Paljonko Vr testaa?

Hakija X

Sain kutsun Vr;n testeihin. Miten varma valituksi tuleminen on kun pääsee tuollaisiin kalliisiin ostettuihin soveltuvuustesteihin? jos ei ihan tyhmä ole, niin pääseekö?

8

1990

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole vaivan väärti

Testeihin pääseminen ei takaa vielä työpaikkaa...

Hain itse ko. firmaan puoliksi leikilläni tänäkeväänä. Testit kestävät suunnilleen päivän, monenlaisia osa-alueita testataan - testaajina n. kolmikymppiset "ammattipsykologit", tai mitä lie konsultteja. Lähettävät kyllä testitulokset kotiin - joissa omalta kohdaltani ei mitään ihmeellistä ollutkaan. Lähinnä häiritsi testaajien "elämänkokemuksen" puute. Kysytään samoja kysymyksiä, kuin jos olisit kakskymppinen. Ehkä oletkin.

Vastaukseksi saat ympäripyöreitä tuloksia kirjoitusvirheineen, joka ei sekään anna kovin luotettavaa kuvaa testausta tekevästä firmasta.

Sen jälkeen onkin vuorossa todellinen tulikoe terveystarkastuksineen. Todella kaikki syynätään. Reseptilääkkeitä näin sääntömääräisesti ei kai saisi syödä, alkoholinkäyttöä tarkistetaan tietyllä asteikolla - itse sain 3 pistettä, oliko kahdeksasta tai yhdeksästä, ja jo siitä tuli motkotusta.
      Verikokeet otetaan. Virtsanäyte annetaan suunnilleen hoitajan ohjatessa virtsasuihkua. Jos olet ollut joskus pidempään sairaslomalla, sairaana, kaikenlaisia selvityksiä vaaditaan.

Itse olin jo todella pöllähtänyt em. tarkastuksista, ja mietin, onko kaikki se todella vaivan väärti. Loppujen lopuksi tein ratkaisun, etten toimittanut heille vaatimiaan lisäselvityksiä - hyvä niin.
      Tulin siihen tulokseen, ettei minulla ole mitään tarvetta riisua itseäni henkisesti paljaaksi mokoman firman takia.

Mutta jos haluat eläkkeelle pari vuotta aikaisemmin, kuin ikätoverisi, ja suht. varman leivän - miten mahtaa olla tulevaisuudessa?, niin mene ihmeessä.

Testejä on monenlaisia: mitataan toimimista ryhmässä, loogista ajattelukykyä, numeraalista, verbaalista...englanninkieltä.

Mikä sinänsä hassua, ruotsinkieltä ei testattu ollenkaan.

Osa testeistä oli aikarajoitteisia, osa ei. Kaikenkaikkiaan täytit varmaan parikolmekymmentä sivua päivän aikana.
      Oman päiväni aikana konsultti kutsui jokaisen vuoronperään henkilökohtaiseen haastatteluun, joka kesti noin 10-15 minuuttia.

Mutta tuloksillahan ei loppupeleissä ole hirveästi merkitystä, jos et ihan huumehörhö ole.
      Kaikkein tärkeintä on testien läpäiseminen niiden huuhaapsykojen mielestä, haastattelut tietenkin mukaanlukien.

Sitten onkin Mehiläisen VR:n terveystarkastuksen läpäiseminen todella huumorintajuttomine/umpeenkuivuneine lääkäreineen. Siellä on todella yks karsee ämmä. Valkkaa sanasi tarkoin. Se noita lähettää sinun paperisi eteenpäin ja lopullisen valinna tekee firman pääpuoskari pääkallonpaikalla.

• mut mitäs ihmettä?

Testeihin pääsin ja sieltä hyvin numeroin paitsi yksi osio josta tuli 2 ja hylsy? Testaajat olivat juuri kuin sanoit aivan nuoria kokemattomia neitoja ja sieltä se hylsy tulikin eli yksi oli sitä mieltä että en ehkä sovi haettuun hommaan ,vaikka itse testit meni tosi hyvin (numeroiden mukaa ainaskin ja oli kehuttu et hyvin arvosteluissa,mut.. )Minä hain itäsuomeen(se oli ainut syy miksi hain halusin pois täältä eteläsuomesta)eli jouduin ilman mitään korvausta ajelemaan itään ja helsinkiin testeihin ja hommaamaan lääkärintodistukset omalla kustannuksella.Moni kaveri on mennyt vr:lle ja eläkeikä siellä on nykyään sama kuin yleensä 63-68 eli uusilla.Mut mitä hankaluutta on lääkärin kyselyissä tai testeissä ?Minä olen kemian firmassa ja meillä aina huumetestit verikokeet,lääkkeet alkoholit ym.kaikki mahdollinen syynätään ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä perhesuhteet onko ollut suvussa mitään kammot??? Eli käytät jotain olet käyttänyt !? Koska jos on normaali ja normaalit ongelmat polvee ,nilkkaa migreeni niin ei vaikuta työnsaantiin eikä tarvii selvityksiä ! Ei minulla ainaskaan ole lääkärimielessä mitään ongelmia eikä varmaan muillakaan ns. normaaleilla ! Minulta ei ole kysytty aina testattu eikä siinä ole mitään pahaa 5*kertaa olen käynyt valvotussa huumetestissä(se on aikaajoin tehtävä)miksi olisi kaikki voin kertoa avoimesti ja rehellisesti ehkä olen hieman kaunistellut alkoholin käyttöä, koska jos joskus juot yli 7 annosta tai muisti on joskus mennyt tai käyt 3*viikossa saunassa ja sanot et otan aina 3 olutta niin olet ongelmakäyttäjä melkein.
        Sit vielä miks pitäs ruotsia testata ? Rannikko seutu on melkein ainut missä puhutaan ruotsia eikä sinne mene edes matkutajaliikennettä!Eli riihimäki kouvola imatra lpr kuopio ym. ei siellä kukaan ruotsia osaa tai edes halua osata!!

• VR;lle hakeva

Mun mielestä asia on niin, että jos olet normaali ihminen ja pääset psykologiset läpi ja sen lääkärintarkastuksen, niin paikka on sinun.

• nenä korvat suu

Kyllä siinä lähinnä asenne ratkaisee. Sellaisia ei oteta firmaan, joilla on heti alkajaisiksi väärä asenne. Tyyliin "minulla ole mitään tarvetta riisua itseäni henkisesti paljaaksi mokoman firman takia".

Firmaan otetaan sellaisia, jotka ovat oikeasti kiinnostuneita alasta, ja pysyvät työssään eivätkä heti vaihda toiselle alalle. Kaikki eivät tähän sovellu. Minua ei ainakaan haitannut kertoa itsestäni psykologeille ja haastattelijoille.

Riippuu tietysti hakeeko kuskiksi vai konnariksi, konnariksi tuntuu pääsevän melkein kuka tahansa. Kuskiksi ei välttämättä pääse oikeasti alasta kiinnostunutkaan, sen verran kova karsintaraja on.

• RTtt
        nenä korvat suu kirjoitti:

Kyllä siinä lähinnä asenne ratkaisee. Sellaisia ei oteta firmaan, joilla on heti alkajaisiksi väärä asenne. Tyyliin "minulla ole mitään tarvetta riisua itseäni henkisesti paljaaksi mokoman firman takia".

Firmaan otetaan sellaisia, jotka ovat oikeasti kiinnostuneita alasta, ja pysyvät työssään eivätkä heti vaihda toiselle alalle. Kaikki eivät tähän sovellu. Minua ei ainakaan haitannut kertoa itsestäni psykologeille ja haastattelijoille.

Riippuu tietysti hakeeko kuskiksi vai konnariksi, konnariksi tuntuu pääsevän melkein kuka tahansa. Kuskiksi ei välttämättä pääse oikeasti alasta kiinnostunutkaan, sen verran kova karsintaraja on.

Millainen tyyppi sinne?

• kolkyt prossaa

pääsee testeistä painaan duunia.

• RPTT

Kuulema: Yleensä jos testit läpäisee, niin jossakin vaiheessa pääsee koulutukseen. Jos ei heti, niin muutaman kuukauden päästä kunhan taas koulutetaan.

• ja junakin meni
        RPTT kirjoitti:

Kuulema: Yleensä jos testit läpäisee, niin jossakin vaiheessa pääsee koulutukseen. Jos ei heti, niin muutaman kuukauden päästä kunhan taas koulutetaan.

Hirvee haloo jostain VR:stä. Haloo!

Kuka on muka oikeasti kiinnostunut jostain konnarinhommasta? Helvetti - tyhmempää läpikävelyä ja yksitoikkoisempaa duunia saa hakea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe