Kuten kaikki tietävätkin, pian on helluntai, jolloin jokaisella kansalaisella pitää olla se heila kainalossa. Tietääkö muuten kukaan, mistä tämä sanonta on peräisin, koska helluntaihan on uskonnollinen juhla?
Oletko sinä tehnyt mitään rauhoitellaksesi huolestunutta sukua? Entä kenet ottaisit mieluiten täksi maagiseksi yöksi peuhaamaan pehkuihin kanssasi?
Heila helluntaiksi
89
39487
Vastaukset
- ei ole
värähtänyt,
eipä kyllä muutkaan paikat. - zlob
kun en uskovaisten juhlia vietä.
Jaa kenet ottaisin..? Ehkä vaikka blondin paarista, niin kun muinakin päivinä.- Baccus
Suuri on tarve kertoa, ettei uskovaisten juhlaa vietä. Tulehan viettämään kunnon bailausta vastapuolen palvojien mukaan
- just helluntaina sun kaa
vai voiko se tarkoittaa myös niin että "pitää" olla heila hankittuna ennen helluntaita, muttei tarvi olla samaisena päivänä sun kaa? Heila on, mutten tiiä onko sunnuntaina kanssani saati koko kesänäkään...
- shoppaholic
Ei tarvitse olla heilan kanssa sunnuntaina, kunhan sellainen vain on. Eikä sananlasku "jos ei heilaa sunnuntaina niin ei koko kesänä" tarkoita. että pitäisi olla saman heilan kanssa koko kesä. Se tarkoittaa vain, jos ei tollon jonkunlaista ollu niin sitten et minkäänlaista koko kesänä saa.
- Jotakin tietoa
- Heila Helluntaina -
Ni sit ei oo koko kesänä : )
- ruukataan sanoa
Jos ei heilaa Helluntaina ei koko kesänä, Juhannuksena Jumala armahtaa ;D
- heilaa helluntaina
niin sitten ei ole : (
- -----------------------------
Jos ei ole heilaa helluntaina, ei siten koko vuosituhantena ja taas meni huningolle ja joutuu hyppimään kukasta kukkaan.
On se rankkaa tämä sinkkuilijan elämä, aina joutuu panemaan parastaan eikä koskaan muuksi muuttua. On se niin väärin! Tai ihan kivahan se onkin olla näin ; ) - jussinahan
ruukataan sanoa kirjoitti:
vahinko takas, sitten otetaan kolme kesäkissaa samalla kertaa ja pannaan paksuksi joka akka.
- äpsykkä
jussinahan kirjoitti:
vahinko takas, sitten otetaan kolme kesäkissaa samalla kertaa ja pannaan paksuksi joka akka.
Jos ei ole heilaa helluntaina, niin ei ole harmia koko kesässä.
- skögä
jussinahan kirjoitti:
Heilat löytyy melkein joka viikonloppu, ei siihen helluntait vaikuta!
- helluntaina....
ruukataan sanoa kirjoitti:
ei AIDS:ia juhannuksena.
- teuwo43
on heila helluntaina niin juhannuksena on jo jonoa!!
- Unicum59
Jos ei heilaa helluntaina,
niin ei ole aidsia adventtina! - Hupsista hups
Unicum59 kirjoitti:
Jos ei heilaa helluntaina,
niin ei ole aidsia adventtina!heila helluntaina, herpes hepissä. Heilatta heilu helluntaina, huolitta huitelet heinäkuun.
- heilaa..
helluntaina niin ei aidsia adventtina
- oho?
jos ei västäräkkiä helluntaina,niin eestin pääskyjä on jono ovellasi juhannuksena.et sillai....se on menoooo.....
- ronkelit
runkkaa
- naiset ei tykkäääää
ronkelit kirjoitti:
runkkaa
jos tosimies käyttää nyrkkikyllikkiä ja jättää kiimaiset hempukat oman sormen varaan.
- älkää
naiset ei tykkäääää kirjoitti:
jos tosimies käyttää nyrkkikyllikkiä ja jättää kiimaiset hempukat oman sormen varaan.
olko liian ronkeleita;)
oho? kirjoitti:
jos ei västäräkkiä helluntaina,niin eestin pääskyjä on jono ovellasi juhannuksena.et sillai....se on menoooo.....
toiveunia ken pääskyjä kaipaa saapi varpusta ja rastaita taitaa.. leidit huomaa siitä
- minde**
Jos ei heilaa helluntaina niin on jono juhannuksena :o)
- tosiblondini
Olen pitänyt tästä versiosta enemmän "Jos ei heilaa helluntaina, niin jo on jonoajuhannuksena!"
Edesmennyt mummoni tosin kuittaili, "Jolla on heila helluntaina, sillä on lapsi laskiaisena"- keksitty:)
Jos ei heilaa helluntaina, niin jonoa juhannuksena...
aikoo hän blondix jussiin mennessä:)
- kuka,,mikä..
EI HELLUA HELLUNTAINA ,EI HUOLIA HUOMENNA??
- Marjut-6?
Tarkoitus on ei helluntaina niin ei kokokesänä. Miehistä ei oo muuta ku haittaa normaalissa elämässä, kun on työelämässä. Ei kukaan en ainakaan mä jaksa töiden jälkeen passata. Enkä siedä toisalta taaskaan yli palvelevia uroita.
Hyvät kesän jatkot kaikille.
- hehhhee
Jos ei heilaa helluntaina niin ei herpestä heinäkuussa ;)
- Pohjan-Akka
Varmaan jossain eteläisemmillä mailla keksitty (kuin meillä peräpohjolassa), sillä ei täällä ole vielä helluntaina hellustuskelit.
Pohjan Akkojen valtakunnassa kun elän, olen saanut vain naispuolisilta kollegoiltani kehuja: "Olet sie sitten VIISAS kun et ota miestä (harmiksesi)". Emmie sitten ole OTTANU.
Ulkomuotoki suojelee...
*koskahan se helluntai on*- pohojolassa
helluntai on vielä loppu talvea, sinne pätee eri vuodenajat kuin syvään etetlään, juhannuksena vasta aavasaksala hormoonit hyrrää, helluntaina vielä vasta valmistaudutaan vartavasten.
Pitäiskös tehdä uusiksi tuo jos ei heilaa helluntaina... ellei juhannuksena pohjolassa pökitä, ei sitten koko suvena. Hetikohta pitää sanoa, pökitään, suvena ja muulloinkin, niin jotta hiki tulee siinä hommassa.
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee. Jos joku sanoo että älä ota miestä, älä OTA, vaan ANNA miehelle, kaksin aina kaunihinpi äheltää kuin vallan yksikseen. - Pohjan-Akka
pohojolassa kirjoitti:
helluntai on vielä loppu talvea, sinne pätee eri vuodenajat kuin syvään etetlään, juhannuksena vasta aavasaksala hormoonit hyrrää, helluntaina vielä vasta valmistaudutaan vartavasten.
Pitäiskös tehdä uusiksi tuo jos ei heilaa helluntaina... ellei juhannuksena pohjolassa pökitä, ei sitten koko suvena. Hetikohta pitää sanoa, pökitään, suvena ja muulloinkin, niin jotta hiki tulee siinä hommassa.
Ei pidä uskoa kaikkea mitä kuulee. Jos joku sanoo että älä ota miestä, älä OTA, vaan ANNA miehelle, kaksin aina kaunihinpi äheltää kuin vallan yksikseen.Hyväpä täss on miesten olla, armas naistenki asua
olutpuolikon povella, mesitiinun tienohilla,
sivullamme siikasalmet, luonamme lohiapajat,
joist ei syöen syömät puutu, juoen juomiset vähene.
Hyväpä täss on miesten olla, armas naistenki elellä.
Ei tässä surulla syöä, ei eletä huolen kanssa
tässä syöähän surutta, eletähän huoletoinna
iällä tämän isännän, elinajalla emännän.
- Nimetön
Mulla ois tällane versio: jos ei heilaa helluntaina, niin jouluna jono ovella.. :)
- Muistui mieleen
Se ensimmäinen versio on entiseltä ajalta. Nykyään värssy kuuluu: Jos ei heilaa helluntaina, ei aidsia adventtina :)
- Uskollisesti teidän
Niin, tuota Wikipediaa vilkaistessa selvisi että tämäkin juhla on uskonnollista perua.
Uskovaisille perhearvot, lapset ja lisääntyminen ovat aina olleet jotenkin pyhiä ja tärkeitä.
Sitähän ne, samoin koko ympäröivä yhteiskunta, yrittää meille sinkuille tuputtaa, mutta minä sanon: Maa on jo ylikansoitettu! Lopettakaa paskanjauhanta.- pahvit
aivan samaa mieltä!
- KUULES
pahvit kirjoitti:
aivan samaa mieltä!
Suomi on sukupuuttoo kohti menos ,jos noin mietit ... Joku kiina ja intia kyl paisuu ........
- todistus on
uskonollisille pervoarvot ovat tabuja, ei saa pana päiänvalossa vaan pimeessä huoneessa ja silmät kii, Jos tuntuu hyvältä, pitää vaan kauheesti katua ja pyytää anteeksi ettei mene sukuonni ja seisokki. Huusi Anna: daavitinpoika, paapas melaa mekkoon, pitää saada syniä jotta voi pyydellä lisää anteeksi.
- TODISTAA SANAA
KUULES kirjoitti:
Suomi on sukupuuttoo kohti menos ,jos noin mietit ... Joku kiina ja intia kyl paisuu ........
LISÄÄNTYKÄÄ JA TÄYTTÄKÄÄ MAA TAI KIINALAISET TULEE JA TÄYTTÄÄ JA SYÖ TEIDÄT POIS.
- mieluummin kumpaankin
edes kerran elämässä että voisi vanhana muistella kun muuten jää ihan ilman.
- ihku nainen
Anita Hirvonen sen kanssa peuhaisin vaikka heti
- Jebaz
Sanonta on peräisin Jesse-reppanan, tuon ristillä riiputetun ihmispolon, jälkipoltoista.
Jesse oli aikoinaan eläinaktivisti, ehkä liikaakin.
Herra tyrkki lammasta kuin sika vammasta eikä kassit enää heiluneet tuulessa, se siitä tuulen viemästä.
Kaikki jotka eivät polttouuniin kerenneet, sukulaiset, nuo pikkumunaiset hiipalakkiset penninkerääjät muistetaan helluntaina syvästi sympatiaa tuntien.- matteus 12. 31-32
"Sen tähden sanon teille: jokainen synti ja herjaus tullaan antamaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen herjaamista ei anteeksi anneta."
"Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailman ajassa"
Ihan vaan ajatukseksi ja varoitukseksi, jollet sattunut tietämään, toki poikaa herjatessa pitää katua aikuisten oikeesti..
- Hoitakaa kansalaisvelvollis...
Heilan kainaloon ja äkkiä sittenkin, paras valita kotimainen ja pidällä hyvin eikä hyvästi.
- velvoite
on ennemminkin olla hankkimatta sitä heilaa ja kakaroita, kuin toisin päin. Meitä on jo liikaa.
- puhuu kakaroista
velvoite kirjoitti:
on ennemminkin olla hankkimatta sitä heilaa ja kakaroita, kuin toisin päin. Meitä on jo liikaa.
ja mikäs vika heilassa? yksinkö pitäis olla kuin joku erakko tai zombi???
- kyllä jo liikaa
velvoite kirjoitti:
lopettakaa lisääntyminen! MEITÄ ei ole kuin yksi ja se on aika vähän se
- viitataan
puhuu kakaroista kirjoitti:
ja mikäs vika heilassa? yksinkö pitäis olla kuin joku erakko tai zombi???
kansalaisvelvollisuuteen, niin tuskimpa silloin puhutaan enää pelkästä seurustelusta, vaan kyllä siinä taka-ajatuksia on jälkeläisten muodossa. Joidenkin mielestä sellaisia olisi hommattava, jotta yhteiskunta pysyisi pystyssä. Paskapuhetta. Kyllä ne on jätettävä hommaamatta, kun maailmanlaajuisesti ajattelee.
- pionipuska
Helluntain jälkeen alkoi agraariyhteisössä työsesonki. Kesäaika on Suomessa lyhyt ja jokaisen oli painettava duunia pellolla, paimenessa, navetassa, sikalassa ja savotoilla. Aikaa ja energiaa kullan etsintään ja riiusteluun ei kesän alettua enää ollut.
- nykyään
kun duunia on painettava ympäri vuoden niska limassa?
Pitäiskö muotoilla uudestaan. Vaikka: Jos ei heilaa valmistujaisissa, niin ei sitte koskaan. - roy
Nii siis tuollainen tulkinta varmaan on lähellä totuutta. Harmi kun nämä kansanviisaat ovat itse jo mananmajoilla, niin ei ole keltä kysyä. Vaan outoja ovat he, jotka moisiin enteisiin uskovat. Kas mielihän tekee tietämättä tahdon/vakaumuksen/uskomuksen mukaan. Mihin uskomme sen me teemme. Ollaan vaan kesä iteksemme, jos sellaiseen uskoo:)
- maalta_mies
Täyttä totta maalla myös nykyisin, jos ei ole helluntaihin mennessä ketään löytänyt niin, ei jaksa eikä jouda etsimään.
Omaa kokemusta jo useammalta vuodelta.
Saa olla tyrkyllä vaikka minkälainen missi, ei sitä kehtaa jos takana on useampi viikko 16-18h työpäiviä yhteen putkeen.
- miisa9
Kaikki ketkä eivät tänään pääse heilan metsästykseen, tai eivät sellaista yrityksestä huolimatta löydä. Meillä on vielä toivoa, toisen vanhan sananlaskun mukaan "jos ei heilaa helluntaina, niin jono juhannuksena!!!"
- heilaksi
jos ei heilaa helluntaina, voi olla kesällä kenen kanssa vaan!
- ........-
vaikka kuin moni sanoisi toisin asia on kuitenkin havaittu näin:
1, annetaan kuvaa mitä oikeesti ei olle todellisuudessa.
2, pysytään ruuduntakan ja ollaan olevinaan vapaita ja avoimia.
3, sovitaan ja luvataan, eikä sanojen takan seiso kukaan.
4, aloitetaan kirjeenvaihto tms ja se loppuu ihan yllättäen hyvänkin alun jälkeen, ja ei enää vastata mihinkään. tämä ko henkilö ikään kuin katoaa sanomatta mitään, esim sori ei kiinnosta enää.
5, ei uskalleta kohdata totuutta, vaan kierrellään ja vältellään sitä.
lopuksi kuinkahan moni rupee puolustelee tästä "että ainakin mä olen aito itseni" tai "älä yleistä" tarviiko sellaista enää yleistää jos prosenteissa 97% on tuollasia? - eesuti54
>Olihan se mukava olla kainalossa heila Helluntaina.
>Yöksi ottaisin raittiin mukavan 40-50,vuoden välillä olevan aikuisen naisen. - MonaLisanMies
Jos ei ole heilaa helluntaina, niin mitä sitten? Helluntai on vain kerran vuodessa, mutta KESÄ on joka vuosi!
- niin ei koko kesänä
Kyllä tuo toimii ainakin kohdallani tosi hyvin. Toisaaltaan jos ei flaxi käy helluntaihin mennessä, niin kesän voi olla rauhassa.
Niin se vaan on ja toimii kyllä :)- m.48
jonoa jussina,,,,,,,,
- pohdiskelija
Muistelen lukeneeni, että sananlaskun alkuperä tulee tanssilavakulttuurista. Helluntain aikaanhan on monesti kesän ensimmäiset tanssit. Sananlaskuhan ei ole käsittääkseni kovin vanha, siis syntynyt vasta 1900-luvulla. Alkukesästä on monesti jo syntynyt pareja, joiden kanssa on sitten tanssittu koko kesä. Siitä näkisin itse tuon sananlaskun syntyneen.
- Pave.
Jos ei heilaa helluntaina, niin ei Aidsia adventtina.... ;)
- helluntaina...
Niin jonoa Juhannuksena =)
Niin se ehdottomasti on!! Eipähän tule mitään paniikkia..- kokolihaa
...Ei aidsia Adventtina ;-)))
- vanhaa perinnetietoa
kokolihaa kirjoitti:
...Ei aidsia Adventtina ;-)))
Kellä on heila helluntaina, sillä on lapsi laskiaisena.
- poksa
Jos heila helluntaina, siinä se roikku koko suven.
- peter 1
Jos ei heilaa helluntaina,,,niin ei pillua vappuna1!
- oleppi
heilaa helluntaina niin eipä tuo minua haittaa vaikka ei sitten olisi koko kesänä tai vuonnakaan:):)Ihme parisuhde riippuvaisia ketkä uskoo moiseen:)Mitä sillä heilalla helluntaina kun ei sillä mitään muutenkaan?
- Kalle Korkki
No mikä siinä,, mutta jos ei heilaa helluntaina niitä on jonoksi ati juhannuksena,,, Puhun kokemuksesta ...
- EIKÄ................
JOS EI HEILAA HELLUNTAINA EI LASTA LASKIAISENA
vaikka pitäisi paikkansa? Näin,kun nyt olen ilman heilaa niin meneekö koko kesä variksille. Toivottavasti joku kaiken kokenut kertoo, ettei ole syytä huoleen. Onnea viime hetkillä kaikille osattomille.
- yksin ja yhdessä
jos ei heila helluntaina niin juhanuksena jono ja pääsiäisenä perillinen
- Suomen onnellisin
Tavattiin helatorstaina, tilasin hirveessä jurrissa taksin, olin samaisena iltana päättänyt lopullisesti luopua toivosta löytää ketään, joka minulle sopisi. Viisi vuotta meni etsiessä. Taksikuskini raahasi minut ovelle ja jätti numeronsa, johon uskalsin soittaa vasta viikon kuluttua. Ja se kannatti. Viikko ollaan puhuttu koko elämä läpi. Unelmani nukkuu nyt toisessa huoneessani.
- varma tieto
itäsuomesta.Jos ei heilaa helluntaina,ei tautia koko suvena.
- paskausko
kun ei tarvitse maksaa elatusmaksuja hetken huumasta.
- niin on jono juhannuksena
siis jollei heilaa helluntaina,niin jo on jono juhannuksena.
Mikään ei ole kuten ennen eli tämä heila-asiakin... - toppa01
ottaisin mun sänkyyn mun uuden kullan.me rakastetaan toisiamme ja ollaan asuttu yhes jo pari kuukautta.mä 30v ja mun rakas 14v
- Omppu
"jos ei heilaa helluntaina, ei koko kesänä" on jonkun pervon vanhan äijän keksimä sananparsi, jolla se on joskus aikoinaan vikitelly tyttöjä heinälatoon sanon minä! Sitä paitsi jos ei heilaa helluntaina jonoa juhannuksena!
- Miss-XL 84
Ei mul ole ollut heilaa helluntaisin, mutta ihmeesti niitä on kuitenkin ollut kesäisin...Olen taikauskoinen, mutta kokemus kertoo että tähän en usko!
- Vanhapiika
Jos ei heilaa helluntaina, niin sitten jono juhannuksena :-)))))
Siihen minä luotan!
- xdgxd
...koko paska ja haistakaa vittu.
PS. Kommentit perseeseenne.- ei oo koko
kesänä? Runkkaukseks sullakin menee!
- HELLUNTAI<3
Mies ollut kolme viikkoa merillä ja tänään nähtiin muutamaksi tunniksi, oli kuuma,kaunis kesäsää ja kaikki täydellistä!:) Kolmen viikon päästä nähdään taas!:)
- Suvi_83
Jos ei heilaa helluntaina niin jonoa juhannuksena!
Toivottavasti se pitäs paremmin paikkansa - Helluntaina..
...niin ei aid:sia adventtina. On mielestäni lähempänä realismia.
- Nimetön
ei helluntaina, eikä aidsia adventtina
- ...niin...
...jono juhannuksena!
tai
...Ei kuppaa kiusana kesän riennoissa!
Hauskaa kesää kaikille =)- ja myös
jos ei heilaa helluntaina 12 kesällä!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854598
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864426Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173612Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402987Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102794En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392143Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1171332