Hei
Ihan vaan sellaista kysyisin, että olen alkamassa laihduttamaan, ja ajattelin että minulle olisi helppo tapa laihduttaa syömällä pääasiassa salaattia ja käymällä pari kolme kertaa viikossa polkupyörä lenkeillä. tuleeko näillä toimenpiteillä tuloksia.
Laiduttaminen salaatilla
11
5395
Vastaukset
- g0ldie
Toki. Pääpiirteittäin se on just siitä kiinni, että syö vähemmän kuin mitä päivän mittaan kuluu. Vaihtoehdot on joko siis vähentää safkan määrää tai muuttaa sen laatua vähäkalorisemmaksi, tai lisätä liikuntaa. Useimmilla toimii hyvin kummankin yhdistäminen, joskin näistä kahdesta se ruokavalio on helposti kriittisempi juttu.
- jouni26v
No onneksi minä satun tykkäämään salaateista, mitä lisukkeita voisi syödä salaatin kanssa?
- minnakaisa--
jouni26v kirjoitti:
No onneksi minä satun tykkäämään salaateista, mitä lisukkeita voisi syödä salaatin kanssa?
Muista laittaa niihin salaatteihin jotain proteiinipitoista, esim. raejuusto, tonnikala (vedessä!!!) ym. Eikä ihan hirveitä määriä salaatinkastiketta.
- g0ldie
minnakaisa-- kirjoitti:
Muista laittaa niihin salaatteihin jotain proteiinipitoista, esim. raejuusto, tonnikala (vedessä!!!) ym. Eikä ihan hirveitä määriä salaatinkastiketta.
Jeps jep, ja kuten myös Taiga kommentoi alla, niin tosiaan proteiineista kantsii pitää kiinni. Jotenkin mielsin automaattisesti vaan, että ei kai kukaan ihan pelkkää vihreää salaattia puputa päivästä toiseen vaan kyllä sinne laitetaan aina jotain lisuketta :D
Eli tosiaan jotain tonnikala-, kana-, feta-, katkarapu ym. salaatteja hyvillä mielin napaan! Ja toki raejuustot ja maitorahkat ovat myös tosi hyviä proteiinin lähteitä.
- Tai_ga
Salaatti on erittäin hyvä lisuke ruokavaliossa MUTTA LAIHDUTTAJIEN TULEE ETENKIN HUOLEHTIA RIITTÄVÄSTÄ PROTEIININ SAANNISTA vähintään 1g, mielummin 1,5g/kg/vrk. Aktiiviliikkujalle 2g/kg/vrk. Muuten käy niin, että kropasta lähtee lihaksetkin laihduttaessa. Lihaksia kuitenkin jokatapauksessa menetetään jonkin verran. Laihduttamisessa on kuitenkin käsittääkseni ensisijaisesti kyse siitä, että rasva palaa eikä niinkään että paino tippuu hinnalla millä hyvänsä.
Hyviä vähärasvaisia (tai hyvärasvaisia) proteiinin lähteitä on:
Kala (suosi lohta, tonnikalaa omega3:sen vuoksi)
Kana
Riista
Nauta
Vähärasvaiset maitotuotteet (raejuusto, rahka, jugurtti, viilit, maito, juustot)
Soijapavut ja palkokasvit
Myös mm. täysjyväviljassa on proteiinia, mutta prosentuaalisesti varsin vähän.
Jos haluat varmoja ja nopeita tuloksia sinun tulee kuluttaa vähemmän kuin syöt. Proteiinit pitävät hyvin nälkää, mutta tarvitset myös jonkin verran hiilihydraatteja. Ota ne täysjyvätuotteista (siis vaikka 1-2 leipäsiivua reissumiestä/pvä) ja koosta aterialle runsasmääräisten kasvisten kerta lihaa, kalaa tai kanaa. Liikuntaa säännöllisesti ja niin, että myös hieman hikikin tulee. Fillaroinnin lisäksi voit tehdä kävelylenkkejä tai käydä uimassa. Uinti on ylättävän tehokas liikuntamuoto, koska siinä kuormitetaan koko kehon lihaksia.
Kirjavinkkinä alkuun: Nysten, Tavi, Tuohikorpi: Laihdu ilman nälkää, Teos 2005 ja Lauritzson, Davidsson: 100 parasta GI-Ruokaa, WSOY - 13-vuotias
Meikä haluu kans laihduttaa ja ajattelin että entä jos mä teen nii et salaattii o saman verran ku perus ruokaa auttaako se?
- Hozem
No riippuu ihan sen perusruoan määrästä. Ei se salaatti laihduta, vaan kaoorivaje. Kuten ylempänä moni todennutkin, niin aivan ehdotonta on lisätä sitä proteiinia. Ja mielellään myös lihaskuntoharjoituksia, salilla tai kotona. Paino putoaa helposti kun vaan syö tosi vähän. Mutta järkevästi ja nopeasti se putoaa vähän monimutkaisemmalla tavalla. En nyt tässä lähde avaamaan kaikkea, mutta proteiinia tarpeeksi (2g/kg ainakin) ja omega 3:sta muutama gramma pakko saada päivässä. Lisäksi tosiaan tuo lihaskuntoharjoittelu jos ideana on polttaa rasvaa, eikä lihasta muuten. Mikäli haluaa vain painoa pienemmäksi, niin ei väliä sitten proteiinilla tai treenillä. Se laihtuminen vaan ei ole sitten yhtään kivan näköistä ja rasva% voi vaikka noustakin painon laskiessa.
Riippuu monesta asiasta Itse olen tiputtanut 13kg kuussa... - Hozem
Anteeksi! Olitkin 13v. Silloin unohdat kaiken mitä äsken kirjoitit, ja perusruokaa naamaan ja sopivasti liikuntaa.. Rauhallisella tahdilla mentävä, muuten menee systeemit sekaisin.
- mmppp
http://personal.inet.fi/koti/remeli/diabetes2.htm Tässä oikeaa tietoa.Varmasti laihtuu pysyvästi jos noudattaa.Se ei riitä että tekee sitä muutaman kuukauden ja palaa entiseen.Niitä pitää noudattaa koko elämän ajan.
- hhtttt
Tee ennemmin kasviksista ja lihasta maukasta ja hyvää ruokaa niin jaksat tehdä sitä monta kuukautta yhteen menoon.Niin laihdut kuukaudessa 3 kg ja vyötärön ympärysmitta pienenee 5 cm.Joka päivä pitää lisäksi pyöräillä tai hiihtää 1,5 tuntia.Laihdutusta pitää jatkaa niin kauan että vatsalihakset näkyy.Vyötärön ympärysmitta pitää mitata aina viikon välein ja jos on tullut senttikin lisää niin heti uusi kovempi kuuri päälle.
- Anonyymi
Itse syön hetki salaatteja,niissä on sopivasti kaikkea. Paino pudonnut 3kg kahdessa viikossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 435764
- 455285
- 483688
- 133643
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise883123- 313116
- 592854
- 572700
- 532360
- 381814