On turha narista Itä-Euroopan menestyksestä, koska sieltä tulevat tänään parhaat viisut. Serbia ja Ukraina olisivat pärjänneet myös lännen äänillä. Samoin Bulgarian upea ja omaperäinen viisu sai ihailijoita ympäri Eurooppaa.
Mistähän johtuu, että maanosan köyhimmät alueet tuottavat tänään parasta musiikkia? Se johtuu siitä, että luova ja omaperäinen musiikki syntyy ankeissa oloissa. Nykyaikainen populaarimusiikki on USA:n sorrettujen köyhien musiikin perillinen. Ilman bluesia, jazzia ja rhytm & bluesia ei olisi miljardöörejä tuottavaa lännen musiikkiteollisuutta. Tämän päivän Missisipi virtaa Itä-Euroopassa.
Musiikki on köyhien juttu
7
663
Vastaukset
- Viisu fanittaja
Mitä tekemistä noilla ïtä-euroopan maiden esityksillä oli musiikin tekemisen kanssa ????
Ainoa niistä Unkari oli lähempänä musiikkia , mutta nämä Ukrainan nunnuka nunnuka lailaa balalaikkaa huh huh ...oli jotakin käsittämätöntä samoin Venäjän ....jossa oli lännen musiikista otettu mallia .
Kyllä se tämän päivän Missisipi virtaa jossakin muualla kuin venäjän aroilla ...mutta jos viisuja on uskominen niin kyllä se joki virtaa idässä.- pump pump
Tai Tipi tii, tai Jamma jamma, tai Tom tom, muita nyt en muista, mutta kyllä sitä "nunnuka"-osastoa on meiltäkin mennyt.
Viisuissa on paljon vastaavia ja se selittyy sillä, että kun on kertosäkeen kerran kuullut, niin toisella kuulemalla sen jo voi vaikka mukana laulaa.
Kertsin ekalla rivillä ne laulut myydään ja se eka rivi on yleensä myös kappaleen nimi.
- erimieltä
Olen samaa mieltä kanssasi tuosta Itä-Euroopan menestyksestä, mutta ei se musiikki taida nyt ihan "köyhien juttu" sentään olla.
Esim. Beatles, Abba, Rollarit, Him ja monien muiden bändien tai solistien lauluntekijät eivät taida ihan köyhiä poikia olla.
Se on luovuus ja ammattitaito, joka ratkaisee, ei lompakon paksuus.
Tosin tänä päivänä on tuo kirottu piratismi, joka lohkaisee ison viipaleen tekijälle kuuluvasta tulosta. Mutta se nyt ei ole tämän palstan juttu. - just me
Serbia voitti eruoviisut varastetulla biisillä. Serbian biisi on albanialaisen 'Soni' nimisen laulajan pari vuotta vanha biisi nimeltään 'Ndoshta'...
- enää jauhaa
tuota plagiaattihölynpölyä. Tässä on viikkoja ollut eri maiden kappaleet esillä ja jos selvää plagiointia olisi havaittu, niin totta kai
Serbia olisi diskattu EBU:n toimesta, vai pidätkö itseäsi viisaampana kuin ammattilaiset ympäri Eurooppaa? - että,
Jos väitteesi pitäisi paikkansa, niin miksi ihmeessä albanialainen 'Soni' niminen laulaja ei nostanut kauheata äläkkää.
Kuis sen selitätät?
Verkka S: "Serbia ja Ukraina olisivat pärjänneet myös lännen äänillä."
Serbia olisi pärjännyt, mutta Ukraina ei niinkään. Katsopa miten äänet jakautuivat: http://www.eurovision.tv/addons/scoreboards/2007/final.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483