Voiko luvattoman ilmiantaa?

Rehellinen mies

Tiedän lukemattomia talouksia joilla ei ole tv-lupaa, kerskailevat vielä sillä. Onko olemassa numeroa johon voin ilmoittaa nämä mnoraalittomat vapaamatkustajat?

273

68320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilman lupaa jo seitsämättä ...

      Milläs todistat että jollain on töllö?

      EI kuule onnistu!! En ikinä tule maksamaan lupia, hah hahahhhahha

      • ludatzka

        Esim,lähettää huolto miehen tekemään remonttia,tietysti kyseessä täytyy olla vuokra asunto,huoltomies voi olla ilmiantaja,seurata asukasta kotiin ovelle,jos luvaton katselu on jatkunut pitkään kotietsintä lupa,syy huumeiden etsintä,poliisi voi keksiä minkä tahansa syyn jos haluaa.MUTTA jokainen sen tietää ettei poliisilla ole halua eikä resulssia tutkia pikku juttuja,että katselkaa vain rauhassa uusintoja tai amerikkalaista hömppää valmiiksi naurettua


      • .....

        Lienet luuseri vuokrakämpässä.


      • Ennakkoverontarkastaja
        ludatzka kirjoitti:

        Esim,lähettää huolto miehen tekemään remonttia,tietysti kyseessä täytyy olla vuokra asunto,huoltomies voi olla ilmiantaja,seurata asukasta kotiin ovelle,jos luvaton katselu on jatkunut pitkään kotietsintä lupa,syy huumeiden etsintä,poliisi voi keksiä minkä tahansa syyn jos haluaa.MUTTA jokainen sen tietää ettei poliisilla ole halua eikä resulssia tutkia pikku juttuja,että katselkaa vain rauhassa uusintoja tai amerikkalaista hömppää valmiiksi naurettua

        Ei se ihan noin mene poliisin osalta: Ei poliisi voi KEKSIÄ mitään syitä kotietsinnälle. Siitä pitää olla tiedossa vähintään 18 kk. vankeutta, eikä mikään tv-lupa siis oikeuta sellaiseen.
        Tämä oli muutama vuosi sitten ja on kai edelleen.
        Totta se, että poliisia (yleisesti) tuskin ei vois vähempää kiinnostaa jonkun tv:n katselu tai kuinka paljon ja mitä.
        Mistäs sinun tiedot on, Batmanistä?
        Ja sitten tuo huoltomies-juttu: Miltä planeetalta sä olet? Eiks teillä ole siellä mitään oikeuksia vai oot sä muuten paranoidi?
        Jos joku (huolto)mies seuraa ovelle, sä voit kysyä että mitä asiaa. Sanooko hän: "Minä olen huoltomies ja haluan tarkistaa teidän tv-lupanne."?
        Sama omistusasunnossa: "Minä olen putkiasentaja / asunto-osakeyhtiön hallituksen puheenjohtaja / kunnan kaavoitusinsinööri, ja haluan tarkistaa teidän tv-lupanne?"
        "Hei, osta koululaisten kevätlehti Kevätpörriäinen, mutta ensin haluan nähdä tv-luvan!"


      • hurttis
        ..... kirjoitti:

        Lienet luuseri vuokrakämpässä.

        Onko ne vapaamatkustajat hölmöjä vaiko ne jotka sen kustantavat? ;) Mutta toki ymmärrän että siitä on hätää. Olishan se sääli jos yle ei saa rahaa, varsinkin sellaisilta jotka eivät sen kanavia edes katso. Juu ja vuokratalossa asustelen, voit myhäillä onnessasi edes jostain siellä tv-luvallisessa lukaalissasi ;)


      • vuohipukki
        ludatzka kirjoitti:

        Esim,lähettää huolto miehen tekemään remonttia,tietysti kyseessä täytyy olla vuokra asunto,huoltomies voi olla ilmiantaja,seurata asukasta kotiin ovelle,jos luvaton katselu on jatkunut pitkään kotietsintä lupa,syy huumeiden etsintä,poliisi voi keksiä minkä tahansa syyn jos haluaa.MUTTA jokainen sen tietää ettei poliisilla ole halua eikä resulssia tutkia pikku juttuja,että katselkaa vain rauhassa uusintoja tai amerikkalaista hömppää valmiiksi naurettua

        siis mitä??? onko huoltomiehiä vain vuokrataloissa? itse olin 11 v.turussa huoltomiehenä parhaillaan hoidin 9 kerrostaloa samaan aikaan eikä yksikään vuokra talo. samassa firmassa oli 7 muuta ukkoa ja sama juttu niillä. poliisi ei voi keksiä syitä kotietsintään vaan siihen tarvitaan todennäköinen syy ja riittävä epäily. siinä olet oikeassa ettei tv luvan takia lähde.


      • Itsellinen

        Minähän maksan muutenkin varmaan sinun elämisesi..


      • niitä
        Itsellinen kirjoitti:

        Minähän maksan muutenkin varmaan sinun elämisesi..

        säälittävyyksiä jotka nielevät kaiken propagandan purematta? Hyvin on taas paskapuheet uponneet. Tiedätkö sinä raasu mitä on itsenäinen ajattelu? Näköjään et ;)


      • Herra Vapaasiipi
        ..... kirjoitti:

        Lienet luuseri vuokrakämpässä.

        Rikkaat ei ois rikkaita, jos ne ei osais käyttää rahojaa...siipeilyllähän sitä säästää :)

        Ei kaikest kannata maksaa, jos saa ilmatteeksikin..

        Ja mikäs rikasmies siä oot muka. Asutko "omistusasunnossa", jonka pankki rahoittaa? Velallinen ei koskaan ole varakas.


      • tyhmää maksaa
        ..... kirjoitti:

        Lienet luuseri vuokrakämpässä.

        Sehän on tyhmää maksaa jotain sellaista mistä ei voi jäädä kiinni!!!


      • AJatellaan
        niitä kirjoitti:

        säälittävyyksiä jotka nielevät kaiken propagandan purematta? Hyvin on taas paskapuheet uponneet. Tiedätkö sinä raasu mitä on itsenäinen ajattelu? Näköjään et ;)

        Enpä niele, mutta jonkunhan pitää maksaa ja pitää yllä tätä yhteiskuntaa...
        Vanhukset, lapset ym (asennevammaiset), jotka saavat ?- mitä lievät tyydytystä kun luulevat kusettavansa viranomaisia.
        Summasummaarum jonkun on huolehdittava, että kaikista pidetään huolta, siis heistä, jotka eivät siihen kykene...vanhukset, lapset ymm...
        Ja minä ainakin haluan katsoa tv:stä dokuja ym ajatuksia antavaa ja kehittävää, näiden maikkarin hömppäjuttujen sijaan, jotka on tarkoittu vain ja ainostaan taval. ja yksinkert.ihmisille, joilla ei muuhun ole kykyä.


      • se'
        AJatellaan kirjoitti:

        Enpä niele, mutta jonkunhan pitää maksaa ja pitää yllä tätä yhteiskuntaa...
        Vanhukset, lapset ym (asennevammaiset), jotka saavat ?- mitä lievät tyydytystä kun luulevat kusettavansa viranomaisia.
        Summasummaarum jonkun on huolehdittava, että kaikista pidetään huolta, siis heistä, jotka eivät siihen kykene...vanhukset, lapset ymm...
        Ja minä ainakin haluan katsoa tv:stä dokuja ym ajatuksia antavaa ja kehittävää, näiden maikkarin hömppäjuttujen sijaan, jotka on tarkoittu vain ja ainostaan taval. ja yksinkert.ihmisille, joilla ei muuhun ole kykyä.

        ylen paskaohjelmien katsominen ole näemmä juuri kehitystä sinulle antanut :D On korkeintaan tehnyt sinusta propagandaherkän höntin. Turhaan yrität kierrellä ja sotkea vanhukset ja lapset tähän asiaan jolla ei ole heidän kanssaa mitään tekemistä. Olet sisäistänyt sen ikivanhan propagandan "ku yks ei maksa, muut maksaa enemmän" ja sen emävalheen kanssa saat oppia elämään jos itsenäinen ajattelu ei kerran sinulta onnistu.


      • tulkinta
        AJatellaan kirjoitti:

        Enpä niele, mutta jonkunhan pitää maksaa ja pitää yllä tätä yhteiskuntaa...
        Vanhukset, lapset ym (asennevammaiset), jotka saavat ?- mitä lievät tyydytystä kun luulevat kusettavansa viranomaisia.
        Summasummaarum jonkun on huolehdittava, että kaikista pidetään huolta, siis heistä, jotka eivät siihen kykene...vanhukset, lapset ymm...
        Ja minä ainakin haluan katsoa tv:stä dokuja ym ajatuksia antavaa ja kehittävää, näiden maikkarin hömppäjuttujen sijaan, jotka on tarkoittu vain ja ainostaan taval. ja yksinkert.ihmisille, joilla ei muuhun ole kykyä.

        Ai jonkun pitää maksaa vanhusten tv-lupa kun he eivät siihen itse kykene. Näin menetellen niiden jotka ne maksavat tuleekin saada korotettua vanhusten hoidon tukea.

        Onko rikos kehottaa olla maksamatta tv-lupia. On kai.


      • Ei-maksaja
        vuohipukki kirjoitti:

        siis mitä??? onko huoltomiehiä vain vuokrataloissa? itse olin 11 v.turussa huoltomiehenä parhaillaan hoidin 9 kerrostaloa samaan aikaan eikä yksikään vuokra talo. samassa firmassa oli 7 muuta ukkoa ja sama juttu niillä. poliisi ei voi keksiä syitä kotietsintään vaan siihen tarvitaan todennäköinen syy ja riittävä epäily. siinä olet oikeassa ettei tv luvan takia lähde.

        Yritän edesauttaa YLE:n ja kaikkien TV-lähetysten loppumista olemalla maksamatta lupaa. En tule koskaan maksamaan sitä. Olen sanonut ovelle tulleelle tarkastajalle, että painu vittuun. Ja sinnehän ne aina lähtee kun ei muutakaan voi. Ihmettelen kuinka kukaan viitsii lupaa maksaa..

        TV:stä tulee pelkkää roskaa ja kansa lihoo.


      • salkkumiesrahaa
        Herra Vapaasiipi kirjoitti:

        Rikkaat ei ois rikkaita, jos ne ei osais käyttää rahojaa...siipeilyllähän sitä säästää :)

        Ei kaikest kannata maksaa, jos saa ilmatteeksikin..

        Ja mikäs rikasmies siä oot muka. Asutko "omistusasunnossa", jonka pankki rahoittaa? Velallinen ei koskaan ole varakas.

        omassa asun....pankki juuri soitti ja kkertoi salkkujen kuulumiset.


    • olla

      nössö, joka kiltisti maksaa vaikka TV-maksu nostettaisiin 300 euroon. Eikö olisi aika nousta kapinaan?

      • Posketon

        Tällainen toisia kyttäilevä ja telkkuluvista käryttelevä tyyppi kuluu ihmisrotuun, joille on vain yksi nimitys: Ällöttävä.


      • Alinta kastia...
        Posketon kirjoitti:

        Tällainen toisia kyttäilevä ja telkkuluvista käryttelevä tyyppi kuluu ihmisrotuun, joille on vain yksi nimitys: Ällöttävä.

        Jos Suomessa toteutuisi ilmiantojärjestelmä ja julkinen kidutus niin perättömälle ilmiantajalle vaan kuula kylmästi kalloon niin loppuu ne kostonhimoiset kantelut. :D


      • Realismia
        Alinta kastia... kirjoitti:

        Jos Suomessa toteutuisi ilmiantojärjestelmä ja julkinen kidutus niin perättömälle ilmiantajalle vaan kuula kylmästi kalloon niin loppuu ne kostonhimoiset kantelut. :D

        Ei se tietysti kivaa ole, jos naapureita kytätään tms., mutta tietysti alempaa kastia on huijari kuin huijarin ilmiantava. Mielestäni lainrikkomisesta on ihan hyväksyttävää ilmoittaa. Tietysti saisi aihetta olla, ettei viranomaisten resursseja kuluteta turhaan.


      • pitää ilmiantaa
        Alinta kastia... kirjoitti:

        Jos Suomessa toteutuisi ilmiantojärjestelmä ja julkinen kidutus niin perättömälle ilmiantajalle vaan kuula kylmästi kalloon niin loppuu ne kostonhimoiset kantelut. :D

        jo pelkästään sen takia, että minä en halua maksaa yhtään enempää.

        Jokainen luvaton tv:n katselija, salakeittelijä, salakasvattaja ym tulee ilmiantaa ja näinhän ainakin minä toimin, tietysti nimettömänä.

        Ilmiantamisesta saa hyvän mielen ja päivä paistaa sen jälkeen entistä kirkaammiin, suosittelen.

        Vapaamatkustajia ei tässä yhteiskunnassta tarvita, jos ei ole halukas elämään sääntöjen mukaisesti - aina voi poistua maasta ja vaihtaa maisemia. Tätäkin suosittelen.


      • Nimetön...
        pitää ilmiantaa kirjoitti:

        jo pelkästään sen takia, että minä en halua maksaa yhtään enempää.

        Jokainen luvaton tv:n katselija, salakeittelijä, salakasvattaja ym tulee ilmiantaa ja näinhän ainakin minä toimin, tietysti nimettömänä.

        Ilmiantamisesta saa hyvän mielen ja päivä paistaa sen jälkeen entistä kirkaammiin, suosittelen.

        Vapaamatkustajia ei tässä yhteiskunnassta tarvita, jos ei ole halukas elämään sääntöjen mukaisesti - aina voi poistua maasta ja vaihtaa maisemia. Tätäkin suosittelen.

        Oletkos vähän tollo ei ne maksut sen takia nouse kun jotkut eivät maksa tv-lupa maksujaan. itse en koskaan ole ketään ilmiantanut vaikka tiedänkin eräitä esim nk. salakeittäjiä mielestäni se on vain huvittavaa...


      • MYSTERY BEYOND THE TRINITY
        Realismia kirjoitti:

        Ei se tietysti kivaa ole, jos naapureita kytätään tms., mutta tietysti alempaa kastia on huijari kuin huijarin ilmiantava. Mielestäni lainrikkomisesta on ihan hyväksyttävää ilmoittaa. Tietysti saisi aihetta olla, ettei viranomaisten resursseja kuluteta turhaan.

        Alinta kastia ovat ehdottomasti ilmiantajat.
        Rottia ja herrojen asettamia lakeja kumartavia orjia, lampaita jotka pysyvät "tyytyväisinä" kapitalistisen viihdeteollisuuden avulla, luullen olevansa jalompia olentoja esim. "kehitysmaiden" ihmisiin nähden, oikeasti ovat vain nykyajan keksityn "arjen" (vrt. jako "pyhäpäiviin" keksittyyn kalenterijärjestelmään) hiljaisessa epätoivossa eläviä KULUTTAJIA - kuluttajia, jotka eivät kiinnitä mitään huomiota ympäristöönsä jossa elävät kokien olevansa jotenkin erillisiä "Luonnosta", jonka postuloivat dualistisesti "toisaalle" (ehkä myös tietämättä tekevänsä tämän tyylisiä metafyysisiä valintoja, vai pitäisikö sanoa että kyseessä ovat reaktiivisluonteiset ehdollistumat, jotka syntyvät yhteiskunnan kollektiivisen skitson paineesta?). Ja tämä kaikki siksi että ihmiset eivät käytä tarpeeksi aikaa syventyäkseen siihen minkälaisia olentoja todella olemme, kukin omalla uniikilla tavallamme.

        Fishbonella on sellainen levy kuin "Give Monkey A Brain And He Will Think That He Is The Center Of The Universe".

        Buddha sanoi että olkaa oma valonne, oma totuutenne.

        Itse en katso televisiota, on mielekkäämpääkin tekemistä.

        Mukavaa kesän alkua kaikille!


      • justice 4ever
        MYSTERY BEYOND THE TRINITY kirjoitti:

        Alinta kastia ovat ehdottomasti ilmiantajat.
        Rottia ja herrojen asettamia lakeja kumartavia orjia, lampaita jotka pysyvät "tyytyväisinä" kapitalistisen viihdeteollisuuden avulla, luullen olevansa jalompia olentoja esim. "kehitysmaiden" ihmisiin nähden, oikeasti ovat vain nykyajan keksityn "arjen" (vrt. jako "pyhäpäiviin" keksittyyn kalenterijärjestelmään) hiljaisessa epätoivossa eläviä KULUTTAJIA - kuluttajia, jotka eivät kiinnitä mitään huomiota ympäristöönsä jossa elävät kokien olevansa jotenkin erillisiä "Luonnosta", jonka postuloivat dualistisesti "toisaalle" (ehkä myös tietämättä tekevänsä tämän tyylisiä metafyysisiä valintoja, vai pitäisikö sanoa että kyseessä ovat reaktiivisluonteiset ehdollistumat, jotka syntyvät yhteiskunnan kollektiivisen skitson paineesta?). Ja tämä kaikki siksi että ihmiset eivät käytä tarpeeksi aikaa syventyäkseen siihen minkälaisia olentoja todella olemme, kukin omalla uniikilla tavallamme.

        Fishbonella on sellainen levy kuin "Give Monkey A Brain And He Will Think That He Is The Center Of The Universe".

        Buddha sanoi että olkaa oma valonne, oma totuutenne.

        Itse en katso televisiota, on mielekkäämpääkin tekemistä.

        Mukavaa kesän alkua kaikille!

        Ottamatta koko aiheeseen kantaa otan vain edelliseen kantaa että ne vasta alhaisia on jotka ilmiantelevat toisia kuin toisen maailmansodan juutalaisten ilmiantajat. Miettikää ilmiantajat sitä kun ilmiannatte. Se jos mikä on yleinen loukkaus toista ihmistä vastaan, joka tekee teille ylimääräistä karmaa, kun toinen on takianne hankaluuksissa..

        Missä on todellinen oikeudentaju nykymaailmassa? Siis ihan peestä useimpien ihmisten ajattelumaailma. Meidän-teidän ja heidän jaottelu on veestä. Yhtistä hyvää tässä pitäisi ajaa eikä aina kostonhimoisena juosta toisten kintereillä kyttäämässä.


      • aatos alankos
        pitää ilmiantaa kirjoitti:

        jo pelkästään sen takia, että minä en halua maksaa yhtään enempää.

        Jokainen luvaton tv:n katselija, salakeittelijä, salakasvattaja ym tulee ilmiantaa ja näinhän ainakin minä toimin, tietysti nimettömänä.

        Ilmiantamisesta saa hyvän mielen ja päivä paistaa sen jälkeen entistä kirkaammiin, suosittelen.

        Vapaamatkustajia ei tässä yhteiskunnassta tarvita, jos ei ole halukas elämään sääntöjen mukaisesti - aina voi poistua maasta ja vaihtaa maisemia. Tätäkin suosittelen.

        Tämä on naurettavaa! KOko touhu on muutenkin vanhanaikainen, etkö ole tullut ajatelleeksi että maksusysteemissä eikä maksamatta jättäjissä olisi se vika?? Maksaahan kaikki veronsakin kiltisti, auto- ja perintöverotkin, mutta tv-luvasta on tullut nähtävästi ilmiantoväline v:umaisille ihmisille jotka muistuttavat ajattelutavaltaan menneiden aikojen päättömien touhua, jotka tottelevat kiltisti, VAIN koska niin he saavat itselleen sairasta tyydytystä eivätkä osaa asettua toisten asemaan.


      • Mursupaani
        MYSTERY BEYOND THE TRINITY kirjoitti:

        Alinta kastia ovat ehdottomasti ilmiantajat.
        Rottia ja herrojen asettamia lakeja kumartavia orjia, lampaita jotka pysyvät "tyytyväisinä" kapitalistisen viihdeteollisuuden avulla, luullen olevansa jalompia olentoja esim. "kehitysmaiden" ihmisiin nähden, oikeasti ovat vain nykyajan keksityn "arjen" (vrt. jako "pyhäpäiviin" keksittyyn kalenterijärjestelmään) hiljaisessa epätoivossa eläviä KULUTTAJIA - kuluttajia, jotka eivät kiinnitä mitään huomiota ympäristöönsä jossa elävät kokien olevansa jotenkin erillisiä "Luonnosta", jonka postuloivat dualistisesti "toisaalle" (ehkä myös tietämättä tekevänsä tämän tyylisiä metafyysisiä valintoja, vai pitäisikö sanoa että kyseessä ovat reaktiivisluonteiset ehdollistumat, jotka syntyvät yhteiskunnan kollektiivisen skitson paineesta?). Ja tämä kaikki siksi että ihmiset eivät käytä tarpeeksi aikaa syventyäkseen siihen minkälaisia olentoja todella olemme, kukin omalla uniikilla tavallamme.

        Fishbonella on sellainen levy kuin "Give Monkey A Brain And He Will Think That He Is The Center Of The Universe".

        Buddha sanoi että olkaa oma valonne, oma totuutenne.

        Itse en katso televisiota, on mielekkäämpääkin tekemistä.

        Mukavaa kesän alkua kaikille!

        Haha, jäbäl ei siis oo tv-lupaa, jolla rektumoida ruktuumin ikiaikaista jatkumoa.


      • hurttis
        Mursupaani kirjoitti:

        Haha, jäbäl ei siis oo tv-lupaa, jolla rektumoida ruktuumin ikiaikaista jatkumoa.

        haha, jäbä onki verbaalisesti melko lahjakas. Varo vain ettei mene sekaisin ;)


      • ohjelmilla

        Tämän päivän TV luvan vaatimilla ohjelmilla ei mitään arvoa,ne vähät um.ym. doumentit tekniikka häiriöillä tigitaali lie politiikkojen lahjusvastine ei toimi oiken mutta "ostopakko on" kuka taas maksaa.Ylihintaisen luvan maksamisessa ei järkeä ,ei koko TV;ssä enää äänetkin normaali puheissa minimin ja maksimin vaihtelua ,liekö tarkoitus että huonoihin ohjelmiin saadaan vaihtelua


      • hei vaan
        pitää ilmiantaa kirjoitti:

        jo pelkästään sen takia, että minä en halua maksaa yhtään enempää.

        Jokainen luvaton tv:n katselija, salakeittelijä, salakasvattaja ym tulee ilmiantaa ja näinhän ainakin minä toimin, tietysti nimettömänä.

        Ilmiantamisesta saa hyvän mielen ja päivä paistaa sen jälkeen entistä kirkaammiin, suosittelen.

        Vapaamatkustajia ei tässä yhteiskunnassta tarvita, jos ei ole halukas elämään sääntöjen mukaisesti - aina voi poistua maasta ja vaihtaa maisemia. Tätäkin suosittelen.

        Yöh, toivottavasti emme ainakaan kohtaa missään koskaan, ikinä... Yritän kovasti unohtaa, että sinunlaisia on jossakin päin suomea olemassa. Et varmasti ole ollut oikeasti koskaan onnellinen, jos joku sairas ilmiantaminen tuo noin kovasti tyydytystä.


      • eihän sitä voi
        pitää ilmiantaa kirjoitti:

        jo pelkästään sen takia, että minä en halua maksaa yhtään enempää.

        Jokainen luvaton tv:n katselija, salakeittelijä, salakasvattaja ym tulee ilmiantaa ja näinhän ainakin minä toimin, tietysti nimettömänä.

        Ilmiantamisesta saa hyvän mielen ja päivä paistaa sen jälkeen entistä kirkaammiin, suosittelen.

        Vapaamatkustajia ei tässä yhteiskunnassta tarvita, jos ei ole halukas elämään sääntöjen mukaisesti - aina voi poistua maasta ja vaihtaa maisemia. Tätäkin suosittelen.

        Samoinko pitäis poistaa kaikki työmarkkinatuet, lapsilisät, ym vastaavat, eihän niitäkään kaikki saa vaikka kaikki niitä maksaa..

        Sanon vaan että tyhmä on se opiskelija joka lupamaksun maksaa.....


      • Vanha ja nykyinenkin
        aatos alankos kirjoitti:

        Tämä on naurettavaa! KOko touhu on muutenkin vanhanaikainen, etkö ole tullut ajatelleeksi että maksusysteemissä eikä maksamatta jättäjissä olisi se vika?? Maksaahan kaikki veronsakin kiltisti, auto- ja perintöverotkin, mutta tv-luvasta on tullut nähtävästi ilmiantoväline v:umaisille ihmisille jotka muistuttavat ajattelutavaltaan menneiden aikojen päättömien touhua, jotka tottelevat kiltisti, VAIN koska niin he saavat itselleen sairasta tyydytystä eivätkä osaa asettua toisten asemaan.

        Että vanhanaikaista maksaa omat kulunsa.
        Toki, pitäisi pyytää kelalta asumistukea, opintotukea, lapsilisää,


      • Itsellinen
        aatos alankos kirjoitti:

        Tämä on naurettavaa! KOko touhu on muutenkin vanhanaikainen, etkö ole tullut ajatelleeksi että maksusysteemissä eikä maksamatta jättäjissä olisi se vika?? Maksaahan kaikki veronsakin kiltisti, auto- ja perintöverotkin, mutta tv-luvasta on tullut nähtävästi ilmiantoväline v:umaisille ihmisille jotka muistuttavat ajattelutavaltaan menneiden aikojen päättömien touhua, jotka tottelevat kiltisti, VAIN koska niin he saavat itselleen sairasta tyydytystä eivätkä osaa asettua toisten asemaan.

        Vanhanaikaista maksaa omat kulunsa, on on..
        Pitäähän ne asumis, opinto , lapsi ym lisät ja tuet maksaa.. mut kuka????
        Mitä sairasta siinä on?
        Ehkä me maksamme sairaiden puolesta?
        Ja ehkä tähän päivään ja aikaan tarvittaisiin hieman vanhanaikaista kiltteyttä, välittämistä ja heikoimpien puolesta puhujia...
        Olen ylppiä vanhanaikaisuudestani, en halua olla itsekäs minä vaan itte jne...ajattelija


      • osaat
        Itsellinen kirjoitti:

        Vanhanaikaista maksaa omat kulunsa, on on..
        Pitäähän ne asumis, opinto , lapsi ym lisät ja tuet maksaa.. mut kuka????
        Mitä sairasta siinä on?
        Ehkä me maksamme sairaiden puolesta?
        Ja ehkä tähän päivään ja aikaan tarvittaisiin hieman vanhanaikaista kiltteyttä, välittämistä ja heikoimpien puolesta puhujia...
        Olen ylppiä vanhanaikaisuudestani, en halua olla itsekäs minä vaan itte jne...ajattelija

        jauhaa mutta perusteluita ei kuulu eikä näy. Tyypillistä "keskustelu" byrokratian juoksupojalta :D Eli jos väität "maksavasi muiden puolesta" niin silloinhan oma tv-maksulaskusi on MONINKERTAINEN. Onko näin? Eipä taida olla. Eli perustelut, kiitos? =)


      • itsellinen
        osaat kirjoitti:

        jauhaa mutta perusteluita ei kuulu eikä näy. Tyypillistä "keskustelu" byrokratian juoksupojalta :D Eli jos väität "maksavasi muiden puolesta" niin silloinhan oma tv-maksulaskusi on MONINKERTAINEN. Onko näin? Eipä taida olla. Eli perustelut, kiitos? =)

        Jos sinä ja muut maksaisitte, ehkä mun lasku pieninsi, eli maksan moninkertaisesti...


      • vaan
        Alinta kastia... kirjoitti:

        Jos Suomessa toteutuisi ilmiantojärjestelmä ja julkinen kidutus niin perättömälle ilmiantajalle vaan kuula kylmästi kalloon niin loppuu ne kostonhimoiset kantelut. :D

        ite otan kaupoasta aina taskuun vähän tavaraa maksatmatta hyvin menee tyhmät maksaa


      • osuus
        MYSTERY BEYOND THE TRINITY kirjoitti:

        Alinta kastia ovat ehdottomasti ilmiantajat.
        Rottia ja herrojen asettamia lakeja kumartavia orjia, lampaita jotka pysyvät "tyytyväisinä" kapitalistisen viihdeteollisuuden avulla, luullen olevansa jalompia olentoja esim. "kehitysmaiden" ihmisiin nähden, oikeasti ovat vain nykyajan keksityn "arjen" (vrt. jako "pyhäpäiviin" keksittyyn kalenterijärjestelmään) hiljaisessa epätoivossa eläviä KULUTTAJIA - kuluttajia, jotka eivät kiinnitä mitään huomiota ympäristöönsä jossa elävät kokien olevansa jotenkin erillisiä "Luonnosta", jonka postuloivat dualistisesti "toisaalle" (ehkä myös tietämättä tekevänsä tämän tyylisiä metafyysisiä valintoja, vai pitäisikö sanoa että kyseessä ovat reaktiivisluonteiset ehdollistumat, jotka syntyvät yhteiskunnan kollektiivisen skitson paineesta?). Ja tämä kaikki siksi että ihmiset eivät käytä tarpeeksi aikaa syventyäkseen siihen minkälaisia olentoja todella olemme, kukin omalla uniikilla tavallamme.

        Fishbonella on sellainen levy kuin "Give Monkey A Brain And He Will Think That He Is The Center Of The Universe".

        Buddha sanoi että olkaa oma valonne, oma totuutenne.

        Itse en katso televisiota, on mielekkäämpääkin tekemistä.

        Mukavaa kesän alkua kaikille!

        vähenee sdpn kannatus laskee


      • Juuri
        itsellinen kirjoitti:

        Jos sinä ja muut maksaisitte, ehkä mun lasku pieninsi, eli maksan moninkertaisesti...

        tuota hain takaa! :D Hyvin olet propagandan niellyt kuten tuolla jo aiemmin ounastelin. Mutta valmistaudu kuitenkin kuulemaan tosiasiat. Oletko valmis? Ei se mitään, tässä se kuitenkin tulee: Laskusi ei pienene vaikka koko kansa taipuisi ylen rahastukseen. TV-maksu nousee, kävi maksajien lukumäärälle miten tahansa. Ylen shittiohjelmatko ne ovat tuhonneet kykysi ajatella omilla aivoillaan vai puuttuuko se sinulta luonnostaan? Ihmettelin vain kun sama kyky tuntuu puuttuvan valtaosalta, ellei kaikilta ylen lampailta. Sattumaako..? =)


      • ällistyny

        Nyt sit alkaa jo mopo karkaa käsistä........


    • vihollisia ja

      haluat leikkiä terveydelläsi! Mitähän helvettiä tässä suomalaisen luonteessa on että aina pitää olla kade ja kannella naapuristaan... Ja mitä se sulle kuuluu jos joku katselee luvatta?

      t: eräs tv-maksut maksava mutta silti ei ilmiantaja

    • tuonne vaan ilmoittaa
      • tuonne vaan ilmoittaa

        Sen jälkeen ilmoitetut ovat tarkkailussa ja jos televisio katsotaan olevan niin joutuvat maksamaan. Nykyään on olemassa laite jolla pystytään mittaamaan asunnon ulkoapuoleltakin jos asunnon sisällä on viritin. Viritin kun lähettää kahteen suuntaan signaalia jonka pystyy mittaamaan.


      • Nimetön
        tuonne vaan ilmoittaa kirjoitti:

        Sen jälkeen ilmoitetut ovat tarkkailussa ja jos televisio katsotaan olevan niin joutuvat maksamaan. Nykyään on olemassa laite jolla pystytään mittaamaan asunnon ulkoapuoleltakin jos asunnon sisällä on viritin. Viritin kun lähettää kahteen suuntaan signaalia jonka pystyy mittaamaan.

        Näin tehdään mm. Englannissa, mutta se ei kuulemma onnistu kerrostaloissa, kun asuntojen rajat on niin vaikea havaita ulkopuolelta.

        Itselläni on pariinkin kertaan käynyt tarkastaja, mutta ilmoitan aina vain, ettei TVtä ole ja se on ollut siinä. Mitään kädenvääntöä tai inttämistä ei olla tarvittu puolin tai toisin.

        Ja TV siis todellakin on!


      • höpö---höpö
        tuonne vaan ilmoittaa kirjoitti:

        Sen jälkeen ilmoitetut ovat tarkkailussa ja jos televisio katsotaan olevan niin joutuvat maksamaan. Nykyään on olemassa laite jolla pystytään mittaamaan asunnon ulkoapuoleltakin jos asunnon sisällä on viritin. Viritin kun lähettää kahteen suuntaan signaalia jonka pystyy mittaamaan.

        Mikäs tarinankertoja sinä olet. Tuo väittämäsi ei pätkääkään pidä paikkaansa.


      • siitä
        Nimetön kirjoitti:

        Näin tehdään mm. Englannissa, mutta se ei kuulemma onnistu kerrostaloissa, kun asuntojen rajat on niin vaikea havaita ulkopuolelta.

        Itselläni on pariinkin kertaan käynyt tarkastaja, mutta ilmoitan aina vain, ettei TVtä ole ja se on ollut siinä. Mitään kädenvääntöä tai inttämistä ei olla tarvittu puolin tai toisin.

        Ja TV siis todellakin on!

        että moinen naurettava pelleily ei ole edes laillista Suomessa.


      • puupää aivo
        tuonne vaan ilmoittaa kirjoitti:

        Sen jälkeen ilmoitetut ovat tarkkailussa ja jos televisio katsotaan olevan niin joutuvat maksamaan. Nykyään on olemassa laite jolla pystytään mittaamaan asunnon ulkoapuoleltakin jos asunnon sisällä on viritin. Viritin kun lähettää kahteen suuntaan signaalia jonka pystyy mittaamaan.

        Suomessa ei ole minkäänlaista laitetta jolla mitataan onko jollakin tv. Ihan urbaani legenda koko juttu.


      • salaliittoteorioineen?
        tuonne vaan ilmoittaa kirjoitti:

        Sen jälkeen ilmoitetut ovat tarkkailussa ja jos televisio katsotaan olevan niin joutuvat maksamaan. Nykyään on olemassa laite jolla pystytään mittaamaan asunnon ulkoapuoleltakin jos asunnon sisällä on viritin. Viritin kun lähettää kahteen suuntaan signaalia jonka pystyy mittaamaan.

        "Viritin kun lähettää kahteen suuntaan signaalia jonka pystyy mittaamaan."

        Ai älä? Kerrohan mikä on lääkärisi nimi, pitänee vähän jututtaa häntä koska hänelle on varmasti sattunut kohdallasi hoitovirhe...sinulla pitäisi olla aika vahva lääkitys koska harhasi on noin pahoja!

        Luuletko sä tosiaan että noi virittimet lähettää signaalia???? :DDDD

        No vaikka lähettäiskin, henk.koht. ei hetkauta eikä pelota koska muapa ei voi käräyttää koska nimeni ja osoitteeni on valmiiksi tv-maksuhallinnon asiakasrekisterissä, olenhan maksava katsoja.

        Alkoi vain tuo sun vainoharhaisuutesi häiritsemään joten oli pakko kommentoida!


      • HAHAAHAA!!!
        salaliittoteorioineen? kirjoitti:

        "Viritin kun lähettää kahteen suuntaan signaalia jonka pystyy mittaamaan."

        Ai älä? Kerrohan mikä on lääkärisi nimi, pitänee vähän jututtaa häntä koska hänelle on varmasti sattunut kohdallasi hoitovirhe...sinulla pitäisi olla aika vahva lääkitys koska harhasi on noin pahoja!

        Luuletko sä tosiaan että noi virittimet lähettää signaalia???? :DDDD

        No vaikka lähettäiskin, henk.koht. ei hetkauta eikä pelota koska muapa ei voi käräyttää koska nimeni ja osoitteeni on valmiiksi tv-maksuhallinnon asiakasrekisterissä, olenhan maksava katsoja.

        Alkoi vain tuo sun vainoharhaisuutesi häiritsemään joten oli pakko kommentoida!

        Jos alkoi noin hirveesti vaivaamaan niin ei taida lupa asiat olla kunnossa. Mistä sitä tietää jos naapurisi ilmoittavat luvattomasta katselustasi ja saat vähintään 100 euron sakon.


      • ja lujaa
        HAHAAHAA!!! kirjoitti:

        Jos alkoi noin hirveesti vaivaamaan niin ei taida lupa asiat olla kunnossa. Mistä sitä tietää jos naapurisi ilmoittavat luvattomasta katselustasi ja saat vähintään 100 euron sakon.

        Mulla on kuule luvat kunnossa joten mulla ei ole mitään hädän päivää, koskaan ei ole tarkastajakaan käynyt oven takana ja sehän johtuu siitä että koska niillä on atk-listoilla mun nimi maksaneiden kohdalla niin ei ne silloin tuukaan visiitille.

        Ei mua alkanut nyppimään mutta SINÄ viisastelija, joka luulet tietäväs toisten asiat paremmin, saisit suksia vittuun. Suunsoittajille tekis mieli antaa turpiin niin että lotisee. Räkänokkaisia turvanaukojia riittää ja jokaiselle koituu jossain vaiheessa köpelösti.


      • Luvaton..........

        Teikäläisessä on kyllä potentiaalia talopoliisiksi.
        Taitaa olla niin että tuommoiset vanhatpiiat kuten teikäläinen, saavat omituisia ihania tuntemuksia kun saavat käräyttää TV luvattomia ihmisiä.

        Toivottavasti elämäsi on nyt yhtä ekstaasia kun noinkin isoja rikollisia olet uskaltanut vasikoida.

        Elämäsi ei ainakaan muutu tylsäksi kun vielä tupakointi muuttu parvekkeella laittomaksi, siinä on teikäläisellä hommaa kun käyt kaikki lähiympäristön talot läpi ja vasikoit kaikki
        tupakoivat rikolliset.

        Onko se muuten mielenkiintoista seurata ja valittaa kaikesta mitä teidänkin talossa tapahtuu?
        Ei muuten, mutta kun en ole oikein koskaan ymmärtänyt että miksi pitää puuttua toisten asioihin, jotka ei kuulu pätkääkään toisille.

        Eli onko sulla kivaa?


      • sadcsadcasdcasdc
        salaliittoteorioineen? kirjoitti:

        "Viritin kun lähettää kahteen suuntaan signaalia jonka pystyy mittaamaan."

        Ai älä? Kerrohan mikä on lääkärisi nimi, pitänee vähän jututtaa häntä koska hänelle on varmasti sattunut kohdallasi hoitovirhe...sinulla pitäisi olla aika vahva lääkitys koska harhasi on noin pahoja!

        Luuletko sä tosiaan että noi virittimet lähettää signaalia???? :DDDD

        No vaikka lähettäiskin, henk.koht. ei hetkauta eikä pelota koska muapa ei voi käräyttää koska nimeni ja osoitteeni on valmiiksi tv-maksuhallinnon asiakasrekisterissä, olenhan maksava katsoja.

        Alkoi vain tuo sun vainoharhaisuutesi häiritsemään joten oli pakko kommentoida!

        Kyllä se viritin vaan lähettää tahtomattaan signaalia, jonka pystyy peilaamaan. Tähän perustuu esim tutkanpaljastimen paljastimien periaate. Eli tutkanpaljastin on radiovastaanotin, joka vastaanottaessaan vuotaa ja sen takia se lähettää heikohkoa radiosignaalia. Paljastimen paljastin taas kuuntelee tätä signaalia. Britanniassa voidaan peilata TV:n käyttäjät samalla periaatteella.


      • Radioamatööri -75
        sadcsadcasdcasdc kirjoitti:

        Kyllä se viritin vaan lähettää tahtomattaan signaalia, jonka pystyy peilaamaan. Tähän perustuu esim tutkanpaljastimen paljastimien periaate. Eli tutkanpaljastin on radiovastaanotin, joka vastaanottaessaan vuotaa ja sen takia se lähettää heikohkoa radiosignaalia. Paljastimen paljastin taas kuuntelee tätä signaalia. Britanniassa voidaan peilata TV:n käyttäjät samalla periaatteella.

        Kyllä vastaanottimen peilaaminen on teknisesti mahdollista ja esilletuotu Englannin tarkkaileminen on myös aivan totta. Norjassakin tuota tekniikkaa käytettiin, mutta siellä ko. tekniikka tuomittiin johonkin kotirauhan rikkomiseen tai muuhun vakoilemiseen, jonka jälkeen Norjassa luovuttiin asiasta.

        Pikaisesti yksinkertaistettuna peilaamisen periaate on seuraava:

        Peilaaminen perustuu radiovastaanottimen oskillaattorin värähtelyn tuottamaan pieneen ja heikkoon radiosignaaliin. Useimmissa televisiovastaanottimissa se on 10,7 Mhz pienempi, kuin katseltavan kanavan taajuus. Eli tutkitaan lähetettävän kanavan taajuudelta 10,7 Mhz alempana olevaa radioliikennettä, jos siellä löytyy jotain, niin se on mitä todennäköisimmin toisesta vastaanottimesta kotoisin olevaa signaalia.


      • Ammattilainen
        Radioamatööri -75 kirjoitti:

        Kyllä vastaanottimen peilaaminen on teknisesti mahdollista ja esilletuotu Englannin tarkkaileminen on myös aivan totta. Norjassakin tuota tekniikkaa käytettiin, mutta siellä ko. tekniikka tuomittiin johonkin kotirauhan rikkomiseen tai muuhun vakoilemiseen, jonka jälkeen Norjassa luovuttiin asiasta.

        Pikaisesti yksinkertaistettuna peilaamisen periaate on seuraava:

        Peilaaminen perustuu radiovastaanottimen oskillaattorin värähtelyn tuottamaan pieneen ja heikkoon radiosignaaliin. Useimmissa televisiovastaanottimissa se on 10,7 Mhz pienempi, kuin katseltavan kanavan taajuus. Eli tutkitaan lähetettävän kanavan taajuudelta 10,7 Mhz alempana olevaa radioliikennettä, jos siellä löytyy jotain, niin se on mitä todennäköisimmin toisesta vastaanottimesta kotoisin olevaa signaalia.

        Eikös se oskillaattorin tuottama välitaajuus ole koko ajan sama 10,7 MHz ja se vain vähennetään/lisätään ilmaisimen jälkeen.

        Ainoa vastaanottimen lähettämä taajuus on juuri tuo 10,7 MHz eikä nuo kaikki vähennetyt/lisätyt taajuudet. Ja koska kyseistä välitaajuutta käytetään monissa muissakin laitteissa sen kuuntelu on täysin hyödytöntä hommaa...


      • Kuuntelulaite

        Niin että natsien ja Stalinin vanhat arvot kunniaan ? Tottahan sitä voi ilmiantaa vaikka mitä, yksi kyttäämään keräävätkö ihmiset koiranpaskanasa pusseihin, toinen valvomaan mitan kanssa kuinka lähellä ulko-ovea tupakoidaan, kolmas kiikarien kanssa katoille kyttäämään kenellä on televisio ja sitten vain tiedustelemaan, onko lupaa ! Kyllä siitä ihanneyhteiskunta pikkuhiljaa tulee kun jokaisella on jotakin kytättävää ja ilmiannoista saa henkisen sulan hattuunsa. Kenties vois järjestää televisioon oikein vuoden ilmiantaja kisan, jossa parhaat palkittaisiin ja lähetettäisiin vaikkapa kansainvälisiin kilpailuihin johonkin sotilasdiktatuuri valtioon. Hienoa, alahan kehitellä ideaa ja ilmiantaa rohkeasti naapureitasi, tuttaviasi ym. kelvottomia.


      • Swe
        siitä kirjoitti:

        että moinen naurettava pelleily ei ole edes laillista Suomessa.

        Ruotsalainen tvmaksutarkastaja paljasti, että käytännössä se on TVn välke, joka paljastaa television olemassaolon.

        Siksi tv-tarkastajan kiusaksi on kehitetty virtuaalitv

        http://personal.inet.fi/surf/a1/n/virtualtv/VirtualTV.html


      • itsenne

        ensin!!!!!ääliöt maksaa,jos jokainen jättäis maksamatta ns.hiljainen kapina/vaste sille että tyhmältä kansalta kiskotaan kaikki rahat,aina vaan eri osoitteisiin.Rahalle ei silti tule mitään vastetta,tv-luvat nousee koko ajan ja tv-tarjonta huononee,reilua????EN VARMASTI MAKSA!!!!!!


      • Luvaton

        Joo tota sellaista tarkastajaa ei tarvitse päästää sisälle, ei nillä ole minkään valtakunnan lupaa siihen.Jos laittavat jalkansa oven väliin voit huoletta nostaa syytteen luvattomasta tunkeutumisesta.Voivat toki tullaa poliisin kanssa, joilla kotietsintälupa tms syy esim huumeepäilty tjtn sellaista.


      • niitä ämmiä naapurista

        Heh heh. Tuommoiset luultavasti mies, pue kukkamekko päällesi ja hanki hyvä kiikari ja seuraile kaikkea, mitä naapurissa tapahtuu. Siitä saat jopa seksuaalista tyydytystä....


      • teeveeon

        ja halvemmalla pääsee ja tv-lupatarkastajaa EI TARVITSE PÄÄSTÄÄ SISÄLLE ASUNTOON. Hän poistuu, kun kerrot, että ei tv:tä. Siinä se. Tv-lupatarkastajilla EI OLE KOTIETSINTÄLUPAA!!!


      • Elvira
        tuonne vaan ilmoittaa kirjoitti:

        Sen jälkeen ilmoitetut ovat tarkkailussa ja jos televisio katsotaan olevan niin joutuvat maksamaan. Nykyään on olemassa laite jolla pystytään mittaamaan asunnon ulkoapuoleltakin jos asunnon sisällä on viritin. Viritin kun lähettää kahteen suuntaan signaalia jonka pystyy mittaamaan.

        Ko. laite on suomessa laiton. Rinnastetaan laitteeseen joka häiritsee radiotaajuksia.


      • Ennakkoverontarkastaja
        Elvira kirjoitti:

        Ko. laite on suomessa laiton. Rinnastetaan laitteeseen joka häiritsee radiotaajuksia.

        Muistelen nähneeni filminpätkän, jossa Yle kokeili telkkareiden peilaamista pakettiautosta kerrostalon pihalla. Joku iso (Renault tai aaltopelti-Citroen?) 1960- tai -70-luvulla.
        Katso Elviran kommentti ja kerrostalojen kohdalla epätarkkaa touhua, kuten joku toinenkin jo kirjoitti.
        Filmi löytynee Ylen arkistosta.


      • DVD man
        Swe kirjoitti:

        Ruotsalainen tvmaksutarkastaja paljasti, että käytännössä se on TVn välke, joka paljastaa television olemassaolon.

        Siksi tv-tarkastajan kiusaksi on kehitetty virtuaalitv

        http://personal.inet.fi/surf/a1/n/virtualtv/VirtualTV.html

        Voithan katsella videoita ja dvd sydeemeitä josta tulee välke! (ja tietokoneista tulee kanssa)!


      • Itsellinen
        Luvaton.......... kirjoitti:

        Teikäläisessä on kyllä potentiaalia talopoliisiksi.
        Taitaa olla niin että tuommoiset vanhatpiiat kuten teikäläinen, saavat omituisia ihania tuntemuksia kun saavat käräyttää TV luvattomia ihmisiä.

        Toivottavasti elämäsi on nyt yhtä ekstaasia kun noinkin isoja rikollisia olet uskaltanut vasikoida.

        Elämäsi ei ainakaan muutu tylsäksi kun vielä tupakointi muuttu parvekkeella laittomaksi, siinä on teikäläisellä hommaa kun käyt kaikki lähiympäristön talot läpi ja vasikoit kaikki
        tupakoivat rikolliset.

        Onko se muuten mielenkiintoista seurata ja valittaa kaikesta mitä teidänkin talossa tapahtuu?
        Ei muuten, mutta kun en ole oikein koskaan ymmärtänyt että miksi pitää puuttua toisten asioihin, jotka ei kuulu pätkääkään toisille.

        Eli onko sulla kivaa?

        Kyllä kuuluu asiat nimittäin, jos et osalllistu yhteiskunnan sääntöihin ja maksuihin, niin asiasi kuuluvat heille ja meille, jotka hoidamme
        ne puolestasi. Hoida asiasi, niin ei muiden tarvitse puuttua asioihisi. Sorry suurisuu...


      • varmaan
        Itsellinen kirjoitti:

        Kyllä kuuluu asiat nimittäin, jos et osalllistu yhteiskunnan sääntöihin ja maksuihin, niin asiasi kuuluvat heille ja meille, jotka hoidamme
        ne puolestasi. Hoida asiasi, niin ei muiden tarvitse puuttua asioihisi. Sorry suurisuu...

        vituttaa olla katkera yksineläjä? Ihan pieni kiltti vinkki: Huolehdi poika omista asioistasi. Joudut vielä kunnollisten ihmisten silmätikuksi ja teet itsestäsi vielä enemmän pellen. Paskasta elämästäsi on turha syyttää muita.


      • itsellinen
        varmaan kirjoitti:

        vituttaa olla katkera yksineläjä? Ihan pieni kiltti vinkki: Huolehdi poika omista asioistasi. Joudut vielä kunnollisten ihmisten silmätikuksi ja teet itsestäsi vielä enemmän pellen. Paskasta elämästäsi on turha syyttää muita.

        Olen täysin onnellinen, elämäni on rikasta ja antoisaa, osaan antaa... myös sinulle luvan katsella telkkua...
        Todennäköisesti avustan sinua muissakin asioissa
        asumistuki, elatusmaksut, lapsilisät, opintotuet
        ym.....


      • kuka'
        itsellinen kirjoitti:

        Olen täysin onnellinen, elämäni on rikasta ja antoisaa, osaan antaa... myös sinulle luvan katsella telkkua...
        Todennäköisesti avustan sinua muissakin asioissa
        asumistuki, elatusmaksut, lapsilisät, opintotuet
        ym.....

        on vihainen. Noh, vastauksen löydät katsomalla peiliin. Yksinkertaista, eikö totta? =) Olet katkera ihmisille jotka osaavat ajatella itsenäisestikin eivätkä taivu herrojen joka oikkuihin. Sinä taas kuljet näiden herrojen lieassa ja teet juuri niin kuin käsketään etkä turhia ajattele/kysele/kyseenalaista. Olet byrokraattien kynnysmatto. Vituttaisi se minuakin.


      • hidasta on
        ja lujaa kirjoitti:

        Mulla on kuule luvat kunnossa joten mulla ei ole mitään hädän päivää, koskaan ei ole tarkastajakaan käynyt oven takana ja sehän johtuu siitä että koska niillä on atk-listoilla mun nimi maksaneiden kohdalla niin ei ne silloin tuukaan visiitille.

        Ei mua alkanut nyppimään mutta SINÄ viisastelija, joka luulet tietäväs toisten asiat paremmin, saisit suksia vittuun. Suunsoittajille tekis mieli antaa turpiin niin että lotisee. Räkänokkaisia turvanaukojia riittää ja jokaiselle koituu jossain vaiheessa köpelösti.

        hidasta jo ja jätä maksu eräpäivän jälkeen ja kokeile mitä tapahtuu niin saat lisää väriä elämääsi, kun ei siihen tv-ohjelmatarjonta riitä


    • haha :D

      Suosittelen että huolehdit vain omista asioistasi. Olet näemmä näitä paljonpuhuttuja ylen lampaita jotka kulkevat kiltisti byrokratian talutusnuorassa ja tottelevat joka oikkua. Jos sinulla raasulla ei ole munaa vastustaa rahastusta niin opettele vain elämään lieassa. Jos haluat helposti joukon vihamiehiä niin nuuski vain toisten nurkkia, lammas.

    • ilmiantaa

      Voit soittaa ficoraan ja kertoa naapurin nimen. He ottavat nimen ylös ja laittavat tarkastajan asialle jos sattuu siellä päin liikkumaan. JOs naapurisi ei avaa ovea niin se oli ihan turha käynti. Useasti näillä kerskujilla on se lupa kuitenkin..

    • §§§

      Kannatan !

      Ajatuksesi on todella hieno jos haluat esim. syytteen aiheettomasta ilmiannosta.

      Ensin pitää saada todistettua se luvaton katselu, ja siihen ei sinun sana riitä ---> syyte nurin.

      Seuraavaksi oletkin itse syytettynä edellisestä aiheettomasta ilmiannosta tuon kunniansa ja maineensa menettäneen viattoman henkilön taholta ---> menetät aikaa ja varmaan rahaakin!

      • Raataja3

        Onhan tuota ovikelloa soitellu kuka milloinkin, mutta en vielä tähän päivään mennessä ole käynyt kattomassa että kuka tai ketä.


      • niin maksavat

        Eihän ilmianto ole aiheeton jos naapurit ovat vaan huolissaan että onko naapuri unohtanut maksaa tv-luvan. Epäilyshän ei ole sama kuin ilmianto eikä sen perusteella voi syytettä nostaa. Joten jos tv-luvan tarkastajat haluavat niin voivat hakea luvan tarkastukseen jos katsovat sen tarpeellisekski. Ihmetyttää miten aihe on näin paljonsaanut närkähdystä. Näinkö korruptoitunut Suomi on. Eihän kukaan halua että sulta varastettaisiin mitään. Nämä luvattakatsojat juuri ovat näitä ja eihän rikollisuutta kannata tukea.


      • Seuraillut
        niin maksavat kirjoitti:

        Eihän ilmianto ole aiheeton jos naapurit ovat vaan huolissaan että onko naapuri unohtanut maksaa tv-luvan. Epäilyshän ei ole sama kuin ilmianto eikä sen perusteella voi syytettä nostaa. Joten jos tv-luvan tarkastajat haluavat niin voivat hakea luvan tarkastukseen jos katsovat sen tarpeellisekski. Ihmetyttää miten aihe on näin paljonsaanut närkähdystä. Näinkö korruptoitunut Suomi on. Eihän kukaan halua että sulta varastettaisiin mitään. Nämä luvattakatsojat juuri ovat näitä ja eihän rikollisuutta kannata tukea.

        Ensinnäkin tv-maksun maksamattomuus ei ole rikos vaan rike. (Aivan eri asia) Ja sitten tuo ilmianto aiheetta, niin luepa tuosta rikoslain 15§ luku 6:

        6 § (24.7.1998/563) Väärä ilmianto. Joka antaa esitutkinta- tai muulle viranomaiselle taikka tuomioistuimelle väärän tiedon ja siten aiheuttaa vaaran, että ilmiannettu pidätetään, vangitaan tai joutuu muun pakkokeinon kohteeksi tai joutuu syytteeseen tai tuomitaan rangaistukseen tai muuhun rikosoikeudelliseen seuraamukseen virheellisin perustein, on tuomittava väärästä ilmiannosta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi.


      • näinhän se on
        Seuraillut kirjoitti:

        Ensinnäkin tv-maksun maksamattomuus ei ole rikos vaan rike. (Aivan eri asia) Ja sitten tuo ilmianto aiheetta, niin luepa tuosta rikoslain 15§ luku 6:

        6 § (24.7.1998/563) Väärä ilmianto. Joka antaa esitutkinta- tai muulle viranomaiselle taikka tuomioistuimelle väärän tiedon ja siten aiheuttaa vaaran, että ilmiannettu pidätetään, vangitaan tai joutuu muun pakkokeinon kohteeksi tai joutuu syytteeseen tai tuomitaan rangaistukseen tai muuhun rikosoikeudelliseen seuraamukseen virheellisin perustein, on tuomittava väärästä ilmiannosta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi.

        Näin se on. Hyvä kun toit asian esille.
        Kiitos sinulle.


      • eihän
        Seuraillut kirjoitti:

        Ensinnäkin tv-maksun maksamattomuus ei ole rikos vaan rike. (Aivan eri asia) Ja sitten tuo ilmianto aiheetta, niin luepa tuosta rikoslain 15§ luku 6:

        6 § (24.7.1998/563) Väärä ilmianto. Joka antaa esitutkinta- tai muulle viranomaiselle taikka tuomioistuimelle väärän tiedon ja siten aiheuttaa vaaran, että ilmiannettu pidätetään, vangitaan tai joutuu muun pakkokeinon kohteeksi tai joutuu syytteeseen tai tuomitaan rangaistukseen tai muuhun rikosoikeudelliseen seuraamukseen virheellisin perustein, on tuomittava väärästä ilmiannosta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi vuodeksi.

        se "ilmiannettu" joudu mihinkään noista jos sillä on se lupa..eikö näin ;) ei se mitään sakkoja saa jos joku vain epäilee ettei sillä ehkä lupaa olisi. kaikki hyvin jos kerran lupa löytyy.

        kai seki eri juttu jos sanoo et oon varma ettei sillä oo lupaa, mitä jos sanoo että kyseinen henkilö on itse kertonut olevansa luvaton. joten miksi luvallinen valehtelisi olevansa luvaton..siksikö kun se on muka jotenkin niin hienoa kapinoida?


      • mitään
        niin maksavat kirjoitti:

        Eihän ilmianto ole aiheeton jos naapurit ovat vaan huolissaan että onko naapuri unohtanut maksaa tv-luvan. Epäilyshän ei ole sama kuin ilmianto eikä sen perusteella voi syytettä nostaa. Joten jos tv-luvan tarkastajat haluavat niin voivat hakea luvan tarkastukseen jos katsovat sen tarpeellisekski. Ihmetyttää miten aihe on näin paljonsaanut närkähdystä. Näinkö korruptoitunut Suomi on. Eihän kukaan halua että sulta varastettaisiin mitään. Nämä luvattakatsojat juuri ovat näitä ja eihän rikollisuutta kannata tukea.

        järki hoi, luvattomat katselijat eivät varasta keneltäkään mitään, koska jos kaikki maksaisivat niin luvan hinta olisi joka tapauksessa sama. Vai oletteko huomanneet että jonkun tehostetun valvonnan jälkeen kun on saatu uusia lupia esim 6000 kpl lisää, niin onko muiden luvat tässä halventuneet, eivät ole koskaan. Joten se varastaminen on väärä termi.


      • ???????
        mitään kirjoitti:

        järki hoi, luvattomat katselijat eivät varasta keneltäkään mitään, koska jos kaikki maksaisivat niin luvan hinta olisi joka tapauksessa sama. Vai oletteko huomanneet että jonkun tehostetun valvonnan jälkeen kun on saatu uusia lupia esim 6000 kpl lisää, niin onko muiden luvat tässä halventuneet, eivät ole koskaan. Joten se varastaminen on väärä termi.

        ???? Jos kaikki maksaisivat niin hinta olisi sama?????
        Todista väiteesi.


      • lupien lukumäärän mukaan
        ??????? kirjoitti:

        ???? Jos kaikki maksaisivat niin hinta olisi sama?????
        Todista väiteesi.

        Soita vaikka tv-mksuhallintoon ja kysy!
        Eräs kaverini teki näin ja vastauksena oli: ei se ainakaan laskemassa ole vaikka kaikki taloudet rupeisivat maksamaan...


      • §§§§§§2

        Sä saat väärien neuvojen antamisesta syytteen. Aivan hyvin saa todistettua ja kun ottaa vaikka kuvan asunnosta kännykällä, niin eiköhän todisteet jo riitä ja mikä parempi, niin kännyköissä on videokin ja saa varmasti todistettua. Videota tarvitaan vasta viimevaiheessa, jos ei kerta muuhun uskota. Miksi vapaamatkustajia pitäisi sietää, kun luvat on niin kalliita?

        Olen sitä mieltä, että kaikkien pitäisi paljastaa etenkin luvattomat kerskujat ja lestadiolaisissa on myös tulonlähde ja saataisiin lupamaksua pienemmäksi.


      • ...on rikos.
        §§§§§§2 kirjoitti:

        Sä saat väärien neuvojen antamisesta syytteen. Aivan hyvin saa todistettua ja kun ottaa vaikka kuvan asunnosta kännykällä, niin eiköhän todisteet jo riitä ja mikä parempi, niin kännyköissä on videokin ja saa varmasti todistettua. Videota tarvitaan vasta viimevaiheessa, jos ei kerta muuhun uskota. Miksi vapaamatkustajia pitäisi sietää, kun luvat on niin kalliita?

        Olen sitä mieltä, että kaikkien pitäisi paljastaa etenkin luvattomat kerskujat ja lestadiolaisissa on myös tulonlähde ja saataisiin lupamaksua pienemmäksi.

        Asunto ja jopa piha kuuluvat kotirauhan piiriin, eikä niissä saa kuvata ilman asukkaan lupaa. Vääryydellä hankittu todistusaineisto ei siis kelpaa. Tarkoitus tuskin pyhittää keinoja tässäkään tapauksessa.


      • Jotain tietävä
        ...on rikos. kirjoitti:

        Asunto ja jopa piha kuuluvat kotirauhan piiriin, eikä niissä saa kuvata ilman asukkaan lupaa. Vääryydellä hankittu todistusaineisto ei siis kelpaa. Tarkoitus tuskin pyhittää keinoja tässäkään tapauksessa.

        Kylläpä taas täälläkin kaikki urpot on niin tietävinään, niin tietävinään ja taas mennään metsään. Vinkki: Suomi ei ole Yhdysvallat.

        Jos ei auennut, niin tässä selkokielisenä: Suomessa voidaan hyväksyä todisteeksi myös rikollisin keinoin hankitut todisteet, riippumataa siitä, onko todisteet hankkinut viranomainen, naapuri, vaimo tai ihan kuka vaan.

        Tämän jälkeen voidaan tietysti tehdä rikosilmoitus rikoksella todistetita hankkinutta kohtaan, jollo9n alkaa tämän uuden tapauksen esitutkinta.


      • Tisi Tolanne
        niin maksavat kirjoitti:

        Eihän ilmianto ole aiheeton jos naapurit ovat vaan huolissaan että onko naapuri unohtanut maksaa tv-luvan. Epäilyshän ei ole sama kuin ilmianto eikä sen perusteella voi syytettä nostaa. Joten jos tv-luvan tarkastajat haluavat niin voivat hakea luvan tarkastukseen jos katsovat sen tarpeellisekski. Ihmetyttää miten aihe on näin paljonsaanut närkähdystä. Näinkö korruptoitunut Suomi on. Eihän kukaan halua että sulta varastettaisiin mitään. Nämä luvattakatsojat juuri ovat näitä ja eihän rikollisuutta kannata tukea.

        Kolmisen vuotta sitten ovelleni ilmestyi TV-"luppakoira". Ei pimputtanut ollenkaan ovikelloa, vaan teki humoristisen "rytmikoputuksen" josta syystä oletin siellä olevan ystäväni.
        Avasin oven pahaa aavistamatta!! Kysyi heti kärkeen:

        Onko herralla esittää TV-lupaa?!

        Minä: Ei ole
        Luppa: Katseletteko asunnossanne TV:tä?
        Minä: En
        Luppa: Sopiiko tarkistaa ettei taloudessanne ole vastaanotinta?
        Minä: Toki!
        (kävelen edeltä ja suljen olohuoneen oven, napsautan lukon päälle.. TV oli onneksi suljettuna)
        Luppa: (katselee keittiöön makkareihin ja jopa vessaan Hehehe)..kunnes! LUKOSSA?
        Minä: Kyllä
        Luppa: Siellä se TV siis sijaitsee?
        Minä: Siellä on työhuoneeni ja esillä vaitiolovelvollisuuteni piiriin kuuluvaa materiaalia, sinne ei saa ulkopuolinen mennä!
        Luppa: Luuletko että uskon tuon?
        Minä: En
        Luppa: En usko niin, avaappas ovi.
        Minä: Vaikket usko, puhun totta.
        Luppa: vilkaisen nopeasti!!
        Minä: OK! ...hmm.. valitettavasti avain on hukassa ja olen jo pitkään ollut itsekkin ovi silmästä tiirailun varassa. Herra on hyvä ja katsoo reiästä!
        Luppa: Nyt loppu pelleily seuraavalla kerralla mukana on poliisi ja asiaa hoidetaan loppuun, onko selvä.
        Minä: Ei?
        Luppa: Lähtee.. (vihaisena)

        Tapahtui vuonna 2004, uudestaan ei ole tultu kysymään.


    • Huh huh

      Eikö oikeesti ihmisillä oo muuta tekemistä kuin funtsia toisten TV-lupia??

      Oikeesti kannattais hakeutua hoitoon jos noin paljon toisten "luvatta" kattominen haittaa! Huh huh...

    • aivan sama asia kuin verot.

      Kun kerta maksetaan tahallaan työttömänä pysyttelevien laiskojenkin hyvinvointia, niin maksetaan sitten samantien TV-lupamaksujakin samankaltaisille ihmisille jotta saavat katsoa TV:tä siinä missä kaikki muutkin.

      Eli ilmaiseksi pitäisi saada sitä tavaraa sieltä TV:stä ulos? Mihin koko systeemin mahtaa perustua? Ei sitä maitoakaan kaupasta saa ilmaiseksi.

      Voi sösses mitä idiootteja.

      • kaksinkertainen...............

        ``Kun kerta maksetaan tahallaan työttömänä pysyttelevien laiskojenkin hyvinvointia`` Tahallaan työttömien hyvinvointia? Hyvinvointia, mitä helvettiä. Paljonkohan nämä tahallaan työttömät
        tienaa ja vielä voi hyvin,niinkö ?

        Voi Venäjä mitä juttuja sulla on. Kukaan ole noin helvetin yksinkertainen. kuulutko kenties siihen ns ihmisryhmään jotka katselee työttömiä ja muita mielestäsi epäsosiaalisia ihmisiä nenänvartta pitkin ja varmasti vaihtaa kadun puolta jos semmoinen otus kävelee vastaan.

        Mitä jos vaikka ampuisit itses,niin olisi Suomessa yksi idiootti vähemmän, kiitos........


      • tuo_

        esim. elqotecilta, perlokselta ja nokialta työttömiksi jääneille, että he ovat laiskoja ja oma syy kun ovat työttömiä.


    • varmasti

      maailman täydellisin ihminen, kuin suoraan lakikirjasta??!??!?!?!?!

      • elämän kevät

        hankkikaa elämä älkääkä täällä vängätkö...hauskinta näillä palstoilla on se, että kohta joku haukkuu mut ihan pystyyn, koska edes kommentoin mitään... mutta mäpä en onnex sitä tuu näkemään!! haha..


    • dfsd

      XD.

    • koivu

      Miksi tekisit sen olisko sulle siittä/hyötyä/haittaa MITÄ SE SULLE KUULUU

    • Nimetön

      pooliiseilla eikä tv-tarkastajalla ole lupaa tulla asuntoosi,liian pieni rike että saisi kotietsintäluvan,,ei muuta kun ovi kiinni vaan kun tarkastaja tulee i

      • DINGDONG!!!

        Mitä helvettiä inistään toisten luvista? Oppikaa nyt pitämään vaan huolta omista eikä muiden asioista.
        Vasikointi on munatonta ja sitä paitsi moraalitonta!
        Vasikat saa dunkkuun aina,ennemmin tai myöhemmin.. Muistakaa se.

        Tähänkin liian helppo ratkaisu:TV-lupa pois kokonaan ja kanavat maksullisiksi tyyliin canal.Jaa miksi yle ei tätä tee? Siksi koska nyt on tarpeeksi iso lauma lampaita jotka maksaa mukisematta ja koko ajan nousee.
        Moni jättäisi nuo ylen kanavat ostamatta (minä ainakin) tulot putoaisi.
        Eikös nyt ole se digi-aika mitä kovasti mainostetaan?
        Yle lypsää lammaslaumaansa loppuun asti,tyhmät maksaa..

        Eikä sieltä tule kovin paljoa edes katsottavaa lätkän-mm ja ne voi kattoa kaverilla.
        tv-2 suurin osa ohjelmista svedu-pettereille.
        Sainpas avautua,luulen eikun tiedän että moni on kanssani samaa mieltä!


    • maksan aina kun on varaa

      et voi ilmi antaa ketään, ainoastaa ehkä antaa vinkkiä jolloin tarkastaja SAATTAA käydä tarkastamassa kyseisen paikan mutta jollei häntä sisäänpäästetä ja ellei hän näe että antenni on kytkettynä antenni paikkaan ei sakkoja voi saada. Tarkastajan täytyy päästä sisään asuntoon toteamaan tilanne, ei riitä edes että ikkunasta näkisi että on televisio...antennipaikka täytyy tarkastaa ja sen liitännät.

      Ja miksi ihmeessä täytyy ihmisen sekaantua toisten asioihin..kyttäätkö ja ilmiannatko jos joku käy paskalla eikä pyyhi persettään?? jokaisen oma asia. Luvat ovat muutenkin TÖRKEÄN suuruisia ja vastineeksi sillä EI SAA YHTÄÄN MITÄÄN.

    • lause...

      "kun kaikki eivät maksa, toiset maksaa enemmän" on täyttä puppua Ylen kohdalla. Vaikka kaikki maksaisivatkin tv-maksunsa maksut nousevat joka vuosi, eikä ohjelmatarjontakaan parane, päin vastoin huononee ja uusintoja uusintojen perään. Joten älä nyt ole kateellinen ja ilmianna täysin suotta tv-luvattomia. Tuskin sillä hyvää mieltä itsellesi saat... Minusta Ylenkin ohjelmat saisivat muuttua joko mainontarahoitteiseksi tai sitten näin digiaikana maksukanavaksi siten, että saisi itse päättää haluaako Ylen näkyvän kotonaan vai ei. Nykyinen käytäntö on täysin epäreilu ja silkkaa rosvousta! Miksi rahoitan Yleä, vaikken sitä katsokaan? Ei voi ymmärtää...

      • lupaaaaaaaaaaa

        pari kertaa on tarkastaja tullut pimpottelemaan ovikelloa,olen vaan sanonut että lähes ukko lätkimään ennenkuin pesismaila heilahtaa.
        mitäs muuten jos tarkastaja näkisi ikkunasta kun katson telkkua?? voiko siitä jo sakottaa?


      • tupupupuna

        MITÄ TYÖTÖN IHMINEN TEKEE KAIKKI ILLAT JOS EI OLE TELKKAA ? MITÄ VOI MAKSAA 400 eurolla kuukaudessa ?
        LASKE ja mieti KÄRÄYTÄ jos omatuntosi vielä sallii !
        Rikkaat on eri asia!


      • gnaa
        lupaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        pari kertaa on tarkastaja tullut pimpottelemaan ovikelloa,olen vaan sanonut että lähes ukko lätkimään ennenkuin pesismaila heilahtaa.
        mitäs muuten jos tarkastaja näkisi ikkunasta kun katson telkkua?? voiko siitä jo sakottaa?

        kaverilla kävi yks päivä tv-lupatarkastaja.
        kaverin tyttöystävä sano, että ei oo telkkaria
        ja samaan aikaan kaveri itse katteli tv:tä
        kotiteatteri pauhaten. Paniikissa yritti sulkea
        vehjettä, mutta kaukosäätimet meni sekasin ja
        ääni jäi päälle. tarkastaja ei reagoinu tähän
        mitenkään vaan lähti pois kun kerran sanottiin
        ettei tv:tä ole!
        Heh!

        Ei siis kannata ylen sonnasta maksaa!


      • aikoinaan 250 yhtydenottoa
        tupupupuna kirjoitti:

        MITÄ TYÖTÖN IHMINEN TEKEE KAIKKI ILLAT JOS EI OLE TELKKAA ? MITÄ VOI MAKSAA 400 eurolla kuukaudessa ?
        LASKE ja mieti KÄRÄYTÄ jos omatuntosi vielä sallii !
        Rikkaat on eri asia!

        Aloita heivaamalla telkkari pihalle. Löytyy yllättäen aikaa tehdä muuta.

        Työtön voisi esimerkiksi hakea työtä?!? Kirjasto ja internet on loistava yhdistelmä siihen. Ihmettelen miten ihminen voi olla työtön Suomessa kun maassa on työvoimapulaa.

        Muita asiota mitä voi iltaisin tehdä. Mene kävelylle -ei maska mitää. Osta kirpparilta halvalla lautapelejä - kutsu ystviä kylään pelaamaan ja teillä on todennäköisesti erittäin hauskaa. Lainaa kirjoja - opit jotain uuttaa, ehkäpä saat (parempaa) työtä.

        Maailma on täynnä asiota mitä voit tehdä ilmaiseksi. Mikäli kuitenkin katsot televisiota - maksa kiltisti lupamaksu.

        Ymmärrän syyn köyhyyteen mikäli olet vammainen, eläkeläinen tai yksinhuoltaja pienellä lapsella. Vai onko sinulla jokin muu järkevä syy?

        En voi kuitenkaan ymmärtää että normaalissa kunnossa oleva "perus" ihminen voi olla köyhä ja/tai työtön. Työtä löytyy kunhan viitisii etsiä. Esimerkki yrityksemme on jo 6kk etsinyt myyntiedustajaa. Palkka on hyvä, tuotteet erinomaisia, auto- ja puhelinetu jne. Sopivaa henkilö emme ole vielä löytäneet mikä tuntuu hullulta koska ainoa oikea vaatimuksemme on into tehdä työn tekeminen kyllä oppii. Ongelmana tuntuu olevan että työntekijä joutuu "tekemään työtä" 8 tuntia työtä palkkansa eteen.


      • iiiiiiiiiii
        gnaa kirjoitti:

        kaverilla kävi yks päivä tv-lupatarkastaja.
        kaverin tyttöystävä sano, että ei oo telkkaria
        ja samaan aikaan kaveri itse katteli tv:tä
        kotiteatteri pauhaten. Paniikissa yritti sulkea
        vehjettä, mutta kaukosäätimet meni sekasin ja
        ääni jäi päälle. tarkastaja ei reagoinu tähän
        mitenkään vaan lähti pois kun kerran sanottiin
        ettei tv:tä ole!
        Heh!

        Ei siis kannata ylen sonnasta maksaa!

        Kävipä näin, että tarkastaja oli ilmestynyt lupaa maksamattoman tuttavani oven taakse ja kysynyt onko tv:tä ja miten on luvan laita. Tuttavani oli kieltänyt omistavansa tv:tä ja tähän tarkastaja oli todennut tulevansa hetken päästä poliisien kanssa tarkistamaan asian. Tuttavani oli säikähtänyt ja antanut periksi ja maksaa nyt kaksinkertaisia eriä tv-lupamaksua niin kauan, että maksamatta jääneet erät (vuosia) on maksettu. Tuttavani olisi voinut välttyä koko sopalta jos olisi tiennyt, mitä laissa sanotaan tv-lupa tarkastajien toiminnasta: Ensinnäkään lupatarkastaja ei ole valtion viranomainen, eikä tarkastajaa siis tarvitse päästää sisälle asuntoon. Poliisi, jolla tarkastaja uhkaili, sen sijaan on valtion viranomainen, mutta poliisiakaan ei tällaisessa tapauksessa tarvitse päästää asuntoon. Poliisi tarvitsee nimittäin kotietsintäluvan, mikäli etsii asunnosta tiettyä esinettä/todistusaineistoa jne tässä tapauksessa siis tv:tä. Kotietsintäluvan poliisi voi saada vain, mikäli talon asukasta epäillään rikoksesta, josta voi seurata vähintään 6kk vankeutta. Ja lisäksi kotietsintälupaa pitää hakea ties mistä tuomareilta, eikä tässä tapauksessa tarkastaja olisi millään voinut tulla "hetken päästä poliisien kanssa tarkistamaan asuntoa". Lupaa tuskin saa "hetkessä" pitäähän luvan saamiseks olla kunnon näyttö rikosepäilystä ja lisäks hakemuksen käsittely vie aikaa. Ja tuskin luvan maksamatta jättämisestä kuutta kuukautta vankeutta voi seurata!??? Vaikka ovella olisi seissyt kolme tarkastajaa ja kaheksan poliisia ilman kotietsintälupaa, ei ketään olisi tarvinut päästää sisälle. On siis totta, että riittää kun toteaa ovenraosta, ettei ole tv:tä ja laittaa oven kiinni. Tosin, jos lupatarkastaja pyytää nähtäväksi tv-lupaan liittyviä papereita, ne on hänelle lain mukaan näytettävä.

        Tarkastajat joutuvat ilmeisesti turvautumaan poliisilla uhkailuun ja muuhun oveluuteen, että saisivat maksamatta jättäviä kiinni edes jotenkin. Laki kun ei heidän toimintansa tarkoitusta tunnu oikein tukevan. Kertokaa ihmeessä jos oon hirveen väärässä näissä asioissa tai jotain. Tuntuu ainaki kummalliselta, et miks ne tarkastajat sit kiertää, jos ne ei periaattees voi saada ketään kiinni?? Maksetaanko me tv-luvassa siitäki, et ne kiertää tyhjää toimittamassa ympäri Suomee? Tyyliin et, joka ovelta kuuluu vaan ettei oo telkkaria ja tarkastaja ei voi tehä asialle mitään? Oon myös jostain kuullu, et asuntojen peilaaminen ois Suomessa nykyään kielletty? Valaiskaa asiaa kaikki jotka paremmin tiiätte:)


      • kuin seisoa selkäseinää vasten
        tupupupuna kirjoitti:

        MITÄ TYÖTÖN IHMINEN TEKEE KAIKKI ILLAT JOS EI OLE TELKKAA ? MITÄ VOI MAKSAA 400 eurolla kuukaudessa ?
        LASKE ja mieti KÄRÄYTÄ jos omatuntosi vielä sallii !
        Rikkaat on eri asia!

        Tässä oli se mitä etsin! Niin, lapset tarvitsevat nykyaikana telkkaria, vanhukselle se on lähes ainoa "luxus" mitä elämässä vielä on. Kyllä köyhä jää entistä enemmän pimentoon jos vielä telkkarinkatselu kielletään. Hinta on kohtuuton! Se on enemmän kuin joku maksaa asunnostaan tai ravinnosta kuukaudessa. Kaikki eivät yksinkertaisesti pysty siihen enää. Voi miettikään kateelliset jotain muuta. Tee hyvä työ ja auta kanssakulkijaasi, tv-pomotko ovat niitä joille leivän suot? Autetaan mieluummin suomalaisia vähävaraisia kuin syydetään laboratoriovehkeitä ja röntgenlaitteita maihin joissa ne ruostuvat koska kukaan ei osaa käyttää niitä?


      • yh etsii työtä
        aikoinaan 250 yhtydenottoa kirjoitti:

        Aloita heivaamalla telkkari pihalle. Löytyy yllättäen aikaa tehdä muuta.

        Työtön voisi esimerkiksi hakea työtä?!? Kirjasto ja internet on loistava yhdistelmä siihen. Ihmettelen miten ihminen voi olla työtön Suomessa kun maassa on työvoimapulaa.

        Muita asiota mitä voi iltaisin tehdä. Mene kävelylle -ei maska mitää. Osta kirpparilta halvalla lautapelejä - kutsu ystviä kylään pelaamaan ja teillä on todennäköisesti erittäin hauskaa. Lainaa kirjoja - opit jotain uuttaa, ehkäpä saat (parempaa) työtä.

        Maailma on täynnä asiota mitä voit tehdä ilmaiseksi. Mikäli kuitenkin katsot televisiota - maksa kiltisti lupamaksu.

        Ymmärrän syyn köyhyyteen mikäli olet vammainen, eläkeläinen tai yksinhuoltaja pienellä lapsella. Vai onko sinulla jokin muu järkevä syy?

        En voi kuitenkaan ymmärtää että normaalissa kunnossa oleva "perus" ihminen voi olla köyhä ja/tai työtön. Työtä löytyy kunhan viitisii etsiä. Esimerkki yrityksemme on jo 6kk etsinyt myyntiedustajaa. Palkka on hyvä, tuotteet erinomaisia, auto- ja puhelinetu jne. Sopivaa henkilö emme ole vielä löytäneet mikä tuntuu hullulta koska ainoa oikea vaatimuksemme on into tehdä työn tekeminen kyllä oppii. Ongelmana tuntuu olevan että työntekijä joutuu "tekemään työtä" 8 tuntia työtä palkkansa eteen.

        Jaa, kerrotko missä päin tämä vapaa paikka on? Minulla on tiedossa teille työntekijä joka on etsinyt vakipaikkaa kauan. Hän on 26-vuotias, autokortiton (ei varaa), monikulttuurisesta perheestä, ohjelmapalveluiden tuottajan paperit taskussaan, ruotsinkielentaidoton (englanti sujuu erinomaisesti), yhden lapsen äiti jonka päivähoitoasiat ovat kunnossa syksystä alkaen. Pelkää ettei löydä paikkaansa yhteiskunnassa eikä saa vakituista työtä. Hän tulee teille mielellään töihin 8 h / vrk jos kelpaa tuolla "into"-kriteerillä????


      • tiedon puutetta
        iiiiiiiiiii kirjoitti:

        Kävipä näin, että tarkastaja oli ilmestynyt lupaa maksamattoman tuttavani oven taakse ja kysynyt onko tv:tä ja miten on luvan laita. Tuttavani oli kieltänyt omistavansa tv:tä ja tähän tarkastaja oli todennut tulevansa hetken päästä poliisien kanssa tarkistamaan asian. Tuttavani oli säikähtänyt ja antanut periksi ja maksaa nyt kaksinkertaisia eriä tv-lupamaksua niin kauan, että maksamatta jääneet erät (vuosia) on maksettu. Tuttavani olisi voinut välttyä koko sopalta jos olisi tiennyt, mitä laissa sanotaan tv-lupa tarkastajien toiminnasta: Ensinnäkään lupatarkastaja ei ole valtion viranomainen, eikä tarkastajaa siis tarvitse päästää sisälle asuntoon. Poliisi, jolla tarkastaja uhkaili, sen sijaan on valtion viranomainen, mutta poliisiakaan ei tällaisessa tapauksessa tarvitse päästää asuntoon. Poliisi tarvitsee nimittäin kotietsintäluvan, mikäli etsii asunnosta tiettyä esinettä/todistusaineistoa jne tässä tapauksessa siis tv:tä. Kotietsintäluvan poliisi voi saada vain, mikäli talon asukasta epäillään rikoksesta, josta voi seurata vähintään 6kk vankeutta. Ja lisäksi kotietsintälupaa pitää hakea ties mistä tuomareilta, eikä tässä tapauksessa tarkastaja olisi millään voinut tulla "hetken päästä poliisien kanssa tarkistamaan asuntoa". Lupaa tuskin saa "hetkessä" pitäähän luvan saamiseks olla kunnon näyttö rikosepäilystä ja lisäks hakemuksen käsittely vie aikaa. Ja tuskin luvan maksamatta jättämisestä kuutta kuukautta vankeutta voi seurata!??? Vaikka ovella olisi seissyt kolme tarkastajaa ja kaheksan poliisia ilman kotietsintälupaa, ei ketään olisi tarvinut päästää sisälle. On siis totta, että riittää kun toteaa ovenraosta, ettei ole tv:tä ja laittaa oven kiinni. Tosin, jos lupatarkastaja pyytää nähtäväksi tv-lupaan liittyviä papereita, ne on hänelle lain mukaan näytettävä.

        Tarkastajat joutuvat ilmeisesti turvautumaan poliisilla uhkailuun ja muuhun oveluuteen, että saisivat maksamatta jättäviä kiinni edes jotenkin. Laki kun ei heidän toimintansa tarkoitusta tunnu oikein tukevan. Kertokaa ihmeessä jos oon hirveen väärässä näissä asioissa tai jotain. Tuntuu ainaki kummalliselta, et miks ne tarkastajat sit kiertää, jos ne ei periaattees voi saada ketään kiinni?? Maksetaanko me tv-luvassa siitäki, et ne kiertää tyhjää toimittamassa ympäri Suomee? Tyyliin et, joka ovelta kuuluu vaan ettei oo telkkaria ja tarkastaja ei voi tehä asialle mitään? Oon myös jostain kuullu, et asuntojen peilaaminen ois Suomessa nykyään kielletty? Valaiskaa asiaa kaikki jotka paremmin tiiätte:)

        Tv-luvan tarkastajaa EI TARVITSE PÄÄSTÄÄ SISÄLLE, ja hänellä ei ole minkäänlaista kotietsintälupaa.
        Tv-luvan tarkastajat ovat useimmiten jo eläkkeelle jääneitä entisiä poliiseja ja toimivat provisiopalkkaisina. Jos saavat käräytettyä luvattoman tv-katselijan, niin siitä kilahtaa euroja palkaksi. Ja poliisilla uhkailut on ihan huu haata.


    • .............

      ...............

    • Saksalaismallia.

      Voisinko ilmoittaa ihmisistä jotka kärsivät ummetuksesta.? Sillä onhan paskaverokin maksettava..!!

    • Snipe,

      Luuraako ne sun telkkua..??

    • ovisilmästä

      tai ihan autonrengaskin käy

    • Ilmiantaja

      olen ilmiantaja, ilmiannan luvattomia tvn katsojia, mutta se on vaikeaa. Sukulaiset ja tuttavat on kyllä käräytetty.
      Nyt käräyttelen jalkakäytävällä pyöräileviä, jalankulkijoita jotka kävelevät muualta kuin suojatien kohdalta tai punaisia päin. Tänään käräytin samassa talossa asuvan 9 -vuotiaan joka oli yksin hississä.
      Kyllä on elämä nyt helppoa ja taas parani maailma. Kyllä kyttääminen ja ilmiantaminen on kivaa!

    • jpe.

      Unohdin maksaa tv-lupalaskun eräpäivään mennessä ja seuraava lasku olikin jo korotettu. Tästä suivaantuneena irtisanoin samantien luvan ja laitoin laajakuva tv:n kiertoon:) Miksi muuten ei tullu huomautuslaskua niinku muissa laskuissa?!. Jos olisivat huomauttaneet niin olisin voinu olla edelleenkin uskollinen maksaja, mutta ihan periaatteesta sanoin sen luvan irti.

      Nyt olen ollu jo kaksi vuotta ilman tv:tä ja en ole kaivannu. Voi ne salkkakarit ym. katsoo jossain muuallakin;)

    • kyttääjä,,

      video kuvaa luvaton tv katsoja hänen omassa asunossaan mutta muista kysyä ensin lupa muuten tulee kotirauhan häirinnästä syyte kun lupa on myönnetty kirjallisena tai nauhoitettuna esim . sanelu koneelle muista ilmoittaa alussa ettäö keskustelu nauhoitetaan .. sen jälkeen voit toimittaa todisteen lakia rikkojasta esim poliisille muista ilmoittaa oma nimi ,,, sillä huomaa,, nimetön käräyttäjä on pelkuri ja säälittävä. muista myös ilmoittaa käräytettävälle että aiot käräyttää tai käräytit hänet .. huomaa että kuvaus kannattaa tehdä noin kk ennen ettei syylinen voi väittää että hankki tv juuri .. todisteeksi käy esim kuvaaminen uutisten ollessa päällä jne eli onnee yritykseen ..

      • Zigger

        Voipi olla että poliiseja ei suuremmalti kiinnosta jos naapuri katsoo telkkaria maksutta =) Ja koko tv-lupa käytäntö on aivan älytön koska miksi maksaa ylen surkeista kanavista joista kumpaakaan ei tule koskaan katsottua. Digiaikaan siirtyessä pitäisi olla mahdollisuus saada valita haluaako maksaa tv-luvan ja katsoa ylen kanavia vai ei.


    • lkajsfdhlksaj

      miksi maksaa tv lupa maksu kun ei edes katso niitä kanavia josta se pitäisi maksaa??? ja se on muutenkin aivan turhan kallista,kuten moni muukin tässä vero paratiisissa!!!!!!!

    • Televisiotappi

      Itse maksoin vasta vuosien jälkeen tv-luvan, jolloin olin jo säästänyt tuhansia euroja ja markkoja.

      Tarkastaja tuli ovelle ja kirjoitti 60€ "sakkolapun" ja normaali maksaminen alkoi. Plussalle jäin.

      Eli mahdollisimman pitkään kannattaa venyttää maksua.

      • pökö

        ite kerkesin olla vaan puoli vuotta maksamatta sitte tuli tarkastaja.. ei siinä paljon plussalle jääny..


      • sisään????
        pökö kirjoitti:

        ite kerkesin olla vaan puoli vuotta maksamatta sitte tuli tarkastaja.. ei siinä paljon plussalle jääny..

        olit vissiin aika UNTAMO!!!!


      • AkeTo

        Narauttaminen on mielestäni kuvottavaa, mutta toisaalta, kun tämänkin vastauksen lukee täytyy
        todeta, että jokossa on aina pummeja jotka menevät aina sieltä mistä aita matalin.
        Yleensä kysessä samat tyypiit jotka valittavat,kun yhteiskunta ei maksa kaikki heidän laskuja....
        Tv-maksu osaksi verotusta niin tämäkin homma hoituu


    • Televisiotapitus

      Itse maksoin vasta vuosien jälkeen tv-luvan, jolloin olin jo säästänyt tuhansia euroja ja markkoja.

      Tarkastaja tuli ovelle ja kirjoitti 60€ "sakkolapun" ja normaali maksaminen alkoi. Plussalle jäin.

      Eli mahdollisimman pitkään kannattaa venyttää maksua.

    • ///

      Itse olen syyllistynyt myös samaan noin 10 vuotta sitten, mutta sanktiot kärsittyä kantani on seuraava: TV-lupa on täyttä Suomalaisten alistamista!!! Itse maksan maksukanavaista jo 45 € kuussa niin tuo tv-lupa on suoraan sanottuna suolesta, koska en Yleä katso kuin korkeintaan 1- 4 tuntia kuukaudessa ja siitä tv-lupa maksu on aika suolainen.
      Minun mielipide on et jos viranomaiset haluaisivat periä minusta aivan turhaa tv-lupa maksua voisi melkein joka kotiin sen laskun lähettää, koska televisio taikka useampikin löytyy varmasti noin 96% talouksista.

    • Annahan olla

      Niin roskaohjelmaa ja maksat kevyestä tv-työstä huippupalkkioita.

    • lupatarkkailija

      kuinka kehtaat,et ikinä avaa ovea kun käyn oves takana,tiedän et sul ei ole lupaa.

      • Sillä ei ole itselläkään lu...

        Tää voimailijajätkä asuu Pohjois-Suomessa eräässä kaupungissa, ja sillä itelläkään ei ole lupaa. Silti se kehtaa kutsua itteään rehelliseksi mieheksi.

        Oikeasti se on täys akka, ja hermotkin sillä menee helposti, muutama pahoinpitelysyyte ollu takana..


    • busa

      noita tarkastajan renttuja ravannut oven takana,mutta siellä myös pysyvät...Vain idiootti maksaa lupaa...

    • Miss Ann Thrope

      Ihan kgp-meininkiä semmoinen ilmoittelu.

    • ilmiantaja

      Neuvon sinua, kunhan annat osoitteesi ensin. Tämän jälkeen myyn tietosi naapureillesi sekä "ystävillesi" jotka haluat ilmiantaa..

    • sun kanssas

      taidat olla yx niistä ja vituttaa ku et ookaa ainoo pidä ny suus kii ja mee sängyn alle piiloo ettei lupatarkastaja vaa nää sua!!!!!!!!!!!!!

      • minä vaan

        Hih, melkein alkoi naurattamaan, kun luki näitä vastauksia. Suurin osa tv-luvan puoltajista puhui asiallisesti, kun taas nämä tv-luvan vastustajat eivät osaa aina edes näköjään kirjoittaa... :) ...

        Ilman telkkariakin pärjää hyvin. Itselläni ei ole TV:tä ollenkaan, joten minulle on aivan sama käykö tv-lupatarkastaja vai ei. Sarjat saa DVD-bokseina kaupasta, uutiset näkee netistä (jopa leffoja ja dokumentteja voi katsoa sieltä) ja urheilutuloksetkin näkyvät netissä. :)

        Tämän keskustelun perusteella herää pienoinen epäilys, että nämä, ketkä eivät maksa tv-lupaansa ja vielä kerskuvat sillä, eivät taida maksaa paljoa muutakaan...

        Aloittaja, minun puolestani saat ilmiantaa loiset aivan milloin tahansa. Siinäpähän sitten kiroilevat laskujensa kanssa, oma vika. Ei olisi kannattanut mennä kerskumaan.


      • ilmiantamista
        minä vaan kirjoitti:

        Hih, melkein alkoi naurattamaan, kun luki näitä vastauksia. Suurin osa tv-luvan puoltajista puhui asiallisesti, kun taas nämä tv-luvan vastustajat eivät osaa aina edes näköjään kirjoittaa... :) ...

        Ilman telkkariakin pärjää hyvin. Itselläni ei ole TV:tä ollenkaan, joten minulle on aivan sama käykö tv-lupatarkastaja vai ei. Sarjat saa DVD-bokseina kaupasta, uutiset näkee netistä (jopa leffoja ja dokumentteja voi katsoa sieltä) ja urheilutuloksetkin näkyvät netissä. :)

        Tämän keskustelun perusteella herää pienoinen epäilys, että nämä, ketkä eivät maksa tv-lupaansa ja vielä kerskuvat sillä, eivät taida maksaa paljoa muutakaan...

        Aloittaja, minun puolestani saat ilmiantaa loiset aivan milloin tahansa. Siinäpähän sitten kiroilevat laskujensa kanssa, oma vika. Ei olisi kannattanut mennä kerskumaan.

        loisissa on? Nehän niitä lupia makselee kuset housuissa. Toisilla taas on munaa vastustaa rahastusta =)


    • Kivat sulle

      Jos joku tekisi minusta nimettömän ilmiannon niin se henkilö leikkii kyllä silloin aika pahasti elämällään. Yleisesti ottaen en käsitä miksi joku haluaa vaarantaa terveytensä ja henkensä muutaman sadan euron takia? Kummallista kiusantekoa kun pitää puuttua toisten ihmisten tekemisiin. Ihan perisuomalaista kateutta. Jos itsellä on asiat huonosti, niin silloin pitää muillakin olla asiat huonosti.

    • Karvinen33

      Se on helppo vouhottaa kotona tietokoneen takana nimettömänä kun vielä äitikin ostaa kokikset ja laittaa ruoat. Mutta enpä usko että pystyt tekemään minkäänlaista ilmiantoa omalla nimelläsi. Katsos tosielämässä moni asia on erilaista kuin virtuaalisessa. Voi tulla oikeesti turpaan.

    • Nimetön

      sonnasta, mitä teeveestä tulee vielä maksaakki? VOI KIASUS. Tv tarjonta on kutistunut lähes olemattomiin, viimesenä huippuna oli pistää ylex telkkariin,kuka sitäki paskaa enää telkkarista haluaa katsoa? Häviäis radiosta kans saman tien. Itse jo poistin tuon yle sucks kanavan, sen jälkeen, kun lätkän mm loppui. Ennen yle 24:ltä sentään tuli kiinnostavia dokumentteja, ja asia ohjelmia. Entäs muut kanavat?
      Idols, tanssii turhien kanssa, salatut elämät, kauniit ja rohkeat yms. kiinnostaa joo vitusti
      ton tyyliset paskat. Laskin tossa jokin aika sitten, että viikossa tulee nykyään alta 10 katsottavaa ohjelmaa, jos se suhteutetaan tv lupa maksun hintaan, on se aivan liikaa! Pitäis olla sellanen systeemi, mitä katsot, siitä maksat, ettei joudu maksamaan ylimääräistä.

    • voi voi

      on sulla kuule murheet,mee mieluummin vahtiin rattijuoppoja kaahareita ym tappajia jotka potkii toisia huvikseen voit kokee yllätyksen sillä todellinen maailma on seinien ulkopuolella. ja se on jotain muuta ku netti ota larkut mukaan ettei tuu itku.

    • Älä ummista silmiäsi tai se...

      Jos Suomessa toteutuisi ilmiantojärjestelmä ja julkinen kidutus niin perättömälle ilmiantajalle vaan kuula kylmästi kalloon niin loppuu ne kostonhimoiset kantelut. :D

      • Järjestelmä...

        ...Jos Suomessa toteutuisi ilmiantojärjestelmä...

        Sehän toimii jo. Onhan paljon ilmiantopuhelimia, joihin voi soitella nimettöminä.

        Työttömien kohdalla ilmiantojärjestelmä on toiminut jo pitkään. Kun joku keksii jonkun jutun työttömästä ja ilmoittaa siitä työkkäriin, niin työkkäri lähtee oitis toimiin ilmiannon perusteella.

        Jos työtön ei pysty osoittamaan sitä, että ilmianto on väärä, työtön häviää jutun. Olen työskennellyt alalla ja tiedän siksi, miten homma toimii.

        Esimerkki elävästä elämästä: työtön häpesi työttömyyttään ja lähti siksi edelleen joka päivä ennen kahdeksaa liikkeelle ja palasi vasta neljän jälkeen. Naapuri soitti työkkäriin asiasta. Työtön ei voinut osoittaa, ettei käynyt työssä. Se oli tukien menetys. En muista, miten asiassa kävi valitusasteissa.

        Itsellenikin tuli kerran ilmiantopuhelu. Se soitettiin eräästä Kelasta. Soittajan äänikin oli luihu. Minä tietysti 'unohdin' tuollaisen puhelun (minusta ilmiantaminen on vastenmielinen ilmiö). Kerroin työkaverilleni hämmästyneenä puhelusta. Kävi ilmi, että hän oli saanut useampia vastaavanlaisia puheluja.


    • Katala ihminen

      Mitäs jos ei päästä tarkastajaa sisään, vaikka avaa oven? Väittää ettei ole koko toosaa. Miten he mitään todistelee?? Mikäli tarkastaja lompsii ovelle, en päästä sisään. Kerron olevani Lestadiolainen Oulusta. Eihän he saa edes telkkaria omistaa?!

    • Nimetön

      Tarkkaile myös naapureitasi. He ovat mahdollisesti myös syyllistyneet samaan rikokseen. Ylen ohjelmatarjonta on niin laadukasta, että asiasta on syytä soittaa välittömästi numeroon 112. He lähettävät joukkoja paikalle suorittamaan pidätyksen.

    • Realisti..

      Kiva lukea,kun kaikki ärisee rinta pystyssä maksamattomuuttaan, ja kuitenkin sitten piileskelee sängyn alla tv kainalossa aina kun ovikello soi.Jos kerran olette sitä mieltä että se on turha maksu,(mitä se kyllä onkin) niin päästäkää se tarkastaja sisään ja näyttäkää tv ja sanotte sille että en maksa paska ohjelmista,,silloin olette oikealla asialla,kovat "jätkät" ei piileskele,,tai sitten vaan maksaa..

      • läheinen

        Minulla on muutamia tuttavia, jotka ovat yksinhuoltajia. Toinen opiskelee, toinen on kotona lasten kanssa. Ei tulisi ikinä mieleenkään tehdä niin ilkeää temppua, että ilmiantaisin heitä, kun tiedän telkan olevan lapsiperheille tärkeä, ja taitavatkin katsoa lähinnä muita kuin ylen kanavia.
        Hehän elävät jo köyhyys rajan tuntumassa. tv-lupamaksu on aivan kohtuuton monelle.
        Olen myös sitä mieltä, että sitä mitä katsoo, niin siitä voisi maksaakin.


    • ykx kulkija

      Tiedän lukemattomia talouksia joilla ei ole VARAA maksaa nykyistä TV-lupaa. En milloinkaan ilmiantaisi näitä. Mielestäni nykyaikana tv-lupa voisi sisältyä verotukseen ja ne jotka eivät halua sitä maksaa tai joilla ei ole tv:tä korjatkoon veroilmoituksensa. Maksakoon sossu TV-luvat ja tietokoneet vähävaraisille. Menisi oikeisiin osoitteisiin jotain tarpeellistakin eikä vaan kapakoissa kurkusta alas tai pelihimojen tyydyttämiseen.

      • Läheinen

        Loppujenlopuksi Tv-luvassa on kyse ihan pikku summista, kun verrataan vaikka joidenkin isojen yhtiöiden pomojen veronkiertoihin yms. huijauksiin.
        Tv-lupa tuloihin ja katseluun suhteutettuna on hyvä ratkaisu.


      • gfh

        ilmaisia tv-lupia ei ole. ilmaisia lounaita ei ole , aina joku maksaa..


    • ei maksa

      Niin silloinhan todennäköisesti kaikilta ryhdyttäisiin perimään veroluonteista maksua, oli TV tai ei. Esim. Tietoliikennemaksu. Jos omistat puhelimen, tv:n, radion, tietokoneen, autoradion tahi rautalangan pätkän jota voisi teoriassa käyttää antennina, tulisi maksu maksaa. Joten voisivat nämä vapaamatkustajat olla hivenen kiitollisia niille, jotka maksavat.

    • faktaa saatana

      Niin kauan kuin luvalla kustannetaan vain yleä (ja lähetyksistä 1/3 fst:tä jota en ole IKINÄ katsonut!) en maksa senttiäkään.
      Tiesittehän että mtv3, nelonen, subtv, jne eivät saa lupamaksusta mitään?

      • rölööllö

        MTV3 yms. tienaavat mainoksilla.

        YLE taas perii viattomilta ihmisiltä satoja euroja, ja edes ylen kanavilta ei tule sen parempaa ohjelmaa. Taitavat nekin rahat mennä herrojen persauksiin ja uusiin ydinvoimaloihin


    • Ei lupaa.

      Tosin ei TV:tä, mutta digiboksi on ! Pitääkö biksista maksaa lupa `?

    • ilmiantamaan!

      Täällä kommentoivat salakatsojajuntit eivät takuulla tulisi päivääkään toimeen ilman TV:stä tulevaa viihdepuuroa.

    • Orankimies

      Omistan puhuvan lehmän. Tarviiko niihin jonkunlaisen luvan? Kaikki alkoi ystävyyssuhteesta, mutta nyt se on asunut täällä jo 13 vuotta.

    • myös rehellinen

      hyvänen aika.eikö sinulla ole elämää,vai uskotko kaikki mitä sinulle kerskutaan?minkä taakseen jättää,sen edestään löytää..!kyllä paha saa palkkansa,mutta jos haluat elää ilman vihamiehiä,niin jättäisin sinuna ilmoittamatta.......!huh huh !luvan maksaneena saa elää ja olla rauhassa,miksi hankkia ongelmia ehdoin tahdoin?mieti monta kertaa ilmoitatko vai etkö?????????itselläni lupa-asiat kunnossa,se riittää.

    • LUVATON

      Kyllä ne tarkastajat tietää missä talouksissa ei ole lupaa... Niitähän ne käy kyyläämässä listojen kanssa...

    • BG38

      kuin sinä pitäisi hävittää täältä,jos tietäisin että olisit naapurini niin saisit rehellisesti sanottuna turpaan.Mua ei liikuta pätkääkään muitten asiat vaikka mulla tv lupa on.

    • Nimetön

      Onko omatunto vaiennut näin monilla ? Jumala ei halua ilmiantajia vaan sisäisen kontrollin. San.25:9 Ilman telkkaria voi elää omaa elämää.

      Make

      • Santte75

        Jos et katso yleisradion ohjelmia, et ole varas. Varas on sellainen, joka ottaa toisen omaa luvatta. Tv-lupahallinto pakkolaskuttaa ihmisiltä yleisradion televisio-ohjelmien katsomisesta, vaikka suurin osa varsinkin nuorista vähät välittää koko kanavista.


      • sillä siisti

        no niin pitihän se arvata että joku raamatuntutkija, se piti tähänkin kirjotteluun seota.


    • lupiis

      vmts apina

      • sijottaja

        Kuinkas paljon tää tv-lupa sitten vuodessa maksaa?


      • Justus123
        sijottaja kirjoitti:

        Kuinkas paljon tää tv-lupa sitten vuodessa maksaa?

        Sillä ei edes ole väliä. Jokainen euro, joka on varastettu sinulta on liikaa.


    • ---

      onpa sinulla paljon aikaa käsissäsi kun jaksat tommoisia pohtia. Anna muiden hoitaa omat asiansa, ja hoida itse vain omasi.. Mitä se sinulle edes kuuluu/ sinun elämääsi hankaloittaa onko jollain lupaa vai ei.

    • +++
      • Justus123

        Yleisradio on suurin loinen. Ihmiset eivät halua katsoa heidän ohjelmiaan, mutta jostain kumman syystä muiden kanavien katsominen vaatii maksun YLElle.

        Emme halua asua Stasin valvottavina DDRssä emmekä stasimaisessa Suomessa.

        Perättömän ilmiannon voi viedä oikeuteen. Viestintävirasto on velvollinen kertomaan, mistä osoitteesta perätön ilmoitus tehtiin.

        Naapurin tekemät ilmoitukset voi milloin tahansa perua numerossa (09) 6966 500. Web-ilmoitukset eivät ole juridisesti päteviä, sillä niihin ei liity allekirjoitusta.


      • löydät

        katsomalla peiliin, arvon avuton provoilija :D Hyvin näkyy propaganda uppoavan näihin lampaisiin kun jaksavat samoja paskapuheita vikistä aika ajoin. Muiden asioihin sekaantuvat no-liferit ovat säälittävimpiä loisia mitä voi kuvitella.


      • +++
        löydät kirjoitti:

        katsomalla peiliin, arvon avuton provoilija :D Hyvin näkyy propaganda uppoavan näihin lampaisiin kun jaksavat samoja paskapuheita vikistä aika ajoin. Muiden asioihin sekaantuvat no-liferit ovat säälittävimpiä loisia mitä voi kuvitella.

        eikä tarvitse olla aina ovisilmään kuikuilemassa pelko perseessä, että onko lupatarkastaja.
        Mukavampaa, kun ei tarvitse ovea pelätä.


      • Justus123
        +++ kirjoitti:

        eikä tarvitse olla aina ovisilmään kuikuilemassa pelko perseessä, että onko lupatarkastaja.
        Mukavampaa, kun ei tarvitse ovea pelätä.

        Sen verran on raakalaisia liikenteessä, että ovea ei sovi avata tuntemattomille, oli se kuka hyvänsä. Nykyään lähes kaikilla on kännykät, joten ovikellot voidaan lopettaa tarpeettomina.


      • tarkastajaa
        +++ kirjoitti:

        eikä tarvitse olla aina ovisilmään kuikuilemassa pelko perseessä, että onko lupatarkastaja.
        Mukavampaa, kun ei tarvitse ovea pelätä.

        Minkä takia pitäisi tarkastajaa pelätä vaikkei maksaisikaan lupaa? Ei ole mitään syytä.


      • minullakin
        +++ kirjoitti:

        eikä tarvitse olla aina ovisilmään kuikuilemassa pelko perseessä, että onko lupatarkastaja.
        Mukavampaa, kun ei tarvitse ovea pelätä.

        varaa maksaa se maksu. Ei tässä rahan puutteesta olekaan kysymys vaan periaatteista =) Ja miksi niitä kyyliä pitäisi pelätä? Pelkäätkö kaupustelijoita ja kerjääjiäkin? Samaa sakkia kyylien kanssa.


      • .....
        löydät kirjoitti:

        katsomalla peiliin, arvon avuton provoilija :D Hyvin näkyy propaganda uppoavan näihin lampaisiin kun jaksavat samoja paskapuheita vikistä aika ajoin. Muiden asioihin sekaantuvat no-liferit ovat säälittävimpiä loisia mitä voi kuvitella.

        Verot, TV-lupa, armeija, koulu, töissä käynti - kaikki jurppii, mutta samalla pitäisi palveluita tulla ensimmäisestä vaatimuksesta, ja toisten maksamana.


      • nielee
        ..... kirjoitti:

        Verot, TV-lupa, armeija, koulu, töissä käynti - kaikki jurppii, mutta samalla pitäisi palveluita tulla ensimmäisestä vaatimuksesta, ja toisten maksamana.

        kaiken ylen suoltaman propagandan mitä eteen tupsahtaa. Mahtaa vituttaa kun ei omia aivojaan osata tuon vertaa käyttää.


      • Justus123
        ..... kirjoitti:

        Verot, TV-lupa, armeija, koulu, töissä käynti - kaikki jurppii, mutta samalla pitäisi palveluita tulla ensimmäisestä vaatimuksesta, ja toisten maksamana.

        Luuseri on taide-elokuvia yksin katsova hemmo, joka haluaa virkavallan pakottavan muut intohimonsa maksumiehiksi pakottamalla mainostelevisioiden katsojat yle-luvan haltijoiksi.


    • Vinguttaja v

      ...tarkastajaa lain mukaan. Kotirauhaa ei mikään tarkastaja saa rikkoa ilman suostumusta.
      Poliisi voisi hakea kotietsintälupaa vain rikokseen, josta olisi seurauksena vähintään 6kk vankeutta. Tämä ei ole sellainen rikos.
      Tarkastajat ja poliisit tämän tietty tietääkin,
      eivät paljon mainosta.
      Olen töykeästi kerran antanut lähtöpassit
      tarkastajalle kynnykseltä, ei mitään seuraamuksia.

      • Justus123

        Voit myös antaa porttikieltoja tarkastajille. Sen jälkeen ovikellon soitto voidaan tulkita kotirauhan häirinnäksi.


    • AQuu

      Miksi ilmiantaisit jonkun joka ei ole maksanut? tuleeko maksu kenties sinun tilillesi? Mielestäni asia on jokaisen oma-asia johon ei tarvi ulkopuolisten puuttua (paitsi tv-lupatarkastajan) ja ei myöskään ole mitenkään hohdokasta kerskailla sillä että ei ole maksanut..
      Mutta onko jotenkin sinulta pois jos joku ei ole maksanu sitä maksua? minulta ei ole. Täytyy olla hyvin tylsää elämässä jos alkaa ilmiantamaan jonkun tv:n katselua, ymmärrän kyllä jos jonkun rattijuopon ilmiantaa koska se ei ole täydessä ymmärryksessä mitä tekee ja se on hieman vaarallisempaakin kuin tv:n katselu.
      Mukavia tv:n katselu hetkiä :)

    • varmasti

      vedä ittes narunjatkoks.ei tosiaan muuta tekemistä oo vai??kannattais ehkä hankkii ihan oma elämä.ei tarttis muitten elämää elätä,eiks niin.

      • 3465

        "Tähänkin liian helppo ratkaisu:TV-lupa pois kokonaan ja kanavat maksullisiksi tyyliin canal.Jaa miksi yle ei tätä tee? Siksi koska nyt on tarpeeksi iso lauma lampaita jotka maksaa mukisematta ja koko ajan nousee.
        Moni jättäisi nuo ylen kanavat ostamatta (minä ainakin) tulot putoaisi.
        Eikös nyt ole se digi-aika mitä kovasti mainostetaan?
        Yle lypsää lammaslaumaansa loppuun asti,tyhmät maksaa..

        Eikä sieltä tule kovin paljoa edes katsottavaa lätkän-mm ja ne voi kattoa kaverilla.
        tv-2 suurin osa ohjelmista svedu-pettereille.
        Sainpas avautua,luulen eikun tiedän että moni on kanssani samaa mieltä!"

        tätä asiaa ei paremmin voisi enää ilmaista...

        Minä jättäisin myös ylen ostamatta! on lupa.


      • irtisanonko luvan ?

        "Tähänkin liian helppo ratkaisu:TV-lupa pois kokonaan ja kanavat maksullisiksi tyyliin canal.Jaa miksi yle ei tätä tee? Siksi koska nyt on tarpeeksi iso lauma lampaita jotka maksaa mukisematta ja koko ajan nousee.
        Moni jättäisi nuo ylen kanavat ostamatta (minä ainakin) tulot putoaisi.
        Eikös nyt ole se digi-aika mitä kovasti mainostetaan?
        Yle lypsää lammaslaumaansa loppuun asti,tyhmät maksaa..

        Eikä sieltä tule kovin paljoa edes katsottavaa lätkän-mm ja ne voi kattoa kaverilla.
        tv-2 suurin osa ohjelmista svedu-pettereille.
        Sainpas avautua,luulen eikun tiedän että moni on kanssani samaa mieltä!"

        tätä asiaa ei paremmin voisi enää ilmaista...

        Minä jättäisin myös ylen ostamatta! on lupa.


    • ootpa

      pitääks immeisten olla noin kadei?? JOS OOT NIIN ? ILMOTA IHMEESSÄ! MITÄ HYÖDYT? MUT MEITÄHÄN ON!

    • AJATTELEVA mies

      Myönnetään, katson telkkaria luvatta. Mietitäänpäs, miten minä siitä hyödyn:

      Katson lähes päivittäin vain YLE:n uutisia (niitäkin loppujen lopuksi turhaan, sillä samat uutiset näkee netistä).
      Aina silloin tällöin tulee joku hyvä elokuva (jonka katsominen on tympäännyttävää, jos se tulee mainoskanavalta) ja pari sarjaa on, joita satunnaisesti seuraan. Tässä ne hyödyt, joita tällä "vapaamatkustamisellani" saan. Että jos joku "suoraselkäinen" ääliö haluaa minut ilmiantaa, niin antaa mennä vain.

      Minua ei hetkauttaisi vähääkään, vaikka koko perhanan Yleisradio kaatuisi huomenna. Jotta kokisin saavani lupamaksulle vastinetta, telkkarista pitäisi tulla ympäri vuorokauden hyödyllistä ja viihdyttävää ohjelmaa. Niin kauan kuin voin, aion kuitenkin ottaa irti senkin mitättömän ilon, jonka siitä puljusta saan. Lupamaksun suuruus ylittää railakkaasti sen tuoman hyödyn.

      Samalla kuitenkin pidättäydyn eräästä paljon yleisemmästä vapaamatkustamisesta. En kopioi musiikkia ilmaiseksi netistä, vaikka se kuinka helppoa olisi. Arvostan nimittäin muusikkoja paljon enemmän kuin Yleä.

    • Vieläkin

      Mutta pitkin hampain.Täytyy vain ihmetellä ylen palveluksessa olevien 3000 tuhannen työntekijän tuotosta mikä tv:n katsojille annetaan.Luulisi nykyiseen ohjelmatarjontaan riittävän 300 työntekijää.Uusintaa uusinnan perään,Amerikkalaisia hömppäelokuvia ja täyttä soopaa päivästä päivään.Katsottavaa ohjelmaa vain 10% tarjonnasta.Lupamaksussa on liikaa 90%.Lisäksi jatkuvia häiriöitä digilähetyksissä.Maksan kokoajan turhasta ja en saa juuri mitään vastinetta rahoilleni.Jos hinta-laatu suhde olisi näin huono yksityspuolella,menisi se pikavauhtia konkurssiin.

      • Nimimerkki

        Muistaakseni Nelosella ja kolmoskanavalla olisi yhteensä vain noin 10 prosenttia tuosta työntekijämäärästä mikä ylellä pyörii. Ja kuitenkin nämä kanavat lähettävät paljon kiinnostavampia ohjelmia kuin mitä yleisradio lähettää.


    • Yksi mikrosiru

      Sinulle suosittelisin. Pysy vaan omalla tontillasi. Ihmisillä on aivan riittävästi maksuja. Jos Sinulla on ylimääräistä. Tee lahjoituksia!

    • Loiset pitää hävittää

      Kummastuttaa se, että ihmiset puolustavat täällä fanaattisesti sellaisia siipeilijöitä, jotka eivät maksa tv-lupaa vaikka töllöä katsovatkin. Kysynkin hyväksyttekö te sen, että etuilen teitä kassajonossa, otan lehteni teidän postilaatikostanne, käytän pimeää työvoimaa, jotta teillä olisi korkeampi veroprosentti jne.
      Kyse on ihan samasta asiasta. Suuri osa tekee niinkuin on yhdessä sovittu ja osa loisii muiden kustannuksella. Tällaisilla ihmisillä on se harhakuvitelma, että valtio, kunta, yle ovat jotain ulkopuolisia. Minä nostan äläkän heti jos joku etuilee jonossa, samoin nostan äläkän heti jos joku ei maksa tv-lupaansa. Kyse ei ole mistään kyttäämisestä.

      • Lue läksysi

        Kannattaisi ottaa selvää asioista ennen kuin rupeaa mitään möläyttämään. Jos olisit sen tehnyt tietäisit että tv-maksu pitää maksaa vaikka vain omistaisi vastaanottimen eikä käyttäisi sitä. Ja vaikka katsoisi vain satelliittilähetyksiä pitää tv-lupa olla maksettuna vaikka Yleisradion kanavia ei sattuisikaan katsomaan. Etuilu kassajonossa ja toisten postin varastaminen sen sijaan ovat täysin eri asioita eikä niitä voi lainkaan rinnastaa toisiinsa. Maailma ei ole mustavalkoinen vaikka eräät niin luulevatkin.


      • Utelias toljotus, yksinpuhelu

        Minua etuillaan usein kauppajonossa. Joskus se ärsyttää, joskus katselen kaljalta ja pissalta haisevaa laitapuolen kulkijaa säälien enkä kehtaa edes ärsyyntyä. Makselin aikanaan lupamaksun silkasta herran pelosta, nyt ei tarvitse. Olen pitkälti sitä mieltä että suurin osa populasta toimii annettujen lakien puitteissa ja ne ketkä eivät toimi niin siihen on syynsä. Yleensä varattomuus. Ottakoon tv-lupamaksutarkastajat syyniinsä ensin vaikkapa maahanmuuttajat (eivät ota koska lupamaksu siirtyy silloin vain sossun kustannettavaksi niinkuin kuuluisikin). Luvattomat tv:t saa esiin katsomalla vain parvekkeille, siellä on nähkääs satelliittiantennit jotka juoruavat luvattomat katselijat. Käydään sen jälkeen sitten kantaväestön vähäosaisiin kiinni. Vau miten miehekästä! JOS oku kadehtii maahanmuuttajan tai vähävaraisen tv:n katselua tai asuntoa, autoa tai muuta "ilmaiseksi ja vääryydellä" saatua etuutta niin siitä vaan. Mikähän maailmasta on tehnyt näin ihanan paikan elää? Olisiko mitenkään mahdollista kulkea täällä toinen toistaan tukien eikä tappouhkauksia ladellen? Mitä päässäsi kulkee? Virtaako korviesi välissä sappi?


      • ======

        Kerropa yleisradion loinen, mitä tekemistä toisten postin varastamisella, kassajonossa etuilulla jne. on tv-maksun maksamattomuuden kanssa? Vaikka joku ei maksa lupaa, ei sitä kukaan hänen puolestaan maksa. Ja aivan turha itkeä sen vanhan propagandan "kun yks ei maksa ni muut maksaa niinku enemmän niinku" turvin. Jos vähänkään saisit herneaivoosi liikettä, tajuaisit, etteivät lupamaksut laske vaikka koko kansa makselisi paskat housuissa tällaisia surkuhupaisia lupia. Säälittäviä nämä muiden asioihin nokkansa työntävät, elämättömät yle-fanaatikot.


      • Joko maksan tai sit en

        Heihei sulla viiraa ilmeisesti pahasti tuolla pääkopassa. Minä nostan äläkän siitä minä nostan äläkän tästä. Sinähän ihme vanhapiika olet, sut pitäis hävittää sen takia koska olet täysin hyödytön
        Eli MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ pyöriikö päässäsi muuta kuin minä...URPO!!!!!!!


      • itsellinen
        Utelias toljotus, yksinpuhelu kirjoitti:

        Minua etuillaan usein kauppajonossa. Joskus se ärsyttää, joskus katselen kaljalta ja pissalta haisevaa laitapuolen kulkijaa säälien enkä kehtaa edes ärsyyntyä. Makselin aikanaan lupamaksun silkasta herran pelosta, nyt ei tarvitse. Olen pitkälti sitä mieltä että suurin osa populasta toimii annettujen lakien puitteissa ja ne ketkä eivät toimi niin siihen on syynsä. Yleensä varattomuus. Ottakoon tv-lupamaksutarkastajat syyniinsä ensin vaikkapa maahanmuuttajat (eivät ota koska lupamaksu siirtyy silloin vain sossun kustannettavaksi niinkuin kuuluisikin). Luvattomat tv:t saa esiin katsomalla vain parvekkeille, siellä on nähkääs satelliittiantennit jotka juoruavat luvattomat katselijat. Käydään sen jälkeen sitten kantaväestön vähäosaisiin kiinni. Vau miten miehekästä! JOS oku kadehtii maahanmuuttajan tai vähävaraisen tv:n katselua tai asuntoa, autoa tai muuta "ilmaiseksi ja vääryydellä" saatua etuutta niin siitä vaan. Mikähän maailmasta on tehnyt näin ihanan paikan elää? Olisiko mitenkään mahdollista kulkea täällä toinen toistaan tukien eikä tappouhkauksia ladellen? Mitä päässäsi kulkee? Virtaako korviesi välissä sappi?

        Onko tosiaan n 100 euroa liikaa sinulle suomalainen?
        Hävettää ajatella, että 100 euroa vuodessa on liikaa tv-ohjelmasta. Ylen kanavilla voipi hieman sivistääkin itseään tai tuntea itsensä sivistyneeksi....


      • ne niitä
        itsellinen kirjoitti:

        Onko tosiaan n 100 euroa liikaa sinulle suomalainen?
        Hävettää ajatella, että 100 euroa vuodessa on liikaa tv-ohjelmasta. Ylen kanavilla voipi hieman sivistääkin itseään tai tuntea itsensä sivistyneeksi....

        ylen paskaohjelmia tölläävätkin että tuntisivat olonsa edes keskivertoa fiksummaksi :D Näköjään huonolla menestyksellä.. Onko ongelmasi luetun ymmärtämisessä vai ummistatko vain silmäsi ja korvasi tosiasioilta? Kuvitteletko reppana tosissasi että ihmiset jättävät maksamatta rahan puuteen vuoksi? Kyse on valtaosalla periaatteista. Lue aiempia ketjuja ettei tarvitse tietämättömänä täällä vikistä asioista joita on käsitelty jo monessa aiemmassakin ketjussa.


      • haista sinä paska

        Sä olet niitä niuhottajia jota soittavat heti poliisille kun joku ohittaa motarilla ylinopeudella tai kun joku kävelee päin punaisia aamukiireessä. Minä teen noista kumpaakin, itse asiassa myös tänä aamuna. Kävelin päin punaisia omavaltaisen omatoimisesti. Enkä aio jatkossakaan noudattaa niitä lakeja joita sinä vaadit noudattamaan. Enkä maksa muuten tv-lupaa.


    • Admira

      voit ilmiantaa, mutta tarkastajaa ei ole pakko päästää sisälle. Ja mistä sinä edes oikeasti voit tietää onko jollain lupa maksettuna vai ei. Sotapa vaikka poliisille, niin kyllä sieltä numero kerrotaan. Saat sitten itsellesi oikein hyvän mielen.

    • Miksi siis maksaa?

      Nykyään televisiosta ei tule kuin uusintoja ja paskasarjoja, miksi siis maksaa lupaa?

      • Tallalei

        Muru, miksi verot pitää maksaa, miksi ruoasta otetaan alvit? Miksi päivähoito maksaa, miksi pitää itse kustantaa työmatkansa? Miksi Helsingin Sanomien lasku pitää maksaa?
        Siksi että yhteiskunta pyörii niin. Maksa aina laskusi jos sinulla on varaa siihen ettet saa maksuhäiriömerkintää joka vaikeuttaa myöhemmin elämääsi.


      • Justus123
        Tallalei kirjoitti:

        Muru, miksi verot pitää maksaa, miksi ruoasta otetaan alvit? Miksi päivähoito maksaa, miksi pitää itse kustantaa työmatkansa? Miksi Helsingin Sanomien lasku pitää maksaa?
        Siksi että yhteiskunta pyörii niin. Maksa aina laskusi jos sinulla on varaa siihen ettet saa maksuhäiriömerkintää joka vaikeuttaa myöhemmin elämääsi.

        Niinpä niin, maksa aina, jotta kukaan ei soimaisi. Tätä pelkoa hyödyntävät lukuisat vääriä laskuja lähettävät huijarit. Juuri sinun tapaisesi tulee herkimmin huijatuksi.

        Televisioluvan perusajatus on se, että maksat vain, jos katsot. Muuten koko järjestelmä olisi järkevintä toteuttaa verovaroin. Jos siis et katso YLEä, et ole moraalisesti velvollinen yhtään mihinkään lupaan.


      • yle on rosvo
        Tallalei kirjoitti:

        Muru, miksi verot pitää maksaa, miksi ruoasta otetaan alvit? Miksi päivähoito maksaa, miksi pitää itse kustantaa työmatkansa? Miksi Helsingin Sanomien lasku pitää maksaa?
        Siksi että yhteiskunta pyörii niin. Maksa aina laskusi jos sinulla on varaa siihen ettet saa maksuhäiriömerkintää joka vaikeuttaa myöhemmin elämääsi.

        lehtitilaus ruoka ym, ovat yleishyödykkeitä jotka tilataan ostetaan koska ne halutaan tarvitaan,ylen ohjelmat ovat pakkosyöttöä,joita en itse tarvitse/käytä koska katson dvt:tä tai kaapelikanavaa josta maksan.muuten korvaako yle ostamani digiboksin 550 euroa koska sitä ei nyt tarvitakaan näin aluksi ensi vuoden alkuun.kuka tietää jatkosta muuten miksi euroviisut nähtiin ympäri maailman diginä mutta ei suomessa?


    • sande77

      Kuule.. eiköhän ole parasta että huolehdit omasta luvastasi ensin.. jos ei sulla ole omaa elämää, että tosiaan jaksat kytätä toisten lupia, niin hakeudu hoitoon ja hanki elämä!

    • jos kiinnostaa

      miks ees ite maksat? ootko jotenkin parempi ihminen jos maksat jotain tv-lupaa? sitäpaitsi minulla ei ole velvoitetta maksaa, koska suurin osa tv-lupa maksuista menee ylelle, jota en ikinä katso, no ehkä jääkiekkopelit korkeintaan. minä en maksa enkä tule maksamaan, koska katson tv:stä vain subia, mtv3a, nelosta tai MAKSETTUJA kanavia. siinä on jo tarpeeksi maksua.

      ja tiedoksi niille jotka ovat jääneet kiinni, maksuista pääsee niinkin helposti eroon kuin että tekee tv hallinnon sivuilla ilmoituksen ettei enää omista telkkua. :) näin meilläkin tehtiin kun kiinni jäätiin.

      • Justus123

        Näin minäkin tein. Minun puolestani saavat juosta ovella vaikka toistekin, tosin kohtelen heitä hieman toisella tavalla tällä kertaa.


      • samasta asiasta
        Justus123 kirjoitti:

        Näin minäkin tein. Minun puolestani saavat juosta ovella vaikka toistekin, tosin kohtelen heitä hieman toisella tavalla tällä kertaa.

        Nyt kun kesä on tulossa ja kaikki siirtyy kesä-aikaan. Olen ajattellut,-samat ojelmat pyörii, kuten Käenpesä-ohjelman tilalla´nykyään (jälleen sama ohjelma), Samaa sukua eri mata, jonka olen nähnyt jo kakasi kertaa aikaisemmin,ja nåita sarjoja on muitakin, niin ei pajon huvita edes tv:tä avata. Tv-lupa on maksettava samoista ohjelmista (ko)?....joka vuosi. Eikö tämä ole vähän väärin


    • PERKELEEN KYYLIÄ

      jotka eivät ymmärrä hoitaa omia asioitaan joten pitää KYYLÄTÄ muita.

    • isob.

      olla muuta tekemistä, taikka ollenkaa oikeaa sisältöä elämässä, kun pitää toisten tekemisestä teherä lukua.. kaikkea saa tehfä kun ei vaan jää kiinni, se on sitte pe***le oma asia kun näin tapahtuu.. kyllä maailmas ny paljon pahempaakin sattuu... ite en ole katkera vaikka olen laskuni maksanut..

    • jmth1974

      kun pääsee kantelemaan ja olemaan kateellinen toisten asioille. Kyllä taitaa olla omassa elämässä pahemman kerran puutetta, jos tämmöinen 6 vuotiaiden "mä kerron" henkinen taso on säilynyt näinkin pitkään.

      Oletko ajatellut uraa lupatarkastajana?

      • Santte

        Sitä voi aina kostaa ilmoittamalla, ettei naapuri katso televisiota ja ilmiantamalla naapurin heti perään luvattomasta käytöstä. Kosto on suloinen.


    • Joka on huomioitava...

      Ehdottomasti voi ilmiantaa ja pitää ilmiantaa jos tietää, että joku katselee TV ilman asianmukaista lupaa.
      Ilmiannon voi tehdä oman alueen maistraattiin, notaariosastolle mieluummin kirjallisesti (lomakkeita saa maistraatista) tai puhelimella jolloin kahden ihmisen on todistettava soittoilmianto.
      Muistaakseni Liikenneministeriö/YLE maksaa ilmoituspalkkionkin joka oli viime vuonna 45 euroa.
      Valitettavasti siitä on maksettava lähdevero.
      Itse olen ilmiantanut 47 luvatonta katselijaa. Monet heistä vihastuksensa jälkeen ovat kiittäneet koska olen saattanut heidät laillisille urille vastuulliseksi TV:n katselijoiksi.
      Eräskin naapurissa asuva rouva pyysi kahville ja tarjosi tuoreet korvapuustit kahvin kanssa.
      Hänen miehensä oli kyllä aluksi vähän "mörttinä", mutta kun tyhjesimme hänen konjakkipullon alkoi hänellekin elämä hymyillä.
      Lupasin tässä tapauksessa palkkiorahoista isännälle uuden konjakkipullon.
      Huom.! Ylen pääjohtajalle Jungnerillekin voi asian soittaa suoraan.
      Puh. 09 514131/lupailmoitukset.
      Yleensä kyllä sihteeri vastaa koska Jungner on Hakaniemen torilla ostamassa kukkia nuorikolleen kun on rakastunut, nääs.Kaikkea se rakkaus teettää kun ei jouda ottamaan ilmoituksia vastaan.
      Jungnerille voi muuten myös lahjoittaa solmioita.
      Ne on toimitettava mieluimmin postin (Itellan) välityksellä.
      Kapeat nahkaiset tai neulotut villakankaiset sopivat parhaiten Jungnerin imitsiin.

      • no niin no

        mikä ihmeen perseennuolija jungerin alainen sinä luulet olevas. eikö olis ollu parempi huomauttaa vanhuksia ite ja juod sit ne konjamiinit lärviin, muttakun tollot toimii aina ensin ja sit tuommoinen nuoleskelija pelle pesee kätensä vielä nuoleskelemalla ja lahjomalla konjamiinia, eikö tuokin ole jollain lailla laitonta. ketuttaa tommoset tolvanat!!!


    • Wäsynyt

      Jos olet itse niin vitun väsynyt,että maksat paskasta jota suoltavat kanavilta,niin kärsi se ihan itseksesi äläkä marise ku joku vitun ÄMMÄ!!!

      • Pokoopoo

        Miksi olla niin tyhmä ja mennä maksamaan kun ilman tv-luvan maksamistakin pystyy helposti tv:stä tuijottaan sitä pjaskaa mitä sieltä tulee. Miksi ei vaikka otettaisi jotain maksua niistä voittopotti ynm chatti ohjelmista tv-lupmaksuihin joihin ihmiset tuhlaa rahansa, voittoahan ne niillä tekee pirusti.


      • itsellinen
        Pokoopoo kirjoitti:

        Miksi olla niin tyhmä ja mennä maksamaan kun ilman tv-luvan maksamistakin pystyy helposti tv:stä tuijottaan sitä pjaskaa mitä sieltä tulee. Miksi ei vaikka otettaisi jotain maksua niistä voittopotti ynm chatti ohjelmista tv-lupmaksuihin joihin ihmiset tuhlaa rahansa, voittoahan ne niillä tekee pirusti.

        Siis minä maksan sun muita maksuja, opinto-,asumis-työttömyys-ym tukia. Ollos hyvä.
        Joskus, kuten nytkin mietin ja jo keksin vastauksen, miksi ja mistä tämä tyytymättömyys nykyään johtuu. Kaikki tulee valmiina, naapuri maksaa, järjestää...et saa tyydytystä siitä, että olet itse saanut jotain aikaiseksi.
        Se tuntuu varmaan tosi...en edes osaa kuvitella,
        kun itse aina haluan ja pystyn itse elättämään itseni ja maksamaan kuluni ja tunnen siitä tyydytystä. Ehkä joskus sinäkin löydät....


      • vikiset
        itsellinen kirjoitti:

        Siis minä maksan sun muita maksuja, opinto-,asumis-työttömyys-ym tukia. Ollos hyvä.
        Joskus, kuten nytkin mietin ja jo keksin vastauksen, miksi ja mistä tämä tyytymättömyys nykyään johtuu. Kaikki tulee valmiina, naapuri maksaa, järjestää...et saa tyydytystä siitä, että olet itse saanut jotain aikaiseksi.
        Se tuntuu varmaan tosi...en edes osaa kuvitella,
        kun itse aina haluan ja pystyn itse elättämään itseni ja maksamaan kuluni ja tunnen siitä tyydytystä. Ehkä joskus sinäkin löydät....

        samasta asiasta monta kertaa samassa ketjussa? Miksi kuvittelet että tyyppi, jolle vastasit, on opiskelija/työtön tms.? Eikö ylen lampailta todellakaan löydy pätevämpää argumenttia kuin nuo samat lässytykset ja surkuhupaiset oletukset? Perustelut olet "unohtanut" edelleen pistää mukaan.


    • mape moi

      Se on mielestäni moraalitonta, että jos on 2 asuntoa, lupa pitää maksaa molemmista, vaikka tv:tä katsoo saman verran, kuin olisi 1 asunto.

      • maksaa samassa

        taloudessa kuin kerran: siis perhe, jolla on kolme asuntoa katsoo samalla luvalla telkkua vaikka vuorokauden ympäri jokaisessa tönössä. Älytöntä on mielestäni se, että yhden hengen taloudessa joutuu maksamaan saman kuin kymmenen hengen, viiden talon taloudessa, vaikka katselutunteja olisi vain viisi viikossa.


    • omat asiansa

      Hoida kuule omat asiasi. Eiköhän se riitä näin alkuvaiheessa.
      Mekin hoidamme omamme, emme puutu sinun taloudenoitoosi.

    • mirkus

      voi onneton ku oot noi kateellinen toisten asioista...piä vaan vasikka turpas kii ja elä omaa elämääs... ni myöki tehään...älä puutu toisten asioihin...

    • PEIKKO.

      .. sullakin raasulla ongelma! Kyttäät naapureitten tekemisiä ja pengot kavereitten maksukuitteja..Vai?
      Sinuna menisin lenkille tuulettamaan päätä. Mut jos toi asia vaivaa sua noin paljon, nii mitäs jos ihan hyväntahtosuuttas keräisit ystävien ja naapureitten maksamattomat TV-lupamaksukuitit ja menisit maksamaan ne ihan omasta kukkarosta:) Siinä saisit hyvän mielen itselles ja auttaisit samalla YLE:ä hankkimaan sillä ylimääräsellä rahalla "tyhjään" ruutuun kerrankin jotain todella katsottavia ohjelmia ja vähentäisit uusintojen uusintoja ja rauha palais sunkin sieluun:)

    • digi-TV-lupa

      Kyllä minusta meidän TV:n ja sen luvan haltijoiden pitäisi ilmiantaa digi-TV:stä vastuulliset henkilöt ja organisaatiot palvelusta, josta maksamme yli 200 €/v ja emme kuitenkaan saa tilaamaamme palvelua. Minä haluan korvausta vähintään 50-70% lupahinnasta korvaamaan ne lukemattomat tunnit, kun palvelua ei saa vaikka maksan täyden hinnan. Analogisessa systeemissä tätä ongelmaa ei esiintynyt. Minusta tämä on suurempi ongelma kuin ne pimeästi katselevat taloudet. Tulisiko muuten asiaan parannusta jos jättä lupamaksut maksamatta ja perustella palvelun saamattomuudella tai huonolla laadulla.

    • Tapiohlsd

      Omasta mielestäni ilmiantaminen ei ehkä ole kovin järkevää. Olen opiskelija ja minulla ei ole VARAA maksaa tv-lupamaksua. Mistä noin vittumaisia ihmisiä sikisee`?

    • kalle

      Luvatta katsominen on varastamista,kaikki muu selittelyä...

      • itsellinen

        Mutta pitää ottaa huomioon, että keskuudessamme
        elää vähäosaisia, niin henkisesti kuin fyysisti ja meidän on huolehdittava heistäkin.


      • olet
        itsellinen kirjoitti:

        Mutta pitää ottaa huomioon, että keskuudessamme
        elää vähäosaisia, niin henkisesti kuin fyysisti ja meidän on huolehdittava heistäkin.

        selvästikin kumpaakin. Lammas on lammas vaikka voissa paistaisi :P


    • -haistakaa paska-

      miten kukaan voi olla niin suuri paskaläjä että haluaa ilmiantaa ne joilla ei tv-lupaa ole!? aivan käsittämätöntä pipon kireelle vetämistä. hankkikaa elämä ja antakaa muiden tehdä mitä haluavat,vittuako se teille kuuluu idiootit.

      • Rikastuvat vielä

        Toihan on perus kateutta kun ei pysty olemaan itse maksamatta.


      • itsellinen

        Toki kuuluu se muitä jätät tekemättä, me muut teemme sen sun puolesta,
        Saat anteeksi, ehkä olet toistaitoinen...


      • hanki elämä
        itsellinen kirjoitti:

        Toki kuuluu se muitä jätät tekemättä, me muut teemme sen sun puolesta,
        Saat anteeksi, ehkä olet toistaitoinen...

        hah.hah!olipas säälittävä provo. jos työnnät nenäsi muiden ihmisten asioihin niin se todistaa vaan että sulla ei ole omaa elämää. olet vihreä kateudesta! sainpas hyvät naurut sun kurjuuden kustannuksella.sulta pitäis murtaa se ruma nenäs.


      • anteeksi
        itsellinen kirjoitti:

        Toki kuuluu se muitä jätät tekemättä, me muut teemme sen sun puolesta,
        Saat anteeksi, ehkä olet toistaitoinen...

        että olet byrokratian lieassa kompuroiva reppana. Jotkut ne ovat vaan niin herkkiä propagandalle ettei itsenäinen ajattelu oikein onnistu. Johtuneeko kasvatuksestasi, ken tietää..


    • Get a Life

      Sjuuuuuure juuuu aaaaaaaaaaare

    • roisto..

      voisi olla viisainta hoitaa omat asiat ja joss on ylimääräistä kyttäys energiaa niin koita vaikka pelastaa mailma eläkä kaiv verta nenästäsi

    • Juuhahaa

      Tyhmä ei toki ole se joka pyytää vaan joka maksaa.. siis katsokaa peiliin buahhahaaa! Meilläkin 2 telkkua, satelliitti ja muut maksulliset kortit, pari tietokonetta, 3 autoa pihassa ja rahaa on. Periaatteesta vaan ei makseta tv-lupaa, on sen verran kommunistiperkeleiden keksintöä ettei viitsi!

    • töllötin

      "Kun yksi ei maksa, muut maksavat enemmän" oli jokin aika sitten ylen pelottelukeino. Nyt kun maksajien määrä on lisääntynyt niin maksutkin ovat nousseet. Eli kantani on:
      KUN KUKAAN EI MAKSA, KENENKÄÄN EI TARVITSE MAKSAA!!!

      • hölttä

        multa meni molemmat simmut mustiks ku ei ollu luvat kondikses...olivat kuulema laihialaiset raybanit,joihin piti sit piirtää viäl tussil sangat.perkele


    • 2 lupaa

      ilmeisesti katselevat ilmanlupaa mutta sinähän vasta ystäväoletkin.PIDÄ MÖLYTMAHASSASI........

    • pertti100

      eikö sulla enää ole muuta tekemistä vai oletko pienestä asti halunnut leikkiä kansalais poliisia tai tv luvan tarkastajaa. jos sulla on ylimääräistä rahaa niin maksa niitten muidenkin luvat jos niin vaivaa. jos itse joutuisin tuosta tv tuotannon roskasta vielä maksamaan kaiken muun yli hintaisen lisäksi mitä täällä suomessa on niin luulenpa, että mieluummin hirttäisin itseni. enkä kaipaa tänne maailmaan yhtään vasikkaa lisää mitä jo on. opettele pitämään huoli omista asioistasi. sillä taktiikalla minäkin olen varmasti täällä maan päällä selvinnyt!

    • keijokoo

      miks maksaa turhan takia ku ei sieltä tule mitään katsomisen arvoista, muutama hätäinen ohjelma vaan ja miks kannattaa ruveta maksamaan turhan isoja maksuja siitä että tv on vaan pöydällä ja ehkä pari kertaa viikossa auki. Tai sit sillä hinnalla ihan kaikki lautaskanavatkin näkyviin.

    • rehellinen

      Ei tarvitse maksaa lupaa kun asuu kerrostalossa, jossa rappuun pääsy on vain avaimella, tai ovisummerinkautta, ovea ei tarvitse avata kellekään, ystävät soittavat tullessaan, tv-lupatarkastaja ei saa kotietsintälupaa moisen vähäisen asian tarkastamiseksi, pitäisi olla isompi rikosnimike kyseessä ja minähän olen muutoin niin kunnollinen, mutta tätä turhaa lupaa en maksa Ylen herrojen kestitsemiseksi.

    • Nimetön

      en ymmärrä miksi pitää maksaa tv-maksu jos esim käyttää tvtä vain siihen, että itse elokuvat sun muut on tietokoneella ja käyttäjä vain haluaa katsoa niitä isommasta ruudusta!!! typerää, että itse laitteen omistamisesta maksutetaan.

    • laksdjlaksdj

      pikkuhitlerinatsi, eikä ole omaa elämää.

    • tuulakstaas

      varmaan niillä on jotain muutakin mitä kadehdit...vai kuinka?
      onkait tässä isompiakin asioita joita ilmiantaa?

    • Natsintappaja

      Vituttaako jos joku ei noudata sun VITUN ahdasmielisiä sääntöjä ja rajotuksia, MULKKU?!!!!!

      • itsellinen

        Mitä ihmettä sinä haluat sanoa???
        Kenen sääntöjä ja rajoituksia ei noudateta??
        Mitkä ovat ahdasmielisiä sääntöjä ???
        Maksutko,joita maksamme, että näemme uutiset, lapsemme voivat katsoa pikku-kakkosta?
        Urheilu-ym ohjelmat, dokumentit, jotka auttavat meitä ymmärtämään elämää...
        Historialliset dokut...
        Kenen sääntöjä haluaisit noudattaa???
        Jos vihasi on tasaantunut, voisitko vastata...


    • ihmettelen vain

      Onko tämän maan kansalaiset oikeesti niin kateellisia ja ilkeitä toisilleen, että tarvitsee edes kysyä moista??? Moisesta kai käytetään lehmän poikasen nimitystä

    • rav84

      mietippä miksi kaikilla ei ole tv lupaa. eikä telkusta kyllä tule niin hyviä ohjelmia että siitä kannattaisi maksaa.

    • 'ä'

      Tv-lupa kokonaan pois ja kaikki ohjelmat koodien taakse. Siitä vain lunastamaan ne jotka haluaa katsoa (joko yksittäisen ohjelman tai sitten kerralla kaikki tietyksi ajaksi 1vko,2vko,3vko jne).

      Kaikille tasapuolinen systeemi.

    • typerää..

      Taas näitä kyttääjiä pahimmasta päästä... Hanki oma elämä ja anna muiden huolehtia omista asioistaan. Ok?

    • FutureChannel

      Tv-lupa on mitä vanhanaikaisin, typerin ja toimimattomin tapa koittaa rahoittaa YLE:n kanavien toimintaa! Ovat aikanaan Ylellä sanoneet, että "Mainos-tv imago ei sovi meille, joten emme ole seuraamassa Mtv3, Subtv:n ja Nelosen brandiä!" Tyhmää.. Turha siis kitistä jos tv-lupia ei haluta maksaa!

      Jos kerta TV-lupa on välttämätön! Tarkoitan siis, että sehän on riippumaton siitä mitä kanavia katsoo/maksaa ja ainoastaan jos omistat tv:n vaikka et sitä katsoisikaan.. lupa on siis maksettava. Miksi siis TV:n ostoon ei vaadita TV:n OSTOLUPAA? Heh! Niinhän ampuma-aseenkin ostoon ensin vaaditaan ostolupa, ja sillä vasta voi ostaa aseen ja saada siihen kantolupa.

      Töllöttimen ostamiseenkin voisi vaatia ostolupa(Mikä olisi siis Tv lupa) Sekä toosien hintaakin voitaisiin sisällyttää tv:n käyttömaksua (jolloin hintoja voitaisiin suosiolla nostaa) :)

      Taikka sitten tämä on turhaa pas**n jauhantaa ja parasta olisikin, että tv-lupa poistettaisiin kokonaan ja siirryttäisiinkin kanavapaketti ratkaisuun! (Valikoit itse mitä katsot, ja hinta on sen mukainen!)

      Tai.. Ylen:kin olisi siirryttävä mainos-tv:ksi! Sillähän siitä päästäisiin kertaheitolla!

    • ajatte takaa

      Tietysti voi. Ja pitääkin - jotkut on varmaan eri mieltä ja on sitä mieltä, että saa ja on oikein ja pitääkni katoa luvatta.

      Mutten kerro numeroa. Sori. Ihan kohta voin sanoa uudelleen että sori, mutten aio auttaa enempää.

    • katoatte takaa

      Tietysti voi. Ja pitääkin - jotkut on varmaan eri mieltä ja on sitä mieltä, että saa ja on oikein ja pitääkin katsoa luvatta.

      Mutten kerro numeroa. Sori. Ihan kohta voin sanoa uudelleen että sori, mutten aio auttaa enempää. Ainakaan tänään.

    • muksut, tv, nahkatakki ja p...

      opintotuella?

      Raja-aitoja pystytetään monestakin syystä: ettei mene naapurin puolelle, ettei mene kadulle...

      ja tv-luvat on maksettava opiskelijoidenkin ilman, että opintotukea nostetaan, elämä on täynnä valintoja:

      joko opiskelet 24 h ja valmistut nopeasti ja pääset nauttimaan elämästä tai

      sitten venytät ja pääset silti nauttimaan elämästä, jos hyvin käy. Että näinkö siis halusit kärjistettävän?

      Mutta kuka hullu nyt mainostaisi, ettei maksa tv-lupaa.

    • naljata

      tuskin kukaan on kiinnostunut tv-lupalisätuloista... minkä tukeen nekin tungettaisiin

      kun hannukarpokin otti loparit.

    • aika itsekästä on

      jos ei saa luvatta katsoa

      älä karju siellä, ei voi tehdä sellaista

      sulla on kauhea kiire tehdä jotakin muuta

    • no joo

      ny yhtä helevetin jankkaamista. ku tuo asia on ny puitu jo milijoona kertaa. on vastaan sanojia yhtä monta ku pualesta puhujiaki!!olkaa te iloisia joilla on varaa maksaa oma lupansa ja loput maksaa kunhan jaksaa! asia loppuunkäsitelty.....

      • edes

        lukenut näitä vastauksia? Tämä säälittävä muiden asioihin nokkansa työntävä naapurikyttääjä on tyrmätty täällä täysin. Siis AIVAIN TÄYSIN! Lue nyt helkkari noita vastauksia ja laske uudestaan montako on puolesta ja monta vastaan! :D


      • no joo
        edes kirjoitti:

        lukenut näitä vastauksia? Tämä säälittävä muiden asioihin nokkansa työntävä naapurikyttääjä on tyrmätty täällä täysin. Siis AIVAIN TÄYSIN! Lue nyt helkkari noita vastauksia ja laske uudestaan montako on puolesta ja monta vastaan! :D

        kaikkee millää jaksa lukee.. ehkäpä täälä enemmistö on kumminki tota mieltä mihin kyllä itekki kallistun, et ihmisten kannattaa hankkii oma elämä eikä murehtia toisten laskujen maksamista, itekkää en ole katkera vaikka onkin luvat kunnossa, mut jollain toisella voi olla esim. auton käyttövero maksamatta ja sillä ei ole helevetinkää välii mulle kuinka muut elää omaa talous elämäänsä eikä kyllä pitäs olla muidenkaa!! SILTI TÄÄ SKEIDAN JAUHANTA SAIS JO PIKKUHILJAA TULLA LOPPUUN!!!


      • keppuroija
        no joo kirjoitti:

        kaikkee millää jaksa lukee.. ehkäpä täälä enemmistö on kumminki tota mieltä mihin kyllä itekki kallistun, et ihmisten kannattaa hankkii oma elämä eikä murehtia toisten laskujen maksamista, itekkää en ole katkera vaikka onkin luvat kunnossa, mut jollain toisella voi olla esim. auton käyttövero maksamatta ja sillä ei ole helevetinkää välii mulle kuinka muut elää omaa talous elämäänsä eikä kyllä pitäs olla muidenkaa!! SILTI TÄÄ SKEIDAN JAUHANTA SAIS JO PIKKUHILJAA TULLA LOPPUUN!!!

        Mitä tämä haittaa sinua? Ei ole pakko lukea. Antaa ihmisten kirjoitella. Sehän on vain hyvä. Täällä on suurin osa eriittäin oikeustajuisia henkilöitä. Ehkä 10 prosenttia puoltaa loismaksua ylelle. Ovat joko ylellä töissä tai muuten hyötyvät ylen bropakantasta esim.poliittisesti.
        Tiedenkin se on se isolla K:lla. Nimittäin KATEUS.
        Maksavat peloissaan tv-luvan jasitten kadehtivat niitä jotka eivät maksa.
        KATEUS ON KUIN SYÖPÄ. SE ON PAHA.


    • tingelitangeli

      tosi monta ystävää...voi hitto että ottaa aivoon
      tuollanen ahdasmielisyys.

    • kloteddkskkshh

      Kyllä on sairasta,ns. ympäristönsuojelijathan naamioituu mm. vapaamatkustaja-sanan taakse,eikös ole työmotivaatiota kun pitää taas kerran "kyttäysoperaatioita" väkisin operoida.

    • kaikkien pitää maksaa jotka...

      Peräänkuulutan vanhempien vastuuta opiskelijalapsistaan. Tulee olla vanhempien vastuulla ilmoittaa viranomaisille jos opiskelijalapsi ei maksa lupaansa.

    • kyttääjäkyylähankielämä

      Noh, vähemmästäkin kun ahdistuneena mietit miten kiva kesälomaraha se 170 € sinullekin olisi!!!!

      BUUUAH-HAAAaaaaaaaaaaaa!!!!!!!

    • jorbano

      jos kerran siitä tulee sulle hyvä olo niin ilmianna vaikka heti

    • kusipää

      vitun idiootti

      • ei auta

        kyl niil näkyy siel järjestelmässä mistä osoitteesta on maksettu lupa,eli varmaan aika turhaa ruveta soittelemaan mihinkään.


    • 007

      jokainen hoitakoon omat asiansa.

    • chööörmän

      Tv-lupa on kommarien homma.. Jokaisella pitäis olla vapaus katsoa mitä lystää ja maksaa vain siitä mitä katsoo eikä pakko maksaa ylelle yhtää mitää. Itse en edes pidä digiboksin ohjelmalistassa ylen kanavia enkä maksa tv lupaa koska ei kiinosta ylen säälittävä tarjonta.

    • Maelstrom Mephisto

      Samaan numeroon vaa kaikki sivarit ja muut 0-kerhon porukka. Ja eiku lynkkaamaan!

    • quantuslibet

      tottakai paljastat. Saat taivasosan.

    • toninaattori

      Joo sitte paha tarkastaja koputtaa vihasena OVELLA " AVAA, TAI KOPUTAN UUDELLEEN!" Luuletko että yle ei jo tiedä missä taloissa on lupa ja missä ei.

      Itse koin tarkastajien armmottoman julmuuden kun koputuksen jälkeen yksityisyyttäni loukattiin postilaatikon kautta tiputetulla televisiolupa mainoskirjeellä, sen verbaalisen julmuuden takia tein ilmoituksen heti

    • se sinä olet

      Olet nähtävästi kateellinen ja katkera näille kutsumillesi vapaamatkustajille, jotka vastustavat ja haluavat muutosta boikotoimalla ikivanhaa tv-lupa järjestelmää. Suomessa eletään markkinataloudessa eikä kukaan halua rahoittaa vuosia tappiolla toimivaa laitoista ihan vaan siksi, että se on vaan näin ollut ja tulee olemaan. Rahoitamme YLE:n toimintaa lupamaksuilla ja siellä huono johto syytää rahaa miten sattuu ja tulos on ollut tappiollista pitkään...Ei tällainen peli vetele !

      Ei meidän kansalaisten tarvi kaikkea sulattaa vaan nyt olisi hyvä aika nousta barrikaadeille ja alkaa vaatimaan oikeuksiamme rohkeammin. Suomi kun on kuuluisa siitä, että täällä hyväksytään kaikk1, murjotetaan hetki ja sitten maksetaan vaikka kyseessä olisi kuinka tyhmä maksunkohde tahansa.

      This is Finland !

    • Taito Tasapää

      Osta asunto, hoida koiraa
      pidä pihaa vaimon kanssa
      hanki lapset jos on saumaa
      yks tai kaks, mut hankkikaa ne
      tutustu naapureihin
      vietä niiden kanssa joskus aikaa
      järjestäkää kimppakyyti
      jos on sama duunimatka

      Viiltävä tuuli käy aamuisin
      kiiltävään porttiin ja koivuihin

      Laita riippukeinu kiinni keväällä
      pidä jemmarahaa pankkitilillä
      seiso väkevästi sänkys edessä
      aamuisin
      laita riippukeinu kiinni keväällä
      pese kasvosi ja käytä pyyhettä
      aamuisin

      Urheilla jos jaksat pysyt kunnossa
      ja nukut hyvin
      hoida lasku lähikauppaan
      niin saat suuret alennukset
      jokainen markka jonka maksat veroja
      auttaa sinua myös
      lukita muista ovet ja auto
      kesällä yö on valoisa yö

      Viiltävä tuuli käy aamuisin
      kiiltävään porttiin ja koivuihin

      Laita riippukeinu kiinni keväällä
      pidä jemmarahaa pankkitilillä
      seiso väkevästi sänkys edessä
      aamuisin
      laita riippukeinu kiinni keväällä
      pese kasvosi ja käytä pyyhettä
      aamuisin

      Muista kaverit ensiset
      ja soita niille silloin tällöin
      pidä niistä listaa jotka joulukortin lähettää
      on tapana kiittää, katso silmiin
      kätellä voit kun lähdet pois
      isä ja äiti ajattelee, sua isä ja äiti ajattelee

      Laita riippukeinu kiinni keväällä
      pidä jemmarahaa pankkitilillä
      seiso väkevästi sänkys edessä
      aamuisin

      Laita riippukeinu kiinni keväällä
      pidä jemmarahaa pankkitilillä
      seiso väkevästi sänkys edessä
      aamuisin
      laita riippukeinu kiinni keväällä
      pese kasvosi ja käytä pyyhettä
      aamuisin

      Aamuisin. (x2)


      [Zen Cafe]

    • Ylpeä squaler

      Samaa olen miettinyt, kyllä käräytettäviä pummeja riittäisi. Ilmoitus onnistunee hyvin esim. sähköisesti tai miksei muutenkin, ei kai siihen mitään eri numeroa tarvita.

      • se varmasti

        kun kaltaisellasi lampaalla ei omaa elämää ole mutta muiden asioihin puuttumalla kerjäät vain verta nenästäsi. Oma on häpeäsi jos makselet suu vaahdossa kaikki hengitysilmalaskut sun muut joita postiluukustasi tupsahtaa, ei se muiden vika ole. Joillakin on sentään munaa vastustaa rahastusta eikä alentua byrokratian kynnysmatoksi, ja sekös sinua vituttaa =)


      • se vamasti

        kun kaltaisellasi lampaalla ei omaa elämää ole mutta muiden asioihin puuttumalla kerjäät vain verta nenästäsi. Oma on häpeäsi jos makselet suu vaahdossa kaikki hengitysilmalaskut sun muut joita postiluukustasi tupsahtaa, ei se muiden vika ole. Joillakin on sentään munaa vastustaa rahastusta eikä alentua byrokratian kynnysmatoksi, ja sekös sinua vituttaa =)

        Ja turhaan sinä reppana mitään käräyttelysoittoja tms. teet. Se ei mitään todista kenellekään ;)


    • EN

      EN ole ikimaailmassa kuullut noin ihanaa älykästä .ALKAA poliisiksi lyö köyhää ,lupamaksu ei kohtele tasavertaisesti .Lilius ehkä saa ilmasen luvan ,kansaneläkeläinen ei .LOPETETAAN TV -MAKSUT INDEKSIIN JA budjettiin niinkun virka-autot ym,ym onko yhteiskunta .MENKÄÄ OIKEISIIN TÖIHIN IHMEELLISTÄ !

      • jhgyuin

        kytätä muiden elämää. eikö omassa elämässä ole riittävästi sisältöä? siihen en puutu onko lupamaksun maksamatta jättäminen oikein vai väärin itse kukin omantunnontuskansa kantakoon min' en viitsi.


      • 008
        jhgyuin kirjoitti:

        kytätä muiden elämää. eikö omassa elämässä ole riittävästi sisältöä? siihen en puutu onko lupamaksun maksamatta jättäminen oikein vai väärin itse kukin omantunnontuskansa kantakoon min' en viitsi.

        007- salainen agentti?


    • kiva työkaveri mulla

      Sellaista numeroa ei ole olemassa. Eikä poliisi voi tehdä kotietisintää ennen kuin rikoksesta voi seurata vähintään 18 kk ehdotonta vankeutta.

      Olet sä muuten vitun kiva työkaveri. Satun tietämään kuka olet ja voin sanoa, että pahempaa selkäänpuukottajaa en sitten tiedäkään. Mulla istuu sermin takana näköjään pesunkestävä kusipää. Tätä mä tosin olin epäillytkin jo pidemmän aikaa, että työkaveri on täysi mulkku ja valmis ilmiantamaan vaikka tv-luvan puuttumisesta. Sua ei voi edes arvostaa. Sanoisit sitten päin naamaa jos on jotain sanottavaa. Vitun säälittävää toimintaa tommonen sermin takana ilmiantojen rustailu. Ei sua vaikea ollut jäljittää mihin vedät kysymyksen siitä miten pääset puukottamaan selkään. Ei sulla käynyt mielessä, että henkilökohtaisuudet VOI MYÖS KOETTAA SELVITTÄÄ PUHUMALLA? Vitun luuseri pelle! Työkaverit on niitä pahimpia selkäänpuukottajia ihan tosiaan.

      • Pinnarit kiinni

        Aloittaja on aivan oikealla asialla, minäkin olen samaa harkinnut. Tuollaiset vapaamatkustajat ovat moraalittomia loisia jotka on paljastettava!


      • huvittunut123
        Pinnarit kiinni kirjoitti:

        Aloittaja on aivan oikealla asialla, minäkin olen samaa harkinnut. Tuollaiset vapaamatkustajat ovat moraalittomia loisia jotka on paljastettava!

        Vituttaako ylen lammasta kun niin monella on kuitenkin munaa pistää herroille luu kurkkuun ja kieltäytyä elättämästä ylen sontaluukkua? Sinä, loispummiseni, olet säälittävä sohvaperuna ja television orja. Perässävedettävää kansalaismallia jota herrat pompottelee miten haluaa.


    • maksu 45e/vuosi ok

      olisi aivan hyvä juttu,sillä tavoin ne vapaamatkustajat saadaan kuriin ja toivonmukaan lupamaksu edullisemmaksi!

    • rthrthrthth

      Lupamaksu 2000 euroon, lampaat kyllä maksavat! HAHHAHAAAA. Onko viha voittamaton? Voi kulta, itäblokki kaatui aikapäiviä sitten, yle on vain oksettava kärpäspaskamainen jäänne DDR-stä.

    • keppuroija

      Paskat sinä rehellinen. Kadeellinen pelkuri. Et itse uskalla jättää maksamatta. Siinä syy. Olet arka lammas. Sinulla tekisi hirveästi mieli jättää itsekin maksamatta. Mutta olet arka nössö. Sitten sinä kadehtit rohkeita jotka eivät ole sellaisia pyllynlutkuttajia kuin sinä. Kadeutesta tässä on kyse hyvä mies.

      Huppuluokan synnynnäinen psykologi kirjoitti tämän tekstin.

    • VituttaaSapettaaYle

      "olisi aivan hyvä juttu,sillä tavoin ne vapaamatkustajat saadaan kuriin ja toivonmukaan lupamaksu edullisemmaksi! "

      Mä en maksa sun tv-katselua.

      Ei ole televisiota, mutta Suomen Yleisradio saa rahastaa lainmukaisesti palvelusta jota ei käytä... Pitää muuttaa Viroon.

      Haistakaa paskat Yle ja kaikki.

      Minä en rupea maksamaan siitä että tv-n katselijat saavat televisiosta lisää uusintoja ja uusintojen uusintoja.

      Koska esim. Nelonen rupeaa lähettämään jokaiselle laskua kotiin siitä et saa ostettua uusimman tuotantokauden valmiiksi naurettuja ohjelmia???

      • SapettaaVituttaaYle

        Ja tuosta yleverosta hieman lisää.

        Miksi maksaa Ylelle yhtään mitään jos a: yle on kasa paskaa b: ylen ohjelmisto on paskaa c: minulla ei ole televisiota eikä muuten tule d: en kuuntele radiota, edes yleä e: en käy ylen sivuilla ...

        Siis miksi hemmetissä mun pitäisi nyt rehellisenä kansalaisena sitä että minä rahoitan kaikkien tv-katselijoiden katselua? Niin se media ja yle mainostaa että jes nyt tv-maksu halpenee. Hei anteeksi mite vitussa halpenee?

        Minulla se nousee nollasta eurosta johonkin vitun alarajaan kun työtön olen niin ei oo rahaa ylelle antaa ku muutenkin on tiukkaa.

        Mutta mutta ehkä minä voin laittaa ylelle päin laskua et hankkii mulle teeleviisio kun saisi edes vastinetta maksamilleen rahoille, tosin ni mitä vastinetta... uusintoja...


    • Yleisradio sucks

      Yle on perseestä. Tehkäämme kaikki rikosilmoituksen. Firma ryöstää meidän lompakosta rahaa halusi tai ei. Mokoma Yle pitäisi lakkauttaa mitä pikemmin sitä parempi. Kuolkoon Yleisradion paskapulju pian.

      YLE - Kun haluat paskaa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      201
      4783
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      279
      2912
    3. 134
      1747
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      211
      1480
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1421
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1186
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1154
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1119
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1087
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1081
    Aihe