Osaako joku valaista miten normaalilla CD:llä olevan musiikin saisi kotikonstein muutettua mp3-muotoon?
Vastaukset 5
- 1stMacFinn
Haet Apple.fi sivuilta iTunes nimisen ohjelman, asennat sen. Pistät CD:n asemaan ja klikkaat Tuo iTunesista. Tosin kannattaa iTunes asetuksista käydä vaihtamassa Tuonti-kohdasta mp3 koodaustavaksi. Itse kylläkin käytän vain AAC muotoa, joka tekee pienempiä tiedostoja ja paremman laadun.
- caffeinequeen
Itse en kyllä todellakaan suosittelisi iTunesia, mutta kukin tyylillään. Netti on musiikin rippaamisen tarkoitettuja ohjelmia pullollaan, tässä esimerkiksi yksi: http://cdexos.sourceforge.net/
- Nimimerkki
Suosittelen Windows Mediaplayeria, sehän ribbaa cd:t oletuksena WMA-muotoon, mutta muodon pystyy vaihtamaan MP3:ksi asetuksissa.
Windows mediaplyer ei rippaa kovin häävisti. Mikäli laatu merkitsee jotakin kannattaa käyttää oikeita rippaussoftia. Sellaisia ovat ainakin CDex, Easy CD-DA extractor ja Exact audio copy ( eac tarvii mp3:sia varten Lame 3,97 Cooredin)
Paras laatu tulee EÀC LAME yhdistelmällä. Seuraavana Easy CD-DA extractor ja sitten CDex. Nämä kaikki ovat hyviä softia. hakkaa mennen tullen mediaplayerin.- Nimimerkki
hexi kirjoitti:
Windows mediaplyer ei rippaa kovin häävisti. Mikäli laatu merkitsee jotakin kannattaa käyttää oikeita rippaussoftia. Sellaisia ovat ainakin CDex, Easy CD-DA extractor ja Exact audio copy ( eac tarvii mp3:sia varten Lame 3,97 Cooredin)
Paras laatu tulee EÀC LAME yhdistelmällä. Seuraavana Easy CD-DA extractor ja sitten CDex. Nämä kaikki ovat hyviä softia. hakkaa mennen tullen mediaplayerin.Jaahans, taas näitä punapiippahattu-linux-jengin ja Microsoftin vihaajien mielipiteitä.
Media Player tekee yhtä laadukasta MP3:sta kuin mikä tahansa kaupallinen sovellus, muista ilmaisversioista nyt puhumattakaan. Voit itse valita miten laadukkaana haluat MP3:n tallettaa.
Esimerkiksi Wavelabin ja Windows Media Playerin tuottamassa MP3:ssa ei tarkkakaan korva havainut eroa. Mukana kuuntelemassa oli musiikin ammattilaisia. Wavelab maksaa 550 $, Media Player on ilmainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty471539Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä3481294Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto351100Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s3351039- 621021
Kai mua vähän
Masentaa tämä kaikki. Tämä koko meidän välinen juttu on niin vaikea… Voitaisiinko molemmat lopettaa tilanteen ruokkimine136924Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel33831Treffi-ilmoituksia!
Tähän avaukseen voipi treffeille halukkaat laittaa oman - lyhyen - vapaamuotoisen hakunsa,burneri emaileinee). Tavoitte198749- 42629
- 61625