Osaako joku valaista miten normaalilla CD:llä olevan musiikin saisi kotikonstein muutettua mp3-muotoon?
cd:t mp3:ksi
5
819
Vastaukset
- 1stMacFinn
Haet Apple.fi sivuilta iTunes nimisen ohjelman, asennat sen. Pistät CD:n asemaan ja klikkaat Tuo iTunesista. Tosin kannattaa iTunes asetuksista käydä vaihtamassa Tuonti-kohdasta mp3 koodaustavaksi. Itse kylläkin käytän vain AAC muotoa, joka tekee pienempiä tiedostoja ja paremman laadun.
- caffeinequeen
Itse en kyllä todellakaan suosittelisi iTunesia, mutta kukin tyylillään. Netti on musiikin rippaamisen tarkoitettuja ohjelmia pullollaan, tässä esimerkiksi yksi: http://cdexos.sourceforge.net/
- Nimimerkki
Suosittelen Windows Mediaplayeria, sehän ribbaa cd:t oletuksena WMA-muotoon, mutta muodon pystyy vaihtamaan MP3:ksi asetuksissa.
Windows mediaplyer ei rippaa kovin häävisti. Mikäli laatu merkitsee jotakin kannattaa käyttää oikeita rippaussoftia. Sellaisia ovat ainakin CDex, Easy CD-DA extractor ja Exact audio copy ( eac tarvii mp3:sia varten Lame 3,97 Cooredin)
Paras laatu tulee EÀC LAME yhdistelmällä. Seuraavana Easy CD-DA extractor ja sitten CDex. Nämä kaikki ovat hyviä softia. hakkaa mennen tullen mediaplayerin.- Nimimerkki
hexi kirjoitti:
Windows mediaplyer ei rippaa kovin häävisti. Mikäli laatu merkitsee jotakin kannattaa käyttää oikeita rippaussoftia. Sellaisia ovat ainakin CDex, Easy CD-DA extractor ja Exact audio copy ( eac tarvii mp3:sia varten Lame 3,97 Cooredin)
Paras laatu tulee EÀC LAME yhdistelmällä. Seuraavana Easy CD-DA extractor ja sitten CDex. Nämä kaikki ovat hyviä softia. hakkaa mennen tullen mediaplayerin.Jaahans, taas näitä punapiippahattu-linux-jengin ja Microsoftin vihaajien mielipiteitä.
Media Player tekee yhtä laadukasta MP3:sta kuin mikä tahansa kaupallinen sovellus, muista ilmaisversioista nyt puhumattakaan. Voit itse valita miten laadukkaana haluat MP3:n tallettaa.
Esimerkiksi Wavelabin ja Windows Media Playerin tuottamassa MP3:ssa ei tarkkakaan korva havainut eroa. Mukana kuuntelemassa oli musiikin ammattilaisia. Wavelab maksaa 550 $, Media Player on ilmainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t826511- 353571
- 443118
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402332Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin282201- 1212107
- 1902062
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292019- 401882
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241638