mikä liitto?

weörkjökj

Olen (lähes valmis) amk-insinööri ja olen työssä nimikkeellä toimihenkilö. Firman toimihenkilöiden edunvalvoja on tietenkin toimihenkilöunioni.

Itse kuulun kuitenkin Uuteen Insinööriliittoon, joka on sivujen mukaan enemmänkin ylempien toimihenkilöiden edunvalvoja.


Onko sillä "mitään" merkitystä olenko insinööriliiton vai toimihenkilöunionin jäsenenä?

2

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pööö

      ei taatusto ole eroa:kummassakkaan liitossa ei noudateta mitään tessiä...työaika liukuva:60h/viikko vähintään,ei ylityökorvauksia jne jne,liity ytk:n niin säästät ainakin rahaa

    • Hei

      Minä kuulun myös UIL:n jäseneksi. Nykyisessä työssä porukka kuuluu toimihenkilöunioniin. Unioni on neuvotellut monen eri sopimusalan työehtosopimukset mm. energia-alan tessin johon työkaverini kuuluvat.

      Itse olen ymmärtänyt isoimmaksi eduksi liityttäessä toimihenkilöunioniin sen, että luottamusmies ajaa myös sinun asioitasi jos tarvetta ilmenee. UIL:n kuluvaa ei tarvitse unionin luottamus miehen auttaa jos ei halua.

      UIL ei ole neuvotellut myöskään tessejä mutta unioni neuvottelee toimihenkilöille tessit.

      Mitä siis kannattaisi tehdä? Vaihtaa vai pysyä nykyisessä??? En osaa sanoa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      60
      4745
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      72
      3436
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      97
      2990
    4. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      42
      2781
    5. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      159
      2478
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      154
      2123
    7. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      172
      1842
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      614
      1715
    9. Kuvaile kaivattusi ulkonäköä?

      Asiallista keskustelua kiitos! Itse vastaan, naisella on isot rinnat.
      Ikävä
      106
      1691
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      150
      1580
    Aihe