Photoshop ja transparent

PSaloittelija

Olen yrittänyt tehdä pyöreän muotoista logoa eräälle nettisivustolle. Kuitenkin tämän ympyrän kulmat jäävät valkoisiksi.

Olen ensin avannut tavallisen "White" backgroundin ja sitten rajannut ympyrän muodon. Sitten kopioinut ja liittänyt uudelle Transparent-pohjalle. Olen myös tallentanut joko .png- tai .gif-muotoon. Jos tästä on apua, niin käytän Adobe Photoshop CS3:a.

Missähän mahtaa olla vika, jos kuitenkaan nettisivustolla tämä ei näytä pelkkää ympyrää, vaan ympyrän lisäksi valkoiset kulmat.

6

344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..olikohan HELP-valikossa, on työkalu, jolla tuo esim. gif tehdään. Aika kumma sijainti tuolla.....

      • PSaloittelija

        Mikähän tämä työkalu on, en ole löytänyt mitään vielä mikä voisi auttaa asiaa.


      • PSaloittelija kirjoitti:

        Mikähän tämä työkalu on, en ole löytänyt mitään vielä mikä voisi auttaa asiaa.

        se on jostain kumman syystä HELP-valikossa. "Transparent...."-jotain. En ole just työkoneella nyt, mutta jos homma ei kohdallasi ratkea aamuun mennessä, niin palaan asiaan. En tiedä, onko sinun uudemmassa versiossasi tuo samassa paikassa...


      • PSaloittelija
        ThreeMice kirjoitti:

        se on jostain kumman syystä HELP-valikossa. "Transparent...."-jotain. En ole just työkoneella nyt, mutta jos homma ei kohdallasi ratkea aamuun mennessä, niin palaan asiaan. En tiedä, onko sinun uudemmassa versiossasi tuo samassa paikassa...

        ... Editin kautta löytyi sellainen kuin "Transparency & Gamut" (Edit -> Preferences -> Transparency & Gamut). Siellä on muun muassa Settingsit, jossa "Grid Size" (oletuksena Medium) ja "Grid Colors" (oletuksena Light). Okei tuon tajuan, mutta toi "Gamut Warning", jossa color tummanharmaa ja Opacity 100%. Onko merkitystä?

        Muista osioista en löytänyt mitään transparencyyn liittyen. Kiitos vain muuten kaikille avunantajille! :)


      • PSaloittelija kirjoitti:

        ... Editin kautta löytyi sellainen kuin "Transparency & Gamut" (Edit -> Preferences -> Transparency & Gamut). Siellä on muun muassa Settingsit, jossa "Grid Size" (oletuksena Medium) ja "Grid Colors" (oletuksena Light). Okei tuon tajuan, mutta toi "Gamut Warning", jossa color tummanharmaa ja Opacity 100%. Onko merkitystä?

        Muista osioista en löytänyt mitään transparencyyn liittyen. Kiitos vain muuten kaikille avunantajille! :)

        PS CS1:ssä HELP -> EXPORT TRANSPARENT IMAGE. Näköjään ei sitten uudemmissa versioissa ole tuolla. Toki tuo EDIT'in jne. juttu on myös CS1:ssä.


      • PSaloittelija
        ThreeMice kirjoitti:

        PS CS1:ssä HELP -> EXPORT TRANSPARENT IMAGE. Näköjään ei sitten uudemmissa versioissa ole tuolla. Toki tuo EDIT'in jne. juttu on myös CS1:ssä.

        Ainakaan CS3:ssa ei helpissä lue yhtään mitään Transparentista tms.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe