Mistä haluaisit miesten erityisesti sinua kehuvan? Olen lukenut useammankin jutun, missä nainen valittaa, ettei mies kehu hänen ulkonäköään. Jostain syystä en ole nähnyt yhdenkään naisen valittavan, etteikö heitä kehuttaisi tarpeeksi hauskaksi, älykkääksi jne...
Onko havainnossani perää ja jos on, niin mistä luulette sen johtuvan? Mistä haluaisitte itseänne erityisesti kehuttavan? Pitääkö toinen havaintoni paikkansa, jonka mukaan taviksen näköinen ilahtuu ulkonäkönsä (tai sen osan, esimerkiksi silmien tai hiusten) kehumisesta ja kaunis älynsä tai huumorintajunsa? Toki pitäen mielessä, ettei liioittelu on läpinäkyvää ja epäuskottavaa.
Onko havainnossani perää ja jos on, niin mistä luulette sen johtuvan? Mistä haluaisitte itseänne erityisesti kehuttavan? Pitääkö toinen havaintoni paikkansa, jonka mukaan taviksen näköinen ilahtuu ulkonäkönsä (tai sen osan, esimerkiksi silmien tai hiusten) kehumisesta ja kaunis älynsä tai huumorintajunsa? Toki pitäen mielessä, ettei liioittelu on läpinäkyvää ja epäuskottavaa.
Vastaukset 31
Vanhimmat
kaikki kehut tuntuu hyvältä, jos ne tulee oikean ihmisen suusta :) Mutta itse olen ainakin sellainen, etten oikein osaa ottaa todesta mitään mitä sanotaan.
Ihan sama mitä siinä ollaan kehumassa. Mieluiten otan kehuja vastaan jostain tekemästäni työstä, esimerkiksi pomolta.
Sanotaan, että suomalaiset ei osaa ottaa kehuja vastaan. Mä taidan olla ikävä kyllä aika tyypillinen suomalainen.
Ulkonäöltään keskinkertaisille lausutaan kohteliaisuuksia ulkonäöstä, poikkeuksellisin kauniita tai rumia kehutaan älystä! Näin sen jostain luin, ja epäilemättä hyvä neuvo:)
Kuinka usein ihmisiä ylipäänsä kehutaan fiksuiksi tai hauskoiksi? Ne ovat asioita jotka yleensä todetaan, asioita jotka ovat selviä. Kehuminen on joko imartelua tai alentuvaa ("voi kuinka huomasitkaan sanoa noin fiksusti, enpä olisi uskonut!"), ulkonäkö on vähän monisyisempi juttu. Ja aina voi keksiä toisen ulkonäöstä sen yhden ainoa hyvän asian, ja sanoa siitä aidosti.
Kehumalla naista ulkonäöstä sanot hänen olevan varteenotettava, haluttava ja miellyttävä-kai kaikki tällaista haluavat kuulla. Kaunis tietää olevansa kaunis, ja tietää että hänestä hänen kauneutensa yleensä ensimmäisenä, tärkeimpänä ja mahdollisesti ainoana huomataan. Onhan se kiva joskus tulla huomatuksi muustakin.
Toisaalta on hassua, kun kaunista naista kehutaan fiksuudesta ja mukavuudesta, vaikka on ihan selvää, että se ulkonäkö on ollut ratkaisevinta. Siis myös kaunis nainen voi itse tietää missä mennään, joskus ehkä paremmin kuin mies..?
Kissa kiitoksella elää, koira kehuilla, sika kuolee kumartaessaan. Mitä teistä muuten tuo sika kuolee kumartaessaan noin niinkun symbolisesti merkitsee?
Kehut menevät hukkaan jos ne eivät kohdistu johonkin, joka on itse hankittua/saavutettua/tietoisen olemisen tai tekemisen tulosta. Siksi esim. ulkonäköön kohdistuvat kohteliaisuudet eivät paljon lämmitä, sillä itsellä ei ole hirveästi osaa ja arpaa sen kanssa, minkälainen pärstävärkki on siunaantunut.
Mie olen otettu jos joku kehuu jotain luonteen ominaisuuttani varsinkin, jos se on sellaista johon olen pyrkinyt ja pidän itse arvossa. Älykkääksi kutsuminen lähinnä hermostuttaa ja saa epäilemään kommentoijan arvostelukykyä:)
Onpas täällä paljon naisia, jotka eivät kehuista piittaa. Kummallista, kun en ole kaltaisianne oikeassa elämässäni juurikaan tavannut.
Rouva Ratikan naama loistaa kuin Naantalin aurinko, kun ohimennen kehaisen hänen onnistunutta kampaustaan. Aivan yhtä lailla käy, kun kehun hänen nokkeluuttaan jonkun kimurantin ongelman ratkaisusta. Samoin on aiemmin käynyt edellisten heilojeni, naispuolisten ystävieni, -työkavereideni, tai vaikkapa sukulaisteni kanssa. Kaikille on aina kehut kelvanneet, osa on niille suorastaan perso.
Kyllä joka ihminen tykkää asiallisesta ja osuvasta kehusta. Niin nainen kuin mieskin.
Itse opin ulkomailla työskennellessäni ottamaan kiitosta (ja myös tarjottuja kahvia, juomia, lounaita) vastaan. Nyt mielestäni osaan, ja myös annan kiitosta. Miehellekin. Eikä nuo yleensä valita. Jos vähän taputtaa pyllylle ja sanoo, että onpa ihanan kiinteä takamus sulla. :-)
Oikeastaan on aika surullista, että ekat kehut p... mukavuudesta sain netistä bongatulta ukkomieheltä, vakisellainen, kiertävä. Olin ja olen siitä onnellinen. Se sai ajattelemaan ex-suhteinani ja mm. epävarmuuttani sänkyhommissa, kukaan ns. rakkauksistani ei ollut koskaan kehunut niitä paikkoja tai avuja. (Ekskuse mua häveliäisyys, mutta kun ei olla seksipalstalla.)
En minä nyt mitään ylikehuja halua, eihän niihin edes usko. Enemmän se on kai sitä, että mies huomaa. Kuten Ratikkakuski näyttää huomaavan, että vaimo on käynyt kampaajalla. Se tuntuu kivalta. Etei ole siis ihan ilmaa ja kaluste.
Ja etenkin näitä saavutuksiani, niitä saa kyllä kehua. Olen siitäkin vähän surullinen, että äiti aina kehuu meidän perheessä poikia. Ei meitä tyttöjä. Se on sitä eriarvoistavaa kasvatusta, ja epätasa-arvoa. Tyttöjen käsketään olla nätisti, kilttejä ja hiljaa. Poikia kehutaan uskaltamisesta, "miehenä olosta", reippaudesta, hyvistä arvosanoista (tyttöjen saamina nekin on itsestäänselviä).
Mistä asiasta sinä haluaisit, että nainen kehuisi sinua?
Luulen, että niin minä kuin muutkin tavis-miehet pitävät, kun heidän älyään, huumorintajuaan tai saavutuksiaan kehutaan.
Niin, tässähän on se pointti.
Kehut aidosti omaa vaimoasi. Tarkoitat todellakin sitä mitä sanot ja vaimosi tietää, että kehut ovat rehellisesti sanottu.
Tottakai jokainen vilpittömästi ansaittuja kehuja arvostaa.
Mutta jos kehuskelet vaikkapa ohimennen jossain baarissa juuri tapaamaasi ihmistä, niin ensimmäisenä tulee mieleen, että mitähän tuokin haluaa.
Minä ainakin tykkään siitä, kun oma mieheni sanoo minulle jotain kaunista, kehuu jotain ongelman ratkaisuani tai kehuu huumorintajuani. Jos saman tekisi joku ukkeli vaan viiden minuutin tapaamisen jälkeen, niin tottahan sitä olisi vähän, että ihan varmasti joo heti uskon.
Kun ihminen, joka tuntee sinut, antaa positiivista palautetta, niin tottakai se on ihana asia.
kehua, koska en ole suorittamassa täällä *naisen elämän tasokoetta nr._*
Se riittää, että miehen katseesta ja käytöksestä näkee, että hän tykkää. Ja jos jokin asia kovasti hankaa, niin siitäkin voi rauhallisesti keskustella.
kehuminen mieltä lämmittää. Jos mies ei kehu ulkonäköä edes joskus, sitä alkaa miettimään, että olenko minä tuon silmissä ruma.
Eniten päräyttää kuitenkin esim. mun kirjotusten kehuminen. Ja varsinkin jos palaute tulee ammattilaiselta. Parhaiten on jäänyt mieleen, kun eräs henkilö kehui kunnioittavansa minua, koska uskallan sanoa asiat suoraan.
Eli kuten otsikkokin jo kertoo, niin ehkä eniten mieltäni on lämmittänyt, kun eräs ystäväpoika sanoi, että minun kanssani aina kiva viettää aikaa, kun minun kanssani voi puhua niin erilaisista asioista kuin muiden, eikä koskaan voi ennalta aavistaa mihin keskustelu vie. Tämä on ehkä siksi niin kiva, kun arvostan tuollaista asiaa muissa ihmisissä niin paljon. Ja siinä vaiheessa oli jo selvää, ettei hän yritä mitään minun suhteeni;)
Ulkonäkökehuista jotenkin parhaimpana on jäänyt mieleen yhden kaveritytön spontaani "voi miten kauniit jalkaterät sinulla on!", kun otin kengät ja sukat jaloista jonain kesäpäivänä. Jotenkin olen vieläkin ylpeä jaloistani, vaikka en ollut edes ajatellut asiaa sitä ennen.
Totta kai arvoistaisin sitä, jos aviomieheni osoittaisi edelleen kiinnittävänsä huomiotaan ulkonäkööni ja pitävänsä siitä mitä näkee.
Mutta tuntemattomien/puolituttujen kehut, jotka tuntuvat kehuilta, en ota niitä yleensä kauhean vakavasti. Olinpa fiksu/nätti/hauska tai en, helposti herää kysymys että miksi kehutaan? Eikä se ole kyynisyyttä, vaan realismia, väitän minä.
.. kehuja? Vaikea juttu. No jaa: en ainakaan ulkonäöstä.
Olen aina ikionnellinen, kun miespuolinen kehuu mua jostakin hyvin hoidetusta hommasta tms. muusta mielestään fiksusta toiminnastani.
Pitääkö tiskaavaa miestä kehua hienosti tehdystä työstä?
Täälläkin pari supersovinistia julkaisee mielipiteitään. Teidän mielestä tiskaus ei takuulla ole miehinen tapahtuma. Joten arvaan teidän kommentit.
Minusta kotityöt kuuluvat tasapuolisesti kummallekin. Ja että naisen ei kuulu olla se perheen äiti ja komentaja, joka jakele työtehtäviä. "Tiskaapa isi tänään." Minusta tuo tyyli on sekä naista että miestä halventavaa, älyä halventavaa, aikuisuutta halventavaa. Josta vedän tietysti johtopäätökset, että osa miehistä on niin kehittymättömiä ja lapsia, että heitä on vielä paapottava ja ohjattava. Jota hommaa minä en muuten kestä. Eli siis, minusta tiskaamisesta ei kuulu kehua naista eikä miestä. Se on jotain hommaa, kuten hampaiden pesu, jonka suorittamisesta kehutaan kasvatustarkoituksissa korkeintaan sitä lasta.
kehua miestäsi seuraavalla kerralla siitä, kuinka hyvin hän viimeksi tiskasi astiat tai kuinka tarkasti hän imuroi asunnon. Saattaa asioihin tapahtua muutosta hetkellisesti tai miksi ei pysyvätikin.
astioissa tai lattialle jätetyissä roskissa on?
Niinhän sitä sanotaan. Toivoisin mielipiteitä miehiltäkin, että onko teitä tosiaan kehuttava tiskaamisesta? Kasvatettava? Itseäni ällöttää meinaan ruvetakin tuohon miehenkasvatukseen. Heitin jo yhden pihalle, kun ei ollut vielä aikuinen - olisi tarvinnut sen äidin.
Mummoni nuoruudessa kauneuden kehuminen ei ollut mitään. Mutta jos mies joskus antoi piirun verran arvoa naisen omalle ajatukselle, idealle, tarjoamalla vaihtoehdolle - se se oli jotain!
Ja nykyään, kun naisten älykkyys tai muut henkiset ominaisuudet eivät yleisesti ottaen ole erityisen kyseenalaistettuja, ulkonäön kyseenalaistamista sen sijaan mediassa on senkin edessä.
On kai normaalia, että jos tiedämme olevamme kohtalaisen fiksuja, mukiinmenevän hauskoja ja sopivan sosiaalisia, olisi joskus kiva kuulla kaunis sana muodoistaan tai silmistään - koska kauneudestamme emme ole lainkaan varmoja!
Itse en ole koskaan erityisemmin kaivannut kehuja. Tiedän olevani kohtalaisen fiksu, mukiinmenevän hauska ja sopivan sosiaalinen, ja tiedän myös olevani katseenkestävä mutta "kauneusasteikolla" hyvin heikoilla. Hyväksyn nämä tosiasiat. Mieluiten kuulisin mieheltä rehellisiä kohteliaisuuksia, koska valheet tunnistan. Takapuoleni ei ole kaunis millään mittarilla, mutta silmistäni voisi ehkä sanoa jotain nättiä =)
kyllä ulkonäöstä-niin "omasta" kuin esimerkiksi vaatetuksesta johtuvasta-saadut kehut eläätävt ainakin minua pari päivää ;)
Tuntemattoman miehen osoittamat kehut ulkonäöstä (mikä useimmiten tapahtuu humalaisten taholta), on ihan yksi ja hailee.
Tykkään myös siitä, jos mua arvostetaan siinä asiassa mitä teen, esimerkiksi työssäni. Tietysti haluan kuulua näppäriin ja toimeliaisiin ihmisiin. Kehut nopeaälyisyydestä viehättävät aina.
vaikka pikkuisen tokkuraiselta vaikutan...
minua tarvitse kehua.
Hähä! :D
Miksi nostit tämän vanhan jutun ylös? Oletko aloittaja?
hän aloittaja on. Hän on tuolla Miehen logiikassa säännöllisesti kirjoitteleva sekopää/trolli, joka nosteli monia muitakin aloituksen nimimerkin kirjoituksia.
Tässä kehuja sinulle nainen http://hpguru.net/mita-sita-naisella-kun-voi-olla-ilmankin/
Kuka jaksaa ihmistä joka on imelä = kehuu toista. Kullä jokainen tietää silloin kun onnistuu tai kaikki on kohdalla, ei siihen ulkopuolista tarvita kehumaan....
Äärettömän ärsyttäviä ovat kaikki jotka joka käänteesä ova kehumassa kun aivotonta pikkukakaraa. Hyvä kuin veit roskat (aivan kun se olisi jotain erikoista) sää oot niin kaunis ( omistan pelin joten tiedän miltä näytä, ja muiden mielipide nyt ei paljon paina tykäsi tai ei) Yleensä kun toista kehutaan niin sillä pyritään johonkin.... josta on itselle etu joten hehuminen on aina läpinäkyvää.
Mie joka käyttäytyy kuin kesken kasvuinen pikkuihmien joka kommentoi päivänselviä asioita tai liioittelee tai suorastaan valehtelee
Kehu mitä vaan, se on aina ihanaa. Ainakin itse kuulun niihin, jotka osaavatkin ottaa kehuja vastaan ja myös kehua vastapuoltakin, jos kehuttavaa on. Kehut saavat sisäisen valon loistamaan ja itsetunnon korkealle.
nainen useimmiten haluaa häntä kehuttavan eniten siitä osasta itsessään mistä hän on epävarmin. Minua ei tarvi kenenkään kehua hauskaksi ja älykkääksi sillä TIEDÄN olevani sellainen. Koulumenestys on ollut hienoa, työelämässä olen loistanut, olen suosittu kavereiden keskuudessa ja ihmiset tykkää seurastani. MUTTA ... en pidä ulkonäöstäni, esimerkiksi liian pienistä tisseistäni. Niitä toivon mieheni kehuvan. Omasta mielestäni minulla on rumat kasvot joten mieheni tulee kiinnittää kehuissaan extrahuomiota niihin. That's it. Ota selvää mistä naisesi ei itsessään pidä ja aloita kehumiskampanja.
Eli valehtelet päin näköä oli siinä kehussa totta tai ei. Hyi helvetti minkälaista paskaa.
Jokaisessa on niitä vahvoja ja heikkoja puolia ja kuten sinäkin TIEDÄT totuuden niistä rinnoista, ei ne kuule kehumalla siitä miksikään muutu ja miksi ylipäätään pitäisi. Sinä tiedät missä olet hyvä niin miksi edes kiinnittää huomiota huonoihin?
Mies joka kehuu naista vain sen perusteella että tietää hänen kärsivän siitä ja haluaa uskoa valheen olevan totta ja itsensä väärässä ( = itsepetoksen tarve), näitä miehiä kutsutaan pelimiehiksi = tarkka vainu ja harjaantunut pelisilmä = osuu ja uppoaa.
Jos mies kehuu jotain vastoin totuutta joko hän on idiootti tai pitää minua sellaisena. Hei haloo kait sulla on jotain kritiikkiä sen suhteen mitä uskot?
Samaa mieltä. Minusta oli vain naurettavaa, että mies ryhtyisi kehumaan minun kaikista huonoimpia puoliani.
"Onpas sinun lättäjalkasi oikein viehkeät tänään" "Kauniit hörökorvat sinulla"
ainakin näistä seuraavista kehuja
"sulla on mahtava*illu"
"sulla on ihana pylly"
"sulla on mahtavat munkit"
Muuta en tarvi. Oonha nainen ja ekana haluun olla haluttava, muuten ulkonäöllä ei juuri merkitystä!
tartte kehua sillä tiedostan omat hyvät puoleni tasantarkkaan, sekä tiedostan heikot kohtani. Tietty se saa ihan pään pyörälle että jos just se josta itse tykkää, sanoo hyvät asiat ääneen. Ei tietenkään jatkuvasti hokien. Jos itse tykkään miehestä erityisen paljon, niin kehtaan sanoa ääneen esim. sulla on ihana hymy. Kaikkihan siitä tykkää :)