Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

miksi tulee

mustelmia

aivan kaameesti kupatessa? oon kupannu noin viikon ja reidet ja pohkeet on aivan mustelmilla...kuppaan reidet toiseksi suurimmalla kupilla 10 min kummallekkin puolelle, pakarat samalla kupilla 5 min kummallekkin puolelle ja pohkeita ja sääriä 10 min kummallekkin puolelle. menee yhteensä siis 50 min kupatessa, onko liian vähän vai liikaa?

tietämätön :)

9

1048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha kuppailija

      Onko käyttämäsi imu liian suuri? Hyvä mittari on se, että sattua ei saa lainkaan, mutta kupin pitää kuitenkin pysyä ihossa kiinni liikuttelun aikana.

      Toinen asia, älä pidä kuppia liian kauan yhdellä paikalla, pitää liikkua koko ajan.

      Kolmas asia: käytä vaan reilusti sitä rasvaa. Kaivele sieltä kupin sisältä sitä ja levitä uudestaan.

      Sitten vielä...Itse kuppaan kaikki sallitut paikat, mahan ja käsivarretkin, eikä siihen kulu aikaa ku joku 30 min, eli vähempikin aika riittää. Nyrkkisääntönä: kun iho punottaa on aika siirtyä toiseen kohtaan.

      Ap varmaan korjaa, jos olen väärässä :)

    • Heippodei

      Mulla tuli kanssa ekan viikon aikana kauheesti mustelmia, vaikka en mitään hirveetä imua pitänytkään..mutta sitten mustelmien tulo vain lakkasi.
      Enää ei tule kuin satunnaisesti.Eli jaksa vaan vähän aikaan katsella mustelmia, kyllä ne siitä sitten...tai niin ainakin mulla

    • muttu

      muistaakseni kehotettiin 2-3min yhtä kohtaa. Itse vedän 3 min etureisi, 3 takareisi, 3 pakara ja sit lopuks annan olla hetkisen pahimpien kuhmujen päällä.


      Saakohan niin muuten tehdä? Että antaa olla muhkuran päällä esim minuutin tai puol. Mitä siitä voi seurata?

    • kyllä niin

      että kun punoittaa etureisi niin kuppaan sivua ja takaa, ja taas uuestaan eestä ku toiset paikat punoittaa. mutta onko tehokasta jos ei kuppaa kuin sen verran että punoittaa? oon käsittäny et pitää kupata jonkin aikaa että myrkyt lähtee kunnolla liikkumaan. imua mulla ei oo liikaa varmaankaan. tunnen kyllä että se on ihossa kiinni ja ei irtoile, mutta pahimmissa sellupaikoissa se hieman sattuu.

      ja onko vaarallista kupata sisäreiden alaosaa? siis ihan alhaalta noin yhden kupin mitan verran. siellä mulla ois sellua ja oon varovasti ottanu siitä aina vähän aikaa mutta en kauaa...

      tietämätön :)

    • strawberries

      tuo 50 min. Itselläni menee n. puoli tuntia, en ole huomannut ottaa aikaa. Kuppaan reidet toiseksi PIENIMMÄLLÄ, ja silläkin saa jo niin tiukan imun, että on pakko välillä höllätä.. isoin kuppi ei edes pysy mulla reidessä. Iho alkaa punoittaa jo heti alkuvaiheessa, ja jatkan yleensä sen verran, että "nyt ei enää kestä". Olisko 5-10 min per reisi..

      Kuppaamisen ei tosiaan pitäisi sattua, ja etenkin aloittelijalle suositeltiin ihan parin minuutin mittaisia sessioita per alue. Siitä varmaan sinulla nuo mustelmatkin? Mulle ei ole tullut ainoatakaan, nyt 4 päivää takana.

    • pallo pylly :)

      Muistaakseni kokonais kuppaus aika sai olla vain 20 min. Eli toi 50 min on ainakin liian pitkä aika. Ehkä sulla on kuitenkin liian kova imu tai liian vähän rasvaa. Mullakin mustelmia tuli aluksi ja sillon kun oikein innostuin sisäreisiä imuttelemaan, oli koko sisäreisi ihan mustana. Muistattehan että mustelma kohtia ei kannata imuttaa! :)

      • :-D

        onkin jo annettu ;-) .

        Suosittelisin että pitäisit parin päivän tauon kuppailussa, jotta mustelmat ehtivät parantua, koska kuppaaminen vain pahentaa jo syntyneitä mustelmia.
        Mustelmia tulee koska imu on liian kova (vrt fritsut :-D ).
        Enemmän rasvaa ja vähemmän imua. Kokeile tosiaan pienemmällä kupilla, mutta ensin anna mustelmien haihtua. Apteekista saa jotain mustelmavoidetta, en muista nimeä, koska en oo sitä tarvinnut käyttää.

        Aloittelijalla menee helposti yliaikaa, koska ei ole kunnon tuntumaa hommaan. Mulla menee nykyään semmonen 10min kun kuppaan reidet, pepun, vatsan ja selän. Iho tulee punaiseksi ja se riittää.

        silenevää kesää kaikille ;-)

        ap


      • riittääkö
        :-D kirjoitti:

        onkin jo annettu ;-) .

        Suosittelisin että pitäisit parin päivän tauon kuppailussa, jotta mustelmat ehtivät parantua, koska kuppaaminen vain pahentaa jo syntyneitä mustelmia.
        Mustelmia tulee koska imu on liian kova (vrt fritsut :-D ).
        Enemmän rasvaa ja vähemmän imua. Kokeile tosiaan pienemmällä kupilla, mutta ensin anna mustelmien haihtua. Apteekista saa jotain mustelmavoidetta, en muista nimeä, koska en oo sitä tarvinnut käyttää.

        Aloittelijalla menee helposti yliaikaa, koska ei ole kunnon tuntumaa hommaan. Mulla menee nykyään semmonen 10min kun kuppaan reidet, pepun, vatsan ja selän. Iho tulee punaiseksi ja se riittää.

        silenevää kesää kaikille ;-)

        ap

        että iho tulee vähän ounaiseksi? eihän siihen tarvi kuin muutamia vetoja yhdessä kohtaa... luulis et on tehokkaampaa jos imuttelee vähän pitempäänkin...

        ja mustelmia mulle on tullu jo lapsesta saakka tosi herkästi, joten en usko että pienemmän kupit tai vähempi imu auttaisi niihin. sitten kun iho tottuu niin mustelmien tulo loppuu, toivottavasti :)

        rasvaa käytän tosi reilusti kupatessa, mies aina naureskellen muistuttaa että siisti sitte se lattia ku välillä roiskuu lattiallekki :D:D

        mä haluan selluliitista eroon, se on niin ruman näköistä että ällööööö... eikä kehtaa mennä bikineissä rannalle ku reiet höllyy..

        mulla nuo ongelma alueet on alakropassa, muuten olen aika timmissä kunnossa, vatsa, selkä ja kädet... ihme miten sitä pääsee kertymään vaikka oon aina liikkunut... geenit!! toivottavasti nyt pääsen siitä ikiajoiksi eroon!

        ja jos tämä oikeasti oikeasti toimii, oon suuren kiitoksen velassa teille ihanille jotka tästä kerroitte :D


      • strawberries
        riittääkö kirjoitti:

        että iho tulee vähän ounaiseksi? eihän siihen tarvi kuin muutamia vetoja yhdessä kohtaa... luulis et on tehokkaampaa jos imuttelee vähän pitempäänkin...

        ja mustelmia mulle on tullu jo lapsesta saakka tosi herkästi, joten en usko että pienemmän kupit tai vähempi imu auttaisi niihin. sitten kun iho tottuu niin mustelmien tulo loppuu, toivottavasti :)

        rasvaa käytän tosi reilusti kupatessa, mies aina naureskellen muistuttaa että siisti sitte se lattia ku välillä roiskuu lattiallekki :D:D

        mä haluan selluliitista eroon, se on niin ruman näköistä että ällööööö... eikä kehtaa mennä bikineissä rannalle ku reiet höllyy..

        mulla nuo ongelma alueet on alakropassa, muuten olen aika timmissä kunnossa, vatsa, selkä ja kädet... ihme miten sitä pääsee kertymään vaikka oon aina liikkunut... geenit!! toivottavasti nyt pääsen siitä ikiajoiksi eroon!

        ja jos tämä oikeasti oikeasti toimii, oon suuren kiitoksen velassa teille ihanille jotka tästä kerroitte :D

        ihon väri varmaan vaihtelee kaikilla, mulla tulee kuppauksesta heti punaiseksi, sitten alkaa näkyä myös vähän sinistä (ei mustelmia) ja pahimmat sellukohdat loistaa sieltä valkoisena.. järkyttävä näky, yök! ;)

        mutta vaikka olen kuppaillut vasta 5 päivää, niin iho on selvästi sileämpi (ei johdu pelkästä rasvaamisesta, koska rasvaan muutenkin päivittäin ihoni), joten puolisen tuntiakin näköjään riittää. itse käytän reisiinkin vain kahta pienintä kuppia, kaikista pienintä tosi varovasti sisäreisiin ja polvien päälle ja toisiks pienimmällä muut kohdat. En saa sitä isompaa pysymään kunnolla, enkä saa siihen kunnollista imua. Ja näillä konsteilla olen saanut aikaiseksi vain yhden pienen mustelman, joka johtui varmaan siitä, että kuppi jäi vähäksi aikaa paikalleen aika tiukalla imulla. Huomaa, että ohjevihkosessa oli varoitus trigger-kuppaamisen kohdalla jopa vesikellukan syntymisestä iholle.. Trigger-pisteissä kuppia siis pidetään pidemmän aikaa, eikä liu'uteta.

        mun neuvoni on myös, että älä hätäile, vaan anna mustelmien parantua ja aloittele sitten taas varovasti ja vähemmällä ajalla. Ap:n muistelema rasva on nimeltään Trombosol (toimii muuten myös retkuihin, teinivuosien vinkkejä ;)) mutta en usko, että on järkevää käyttää noin isolla alueella. Isoimmat mustelmat mulla on kestäneet parantua sen rasvankin avulla jopa viikon - pari..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1954
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      80
      1708
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1522
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      36
      1326
    Aihe