllä huomannu mitään normaalista poikkeavaa ?


      • Mie tyttönen
        Golden kirjoitti:

        Suosittelen itse GoldenSun Solariumia.Siellä vasta on halpaa

        Normaali solarium 1e / 5min
        Teho solarium 1e / 4min

        Ja lisää kysymyksiä, mites kun ei halua naamaan enää lisärusketusta(maksaläiskät) mutta muuhun kroppaan kyllä?? Voiko naama peitää jollain pyyhkeellä vai saako jonkun säädön, ettei kasvojen kohdalla ole päällä?


      • nnneeeee

        Siis mitä ihmettä? Jossakin tässä keskustelussa sanottiin ettei solariumiin saa laittaa mitään rasvaa, hiuslakkaa tms? Sen ymmärrän ettei pidä olla meikkiä, mutta pitääkö sinne vain mennä suoraan suihkusta, koska yleensä on vaikka mitä hiuksissa ja meikkiä ja rasvaa ym. Eikö deodoranttiakaan saa laittaa?

        Ja ajattelin myös kysyä, että onko solariumista apua finneihin/lievään akneen? Koska itselläni on täydellinen iho kesäisin, mutta talvella iho kuivuu, mutta hiusrajaan ja yläselkään tulee hieman finnejä. Olen jostain kuullut että siihen solarium voisi auttaa.


      • nallukka147
        heipss<< kirjoitti:

        kun solariumiin mennään niin sillon ei kannata olla päällä kuin bikinit ja solariumissa pitäisi käyttää silmä suojia kun alotat solariumin niin paras aika on 5 min ja jos ihosi ei ärsyynny niin seuraavalla kerralla voit olla 10 min...
        SUOSITTELEN FINNBBODYN SOLARIUMIA siellä hinnasto on

        5min=2e
        10min=4e
        15min=6e
        eli halpaa :D itse menin solariumiin tänään 10 minuutiksi .... MUTTA solariumiin mentäessä ei saa olla kosmetiikkaa /meikkiä/lakkaa päässä eikä rasvaa

        Useimmat käy solariumissa alasti.. Ei jää ikäviä rajoja


      • nallukka147
        nnneeeee kirjoitti:

        Siis mitä ihmettä? Jossakin tässä keskustelussa sanottiin ettei solariumiin saa laittaa mitään rasvaa, hiuslakkaa tms? Sen ymmärrän ettei pidä olla meikkiä, mutta pitääkö sinne vain mennä suoraan suihkusta, koska yleensä on vaikka mitä hiuksissa ja meikkiä ja rasvaa ym. Eikö deodoranttiakaan saa laittaa?

        Ja ajattelin myös kysyä, että onko solariumista apua finneihin/lievään akneen? Koska itselläni on täydellinen iho kesäisin, mutta talvella iho kuivuu, mutta hiusrajaan ja yläselkään tulee hieman finnejä. Olen jostain kuullut että siihen solarium voisi auttaa.

        Solariumiin on hyvä laittaa jotain iho rasvaa.. Esimerkiksi rusketusta edistävää solarium-rasvaa. Meikit,deodorantit saattavat aiheuttaa rusketuksen epätasaisuutta..

        Aknesta. Itselläni on ollut aikaisemmin erittäin paha akne, josta jäljellä enään arpia.
        Aurinko/rusketus/solariumhan auttavat arpien vaalenemiseen. Mutta on tärkeää muistaa, että aknelääkityksen aikana ei yleensä saa mennä solariumiin.. Riippuen tietenkin täysin lääkekuurista. Asiasta kannattaa keskustella lääkärin kanssa.


    • Essi

      Heippa, tahtoisin tiedustella noista käyntiajoista.. Eli olin tänään ensimmäistä kertaa itsepalvelusolariumissa, 6 min. Mutta tuolla paikassa missä kävin (ja tahdon käydä), ajat ovat 6 min, 18 min ja 24 min. Eli voinko jo toisella kerralla siirtyä tuohon 18 min aikaan?

      Toivottavasti joku vielä lukee tätä vanhaa viestiketjua ja kertoo minulle vastauksen :)

      • solarium

        moi! yleensä ainakin uudemmissa solkuissa voi sen ajan keskeyttää hetkeksi,ainakin kun itse olen käynyt niin ensimmäisellä kerralla olin 8min koska en pala ihan heti. seuraavalla kerralla kun kysyin kauanko kannattaa olla niin sanottiin että voin olla esim sen 20 min,ja halutessani voin esim. 10 min jälkeen pitää tauon ja käyttää sitten loput 10min kun olen nähnyt miten on rusketus ottanut (itselläni siis ainakin näen joka kerran jälkeen heti tuloksia,en tietenkään lopullisia,mutta sen verran et kuinka on rusketus ottanut ja onko alkanut iho punertaa tms..)jos et ole varma niin ei ehkä ihan niin pitkäksi aikaa kannata tokalla kerralla mennä.. itse en menisi.


      • !tänään kävin eka kertaa

        Itse olin tänään ekaa kertaa solkussa ja olin sen 20 minuuttia. En palanut ollenkaan ja menen ylihuomenna uudestaan, ja rajat tuli jo, mutta ei se ekalla kerralla vielä vahvasti näy..


      • aloittelija_

        Onko kukaan käyttänyt lumina-merkkistä solariumia? Ajattelin mennä testaamaan ensi viikolla ensimmäistä kertaa (itsepalvelu) ja olisi pari kysymystä... Miten se solarium-laitteen "kansi" sulkeutuu, pitääkö se vetää jotenkin itse alas vai onko siellä joku nappi tähän tarkoitukseen? Ja voiko sitä korkeutta säädellä, esim jättää kannen kauemmaksi (korkeammalle)? Onko laite muuten miten helppo käyttää? Minulle on kerrottu vain, kuinka laitteen saa päälle ja kasvotehostus pois. Kiitos jos joku kokeneempi viitsii vielä vastailla :)


      • kokeilkaa
        aloittelija_ kirjoitti:

        Onko kukaan käyttänyt lumina-merkkistä solariumia? Ajattelin mennä testaamaan ensi viikolla ensimmäistä kertaa (itsepalvelu) ja olisi pari kysymystä... Miten se solarium-laitteen "kansi" sulkeutuu, pitääkö se vetää jotenkin itse alas vai onko siellä joku nappi tähän tarkoitukseen? Ja voiko sitä korkeutta säädellä, esim jättää kannen kauemmaksi (korkeammalle)? Onko laite muuten miten helppo käyttää? Minulle on kerrottu vain, kuinka laitteen saa päälle ja kasvotehostus pois. Kiitos jos joku kokeneempi viitsii vielä vastailla :)

        ihmeessä pystysolariumia, astut vaan sisään ja rusketut rajattomasti(edellyttäen toki että olet alasti) :)


      • joku eräs
        kokeilkaa kirjoitti:

        ihmeessä pystysolariumia, astut vaan sisään ja rusketut rajattomasti(edellyttäen toki että olet alasti) :)

        No vieläkö solkuissa on jonoja ?


      • Zazadas
        joku eräs kirjoitti:

        No vieläkö solkuissa on jonoja ?

        Vieläkö rannoilla on auringon ottajia? Yhtä vaarallista kumpikin loppupeleissä. Harva vaan rannalla viettää 15min. Todennäköisesti useita tunteja.

        Meinaatko, että se uutisointi jotenkin vähentäisi siellä kävijöitä?


      • SOLKKUHULLU<3
        Zazadas kirjoitti:

        Vieläkö rannoilla on auringon ottajia? Yhtä vaarallista kumpikin loppupeleissä. Harva vaan rannalla viettää 15min. Todennäköisesti useita tunteja.

        Meinaatko, että se uutisointi jotenkin vähentäisi siellä kävijöitä?

        mä ainaki käyn solkussa joka viikko vähintään kerran,haluan pitää yllä ihanaa rusketusta 24/7 !! :) et sillee.. emmä mistää 10 x vuodessa käyntisuosituksesta välitä.. sillä..voihan porkkanaankin tukehtua :D ja tupakka tappaaaaa jnee....


      • futuredoctor
        SOLKKUHULLU<3 kirjoitti:

        mä ainaki käyn solkussa joka viikko vähintään kerran,haluan pitää yllä ihanaa rusketusta 24/7 !! :) et sillee.. emmä mistää 10 x vuodessa käyntisuosituksesta välitä.. sillä..voihan porkkanaankin tukehtua :D ja tupakka tappaaaaa jnee....

        kun sinun ihostasi tulee ryppyinen ja nahkainen, maksaläikkäinen vanhan mummon kurttuiho jo kenties ennen kuin kerkeät täyttää 30v. Pale is the new tan. Muotipiireissä ei rusketuta. Vaaleasta ihosta saa suorastaan kauniin, kun käyttää oikein poskipunaa ja aurinkopuuteria. Jos haluat silti ruskettua, käytä kunnon itseruskettavaa esim. Xen Tania tai St. Tropezia. Markettitavaralla sinusta tulee oranssi Ompa Loompa. Joka tapaksessa olet hyvin iloinen ja rypytön sitten 30-vuotiaana ja säästät pitkän pennin, koska niiden ryppyjen ja maksaläiskien poistaminen (botoxit ym.) ei ole halpaa todellakaan, puhumattakaan ihon kimmoisuuden häviämisestä (kasvojenkohotus!). On fakta ja kaikkien dermatologien ja kosmetologien tiedossa, että solariumin intensiivinen UV-A säteily ei ole vain hyvin karsinogeenistä (syöpää aiheuttavaa), vaan myös tuhoaa ihon kiimoisuudesta ja elastisuudesta vastaavia kollageenista ja elastaanista koostuvia 3-uloitteisia proteiinirakenneverkkoja. Eli ryppyinen on ihosi kuin vanha roikkuva nahkalaukku kohta jos et tapojasi muuta nuori tyttönen/poika . Olen itsekin vasta 21v ja ajttelin näyttää freesiltä vielä hyvin vanhanakin;) Päivävoiteessa pitää olla myös aurinkosuojakerroin, mielellään myös päiväsilmänympärysvoiteessa, ja suuret aurinkolasit suojaa silmänympärysrypyiltä. Nuorekas nyt. Nuorekas aina.


      • forever!
        futuredoctor kirjoitti:

        kun sinun ihostasi tulee ryppyinen ja nahkainen, maksaläikkäinen vanhan mummon kurttuiho jo kenties ennen kuin kerkeät täyttää 30v. Pale is the new tan. Muotipiireissä ei rusketuta. Vaaleasta ihosta saa suorastaan kauniin, kun käyttää oikein poskipunaa ja aurinkopuuteria. Jos haluat silti ruskettua, käytä kunnon itseruskettavaa esim. Xen Tania tai St. Tropezia. Markettitavaralla sinusta tulee oranssi Ompa Loompa. Joka tapaksessa olet hyvin iloinen ja rypytön sitten 30-vuotiaana ja säästät pitkän pennin, koska niiden ryppyjen ja maksaläiskien poistaminen (botoxit ym.) ei ole halpaa todellakaan, puhumattakaan ihon kimmoisuuden häviämisestä (kasvojenkohotus!). On fakta ja kaikkien dermatologien ja kosmetologien tiedossa, että solariumin intensiivinen UV-A säteily ei ole vain hyvin karsinogeenistä (syöpää aiheuttavaa), vaan myös tuhoaa ihon kiimoisuudesta ja elastisuudesta vastaavia kollageenista ja elastaanista koostuvia 3-uloitteisia proteiinirakenneverkkoja. Eli ryppyinen on ihosi kuin vanha roikkuva nahkalaukku kohta jos et tapojasi muuta nuori tyttönen/poika . Olen itsekin vasta 21v ja ajttelin näyttää freesiltä vielä hyvin vanhanakin;) Päivävoiteessa pitää olla myös aurinkosuojakerroin, mielellään myös päiväsilmänympärysvoiteessa, ja suuret aurinkolasit suojaa silmänympärysrypyiltä. Nuorekas nyt. Nuorekas aina.

        Kiva, kun tiedät asiat nuorena jo noin hyvin, vaikka vähän näsäviisas oletkin . No, mikäs se sellainen lääkäri olisi, joka ei lähimmäisiään holhoaisi...

        Joskus tuntuu siltä, että kukaan ei tajua mitään, kun teen töitä nuoruutensa 80-luvulla eläneiden porukassa. Ne eukot ovat sitä tanorexia-sukupolvea, joka ei vaan herää siihen, että rusketus ei ole oikeasti yhtään tervettä, vaan pelkkä ihovaurio säteilyä vastaan. Vaikka siis näyttävät nyt viisikymppisinä niin hirveiltä, että eivät enää voisi olla ilman rusketusta - muuten rypyt vasta näkyisivätkin.

        Vaalea iho vaalealla naisella on ihan mielettömän kaunis, kun vertailee vastaan tulevien aikuisten ulkonäköä toisiinsa. Nuorena vaurioita ei vielä huomaa.


      • SOLKKUHULLU<3
        futuredoctor kirjoitti:

        kun sinun ihostasi tulee ryppyinen ja nahkainen, maksaläikkäinen vanhan mummon kurttuiho jo kenties ennen kuin kerkeät täyttää 30v. Pale is the new tan. Muotipiireissä ei rusketuta. Vaaleasta ihosta saa suorastaan kauniin, kun käyttää oikein poskipunaa ja aurinkopuuteria. Jos haluat silti ruskettua, käytä kunnon itseruskettavaa esim. Xen Tania tai St. Tropezia. Markettitavaralla sinusta tulee oranssi Ompa Loompa. Joka tapaksessa olet hyvin iloinen ja rypytön sitten 30-vuotiaana ja säästät pitkän pennin, koska niiden ryppyjen ja maksaläiskien poistaminen (botoxit ym.) ei ole halpaa todellakaan, puhumattakaan ihon kimmoisuuden häviämisestä (kasvojenkohotus!). On fakta ja kaikkien dermatologien ja kosmetologien tiedossa, että solariumin intensiivinen UV-A säteily ei ole vain hyvin karsinogeenistä (syöpää aiheuttavaa), vaan myös tuhoaa ihon kiimoisuudesta ja elastisuudesta vastaavia kollageenista ja elastaanista koostuvia 3-uloitteisia proteiinirakenneverkkoja. Eli ryppyinen on ihosi kuin vanha roikkuva nahkalaukku kohta jos et tapojasi muuta nuori tyttönen/poika . Olen itsekin vasta 21v ja ajttelin näyttää freesiltä vielä hyvin vanhanakin;) Päivävoiteessa pitää olla myös aurinkosuojakerroin, mielellään myös päiväsilmänympärysvoiteessa, ja suuret aurinkolasit suojaa silmänympärysrypyiltä. Nuorekas nyt. Nuorekas aina.

        kiitti vinkkelistä. mut aion silti jatkaa solkku uraani :D kyllä itseruskettavatkin aiheuttavat syöpää siinä missä solariumkin ja muut tökötit. mut hei,mikäpäs ei nykymaailmassa edistäis maailmanloppua ja aiheuttais syöpää yms?:);)


      • futuredoc
        SOLKKUHULLU<3 kirjoitti:

        kiitti vinkkelistä. mut aion silti jatkaa solkku uraani :D kyllä itseruskettavatkin aiheuttavat syöpää siinä missä solariumkin ja muut tökötit. mut hei,mikäpäs ei nykymaailmassa edistäis maailmanloppua ja aiheuttais syöpää yms?:);)

        Itseruskettavien vaikuttava aine on DHA eli dihydroksiasetoni, joka on luonnossa paljon esiintyvä sokeri, ei mitenkään vaarallinen. Se muuttaa ihon pintakerroksen rusehtavaksi, tämä sitten muistuttaa "rusketusta". Eli itseruskettavista saatu rusketus on "meikkiä" ihon pinnalla. Solariumin säteet sen sijaan uppoavat syvälle ihoon, ja vaurioittavat syvimpiä ihon kerroksia (joissa mm. kollageeni ja elastaani sijaitsevat) Itseruskettavan DHA e ei imeydy myöskään ihon läpi, eikä kerry elimistöön. Solariumista saatu rusketus on varmasti tasaisempi ja "aidompi" mutta onko hienoa olla paahdettu kahvipapu, jos on luonnostaan vaalea. Ei se ole ainakaan niiden tuhojen, jotka myöhemmin tulevat esille (rypyt, kimmottomuus, maksaläiskät, katkenneet verisuonet, couperosa, juonteet, tyvisolusyöpä, melanooma..) arvoista.


      • SOLKKUHULLU<3
        futuredoc kirjoitti:

        Itseruskettavien vaikuttava aine on DHA eli dihydroksiasetoni, joka on luonnossa paljon esiintyvä sokeri, ei mitenkään vaarallinen. Se muuttaa ihon pintakerroksen rusehtavaksi, tämä sitten muistuttaa "rusketusta". Eli itseruskettavista saatu rusketus on "meikkiä" ihon pinnalla. Solariumin säteet sen sijaan uppoavat syvälle ihoon, ja vaurioittavat syvimpiä ihon kerroksia (joissa mm. kollageeni ja elastaani sijaitsevat) Itseruskettavan DHA e ei imeydy myöskään ihon läpi, eikä kerry elimistöön. Solariumista saatu rusketus on varmasti tasaisempi ja "aidompi" mutta onko hienoa olla paahdettu kahvipapu, jos on luonnostaan vaalea. Ei se ole ainakaan niiden tuhojen, jotka myöhemmin tulevat esille (rypyt, kimmottomuus, maksaläiskät, katkenneet verisuonet, couperosa, juonteet, tyvisolusyöpä, melanooma..) arvoista.

        juu että sillee :) kiitti taas näistä kivoista tiedonjyväsistä mut mitä mull ehkä tulevat ihosyöpä ja silmäkurtut sun persettäs kutittaa saanen kysäistä? ;) Ja mä oksennan jos nään yhtäkään itseruskettavaa käyttävää muijaa tuol jossai baaris,ne on oranssei kun mitkäki porkkanat.. :) solkku rulez sanot sinä mitä sanot ja nussit yhtäkää mun sanaa yhtää enää niin sooouuuuwhatt:Dmä käytän solkkua ja piste.


      • Looking good
        SOLKKUHULLU<3 kirjoitti:

        juu että sillee :) kiitti taas näistä kivoista tiedonjyväsistä mut mitä mull ehkä tulevat ihosyöpä ja silmäkurtut sun persettäs kutittaa saanen kysäistä? ;) Ja mä oksennan jos nään yhtäkään itseruskettavaa käyttävää muijaa tuol jossai baaris,ne on oranssei kun mitkäki porkkanat.. :) solkku rulez sanot sinä mitä sanot ja nussit yhtäkää mun sanaa yhtää enää niin sooouuuuwhatt:Dmä käytän solkkua ja piste.

        .. ei ole sen vaarallisempaa kuin auringossa makaaminen kesäisin ( tai vaikka etelän-matkalla).

        Ihon palamiselta tulee välttyä molemmissa ettei niitä onglemia ilmaantuisi.

        Eli kuten vanha sanonta kuuluu, kaikkea kohtuudella!
        Mikäs sen mukavampaa kuin mukavasti päivettynyt kaunis iho :)


      • js
        Looking good kirjoitti:

        .. ei ole sen vaarallisempaa kuin auringossa makaaminen kesäisin ( tai vaikka etelän-matkalla).

        Ihon palamiselta tulee välttyä molemmissa ettei niitä onglemia ilmaantuisi.

        Eli kuten vanha sanonta kuuluu, kaikkea kohtuudella!
        Mikäs sen mukavampaa kuin mukavasti päivettynyt kaunis iho :)

        mä olen käynny solariumissa useaan kertaan ja nyt vetäsin vielä ruiskurusketuksen niin johan alko läski tummumaan, nyt näytän ihan neekerille, baarissakin ja kaupassa luultiin jo somaliksi.. mitä tehdä?


      • hoitsu--
        SOLKKUHULLU<3 kirjoitti:

        mä ainaki käyn solkussa joka viikko vähintään kerran,haluan pitää yllä ihanaa rusketusta 24/7 !! :) et sillee.. emmä mistää 10 x vuodessa käyntisuosituksesta välitä.. sillä..voihan porkkanaankin tukehtua :D ja tupakka tappaaaaa jnee....

        voi elämä miten tyhmä voit olla! tupakka todella tappaa ja niin se ihosyöpäkin, että tervemenoa! Voisin ounastella, että vanhenet aika kovaa vauhtia...sitten ihmettelet 40-kymppisenä miks näytät 60-kymppiseltä:D


      • nipane
        futuredoctor kirjoitti:

        kun sinun ihostasi tulee ryppyinen ja nahkainen, maksaläikkäinen vanhan mummon kurttuiho jo kenties ennen kuin kerkeät täyttää 30v. Pale is the new tan. Muotipiireissä ei rusketuta. Vaaleasta ihosta saa suorastaan kauniin, kun käyttää oikein poskipunaa ja aurinkopuuteria. Jos haluat silti ruskettua, käytä kunnon itseruskettavaa esim. Xen Tania tai St. Tropezia. Markettitavaralla sinusta tulee oranssi Ompa Loompa. Joka tapaksessa olet hyvin iloinen ja rypytön sitten 30-vuotiaana ja säästät pitkän pennin, koska niiden ryppyjen ja maksaläiskien poistaminen (botoxit ym.) ei ole halpaa todellakaan, puhumattakaan ihon kimmoisuuden häviämisestä (kasvojenkohotus!). On fakta ja kaikkien dermatologien ja kosmetologien tiedossa, että solariumin intensiivinen UV-A säteily ei ole vain hyvin karsinogeenistä (syöpää aiheuttavaa), vaan myös tuhoaa ihon kiimoisuudesta ja elastisuudesta vastaavia kollageenista ja elastaanista koostuvia 3-uloitteisia proteiinirakenneverkkoja. Eli ryppyinen on ihosi kuin vanha roikkuva nahkalaukku kohta jos et tapojasi muuta nuori tyttönen/poika . Olen itsekin vasta 21v ja ajttelin näyttää freesiltä vielä hyvin vanhanakin;) Päivävoiteessa pitää olla myös aurinkosuojakerroin, mielellään myös päiväsilmänympärysvoiteessa, ja suuret aurinkolasit suojaa silmänympärysrypyiltä. Nuorekas nyt. Nuorekas aina.

        Hyvä kun on faktat hallussa, kun noin tullaan pätemään. UV-A-säteily nimittäin ei ole karsinogeenistä, sillä sehän ei ole millään tapaa ionisoivaa säteilyä. UV-A-säteily ei myöskään saa aikaan pitkäkestoista rusketusta, vaan sen vaikutukset näkyvät heti ja häviävät jo muutamassa päivässä. UV-B-säteilyn vaikutukset sitä vastoin eivät näy heti, vaan vasta jopa päivien kuluttua säteilylle altistumisesta. UV-B-säteily on nimenomaan sitä ionisoivaa säteilyä, joka pahimmillaan saattaa johtaa mutaatioihin DNA:ssa ja sitä kautta syövän muodostumiseen. UV-C-säteily on myös vahvasti karsinogeenistä, mutta sitä ei maan pinnalle otsonikerroksen vuoksi juurikaan pääse. Tarkistahan taustatietosi, lääkärin uraan taitaa olla vielä pitkä matka...


      • Lilian27
        hoitsu-- kirjoitti:

        voi elämä miten tyhmä voit olla! tupakka todella tappaa ja niin se ihosyöpäkin, että tervemenoa! Voisin ounastella, että vanhenet aika kovaa vauhtia...sitten ihmettelet 40-kymppisenä miks näytät 60-kymppiseltä:D

        Hyvät ihmiset,
        Huomatkaa nyt jo turvallinen ruskettumiskeino

        WWW.RUISKURUSKETUS.FI !!!
        Luonnon aineilla kaunis rusketus. Turvallinen ja helppo, ei vanheta eikä vaaranna terveyttä!!!


      • futuredoctor
        nipane kirjoitti:

        Hyvä kun on faktat hallussa, kun noin tullaan pätemään. UV-A-säteily nimittäin ei ole karsinogeenistä, sillä sehän ei ole millään tapaa ionisoivaa säteilyä. UV-A-säteily ei myöskään saa aikaan pitkäkestoista rusketusta, vaan sen vaikutukset näkyvät heti ja häviävät jo muutamassa päivässä. UV-B-säteilyn vaikutukset sitä vastoin eivät näy heti, vaan vasta jopa päivien kuluttua säteilylle altistumisesta. UV-B-säteily on nimenomaan sitä ionisoivaa säteilyä, joka pahimmillaan saattaa johtaa mutaatioihin DNA:ssa ja sitä kautta syövän muodostumiseen. UV-C-säteily on myös vahvasti karsinogeenistä, mutta sitä ei maan pinnalle otsonikerroksen vuoksi juurikaan pääse. Tarkistahan taustatietosi, lääkärin uraan taitaa olla vielä pitkä matka...

        Kyllä se UV-A säteily on karsinogeenistä ja erittäin vaurioittavaa! Se menee verinahkaan asti kun taas UV-B säteily vaikuttaa lähinnä orvaskedessä. UV-B aiheuttaa välitöntä tuhoa (ihon palaminen) mutta UV-A vaurioittaa ihoa salakalavasti pidemmällä tähtäimellä.
        Ja oletko mahdollisesti lukenut tänä vuonna uutisia siitä, kuinka solarium todellakin 100% varmasti aiheuttaa ihosyöpää. Onhan se mukava sulkea silmät karulta totuudelta, kun astuu siihen syöpäkoppiin. Tulevana lääkärinä en suosittele solariumia kenellekään. Valohoidot ovat sitten asia erikseen.


    • nyt loppui käynnit..

      Olen käynyt n.7 vuoden ajan solariumissa välillä useammin,välillä vähemmän.Otan myös aurinkoa melko runsaasti. En pala juuri koskaan ,vaikkei suojavoiteita olisi (tarkennus: punoitan hieman, jos olen koko päivän auringossa), rusketun melko helposti eikä pahaa oloa tai auringon pistoksia tule.Tahtoisin tiedustella onko kellään vuosien kokemuksella tai muuten paljon solariumissa käyneellä ilmennyt samaisia oireita kuin minulla. Elikkäs:

      - Pari vko:a sitten mahaan tuli näppy joka kutisi ,luulin finniksi enkä huolestunut.
      - Viikko sitten mahaan levisi ihottumaista paakkua n. 10 cm alueelle ja kutisi vietävästi. Huolestuin..
      -Kolme pv sitten paakkuja tuli selkään reilusti ja kutittaa, käytän kortisonia ja varon raapimasta.
      Menenkö lääkäriin vai odotanko paakkujen häviämistä ?

      • Elämänkevät1111

        juu'u.. odota vaan, mitäs sitä turhaan lääkärille mennä.. Ne on pahoja paikkoja ne.


      • docstudent

        LÄÄKÄRIIN! näpyt ehdottomasti tutkittava. voi olla alkavaa ihosyöpää!


      • hoihoihoi

        Toivottavasti tajusit pälli lääkäriin mennä!


    • dd

      ihosyöpä leviää kolmessa päivässä=) hävettää ihmisten tyhmyys..

      • kysyisin

        Kysyisin siis vielä solariumissa käymisestä? Saako 15-16-vuotiaat käydä solariumissa? Kysytäänkö siinä kassalla ikää tms? Miten se kone siis toimii? Olen nähnyt sellaisia, mutta en tiedä miten ne toimivat. Jos maksan 2e/5min niìn onko se kone siis 5min päällä vai pitääkö minun itse säätää se aika vai? Ja miten se kansi toimii?? sulkeutuuko itsestään vai pitääkö sulkea itse? Kiitos paljon, jos viitsitte vastailla. (:


      • af9g9g9
        kysyisin kirjoitti:

        Kysyisin siis vielä solariumissa käymisestä? Saako 15-16-vuotiaat käydä solariumissa? Kysytäänkö siinä kassalla ikää tms? Miten se kone siis toimii? Olen nähnyt sellaisia, mutta en tiedä miten ne toimivat. Jos maksan 2e/5min niìn onko se kone siis 5min päällä vai pitääkö minun itse säätää se aika vai? Ja miten se kansi toimii?? sulkeutuuko itsestään vai pitääkö sulkea itse? Kiitos paljon, jos viitsitte vastailla. (:

        Kuule, älä mene solariumiin. Osta mieluummin itseruskettavaa ja levitä huolella.


      • SOLARIUMMM
        af9g9g9 kirjoitti:

        Kuule, älä mene solariumiin. Osta mieluummin itseruskettavaa ja levitä huolella.

        Aattelin mennä täs lähiaikoina solariumiin, mut mua on AINA mietittäny et
        1.onko ne solarium ns. "lasit" mistä sitten ruskettuu kuumat?
        JA luin noita aikasempia kommentteja nii niis luki et
        2. EKALLA SOLARIUMKERRALLA rusketuksesta tulee epätasainen?


      • paauliina
        SOLARIUMMM kirjoitti:

        Aattelin mennä täs lähiaikoina solariumiin, mut mua on AINA mietittäny et
        1.onko ne solarium ns. "lasit" mistä sitten ruskettuu kuumat?
        JA luin noita aikasempia kommentteja nii niis luki et
        2. EKALLA SOLARIUMKERRALLA rusketuksesta tulee epätasainen?

        Minäkin aloitin nyt tänä keväänä käymään itsepalvelu solariumissa Sun Clubilla. Eilen kävin neljättä kertaa ja vähän turhastuttaa.. olen käynyt solariumissa alushousut jalassa ja siitä on tietty jäänyt raja mutta silti en näytä kuitenkaan siltä että olisin käynyt solariumissa tai ottanut aurinkoa. Päivänvalossa näytän yhtä vaalealta kuin talvellakin. Onko kellään siis tietoa siitä kuinka monta kertaa täytyisi käydä että tulokset todella näkyisivät?


      • mä vaan
        SOLARIUMMM kirjoitti:

        Aattelin mennä täs lähiaikoina solariumiin, mut mua on AINA mietittäny et
        1.onko ne solarium ns. "lasit" mistä sitten ruskettuu kuumat?
        JA luin noita aikasempia kommentteja nii niis luki et
        2. EKALLA SOLARIUMKERRALLA rusketuksesta tulee epätasainen?

        Ei ne lasit oo kuumat... ja vissiin noissa aikasemmissa viesteissä tarkotettiin, että jos on meikkiä naamassa, ni rusketuksesta tulee epätasainen. Ekalla kerralla ei välttämättä iholla ees näy mitään muutosta. Riippuu ihotyypistä ja laitteesta.


      • Krisuli_
        mä vaan kirjoitti:

        Ei ne lasit oo kuumat... ja vissiin noissa aikasemmissa viesteissä tarkotettiin, että jos on meikkiä naamassa, ni rusketuksesta tulee epätasainen. Ekalla kerralla ei välttämättä iholla ees näy mitään muutosta. Riippuu ihotyypistä ja laitteesta.

        Olen nyt käynyt kaks kertaa solkussa kolmen päivän välein, ensin olin 10 min ja tokalla kerralla 12 min. Rajat on tullu kivasti, ja jostain syystä vatsa on ruskettunu, mutta kasvoille ei oo väriä tullu ollenkaan ja käsivarsiinkin hyvin kevyesti... Ja nyt huomasin, että edellisen käynnin jälkeen mulle on tullu melko paljon ikävästi syyhyttävää punaista näppylää ja muutenkin ihoa saisi koko ajan rapsutella. Solariumin jälkeen olen käynyt suihkussa ja rasvannut kroppani. Tarkoittaako tämä että olisi parempi jättää solkussa käynti tähän?


      • paauliina
        Krisuli_ kirjoitti:

        Olen nyt käynyt kaks kertaa solkussa kolmen päivän välein, ensin olin 10 min ja tokalla kerralla 12 min. Rajat on tullu kivasti, ja jostain syystä vatsa on ruskettunu, mutta kasvoille ei oo väriä tullu ollenkaan ja käsivarsiinkin hyvin kevyesti... Ja nyt huomasin, että edellisen käynnin jälkeen mulle on tullu melko paljon ikävästi syyhyttävää punaista näppylää ja muutenkin ihoa saisi koko ajan rapsutella. Solariumin jälkeen olen käynyt suihkussa ja rasvannut kroppani. Tarkoittaako tämä että olisi parempi jättää solkussa käynti tähän?

        en usko että sun pitäisi lopettaa kokonaan käynti mutta sit jos vaan vielä koittaisi vähentää niitä käyntejä.. ?


    • sinnnna

      hyi hyi hyi onneksi tajusin itse lopettaa ajoissa solkussa käymisen, ei pelkkä rusketus todellakaan muuta ketään hyvännäköiseksi, ei sitten millään, ne on elintavat, treenaus, ruokavalio, eikä mikää solariumissa ihon käristäminen, rumentaa vaan ajan kanssa. ihosyövän todennäköisyys kasvaa hemmetisti, tajuaa vasta kun omalle kohdalle sattuu. kalpeat koivet on yleensä kauheat,mutta laadukkailla itseruskettavilla saa turvallisesti kauniin ihonsävyn. itse olen aina sopivasti päivettynyt, sillä itseruskettava tarttuu todella hyvin ihooni, mut mielestäni liika papumaisuus on lähes poikkeuksetta halvan ja likaisen näköistä!

    • Kimberly18V

      Hei, itse aloin käymään solariumissa toissapäivänä. Olen helposti ruskettuvaa tyyppiä, ja olin heti ensimmäisellä kerralla jo 20 minuuttia, sekä tänään 20 minuuttia ja viellä huomenna käyn laittamassa itseeni 20 minuutin rusketuksen.

      Kone on sunvision ja hyvältä tuntuu.

      Olen jo nyt erittäin ruskea, mutta tuntuu että tulee sokeaksi tälle rusketukselle. Huominen kerta on vika ja se saa riittää. Sen enempää en uskalla lähteä leikkimään solariumin kanssa.

    • Häh ?

      En tiennyt että nykytiedolla ihmiset enää haluaa käydä solariumissa??? Sehän kasvattaa ihosyöpäriskiä ja vanhentaa ihon ennenaikaisesti...

    • G.T.L

      tiedokis "häh?"että vaan liika solarium vanhentaa ja lisää ihosyövänriskiä -.-

    • pekanpeppu

      ÄLKÄÄÄÄÄÄÄÄ ,MENKÖ SOLKKUUN! TULEE IHOSYÖPÄ! Mul on jo ku kävin siel joskus aikanaa usein! ja nyt on todettu! :(

    • varokaa

      Joo mulle ei mitää faktoja oo, mut kaikia ensikertalaisii kuumotteluks, et SE aiheuttaa syöpää!!!! Jo ensimmäisel kerral!!! Varokaa!!

    • jaana

      moroo! oon tässä menossa ekaa kertaa solariumiin ja netistä luin että tatuointi missä on punasta tai vihreetä nii kannattas peittää... no mulla on molempia värejä ja tatuointi on mahassa mutta mitenkäs se sit kannattais peittää? =)

    • hahaa

      Paita päälle

    • SIIS MIKS?

      En ole käynyt enkä käy! En näe mitään syytä vahingoittaa ihoa ylimääräisellä säteilyllä. Aurinkoakin välttelen keskipäivällä kesäisin enkä ainakaan hakeudu säteilyttämään ihoani. Kevyt vaatetus on mielestäni parempi ja mukavampi keino torjua UV-säteilyä kuin ihon paljastaminen ja peittäminen jollain tarpeeksi paksulla kerroksella tahmeata mönjää suojakerroin sitä tai tätä.

    • Typy4

      Solkussa käydessä alkaa usein tekemään mieli. Voimakas valon määrä kai herättää haluja. Usein huomaan sormeilevani vielä hetken lamppujen sammumisen jälkeenkin. Oleletteko huomanneet samoja tunkemuksia?

    • hannuliinko

      Vastikään todettu tutkimuksissa myös itseruskettavien aiheuttavan ihosyöpää!!!

    • Aik1

      Onko 5 minsaa liian lyhty?

    • ensikertalainen1

      Hei! olen perjantaina menossa ekaa kertaa solariumiin. Onko kukaan koskaan käyttänyt solariumis rusketusta syventävää öljyä? voiko sitä edes solariumiiin mentäessä laittaa?

    • atooppinen

      olin eilen solkussa ja tänään ois kans tarkotus mennä. mulla atooppinen iho ja viime talvena autto tosi paljon ku kävin. Nyt luin noista aikasemmista että rasvat kans veke, eli siis jos on rasvaa iholla ja menee solkkuun nii eai ? :Die tartu nii hyvi

    • Rouva40

      Minulle kävi nolosti kun sormeilin solariumissa. Ovi oli jäänyt huonosti kiinni, lukkosalpa puoliksi vaan, niin nuori kundi ryntäsi sisään ja näki puuhani.

      Kaikki arvaatte mitä sitten tapahtui....

    • Getrekt1

      Solarium aiheuttaa syöpää

    • Anonyymi

      Rusketus ja aurinko rusketus . Rusketus on tasainen kun liikkuu samoin pitää liikkua solariumissa kevyesti voi nostaa vähän kantta ja olla kyljellään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe