Millainen on hyvä työpaikka?

hyvä työntekijä

On helppoa keksiä "Millainen on huono työpaikka" -lista, mutta millainen olisi hyvä työpaikka? Sellainen jossa olisi aina ihanaa.

Omasta mielestäni hyvällä työpaikalla vallitsee hyvä ilmapiiri, työntekijöihin luotetaan ja he saavat ilmaista itseään ja mielipiteitään pelkäämättä. Jos lomista ja palkoista ei joudu tappelemaan, vaan niiden suhteen on työnantajan puolelta joustoa. Samoin kuin työajan... joskus voi tehdä ylitöitä, kunhan joskus saa tehdä vajaitakin työpäiviä. Jos saa kysyä neuvoa, mutta kukaan ei hengitä niskaan.

Itse en ole moisessa paikassa töissä, mutta voisin mieluusti vaihtaa.

118

61537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pohjan-Akka

      Jossain siellä 30-60 -luvuilla (jos ei olisi ollut sotia) olisi ollut mukava olla Niskavuoren emäntänä (ilman Aarnoa).

      Voisi katsella akkunasta tähkäpeltoja ja käyskennellä pellon piennarta. Olisi oikeita hevosia ja heinäseipäitä.

      Piikana ei olis kiva olla. Ison talon emäntänä ihan jees.

      Eipä tule muu mukava työ mieleen.

      Tämä aika on vähän liian neliskanttinen minulle.

      *menee piiloon*

    • mutta nyt en

      Joskus jopa ollut hyvässä työpaikassa, ennen lamaa. Itse tehtiin työkavereitten kanssa työvuorolistat, sovittiin keskenään ruokatunnit, lomista sai hyvin sovittua. Pomolta sai anna kottia. Omalla työosastolla "valtaa" oli paljon, palkka tuli ajallaan, työkavereitten kanssa juhlittiin, ilmapiiri oli suorastaan huumorikyllästeinen :) Joka aamu sinne todella mielellään lähti, satoi tai paistoi, mutta toisin on nyt, mutta se ei kuulu tähän aiheeseen....

      • kuin meillä

        silloin joskus aikoinaan, reilut 15 vuotta sitten tai ehkä enempikin.


    • Loistavassa työpaikassa

      Pyri HETI pois pörssiyhtiöstä! Työskentele oikealla työnantajalla. Kun yrityksessä on omistaja, siellä tiedetään kelle työtä tehdään! Kyllä hyvä omistaja osaa olla joustava, silloinhan sitä joustoa tulee työntekijältäkin. Ilmapiirin työpaikalle antaa työntekijät! Silloin ne "perseennuolijat" pilaa kaiken. Pitää olla toisille reilu. Eräällä työpaikalla ei ole ollut pakkolomia koskaan, vaikka talvella on ollut hyvinkin hiljaista. Kesällä ei kelloon katsota jos töitä on! Kyllä sieltä on vastustajat lähteneet. Nyt kaikilla on hyvä olla.
      Kyllä työnantaja pitää huolen myös henkisestä hyvinvoinnista. Tupakkia kun ei polta saa ylimääräisen palkkion! Onhan työntekijä silloin työssä 1. tunnin enemmän päivässä kuin tupakoiva!
      Paljonko se ero silloin on? Yli 200H/vuodessa!
      Hyvää kesälomaa kaikille!

      • Xen

        Ja olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi.Se että lehdissä kirjoitetaan että menestyi taas hyvin tai lisäsi tulosta tai teki jälleen Jättituloksen ei tarkoita että olisi hyvä työnantaja...päinvastoin.


      • gfgfgfg

        samaa mieltä olen esim kännyköistä töissä.
        kun juoruilee puhelimessa niitä näitä niin työt odottavat.


      • perheyritykseen

        töihin. Mikäli omistaja/t ja/tai perheenjäsenet mukana päivittäisessä toiminnassa niin työntekijän elo on yhtä helvettiä. Mm työajanjoustot on sitä että ylitöitä ei korvata millään tavalla ja kun työntekijä tarvitsee vapaata esim asioiden hoitoon niin silloin ollaan vaatimassa tuntien takaisin tekoa. Useat yrittäjät eivät tajua että palkkatyöläinen ei todellakaan voi tehdä töitä samojen mallien mukaan kuin omistaja/t.


      • Harvinaisen Totta
        perheyritykseen kirjoitti:

        töihin. Mikäli omistaja/t ja/tai perheenjäsenet mukana päivittäisessä toiminnassa niin työntekijän elo on yhtä helvettiä. Mm työajanjoustot on sitä että ylitöitä ei korvata millään tavalla ja kun työntekijä tarvitsee vapaata esim asioiden hoitoon niin silloin ollaan vaatimassa tuntien takaisin tekoa. Useat yrittäjät eivät tajua että palkkatyöläinen ei todellakaan voi tehdä töitä samojen mallien mukaan kuin omistaja/t.

        Juurikin samanlaisia kokemuksia. Työnantajan oletus: aina pitäis olla valmis tekemään hommia, ylitöinä, joista ei makseta mitään ylityöliksaa. Hyvin usein keikkaa vkonloppuna ei ylim. korvauksia. Ym. asenne väärä... työntekijä on paljo enemmän firmassa kiinni ku yleensä


      • -yhtiö
        Xen kirjoitti:

        Ja olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi.Se että lehdissä kirjoitetaan että menestyi taas hyvin tai lisäsi tulosta tai teki jälleen Jättituloksen ei tarkoita että olisi hyvä työnantaja...päinvastoin.

        Eikä hyvä tulos näy välttämättä ollenkaan bonuksena työntekijöiden suuntaan.


      • fidel@gastraatio

        jos ei käy kusellakaan työaikana tulee lisää boonusta! Sano vielä että paskannatkin kotona1


      • huomannut samaa
        -yhtiö kirjoitti:

        Eikä hyvä tulos näy välttämättä ollenkaan bonuksena työntekijöiden suuntaan.

        Eiköhän se voitto ihan työntekijöiden urakasta eikä pomojen palaverieista lopulta tehdä......


      • ei valittamista lainkaan

        Itse olen töissä pörssiyhtiössä, ja valittamista ei ole ollut. Työilmapiiri on todella rento ja vapaa, työajoista voi sopia, ja lomatkin saa pitää ajallaan. Esimieheni lisää vastuuta asteittain, työ on mielenkiintoista ja haastavaa. Toivon vain, että työt jatkuvat ja samat henkilöt pysyvät talossa. Tietysti on huonojakin hetkiä ja ottaa päähän, silloin pitää vain motivoida itseään ja yrittää piristyä, yleensä huonot hetket johtuvat omasta fiiliksestä, jolloin tuntuu ettei mikään luista. Mutta haluan kumota ajatuksen, että pörssiyhtiöstä kannattaa pyrkiä pois, olen täysin eri mieltä.


      • gfgfgfg kirjoitti:

        samaa mieltä olen esim kännyköistä töissä.
        kun juoruilee puhelimessa niitä näitä niin työt odottavat.

        Jos ei tupakoi ni kannattaa jotenkin muuten luumuilla töissä. ottaa vaikka pienet tunnin torkut kerran päivässä ku muut polttelee tupakkia kuitenkin sen ajan päivän aikana. tai sit ruveta vaan polttaan. ei kannata kärsiä vapaa ehtosesti siitä ettei polta...


      • töissä...
        perheyritykseen kirjoitti:

        töihin. Mikäli omistaja/t ja/tai perheenjäsenet mukana päivittäisessä toiminnassa niin työntekijän elo on yhtä helvettiä. Mm työajanjoustot on sitä että ylitöitä ei korvata millään tavalla ja kun työntekijä tarvitsee vapaata esim asioiden hoitoon niin silloin ollaan vaatimassa tuntien takaisin tekoa. Useat yrittäjät eivät tajua että palkkatyöläinen ei todellakaan voi tehdä töitä samojen mallien mukaan kuin omistaja/t.

        joka työllistää n. 700 henkilöä 4:llä eri paikkakunnalla, mutta omistaja itse ei ole kuvioissa päivittäin mukana.

        kyllä täällä ainakin on joustoa, enempää ei voisi toivoa...


      • Pössiyhtiöt ovat...

        Työpaikka jossa olen työskennellyt jo 20 v oli ennen n. 100 henkeä työllistävä ulkomaanprojekteja toimittava yritys.
        Henki oli hyvä ja työn tekeminen oli hauskaa.
        Joustoa tapahtui niin työnantajan puolelta kuin työntekijöidenkin puolelta. Puhallettiin niin sanotusti yhteen hiileen.
        Muutama vuosi sitten iso Metso tuli ja osti yrityksemme. Nyt ei enää voi sanoa samaa hyvästä työilmapiiristä eikä mistään. Ennen niin turvallinen työpaikka on muuttunut yht'äkkiä sellaiseksi ettei ole lainkaan varmaa onko töitä vuoden päästä vai tuleeko yrityksen johdolta määräys että pistäetään tällainen pieni pulju kokonaan kiinni. Perusteluna tietysti että tämä on kasvottomien osakkeen omistajien etu ja halu.
        Eli ainakin itse lähtisin viivana pois nykyisestä työpaikastani jos vain tämän ikäinen muita töitä jostain saisi.
        Jos siis haluat miellyttävän työpaikan niin älä menen pörssiyhtiöön!!!


      • on idioottimaista
        jaska77 kirjoitti:

        Jos ei tupakoi ni kannattaa jotenkin muuten luumuilla töissä. ottaa vaikka pienet tunnin torkut kerran päivässä ku muut polttelee tupakkia kuitenkin sen ajan päivän aikana. tai sit ruveta vaan polttaan. ei kannata kärsiä vapaa ehtosesti siitä ettei polta...

        Noin toimii ikuinen alipalkkalainen.


      • Näin se on!
        Harvinaisen Totta kirjoitti:

        Juurikin samanlaisia kokemuksia. Työnantajan oletus: aina pitäis olla valmis tekemään hommia, ylitöinä, joista ei makseta mitään ylityöliksaa. Hyvin usein keikkaa vkonloppuna ei ylim. korvauksia. Ym. asenne väärä... työntekijä on paljo enemmän firmassa kiinni ku yleensä

        Aivan!

        Perjantaina 2 tuntia ylitöitä, tiistaina 4 tuntia...

        Sitten kun kotona on remonttia ja tulee tunnin "myöhässä" torstaina töihin tulee hirveä huuto siitä että ollaan myöhässä!

        Täysin kusipäistä toimintaa.


      • viihtyy
        Xen kirjoitti:

        Ja olen täsmälleen samaa mieltä kanssasi.Se että lehdissä kirjoitetaan että menestyi taas hyvin tai lisäsi tulosta tai teki jälleen Jättituloksen ei tarkoita että olisi hyvä työnantaja...päinvastoin.

        Vaihdoin yksityisen työnantajan jolla olin 7v töissä pörssiyhtiöön. Kyllä rupesin viihtyyn, työajat joustaa, on lomanviettopaikat, tuloksen mukaiset palkkiot työntekijöille, vanhoja arvostetaan vaikka eivät paljon hötkyile jne.. lista olisi pitkä ja pörssiyhtiön hyväksi jee


    • hyvä työpaikka...

      ite oon duunissa hyvässä paikassa, pomot on tosi rentoja ja huumorintajusia...ykskin niistä kiroilee tosi paljon ja osaa nauraa itelleen...
      johtuiskohan siitä että pomot on miehiä ja meitä muijia haluavat naurattaa...toki tietysti myös kun on alle 15 tyyppiä per vuoro (muijia ja jätkiä) niin kyllähän siinä oppii jo tuntemaan paremminkin toisensa...päivääkään en oo ollu poissa töistä, ja ylitöitäkin tekee ihan mielellään!

    • kaikessa

      KIRJALLINEN KYSYMYS 876/2006 vp
      Relacom Finland Oy:n suorittamat irtisanomiset ja lomautukset


      Eduskunnan puhemiehelle

      Elisa Oyj ulkoisti asiakasasennukset ja kenttätoiminnot 30. toukokuuta 2006 Relacom Finland Oy:lle. Liiketoimintakauppa sisälsi kiinteän verkon liittymätuotteiden sekä puhelinjärjestelmien asennus- ja ylläpitotoimintaa Uudenmaan ja Hämeen alueilla. Kaupan myötä Elisa Oyj:ltä siirtyi 281 työntekijää vanhoina työntekijöinä Relacom Finland Oy:n palvelukseen. Kun kaupasta ilmoitettiin, luvattiin henkilöstön työsuhteiden jatkuvan ainakin vuoden eteenpäin. Relacom irtisanoi 27.10.2006 päättyneissä yt-neuvotteluissa 100 työntekijää ja lomautti toistaiseksi 102 työntekijää. Samanaikaisesti Relacom on siirtänyt töitä ulkopuolisille aliurakoitsijoille ja käynnistänyt oppisopimuskoulutuksen sähköalan perustutkinnossa (tietoliikenneasentaja) Adulta Oy:n kanssa. Valtio tukee oppisopimuskoulutusta, mutta ensin pitäisi kouluttaa jo olemassa olevaa henkilöstöä, eikä ryhtyä irtisanomisiin ja pitkäaikaisiin lomautuksiin.

      Edellä olevan perusteella ja eduskunnan työjärjestyksen 27 §:ään viitaten esitän asianomaisen ministerin vastattavaksi seuraavan kysymyksen:

      Mihin toimenpiteisiin hallitus ryhtyy, että Relacom Finland Oy työllistää osaliiketoiminnan siirron yhteydessä tulleen henkilöstön ja tarvittaessa jatkokouluttaa nyt irtisanotut ja lomautetut työntekijät eikä käytä oppisopimuskoulutusta syrjäyttämään olemassa olevaa henkilöstöä?

    • peppusex

      itse olen semmoisessa työpaikassa missä pomo ei hengitä niskaan ja vapaa työaika ja lomat saa päättää itse milloin ne pitää, mut tilit tulee milloin tulee,, aina ei voi saada kaikkea ja sempä takia ois tarkoitus vaihtaa työn antajaa,, tosin siinä saattaa menettää tiettyjä etuja, mut kyl tilien pittää toimia ja tulla sovittuna päivänä,,

    • tällä viikolla

      täyteen 35 vuotta palvelua samalle työnantajalle.

      Vaikka muonavahvuusmitalit (10- ja 20- ja 30-vuoden palvelun huomioiminen) ovat ajat sitten poistuneet kuvioista, en niitä huomionosoituksia ole ehtinyt kaivatakaan, on ollut jännä seurata seitkytluvulta lähtien omaa ja ATK-alan, nyttemmin kai ICTn kehittymistä.

      Eipä ole valittamista, suunnittelija-ohjelmoija-harjoittelijasta aloitin, on ollut omat jaostot ja osastot ja vaikka mitä ja nyt teen koordinointihommia sekä kotimaassa että laajemmalti.

      Kylläpä se taitaa olla itsestä kiinni, mikä on hyvä ja mikä tätä vielä parempi työpaikka.

      Päivääkään en vaihtaisi pois, eläkeikään on 0-11 vuotta, oman jaksamisen tai noutajan mukaan laskettuna.

      Yksi on varmistunut, ainoa pysyvä asia on - muutos -.

    • Ben Guela

      Hyvä työnantaja on se kun antais töitä, mut kun ei niitä ole eikä töitä tipu niin ei kai niitä hyviä työnantajia ole.

    • pahasti

      Hyvä työnantaja ei koskaan sano työntekijälle pahasti vaan hyvästi.

    • VAPAALLA

      Millonpase työ on herkkua ollut, herrat sen tekisivät jos se herkkua ois. Ei sitä niin hyvää työnantajaa oo olemassakaan, että minä sille nahkani möisin, EI, ei mistään hinnasta. Vapaus se on ihmistä varten, niin saa itse päättää tekemisensä, eikä tartte kelloon katella. Seurailee vaan aikaa aurinkoa katselemalla ja naatiskelee. Ei se niin nöpönuukaa, vaikka vähän suolissa murisee. Pääasia vaan, ettei oo toisten komenneltavana.

    • pipelife

      oli aivan mahtava paikka olla töissä hyvä palkka, hyvät pomot, sekä aivan mahtava ilmapiiri... itselläni parhain työpaikka ikinä...

      • Kaamea

        Ainakin asiakkaan näkökulmasta. Hyvät tuotteet mukavat myyjät ja mahdollisuus pysähtyä isollakin. Halvat hinnat ennenkaikkea.


      • Käyty on
        Kaamea kirjoitti:

        Ainakin asiakkaan näkökulmasta. Hyvät tuotteet mukavat myyjät ja mahdollisuus pysähtyä isollakin. Halvat hinnat ennenkaikkea.

        Jep, tuotteissa ei ole mitään vikaa eikä myyjissä. Omistajat sen sijaan on aika erikoista porukkaa. Ottavat rekisterinumeroita ylös ja uhkailevat poliisikuulusteluilla.Jos pihalla on parkissa, kaverin kanssa. Lisäksi toinen heistä (mies) oli hyppinyt edessä kun kaveri oli ajanut ohi. Ja Minullekin äijä huuteli jotain? Noh eipä tarvi ostaa sieltä mitään, harmi vain että posti on samassa rakennuksessa.


    • Omaa mieli työtä.

      Silloin ei ole pelaajia ja perseennuolijoita. Ei ole olemassakaan sellaista työpaikka missä ei olisi likaista peliä. Kyllä löytyy jokin palkittava työpaikka jos on päätetty jollekkin sellainen arvonimi antaa. Huonoistakin jokin on paras.

    • duunari duhva

      Itse vaihdellut työpaikkoja vaiks kuinkamonasti, mutta nyt on silleen hyvä työantaja jotta saa parempaa hakea..
      Asioista voidaan keskustella aikas "värikkäästi" eli ei tarvitse häpeillä jos siinä v***u tai s*****a luiskahtaa..
      Porukan kanssa myös hyvä meiniki, ei voi valittaa ja kottia saa jos tulee tiukkapaikka ja myös vapaata.
      Itse olen ollut myös työnantajaan silleen "kallellaan" jotta olen hoitanut homman aina loppuun vaiks työaika olisi päättynyt 15-45min aikaisemmin.
      Asiakkaatkin ovat olleet hyvinkin "myönteisiä" ja jopa antaneet pomolle palautetta..
      Olen sitämieltä jotta vanha sanonta pitää paikkansa tässäkin asiassa "niin se metsä vastaa kuin sinne huutaa"...
      Hyvää kesää!!!

    • Lysmiaho

      tollaseen kuvaukseen sopivia paikkoja. Pelkkää selkään puukotusta ja vittuilua.

      • Nimetön

        Porissa niin helvetisti lusmuja jotka pelkää oman duuninsa puolesta.... mikä vittu porilaisia riivaa?


      • Lysmiaho
        Nimetön kirjoitti:

        Porissa niin helvetisti lusmuja jotka pelkää oman duuninsa puolesta.... mikä vittu porilaisia riivaa?

        koitetaan savustaa ulos.Työilmapiiri tuntuu Porissa olevan perseellään melkein joka firmassa,eikä ole vain oma mielipide.


    • lildevil

      hyvä ja hyvä... miksi haetaan niin leppoisaa ja mukavaa työpaikkaa?? se ei kuitenkaan ole pysyvä... itselläni oli mielestäni hyvä paikka kunnes tänään ilman mitään syytä pomo ilmoitti ettei tarvitse enää töihin tulla... kun kysyin syytä sitä ei kerrottu...

    • blondi-72hki

      ihanassa työpaikassa vaikka siel kireä ilmapiiri kun toinen firma sen osti,vanhat työntekijät ulos ja uudet sisään,on yt-neuvottelut meneillään ja se kilpailutetaan syksyllä mutta se mulla muutenkin vain äitiyslomasijaisuus paikkana ollut.

      Mul pomo kiva ja saan yleensä vapaata ja lomat silloin ku haluan.
      Ei kyttää selän takana ja tulee käymään vain jos asia todella tärkeä eli harvoin.

      Palkka tietty huono eikä oo täydet tunnit mutta ei haittaa,pärjään kun en valita,ihan kiva näin,ollut jo yli vuoden siellä.

      Henkilökunta kivaa eivätkä valita turhista.

    • töpöx

      Hyvä on työnantaja on sellainen ettei vainoa ketään,ei ulkoista ketään, eikä järjestä potkuja ulkoistuksen kautta.Opiskelijat kesätöissä yrityksessä on myös Ihmisiä.

    • X-trd

      Työpaikka ihan ok ja kolleegat myös.
      Mutta johtaja (ei omista ) on ihan p...stä, sen kanssa ei saa sovitua mistään nyt sitten haluaa jääräpäisesti määrätä milloin kukin on lomilla, sillä on jatkuvasti oma agenda menossa ja ei ymmärrä mitään missä osastoilla mennään, mietii jotain jätepaperi laatikon paikkaa ja paljonko sen tyhjennys maksaa..

      Meitä on perheellisiä jotka on suunnitellut puolison kanssa asioita ja sovittanut lomia yhteen, nyt hommat sitten kaatui, kun johtaja on vanha tuhkamuna ilman jälkikasvua.
      Koleegojen kanssa asiat oli jo joustavasti kaikille passasi kunkin suunnitelmat mutta ei tälle keskoselle. Sairaslomat kutsuu .
      Pitäs tehdä sama juttu kuin eräs veti pomoaan saunaillassa kunnolla kulmaan on kuulemma sen jälkeen kuunnellu mitä sille puhutaan, kuvitteli kuulemma olevansa pomo vapaallakin, kannatetaan.

      Tässä työpaikassa ainakin henkilöstö voi huonosti johdon takia vaikka onkin työpaikkana ihan OK. ja perheellinen ei niin vaan vaihda paikkaa, eikä se ole tarvekkaan kun samassa oltu yli 10vuotta mutta toi johtajan keskonen omine lakeineen.

      Otti meinaan puoliso pultit ja meinas lähetä vetämään pataa tota keskosta.
      No aina sitä sen verran jotain tautia saa kasaan, että viikon verran sairastaa, siinähän ehtii kiirempää aikaa sijaista häh.hää.
      Nimittäin eipä tässä ole juuri poissaoloja ollut koskaan, mutta kyllä pitäsi osata tulla toimeen alaisten kanssa, ja kuunnella koska ei ole keltään pois asioiden ja työpaikan hyvä ilmapiiri nämä kun vaikutta myös siihen koti elämään varsinkin lomien osalta.

    • määäää

      Logia eli nykyinen Itella :-)

    • eunukki

      Suurin osa ihmisistä on töissä vain ja ainoastaan rahan takia.Mielestäni hyvä työpaikka on sellainen missä tienaa vähällä puurtamisella niin paljon rahaa ettei tarvitse käydä ylitöissä eikä konkurssi tule vaikka pikku hankintoja tekisikin.Itsellä on paska palkka eikä rahaa ole käytännössä kuin tilinmaksupäivänä.Laskut maksettua saakin taas olla perseauki seuraavaan tiliin >:(

      • Höpöhöpö

        Kuttumaista olla kunnalla töissä liikaa pikkupomoja vinkumassa selän takana, pieni palkka ja kaikki kantaa töitä eteesi, lomaa kun pidät aina ajankohta on muka väärä, ei voi lomaansa valita niin ettei jollain o siihen sanomista. Mitään etuja ei ole 30 v palveluksesta saat kukat.
        Tervetuloa kunnalle töihin.


    • petri74v

      Topeliuksen kadulla oleva huolto-yhtiö, hyi helvetti mikä paikka, työntekijöitä ei arvosteta yhtään, ja sen huomaa vaihtuvuudessa, ihme että talo-yhtiöille kelpaa...

      • pietarisuuri

        Tunnen kyseisen firman, varmasti kellään ei ole mitään hyvää sanottavaa tästä kiskasta;vai??


    • Tanya40

      Jokaisella työpaikalla on ne omat miinus- ja plus-puolensa.. Nykyinen työpaikkani eroaa entisestä niin että tällä nyk. paikalla ei pomo vahdi työntekijöitään ja kurki jatkuvasti olan takaa ja varmista että teet varmasti työtäsi etkä vain lorvi? Hyvä esim. vanhalla työpaikallani: Vaikka kun nousin tuoliltani, pomoni katsoi minua kysyvästi ja esitti kysymyksen: "Eikö sulla oo mitään tekemistä vai?" Nyk. työpaikallani ei minulla ole siis enää tunnetta kuin olisin vankilassa.
      Niin että tällaisiakin työpaikkoja on täällä Turun seudulla.

    • -obelixi-

      itse olen töissä kuvauksen kaltaisessa työpaikassa...sen verran lisään että meidän työpaikalla jopa me muutama työntekijä voidaan pomottaa työnantaja tekemään samoja hommia

    • Sisu-haukku

      * pomo ei erityisesti kaveeraa alaisten kanssa, hyvissä väleissä on kaikkien kanssa vaikkei kaikista yhtä paljoa tykkää.
      * tasapuolinen
      * kestää alaisen toiveen edetä urallaan, eikä ala karehtia ja huonontamaan työtehtäviä.
      * hyvät johtamistaidot, pitää narut käsissään ilman uhkailuja
      * antaa kiitosta hyvästä työstä.

    • ei muut voita

      Työpaikka ,joka on suomalaisessa omistuksessa, on ehdottomasti parempi kuin ulkolaisten omistama. Se on nähty, että kun asioista päätetään Suomen rajojen ulkopuolella, pientä suomalaista ei kyllä kuunnella. Työntekijöiden arvostus on nollassa. Älytön byrokratia jyllää. Ulkolainen kulttuuri yritetään ulottaa Suomeen asti. Työajat ovat mitä ovat. Esimerkkejä voisi luetella vaikka kuinka paljon . Työpaikkaa hakiessa kannattaisi siis suosia suomalaista :)

    • usein hankalaa

      On surullista nähdä miten monet suomalaiset vajoaa vaikka mihin, tarpeessaan mielistellä "työnantajaansa" Itse olen töissä todella suuressa projektissa ja täytyy sanoa että kyllä ulkomaalaisten kanssa työnteko on perseestä...
      Moista väitettä ei tietysti esitetä ilman perusteluja:

      1. Käyttäytyminen täysin ylimielistä: suomalaisia kohdellaan kuin eläimiä, ei mitään ihmisarvoa ja melkein hauskuutellaan toisiaan kun usutetaan suomalaisia toistensa niskaan kiinni.

      2. Itse osataan ja tiedetään kaikki, jokainen asia on muutaman minuutin homma jos edes viitsitään ottaa moisiin turhuuksiin kantaa. Totuus on sitten että tiedetään varsin hyvin ettei osata eikä tiedetä yhtikäs mitään. En ole ikinä voinut uskoa että joidenkin on tosiaan mahdollista edetä työuransa läpi täysin nollina. Vielä kun voisi kirjoittaa suoraan mistä alasta kyse.....

      3. Valehdellaan ihan kirkkain silmin asioita, luvataan hoitaa/puhua sanotan asioiden olevan "under process" Todellisuudessa ihan hukassa koko asia. Vaikka jäisikin kiinni ihan omalle "surelle pomolle" niin eipä haittaa, mehän olemme kuin yksi suuri perhe jotka olemme suomessa peittelemässä tostemme mokia.
      Paljon päläpälään pystytään kyllä mutta asiakeskustelussa loppuu paukut, kun sitä kokemusta ei ole vaikka uraputki näyttääkin hienolta.

      4. Sallitaan suoraa henkilökohtausta uhkausta työpaikalla, siis suomalisen uhata suomalaista. Sehän on vain hauskaa sivusta seurattavaa. Jos jotain sitten tuleekin ilmi niin kyseisen maan edustajan mukaan "pestään kädet" asoista. Pelkuruus ja raukkamaisuus kun on yksi tämän kansan tunnusmerkkejä.
      Sopivasti sitten suojellan niitä henkilöitä jotka katsotaan tarpeellisiksi, eli surutta uhrataan muut ylimääräiset. Riippuu ihan siitä kuinka paljon edesauttaa omien asioiden eteneminen, siis kuinka paljon voi sitä oman pään käyttöä delegoida "tyhmille" suomalaisille.

      5. Jos olisi työn laadun tulos samaa luokkaa mitä luulot ja eleet niin ei tarttis muiden kansakuntien edes yrittää, herrasrotu kuin tarvitaan vain luoda kerran...

      6. Puhutaan miten tärkeätä on "yrityksen hyvä maine" vaikka ei moista taida olla olemassakaan, ainakaan niitten keskuudessa jotka ovat perillä tietyistä asioista.
      Yritetään kaikin konstein muuttaa vapaata sanaa, käskemään mitä saadaan sanoa ja mitä ei. Ihan miten omalle toiminnalle parasta.

      Harmi on että suomalaiset sallivat moista öykkäröintiä, ei vain tunnu koulutus menevän perille. Oma pää pidetään ja ylpeys, vaikka kuinka syöksykierteessä olis asiat...

      • .......

        Puhut jenkeistä tai saksalaisista.

        Menikö oikein?


      • pikkupomo
        ....... kirjoitti:

        Puhut jenkeistä tai saksalaisista.

        Menikö oikein?

        Olen saksalaisessa kaupan alan yrityksessä, ja on parikymmenvuotisen työurani paras paikka.

        Työnantaja kouluttaa eteenpäin, omaa työtä voi kehittää paremmin itselle sopivaksi ja tehokkaammaksi.
        Työnteko on yleensä hulvattoman hauskaa.
        Pomo välittää oikeasti työntekijöiden jaksamisesta ja hyvinvoinnista.
        Porukka on mukavaa, joka päivä saa nauraa maha kippurassa. Ja pomo heittää haasteita ja on tukena niiden toteuttamisessa. Ei huohota niskaan, vaan on olemassa ja auttaa, kun tarvitaan. Omien alaisteni suhteen olen koittanut toimia samalla tavalla. Oman työtavan saa päättää itse, kunhan tulosta tulee. Kohtuullisen (huom! kaupan allalla kohtuullinen on valitettavasti aika vähän) peruspalkan lisäksi kaikilla on mahdollisuus bonuksiin. Ja jos motivaatiota riittää, työtehtävien myötä voi kasvaa aina suurempiin ja parempipalkkaisiin hommiin.

        Myönnettäköön, että Saksasta tulee välillä ihan käsittämättömiä ohjeita. :), mutta niiden ei pidä antaa häiritä...


      • enkä saksalaisiin
        pikkupomo kirjoitti:

        Olen saksalaisessa kaupan alan yrityksessä, ja on parikymmenvuotisen työurani paras paikka.

        Työnantaja kouluttaa eteenpäin, omaa työtä voi kehittää paremmin itselle sopivaksi ja tehokkaammaksi.
        Työnteko on yleensä hulvattoman hauskaa.
        Pomo välittää oikeasti työntekijöiden jaksamisesta ja hyvinvoinnista.
        Porukka on mukavaa, joka päivä saa nauraa maha kippurassa. Ja pomo heittää haasteita ja on tukena niiden toteuttamisessa. Ei huohota niskaan, vaan on olemassa ja auttaa, kun tarvitaan. Omien alaisteni suhteen olen koittanut toimia samalla tavalla. Oman työtavan saa päättää itse, kunhan tulosta tulee. Kohtuullisen (huom! kaupan allalla kohtuullinen on valitettavasti aika vähän) peruspalkan lisäksi kaikilla on mahdollisuus bonuksiin. Ja jos motivaatiota riittää, työtehtävien myötä voi kasvaa aina suurempiin ja parempipalkkaisiin hommiin.

        Myönnettäköön, että Saksasta tulee välillä ihan käsittämättömiä ohjeita. :), mutta niiden ei pidä antaa häiritä...

        en kuitenkaan kirjoita suoraan, jääköön tän jälkeen jokaisen oman harkinnan varaan.


    • Pomo ämmä uhkailee ja paino...

      Vittu en kestä sitä kauaa!!

      • mä oon vaa tääl töissä...

        Juu. tosi hyvä työpaikka, on yksityinen, jossa joudut työskentelemään rintarinnan rakkaan pomosi kanssa, joka osaa kaiken ja on todella ahkera...
        Työnantajani odottaa työntekijöiltä, että ne tulisi väh. puoli tuntia ennen työnalkua työmaalle ja että venyisimme myös puol tuntia-2 tuntia työajan jälkeenkin, tosin tästä ylityöstä ei toki makseta, koska meidänhän pitää ymmärtää, että yrittäjällä on rankkaa... Hänellä on myös pimeää työvoimaa ja ikävä kyllä hän ei maksa tessin mukaista palkkaa, mutta sekin on tietysti meidän työntekijöiden vika. Juu.. Että tervetuloa vaan hotra-alalle töihin, siellä ei paljon lait puristele yksityisyrittäjyyttä.
        Heh. No meikäläinen ei kauaa tätä kattele, kohan saa omat pois, niin nostan kytkintä. Hauskaa kesää vaan kaikille.


    • P.Eräpukama

      Täältä pesee:
      - ei ulkomaalaiseen yritykseen (amerikkalaiset tosi paskoja, aina hengittämässä niskaan)!
      - ei perheyritykseen (sama laulu)
      - ei vuorotyöhön (helvetin kuluttavaa)
      - ei pörssiyritykseen (tulos tai ulos)
      - nyt suomalaisessa yrityksessä, saa olla aika rauhassa, ja tulosväkertämispaineita ei onneksi ole. Pahaksi onneksi nämä johdossa ovat tosi lällyjä, ja asiakas on liiankin kunkku. Saa nöyristellä koko ajan, ja sääntöjä kierretään, kun pelätään kokoajan oikeusjuttuja. Muuten hyvä työpaikka, mutta johto ei ole jämäkkä. Kurjaa duunarin kannalta. Mutta tänne nyt ajattelin jäädä, koska etkn ote on aika helvetin pitkä.

    • EI väkivaltaa eikä

      Ei väkivaltaa eikä muutakaan kiusaamista. Ei HOMOTTELUA eikä muutakaan nimittelyä. Ei levitellä perätömiä, ilkeitä, sairaita juttuaja. Jne. jne. Taitaa olla harvassa ne työpaikat, joissa ei tämmöistä harrasteta. AINAKIN JOKAISESSA NAISVALTAISESSA (jossa naisia) ON YLEISTÄ!!!

      • no hyvässä on ainakin:

        Rento meininki. Silmällekin iloa, pientä flirttiä, työt tulee tehdyksi sovitussa ajassa, joustoa löytyy molemmin puolin, turhat urputtajat ei pääse töihin ollenkaan, muistetaan että työpaikan etu on niin työnantajan kuin työntekijänkin etu. Sairaslomat ei turhaan rasita muita työntekijöitä. Sairaustodistukseksi riittää omasoitto. tiedonkulku tarkistetaan jokapäivä. Jokainen tuntee toisensa muutenkin kuin nimeltä. Suomalainen yksityinen yritys.


      • yleistä jokaisessa

        työpaikassa jossanaisia ja naisen kaltaisia "miehiä"
        Surkeeta on sellainen käytös, usein ei porukka edes tunne niitä ketä haukkuu. Osoitet vain sitä sairasta solidaarisuutta haukkujille, osittain varmaan siinä pelossa ettei itte joutuis työpaikan Kerbeoksen kynsiin.
        Nämä työpaikkojen monipäiset vartijat sitte kääntää takkia ihan tilanteen mukaan, selvästi näkee psykopaattisia oireita. Täysi tunteettomuus kanssaihmisiä kohtaan, tavoitteena vain oma pärjääminen hinnalla millä hyvänsä ja persoonia saattaa sit olla useampiakin.


    • kaaru

      ...ja siellä työskentely oli todella antoisaa. Vahinko vain, että laman aikana omistaja sortui ns. omaan suuruudeen hulluutensa ja kaatoi yrityksensä. Meille työntekijöille jäi kuitenkin hyvät muistot ja kaiholla muistelemme sitä.

      Valitettavasti monet tajusivat mitä meillä oli, vasta kun lähtivät muualle töihin.
      Ei ollut kellokorttia, saimme esittää mielipiteitämme ja ne otettiin huomioon yrityksen toimintaa kehitettäessä. Palkoista ei tarvinnut tapella jne.

      Olen vielä aikeissa saavuuttaa tämänkaltaisen yhteisön lähiaikoina uudessa työssäni.

      • niitä olemassa...?

        Nimittäin hyviä työpaikkoja.Omalla työpaikallani on persoonallisuushäiriöinen nainen pomona. Toinen heistä onneksi jo joutui pois kun aikamme valitettiin hänestä ja hänen ammattitaidottomuudestaan. Tämä jäljellejäänyt on luulosairas, jolloin hän mm. mitätöi lääkärin antamat lausunnot. Uskon että hän ei edes osaa ajatella miten asiat voivat olla oikeasti, vaan perustaa suhtautumisensa omiin luuloihinsa ja käyttää mielivaltaansa. Olen aikuisopiskelijana ja hyvänä työntekijänä saanut kokea ammatillisen itsetunnon romahtamisen. Hän on eristänyt, mitätöinyt, tehnyt naurunalaiseksi toisten silmissä, valehdellut ja halventanut takanapäin, rangaissut sairauksistani, sekä toiminut vastoin lakeja (mm. TS-laki)ja sovittuja säännöksiä.Hän kuuluu työpaikan Tyky-ryhmään, mutta toimii käytännössä sen periaatteiden vastaisesti. Ilmeisesti hän aina pääsee kaikesta vastuusta selittämällä asiat omaksi edukseen. Masentavaa olla tuollaisen alaisuudessa. Työmotiivi on kadonnut sillä ei ole parempaa näköpiirissä.


    • tylsäää!

      itse olen töissä työpaikassa jossa tekeminen on tosi vähissä mutta paikalla pitää olla 8h päivässä.normaalisti pidän työn tekemisestä fyysisesti mutta töissä vaan istun ja odotan että päivä loppuu. syö ihmistä pitemmän päälle. huomenna sanon itseni irti.

    • vähän työtä ja autoetu

      huoltoasemilla

    • anna-amalia

      Tulee tässä mieleen mun entinen tyäpaikka niin kutsutussa vanhainkodissa, Työ oli minusta mukavaa ja antoisaa, vanhukset ihania yksilöjä jokainen omalla tavallaan.

      MUTTA se työilmapiiri ja kateelliset työkaverit, ei kaikki kylläkään. Olin vasta valmistunut ja satuin saamaan vakipaikan, en suhteilla vaan ansioilla.

      Huomasin, ettei se ollut joittenkin mieleen. Niin sanottu kiusaaminen alkoi. Ei huomioitu kahvipöydässä, puhuttiin päälle, seläntakana vahtimista, ilmeillä näytettiin, ettet ole mitään.

      Joskus ihan ahdistu, jos tiesi, että nämä oli samassa vuorossa, Loppui, ainakin minua kohtaan, kun menin esimiehen puheille ja pidettiin palaveri asiasta.

      Lähdin kouluttautumaan lisää ja olen nyt eri työpaikassa, jossa en ole törmännyt samaan ilmiöön. Juttelin taannoin entisen työtoverin kanssa ja kuulemma samat jatkaa kiusaamista taas.

      Surettaa vanhuksien puolesta, kun voimavarat menee tälläisillä työpaikoilla muuhun kun hoivaan ja huolenpitoon! Vanhukset kyllä aistii ilmapiirin ja ovat entistä levottomampia!

      • xxxxxxxxxxxx

        Hyvän työnantajan pitäisi keskittyä siihen, että kuka TODELLA niitä töitä tekee, eikä mennä mukaan mielistelyyn ym. Itse olen hoitoalalla ja todella ahkera työntekijä. En vaan ole niin sosiaalinen kuin muut eikä minua kiinnosta juoruilla. Mutta ilmeisesti ahkeraa työntekoa arvostetaan vähemmän, kun juoruilua ja kahvihuoneessa notkumista.


      • totta!!!!
        xxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        Hyvän työnantajan pitäisi keskittyä siihen, että kuka TODELLA niitä töitä tekee, eikä mennä mukaan mielistelyyn ym. Itse olen hoitoalalla ja todella ahkera työntekijä. En vaan ole niin sosiaalinen kuin muut eikä minua kiinnosta juoruilla. Mutta ilmeisesti ahkeraa työntekoa arvostetaan vähemmän, kun juoruilua ja kahvihuoneessa notkumista.

        niin totta, itsekkin teen kovasti töitä mutta koska en tupakoi minua pidetään epäsosiaalisena hirviönä kun en lähde tupakkapaikalle seurustelemaan. siellä sitten puhutaan seläntakana ja luodaan kuppikuntia, erittäin mukavaa olla tälläisessa paikassa töissä!!!!


    • Make60

      Nykyjään työnantajat puhuvat joustoista niin se on ihan hyvä mutta joustot pitää olla molemmin puolista. Jos tehdään pitkää päivää niin ei työnantajankaan pidä nipottaa jos tekijä joskus myöhästyy aamulla ja lomat pidetään silloin kun ne työntekijälle parhaiten sopivat. Jos tämä ei toimi niin jossain vaiheessa työntekijänkin pitää sanoa että ne joustot loppuu tähän kun tämä systeemi ei toimi. Jossain vaiheessa on hyvä vaihtaa työpaikkaa
      työmotivaation jo vaihtelun vuoksi.

    • omaansa kyllästynyt

      Se olisi sellainen, jossa kaikilla on hyvä olla, yhteistyö toimii, ja esimiehet ovat hommansa osaavia. Oma työpaikkani on kaikkea muuta: Huono työilmapiiri, esimiehet ei osaa mitään.... jne..

    • Paikka!!

      On ikävää jos ei viihty töissä..On monenlaisia firmoja..missä ressi on kova..Se on ikävää kuulla..Mulla itsellä on hyvä työ paikka.Olen viihtynyt jo 20 vuotta samassa paikassa.Työ paikalla on monen maan kansalaista.On osa työn tekiöistä mitkä itse pilaa ilma piirin työ paikalla.Olen itse johto tehtävissä. ongelmiakin on ollut..Ne on pyritty ratkomaan kahden kesken työ-tekiän kanssa.Minä kyllä olen saannut joulu paketin joka vuosi ja usempiakin..Ehkä tykkäävät minustakin töissä.Hyvää työ iloa kaikille!!!

    • LeeMar

      Tosiaankin se työpaikka on sellainen,jossa viihtyy ja systeemi toimii puolin ja toisin.En ole sellaisessa työpaikassa. Lomista kinastellaan..vapaita saa kun saa.Erityisesti kesälomat on kiistelyn aiheena,koska olisi se kiva jos edes kerran vuodessa saisi yhtäaikaa yhteistä aikaa perheen kanssa.

      • roope_turku

        Niinpä kyll must osottautunu varsin hyväksi työpaikaksi Aker Yards Turun telakka miksi noh se niitä harvoja työpaikkoja joissa tarvitaan lisää työn tekijöitä varsinki ku nykyisin siiretään aasian maihin töitä ja palkka tulee ajallaan ja lisäksi terveys palvelut on yksityisellä Mehiläinen Pulssi yms.... noh millaista työ siellä on itse ollu yli 5vuotta talossa hitsarina ja työ on haastavaa ja mielekästä lisäksi työkaverit loistavia


    • työnttekkijä

      Hyvä työpaikka arvostaa hyvälaatuista lopputulosta. Olen selaisessa duunissa, jossa lähes käsketään tekemään surkeaa laatua, vedoten exel-taulukoilla ja sekunttikellolla tehtyihin laskelmiin. Asiakkaat ovat välillisten henkilöiden takana, joten asiakas ei helpolla valita, tiedä valittaa, jaksa ym. karmeinta on nähdä omaa työn käskettyä surkeaa jälkeä. tarjoukset voitetaan jossain yläportaassa valheellisin aika-lopputuloslaskelmin, mutta minkäs teet..

    • sellaisen löytänyt..

      Ainakin alku tuntuu hyvältä..

      Hyvä työpaikka on sellainen, jossa mielipiteitäsi kuunnellaan ja halutaan aktiivisesti löytää sinulle sellainen tehtävä, jollaiseen sovit ja jollaista haluat tehdä.

      Hyvässä työpaikassa sinulla on sopivasti haasteita, mutta ei kuitenkaan kohtuutonta työtaakkaa. Siellä sinua myös koulutetaan ja annetaan mahdollisuuksia edetä urallasi. Siellä noudatetaan myös yleisiä työmaailman pelisääntöjä.

      Vaihdoin viikko sitten työpaikkaa ja luulen löytäneeni nyt Hyvän Työnantajan. Ainakin alkuperehdytyksen ja asioiden alkuhoitamisen perusteella. Lahden Pestikolmio yrityksenä ja Tanja pomona ovat kyllä parasta mitä minulle on työuran aikana tapahtunut.

    • sortajia...

      Olen huomannut, että sellaisessa työpaikassa ei ainakaan ole hyvä olla, jos johtaja on nuukuri. Jokaisen asian perään saa taistella ja tapella eikä siltikään mistään tule mitään ja palkkakin on ihan paska...

      • DUUNI

        Kesällä kansakoulun opettaja,talvella sisävesilaivuri!


      • Rehveli

        ... pomo on totaalinen despootti, joka käskyttää kaikkia mielensä mukaan eikä jousta tippaakaan. Varsinkin jos vielä hän eneiten pelkää sitä, että joku alaisista osaa jonkin homman paremmin kuin hän niin huhhuh...


    • IT hemmo

      hyvät työkaverit ei YT neuvotteluita.

      Noilla ehdoilla joustan palkassa alaspäin reilusti...

      • jäykkä paska

        Neuvostoliitto is back!


    • Saa asiallisen palkan

      Eikä jotain 8 -9 euron tuntipalkkaa joka on täysin talkootyötä.

    • TT-Citikka

      että esimies pystyisi perustelemaan ratkaisunsa ja tiedottaisi asioista avoimesti, ettei tarvittis arvailla ja spekuloida.

      Kyllä hankaliakin ratkaisuja pitää pystyä tekemään, mutta jos niitä tehdään vain mutu-tuntumalla, niin...

    • PMPD78

      Olen ehdottomasti elämäni mukavimmassa työpaikassa. Aiemmin olen kärvistellyt kyttäävien ja kiristävien narsistipomojen alaisuudessa, kunnes tajusin että yksi tärkeimpiä työpikan valintakriteerejä on juuri ilmapiiri ja esimies.

      Oma pomoni (joka on myös firman omistaja) on kertakaikkisen huippu tyyppi. Hänelläkin on huonot puolensa, mutta asenne ratkaisee! Täällä ei kytätä, ei vahdita ja joustoa löytyy myös työnantajalta... Vaikeissa elämäntilanteissa (ero) ei tarvitse stressata töistä, vaan pomo ihan oma-aloitteisesti vähentää työmäärää ja on huolissaan työntekijöidensä hyvinvoinnista. Palkat, lomat, korvaukset ja ylityövapaat tulevat automaattisesti ja kiitosten kera. Palkankorotuksiakaan ei tarvitse kinuta, vaan pomo saattaa päivän päätteeksi lisätä tiliin vaikkapa 150 euroa lisää...

      Okei, tällä hetkellä palkkani ei päätä huimaa, mutta olen valmis "maksamaan" siitä, että minulla on todella hieno ja kunnioitettava ihminen pomonani. Olen polttanut itseni loppuun suuripalkkaisissa duuneissa, mutta nyt vihdoinkin tunnen löytäneeni oman paikkani. Ei se palkka tee työntekijöistä lojaaleja, vaan se miten heitä kohdellaan = ihmisinä, ei numeroina.

      • jonnak.

        Olet niin oikeassa!


    • jonnak.

      Aloitetaan haukkummalla: hyvä työpaikka on melkeen mikä tahansa muu kuin edellinen työpaikkani. Pomon puoliso (jolla ei ollut päätösvaltaa yrityksessä)simputti kaikkia työntekijöitä eikä kukaan voinut sille mitään, kukaan ei uskaltanut viedä asiaa eteenpäin, koska pomon puolisolla on paljon tietotaitoa lakiasioista ja kaikki pelkäsivät potkuja.. (kumma yhdistelmä: työpaikalla ja työtä tehdessä on paha olla, se vie ihan mielenterveystoimistolle asti, mutta työpaikkaa ei halua jättää.)

      Joten nyt tuntuu, että melkein mikä muu työpaikka tahansa olisi unelmaa.

      Mutta nyt asiaan:

      Hyvä työpaikka on sellainen, missä työnantaja kohtelee työntekijöitä samalla tavalla kuin haluaisi muiden kohtelevan häntä.
      Tärkeää on, että työnantaja kohtelee työntekijöitä ihmisinä, läheisinä eikä ns. rottina tai kynnysmattoina.

      Paskinkin työ maistuisi, kunhan työpaikan ilmapiiri on leppoisa ja kaikki ovat ystävällisiä toisilleen.

      Tietysti myös "täydelliseltä" tuntuvassa työpaikassa kuten muissakin, löytyy ainakin himpun verran kateutta, mutta KAIKISTA TÄRKEINTÄ TYÖSSÄ JA TYÖPAIKALLA ON HYVÄ TYÖILMAPIIRI. Se kun on kunnossa huonompikin palkka ja aliarvostettukin työ maistuu ja töihin on kiva tulla.

      Tärkeää on myös työnantajan ja työntekijän/-tekijöiden vuorovaikutus. Tällöin työnantajan asenne ei ole sellainen että "minä olen aina oikeassa, pidä sinä suus kiinni ja tee niinkuin käsketään".
      Palautekeskustelut ja neuvottelut olisivat mielestäni aivan mainioita vaikka ihan ruokakaupankin työntekijöiden ja työnantajan keskuudessa. Näin pyrittäisiin parempaan tulokseen, sillä ei työnantaja voi kaikkia epäkohtia itse tunnistaa.

      Tuleva kesätyöpaikkani on "juorujen" perusteella todella pidetty, yhtään negatiivista asiaa ei ole korviini kantautunut. Työhaastattelussakin työnantajat kohtelivat minua niiiiiin hyvin että olin lähellä alkaa itkemään "voiko näin ihania ihmisiä olla olemassa?".
      Ja palkkakin on todella inhimillinen, vaikka se ei todellakaan ole minulle tärkeää.

      Tuossa aikaisemmin kertomassani työpaikassa olin reilun vuoden alipalkattu (6,68e) ja työ oli erittäin raskasta. Pomo ei palkkaa nostanut ennenkuin mainitsin asiasta.

      Minulla on ihan huono omatunto (uskokaa vaikka huviksenne!) siitä miten hyvä palkka tulevassa kesätyössäni on. "enhän minä näin paljon ansaitse/tarvitse.." Mutta edelleenkin korostan, minulle rahaa tärkeämpi on työpaikan ilmapiiri.

    • htu82

      Täällä ei oo mikään oikein, masentaa.

    • Nimetön

      työpaikkaa ole olemassakaan tässä kapitalismi aatteisessa työ maailmassa, mitä ketjun aloittaja kirjoittaa. Varsinkin tuo niskaan huohotus ja kyttääminen on rajusti noussut työ elämässä. Välillä tekee mieli antaa piupaut koko työ elämälle, kun työstä tehdään henkisesti raskasta. En käy töissä aatteen vuoksi, tai mielyttääkseni pomoja, töissä käyn vain rahan vuoksi, eikä työstä enää viitsisi henkisesti kärsiä. On maailmassa muutakin, kuin työ.

    • ..,

      ...tänä päivänä. Ei sellaista enää olekaan. Pikemminkin voisi ajatella vähiten huonointa.

      • tyytyävinen

        Mulla on juuri tällainen työpaikka!


    • Salkkumies Mutiainen

      on sellainen, kun aamulla herää, ei ensimmäinen ajatus ole "voi vittu"

    • toinen hyvä työntekijä

      Samaa mieltä asiasta. Toki itse vois tehdä 6 tuntista työpää ja viikonloput pitää vapaana. Välillä vois tehdä neljän päivän viikkojakin. Sit sesonkeina vois tehdä pidempiä päiviä ja jonkun lauantainkin. Olen ollut yhdessä hyvässä työpaikassa jossa oli tosi kivaa. On harmittavaa katsoa että ihmiset suostuu tekemään huonoissa työpaikoissa töitä. Kun se ei ole pakollista. Jos porukka lähtis töistä tai tekis lakkoja ym, niin pomot huomais että jossain on vika jne. Tosin silti asiat saattais muuttua, jos pomot ei tajua lähteä toisiin tehtäviin :(

    • täälläkin

      on inhimillisiä ajatuksia. Kaikesta tuosta netti sensuurin ajamisesta (näille vapaille foorumeille) huolimatta. Työn antajankin olisi hyvä ajatella, henkilöstön viihtymistä. Ja hallituksen saako kansa esittää, globaalissa maailmassa mielipiteensä. Sorry poikes aiheesta.

    • viimeinen pisara

      voin vannoa että meillä työpaikka on kaikkea muuta kuin hyvä. pomona on henkisesti epäpätevä nuorinainen. sanalla henkisesti tarkoitan sitä että häneltä puuttuu normaalit käytöstavat, ja sosiaalisuus. aiheellisista sairaslomista nostetaan meteli, kiitosta tehdystä työstä on turha odottaa!! Ihminen ei saa olla inhimillinen, en ymmärrä että miksi tok, joka on tunnettu hyvänä työnantajana palkkaa näin epäpätevän ja epäempaattisen ihmisen johtotehtäviin!! ei ole kaukana lopputilin otto!!!

    • hommat

      Hyvä mesta. Istua vaan ryypätä.

    • Niillähän ei

      ole kataisen mukaan paskaduuneja!

    • lkjsdfgaljh

      VR:llä työntekijöihin ei luoteta pätkääkän vaan heitä viedään kuin sikaa narussa työnantaja provosoituu pienistäkin pyynnöistä parantaa työntekijöitten oloja.

      Turvallisuus on muka ykkösasia VR:llä ja paskanmarja työntekijät ainakin ovat koko ajan helvetin väsyneitä kun vuorot vaihtuvat jatkuvasti ilta-ilta-aamu-yö, yritä siinä sitten nukkua kun työvuorojen välissä vain muutama tunti aikaa olla kotona. Huonoimmillaan tulee nukuttua viiden päivän työputken aikana kokonaista 10tuntia yöunta muutama päiväunen(n.40minuutin ruokatauko) pätkä.

      Ja työnantaja senkun vaan kiukuttelee ja laittaa vuorot vielä huonommiksi. Keppiä tulee kokoajan ja porkkanat menevät johdolle joka jo muutenkin on pilannut VR:n maineen pendoliinoilla sun muilla aikatauluilla, mutta kun voitto se vaan kasvaa kun ei ole kilpailijoita.

      VR:llä johto elää edelleen kuuskytlukua jolloin pomo oli pomo ja pomonhan nenille ei hypitty silloin.

      • töttö

        Ja palkkakin epäsäännöllisestä sekä vaativasta 3 vuorotyöstä on aivan naurettava. Kohta ne supermarketin kassatkin tienaa enemmän!


      • qvevnvonv

        Kuka sut on pakottanut sinne töihin? Vaihda ihmeessä firmaa, jos noin ahistaa...Ammatinvalintakysymys!


      • joka on
        qvevnvonv kirjoitti:

        Kuka sut on pakottanut sinne töihin? Vaihda ihmeessä firmaa, jos noin ahistaa...Ammatinvalintakysymys!

        juuri saanut paikan sieltä yläkerrasta.
        Miksi siellä on 20vuotta toimittu samalla lailla. Aina vain menty huonompaan suuntaan. varsinkin 7.1.2007. ja nyt taas alkaen 3.6.2007. Jos on johonkin tottunut niin pitäisikö heti luopua kun tapoja muutetaan jatkuvasti, ennen oli jopa kaksi vuorokautta peräkkäin vapaita mutta ei ole enään, ennen sai nukkua kotona ei saa enään vaan joutuu nukkumaan kaukana kotona ja sekin VR:n tiloissa mutta kuitenkin omalla ajalla palkatta tai jos eurokakskytäsenttiä tunnissa on jollekin palkkaa niin tervetuloa kokeilemaan sillä palkalla 60tuntia kuussa. Joten kaikki nuoret tervetuloa vaan VR:lle jos ette halua elää omaa elämäänne, VR:n henkilöstöpolitiikan tavoitteena ei näköjään ole muu kuin saattaa kaikki vanhmmat kuljettavat heti eläkeiän 55v jälkeen hautaan ja taas nuoremmat muutaman vuoden palvelun jälkeen niuvanniemeen suljetulle osastolle syyntakeettomina.


      • Rautatieläinen
        joka on kirjoitti:

        juuri saanut paikan sieltä yläkerrasta.
        Miksi siellä on 20vuotta toimittu samalla lailla. Aina vain menty huonompaan suuntaan. varsinkin 7.1.2007. ja nyt taas alkaen 3.6.2007. Jos on johonkin tottunut niin pitäisikö heti luopua kun tapoja muutetaan jatkuvasti, ennen oli jopa kaksi vuorokautta peräkkäin vapaita mutta ei ole enään, ennen sai nukkua kotona ei saa enään vaan joutuu nukkumaan kaukana kotona ja sekin VR:n tiloissa mutta kuitenkin omalla ajalla palkatta tai jos eurokakskytäsenttiä tunnissa on jollekin palkkaa niin tervetuloa kokeilemaan sillä palkalla 60tuntia kuussa. Joten kaikki nuoret tervetuloa vaan VR:lle jos ette halua elää omaa elämäänne, VR:n henkilöstöpolitiikan tavoitteena ei näköjään ole muu kuin saattaa kaikki vanhmmat kuljettavat heti eläkeiän 55v jälkeen hautaan ja taas nuoremmat muutaman vuoden palvelun jälkeen niuvanniemeen suljetulle osastolle syyntakeettomina.

        Koko ajan on menty VR,llä parempaan suuntaan.
        Vahva liitto ajaa junanajajien etuja täysillä.
        Uusia lepohuoneita on rakennettu ja remontoitu että junanajajat saavat nukkua häiriöttömästi. Pakkokos sitä on niitä ylitöitä haalia ja kytätä. Sitten kehua kaverit kateelliseksi miten paljon tuli tiliä. Tekisit vain vuorossa olevat työsi niin vapaa-aikaa jäisi vaikka muille jakaisi. Mutta se on tuo ahneus paha tauti.


      • Rautatieläinen
        joka on kirjoitti:

        juuri saanut paikan sieltä yläkerrasta.
        Miksi siellä on 20vuotta toimittu samalla lailla. Aina vain menty huonompaan suuntaan. varsinkin 7.1.2007. ja nyt taas alkaen 3.6.2007. Jos on johonkin tottunut niin pitäisikö heti luopua kun tapoja muutetaan jatkuvasti, ennen oli jopa kaksi vuorokautta peräkkäin vapaita mutta ei ole enään, ennen sai nukkua kotona ei saa enään vaan joutuu nukkumaan kaukana kotona ja sekin VR:n tiloissa mutta kuitenkin omalla ajalla palkatta tai jos eurokakskytäsenttiä tunnissa on jollekin palkkaa niin tervetuloa kokeilemaan sillä palkalla 60tuntia kuussa. Joten kaikki nuoret tervetuloa vaan VR:lle jos ette halua elää omaa elämäänne, VR:n henkilöstöpolitiikan tavoitteena ei näköjään ole muu kuin saattaa kaikki vanhmmat kuljettavat heti eläkeiän 55v jälkeen hautaan ja taas nuoremmat muutaman vuoden palvelun jälkeen niuvanniemeen suljetulle osastolle syyntakeettomina.

        Koko ajan on menty VR,llä parempaan suuntaan.
        Vahva liitto ajaa junanajajien etuja täysillä.
        Uusia lepohuoneita on rakennettu ja remontoitu että junanajajat saavat nukkua häiriöttömästi. Pakkokos sitä on niitä ylitöitä haalia ja kytätä. Sitten kehua kaverit kateelliseksi miten paljon tuli tiliä. Tekisit vain vuorossa olevat työsi niin vapaa-aikaa jäisi vaikka muille jakaisi. Mutta se on tuo ahneus paha tauti.


      • olevan
        Rautatieläinen kirjoitti:

        Koko ajan on menty VR,llä parempaan suuntaan.
        Vahva liitto ajaa junanajajien etuja täysillä.
        Uusia lepohuoneita on rakennettu ja remontoitu että junanajajat saavat nukkua häiriöttömästi. Pakkokos sitä on niitä ylitöitä haalia ja kytätä. Sitten kehua kaverit kateelliseksi miten paljon tuli tiliä. Tekisit vain vuorossa olevat työsi niin vapaa-aikaa jäisi vaikka muille jakaisi. Mutta se on tuo ahneus paha tauti.

        eri liitto teillä kuin meillä, on meinaan kiva tulla töihin todetakseen jotta se juna jota piti ajaa onkin peruttu eli ei olekaan tänään töitä mutta huomenna kun piti olla vapaapäivä silloin kyllä on töitä ja tätä tapahtuu usein mutta ei ennen joten sinä olet varmaankin mennyt parempaan suuntaan mutta ei VR ei ainakaan se porras jossa minä olen töissä, mutta ehkä se siellä johdossa näyttää hyvältä ja varsinkin varsinkin sillä kuuluisalla paperilla, niin ja onhan se hienoa jos niitä lepopaikkoja lisätään ja rakennellaan mutta kun minä en millään haluaisi niitä käyttää sillä mulla on sänky kyllä kotonakin, ja jos teillä kerkiää tehdä ylitöitäkin niin tuskimpa olet samassa firmassa töissä kuin minä. sillä 160tuntia töissä kolmessa viikossa joista kovia tunteja 100 eli vajaat tunnit, olet kyllä tyhmä jos tuohon otat vielä ylitöitä eli ensimmäiset 14tuntia talolle ja sitten vasta alkavat ns. ylityöt.

        On vissiin kiva pitää itseään rautatieläisenä kun kerran elämään ei muuta mahdu kuin rautatiet. Mutta kun meitä on paljon joilla sitä elämää on myös niiden rautateiden ulkopuolella.


    • eikös vaan..

      Hahaa..nytkö mut teilataan, mutta mun mielestä valtio on hyvä työnantaja. Vakaa työpaikka ja normaalitasoset palkat.

      • Joopa joo

        Valtio? Joskus ollut vakaa ja kapea,nyt ei kumpaakaan.
        Palkat ihan sieltä itsestään, pomot jotain vanhoja stalinisteja, joilla ei ole ammattitaitoa vastata nykyisistä haasteista.

        Yksityisellä sektorilla olisivat olleet kilometri tehtaalla aikoja sitten, nykyisin vaihdellaan titteleitä päälliköstä, apulaisjohtajiin jotta nämä tois`taitoiset pysyvät viroissaan, ulkopuolelta yksityiseltä sektorilta muutakin nähneet osaavat sentään asiansa.

        Tätä ei moni voi ymmärtää että miten voidaan henkilöstö hallinnossa/pomoina pitää nykyaikana edellä mainittuja "jäänteitä" Väki voi huonosti, ja motivaatio nollassa.


    • kerabit

      paras paikka, palkka on ihan jees ja aika menee nopeasti, välillä toki raskasta mutta useimmiten rentoa: "helppoa rahaa" niin kuin kuulen joskus työssä käytettävän...riippuu toki työtehtävästä.

      • Nimetön

        Hyvässä työpaikassa pitää olla perustyökalut kunnossa ja atk-palvelut reilassa, muuten menee hermo. Sama asia ennen vanhaan, jos ei olisi ollut kynää eikä paperia. Ei hyvä jos atk tökkii tai kaikki asiakas- yms. rekkarit on p:llään. Eikä kukaan tiedä mitään sinun omasta osaamis alastasi. Yritä siinä ketkuilla.

        Hyvä työpaikka on sellainen, joka on antanut etukäteen oikean kuvan työstä. Ei esim. yllättäviä sihteerin töitä tai tj:n vaimon ohjeitten mukaisia duuneja. Ällöttävää.

        Kaikkeen pitää olla toki valmiina, muttei sätkyukkona. Pomot ei voi hyökätä ovesta sisään ja pompottaa mielin määrin nyt heti kaikki tänne ja nopeesti. Tukeakin pitää olla, määrittelyjä, ohjeita ja koulutusta työkaluihin.

        Jos on luova työ, täytyy olla myös aikaa, jos meinataan, että tulosta tulee. Mainostoimistoissa ei ole nykyään aikaa, ja siksi ne ovatkin suurin osa tekemässä keskivertoa pikajälkeä nelinkertaisilla hinnoilla. Teinit tekee eläkeläisille suunnattua mainontaa päin seiniä -fiiliksellä. SE on vaan niin mageeta! Yök.

        Hyvässä duunissa on sovittu palkkapolitiikka ja kysytty työntekijöiltä, miten ne odottaa niitä palkittavan. Ei pistetä johonkin palkintoreissuun vinkuintiaan yksin tai inhottavien työkavereitten kanssa, jotka vetävät lärvit ja on NIIIIN hauskaa. Palkka on aina hyvä palkinto ja kulukorvaus lisäpanoksesta.

        Hyvässä duunipaikassa nuoria ja uusia kohdellaan hyvin, perehdytysohjelma on testattu ja vastuuhenkilö on tietoinen asemastaan uuden suhteen sekä positiivisesti hommaan suhtautuva.

        Pienissä duunipaikoissa ei voi paljoa vaatia, pitää olla sisukas hemmo, että pärjää, kun mikään ei niin vaan toimi ja kilpailu on kova.


      • laitoksessa...
        Nimetön kirjoitti:

        Hyvässä työpaikassa pitää olla perustyökalut kunnossa ja atk-palvelut reilassa, muuten menee hermo. Sama asia ennen vanhaan, jos ei olisi ollut kynää eikä paperia. Ei hyvä jos atk tökkii tai kaikki asiakas- yms. rekkarit on p:llään. Eikä kukaan tiedä mitään sinun omasta osaamis alastasi. Yritä siinä ketkuilla.

        Hyvä työpaikka on sellainen, joka on antanut etukäteen oikean kuvan työstä. Ei esim. yllättäviä sihteerin töitä tai tj:n vaimon ohjeitten mukaisia duuneja. Ällöttävää.

        Kaikkeen pitää olla toki valmiina, muttei sätkyukkona. Pomot ei voi hyökätä ovesta sisään ja pompottaa mielin määrin nyt heti kaikki tänne ja nopeesti. Tukeakin pitää olla, määrittelyjä, ohjeita ja koulutusta työkaluihin.

        Jos on luova työ, täytyy olla myös aikaa, jos meinataan, että tulosta tulee. Mainostoimistoissa ei ole nykyään aikaa, ja siksi ne ovatkin suurin osa tekemässä keskivertoa pikajälkeä nelinkertaisilla hinnoilla. Teinit tekee eläkeläisille suunnattua mainontaa päin seiniä -fiiliksellä. SE on vaan niin mageeta! Yök.

        Hyvässä duunissa on sovittu palkkapolitiikka ja kysytty työntekijöiltä, miten ne odottaa niitä palkittavan. Ei pistetä johonkin palkintoreissuun vinkuintiaan yksin tai inhottavien työkavereitten kanssa, jotka vetävät lärvit ja on NIIIIN hauskaa. Palkka on aina hyvä palkinto ja kulukorvaus lisäpanoksesta.

        Hyvässä duunipaikassa nuoria ja uusia kohdellaan hyvin, perehdytysohjelma on testattu ja vastuuhenkilö on tietoinen asemastaan uuden suhteen sekä positiivisesti hommaan suhtautuva.

        Pienissä duunipaikoissa ei voi paljoa vaatia, pitää olla sisukas hemmo, että pärjää, kun mikään ei niin vaan toimi ja kilpailu on kova.

        toimin tällä hetkellä.

        Ihan hyvä duuni, joustavat työajat (voi "kirjoittaa kotona" jos siltä tuntuu), ei liikaa vastuuta (kun ei ole erikoistutkija), voi itse vaikuttaa tekemisiinsä, ja palkka ok (3045e/kk).


    • Siivooja vaan

      Oulunkylässä ei paljoakaan välitetä työntekijöistä,ainakaan osastolla,jossa ystäväni on,siellä kaksi os,hoitajaa toimii samalla osastolla toinen apulais,os,hoitajana ja toinen itse suurena päällikkönä,kumpikaan ei osallistu ensinnäkään hoitotöihin,vaan pompottavat muita ja laskevat osaavan henkilöstön talosta pois ja tilalle taas uusia malmilta,kun niitä saapi rauhasssa pompotella miten lystäävät ja saavat istuttetua heihin omaa pomonpelkoaan ja pelottelevat nyt sitten niitä ja kieli ruskeena taas mennään,jotta johtajattaret on tyytyväisiä,jos paikan päällikkö tietäisi miten asian laita oikein on,niin se ei varmasti kauaa jatkuisi,sillä kyseiset rouvat tekee aivan kuten tahtovat,ei ilmoittele menojaan ja menee kuinka haluuvat,mutta henkilökunta joutuu ,jos sairastuu,antamaan kuukauden tutantopalkkionsa pois ,jos ovat päivänkin pois kk töistä (50)e.

    • viljolla12

      Ajan ammatikseni autoa ja kukaan ei hengitä niskaani,saan pitää vapaata kun haluan ja pomo ei siihen puutu,kunhan hommani hoidan,vaimoni on taas sairaalassa siivoojana ja saa raataa kuin hullu,sillä siellä siivoojia pompotetaan kunnolla,omaa duuniani en vaihda saan sentään mersulla ajella ,kun töitäni teen ja palkkakin kohtuullinen.Taksi kontulasta.

    • viisasten kivi=)

      Paras paikkani olla töissä on tämä valtion virkamiehen paikka,jossa olen viihtynyt hyvin,kun ainoa mies olen 13 naisen joukossa,olen ollut samassa työssä kohta 22 vuotta ja paikkaani en toiselle antaisi,vaikka virastomestari vaan olenkin,mutta saan vuokrani maksettua ja ruokaa pöytään,niin ja autonkin omistan ja vielä kertyy sukanvarteen,kun nuukana elellään,turhaan sitä valtion paikkoja haukutaan,hiukan palkassa hävii,mutta muissa eduissa sen voittaa,kyllä se näin on!!!!

    • kokemusta on

      ainakin siivous- ja kaupanalalta.sinne päätyy usein tyyppejä jotka haluavat esimieheksi päästyään vain päteä ja olla tosi inhottavia.sitten ihmetellään kun työntekijöillä ei ole motivaatiota.hyvässä työpaikassa on tietty hyvä ilmapiiri mikä ainakin lähtee siitä että pomo on oikeudenmukainen ja reilu.

    • Mutta täällä...

      A) Mitään työntekoon liittyvää kunnolista ohjeistusta tai opastusta ei ole.
      B) Huudetaan kun hommat menee pieleen
      C) Halutaan että hommat hoidetaan kunnolla ja aikataulussa
      D) Työaika ei riitä edes teoriassa mitenkään C opitoon
      E) Oletetaan että jengi tekee palkatonta ylityötä.
      F) Lomista saa aina tapella ja palkasta.
      G) Jos joku työpäivä on lyhyempi kuin työsopimuksessa tulee siitä armoton huuto.
      H) Kokenneemmat työntekijät eivät halua neuvoa muita, vaan istuvat tiedon päällä.

      Kuulostaako hyvältä yhtälöltä.

      • Simmottista..

        Meitin työpaikka täyttää kaikki muut, paitsi ett "vanhoja" työntekijöitä ei ole, kun kukaa tervejärkinen ei tollasessa firmassa kauaa jaksa..


      • jaksaa
        Simmottista.. kirjoitti:

        Meitin työpaikka täyttää kaikki muut, paitsi ett "vanhoja" työntekijöitä ei ole, kun kukaa tervejärkinen ei tollasessa firmassa kauaa jaksa..

        Aika monet jaksaa sillä pikkupaikkakunnilla ei ole muita mahdollisuuksia


    • ogogle

      saada aikaan illuusion,että joka juntti pystyy itse sätelemään työaikaansa ja -tahtia (vaikka vain murto-osan millimetriä) luo "hyvän työpaikan"

    • UB40

      Kuukaudessa YLI 580 euroa. Siis tasan niin, että maksettaisiin yli 580€ eli vähintään vaikkapa 700 erkkiä kuukaudessa, niin se olisi hyvä työpaikka ja menisin sinne vaikka nyt tästä nousisin.

    • ..............

      vakio työpaikka - vaikka ei tee mitään - nukkuu - juo kahvia - pyörittää papereita - istuu kokouksissa - näyttelee - saa palkkaa 2800euroa/kk.

      thank you, veronmaksaja maksaa

    • 3535255325325

      Iha sama kuha palkka juoksee ja esimiehet ei ole vittumaisia.

    • Tierättekö???
    • joskus näin

      Minä olen pienessä firmassa ja tykkään. Ei palkattomia ylitöitä, ei isommin mitään etujakaan kuin kahvit talon puolesta ja joissain asioissa toimitaan vanhanaikaisesti ja nuukaa on. Mutta - nautin täyttä luottamusta ja työ on monipuolista, pomo on mukava. Jos työ on kesken ja olen oikein keskittynyt, pomo käy keittämässä kahvit ja komentaa tauolle. Periaatteessa minulla on kiinteä työaika, mutta ei ole mitään ongelmaa tehdä tunteja sisään ja pitää vaikka kokonainen vapaapäivä, jos on tarvis päästä virka-aikaan jonnekin. Palkankorotuksenkin sain heti koeajan loputtua enkä edes pyytänyt, kuulemma vaan olin tehnyt työni hyvin. Palkka tulee ajallaan, yleensä pomo maksaa niin hyvissä ajoin, että on parikin päivää etuajassa tilillä.

    • Anonyymi

      Työpaikka, jossa on seksikäs HR-asiantuntija, on paras. Esimerkiksi tamperelaisen yritys Atostekin HR-asiantuntija Annamari Lehtinen on helvetin seksikäs nainen! Siksi Atostek on hyvä työpaikka.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      90
      6286
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2594
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      30
      2130
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1641
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1347
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe