Arginiini ja Karnosiini

kijugfds

Onko kellään kokemusta kummastakaan tuotteesta.
Jos on niin millaisia??

Antaako Karnosiini potkua treeniin, niin kuin väitetään ja onko L-Arginiinilla mitään vaikutusta hapen santiin tai muuta vaikutusta??

Toivottavasti markkinoijat eivät ota kantaa tähän kysymykseen!!

9

2156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m.pieni

että mihinköhän sitä enää uskois on kaiken maailman argiininia karnosiinia ym.
      varmaan näkyis kukkarossa kun alkais kaikkia
      aineita popsimaan urakalla..
      en tiiä onko kukaan muu samaa mieltä mutt aika
      isolta osalta näyttää olevan markkinointi huiputusta,että ihmiset ostais ihmetuotteita.
      sama asia koskee laihutus pillereitä ym.
      eiköhän se perinteinen proteiini riitä ja ehkä
      palautus juomaaki kyytipojaksi.
      oon sen verran vanhan aikainen että syö hyvin
      nuku hyvin elä normaalia elämää ja treenaa pitkällä tähtäimellä ja sinnikkäästi niin nämä
      liha pallerot alkaa pikkuhiljaa kasvaan:)
      vai olenko väärässä vai tarvisko siihen kyytipojaksi jotain muuta esim sitä argiinia?

• "perinteinen proteiini riitä ja ehkä
        palautus juomaaki kyytipojaksi"

meinasin lentää perseelleni ku näin m.pienen kirjoittaneen näin! ;D olek säkin vihdoin sitä mieltä, että palautumisjuomasta on ehkä hyötyäkin?! ;)

mutta olet ihan oikeassa, pois turha hifistely lisäravinteiden suhteen...perusruokaa ja PALJON!
        ..unohtamatta tietenkään tiukkaa ja kurinalaista treeniä,ja riittävää lepoa, ni kyl tuoksiakin tulee...ei heti tietenkään, mut eihän mitään saavuttamisen arvoista saakkaan helposti! ;)

• Tai_ga

mä uskon, että kaikki riippuu ihan tavotteista ja niin kuin kaikessa siitä miten ja millä intensiteetillä panostaa harrastukseen. Toki harrastus erittäin pitkälle vietynä siis elämäntapana antaa varmasti paljon enemmän, kun ruokavalio niin kuin kaikki muukin arkirutiinit ovat suunniteltu harrastuksen ympärille ja ehdoilla tai sitä tukemaan. Kyse on siis henkilökohtaisista valinnoista.

Olet varmasti oikeassa, että useat tuotteet ovat 'harrastelijalle' tai kuntoilijalle turhia ja hyvin ja huolella suunniteltu ruokavalio tulisi olla tukeva pohja treenille. Sekä myös huuhaa-tuotteita varmasti riittää, mutta niitä on luontaistuotekaupat myöskin pullollaan, vaikka sielläkin osa ihan asiallisia ja toimivia tuotteita. Ongelmana on vain se, että niiden pitoisuuksia ja toimivuutta ei mikään taho sinäänsä valvo tarkasti.

Mun mielestä lisäravinnne- ja ravintolisät tulisi suunnitella yksilökohtaisesti treeninlaatua ja tavoitteita tukemaan. Siksi onkin hankalaa yleistää. Kokeilemalla jokainen löytää sopivan ratkaisun, jos ei halua ammattilaista apunaan käyttää. Veriarvoja kannattaa myös pitää apuna, sillä niistä näkee mm. piilevätkin puutostilat.

• m.pieni
        TheOne kirjoitti:

"perinteinen proteiini riitä ja ehkä

meinasin lentää perseelleni ku näin m.pienen kirjoittaneen näin! ;D olek säkin vihdoin sitä mieltä, että palautumisjuomasta on ehkä hyötyäkin?! ;)

mutta olet ihan oikeassa, pois turha hifistely lisäravinteiden suhteen...perusruokaa ja PALJON!
        ..unohtamatta tietenkään tiukkaa ja kurinalaista treeniä,ja riittävää lepoa, ni kyl tuoksiakin tulee...ei heti tietenkään, mut eihän mitään saavuttamisen arvoista saakkaan helposti! ;)

pitihän sitä 15 v tauon jälkeen hurahtaa kun niin
        kovasti on moitittu.

helevetin pahalle noi vieläki maistuu mutt
        sekoittuu ihan hyvin.
        80 ja 90 luvun alut mössöt ei sekottunut yhtään
        ja sai niellä kokonaisia paakkuja.
        ihme että vielä hengissä ollaan.
        pitää kokeilla nyt jonki aikaa ja oon huomannut
        tosta palautus juomast olevan hyötyä.
        oikea ruoka on aina oikeaa ja erittäin maukasta:)
        ikuinen ruoan ystävä kun olen

• öpoikujgfd
        m.pieni kirjoitti:

kovasti on moitittu.

sekoittuu ihan hyvin.

yleensä en ole uskonut mihinkään tuotteeseen, mutta on tullut kuitenkin kokeiltua joitakin valmisteita. Yksi mikä ainakin toimii, on tauriini. Pelkästään käytettynä en ole huomannut mitään (3-4g) annoksella, mutta jos juon vaikka kolaa tai teetä samaan aikaan, niin salikunto on kasvanut merkittävästi. Hiki lentää, mitä muuten ei enää tapahdu ja "virtaa" piisaa.
        Ainut huono puoli on että hiki alkoi haista niin pahalle, että oli pakko lopettaa se tauriinin käyttö.

Nykytiede on mennyt harppauksen eteen päin, kun vertaa mitä se oli 80-90 luvun.
        Olen alkanut uskomaan joihinkin tehonlisääjiin, koska nykyään saa myydä jo sellaisia valmisteita mitä ennen ei saanut.
        Motivaatiota ei vain ole enää nosteluun niin paljon, että alkaisi kokeilemaan noita tuotteita. Hintaakin niillä on aika paljon, että sekin vaikuttaa jonkin verran.

Paljon on joukossa humpuukkia, mutta varmasti jotkut toimivat

• m.pieni kirjoitti:

kovasti on moitittu.

sekoittuu ihan hyvin.

totta, ei o oikeen ruuan voittanutta! ;)
        ja eikä noita jauheita maun takia käytetäkkään...

• Gold-laatua_karnosiini
        TheOne kirjoitti:

"perinteinen proteiini riitä ja ehkä

Karnosiinia Kaliforniasta! http://www.iherb.com/California-Gold-Nutrition-L-Carnosine-500-mg-60-Vcaps/48360?rcode=mop737

• Tai_ga

Tuosta karnosiinista ensin omakohtaisten kokemusten perusteella täytyy sanoa, että olen erittäin skeptinen sen tehon suhteen. Toisin sanoen en ole huomannut mitään eroa parin kuukauden karnosiinilisän syönnin aikana itse treenissä tai palautumisessa tai missään muussakaan.

Karnosiiniahan mainostetaan solujen uudistajana ja 'nuoruuslääkkeenä'. Enpä tuosta tiedä. Naamassa se ei ainakaan näy eikä jaksamisessa eli mitään duracell-pupu-ilmiötä en karnosiinin myötä ole kohdannut. Karnosiinin väitetään myös vaikuttavan merkittävästi ihoon ja niin edelleen. Satuinpa kysymään eräältä vuosikymmenien praaktiikan tehneeltä ihotautilääkäriltä asiasta. Hän ei ollut mitenkään vakuuttunut karnosiinin toimivuudesta. Totesi vaan, ettei siitä varmasti haittaakaan ole, mutta epäili tehoa suuresti.

Arginiinistä ja sen tehosta on väitelty ja väännetty suuntaan jos toiseen. Viralliset tulokset väittävät, ettei siitä olisi mitään hyötyä terveelle urheilijalle. Kuitenkin eräät yksittäiset tutkimustulokset puhuvat toista. Arginiinin tiedetään sairaalla potilaalla kiihdyttävän kasvuhormoonieritystä sekä ylläpitävän lihaskudoksen määrää ja toimintaa. Tästä johtuen on esitetty, että se toimisi eräänlaisena 'korjaajana' pienille kudosvaurioille mm. kuntosalitreenaajilla. Toisaalta nautittujen määrien tulisi olla riittäviä ja yksittään arginiiniä käytettäessä saattaa arginiini pienentää muiden välttämättömien aminohappojen määrää elimistössä.

Omakohtaisesti en osaa sanoa onko juuri arginiini vai jokin muu aminohappo, joka auttaa suuresti allekirjottaneen palautumiseen. Ennen treeniä otettava aminohappo valmiste (l-arginiini, l-glutamiini, l-leusiini, l-alaniini) vaikuttaa merkittävästi palautumiseen, etten ihan helpolla ole luopumassa kyseisestä valmisteesta. Enkä puhu nyt punttitreenistä pelkästään vaan maksimivoima/-nopeus, anaerobisen kynnyksen ylittävästä treenistä sekä pitkäkestoisista treeneistä yleensäkin. Harrastan itse sprinttityyppistä uintia eli tuo aminohappovalimiste on mulla ollut ihan avainasemassa treenin kulkua ajatellen. Lisäksi käytän itse creatiinipyruvaattia.

Enkä ole minkään tuotteen markkinoija tai myyjä vaan tyytyväinen asiakas. Vaikka hinta voisi toki olla kukkaroystävällisempi... 8-(

• koklannu joo

Meikäläinen käyttää arginiinia. Jotenkin uskon siihen, koska ikää on lähempänä neljääkymppiä. Uniin se ainakin vaikuttaa, se on ihan fakta! Vedän teelusikallisen ennen treeniä ja toisen ennen nukkumaanmenoa, kuitenkin puoli tuntia ennen yöprotskua. Kuvottava maku, joten pastillit kannattaa pitää käden ulottuvilla!

Hintahan ei ole aginiinin kohdalla este!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2692
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2292
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2170
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1782
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1642
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1576
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      293
      1461
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    Aihe