Olen yrittänyt tehdä pyöreän muotoista logoa eräälle nettisivustolle. Kuitenkin tämän ympyrän kulmat jäävät valkoisiksi.
Olen ensin avannut tavallisen "White" backgroundin ja sitten rajannut ympyrän muodon. Sitten kopioinut ja liittänyt uudelle Transparent-pohjalle. Olen myös tallentanut joko .png- tai .gif-muotoon. Jos tästä on apua, niin käytän Adobe Photoshop CS3:a.
Missähän mahtaa olla vika, jos kuitenkaan nettisivustolla tämä ei näytä pelkkää ympyrää, vaan ympyrän lisäksi valkoiset kulmat.
Photoshop ja transparent
6
344
Vastaukset
..olikohan HELP-valikossa, on työkalu, jolla tuo esim. gif tehdään. Aika kumma sijainti tuolla.....
- PSaloittelija
Mikähän tämä työkalu on, en ole löytänyt mitään vielä mikä voisi auttaa asiaa.
PSaloittelija kirjoitti:
Mikähän tämä työkalu on, en ole löytänyt mitään vielä mikä voisi auttaa asiaa.
se on jostain kumman syystä HELP-valikossa. "Transparent...."-jotain. En ole just työkoneella nyt, mutta jos homma ei kohdallasi ratkea aamuun mennessä, niin palaan asiaan. En tiedä, onko sinun uudemmassa versiossasi tuo samassa paikassa...
- PSaloittelija
ThreeMice kirjoitti:
se on jostain kumman syystä HELP-valikossa. "Transparent...."-jotain. En ole just työkoneella nyt, mutta jos homma ei kohdallasi ratkea aamuun mennessä, niin palaan asiaan. En tiedä, onko sinun uudemmassa versiossasi tuo samassa paikassa...
... Editin kautta löytyi sellainen kuin "Transparency & Gamut" (Edit -> Preferences -> Transparency & Gamut). Siellä on muun muassa Settingsit, jossa "Grid Size" (oletuksena Medium) ja "Grid Colors" (oletuksena Light). Okei tuon tajuan, mutta toi "Gamut Warning", jossa color tummanharmaa ja Opacity 100%. Onko merkitystä?
Muista osioista en löytänyt mitään transparencyyn liittyen. Kiitos vain muuten kaikille avunantajille! :) PSaloittelija kirjoitti:
... Editin kautta löytyi sellainen kuin "Transparency & Gamut" (Edit -> Preferences -> Transparency & Gamut). Siellä on muun muassa Settingsit, jossa "Grid Size" (oletuksena Medium) ja "Grid Colors" (oletuksena Light). Okei tuon tajuan, mutta toi "Gamut Warning", jossa color tummanharmaa ja Opacity 100%. Onko merkitystä?
Muista osioista en löytänyt mitään transparencyyn liittyen. Kiitos vain muuten kaikille avunantajille! :)PS CS1:ssä HELP -> EXPORT TRANSPARENT IMAGE. Näköjään ei sitten uudemmissa versioissa ole tuolla. Toki tuo EDIT'in jne. juttu on myös CS1:ssä.
- PSaloittelija
ThreeMice kirjoitti:
PS CS1:ssä HELP -> EXPORT TRANSPARENT IMAGE. Näköjään ei sitten uudemmissa versioissa ole tuolla. Toki tuo EDIT'in jne. juttu on myös CS1:ssä.
Ainakaan CS3:ssa ei helpissä lue yhtään mitään Transparentista tms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483