Moonsorrow vai Ensiferum?

Kumpi?

Eli kumpi on parempi? Kummatkin perustettu samana vuonna. Samantyylistä musiikkia soittavat. Kumpi on yksinkertaisesti parempi?

22

1552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta.....

      Ensiferum omasta mielestäni... mutta FINNTROLL on parempi!

    • ehdottomasti

      mutta myös Ensiferum ja Finntroll ovat tosi hyviä. Monnsorrow:n parhaat levyt ovat Kivenkantaja ja Voimasta ja Kunniasta. On se hienoa että suomesta löytyy näin mahtavia metalliyhtyeitä...

      • siitä samantyylisyydestä...

        Itse pidän reippaammasta Ensiferumista enemmän, vaikkakin uusi levy oli aika pettymys...


    • TOTCFUARTD

      Vai että samantyylistä? No, kenties keskiharvalla aamukammalla seulottuna. Mutta genremasturbointi sikseen. Moonsorrowin uusi täyspitkä tulee suurella todennäköisyydellä löytymään tämän nimimerkin "Vuoden 2007 Parhaat Metallilevyt Top 10" -listalta vielä reilun kuuden kuukauden kuluttuakin, mutta Ensiferumin vastaava taasen ei. Perusteluita on turha mainita, sillä makuasioistahan tässä on kyse. Moonsorrowin uutukaisen tasan kaksi kappaletta ovat malliesimerkkejä siitä, miten kestoltaan "kohtuuttomalta" ensisilmäyksellä vaikuttavat kappaleet saadaan toimimaan - ilman sitä Suurta Saatanallista Peikkoa eli ns. progressiivisuutta. "Hävitetyn" jälkeen Moonsorrowin hepuilla on tasan kaksi vaihtoehtoa: joko jatkaa viimeisten kahden levyn linjalla potenssiin kaksi, tarkoittaen yhtä ainoaa, koko levyn mittaista kappaletta tai rykäistä ulos ripeämpi, Lakupaavi-sivuprojektinsa henkinen mättöpaketti. Kummassakin tapauksessa Moonsorrow tullee pesemään (sinänsä aivan kuunneltavan) Ensiferumin 666 - 0...

    • hanbnu hoo

      Enska vai Monska. Monska lienee hiukka sokkeloisempaa, Enska on komean melodista ja sävelellistä

      • Penska rules

        Penska vai Moska? Molemmat täyttä roskaa, musikaalista jätettä. Erityisesti Penska. Noilla Penskoilla, heidän folkeillaan ja suomalaisuuksillaan ei kukaan tee yhtään mitään. Pelkkää vammaista älämölöä ja tuubaa. Täysin lahjattomien ja merkityksettömien henkilöiden tekeleitä.


    • Light-bearer

      Väinämöisen parran mitalla Enska kaahaa kärkeen vaikka Moonsorrown uusin iskikin sekopäisen loistavalla toteutuksella. Ensiferumilla on kuitenkin musiikissa enemmän energiaa joka tempaa mukaan, varsinkin livenä loistava bändi.

    • plaaalla

      Enska tietty ;)

      • miiiinäääää oooooooolen

        Ensiferumin sielu lähti Mäenpään mukana. Uusin levy on pelkkää köyhää ja aneemista paskaa.


      • Nimetön
        miiiinäääää oooooooolen kirjoitti:

        Ensiferumin sielu lähti Mäenpään mukana. Uusin levy on pelkkää köyhää ja aneemista paskaa.

        Aivan.


      • little dreamer
        miiiinäääää oooooooolen kirjoitti:

        Ensiferumin sielu lähti Mäenpään mukana. Uusin levy on pelkkää köyhää ja aneemista paskaa.

        ensiferum ei oo enää yhtään sama ilman jari mäenpäätä.. Ketään ei koskaan voi korvata jarin paikkaa ensiferumissa. ei ketään..


    • korvenkasvatti

      Ja aika kaukana nämä bändit toisistaan ovat. Varsinkin nykyään. Enskalta lähti sydän Jartsan vaihtuessa Peteen. Moonsorrow on koskettavampaa. Kaikin puolin mahtavaa.

    • muovipulveri

      Moonsorrow ehdottomasti. Se on sanoinkuvaamattoman upeaa musiikkia.
      Ensiferum ei enää oikeen kovasti iske.

      • nuole mun penskaa

        Ai Moonsorrow sanoinkuvaamattoman hienoa musiikkia ja enska ei "enää" iske.

        Sulta taitaa puuttua korvat kokonaan ja lisäksi tyylitaju.


    • Kipupisteytystaulukko

      Norther on ihan paska bändi.

    • penskaferum

      Kumpikin on säälittävää roskaa.

      Aivan tasaväkisiä surkeudessaan. Tosin Toisiferum on vielä paljon naurettavampi ulkoisesti. Täyttä roskaa nämä folk- ja viikinkimetallit. Nämä "enskat" ja penskat ovat kaikki yhtä suomalaiskansallista säälittävää parodiaa, jolle nauravat hevosetkin.

      Parasta on, etteivät itse käsitä sitä kuinka naurettavia ovat. Eivätkä fanit. On kiva nauraa sivusta koko porukalle.

    • 11FFFF

      Ensiferum on minun makuuni liian sankarillista, kun taas Moonsorrow saavuttaa juuri oikeanlaisen pakanatunnelman (esim. Pakanajuhla).

      • Petri 5w

        Mitä sankarillista?

        Pelkkää köyhää suttua paskoilla soundeilla, jossa jotkut kurahousut perunasäkeissä yrittävät näyttää cooleilta. Pelkkää sontaa koko enskat ja penskat, Mikki Hiiri merihädässäkin kuulostaa paljon paremmalta.

        Köyhää ja säälittävää Suomi-p*skaa.


    • Whatnot1

      Mä tykkään Ensiferumista enemmän. Moonsorrown jotkut vanhemmat levyt iskivät, uudemmat eivät niinkään. Ensiferumin kohdalla pidän sekä vanhasta että uudesta tuotannosta.

    • ,,,

      No jos on pakko valita, niin sanon Moonsorrow, vaikka eipä kumpikaan enää kovin tiuhaan levylautasella pyöri.

    • Ensiferum on mun mielestä parempi noista.

    • atmosbm

      Noista kahdesta Moonsorrow on parempi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe