Hei. Ihmettelin tässä tänään, kun tuli kavereiden kesken puhe rintaliivien ostosta, ja kävikin ilmi että hyvin hyvin monet heistä eivät sovita niitä ollenkaan. Kaikki kaverini eivät tietenkään paikalla olleet enkä kehtaa asiaa puheeksi ottaa.
Olenko siis tehnyt jotain väärin, kun olen hipsinyt esim. Seppälässä ja Sokoksella sovituskoppiin ja sovittanut rintsikoita? Itselläni kun eivät kaikki mallit toimi enkä voi koskaan tietää mikä toimii - ilman, että kokeilen. Sopiiko teille kaikki? En kehdannut tätä kavereille sanoa vaan olin ihan hiljaa, kun he taivastelivat moista toimintaa.
Nyt nolottaa tosi paljon, jos muut ovatkin koko ajan tuijottaneet että hyi, mitä tuo oikein tekee. :( Ja kun mietin, en kyllä ole tainnut nähdä kenenkään muun menevän rintsikkanipun kanssa sovituskoppiin.
Sovitatteko te? Saako Lindexillä, Seppälässä jne. sovittaa vai pitäisikö näin hankalatissisen mennä alan liikkeeseen? Aina olen sopivat kuitenkin löytänyt muutamien kokeilemisen jälkeen.
Mikään pikkutyttö en enää ole, joten useampien vuosien vääryydestä on kyse jos sovittaminen ei olekaan soveliasta.
Kiitos.
Alusvaatteiden sovittaminen
14
5280
Vastaukset
- aina sovitan...
Mun mielestä liivejä on hankala ostaa sovittamatta. Koot vaihtelee, eri mallit ei istu. Liivien pitää kuitenkin tuntua hyvältä (siis oikeastaan ei saa tuntua;) Kyllä sä mun mielstä ihan normaali olet. Näin me tavan tallaajat tehdään;))))))
- Nimetön
Ukko tai poikakaveri mukaan,on varmanakki sopivuudelle.
Vaimollani taitaa olla, tai oli ainakin ennen samankaltainen ongelma. Oli tosi vaikeaa, hänelle siis, saada sopivia liivejä. Koko 70D-75EE riippuen ajasta ennen lapsia ja imetyksen aikana ja sitten sen jälkeen.
Minulle itselleni tietty oli aivan vaivatonta patistaa vaimo liiviosastolle jossa katselimme liivejä ilman ongelmia -ongelmat tulivat sitten sovittamisen myötä- malleja löytyi runsaasti ja sopivan tuntuisiakin. Sitten koppiinjostuntuisopivaltaäkkiäulosjakiirekassalle...
Pitkällisen harjoittelun jälkeen vaimo on vihdoinkin oppinut ostamaan itselleen sopivia liivejä. Tavallaan helpotus minullekin, kun ei tarvitse kuunnella alvariinsa valitusta kipeistä olkapäistä tai tisseistä. Että silleen...
- alina1
Aluksi mietin, että onko tämä viesti vitsi :D Jos ei ole, niin lohdutukseksi voin sanoa, että tietysti rintaliivit tulisi aina sovittaa ennen ostoa, ja niin useimmat meistä taitaa tehdäkin. Postimyynnistä tilatessakin, tällöinhän liivit sovitetaan kotona tilauksen saavuttua, ja mikäli ne eivät sovi, ne palautetaan. Ainoa, mikä on sovitusintoni saanut loppumaan, ovat viimeaikaiset uutiset sovituskoppeihin valvontakameroiden avulla tiirailevista törkimysvartijoista. Eipä ollut ensimmäinen eikä luultavasti viimeinenkään kerta, kun tällaisesta kuulen. Siksi tilaankin nykyisin kaikki alusvaatteeni postimyynnistä/netistä ja sovittelen ne rauhassa kotona, ilman pelkoa pervokurkistelijoista.
- Alkup.
Ikävä kyllä viesti ei ollut vitsi... Olipa helpottavaa kuulla vastauksenne. Ehkä kaverini sitten kuljeskelevat sopimattomissa rintaliiveissä. Eikä rintsikoiden sovittaminen kuitenkaan mielestäni missään tapauksessa olisi niin outoa kuin vastustamaton halu sovittaa alushousuja tai sukkia. :D
Kiitos, olen helpottunut. Ehkä sitten vaan jatkan toimintaani kuten ennenkin. Ja jos joku typerä vartijamies tms. haluaa koppiini tirkistellä, niin omapa on valintansa - voi raukkaa. ;) - alina1
Alkup. kirjoitti:
Ikävä kyllä viesti ei ollut vitsi... Olipa helpottavaa kuulla vastauksenne. Ehkä kaverini sitten kuljeskelevat sopimattomissa rintaliiveissä. Eikä rintsikoiden sovittaminen kuitenkaan mielestäni missään tapauksessa olisi niin outoa kuin vastustamaton halu sovittaa alushousuja tai sukkia. :D
Kiitos, olen helpottunut. Ehkä sitten vaan jatkan toimintaani kuten ennenkin. Ja jos joku typerä vartijamies tms. haluaa koppiini tirkistellä, niin omapa on valintansa - voi raukkaa. ;)Silleen juuri täytyy tehdä kuin itsestä tuntuu. Periaatteessahan niitä alushousujakin olisi hyvä sovittaa, siis omien alushousujensa päälle, jos haluaa aivan varma olla että ne sopivat.
Tuohon vartija-asiaan, että mä olen vain päättänyt, etten varmasti anna yhdellekään idiootille enää mahdollisuutta tirkistellä meikätyttöä tissiliiviostoksilla. Jos ei niitä saada eikä edes haluta saada kuriin, niin miksi minunkaan pitäisi alentua tirkisteltäväksi. Periaatekysymys mulle ;) - Nimetön
alina1 kirjoitti:
Silleen juuri täytyy tehdä kuin itsestä tuntuu. Periaatteessahan niitä alushousujakin olisi hyvä sovittaa, siis omien alushousujensa päälle, jos haluaa aivan varma olla että ne sopivat.
Tuohon vartija-asiaan, että mä olen vain päättänyt, etten varmasti anna yhdellekään idiootille enää mahdollisuutta tirkistellä meikätyttöä tissiliiviostoksilla. Jos ei niitä saada eikä edes haluta saada kuriin, niin miksi minunkaan pitäisi alentua tirkisteltäväksi. Periaatekysymys mulle ;)Mukana-hieman panikki mielialaa.
- alina1
Nimetön kirjoitti:
Mukana-hieman panikki mielialaa.
Voin sanoa sulle nimetön, että ei ole :) Toki jos haluat näin kuvitella, niin ole hyvä vain. Mun mielestä pitäs kyllä olla ihan itsestäänselvää, että periaatteet ja paniikki ovat kaksi aivan eri asiaa.
- ovat täysin
rinnattomia 13v teinejä tai sitten aivan aivottomia idiootteja...
TOTTAKAI LIIVIT SOVITETAAN ENNEN OSTOA!
Itse olen 80E enkä voisi kuvitellakaan ostavani rintaliivejä kokeilematta! Liivien malli, koko, venyvyys yms vaihtelevat niin paljon jopa saman koon ja mallin sisällä, että liivit on pitää ja on pakko kokeilla, ellei ole todella aivan joku perus 80b jolle käy mikä liivi miten päin vain.. (ystäväpiirissä monta tällaista jotka vaan repäisevät tuon koon mukaan ja tietävät sovittamattakin että sopii).- meryt
Ei se koosta riipu kuitenkaan onko rintsikoita hyvä sovittaa. Olit sitten kuppia AA tai KK niin varminta on aina kokeilla. Peruskokoa ja -muotoa kun ei ole olemassakaan.
- fränkestein_82
Olen tuota perus 80B- kokoa ja sovitan aivan varmasti jokaiset ostamani liivit. Aina väliin tömään niin ihmeellisen mallisiin liiveihin, etten tosiaan halua niistä maksaa, kun eivät sovi sitten millään.
- outo!
Oon minäkin sovittanut aina! Ei olla outoja! :D Eihän niistä muuten tiedä yhtään sopiiko vai ei... Kokomerkinnät saattavat vaihdella ja vaikka olisikin oikeaa kokoa, niin malli ei välttämättä sovi ollenkaan juuri omalle rintavarustukselle!
Oon monesti huomannut, että kupin mallin on meikäläisellä oltava tietynlainen, että lopputulos on onnistunut. Liiveissäkin kun on erilaisia leikkauksia ja vielä eri materiaaleja, joten koskaan ei voi olla ihan täysin varma istuvuudesta...
Kerran oon ostanut liivit sovittamatta niitä kaupassa ensin, mutta silloin oli muistaakseni samanlaiset liivit jo kotona, joten tiesin, että ne sopivat. Mutta muuten aina sovituskopin kautta! - ....
Jopa tutussa rintsikkamerkissä saman kokoiset eri malliset liivit tuntuu aivan erilaisilta, lisäksi nämä olkaimet on kummasti välillä aivan liian lyhyitä eikä säätövaraa riitä, siinä varmaan säästetään 1,5 € valmistuskustannuksissa.
- Nimetön
Hävetä noiden kaverien seurassa asiasta,vakoile vähän heitä?.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251298
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289956- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145623- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 107488