Näin nöyryytetään hayabusa

henkilöautolla

82

29285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........

      Aika peto autoksi kyllä! Mutta kun mietitään kustannuksia, niin eipä ole paljon Viperilla sanomista. Ja jos noihin Hayabusiin pistäisi pikkusen viriä/turbon, niin Viper jäisi seisomaan parkkiruutuun. Autohan oli tappiin viritetty. Silti pyörän hinta on murto-osa Viperistä.

      Joskus Bikessä oli testi tuollaisesta Viperistä vs. Yamaha YZF-R1 Nürburgringillä. Molemmat vakioita ja Viper jäi aivan järkyttävästi kierrosajoissa. Siis puolen minuutin luokkaa.

      • 240 hevosvoimaan

        mutta ei pärjää !

        ollaampa tarkkana


      • viritetty
        240 hevosvoimaan kirjoitti:

        mutta ei pärjää !

        ollaampa tarkkana

        Siinä on vakiona jo yli 200 hevosvoimaa.

        Kun sitä viritetään niin siitä löytyy yli 500 hevosvoimaa.

        Tässä yksi, ja huomaa mailimittari
        http://www.youtube.com/watch?v=jwieel03c-w


      • vauhtipaavo

        Kun nää teinit "vertailee" näitä vehkeitä, ne ei ota huomioon, että esim joku Viper maksaa n. miljardi euroa - jopa vähän alle - mutta Hajapusan saa melki kymppitonnilla. Ja oli miten oli, aika harva kymppitonnin auto pistää nopealle prätkälle kampoihin MISSÄÄN nopeuksissa! Jos sillä nyt sitten edes on mitään käytännön merkitystä, apupyöräfillareilla kun näistä kai suurin osa ajelee... :P


      • tietää haha:D
        vauhtipaavo kirjoitti:

        Kun nää teinit "vertailee" näitä vehkeitä, ne ei ota huomioon, että esim joku Viper maksaa n. miljardi euroa - jopa vähän alle - mutta Hajapusan saa melki kymppitonnilla. Ja oli miten oli, aika harva kymppitonnin auto pistää nopealle prätkälle kampoihin MISSÄÄN nopeuksissa! Jos sillä nyt sitten edes on mitään käytännön merkitystä, apupyöräfillareilla kun näistä kai suurin osa ajelee... :P

        Viperin hinta USAssa 80 000 taalaa eli 55 000 euroa. Sen verran mitä joku Saab 95 farkku maksaa Suomessa,eli ei mitään tosiaan "miljardiauto" :D


      • ei Suomessa
        tietää haha:D kirjoitti:

        Viperin hinta USAssa 80 000 taalaa eli 55 000 euroa. Sen verran mitä joku Saab 95 farkku maksaa Suomessa,eli ei mitään tosiaan "miljardiauto" :D

        Mitähän se Saabin farkku maksaisi USAssa? Nyt ei ole kyse siitä. Suomessa Viper on pirun kallis kulkine. Ja Suomessa prätkä on paljon halvempi kulkine. Vertaillaan niitä hintoja saman maan sisällä, tai jos vertaillaan muussa maassa, niin otetaan molemmat "haastajat" samaan vertailuun. Eli Viperin hinnalla saa helposti 5-12 uutta pyörää.


      • ....
        240 hevosvoimaan kirjoitti:

        mutta ei pärjää !

        ollaampa tarkkana

        liian hyvin pysyy "vakio"-busa vauhdissa! kamera-pyörähän on lahes vakio. putki vaihdettu ja sillähän ei pelkästään saa ku akustista hyötyä! ei todellakaan kuvailla imussa 240 hv nitro-mopoo. tai sit täytyy olla tosi hyvä zoomi kamerassa... ne pellet ko vänkää tääl nelipyörästen nopeuden puolesta ei oo koskaan kokenu pyörän kiihtyvyyttä. saa kai sen viperin kulkeen vaikka 2 machii ko raahaa sen pirkkalaan ja köyttää hornettiin kii! ps.tiedetään ettei hornet kulje 2 mach mut jos ne viperin ahtimet jeesais...


      • mallat94
        ei Suomessa kirjoitti:

        Mitähän se Saabin farkku maksaisi USAssa? Nyt ei ole kyse siitä. Suomessa Viper on pirun kallis kulkine. Ja Suomessa prätkä on paljon halvempi kulkine. Vertaillaan niitä hintoja saman maan sisällä, tai jos vertaillaan muussa maassa, niin otetaan molemmat "haastajat" samaan vertailuun. Eli Viperin hinnalla saa helposti 5-12 uutta pyörää.

        niin tai sillä hinnal ostaa kaikkee viritysosaa busaan sil hinnal siit busast saa vaik 700hv katotaan sit mikä jää


      • ReaIisti
        vauhtipaavo kirjoitti:

        Kun nää teinit "vertailee" näitä vehkeitä, ne ei ota huomioon, että esim joku Viper maksaa n. miljardi euroa - jopa vähän alle - mutta Hajapusan saa melki kymppitonnilla. Ja oli miten oli, aika harva kymppitonnin auto pistää nopealle prätkälle kampoihin MISSÄÄN nopeuksissa! Jos sillä nyt sitten edes on mitään käytännön merkitystä, apupyöräfillareilla kun näistä kai suurin osa ajelee... :P

        Mitä vittua se hinta tässä merkitsee ?

        Nyt oli kyse kulkemisesta. Autohan on toki kalliimpi kuin murto-osan siitä painava kaksipyöräinen lelu.

        Jumalauta, että tällä palstalla tapaa kummallista argumentaatiota.


      • pekka-

        Johan hayabusa uutena on halvempi kuin pikkuinen auton kinneri. Hintaa on turha tuoda mukaan.

        Pyörät ovat muutenkin enemmän leluja, kuin likkumisvälineitä. Ei montaa nytkään liikenteessä näkynyt. Ei kyllä vipereitakaan.

        Parempi kompromissi on joku Ariel Atom tai vastaava. Ei sekään ole kuin leleu, mutta on jotenkin vertailukelpoinen.


      • Anonyymi
        vauhtipaavo kirjoitti:

        Kun nää teinit "vertailee" näitä vehkeitä, ne ei ota huomioon, että esim joku Viper maksaa n. miljardi euroa - jopa vähän alle - mutta Hajapusan saa melki kymppitonnilla. Ja oli miten oli, aika harva kymppitonnin auto pistää nopealle prätkälle kampoihin MISSÄÄN nopeuksissa! Jos sillä nyt sitten edes on mitään käytännön merkitystä, apupyöräfillareilla kun näistä kai suurin osa ajelee... :P

        Ei teinit ymmärrä kun Clerasil-finni voitelusta...saako sitä muuten enää?


    • pystyy tohon,

      eli ei liputtamista sen suhteen. Vain niissä on tarpeeksi suuret koneet jotka kestävät virittämistä suuriinkin tehoihin (eikös viperissäkin ole jo vakiona joku 500 hv ja 800 Nm..).

      pari litraiset nismot sulaa alle kun pitäisi ottaa paljon voimaa ja auton pitäisi vielä kestääkin.

      Selvä se ettei pyörä pärjää autolle jos kovaa ajetaan,vain 0-100 km/h välillä pyörällä pärjää nopeimmille vakioillekaan autoille. Esim Ninja pysähtyy kuin seinään siellä 300 km/h todellista nopeutta,siinä missä urheiluautoissa vasta lyödään isompaa vaihdetta päälle. Pyörissä on onneton aerodynamiikka koviin vauhteihin,pitää teipata kuski kiinni penkkiin että pysyy edes mukana.

      • mallat94

        taas sellanen kaveri joka ei ymmärrä mitään noist pyörist oon ite 16 ja ymmärrän et ne moottoripyörät on rajoitettu siihen 300km/h elektronisesti ja laittamalla vaihteiden välitykset pienimmiksi ottaa rajoittimet pois vaihtaa välitykset ja laittaa turbon nii saadaan siit busasta 500 hv irti ja laukkaa sillon sellaset 450km/h yritäppäs saada se viperis kulkee sitä vauhtii ja jos saat nii kato miten se runko kestää sit varmaa kaduttaa ku oot jossai pientareella märkänä läiskänä.


      • .......
        mallat94 kirjoitti:

        taas sellanen kaveri joka ei ymmärrä mitään noist pyörist oon ite 16 ja ymmärrän et ne moottoripyörät on rajoitettu siihen 300km/h elektronisesti ja laittamalla vaihteiden välitykset pienimmiksi ottaa rajoittimet pois vaihtaa välitykset ja laittaa turbon nii saadaan siit busasta 500 hv irti ja laukkaa sillon sellaset 450km/h yritäppäs saada se viperis kulkee sitä vauhtii ja jos saat nii kato miten se runko kestää sit varmaa kaduttaa ku oot jossai pientareella märkänä läiskänä.

        Mistäs luulet, että se rajoittaminen johtuu?
        Moottoripyörien todella onneton aerodynamiikka ja pieni akseliväli johtavat siihen, että ne eivät ole hallittavissa paljoa suuremmissa nopeuksissa. Myös renkaiden kestävyys muodostuu todelliseksi ongelmaksi.
        Fakta nyt on vaan se, että auton korin voi tehdä huomattavasti aerodynaamisemmaksi kuin moottoripyörän, johtuen siitä, että moottoripyörässä ei ole kattoa. Todella suurissa nopeuksissa aerodynamiikka on merkittävämmässä osassa kuin teho, koska pienikin muutos aerodynamiikassa vaikuttaa ilmanvastukseen ja sitä myötä tehon tarpeeseen huomattavasti.
        Esimerkkinä ilmanvastuksen merkityksestä suurissa nopeuksissa Bugatti Veyron tarvitsee 250 km/h nopeuteen tehoa 270 hevosvoimaa, kun 407 km/h nopeuteen tarvitaan 1000 hevosvoimaa.
        Aerodynamiikassa täytyy myös ottaa huomioon ns. downforce, mikä pitää auton/pyörän maassa ja hallinnassa suurissa nopeuksissa. Useasti downforce kuitenkin vaikuttaa negatiivisesti ilmanvastukseen, joten sekin on eräänlainen ongelma. Moottoripyörissä downforcea on luonnollisesti huomattavasti vaikeampi toteuttaa kuin autoissa.
        Näistä syistä ajaisin sitä teoreettista 450 km/h -nopeutta huomattavasti mieluummin viperillä kuin hayabusalla. Kuitenkin kyseinen tempaus olisi todella vaarallinen, jos autoa ei ole suunniteltu noin suuriin nopeuksiin. Jonkin paneelinen irtoaminen voi vaikuttaa aerodynamiikkaan niin merkittävästi, että auto voisi lähteä lentoon. Luultavasti tästä syystä Hennessey testailee virittämiään vipereitä vain maililla, eikä lähde kokeilemaan todellista huippunopeutta.
        Painollahan ei ole sitten ole paskaakaan merkitystä huippunopeuteen, tuohan se tietysti hieman lisää kitkaa.
        Itse en ole 16, mutta opiskelen teknillisessä korkeakoulussa.


    • Haukanpoika

      No tulehan sinä sillä Viperillasi niin katsotaan kumpi lähtee paremmin.
      Minä tuon viivalle lähes vakion Busan vuosimallia 2002. Vain putkisto on vaihdettu ja seokset säädetty-
      Ai niin, meinasin unohtaa faktan: minulla on Hayabusa mutta sinulla ei ole Viperia.

    • tässä näin

      Jos kerran auto viritetään tappiin, niin pistetään siihen busaankin pikkusen viriä. Sano sitten kun joku tiellä liikkuva auto ohittaa tämän suorilla...
      http://www.youtube.com/watch?v=lERCI3wNqlE

      Kone 1,3 litrainen ja hinta vieläkin murto-osa vakio Viperiin verrattuna ;)

    • ei aivan

      Eihän tuossa ole mitään nöyryytetty. Vakio Viper häviää edelleen vakio Hayabusalle. Myös viritetty Viper häviää edelleen viritetylle Hayabusalle, kuten muutkin ovat jo sanoneet. Asetelma ei ole siis muuttunut mihinkään.

      Mutta jos tuolle linjalle lähdetään, niin tiesitkö, että tuo Viper häviää kaikille esim. top fuel -luokan kiihdyttäjille? Yhtä älytön kisa olisi ilman päätä tai häntää.

      • Busan

        Kyllähän mopolla edelleenkin kiihdytään kovaa mininopeuksiin (joku 0-50 km/h stintti),mutta kovissa vauhdeissa vakio pyörällä ei ole jakoa vakio Viperille/Corvettelle. Autoissa kun isketään kutosvaihdetta päälle siinä nopeudessa kun Busassakin kiihtyvyys on loppunut aikoja sitten kuin seinään(siellä 300 km/h todellista nopeutta).

        Mitä opimme: pikku nopeuksissa pyörä pysyy auton mukana,mutta kun ajetaan kovia vauhteja niin auto vie.


      • ...........
        Busan kirjoitti:

        Kyllähän mopolla edelleenkin kiihdytään kovaa mininopeuksiin (joku 0-50 km/h stintti),mutta kovissa vauhdeissa vakio pyörällä ei ole jakoa vakio Viperille/Corvettelle. Autoissa kun isketään kutosvaihdetta päälle siinä nopeudessa kun Busassakin kiihtyvyys on loppunut aikoja sitten kuin seinään(siellä 300 km/h todellista nopeutta).

        Mitä opimme: pikku nopeuksissa pyörä pysyy auton mukana,mutta kun ajetaan kovia vauhteja niin auto vie.

        Missä noita nopeuksia pääsee ajamaan? Ovaaliradalla? Mitä hyötyä on siitä, jos auto (tai pyörä) kulkee melkein 400? Monet viritetyt pyörät kulkevat muuten tehojen puolesta reilusti yli 300. Eri asia sitten on, kuka sellaista nopeutta missäkin ajaa.

        Tuo lyhyt sprintti (0-50 km/h) ei pidä oikein paikkaansa. En tiedä varmaksi, mutta veikkaisin esim. vakio Hayabusan kiihtyvän 0-200 km/h nopeammin kuin vakio Viperin. 0-100 km/h ainakin takuuvarmasti! Yksikään vakioauto ei tietääkseni yllä samoihin lukemiin pyörien kanssa, eli 3-4 s. 0-100 km/h.


      • jälkeen
        ........... kirjoitti:

        Missä noita nopeuksia pääsee ajamaan? Ovaaliradalla? Mitä hyötyä on siitä, jos auto (tai pyörä) kulkee melkein 400? Monet viritetyt pyörät kulkevat muuten tehojen puolesta reilusti yli 300. Eri asia sitten on, kuka sellaista nopeutta missäkin ajaa.

        Tuo lyhyt sprintti (0-50 km/h) ei pidä oikein paikkaansa. En tiedä varmaksi, mutta veikkaisin esim. vakio Hayabusan kiihtyvän 0-200 km/h nopeammin kuin vakio Viperin. 0-100 km/h ainakin takuuvarmasti! Yksikään vakioauto ei tietääkseni yllä samoihin lukemiin pyörien kanssa, eli 3-4 s. 0-100 km/h.

        pyörät muttuvat todella hitaiksi verrattuna autoon. Pyörissä kun ei ole vääntöä paljoa ja ilmanvastus on suhteessa todella suuri. Vai ettekö ole ihmetelleet miksi monet uudetkaan 600cc kyykyt vaikka kiihtyvät 3,5 sekunnissa 0-100 km/h eivät jaksa ottaa edes 250 km/h todellista nopeutta lasiin vaikka todella moni perus V6/v8 auto ottaakin sen jo vakiona?

        Mitä kovempaa mennään sitä suurempi etu autolle.


      • Pekka.
        jälkeen kirjoitti:

        pyörät muttuvat todella hitaiksi verrattuna autoon. Pyörissä kun ei ole vääntöä paljoa ja ilmanvastus on suhteessa todella suuri. Vai ettekö ole ihmetelleet miksi monet uudetkaan 600cc kyykyt vaikka kiihtyvät 3,5 sekunnissa 0-100 km/h eivät jaksa ottaa edes 250 km/h todellista nopeutta lasiin vaikka todella moni perus V6/v8 auto ottaakin sen jo vakiona?

        Mitä kovempaa mennään sitä suurempi etu autolle.

        Suurin osa uusista 600 cc kyykyistä menee yli 250 km/h. 1000 kuutioinen Suzukin kyykky meneekin jo 0-200 km/h n. 7 sekuntiin eli kovin moni auto tuskin tuolle pärjää (1001 heppainen Bugatti Veyron kiihtyy 0-200 km/h samaan).

        Nopeuden kasvaessa autojen etu kasvaa, mutta todella hitaiksi en pyöriä autoon verrattuna sanoisi.

        P.S. Mitkä perus V6 -autot menevät yli 250 km/h? Aika harvat.


      • 6000 euroa
        Pekka. kirjoitti:

        Suurin osa uusista 600 cc kyykyistä menee yli 250 km/h. 1000 kuutioinen Suzukin kyykky meneekin jo 0-200 km/h n. 7 sekuntiin eli kovin moni auto tuskin tuolle pärjää (1001 heppainen Bugatti Veyron kiihtyy 0-200 km/h samaan).

        Nopeuden kasvaessa autojen etu kasvaa, mutta todella hitaiksi en pyöriä autoon verrattuna sanoisi.

        P.S. Mitkä perus V6 -autot menevät yli 250 km/h? Aika harvat.

        maksava ritsa Saksassa jos ostaa oikea ritsan (esim BMW 540i V8 tai Audi A6 V8),okei ne on V8:eja mutta halvempia kuin kyykkypyörät vaikka ovat autoja. Ja niissä rajoitin on siis 250 km/h kohdalla siis.

        Kyllähän 1000 kikseri kovaa ottaa 0-200 km/h,mutta juttu oli että sen jälkeen auto vie. Viper/Corvette z06 heittää vasta kutosvaihdetta silmään nopeudessa 300 km/h todellista nopeutta,siellä ovat pudonneet jo ihan kaikki 600cc ja 750cc pyörät pois pelistä monta kymmentä kilometriä tunnissa sitten,ja siinä putoavat viimeiset kyykyt(ne 1000cc,1200cc cc ja Hayabusat ) pois pelistä. Corvette z06 maksaa USAssa euroiksi käännettynä 55 000 euroa,ei mikään tappomäärä vielä minusta.

        Eli,pyörät nopeita mutta tosi kovissa vauhdeissa ei suhteessa autoa heikompi aerodynamiikka ja voima riitä korkeasti huutavasti vain tehojen perässä tehdystä koneesta. Puhumattakaan siitä millainen on ajaa kyykkypyörä suomalaisella roudan tuhoamalla edes moottoritiellä 200 km/h nopeuksissa..


      • kjashu
        6000 euroa kirjoitti:

        maksava ritsa Saksassa jos ostaa oikea ritsan (esim BMW 540i V8 tai Audi A6 V8),okei ne on V8:eja mutta halvempia kuin kyykkypyörät vaikka ovat autoja. Ja niissä rajoitin on siis 250 km/h kohdalla siis.

        Kyllähän 1000 kikseri kovaa ottaa 0-200 km/h,mutta juttu oli että sen jälkeen auto vie. Viper/Corvette z06 heittää vasta kutosvaihdetta silmään nopeudessa 300 km/h todellista nopeutta,siellä ovat pudonneet jo ihan kaikki 600cc ja 750cc pyörät pois pelistä monta kymmentä kilometriä tunnissa sitten,ja siinä putoavat viimeiset kyykyt(ne 1000cc,1200cc cc ja Hayabusat ) pois pelistä. Corvette z06 maksaa USAssa euroiksi käännettynä 55 000 euroa,ei mikään tappomäärä vielä minusta.

        Eli,pyörät nopeita mutta tosi kovissa vauhdeissa ei suhteessa autoa heikompi aerodynamiikka ja voima riitä korkeasti huutavasti vain tehojen perässä tehdystä koneesta. Puhumattakaan siitä millainen on ajaa kyykkypyörä suomalaisella roudan tuhoamalla edes moottoritiellä 200 km/h nopeuksissa..

        Tuossa viestissäsi ei hirveästi ollut järkeä.

        "No jokainen 6000 euroa maksava ritsa Saksassa jos ostaa oikea ritsan (esim BMW 540i V8 tai Audi A6 V8),okei ne on V8:eja mutta halvempia kuin kyykkypyörät vaikka ovat autoja. Ja niissä rajoitin on siis 250 km/h kohdalla siis."

        Ihanko totta? Siis PALJON KÄYTETTY auto maksaa enemmän kuin uusi kyykkypyörä? Siis ihanko oikeasti? Tiesitkö, että on olemassa myös käytettyjä kyykkypyöriä (ovat niitä autoja halvempia).

        "Corvette z06 maksaa USAssa euroiksi käännettynä 55 000 euroa,ei mikään tappomäärä vielä minusta."

        Mitä järkeä tuossa oli? Käy ostamassa sellainen ja tuo Suomeen. Mitähän se sitten maksaa? On takuulla jossain maailman kolkassa vielä muutaman satasen halvempi kuin USAssa, mutta so what? Niin on ne pyörätkin eri hinnoissa siellä. Pysytäänpä Suomessa näissä jutuissa, ettei mene aivottomaksi.

        "Kyllähän 1000 kikseri kovaa ottaa 0-200 km/h,mutta juttu oli että sen jälkeen auto vie."

        Juu, ihan totta. Mutta so what? Siinä vaiheessa kun auto on saanut sen 200 lasiin, niin pyörä on jo tavoittamattomissa. Ellei ole kyse jostain australian aavikon kymmenien kilometrien tiesuorasta. Mitä iloa yleensäkin on siinä, että kuljetaan yli 250, kun missään sitä ei oikeasti pääse ajamaan? Kiihtyvyys huomattavasti tärkeämpää, mieluisampaa.

        "Puhumattakaan siitä millainen on ajaa kyykkypyörä suomalaisella roudan tuhoamalla edes moottoritiellä 200 km/h nopeuksissa.."

        Aivan helvetin helppoa, nimim. monta kertaa kokeillut.

        Ja kuitenkin pointtina tässä koko jutussa on se, että jos haluat autolla pyörän voittaa (kiihtyvyydessä et ikinä, mutta huippunopeudessa ehkä), joudut ostamaan omakotitalon hintaisen, turboja täynnä olevan, bensaa 40 l/100km vievän, huippuunsa viritetyn auton. Ja pyörä sitten: 1-1,2 litrainen kone, ei turboa, ei juuri mitään. Ja hintaa uudella pärrällä on käytetyn perusauton verran, jokaisen saatavilla.

        Ymmärrätkö koko vastakkainasettelun järjettömyyden? Saat koko ikäsi unelmoida noista huipputehokkaista autoista pääsemättä ikinä sellaisella ajelemaan. Mutta hae pankista 10000 euron laina ja käy ostamassa hieno, vähän ajettu pyörä (alle 5000 € saa jo hyvän), joka kyykyttää 99 % kaikista tiellä liikkuvista autoista, kiihtyvyydessä takuuvarmasti, huippunopeudessakin ehkä. Eli: pyörällä pääsee vauhdin ja kiihtyvyyden hurmaan AINA, autolla et todennäköisesti koskaan.

        Ja btw, sitten kun pyörään pistetään turbo ym. pientä kivaa (400-600 hp), et löydä yhtäkään autoa joka tulee ohi 0-350 km/h. Sen jälkeen EHKÄ, mutta kaulaa on tullut jo kilometrikaupalla, joten käytännössä ei...


      • Pekka.
        6000 euroa kirjoitti:

        maksava ritsa Saksassa jos ostaa oikea ritsan (esim BMW 540i V8 tai Audi A6 V8),okei ne on V8:eja mutta halvempia kuin kyykkypyörät vaikka ovat autoja. Ja niissä rajoitin on siis 250 km/h kohdalla siis.

        Kyllähän 1000 kikseri kovaa ottaa 0-200 km/h,mutta juttu oli että sen jälkeen auto vie. Viper/Corvette z06 heittää vasta kutosvaihdetta silmään nopeudessa 300 km/h todellista nopeutta,siellä ovat pudonneet jo ihan kaikki 600cc ja 750cc pyörät pois pelistä monta kymmentä kilometriä tunnissa sitten,ja siinä putoavat viimeiset kyykyt(ne 1000cc,1200cc cc ja Hayabusat ) pois pelistä. Corvette z06 maksaa USAssa euroiksi käännettynä 55 000 euroa,ei mikään tappomäärä vielä minusta.

        Eli,pyörät nopeita mutta tosi kovissa vauhdeissa ei suhteessa autoa heikompi aerodynamiikka ja voima riitä korkeasti huutavasti vain tehojen perässä tehdystä koneesta. Puhumattakaan siitä millainen on ajaa kyykkypyörä suomalaisella roudan tuhoamalla edes moottoritiellä 200 km/h nopeuksissa..

        Eli mentiin jo sitten V8:ien puolelle...

        Suomessa Corvette Z06 maksaa 135 850 euroa kun Hayabusan saa n. 15 000 e. Eli hintaeroa jää yli 120 tuhatta euroa, valitettavasti.


      • itse maksoin
        Pekka. kirjoitti:

        Eli mentiin jo sitten V8:ien puolelle...

        Suomessa Corvette Z06 maksaa 135 850 euroa kun Hayabusan saa n. 15 000 e. Eli hintaeroa jää yli 120 tuhatta euroa, valitettavasti.

        jenkkiautosta saman kuin se maksoi USA:ssa, toin sen muuttoautona. Eli kyllä sen Veten saa Suomessa halvemmallakin jos junailee asiat oikein.

        Tuohan on totta,että kyykkypyörät voittavat suurimman osan autoista(sanoisin 95%) suorituskyvyssä ja pyörän saa myös halvemmalla kuin nopean auton. Sehän on selvä enkä ole muuta väittänytkään.

        MUTTA,mitä olen väittänyt on: Suomen nopeimmat katulailliset autot vievät Suomen nopeimpia katulaillisia pyöriä sekä kiihtyvyydessä vähäänkään suurempiin vauhteihin -että huippunopeudessa.

        Muuten,Suomen nopein katulaillisella autolla ajettu(siis kilvissä ollut.Hellmanin Corvette c3) aika varttimaililla on 7:lla alkava,näyttäkää suomalaisissa kilvissä oleva pyörä joka laillisena pystyy samaan? Ja nyt en edes puhunut vielä huipuista vain kiihtyvyydestä lyhyellä,400 metrin pätkällä vasta..

        Pyöriten haitat verrattuna nopeisiin autoihin ovat: onneton aerodynamiikka kovissa nopeuksissa, kuskin vaikea pysyä edes ajoneuvon kyydissä kovissa nopeuksissa, pyörän pyrkimys keulia(edes pidennetyllä takahaarukalla) mikä rajoittaa maksimitehon annostelua, suhteessa vähemmän tehoa ja ennenkaikkea vääntöä(japsipyöriäkin myydään usein vain teholla,vaikka vääntö on tärkeää kun tarvitaan sitä voimaa ilmanvastuksen takia).

        Eli junnataan taas: Pyörät ovat halvempia kyllä ja helpompia hankkia,mutta nopeampia ne eivät ole missään tapauksessa kovissa nopeuksissa(siellä -300 km/h) eivätkä välttämättä edes kiihtyvyydessä.

        Eli: nopeita pyöriä on paljon, nopeita autoja vähän. Mutta ne vähät nopeat autot pesevät ne nopeat pyörät,mistä alunperin olikin kyse.


      • muuten vielä
        itse maksoin kirjoitti:

        jenkkiautosta saman kuin se maksoi USA:ssa, toin sen muuttoautona. Eli kyllä sen Veten saa Suomessa halvemmallakin jos junailee asiat oikein.

        Tuohan on totta,että kyykkypyörät voittavat suurimman osan autoista(sanoisin 95%) suorituskyvyssä ja pyörän saa myös halvemmalla kuin nopean auton. Sehän on selvä enkä ole muuta väittänytkään.

        MUTTA,mitä olen väittänyt on: Suomen nopeimmat katulailliset autot vievät Suomen nopeimpia katulaillisia pyöriä sekä kiihtyvyydessä vähäänkään suurempiin vauhteihin -että huippunopeudessa.

        Muuten,Suomen nopein katulaillisella autolla ajettu(siis kilvissä ollut.Hellmanin Corvette c3) aika varttimaililla on 7:lla alkava,näyttäkää suomalaisissa kilvissä oleva pyörä joka laillisena pystyy samaan? Ja nyt en edes puhunut vielä huipuista vain kiihtyvyydestä lyhyellä,400 metrin pätkällä vasta..

        Pyöriten haitat verrattuna nopeisiin autoihin ovat: onneton aerodynamiikka kovissa nopeuksissa, kuskin vaikea pysyä edes ajoneuvon kyydissä kovissa nopeuksissa, pyörän pyrkimys keulia(edes pidennetyllä takahaarukalla) mikä rajoittaa maksimitehon annostelua, suhteessa vähemmän tehoa ja ennenkaikkea vääntöä(japsipyöriäkin myydään usein vain teholla,vaikka vääntö on tärkeää kun tarvitaan sitä voimaa ilmanvastuksen takia).

        Eli junnataan taas: Pyörät ovat halvempia kyllä ja helpompia hankkia,mutta nopeampia ne eivät ole missään tapauksessa kovissa nopeuksissa(siellä -300 km/h) eivätkä välttämättä edes kiihtyvyydessä.

        Eli: nopeita pyöriä on paljon, nopeita autoja vähän. Mutta ne vähät nopeat autot pesevät ne nopeat pyörät,mistä alunperin olikin kyse.

        miinuksena vain yksi vetävä pyörä verrattuna auton kahteen tai neljään.


      • .............
        itse maksoin kirjoitti:

        jenkkiautosta saman kuin se maksoi USA:ssa, toin sen muuttoautona. Eli kyllä sen Veten saa Suomessa halvemmallakin jos junailee asiat oikein.

        Tuohan on totta,että kyykkypyörät voittavat suurimman osan autoista(sanoisin 95%) suorituskyvyssä ja pyörän saa myös halvemmalla kuin nopean auton. Sehän on selvä enkä ole muuta väittänytkään.

        MUTTA,mitä olen väittänyt on: Suomen nopeimmat katulailliset autot vievät Suomen nopeimpia katulaillisia pyöriä sekä kiihtyvyydessä vähäänkään suurempiin vauhteihin -että huippunopeudessa.

        Muuten,Suomen nopein katulaillisella autolla ajettu(siis kilvissä ollut.Hellmanin Corvette c3) aika varttimaililla on 7:lla alkava,näyttäkää suomalaisissa kilvissä oleva pyörä joka laillisena pystyy samaan? Ja nyt en edes puhunut vielä huipuista vain kiihtyvyydestä lyhyellä,400 metrin pätkällä vasta..

        Pyöriten haitat verrattuna nopeisiin autoihin ovat: onneton aerodynamiikka kovissa nopeuksissa, kuskin vaikea pysyä edes ajoneuvon kyydissä kovissa nopeuksissa, pyörän pyrkimys keulia(edes pidennetyllä takahaarukalla) mikä rajoittaa maksimitehon annostelua, suhteessa vähemmän tehoa ja ennenkaikkea vääntöä(japsipyöriäkin myydään usein vain teholla,vaikka vääntö on tärkeää kun tarvitaan sitä voimaa ilmanvastuksen takia).

        Eli junnataan taas: Pyörät ovat halvempia kyllä ja helpompia hankkia,mutta nopeampia ne eivät ole missään tapauksessa kovissa nopeuksissa(siellä -300 km/h) eivätkä välttämättä edes kiihtyvyydessä.

        Eli: nopeita pyöriä on paljon, nopeita autoja vähän. Mutta ne vähät nopeat autot pesevät ne nopeat pyörät,mistä alunperin olikin kyse.

        "MUTTA,mitä olen väittänyt on: Suomen nopeimmat katulailliset autot vievät Suomen nopeimpia katulaillisia pyöriä sekä kiihtyvyydessä vähäänkään suurempiin vauhteihin -että huippunopeudessa."

        Noh, tiedän yhden 350 heppaisen (VAIN 350 hp, voisi olla melkein tuplastikin) turbolla ahdetun 1200 kuutioisen, jolla ajettiin 0-200 km/h muistaakseni 5,5 s (normiasvaltilla). En muista varttimailin aikaa, eipä tuo Hellmanin Corvettekaan normitiellä yllä lähellekään noihin aikoihin. Kyllähän autoon voidaan lykätä vaikka 10 000 hp, jolloin takuulla voittaa tehojen puolesta jokaikisen prätkän, mutta eipä niitä tehoja saa käyttöön normaalilla tiellä, ilman liimaa.

        Mistä tuo aerodynamiikkaväitös tulee? Kisoissa ajetaan pyörillä 350 km/h suoranopeuksia ja mutkissa mennään helposti yli 200 km/h, säällä kuin säällä. Itsekin olen päästellyt radalla melkein tuollaisia mutkanopeuksia, eikä kyllä tunnu missään. Hyvin siellä kyydissä pysyy, kunhan ei vaatteet lepata. Oletko koskaan ajanut pyörällä oikeat varusteet niskassa?

        Mitä keulimiseen tulee, niin se saadaan helposti aisoihin, nimenomaan pidennetyllä takaswingillä. Eipä tuo 350 heppainenkaan keulinut. Ainoa ongelma oli pito, johon haettiin erilaisia kumiseoksia.

        Koko tämä suoranopeuskeskustelu on omasta mielestä täysin turha. Jokainen osaa mennä suoralla lujaa ja laitteet voidaan rakentaa sitä varten. Radalla otetaan laitteista ja kuskeista kaikki irti. Se on taivaan tosi, että pyörällä päihitetään katuautot radalla. Jotkut Koenigsenit, ferrarit, Bugatit yms. äärimmäisen urheilukatuautot saattavat päästä samoihin mutkanopeuksiin, ehkä joskus jopa ohi. Mutta edelleen se pyörä lähtee sieltä mutkasta paremmin, joten kierrosajat eri luokkaa. Formula ykköset menee jo ohi.


      • jaap.
        ............. kirjoitti:

        "MUTTA,mitä olen väittänyt on: Suomen nopeimmat katulailliset autot vievät Suomen nopeimpia katulaillisia pyöriä sekä kiihtyvyydessä vähäänkään suurempiin vauhteihin -että huippunopeudessa."

        Noh, tiedän yhden 350 heppaisen (VAIN 350 hp, voisi olla melkein tuplastikin) turbolla ahdetun 1200 kuutioisen, jolla ajettiin 0-200 km/h muistaakseni 5,5 s (normiasvaltilla). En muista varttimailin aikaa, eipä tuo Hellmanin Corvettekaan normitiellä yllä lähellekään noihin aikoihin. Kyllähän autoon voidaan lykätä vaikka 10 000 hp, jolloin takuulla voittaa tehojen puolesta jokaikisen prätkän, mutta eipä niitä tehoja saa käyttöön normaalilla tiellä, ilman liimaa.

        Mistä tuo aerodynamiikkaväitös tulee? Kisoissa ajetaan pyörillä 350 km/h suoranopeuksia ja mutkissa mennään helposti yli 200 km/h, säällä kuin säällä. Itsekin olen päästellyt radalla melkein tuollaisia mutkanopeuksia, eikä kyllä tunnu missään. Hyvin siellä kyydissä pysyy, kunhan ei vaatteet lepata. Oletko koskaan ajanut pyörällä oikeat varusteet niskassa?

        Mitä keulimiseen tulee, niin se saadaan helposti aisoihin, nimenomaan pidennetyllä takaswingillä. Eipä tuo 350 heppainenkaan keulinut. Ainoa ongelma oli pito, johon haettiin erilaisia kumiseoksia.

        Koko tämä suoranopeuskeskustelu on omasta mielestä täysin turha. Jokainen osaa mennä suoralla lujaa ja laitteet voidaan rakentaa sitä varten. Radalla otetaan laitteista ja kuskeista kaikki irti. Se on taivaan tosi, että pyörällä päihitetään katuautot radalla. Jotkut Koenigsenit, ferrarit, Bugatit yms. äärimmäisen urheilukatuautot saattavat päästä samoihin mutkanopeuksiin, ehkä joskus jopa ohi. Mutta edelleen se pyörä lähtee sieltä mutkasta paremmin, joten kierrosajat eri luokkaa. Formula ykköset menee jo ohi.

        Minäkin muistan muistaakseni Samaran jolla ajettiin 3 sekuntia 0-200 km/h.. Eli faktaa peliin kiitos,tähän asti nopein tosiasiallinen peli todistettavasti on ollut katulaillisena siis tuo Hellmanin Corvette.

        Sama se pätee autoon kuin pyöräänkin,eli liimaradalla pito parempi ja kiihtyvyys parempi(ajat parempia). Autolla vain lisäetuna se,että siinä on joko 2 tai 4 vetävää rengasta (eli enemmän pitoa kun painoakin on vielä tavallisesti enemmän per vetävä rengas kuin pyörissä),mopoissa vain 1 nakki vetää.

        Tiedät itsekin ettei vakiolla nopeillakaan kyykyillä pystytä kuin vaivoin edes 300 km/h rikkomiseen ja sekin pitäisi vielä olla todellista eikä mittarinopeutta. Tuohon vaaditaan jo sivupeilien irroittamista jne tuunausta. Nopeat autot ottavat reilusti yli 300 km/h lasiin.

        Niin,keulimista voi vähentää tuunaamalla pyörää esimerkiksi asentamalla pidemmän takahaarukan,mutta nyt oli kyse vakioista pyröristä vs vakiot autot,sillä jos rakentamaan aletaan niin rakennetaan sitten autoa kanssa(esimerkiksi Viperiin Henneseyltä biturbo setti ja 1300 hv ja saman verran vääntöjä ulos,ei pysy enää turbo Busakaan perässä nimittäin..).

        Jostain syystä varteenotettavilla radoilla kierrosennätykset ovat kaikki 4-pyöräisillä. Katsoppa vaikka Nürbruringin 10 nopeinta kierrosaikaa koskaan,ei paljon mopoja näy,kaikki nopeita autoja. Tai Ahveniston rata-aikoja vaikkapa myös,se lienee reilumpi rata pyörälle kun ei suoria joilla auto saisi kovemmasta huipustaan suurta etua ole juuri lainkaan,silti pyörät vikisevät kun katsotaan raa`asti kierrosaikoja.

        Ei pyörällä pärjää nopealle autolle,mutta edelleen nopeus/hinta-suhdehan pyörässä on parempi,sellaisen kun saa itselleen jokainen peruspertti käytetyn Yariksen hinnalla. Toisaalta sitten on erikseen ne isorahaisemmat,joilla on varaa ostaa oikeasti nopea auto.


      • oaksji
        jaap. kirjoitti:

        Minäkin muistan muistaakseni Samaran jolla ajettiin 3 sekuntia 0-200 km/h.. Eli faktaa peliin kiitos,tähän asti nopein tosiasiallinen peli todistettavasti on ollut katulaillisena siis tuo Hellmanin Corvette.

        Sama se pätee autoon kuin pyöräänkin,eli liimaradalla pito parempi ja kiihtyvyys parempi(ajat parempia). Autolla vain lisäetuna se,että siinä on joko 2 tai 4 vetävää rengasta (eli enemmän pitoa kun painoakin on vielä tavallisesti enemmän per vetävä rengas kuin pyörissä),mopoissa vain 1 nakki vetää.

        Tiedät itsekin ettei vakiolla nopeillakaan kyykyillä pystytä kuin vaivoin edes 300 km/h rikkomiseen ja sekin pitäisi vielä olla todellista eikä mittarinopeutta. Tuohon vaaditaan jo sivupeilien irroittamista jne tuunausta. Nopeat autot ottavat reilusti yli 300 km/h lasiin.

        Niin,keulimista voi vähentää tuunaamalla pyörää esimerkiksi asentamalla pidemmän takahaarukan,mutta nyt oli kyse vakioista pyröristä vs vakiot autot,sillä jos rakentamaan aletaan niin rakennetaan sitten autoa kanssa(esimerkiksi Viperiin Henneseyltä biturbo setti ja 1300 hv ja saman verran vääntöjä ulos,ei pysy enää turbo Busakaan perässä nimittäin..).

        Jostain syystä varteenotettavilla radoilla kierrosennätykset ovat kaikki 4-pyöräisillä. Katsoppa vaikka Nürbruringin 10 nopeinta kierrosaikaa koskaan,ei paljon mopoja näy,kaikki nopeita autoja. Tai Ahveniston rata-aikoja vaikkapa myös,se lienee reilumpi rata pyörälle kun ei suoria joilla auto saisi kovemmasta huipustaan suurta etua ole juuri lainkaan,silti pyörät vikisevät kun katsotaan raa`asti kierrosaikoja.

        Ei pyörällä pärjää nopealle autolle,mutta edelleen nopeus/hinta-suhdehan pyörässä on parempi,sellaisen kun saa itselleen jokainen peruspertti käytetyn Yariksen hinnalla. Toisaalta sitten on erikseen ne isorahaisemmat,joilla on varaa ostaa oikeasti nopea auto.

        Se mitään mutua ole. Ko. pyörällä kilpailtiin aikoinaan street bike -luokassa kiihdytyskisoissa. Sieltä löydät ihan vastaavia tuloksia muistakin pyöristä. Kaikki ovat tieliikenteeseen katsastettuja pyöriä.

        Ja ihanko tosissasi vertaat takaswingin pidentämistä johonkin bi-turbo -settiin? Herätys! Se on sama asia kuin vaihtaa autoon paremmat iskarit. Noh, miksei; verrataan vaan siihen turbosettiin, mutta pistetään pyöräänkin turbo. Viivalle sitten vaan ;)

        Mistäköhän ne kaikki 4pyöräisten ennätykset johtuu? Ne on kaikki formula ykkösillä tehtyjä! Herätys! Mistä lähtien formula 1 on ollut katukäyttöön katsastettu auto?


      • jaksjsi
        oaksji kirjoitti:

        Se mitään mutua ole. Ko. pyörällä kilpailtiin aikoinaan street bike -luokassa kiihdytyskisoissa. Sieltä löydät ihan vastaavia tuloksia muistakin pyöristä. Kaikki ovat tieliikenteeseen katsastettuja pyöriä.

        Ja ihanko tosissasi vertaat takaswingin pidentämistä johonkin bi-turbo -settiin? Herätys! Se on sama asia kuin vaihtaa autoon paremmat iskarit. Noh, miksei; verrataan vaan siihen turbosettiin, mutta pistetään pyöräänkin turbo. Viivalle sitten vaan ;)

        Mistäköhän ne kaikki 4pyöräisten ennätykset johtuu? Ne on kaikki formula ykkösillä tehtyjä! Herätys! Mistä lähtien formula 1 on ollut katukäyttöön katsastettu auto?

        Tämä keskustelu loppuu osaltani tähän. Olen heittänyt faktat pöytään. Kaikki eivät vaan niitä tunnu hyväksyvän...


      • kun nopeus
        Busan kirjoitti:

        Kyllähän mopolla edelleenkin kiihdytään kovaa mininopeuksiin (joku 0-50 km/h stintti),mutta kovissa vauhdeissa vakio pyörällä ei ole jakoa vakio Viperille/Corvettelle. Autoissa kun isketään kutosvaihdetta päälle siinä nopeudessa kun Busassakin kiihtyvyys on loppunut aikoja sitten kuin seinään(siellä 300 km/h todellista nopeutta).

        Mitä opimme: pikku nopeuksissa pyörä pysyy auton mukana,mutta kun ajetaan kovia vauhteja niin auto vie.

        kaksinkertaistuu, niin tehontarve kahdeksankertaistuu. Jos mennään kahtasataa 120 hevosvoimalla, niin 400 mentäessä tarvitaan 960 hevosvoimaa. Pyöristä loppuu yksinkertaisesti teho.


      • tarkista tietosi
        oaksji kirjoitti:

        Se mitään mutua ole. Ko. pyörällä kilpailtiin aikoinaan street bike -luokassa kiihdytyskisoissa. Sieltä löydät ihan vastaavia tuloksia muistakin pyöristä. Kaikki ovat tieliikenteeseen katsastettuja pyöriä.

        Ja ihanko tosissasi vertaat takaswingin pidentämistä johonkin bi-turbo -settiin? Herätys! Se on sama asia kuin vaihtaa autoon paremmat iskarit. Noh, miksei; verrataan vaan siihen turbosettiin, mutta pistetään pyöräänkin turbo. Viivalle sitten vaan ;)

        Mistäköhän ne kaikki 4pyöräisten ennätykset johtuu? Ne on kaikki formula ykkösillä tehtyjä! Herätys! Mistä lähtien formula 1 on ollut katukäyttöön katsastettu auto?

        Väitän edelleen että 10 nopeinta vaikkapa Nürbruringin aikaa ovat kaikki autoilla ajettuja, ja nyt en laske edes mukaan en formula 1-enkä muitakaan siipiautoja. Jopa Lamborghini Murcielagolla, Corvette Z06:lla ja Ferrari Enzolla on ajettu kovemmat ajat kuin yhdelläkään pyörällä kyseisellä radalla. Hyvä auto menee myös mutkissa erittäin kovaa ja myös lähtee niistä erittäin kovaa ja kaikenpäälle nappaa suorilla aina kovemmat nopeudet kuin hyvä pyörä(en nyt puhu mistään turbo 500 hv Ghost Rider Giksereistä enkä myöskään vielä mistään biturbo Vipereista vaan vakiopeleistä).

        Se on juuri niin,että vaikka moni pyörä näennöisesti pystyy johonkin 250 km/h nopeuteen vaikka 150 hv:llä,niin siihen että se pyörä kulkisi vaikkapa 320 km/h tarvitaan jo valtavasti suhteessa enemmän tehoa,sanoisin enempää laskematta nyrkkiheittona että noin 320-350 hv, tällä hetkellä nopeimmissa ja kalleimmissa on se -200 hv jolla tosiaan saadaan juuri ja juuri peilit taitettuina se 300 km/h pitkän suoran jälkeen mittariin.


      • pöljä79
        kun nopeus kirjoitti:

        kaksinkertaistuu, niin tehontarve kahdeksankertaistuu. Jos mennään kahtasataa 120 hevosvoimalla, niin 400 mentäessä tarvitaan 960 hevosvoimaa. Pyöristä loppuu yksinkertaisesti teho.

        ei pyörä vedä yhellä renkaalla vaan työntää eteenpäin etuveto vetää takapää työntää....


      • Ade
        pöljä79 kirjoitti:

        ei pyörä vedä yhellä renkaalla vaan työntää eteenpäin etuveto vetää takapää työntää....

        katsokaas tämä video.Oli minulle oikeastaan yllätys, että näinkin tiukalle meni. Olisin kuvitellut pyörän vetävän kuusi nolla, mutta ei. Ja tässä ei voi jäädä kuljettajista kiinni. Jos ymmärrätte englantia vähän niin kässäätte keistä on kyse.

        http://www.youtube.com/watch?v=KnuqiHuLDkQ


      • Lada
        jaap. kirjoitti:

        Minäkin muistan muistaakseni Samaran jolla ajettiin 3 sekuntia 0-200 km/h.. Eli faktaa peliin kiitos,tähän asti nopein tosiasiallinen peli todistettavasti on ollut katulaillisena siis tuo Hellmanin Corvette.

        Sama se pätee autoon kuin pyöräänkin,eli liimaradalla pito parempi ja kiihtyvyys parempi(ajat parempia). Autolla vain lisäetuna se,että siinä on joko 2 tai 4 vetävää rengasta (eli enemmän pitoa kun painoakin on vielä tavallisesti enemmän per vetävä rengas kuin pyörissä),mopoissa vain 1 nakki vetää.

        Tiedät itsekin ettei vakiolla nopeillakaan kyykyillä pystytä kuin vaivoin edes 300 km/h rikkomiseen ja sekin pitäisi vielä olla todellista eikä mittarinopeutta. Tuohon vaaditaan jo sivupeilien irroittamista jne tuunausta. Nopeat autot ottavat reilusti yli 300 km/h lasiin.

        Niin,keulimista voi vähentää tuunaamalla pyörää esimerkiksi asentamalla pidemmän takahaarukan,mutta nyt oli kyse vakioista pyröristä vs vakiot autot,sillä jos rakentamaan aletaan niin rakennetaan sitten autoa kanssa(esimerkiksi Viperiin Henneseyltä biturbo setti ja 1300 hv ja saman verran vääntöjä ulos,ei pysy enää turbo Busakaan perässä nimittäin..).

        Jostain syystä varteenotettavilla radoilla kierrosennätykset ovat kaikki 4-pyöräisillä. Katsoppa vaikka Nürbruringin 10 nopeinta kierrosaikaa koskaan,ei paljon mopoja näy,kaikki nopeita autoja. Tai Ahveniston rata-aikoja vaikkapa myös,se lienee reilumpi rata pyörälle kun ei suoria joilla auto saisi kovemmasta huipustaan suurta etua ole juuri lainkaan,silti pyörät vikisevät kun katsotaan raa`asti kierrosaikoja.

        Ei pyörällä pärjää nopealle autolle,mutta edelleen nopeus/hinta-suhdehan pyörässä on parempi,sellaisen kun saa itselleen jokainen peruspertti käytetyn Yariksen hinnalla. Toisaalta sitten on erikseen ne isorahaisemmat,joilla on varaa ostaa oikeasti nopea auto.

        Samara ei mene 0-200 km/h kolmeen sekkaan mulla oli ja meni 0-100 km/h 13,5 s. Toisaalta kohta ei mee mikään auto radalla tai kadulla mihinkään kun CO2 päästöjen takia rataautoilu kielletään ja kaduillakin on valvontakamerat n. 200 m välein, siis kaduilla ja maanteillä, lisäksi autoihin ajopiirturit, nopeusrajoittimet, satelliittivalvonta yms.
        Nykyinen autoni meni 0-100 7,5 s. syrjäkadulla (arvio), ajoin sen jälkeen kioskille ja perään pysäytti poliisin siviilimondeo. Ajokieltoa 3 kk. Sakkoa 850 €


      • Tomi5
        Ade kirjoitti:

        katsokaas tämä video.Oli minulle oikeastaan yllätys, että näinkin tiukalle meni. Olisin kuvitellut pyörän vetävän kuusi nolla, mutta ei. Ja tässä ei voi jäädä kuljettajista kiinni. Jos ymmärrätte englantia vähän niin kässäätte keistä on kyse.

        http://www.youtube.com/watch?v=KnuqiHuLDkQ

        Joo ei ollu oikeastaan mikään yllätys, moottoripyöris on aivan uskomattoman huono pito, formula 1 voittaa moottoripyöräilyn kuninkuusluokan noin 30 sekuntia per kierros, eli ero on aivan uskomaton, autolla vaan pääsee mutkiin paljo lujempaa kuin pyörillä, tuossaki moottoripyörä joka kiihtyy 0-100km/h 3.2 sek häviää oikeastaan vähä laiskalle autolle. mut eihän moottoripyörällä oo mitään jakoa radalla autolle. ei edes 500heppasella hayabusalla, se vastaa huono olis radalla.


      • Kippistä
        Tomi5 kirjoitti:

        Joo ei ollu oikeastaan mikään yllätys, moottoripyöris on aivan uskomattoman huono pito, formula 1 voittaa moottoripyöräilyn kuninkuusluokan noin 30 sekuntia per kierros, eli ero on aivan uskomaton, autolla vaan pääsee mutkiin paljo lujempaa kuin pyörillä, tuossaki moottoripyörä joka kiihtyy 0-100km/h 3.2 sek häviää oikeastaan vähä laiskalle autolle. mut eihän moottoripyörällä oo mitään jakoa radalla autolle. ei edes 500heppasella hayabusalla, se vastaa huono olis radalla.

        Ihmiset ketkä täällä niin viisaasti mukamas puhuvat niin oletteko ikinä ajanut moottoripyörällä? siis 1000Gikseriä -> vakio busaa? te jotka olette selittäneet että nopeassa vauhdissa hayabusa on huono ajettava...Fakta on että aerodynamiikka 200 nopeudessa painaa busan paremmin tiehen kiinni...omistan itse -05 Hayabusan, eikä yksikään amisritsa tai skylinet/ muut kovemmat urheiluautot ole päässyt lähellekkään minua, ainoan kerran porsche 911 tuli lujaa perässä nähtävästi laitettu peli kun oli korisarjat, ja maalaukset..respect...ja jos busanistiläiset luette tätä, niin kertokaa kanssani totuudet pojille


      • BaTTman
        Kippistä kirjoitti:

        Ihmiset ketkä täällä niin viisaasti mukamas puhuvat niin oletteko ikinä ajanut moottoripyörällä? siis 1000Gikseriä -> vakio busaa? te jotka olette selittäneet että nopeassa vauhdissa hayabusa on huono ajettava...Fakta on että aerodynamiikka 200 nopeudessa painaa busan paremmin tiehen kiinni...omistan itse -05 Hayabusan, eikä yksikään amisritsa tai skylinet/ muut kovemmat urheiluautot ole päässyt lähellekkään minua, ainoan kerran porsche 911 tuli lujaa perässä nähtävästi laitettu peli kun oli korisarjat, ja maalaukset..respect...ja jos busanistiläiset luette tätä, niin kertokaa kanssani totuudet pojille

        Ainakin hyvät naurut tästä keskustelusta sai...
        Ja kyllähän tuota busaa on tosiaan tuulitunnelissa suunniteltu, että hyvin pysyy kyydissä ja pyörä maassa.
        Hinnassa pärrä voittaan helposti, kuten teho/paino suhteessakin.
        Vääntöäkin isoista (lue yli 1000cc) koneista löytyy.
        Siihen en ota kantaa, kumpi vie jossakin 500 km/h nopeuksissa, koska kukaan sellaisia nopeuksia ei varmaankaan suomen maanteilla aja.


      • Tomi5
        Kippistä kirjoitti:

        Ihmiset ketkä täällä niin viisaasti mukamas puhuvat niin oletteko ikinä ajanut moottoripyörällä? siis 1000Gikseriä -> vakio busaa? te jotka olette selittäneet että nopeassa vauhdissa hayabusa on huono ajettava...Fakta on että aerodynamiikka 200 nopeudessa painaa busan paremmin tiehen kiinni...omistan itse -05 Hayabusan, eikä yksikään amisritsa tai skylinet/ muut kovemmat urheiluautot ole päässyt lähellekkään minua, ainoan kerran porsche 911 tuli lujaa perässä nähtävästi laitettu peli kun oli korisarjat, ja maalaukset..respect...ja jos busanistiläiset luette tätä, niin kertokaa kanssani totuudet pojille

        http://www.youtube.com/watch?v=PBwK9Lbfx5Q haastakaa red victor moottoripyöräfanit? 9.3 litran v-8 tuplaturbo 2200 hevosvoimaa, 0-100 km/h 1 sek 0-250km/h 5 sek 0-300km/h noin 7 sek, taitaa tulla hayabusalla kiire? kertokaa mulle mikä moottoripyörä kiihtyy yhtä lujaa?


      • hugemaister
        Tomi5 kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=PBwK9Lbfx5Q haastakaa red victor moottoripyöräfanit? 9.3 litran v-8 tuplaturbo 2200 hevosvoimaa, 0-100 km/h 1 sek 0-250km/h 5 sek 0-300km/h noin 7 sek, taitaa tulla hayabusalla kiire? kertokaa mulle mikä moottoripyörä kiihtyy yhtä lujaa?

        Siis nämä vertailevat Drag autoja joissa on 4000 heppaa vakio busaan...ei ei ei...se on samat vertailu kohteet kuin skootteri ja busa...ja niinkuin on todettu että autoja ja moottoripyöriä ei voi paljoakaan vertailla keskenään koska moottoripyörän tehopaino suhde on aivan eriluokkaa kuin autoissa...ja pojat ovat katsoneet joitain youtuben videoita ja ovat kieli pitkällä sen jälkeen ja tulleet soittamaan poskeansa tänne...


      • Tiedät kyllä...
        hugemaister kirjoitti:

        Siis nämä vertailevat Drag autoja joissa on 4000 heppaa vakio busaan...ei ei ei...se on samat vertailu kohteet kuin skootteri ja busa...ja niinkuin on todettu että autoja ja moottoripyöriä ei voi paljoakaan vertailla keskenään koska moottoripyörän tehopaino suhde on aivan eriluokkaa kuin autoissa...ja pojat ovat katsoneet joitain youtuben videoita ja ovat kieli pitkällä sen jälkeen ja tulleet soittamaan poskeansa tänne...

        Oikeesti jätkät, millon aletaan dokaa?


      • busanisti
        muuten vielä kirjoitti:

        miinuksena vain yksi vetävä pyörä verrattuna auton kahteen tai neljään.

        No jos tämä muuttu autot vs moottoripyörät väittelyyn niin pitäisi varmaan kertoa MTT Y2K-moottori pyörästä. Kyseinen pyörä maksaa
        120 000€ eli samaa luokka suomeen tuodun corveten kanssa. Y2K hakkaa vakiona suurimman osan autoista ellei kaikkia, vireillä tai ilman, sillä kyseisen pyörän huippunopeus lähestyy jo 700 km\h. Kiihtyvyydestä en tiedä mutta se on myös aika kova. Niin ja kyseinen pyörä on katulaillinen. Niin ja kuten Juuppa sanoi vakio busa menee yli 400 ja jos siihen pistää virit kuten Ghostriderin busa (~500hp) niin ei taida riittä numerot mittarissa.


      • mallat94
        Pekka. kirjoitti:

        Eli mentiin jo sitten V8:ien puolelle...

        Suomessa Corvette Z06 maksaa 135 850 euroa kun Hayabusan saa n. 15 000 e. Eli hintaeroa jää yli 120 tuhatta euroa, valitettavasti.

        niin ostaa sil 120 tuhannella viritysosaa busaan vaikka twin turbo tai jotain nii katotaan sit et kumpi laukkaa kovempaa


      • ReaIisti
        busanisti kirjoitti:

        No jos tämä muuttu autot vs moottoripyörät väittelyyn niin pitäisi varmaan kertoa MTT Y2K-moottori pyörästä. Kyseinen pyörä maksaa
        120 000€ eli samaa luokka suomeen tuodun corveten kanssa. Y2K hakkaa vakiona suurimman osan autoista ellei kaikkia, vireillä tai ilman, sillä kyseisen pyörän huippunopeus lähestyy jo 700 km\h. Kiihtyvyydestä en tiedä mutta se on myös aika kova. Niin ja kyseinen pyörä on katulaillinen. Niin ja kuten Juuppa sanoi vakio busa menee yli 400 ja jos siihen pistää virit kuten Ghostriderin busa (~500hp) niin ei taida riittä numerot mittarissa.

        Kiihdytyskisoissa se nähdään.
        Lajin nopeimmat ovat autoja jopa suurella marginaalilla.
        Mikään moottoripyörä ei pääse lähellekään Funny Car -aikoja ja varsinkaan loppunopeuksia.


      • Pelastajanakin ollut
        Kippistä kirjoitti:

        Ihmiset ketkä täällä niin viisaasti mukamas puhuvat niin oletteko ikinä ajanut moottoripyörällä? siis 1000Gikseriä -> vakio busaa? te jotka olette selittäneet että nopeassa vauhdissa hayabusa on huono ajettava...Fakta on että aerodynamiikka 200 nopeudessa painaa busan paremmin tiehen kiinni...omistan itse -05 Hayabusan, eikä yksikään amisritsa tai skylinet/ muut kovemmat urheiluautot ole päässyt lähellekkään minua, ainoan kerran porsche 911 tuli lujaa perässä nähtävästi laitettu peli kun oli korisarjat, ja maalaukset..respect...ja jos busanistiläiset luette tätä, niin kertokaa kanssani totuudet pojille

        mennään viivalle. Otetaan koko perhe mukaan tai kavereita, kunhan on 1 4 henkilöä. Siihen pistetään sitten sukset ja viikonloppuvarusteet kyytiin ja odotetaan että pakkanen kuivattaa räntäsateen. Mä menen vaikka polkuautolla paremmin, kuin yksikään moottoripyörä, uutenavuotena Suomessa!

        Minusta on pikkupippeli -poikien ja xxx -tyttöjen väittelyä tämä mp - auto! Moottoripyörällä on mukava ajaa, autolla on mukava ajaa. Maksaa se kulkuneuvo tonnin tai sata, niin tarve on liikkua paikasta A paikkaan B.

        Mielestäni KAIKKI ne pöljät, jotka ajavat mitä tahansa kulkuneuvoa LIIKENTEESSÄ kisaillen, joutavat HAUTAAN! Kunhan eivät samalla tapa sivullisia.


      • Elämä alkaa 300:sta
        6000 euroa kirjoitti:

        maksava ritsa Saksassa jos ostaa oikea ritsan (esim BMW 540i V8 tai Audi A6 V8),okei ne on V8:eja mutta halvempia kuin kyykkypyörät vaikka ovat autoja. Ja niissä rajoitin on siis 250 km/h kohdalla siis.

        Kyllähän 1000 kikseri kovaa ottaa 0-200 km/h,mutta juttu oli että sen jälkeen auto vie. Viper/Corvette z06 heittää vasta kutosvaihdetta silmään nopeudessa 300 km/h todellista nopeutta,siellä ovat pudonneet jo ihan kaikki 600cc ja 750cc pyörät pois pelistä monta kymmentä kilometriä tunnissa sitten,ja siinä putoavat viimeiset kyykyt(ne 1000cc,1200cc cc ja Hayabusat ) pois pelistä. Corvette z06 maksaa USAssa euroiksi käännettynä 55 000 euroa,ei mikään tappomäärä vielä minusta.

        Eli,pyörät nopeita mutta tosi kovissa vauhdeissa ei suhteessa autoa heikompi aerodynamiikka ja voima riitä korkeasti huutavasti vain tehojen perässä tehdystä koneesta. Puhumattakaan siitä millainen on ajaa kyykkypyörä suomalaisella roudan tuhoamalla edes moottoritiellä 200 km/h nopeuksissa..

        Millainen pyörä, no esim. hayabusa... itsellä 2007 mallin vakio ja se on todella vakaa ajaa 300 ihan missä vaan,PISTE


    • Eibusisti

      Naurettavaa kiistelyä. Vrt meidän äiti tekee teidän äidin ruuat.

      • hugemaister

        ei tätä prkl selvinpäin jaksa, että hip hei hutsut vaa...muisti meni, taju lähti...taisin olla illan tähti...


      • !!!
        hugemaister kirjoitti:

        ei tätä prkl selvinpäin jaksa, että hip hei hutsut vaa...muisti meni, taju lähti...taisin olla illan tähti...

        Siis vittu! hermot menee tollasten 3 vuotiatten kakarojen kans laita se red victoris kisaa hävittäjää vastaa! ja vitut saahan pyöräänkin laitettua vaikka 10000hp. ja kyllä Busa vie vakiona jonku saatanan viperin siitä on turha uhota Uudet Busat menee 420km/h siihen viel viriä nii kyllä jää viperit sun muut ku tikku paskaa!Tai todistakaa toisin


      • joku vaan
        !!! kirjoitti:

        Siis vittu! hermot menee tollasten 3 vuotiatten kakarojen kans laita se red victoris kisaa hävittäjää vastaa! ja vitut saahan pyöräänkin laitettua vaikka 10000hp. ja kyllä Busa vie vakiona jonku saatanan viperin siitä on turha uhota Uudet Busat menee 420km/h siihen viel viriä nii kyllä jää viperit sun muut ku tikku paskaa!Tai todistakaa toisin

        tulkaa hayabusa pojat viivalle, mulla on tällanen, http://fi.wikipedia.org/wiki/X-15 hah hah hah haa. huippunopeus: 7 274 km/h (Mach 6,72)


      • joku vaan
        !!! kirjoitti:

        Siis vittu! hermot menee tollasten 3 vuotiatten kakarojen kans laita se red victoris kisaa hävittäjää vastaa! ja vitut saahan pyöräänkin laitettua vaikka 10000hp. ja kyllä Busa vie vakiona jonku saatanan viperin siitä on turha uhota Uudet Busat menee 420km/h siihen viel viriä nii kyllä jää viperit sun muut ku tikku paskaa!Tai todistakaa toisin

        tässä olis katuauto,twin turbo corvette yli 2000 hevosvoimaa, varttimaili 402metriä 7 sekuntia, kertokaa pojat kuinka moni katulaillinen moottoripyörä menee varttmaili siihen seitsemään sekuntiin, ei taida edes 500 hevosvoiman hayabusa turbo mennä koska se keulii sen 7 sekuntia???????http://www.youtube.com/watch?v=4cOJ7OVe6Bw http://www.youtube.com/watch?v=ifGp02E307A


      • +300
        joku vaan kirjoitti:

        tässä olis katuauto,twin turbo corvette yli 2000 hevosvoimaa, varttimaili 402metriä 7 sekuntia, kertokaa pojat kuinka moni katulaillinen moottoripyörä menee varttmaili siihen seitsemään sekuntiin, ei taida edes 500 hevosvoiman hayabusa turbo mennä koska se keulii sen 7 sekuntia???????http://www.youtube.com/watch?v=4cOJ7OVe6Bw http://www.youtube.com/watch?v=ifGp02E307A

        Aika moni täällä väittää että busa ei kulje yli 300. VÄÄRIN vakio busalla pääsee yli 400.

        Katsokaas tämä:

        http://www.youtube.com/watch?v=jwieel03c-w


      • yksi44
        +300 kirjoitti:

        Aika moni täällä väittää että busa ei kulje yli 300. VÄÄRIN vakio busalla pääsee yli 400.

        Katsokaas tämä:

        http://www.youtube.com/watch?v=jwieel03c-w

        se taitaa olla turbo hayabusa. kumpi voittaa peilijäällä talvella, auto jossa on upouudet nastarenkaat vai 500 hv hayabusa, kumpi on mukavampi ajella paukkupakkasis, kummalla on kivempi ajaa kaatosateella tai myrskys autolla vai moottoripyörällä. Suomes on surkeet kelit, harvoin on hieno ja lämmin ilma se on fakta. kumpi on turvallisempi jos ajaa vaikka toisen auton kans nokkakolarin auto vai moottoripyörä? entäs jos ajaa hirvikolarin?


      • mallat92
        yksi44 kirjoitti:

        se taitaa olla turbo hayabusa. kumpi voittaa peilijäällä talvella, auto jossa on upouudet nastarenkaat vai 500 hv hayabusa, kumpi on mukavampi ajella paukkupakkasis, kummalla on kivempi ajaa kaatosateella tai myrskys autolla vai moottoripyörällä. Suomes on surkeet kelit, harvoin on hieno ja lämmin ilma se on fakta. kumpi on turvallisempi jos ajaa vaikka toisen auton kans nokkakolarin auto vai moottoripyörä? entäs jos ajaa hirvikolarin?

        ei jumalauta nyt puhutaan siitä että kummasta saa kovemman pelin ja nyt meni sit luu kurkkuun täyty vaihtaa puheenaihetta ensinnäki se pyörä on kesäpeli samoin se viperi ja jos toi on noin vitun vaikeeta ymmärtää niin näyttäkää mulle ykski video jossa viper menee 400km/h ja niihin vauhteihin ei viperillä riitä airodynamiikka ja busalla riittää saksalaiset testas viperiä miten se käyttäytyy yli 200km/h vauhdeissa ja totes et se oli ihan paska ajettava siinä vauhdissa se on liian tuuliherkkä ja on tehty johonkin californian kaupunkeihin jossa vähän painetaan kaasua vapaalla ja murisutetaan konetta ainoo auto joka vie busan on bugatti veyron.


      • aika pahasti
        mallat92 kirjoitti:

        ei jumalauta nyt puhutaan siitä että kummasta saa kovemman pelin ja nyt meni sit luu kurkkuun täyty vaihtaa puheenaihetta ensinnäki se pyörä on kesäpeli samoin se viperi ja jos toi on noin vitun vaikeeta ymmärtää niin näyttäkää mulle ykski video jossa viper menee 400km/h ja niihin vauhteihin ei viperillä riitä airodynamiikka ja busalla riittää saksalaiset testas viperiä miten se käyttäytyy yli 200km/h vauhdeissa ja totes et se oli ihan paska ajettava siinä vauhdissa se on liian tuuliherkkä ja on tehty johonkin californian kaupunkeihin jossa vähän painetaan kaasua vapaalla ja murisutetaan konetta ainoo auto joka vie busan on bugatti veyron.

        http://www.youtube.com/watch?v=M47fNO8-HmU&feature=related

        Tuossa on video, jossa viper vie veyronia.
        Sitäpaitsi Veyron on 2. nopein sarjavalmisteinen auto, SSC Ultimate Aero on nopeampi.
        Myös maailman nopein auto on nopeampi kuin maailman nopein moottoripyörä todella suurella marginaalilla. Ja mitä tulee Viperin ajettavuuteen:
        http://www.youtube.com/watch?v=f4Xoo5hmU9U

        Aivan ylivoimanen sarjavalmisteisten autojen aika Nürburgring Nordschleifella (maailman pisin ja vaativin moottorirata).
        Tuosta näet muiden autojen aikoja: http://fastestlaps.com/track2.html

        Ihan tiedoksi, että radalla moottoripyörät jää autojen jalkoihin vielä pahemmin.


      • rod saboury rules
        aika pahasti kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=M47fNO8-HmU&feature=related

        Tuossa on video, jossa viper vie veyronia.
        Sitäpaitsi Veyron on 2. nopein sarjavalmisteinen auto, SSC Ultimate Aero on nopeampi.
        Myös maailman nopein auto on nopeampi kuin maailman nopein moottoripyörä todella suurella marginaalilla. Ja mitä tulee Viperin ajettavuuteen:
        http://www.youtube.com/watch?v=f4Xoo5hmU9U

        Aivan ylivoimanen sarjavalmisteisten autojen aika Nürburgring Nordschleifella (maailman pisin ja vaativin moottorirata).
        Tuosta näet muiden autojen aikoja: http://fastestlaps.com/track2.html

        Ihan tiedoksi, että radalla moottoripyörät jää autojen jalkoihin vielä pahemmin.

        Voi herran jestas ku teidän niin sanottu viperit ja ultimatet on laiskoja, haastakaa rod sabouryn 2400 hevosvoiman katulaillinen corvette, on siinä autos vaan voimaa varttimaili 6,9 sekuntia loppunopus 340km/h, huomatkaa rod sabouryn auto on katulaillinen, mies on rakentanu itse autonsa. Minä en usko että mikään katulaillinen hayabusa eikä viperi pärjää 1963 vuoden rod sabouryn autolle ainakaan kiihdytyksessä.taitaa auto mennä lähemmäs 500 km/h, ei se ainakaan tehoista jää kiinni. se on niin sanottu 6 sekunnin auto.


    • jambez

      DORKA!NYT ON KAKSI ERIASIAA PRÄTKÄ JA AUTO!OOTKO HUOMANNU MIKÄ ERO NIISSSÄ ON?VITUN PUUPÄÄ!

      • jarno200

        tosiaan verrata toisiinsa "mopoa" ja autoa...


      • elementfive
        jarno200 kirjoitti:

        tosiaan verrata toisiinsa "mopoa" ja autoa...

        eiköhän tässä ollu pointtina se että auto on aika nopea...onhan noissa valtava massa ero..esim. jos laitetaan 18pyöränen joka painaa vaikka n.30tonnia kiihtymään n.3sek 0-100km/ niin siihen tarvitaan aika valtavia hevosvoima määriä..onhan noita paljon nopeamiakin...kuhan pojat kokeilee...


      • Parempi09509
        nose kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=k9YTcdF9-2E

        Ei tuuli suhise ja voi kuunnella vaikka Novalta kymmenen vuotta soineita "hittejä".

        Eikös tämä nyt mene vähä lapselliseksi löpinäksi taas kerran...


      • juu lueskelin vähän
        elementfive kirjoitti:

        eiköhän tässä ollu pointtina se että auto on aika nopea...onhan noissa valtava massa ero..esim. jos laitetaan 18pyöränen joka painaa vaikka n.30tonnia kiihtymään n.3sek 0-100km/ niin siihen tarvitaan aika valtavia hevosvoima määriä..onhan noita paljon nopeamiakin...kuhan pojat kokeilee...

        hayabusa on rajotettu noin 300km/h, mutta ilman rajoitinta ja turbolla hayabusalla on ajettu 550km/h, johon uskon että viper ei pysty ilman suurempia muutoksia. hayabusan kiihtyminen 0-97km/h on 2,49sek, viperillä 3,5sek. Hayabusan huippunopeus ilman rajoitinta(ja virittämättömänä) on 420km/h, viperin 325km/h. Eli tuulitunnelissa busa voittaisi, mutta rataajoon en ota kantaa.


      • ei perkele
        juu lueskelin vähän kirjoitti:

        hayabusa on rajotettu noin 300km/h, mutta ilman rajoitinta ja turbolla hayabusalla on ajettu 550km/h, johon uskon että viper ei pysty ilman suurempia muutoksia. hayabusan kiihtyminen 0-97km/h on 2,49sek, viperillä 3,5sek. Hayabusan huippunopeus ilman rajoitinta(ja virittämättömänä) on 420km/h, viperin 325km/h. Eli tuulitunnelissa busa voittaisi, mutta rataajoon en ota kantaa.

        550 km/h yeah right. Kannattais vähän poju ottaa selvää moottoripyörien nopeusennätyksistä ennen kun tulet jauhamaan tollasta paskaa ihmisten ilmoille. Kaikkea ei todellakaan kannata uskoa mitä suomalaisessa wikipediassa lukee.
        Pienellä googletuksella vakio hayabusan rajoittamaton huippunopeus on maksimissaan 317 km/h.
        "im 78kg and i have a FULL stock 08 busa with only a TRE fitted and the most i ran was 314.5km true GPS reading,so i think 333km is a not a true gps reading,to my experience of top speed runs i think the busa TRUE STOCK with a TRE fitted can maybe get up to 317km true GPS thats it (@11800rpms)"
        "Rev limiter on stock is @ 11000rpm=294km GPS
        Tre fitted on stock will hit 11800rpm=317km GPS"

        Maailman nopein moottoripyörä kulkee 580,8 km/h ja kyseinen pyörä näyttää tältä:
        http://image.automotive.com/f/newsandupdates/10457263 pheader/122_0809_01_z top_1_oil_fim_world_record ack_attack_streamliner.jpg

        Jos opettelet hieman aerodynamiikkaa, niin ymmärrät ettei hayabusa voi kulkea lähellekkään 550 km/h.

        Vastineeksi maailman nopein auto kulkee 1228 km/h, maailman nopein rengasvetoinen auto (turbiinimoottori) kulkee 737,794 km/h ja maailman nopein mäntämoottorinen (remmiahdettu hemi) auto kulkee 659,796 km/h.


      • fdas
        ei perkele kirjoitti:

        550 km/h yeah right. Kannattais vähän poju ottaa selvää moottoripyörien nopeusennätyksistä ennen kun tulet jauhamaan tollasta paskaa ihmisten ilmoille. Kaikkea ei todellakaan kannata uskoa mitä suomalaisessa wikipediassa lukee.
        Pienellä googletuksella vakio hayabusan rajoittamaton huippunopeus on maksimissaan 317 km/h.
        "im 78kg and i have a FULL stock 08 busa with only a TRE fitted and the most i ran was 314.5km true GPS reading,so i think 333km is a not a true gps reading,to my experience of top speed runs i think the busa TRUE STOCK with a TRE fitted can maybe get up to 317km true GPS thats it (@11800rpms)"
        "Rev limiter on stock is @ 11000rpm=294km GPS
        Tre fitted on stock will hit 11800rpm=317km GPS"

        Maailman nopein moottoripyörä kulkee 580,8 km/h ja kyseinen pyörä näyttää tältä:
        http://image.automotive.com/f/newsandupdates/10457263 pheader/122_0809_01_z top_1_oil_fim_world_record ack_attack_streamliner.jpg

        Jos opettelet hieman aerodynamiikkaa, niin ymmärrät ettei hayabusa voi kulkea lähellekkään 550 km/h.

        Vastineeksi maailman nopein auto kulkee 1228 km/h, maailman nopein rengasvetoinen auto (turbiinimoottori) kulkee 737,794 km/h ja maailman nopein mäntämoottorinen (remmiahdettu hemi) auto kulkee 659,796 km/h.

        http://wautsi.com/2008/10/26/bloodhound-maailman-nopein-auto-kulkee-yli-1600-kmh/ Tuosta voi tulla uusin ennätys, mutta onhan siihen vähän matkaa viellä.


    • Tarkka silmä....

      Kuvaajan käyttämä prätkä saavuttaa molempia koko kisan ajan. Muuten Viper ja Hayabusa kiihtyvät rintarinnan, mutta lopettavat kiihdyttämisen eri aikaan.

      Eli nopein kiihtyjä on kuvaajan pyörä.

      • Prätkällä

        Näytti niin kuin olisi jarrutellut.


      • Huhhuh!!
        Prätkällä kirjoitti:

        Näytti niin kuin olisi jarrutellut.

        Tervetuloa viivoille, tuokaa omat autonne, minun moottoripyörääni vastaan. Uskon, että voitan jokaisen kiihdyttämisessä, huipuissa, ja jopa mutkissa. Tuskin kellään täällä on kunnon autoa. Ja noista älyttömistä tubelinkeistä, voin minäkin linkata pyörän, joka maksaa miljoonan ja kulkee kolmea tonnia. Realistisuutta kehiin, ja vertailkaa saman hintaluokan vehkeitä.


      • rearwheelhit
        Huhhuh!! kirjoitti:

        Tervetuloa viivoille, tuokaa omat autonne, minun moottoripyörääni vastaan. Uskon, että voitan jokaisen kiihdyttämisessä, huipuissa, ja jopa mutkissa. Tuskin kellään täällä on kunnon autoa. Ja noista älyttömistä tubelinkeistä, voin minäkin linkata pyörän, joka maksaa miljoonan ja kulkee kolmea tonnia. Realistisuutta kehiin, ja vertailkaa saman hintaluokan vehkeitä.

        Onko tarpeeksi realistista jos suomessa 17 tonnia maksavalla autolla vaihdetaan kutoselle kun gps näyttää 280km/h vauhtia? Huippuja ei vielä kokeiltu mutta eiköhän nekin täydy vielä testata. Mutta fakta on edelleen se että prätkän aerodynamiikka ei toimi noin kovissa vauhdeissa. esim jo 280km/h vauhdissa takarengas suti kokoajan. Mitattu kahdella polkupyörän nopeusmittarilla. Toinen edessä ja toinen takana. Takarengas pyörii noissa vauhdeissa kovempaa kuin eturengas.


      • ettäkö
        rearwheelhit kirjoitti:

        Onko tarpeeksi realistista jos suomessa 17 tonnia maksavalla autolla vaihdetaan kutoselle kun gps näyttää 280km/h vauhtia? Huippuja ei vielä kokeiltu mutta eiköhän nekin täydy vielä testata. Mutta fakta on edelleen se että prätkän aerodynamiikka ei toimi noin kovissa vauhdeissa. esim jo 280km/h vauhdissa takarengas suti kokoajan. Mitattu kahdella polkupyörän nopeusmittarilla. Toinen edessä ja toinen takana. Takarengas pyörii noissa vauhdeissa kovempaa kuin eturengas.

        Takapyörä lyö tyhjää 280kh/h nopeudessa?


      • rearwheelhit
        ettäkö kirjoitti:

        Takapyörä lyö tyhjää 280kh/h nopeudessa?

        Kyllä lyö. Eräs TM:n toimittaja oli todennut saman asian saksan reissullaan käyttäessään kahta tallentavaa mittaria. Sutiminen on niin vähäistä että ei se mitään viivaa piirrä eikä pito irtoa. Ilmanvastus vain painaa pyörää edestä niin kovaa tiehen takaalla ei paljoa painoa = pyörä joutuu "puskemaan" eteenpäin


    • fhf
      • Ekoperse

        :D hajosin himas totaallisesti ku luin tän keskustelun.

        tänks


      • Talvi, paras aika!
        Ekoperse kirjoitti:

        :D hajosin himas totaallisesti ku luin tän keskustelun.

        tänks

        mennään viivalle. Otetaan koko perhe mukaan tai kavereita, kunhan on 1 4 henkilöä. Siihen pistetään sitten sukset ja viikonloppuvarusteet kyytiin ja odotetaan että pakkanen kuivattaa räntäsateen. Mä menen vaikka polkuautolla paremmin, kuin yksikään moottoripyörä, uutenavuotena Suomessa!

        Minusta on pikkupippeli -poikien ja xxx -tyttöjen väittelyä tämä mp - auto! Moottoripyörällä on mukava ajaa, autolla on mukava ajaa. Maksaa se kulkuneuvo tonnin tai sata, niin tarve on liikkua paikasta A paikkaan B.

        Mielestäni KAIKKI ne pöljät, jotka ajavat mitä tahansa kulkuneuvoa LIIKENTEESSÄ kisaillen, joutavat HAUTAAN! Kunhan eivät samalla tapa sivullisia.


      • Ekoperse
        Talvi, paras aika! kirjoitti:

        mennään viivalle. Otetaan koko perhe mukaan tai kavereita, kunhan on 1 4 henkilöä. Siihen pistetään sitten sukset ja viikonloppuvarusteet kyytiin ja odotetaan että pakkanen kuivattaa räntäsateen. Mä menen vaikka polkuautolla paremmin, kuin yksikään moottoripyörä, uutenavuotena Suomessa!

        Minusta on pikkupippeli -poikien ja xxx -tyttöjen väittelyä tämä mp - auto! Moottoripyörällä on mukava ajaa, autolla on mukava ajaa. Maksaa se kulkuneuvo tonnin tai sata, niin tarve on liikkua paikasta A paikkaan B.

        Mielestäni KAIKKI ne pöljät, jotka ajavat mitä tahansa kulkuneuvoa LIIKENTEESSÄ kisaillen, joutavat HAUTAAN! Kunhan eivät samalla tapa sivullisia.

        nii ja käteenvetäminen on kans harrastus


      • white hayabusa
        Ekoperse kirjoitti:

        nii ja käteenvetäminen on kans harrastus

        MÄ en oo eläessäni levinny niin paljon ku luin tän. VITUN IDIOOTIT


    • juselius3
      • pioupioupoiupiou

        Bemarin neliventtiilikutosella jättää tuon. Se johtuu siitä, että autossa on neljä pyörää.


      • kolmen litran bemu
        pioupioupoiupiou kirjoitti:

        Bemarin neliventtiilikutosella jättää tuon. Se johtuu siitä, että autossa on neljä pyörää.

        Bemun kolmen litran kuutonen jättää helposti mopopojat takatuuleen, viime kesänä Hampurin ja Berliinin välillä mopopojilla loppu vauhti 250 km/h pinnassa tai sit loppu usko ajaa kovempaa, sinne jäi takatuuleen. 200 km/h mentiin vielä bemusta ohi vilkuttaen vilkkuja, mutta niin vain kävi et jompi kumpi lopulta loppu, voima tai uskallus pojilta.


    • HuiEtttä

      Nii, nois vanhois amisbemuissa ei vissiin oo rajottimia.

    • M4

      Lapsellista persaukisten kakaroiden kirjoittelua...Tuskin yhtään Busan omistajaa joukossa....

    • rull

      näin valittaa kateellinen joka ei omista ku polkupyörän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe