Töissä vaikeasti opittavalla asiantuntija-alalla, maisterintutkinto, työkokemusta yli 15 v. Bruttopalkka n. 2600e/kk, ikää 40v. Onko tämä missään suhteessa ikään, työkokemukseen ja vaativaan työhön? Pomo sanoi että on, minä taas sanon että ei.
2600 e/kk paska
25
7987
Vastaukset
- Gilera
Tuntuu todella pieneltä palkalta.
Kyllä Maisterin pitää yli 4000e saada.
Itse olen varastohommissa ja tienaan 3600e perustunneilla.....(tosin yöllä). - ei vielä 35v
niin, keskiasteenkoulutuksella 60-75k€ jo viimeiset 5 vuotta ja siis vieraalla töissä... Kuulostaahan tuo pieneltä.... mut ei palkka mene oppiarvon mukaan
- Samanikäinen pienempipalkka...
Palkkasi on mainio, saat tonnin enemmän bruttona kuin minä.
Tosin valitsinkin aikoinani typerästi, kun teen käännöksiä, oikoluen ja kirjoittelen artikkeleita. Siinä kun vääjäämättä joutuu myös puhelinvaihteeseen.....
Sinulla on käynyt tuuri. Akateemisesti koulutetuista ikätovereistani aniharva on suuripalkkaisessa työssä, vielä harvemmalla on vakinaista työtä. Moni on määräaikaisessa tai osa-aikaisessa työsuhteessa tahtomattaan. Aika moni on eksynyt myyntityöhön tai asiakaspalveluun, kun muuta ei ole tarjolla. Juristeilla ja lääkäreillä näyttäisi menevän kohtuullisen hyvin, lääkäritutuista tosin anestesiologeilla tuntuu olevan hankalimmat työajat - näyttävät lähinnä asuvan sairaaloissa ja määräaikaisuuksien varassa. Ei käy kateeksi.
Itse olen ollut tässä paikassa 12 vuotta - veikkaan voittaneeni, kun en ole elämässäni (tähän mennessä) joutunut olemaan työttömänä. Asuntolaina on maksettu, eikä tämänikäisellä ihmisellä niitä kuluja enää kovasti ole.
Suoritan parhaillani tosin toista tutkintoa töiden ohella, tällä kertaa ammattitutkintoa.
Toiveena olisi saada työ, josta saisi 2000 euroa kuukaudessa. Se on se kipuraja. (haluaisin matkustaa Yhdysvaltoihin, Kiinaan ja Ausseihin:-) Nyt saan vaihteessa päivystämällä ja välillä viikonloppukeikkaa toisaalla talossa tekemällä ylityökorvauksista lisätienestejä.- Meikäläinen vain
siis alle 2000 olet maksanut omistusasunnon ja elänyt? Et varmaan pk-seudulla?
Ja toiveena saada 2000 että pääsis matkustamaan
Ausseihin yms? Hehh, no huhhuuh.
Jotkut ne pärjää vähällä... - Arska
Meikäläinen vain kirjoitti:
Jotkut ne pärjää vähällä...Tapausta sen kummemmin tuntematta kommentoisin, että asunnot ovat olleet Helsingissäkin 90-luvulla aika paljon nykyistä halvempia, joten oman maksaminen ei noilla "pienilläkään" tuloilla ollut mahdotonta, jos on älynnyt ostaa ajoissa.
Muistan lukeneeni n. kymmenen vuotta vanhasta Hesarista jutun, jossa päiviteltiin, kun Kalliossa yksiöiden neliöhinta oli noussut 5000 markkaan neliöltä. Samassa jutussa mainittiin Vantaan kolmioiden hintojen liikkuneen 350000 ja 200000 markan välillä alueesta, iästä ja kunnosta riippuen. - nutina
kun se alkaa kakkosella.
Kyllä ovat odotukset hirveät ihmisillä. Kunpa tietäisivät, minkälaisilla palkoilla joutuvat monet koulutetutkin tulemaan juttuun. Taso kehä kolmosen ulkopuolella on aivan toinen, mutta ehkä juuri siksi ihmiset tuntuvat löytäneen jotakin todellista elämänsä sisällöksi.
Minkälaisia työntekijöitä yritys voi saada ihmisistä, joilla on varaa suhtautua palkkaan sillä tavalla kuin monet täällä. Ja minkähänlaisin taidollisin ja tiedollisin eväin. Tekisi hyvää teidänkin nähdä vähän toisenlaisia aikoja. Kun tässä teollisuus hiljakseen lähtee maasta, niin eiköhän sekin aika koita. - Vaikea käsittää
nutina kirjoitti:
kun se alkaa kakkosella.
Kyllä ovat odotukset hirveät ihmisillä. Kunpa tietäisivät, minkälaisilla palkoilla joutuvat monet koulutetutkin tulemaan juttuun. Taso kehä kolmosen ulkopuolella on aivan toinen, mutta ehkä juuri siksi ihmiset tuntuvat löytäneen jotakin todellista elämänsä sisällöksi.
Minkälaisia työntekijöitä yritys voi saada ihmisistä, joilla on varaa suhtautua palkkaan sillä tavalla kuin monet täällä. Ja minkähänlaisin taidollisin ja tiedollisin eväin. Tekisi hyvää teidänkin nähdä vähän toisenlaisia aikoja. Kun tässä teollisuus hiljakseen lähtee maasta, niin eiköhän sekin aika koita.Miksi työntekijän pitäisi olla nöyrä ja tyytyä siihen mitä ylhäältä annetaan?
Kyllä asenteet muuttuu, kun on töisä yrityksessä jossa päällimmäisenä ajatellaan miten saada enemmän rahaa osakkeenomistajille. Yksittäisen työntekijän ahkeruudella tai hyvyydelä ei ole paljoakaan merkitystä, kun ylhäällä mietitään miten tehdä lisää rahaa. Tässä pelissä ei ole yksittäinen työntekijän minkään arvoinen.
Siinä oppii työntekijä hyvin äkkiä optimoimaan palkkansa ja tekemänsä työn. Samoilla säännöillähän siinä pelaa sitten työntekijät kuin isot yrityksetkin. - Samanikäinen pienempipalkka...
Meikäläinen vain kirjoitti:
Jotkut ne pärjää vähällä...Hei!
Elän järkevästi ja menoja priorisoiden.
Pikkujuttuja mietitään, keskitytään tärkeämpiin ja isompiin hankintoihin. Ei turhia luottokortteja, ei kulutusluottoja. Pelkkä Visa satunnaisia Tallinnanmatkoja varten.
Asun pk-seudulla, ostin asunnon juuri ennen niiden järjetöntä kallistumista.
Yritän oikeasti pähkäillä, kannattaako muutaman satasen takia vaihtaa alaa. Toisaalta, entiset opiskelukaverit nk. "suorittavassa työssä" ansaitsevat jopa paremmin. Meistä kukaan ei tosin ole onnistunut työllistymään sellaisiin paikkoihin, joissa saisi edes ketjun aloittajan huonoksi haukkumaa palkkaa. Kaveripiiri koostuu nelikymppisistä humanisteista, valtsikkalaisista ja ekonomeista. Lääkäreitä, juristeja ja tradenomeja ei lasketa tähän -- painivat rontit ihan omissa sfääreissään tässä sarjassa.
Minä pärjään vähällä, koska en kurkota taivaisiin. Autoa ei pk-seudulla tarvitse, joten siinä on heti yksi iso menoerä pois kaikista laskuista ja maksuista! - mieltä
Samanikäinen pienempipalkka... kirjoitti:
Hei!
Elän järkevästi ja menoja priorisoiden.
Pikkujuttuja mietitään, keskitytään tärkeämpiin ja isompiin hankintoihin. Ei turhia luottokortteja, ei kulutusluottoja. Pelkkä Visa satunnaisia Tallinnanmatkoja varten.
Asun pk-seudulla, ostin asunnon juuri ennen niiden järjetöntä kallistumista.
Yritän oikeasti pähkäillä, kannattaako muutaman satasen takia vaihtaa alaa. Toisaalta, entiset opiskelukaverit nk. "suorittavassa työssä" ansaitsevat jopa paremmin. Meistä kukaan ei tosin ole onnistunut työllistymään sellaisiin paikkoihin, joissa saisi edes ketjun aloittajan huonoksi haukkumaa palkkaa. Kaveripiiri koostuu nelikymppisistä humanisteista, valtsikkalaisista ja ekonomeista. Lääkäreitä, juristeja ja tradenomeja ei lasketa tähän -- painivat rontit ihan omissa sfääreissään tässä sarjassa.
Minä pärjään vähällä, koska en kurkota taivaisiin. Autoa ei pk-seudulla tarvitse, joten siinä on heti yksi iso menoerä pois kaikista laskuista ja maksuista!Samaa meininkiä täälläkin.
- Insinööri24, 2 840 €/kk
Ei kai kukaan tekisi tuolla liksalla, jos on kouluja käynyt?
- nutina
ja tulen sillä toimeen ihan mainiosti, olen tyytyväinen työhöni ja työpaikkaani. Kaiken lisäksi tiedän olevani varsin hyvä ammatissani. Mutta yrittäjänä en palkkaa ensimmäistäkään ihmistä, jos havaitsen noita asenteita kuin tällä palstalla näkyy.
- ----p.sihteeri
Millä alalla työskentelet?
Palkkasi on suhteessa oikea, käy katsomassa keskipaslkkoja.Pomosi on oikeassa. Kaikki maisterit eivät saa edes 2000 euroa /kk.- sama kaveri
Sosiaalivakuutussektorilla eläkeasioiden parissa.
- Asiantuntija
Täytyy ihmetellä, että miten maisterintutkinnon suorittanut ja 40v elämänkokemusta omaava ihminen ei vielä tähän päivään mennessä ole oppinut, että palkka maksetaan TYÖSTÄ eikä mistään muusta.
Ei kukaan maksa koulutuksesta tai 40v iästäsi yhtikäs mitään. Täytyy muistaa että asiantuntijoita on maailma puolillaan. Merkantti yrityksen myyntireskontrassakin on alansa asiantuntija, joten se siitä.
PS. Jos asiantuntijalla tarkoitit konsulttia, on palkkasi alimitoitettu, tosin riippuen siltikin alasta. Konsulttien palkat on v.2006 vertailussa kaikkein kovimmassa huudossa n.4000e/kk. - sanoa
Olen maisteri ja saan saman palkan kuin sinäkin, ikää ja työkokemusta on minulla hieman enemmän. Oma palkkani on oikeassa suhteessa saavuttamiini tuloksiin tässä nuoria ja vetreitä aivoja suosivassa tietotekniikkasirkuksessa.
Aiemmin työskentelin naisvaltaisessa ammatissa ja sain bruttona vain 1 800 €/kk. Työ vaati monipuolisempia taitoja kuin nykyinen tehtäväni, koin olevani selvästi alipalkattu, samoin kuin muut tuota työtä tekevät, lähinnä keskiasteen koulutuksen saaneet ihmiset.- alentuisi
opiskelemaan vuosikausia ja saada palkaksi tuon tason palkkaa, tällä hetkellä pertti perus merkonomi, ikä 24vuotta ja ansiot viime vuonna 36000€ kaupan alalla päivätyössä.. tänä vuonna noustaan 40000€ paremmalle puolelle.
- Museo-ope?
Suomalaisten keskipalkka on noin 2550€/kk. Tuo 2600€ on kunnan tai valtion hommissa ihan hyvä palkka, mutta onhan se hieman outo, että jokin putkimies saa 2800€/kk tai jopa yli 3000€. Idioottimaistahan tämä touhu on, kun valtio haluaa korkeakouluttaa 70% tulevista ikäluokista, mutta koulutusta vastaavaa työtä ei ole tarjolla. Kunnalla ja valtiolla palkat tulevat pysymään jatkossakin pienenä, sillä työntekijöitä niihin hommiin on useilla aloilla enemmän tarjolla kuin on kysyntää.
Mä itse opiskelen vielä, mutta "oikeat" työt pitäisi aloittaa reilun vuoden kuluttua. Työvaihtoehtoina ovat museohommat, joissa alkupalkka on noin 1800-2200 tai historian ja yhteiskuntaopin opettajan hommat, jossa palkka vakituisilla on keskimäärin 3100€. Kumpikin homma kiinnostaa, mutta kyllä tuo suurempi palkka taitaa vetää pidemmän korren.
Oishan se tietysti myös mukavaa jos sattuis löytämään hommia yksityiseltä, esim. henkilöstöjohtamisen puolelta, niin palkka voisi nousta lähemmäksi 4000€/kk.
Mutta onko 2600€/kk paska maisterille?
Museoamanuenssin tai vaikka yliopitotutkijoiden palkkaan nähden tuo on hyvä palkka! =)- ---
Tuota putkimiehet tienaa kyllä pk-seudulla noin 4000euroa ja usealla vielä edut päälle (päivärahat, auto). Ainahan duunari tienaa enemmän. Tai ainakin tekee huomattavasti vähemmän työtunteja kuin toimihenkilöt. Ekonomit ym sitten omilla luvuillaa.
- ..........
--- kirjoitti:
Tuota putkimiehet tienaa kyllä pk-seudulla noin 4000euroa ja usealla vielä edut päälle (päivärahat, auto). Ainahan duunari tienaa enemmän. Tai ainakin tekee huomattavasti vähemmän työtunteja kuin toimihenkilöt. Ekonomit ym sitten omilla luvuillaa.
Mistähän oot tuollaista saanut päähäsi, että duunari tekee vähemmän tunteja kuin toimihenkilö??? Kyllä tuo putkimies joutuu varmaan tekeen aika paljon "ylkkyy" ennen kuin tuo 4000e/kk rapsahtaa tilille.
- Markkinointimies
Itse ktm ja teen myynti/markkinointihommia.
Ikää vajaat 40v ja kokemusta tehtävistä yli 10v.
2600e olen saannut joskus lähes 10v sitten,
nykyään en suostuisi tuolla summalla tekemään
mitään näitä hommia. 4000e on ehdoton kipuraja, tavoitetaso on 5000e edut.
Mutta kaikki on suhteellista - Onko kysyntää
Nykyään maksetaan enemmän siitä työstä mitä tekee ei niinäään koulutuksesta.
Vanha totuushan on, että palkkaa saa nostettua kunnolla vaihtamalla firmaa, jos oma firma ei maksa tarpeeksi.
Vaan onko sinulla kysyntää työmarkkinoilla?
Jos työpaikkoja ei ole niin sitten on paha pyytää.
Toinen asia on nykyisen työn mielekkyys. Uuteen työhön vaihtaminen on aina riski, joten ei kannata ihan pienellä palkkaerolla vaihtaa.
Itse sain tuollaista n. 2600e/kk palkkaa noin 3 vuoden työkokemuksella 27 iässä IT alalla. Kehitystä on tapahtunut säännöllisesti tuonkin jälkeen.
Työnantajia on monenlaisia, jotkut lupaavat hyvää palkkakehitystä koskaan niitä noudattamatta. Toiset maksaa kaikki liittokorotukset automaattisesti ja isomman korotuksen vuoden parin välein. Itsellä kokemusta molemmista, ensinnä mainittujen työnantajien palvelukseen ei kannata jämähtää. - palkka
Mielestäni tuo on ihan ok palkka. Minulla on alempi ja ylempi korkeakoulututkinto (eri aloilta), ja ennen kuin jäin lasten kanssa kotiin, palkkani oli jotain 2400 e/kk Nokialla ylemmän toimihenkilön töissä. Pyysin enemmän, mutteivat suostuneet maksamaan. Tuttavapiirissäni ihmiset saavat palkkaa 2000-3000 euron väliltä, joten hyvin uppoat siihen keskiväliin. Kyllä ne on aniharvat jotka tienaa tuhansia euroja kuukaudessa, ja nekin ovat yleensä opistoasteen insinöörejä. Olen elämääni sangen tyytyväinen.
- paikkaa
Itse olen kaupassa osastopäällikkönä ja tienaan tällä hetkellä 2866 e lisäksi bonukset ja tulospalkkiot. Olen 35-vuotias ja minulla kuuden vuoden esimieskokemus. Eli jos olet asiantuntija-alalla ja palkkasi on tuo, niin sano pomolle hasta la vista !
- palkkoja ihmiset vetävät
Minä olen maisteri, kielten ja taiteiden alalta. Tein käännöstöitä, mutta minulla ei enää ollut varaa tehdä niitä, koska palkka oli n. 5-10 euroa/tunti ja kuukaudessa 0-500 euroa, joten nyt olen duunarin hommissa osa-aikaisena 10 euron tuntipalkalla, kk n. 1000 egeä. Haaveeni olisi joskus saada palkkaa kuukaudessa esim. 1600, mutta epäilen, josko tuo koskaan toteutuu. Mieheni, jolla on AMK-tutkinto, tienaa 3500/kk. Minulle tarjottiin tänään 15 euron käännöstyötä, mutta en ottanut, koska en ala kirjoittelemaan laskua tuollaiselle summalle. Naurettavaa hommaa, tehkööt perkele itse käännöksensä tuolla hinnalla.
- Anonyymi
Itsehän tässä useamman kymmenen vuoden päästä saan juuri tuon aloituksen palkan että repikääpä siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä372071Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1821510- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421209- 1151108
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351050Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251000- 74960
- 70894
- 250886