tai tietysti voi mutta meneekö sitten katsastuksesta läpi? Turhaa tehonhukkaa tuo katti vaan tekee.
Kyseessä on bensa-auto vm. 2001 mutta onko dieseleissä sitten eri asia?
Voiko katalysaattorin
18
5225
Vastaukset
- cosa
Itellä ei oo kattia paikoillaan kuin leimalla. Turhaa sitä saastepönttöä siellä kuluttaa... Eikä siinä muuta vaivaa ole kuin joka vuosi pistää paikalleen ja ottaa taas pois, korvausputki siihen tilalle on tietty myös tehtävä.
- Downpaippi
myös tuolla korvien välissä...
- oli...??
Downpaippi kirjoitti:
myös tuolla korvien välissä...
Ja mikähän tässä nyt sinun persettäsi kaivaa??
- läpi
Katin toiminta näkyy myös päästöarvoissa ja niistä lasketuissa arvoissa, mikäli yrität tarjota siellä vain pelkkiä kuoria, eli hylsy tulee.
- myöhäjunassa?
tottakai katti pois ja EGR-tenttilli tukkoon ainakin dieseleissä.
- tyhjentää
sisuskalut pois ja jättää kuoret. Sitten sulla on katti paikoillaan mutta ei sen haittoja.
- sisuskalut
"sisuskalut pois ja jättää kuoret."
Haitta saadaan kokonaan hävitettyä poistamalla tuollaisen auton kuljettajan sisuskalut. Rikollisia ei tarvita enää yhtään enempää. - tarkoitat?
sisuskalut kirjoitti:
"sisuskalut pois ja jättää kuoret."
Haitta saadaan kokonaan hävitettyä poistamalla tuollaisen auton kuljettajan sisuskalut. Rikollisia ei tarvita enää yhtään enempää.kyllä taitaa auto saastuttaa kylmänä enemmän katalysaattorin kanssa kuin ilman. Lisäksi polttoaineen kulutus kasvaa katalysaattorin kanssa.
Turhia kapistuksia en ainakaan minä pidä. - moottorinohjaimeen
tarkoitat? kirjoitti:
kyllä taitaa auto saastuttaa kylmänä enemmän katalysaattorin kanssa kuin ilman. Lisäksi polttoaineen kulutus kasvaa katalysaattorin kanssa.
Turhia kapistuksia en ainakaan minä pidä.Luuletko tosiaan, että moottorinohjain tietää, että katti on poistettu putkesta ja sen takia alkaa käyttää konetta laihemmalla seoksella? Ei taida perusautotekniikka olla sinun lajisi.
- urheilun kannalta
tarkoitat? kirjoitti:
kyllä taitaa auto saastuttaa kylmänä enemmän katalysaattorin kanssa kuin ilman. Lisäksi polttoaineen kulutus kasvaa katalysaattorin kanssa.
Turhia kapistuksia en ainakaan minä pidä.Ai jaa, eli katalysaattori on laitettu pakoputkeen muuten vaan. No ainakin omassa kinnerissä kyseinen kapistus on roikkunut jo kohta 17 vuotta ja katsastuksessa on ollut aina mukavaa. Päästöt alittavat jopa Euro4-normit.
Autosta kannattaa toki riisua pois kaikki tarpeeton painolasti. Istuimet, lasit, lokasuojat, konepelti, valaisimet ym. täysin turhat kilkkeet. - lajini
moottorinohjaimeen kirjoitti:
Luuletko tosiaan, että moottorinohjain tietää, että katti on poistettu putkesta ja sen takia alkaa käyttää konetta laihemmalla seoksella? Ei taida perusautotekniikka olla sinun lajisi.
pakovastus pienee kun katalysaattori poistetaan. Tehon ja polttoaineenkulutuksen hyöty on on noin 3-5 %.
- kärjistä
urheilun kannalta kirjoitti:
Ai jaa, eli katalysaattori on laitettu pakoputkeen muuten vaan. No ainakin omassa kinnerissä kyseinen kapistus on roikkunut jo kohta 17 vuotta ja katsastuksessa on ollut aina mukavaa. Päästöt alittavat jopa Euro4-normit.
Autosta kannattaa toki riisua pois kaikki tarpeeton painolasti. Istuimet, lasit, lokasuojat, konepelti, valaisimet ym. täysin turhat kilkkeet.niin on katsastusmies kehunut kovasti minunkin autoni päästöjä.
Mielestäni tehoja hukkaava katti on tarpeeton. Tehoja syövä ilmastointi on sensijaan tarpeellinen. - lisäksi
moottorinohjaimeen kirjoitti:
Luuletko tosiaan, että moottorinohjain tietää, että katti on poistettu putkesta ja sen takia alkaa käyttää konetta laihemmalla seoksella? Ei taida perusautotekniikka olla sinun lajisi.
kyllähän se moottori käy laihemmalla kun ei enää tarvitse voittaa katin pakovastusta.
- katit pois
kärjistä kirjoitti:
niin on katsastusmies kehunut kovasti minunkin autoni päästöjä.
Mielestäni tehoja hukkaava katti on tarpeeton. Tehoja syövä ilmastointi on sensijaan tarpeellinen.Sinun kannattaisi alkaa ajamaan asiaasi. Jos kaikista maailman miljoonista autoista saataisiin katalysaattorit pois, niin polttoaineen ja sitä kautta öljyn kulutus tippuisi dramaattisesti.
Se on ekoteko, kun poistaa katalysaattorin tukkimasta moottorin menohaluja. Miten äänenvaimentimien kanssa kannattaa menetellä? - se tippuisi
katit pois kirjoitti:
Sinun kannattaisi alkaa ajamaan asiaasi. Jos kaikista maailman miljoonista autoista saataisiin katalysaattorit pois, niin polttoaineen ja sitä kautta öljyn kulutus tippuisi dramaattisesti.
Se on ekoteko, kun poistaa katalysaattorin tukkimasta moottorin menohaluja. Miten äänenvaimentimien kanssa kannattaa menetellä?polttoaineenkulutus. Kyllähän katti jonkin verran poistaa saasteita mutta aika pientä se on.
Mitäs äänenvaimentimista? Niille en ole tehnyt mitään. Niiden vastus on pieni ja on mukava kun auto on hiljainen. - "pientä"
se tippuisi kirjoitti:
polttoaineenkulutus. Kyllähän katti jonkin verran poistaa saasteita mutta aika pientä se on.
Mitäs äänenvaimentimista? Niille en ole tehnyt mitään. Niiden vastus on pieni ja on mukava kun auto on hiljainen.Kolmitoimikatti vähentää häkä-, hiilivety- ja typenoksidipäästöjä yli 90%. Onko se sitten pientä?
Eli katalysaattorilla varustettu auto on yli 10 kertaa "puhtaampi" kuin ilman sitä oleva.
Mikäli auton rekisteriotteeseen on merkitty katalysaattori, niin sitä ei saa autosta poistaa. Jos sen poistaa, niin tällöin syyllisyy rikokseen, josta on rangaistava ankarimman mukaan. Sopiva rangaistus suunnitelmallisesta ympäristörikoksesta olisi tässä tapauksessa mielestäni elinikäinen ajokielto ja auton hallussapito-oikeuden menettäminen. - ei näy
"pientä" kirjoitti:
Kolmitoimikatti vähentää häkä-, hiilivety- ja typenoksidipäästöjä yli 90%. Onko se sitten pientä?
Eli katalysaattorilla varustettu auto on yli 10 kertaa "puhtaampi" kuin ilman sitä oleva.
Mikäli auton rekisteriotteeseen on merkitty katalysaattori, niin sitä ei saa autosta poistaa. Jos sen poistaa, niin tällöin syyllisyy rikokseen, josta on rangaistava ankarimman mukaan. Sopiva rangaistus suunnitelmallisesta ympäristörikoksesta olisi tässä tapauksessa mielestäni elinikäinen ajokielto ja auton hallussapito-oikeuden menettäminen.kuitenkaan mittareissa juurikaan. Katit ovat nysväreitä varten. Mielestäni sopiva palkinto katittoman auton omistajalle olisi elinikäinen lupa ajaa ylinopeutta. No minä ajan lähes aina muutenkin.
Eipä lue rekisteriotteessa katalysaattoria vaan lukee vähäpäästöinen. Ja sitähän autoni on.
Asiasta on tehty monenlaisia tutkimuksia. Erään tutkimuksen mukaan jos otetaan huomioon katalysaattorin valmistaminen, kylmäpäästöt ja suurentunut polttoaineen kulutus katalysaattorit lisäävät päästöjä! - sitroen.
ei näy kirjoitti:
kuitenkaan mittareissa juurikaan. Katit ovat nysväreitä varten. Mielestäni sopiva palkinto katittoman auton omistajalle olisi elinikäinen lupa ajaa ylinopeutta. No minä ajan lähes aina muutenkin.
Eipä lue rekisteriotteessa katalysaattoria vaan lukee vähäpäästöinen. Ja sitähän autoni on.
Asiasta on tehty monenlaisia tutkimuksia. Erään tutkimuksen mukaan jos otetaan huomioon katalysaattorin valmistaminen, kylmäpäästöt ja suurentunut polttoaineen kulutus katalysaattorit lisäävät päästöjä!katalysaattorit lisäävät päästöjä.
Kulutusta ne lisäävät 8-18 % ja kun kaikki kulutus muuttuu päästöiksi, myös päästöt lisääntyvät katalysaattorien takian samat 8-18 %.
Koko katalysaattoripakko oli vain öljyntuottajien juoni, joka meni kirkkaasti läpi asiasta mitään tietämättömien poliitikkojen avulla. Tästä vain ei haluta keskustella julkisesti - syyt voit arvata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305740- 345203
- 292954
- 342424
- 372108
- 152058
- 351842
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191677- 121661
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons351594