Hikipinko

ottaa päähän

meillä on yksi akka joka tekee aina täysillä töitä ja odottaa muiltakin sitä.
Hänen mielestään ei saa pylly nousta tuolista kuin tauoilla.
Meillä on kuitenkn tuntipalkka ja huono sellainen joten miksi pitäisi riehua täysillä?
Kyllä normaali työtahti pitäisi riittää, itsekin saan kuitenkin valmiiksi enemmänkin kuin mikä vaadittu kiintiö on, joten sen pitää riittää.
Hän itse juoksee leikkauksissa jatkuvasti koska kroppa ei kestä sitä hänen työtahtiaan.
Nyt huomaan itselleni tulevan samoja vaivoja koska se ämmä on heti kimpussa jos hiukankin yritän levähtää.
Tienaan vain tonnin kuussa joten miksi minun pitäisi raataa niska limassa ja juosta leikkauksissa?
Eikö tuollainen ole jo kiusaamista kun työkaverit pomottavat toisiaan?

9

1494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haiskahtaa

      KATEUS JA PAHASTI!HAHHAAAAA...mene ittees.

    • Tuulikki-Annikki

      Samaa mieltä,kateuttahan se. Kokemuksesta tiedän. Itse sairastuin vakavasti, ja jouduin olemaan poissa työstäni, josta todella pidän. Kyllä kadehtijoita riitti. Sairaslomat kelpaisivat,mutta ottaisivatko myös nämä kivut ja säryt?

      • t.t.t

        Kateudella ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Jokainen työntekijä pitäköön huolen omasta työstään. Ei siinä muiden painostusta tarvi. Jotkut vain yrittää olla niin tärkeitä ja täydellisyyteen pyrkiviä, että siinä samassa sitten neuvovat muita.


    • Duunarimuija

      se työtahdin valvonta ole esimiehen, ei kollegan tehtävä. Totta kai tietyntasoinen toisten työn kyttääminen on ok, ei kukaan pidä siitä, että saa yksin tehdä työt kun muut makoilevat. On kuitenkin järjetöntä juosta pienen palkan takia kuin hullu, kokemusta on.

      Ei aina voi olla kiire, kyllä joskus täytyy voida tehdä myös normaalilla työtahdilla. Ja normaali työtahti on mielestäni sellainen, että työtä tehdään, mutta on silloin tällöin aikaa lepuutella itseään ja vaikka heittää vähän herjaa sinne ja tänne. Ärsyttävintä on, jos kollega esittää jotain pyhimystä ja pyrkii tekemään kaiken lyhyen tähtäimen maksimaalisella tahdilla (=tänään 100%, huomenna burn out) vain miellyttääkseen pomoja.

      Itse vaihdoin työpaikkaa, kun edellisessä sai painaa pitkää päivää vailla edes lakisääteisiä taukoja. Onneksi nykyisessä paikassa on mukavaa tehdä töitä.

      • Ottaa päähän

        Ei saa jutella työaverien kanssa, ei saa olla mitään huumoria työpaikalla..
        On vain istuttava peffa penkkiin juurtuneena vaikka palkalla tulee hädintuskin edes toimeen.

        No enhän voi tietää vaikka sillä hikipingolla olisikin parempi palkka, mutta ei hän ainakaan ole muita parempi työntekijä, kun hänen kätensä leikataan säännöllisesti parin vuoden välein josta seuraa usean kuukauden sairasloma.

        Enkä todellakaan ole itse mikään lorvailija vaan minua on moitittu liiankin epäsosiaaliseksi joka vaan istuu ja tekee töitä, mutta hikipinko keksii moittia jos yhdenkin kerran sortuu juttelemaan jonkun kannssa pitempään.


      • Pomon työt

        Joskus tykaverin on pomotettava toisia jollei pomo itse kyseisessä työpaikassa.'

        Meillä joudun itse tekemään pomon hommia kuten Työvuorolistat, työhön otto,työkaverin työllistäminen jos työkaverilta puuttuu om-aloitteellisuus(jos tiedät mitä se on?)muuten seisoisi kädet ristissä vieressäni ja katselisi päältä kun teen töitä.
        Tosi kiltisti tekee jos käsketään mutta ei hoksi ite tehdä.

        Pomo toisella paikkakunnalla ja homman on rullattava jos mielii että yleensä on työpaikka minne mennä.


    • sdffdfdsf

      Miltä alalta tämä on? Nykyään olen koneinssi mutta mitä kesätöissä tuli monet kesät nähtyä työntekijöiden "ahkeruus" niin en ihmettelisi tuota selostamaasi henkilöä ollenkaan. Ja mitä tarkoitin tällä? No sitä, että tauot kestivät 8 tunnin päivässä valehtelematta vähintään 3 tuntia.Pahimmillaan 5 jopa. Työtä ei tehty vaan juteltiin vaan, ja valvola työnjohtaja oli mukana ns. juonessa.. Ja tämä on yksi tälläkin hetkellä Suomen suurimpia metallialan firmoja, en kehtaa vaan sanoa mikä.

      Nykyään olen itse valvovan henkilön asemassa (valvon 22 henkilön työtä muiden tekemisten lisäksi) ja jos nään jonkun juttelevat ilman työntekoa muutaman minuutin, puutun heti asiaan. Tiedän, että selkäni takana minusta varmana puhutaan juuri tuollaisia "työpinko", mutta en voi vain unohtaa menneiden kesien kauhuja. Tosin tämä kannattaa, sillä viime joulukuussa tipahti 2200e bonus siitä, että yksikköni paranti tulostaan jopa 35%.

      • dsfsdfdsfs

        Ja myös sektorini työntekijät saivat 2500e bonuksen, ja ovat tänä vuonna olleet vielä ahkeraampia. Ei pidä lusmuilla liikaa. Jutustelu ei tietenkään haittaa, mutta tee työsi edes samalla..


      • dsfsdfsd
        dsfsdfdsfs kirjoitti:

        Ja myös sektorini työntekijät saivat 2500e bonuksen, ja ovat tänä vuonna olleet vielä ahkeraampia. Ei pidä lusmuilla liikaa. Jutustelu ei tietenkään haittaa, mutta tee työsi edes samalla..

        No ei osaa enää kirjoittaa. Siis työntekijät saivat 1500e bonuksen, ei 2500e.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      293
      3378
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      25
      3354
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      26
      2160
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1994
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1982
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      119
      1721
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1460
    8. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      44
      1448
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1303
    10. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1203
    Aihe