Elikkäs sopimuksessa on sanamuoto "työsuhde on määräaikainen ja päättyy käyttäjäyrityksen allekirjoittanutta työntekijää koskevan tilauksen päättyessä, ellei sopimuksesta vuokratyössä noudatettavista työehdoista muuta johdu."
eli miten on irtisanomis aika?
irtisanoutuminen
6
2000
Vastaukset
- ja tässä tulos
tyypillistä lakitekstiä. Eiköhän sitä kuitenkin pääse työstä irti jos haluaa. Itse olen vuokrahommista aina päässyt.
- toinen lähdössä oleva...
Pitääkö ilmoittaa vuokrafirmalle kirjallisesti vai riittääkö suullinen ilmoitus paria päivää ennen kun lopettaa? Entä pitäisikö lähdöstään kertoa itse asiakasyrityksessäkin vai hoitaako vuokrafirma tämän?
Lähditkö toisiin töihin suoraan, vai jäitkö "tyhjän päälle"? -> tuliko karenssia tai muuta sanomista?
Tiedän jo, että joudun selitteleen ja perusteleen omalle vuokrafirmalleni..:/ - kannattaa hankkia
Juristi :)
- pelkkä
toinen lähdössä oleva... kirjoitti:
Pitääkö ilmoittaa vuokrafirmalle kirjallisesti vai riittääkö suullinen ilmoitus paria päivää ennen kun lopettaa? Entä pitäisikö lähdöstään kertoa itse asiakasyrityksessäkin vai hoitaako vuokrafirma tämän?
Lähditkö toisiin töihin suoraan, vai jäitkö "tyhjän päälle"? -> tuliko karenssia tai muuta sanomista?
Tiedän jo, että joudun selitteleen ja perusteleen omalle vuokrafirmalleni..:/suullinen ilmoitsu, mieluiten itse ilmoittaa ainakin vuokraajalle kun tietää lähtöpäivän, asiakasyritykseen voit kertoa vaikka ennen kotiinlähtöä, viimeisenä päivänä. Käsittäkseni ei tule karenssia, itse olen ns. lennosta vaihdellut paikkoja, sen mukaan mistä itse saan itselle parasta työkokemusta. Ja vuokralaisillakin on koeaika sen neljä kuukautta ja sillä ajalla saa irtisanoutua ilman perusteluja.
Tuli vähän myöhässä tämäkin vastaus, kun en ole joutanut netissä roikkuun.
- kestää minkä kestää
no mä olen lähtenyt monesti henk.vuokrauksen töistä pois kun vähänkin alettu simputtaa duuneissa, esim. nokia salossa työnjohtaja simputti mua niin oli selvä merkki että haistakaa vittu. mä lähin seuraavana päivänä kiitään, ilm. olin niin huono duunari että halusivat pois.
ja monista muistakin paikoista.
ja ne toistaseksi voimassa olevat päättyy heti kun tilaukset loppuu, oot vaan nappula ja käsi ,ei sua kukaan tule kaipaaman kun sun hommat on ohi. - heitä ei pääse pakoon
Mulla kävi sillä lailla, että irtisanouduin Opteamin palveluksesta sähköpostitse koulukiireiden takia, asia oli kuulemma ok, sain verokortin ja työtodistuksen. Kaikki kunnossa. No, Opteam jatkoi kuitenkin työvuorojen ehdottelua ja huomasin olevani yhä kirjoilla netissäkin, työvuoroja ehdoteltiin moneen otteeseen, kunnes hieman ihmetellen kysyin, että mitäs tämä tarkoittaa, enhän ole enää teillä töissä...ja vastauksena tuli, että "emmehän me susta niin helpolla luovu". Ilmoitin, etten enää aio ottaa vuoroja vastaan, he hiljenivät hetkeksi, mutta sitten taas alkoi vuorojen tyrkytys ja lopulta sain jotenkin tehtyä selväksi, että meidän työsuhteemme on jo päättynyt ajat sitten! Aika hassu juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64185Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va972327Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J611009Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186880Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38871- 47864
- 34831
- 36796
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119785Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35782