lääkkeet ja huimaus makuuasennossa?

Nyt viime aikoina minua on alkanut huimata erityisesti aamulla ja illalla sängyssä, siis kun menen nukkumaan ja ennen kuin olen noussut. huimaus tuntuu siltä, että huone pyörii vähän aikaa ympäri, varsinkin kun käännän kylkeä. huimaus tuntuu sekä silmät kiinni että auki.

kävellessä on myös jonkin verran hutera olo, hiukan saattaa heitättää sivulle, mutta ei ole pahoinvointia eikä oksentelua.

epäilen joko jännitysniskaa tai lääkkeiden sivuvaikutuksia tai hyvälaatuista asentohuimausta. lääkkeinä on allergiaan atarax ja singulair, mielialalääkkeenä fevarin ja ajoittain nukahtamiseen somnor. kaikissa näköjään sivuvaikutuksena huimaus/heitehuimaus. huimaus on kuitenkin tullut vasta tänä keväänä singulairin myötä?

onko kokemuksia näistä lääkkeistä ja vastaavasta huimausoireesta?
11548
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Minulla oli ihan sama oire muutamia vuosia sitten. Sängyssä olessa huimauksen kaynnisti pään kääntäminen, ilman että käänsin kylkeä. Ei tiedä, mikä oli syynä. Yhdistin sen flunssaiseen oloon. Lääkkeillä ei ollut siihen vaikutusta, koska en niitä käytä. Vain Buranaa ajoittaisen päänsärkyyn.

Kieltämättä aika metka tunne, aivan kuin sänky pyörähtäisi ympäri ja katse ei tuolloin tarkentunut mihinkään.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


atarax kirjoitti:

Nyt viime aikoina minua on alkanut huimata erityisesti aamulla ja illalla sängyssä, siis kun menen nukkumaan ja ennen kuin olen noussut. huimaus tuntuu siltä, että huone pyörii vähän aikaa ympäri, varsinkin kun käännän kylkeä. huimaus tuntuu sekä silmät kiinni että auki.

kävellessä on myös jonkin verran hutera olo, hiukan saattaa heitättää sivulle, mutta ei ole pahoinvointia eikä oksentelua.

epäilen joko jännitysniskaa tai lääkkeiden sivuvaikutuksia tai hyvälaatuista asentohuimausta. lääkkeinä on allergiaan atarax ja singulair, mielialalääkkeenä fevarin ja ajoittain nukahtamiseen somnor. kaikissa näköjään sivuvaikutuksena huimaus/heitehuimaus. huimaus on kuitenkin tullut vasta tänä keväänä singulairin myötä?

onko kokemuksia näistä lääkkeistä ja vastaavasta huimausoireesta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu