Aika törkeetä, Nokia Missio perustaa seurakuntia paikkakunnille joissa jo toimii useampiakin seurakuntia.
Nyt kun helluntaiherätyksessä on vaikeuksia ja heikkoutta kirkkokunta riidan vuoksi, Nokia Missio tulee kuin julma peto, ja käy saaliin kimppuun.
Aika raukkamaista, tuolla tavalla kilpailla uskovista, nyhtää uskovia juuriltaan, repiä väkeä irti helluntaiseurakunnista ja sitten luterilaistaa ja karismaattisoida heidät Nokia Missiossa.
Nokia Missio
31
1348
Vastaukset
- varokaa pahaa
Nokia Missio ei ole toiminnallaan tuottanut muuta kuin riitaa ja hajaannusta kristittyjen keskuuteen. Nokia Missio on muutenkin tuhonnut monia ihmisiä. Tuollainen toiminta ei voi olla Jumalasta. Raamattu ei kehoita kylvämään vihaa ja riitaa. Jokainen raamattua tunteva uskovainen tietää ettei Nokia Mission toiminta ole Jumalasta.
- Eliaan kaveri.
Kirjoitit; "Nokia Missio on muutenkin tuhonnut monia ihmisiä".
Voisitko antaa esimerkkejä näistä mainitsemistasi "tuhoamisista" ? - omituista
Eliaan kaveri. kirjoitti:
Kirjoitit; "Nokia Missio on muutenkin tuhonnut monia ihmisiä".
Voisitko antaa esimerkkejä näistä mainitsemistasi "tuhoamisista" ?En asu tampereella ja tuskinpa nämä ihmiset edes haluavat kertoa kokemuksistaan.
- Anna Mäkelä, 65 v.
omituista kirjoitti:
En asu tampereella ja tuskinpa nämä ihmiset edes haluavat kertoa kokemuksistaan.
Moni ihmisparka on päätynyt syvään masennukseen tuolla. Moni muu ihmispoloinen on pettynyt, vääräin profetioitten ja valheellisten lupauksie tähden.
Eiväthä kaikki ihmiset, ole kokeneet pelkästäin huonoa, mutta koska aika monet ovat, asioista kuuluupi keskustella avoimesti. - Eliaan kaveri.
Anna Mäkelä, 65 v. kirjoitti:
Moni ihmisparka on päätynyt syvään masennukseen tuolla. Moni muu ihmispoloinen on pettynyt, vääräin profetioitten ja valheellisten lupauksie tähden.
Eiväthä kaikki ihmiset, ole kokeneet pelkästäin huonoa, mutta koska aika monet ovat, asioista kuuluupi keskustella avoimesti.En ole itse kuullut yhdestäkään, joka olisi masentunut Nokia Missionin toiminnan johdosta.
En voi sanoa, ettei näin ole tapahtunut, mutta haluaisin kuulla esimerkkejä, näistä "masentuneista", jotta voisin itse vetää omat johtopäätökseni.
Käyn satunnaisesti heidän tilaisuuksissa.
Profetiat ovat vaikea ja tarkka "ala" hengellisessä kentässä. Ihmisten vajavaisuuden vuoksi.
- totuus,
niin se teistä pakenee, ellet jo ole perkeleen pauloissa?
- ole rohkea
Puhu suoraan, ketä sä tuolla tarkoitat ?????
- Nokia Missiosta
Kyllähän ne on ne paikkakunnan uskovaiset itse, jotka ovat alkaneet pyytää Nokia Missiota paikkakunnalleen rukoillen. Nokia Missio ei revi ketään juuriltaan eikä seurakunnista, vaan kyllä kai ihmiset ovat ihan itse omasta tahdostaan alkaneet käydä Mission kokouksissa.
Siellä kun nimittäin saarnataan Raamatun mukaista evankeliumia, eikä eroitella eri seurakuntiin kuuluvia, vaan kaikki saavat tulla!
Ja siellä toimii Pyhä Henki, olen itse kokenut, kun olen ollut paikalla.sillä siellä tapahtuu,kun Pyhä Henki toimii,no siitähän saatana ei pidä, ja aina on vähän astian makua.
- hyy.
aksu521 kirjoitti:
sillä siellä tapahtuu,kun Pyhä Henki toimii,no siitähän saatana ei pidä, ja aina on vähän astian makua.
siunaa perkeleen toimintaa
- tuttu termi
joukkopsykoosi? se ns. pyhä henki
- saarnoja
hyy. kirjoitti:
siunaa perkeleen toimintaa
http://saarna.net/seurakunta.php?nimi=Nokia missio
Saarnaajat kertovat ihan tavallisella kielellä tavallisia asioita, mutta käyttävät paljon eri äänenpainoja puheessan, nyansseja. Sellainen on aika rentouttavaa kuunnella.
huhhuh...
http://www.nokiamissio.fi/sotakoulu/kuvat/SOTAKOULU2007mini.pdf
Niin, ja ei ole ainakaan graafisesta ulkoasusta tingitty...
Jos itse menisin nokiamission saarnaa kuuntelemaan, menisin siksi, että sieltä saisi laadukasta "puheiden pitämis koulutusta" tai siksi että vaimo just jätti ja haluaisin rentoutua konjakkipullollisen sijasta jollain muulla tavalla.
Muuten pelkään nokiamission aivopesua, sillä tällaisella tuudituksella ihmiset on ennenkin saatu tekemään MITÄ TAHANSA. Ei natsitkaan olleet tämän kummempia ihmisiä hekin pitivät Hitlerin sanomaa oikeana, hekin vapaaehtoisesti menivät kuulemaan Hitlerin puheita.
Pelottavaa on se, jos puheilla itsessään saadaan ihmiset käännytettyä, ilman että ihmiset varsinaisesti tutkiskelisivat puheiden sisältöä.
En siis pidä nokiamissiolaisten "sanomaa" tuomittavana, tuomittavaa on tapa, jolla ihmiset saadaan koukutettua: karismaattisuus. Sitä ilmanhan nokiamissiota tuskin olisi olemassa, sillä onko nokiamissiossa lopulta paljoakaan eroavaisuutta perinteiseen kristinuskoon?
Se on kyllä totta, että Nokiamissio "ravistelee" alkuperäisiä seurakuntia. Minusta nokiamissio on sen verran "kevytkenkäinen" liike, ettei se sovi seurakunnan korvikkeeksi. Sitäpaitsi liike on sen verran "kaupallisen" oloinen, että luulisi soittavan meidän eurooppalaisten kelloja. - Gecrput
saarnoja kirjoitti:
http://saarna.net/seurakunta.php?nimi=Nokia missio
Saarnaajat kertovat ihan tavallisella kielellä tavallisia asioita, mutta käyttävät paljon eri äänenpainoja puheessan, nyansseja. Sellainen on aika rentouttavaa kuunnella.
huhhuh...
http://www.nokiamissio.fi/sotakoulu/kuvat/SOTAKOULU2007mini.pdf
Niin, ja ei ole ainakaan graafisesta ulkoasusta tingitty...
Jos itse menisin nokiamission saarnaa kuuntelemaan, menisin siksi, että sieltä saisi laadukasta "puheiden pitämis koulutusta" tai siksi että vaimo just jätti ja haluaisin rentoutua konjakkipullollisen sijasta jollain muulla tavalla.
Muuten pelkään nokiamission aivopesua, sillä tällaisella tuudituksella ihmiset on ennenkin saatu tekemään MITÄ TAHANSA. Ei natsitkaan olleet tämän kummempia ihmisiä hekin pitivät Hitlerin sanomaa oikeana, hekin vapaaehtoisesti menivät kuulemaan Hitlerin puheita.
Pelottavaa on se, jos puheilla itsessään saadaan ihmiset käännytettyä, ilman että ihmiset varsinaisesti tutkiskelisivat puheiden sisältöä.
En siis pidä nokiamissiolaisten "sanomaa" tuomittavana, tuomittavaa on tapa, jolla ihmiset saadaan koukutettua: karismaattisuus. Sitä ilmanhan nokiamissiota tuskin olisi olemassa, sillä onko nokiamissiossa lopulta paljoakaan eroavaisuutta perinteiseen kristinuskoon?
Se on kyllä totta, että Nokiamissio "ravistelee" alkuperäisiä seurakuntia. Minusta nokiamissio on sen verran "kevytkenkäinen" liike, ettei se sovi seurakunnan korvikkeeksi. Sitäpaitsi liike on sen verran "kaupallisen" oloinen, että luulisi soittavan meidän eurooppalaisten kelloja.Itse ajattelen myös, että Nokia Missio on pinnallista ja viihteellistä ja tarkoin harkittu tuote.
- Rifge
tuttu termi kirjoitti:
joukkopsykoosi? se ns. pyhä henki
Nokia Mission ja muutamien karismaattisten seurakuntien kohdalla voisi käyttää sanaa joukkohurmos, joka saadaan aikaan musiikin toistolla ja ihmisten väsyttämisellä ja tunteiden nostatuksella.
Tietynlainen toiminta tapa, antaa ravintoa ihmisten sielullisuudelle, jonka sitten väärintekijät selittävät hengellisyydeksi. - jonkinverran
>Kyllähän ne on ne paikkakunnan uskovaiset itse, >jotka ovat alkaneet pyytää Nokia Missiota >paikkakunnalleen rukoillen.
Empä ole huomannut sellaista tapahtuneen Tampereella. Tänne Nokia Missio tuli vaikka
toiset rukoilivat, ettei tulisi.
Karismaattisuutta on monella paikkakunnalla jo tarpeeksi, ei ole tarvetta Nokia Missioille.
Hesassa on paljon seurakuntia, Nokia Missio on sielläkin turha.
>Nokia Missio ei revi ketään juuriltaan eikä >seurakunnista, vaan kyllä kai ihmiset ovat ihan >itse omasta tahdostaan alkaneet käydä Mission >kokouksissa.
Ja he ovat jättäneet oman seurakuntansa kokoukset ja vastuutehtävänsä. Ei muka revi juuriltaan, jaa.
>Siellä kun nimittäin saarnataan Raamatun mukaista >evankeliumia, eikä eroitella eri seurakuntiin >kuuluvia, vaan kaikki saavat tulla!
Jos noin koet, toivon että saat intoa lukea raamattua enemmän ja oppia paremmin tuntemaan mikä on raamatun mukaista ja mikä ei ole.
Aivan, ekumeeninen sulatusuuni. Jokaiseen makuun, jotakin mukavaa ja viihtyisää.
>Ja siellä toimii Pyhä Henki, olen itse kokenut, >kun olen ollut paikalla.
Mikähän henki se on, joka kaataa ihmisiä nurin.
Se ei näytä, eikä tunnu koviltaan raittiilta touhulta.
- Nokiamissiosta
Voisitteko te nokiamissiolaiset kertoa meille muille omin sanoin ja tarpeeksi selkeästi (ei linkityksiä johonkin Nokiamissio.fi:n sivoille jossa on 30 sivua selitystä nokiamission arvomaailmasta josta "saa itse lukea")?
siis esimerkiksi
mitkä asiat eroavat perinteisestä luterilaisuudesta?
mitkä ovat "hapatusta",
mitä asioita korostetaan?
Jne omia pohdintoja nokiamissiosta.
Siis mielellään nimenomaan tietoa järjestöstä, ei omista ihanista uskoontulon kokemuksista...?- Suuronen
Nokia Missiolaiset eivät näytä paljoakaan kertovan.
No sitten kerron minä ja vain myönteisiä asioita.
-Missään muussa Tampereen seurakunnassa ei ole puhuttu ja profetoitu tulevasta suuresta herätyksestä yhtä paljon kuin NM:ssa. Eikä yhtä pitkään ja kestävästi.
-Missään muussa seurakunnassa Tampereella ei ole puhuttu niin suurella innolla sairaiden parantumisesta.
-Mikään muu seurakunta Tampereella ei ole mainostanut uskoontulemisia niin paljon kuin Nokia Missio.
-Mikään muu seurakunta Tampereella ei ole päässyt niin usein lehtien otsikkoihin kuin Nokia Missio.
-Ylistämisessä Nokia Missio on Tampereen huippua.
-Mikään muu seurakunta Tampereella ei kouluta oman johtajansa ja ideologiansa ympärille lujasti ja päättäväisesti sitoutuneita ihmisiä, niin tehokkaasti kuin Nokia Missio. - ei kuulu sulle
Suuronen kirjoitti:
-Missään muussa Tampereen seurakunnassa ei ole puhuttu ja profetoitu tulevasta suuresta herätyksestä yhtä paljon kuin NM:ssa. Eikä yhtä pitkään ja kestävästi.
-Missään muussa seurakunnassa Tampereella ei ole puhuttu niin suurella innolla sairaiden parantumisesta.
-Mikään muu seurakunta Tampereella ei ole mainostanut uskoontulemisia niin paljon kuin Nokia Missio.
-Mikään muu seurakunta Tampereella ei ole päässyt niin usein lehtien otsikkoihin kuin Nokia Missio.
-Mikään muu seurakunta Tampereella ei kouluta oman johtajansa ja ideologiansa ympärille lujasti ja päättäväisesti sitoutuneita ihmisiä, niin tehokkaasti kuin Nokia Missio.Ei noi nyt oo niinkää myönteisii asioita
Ei kyll kannatta kehuu, ei yhtää - siksi on vaikea kertoilla,
Suuronen kirjoitti:
-Mikään muu seurakunta Tampereella ei kouluta oman johtajansa ja ideologiansa ympärille lujasti ja päättäväisesti sitoutuneita ihmisiä, niin tehokkaasti kuin Nokia Missio.kun hengelliset on tutkittava hengellisesti, eikös Raamattu sano noin ! ? Sitä on monta vuotta väännetty, eikä Joku ymmärrä mitenkään, että kaikki ihan normaalia ja rakentavaa. - Olisiko tuossa vinkkiä ? Ja siihen lisätään se, ettette (montax teitä on?) tutkisi noin kehällä istuen, vaan syksyn tullen menkäämme kaikki itse paikalle ! Nähdään siellä... tutkimassa hengellisiä hengellisesti, ja sitten tietää.
- ajatuss
siksi on vaikea kertoilla, kirjoitti:
kun hengelliset on tutkittava hengellisesti, eikös Raamattu sano noin ! ? Sitä on monta vuotta väännetty, eikä Joku ymmärrä mitenkään, että kaikki ihan normaalia ja rakentavaa. - Olisiko tuossa vinkkiä ? Ja siihen lisätään se, ettette (montax teitä on?) tutkisi noin kehällä istuen, vaan syksyn tullen menkäämme kaikki itse paikalle ! Nähdään siellä... tutkimassa hengellisiä hengellisesti, ja sitten tietää.
Jos mä ymmärsin oikein, tässä ehdotettiin että jalon motiivin tähden, tutkimisen, vuoksi pitäisi mennä Nokia Missioon. Mutta voiko sellaista tehdä, kun raamattu sanoo; harhaoppista karta.
Ei kovinkaan moni, oikein osaa ja ymmärrä tutkia asioita hengellisesti, vaikka kävis viidesti mormonien temppeleissä ja kolmesti Jehovan valtakunnansaleissa ja kaksitoista kertaa Nokia Missiossa.
Hiukan turvallisempi lähtökohta on tutkia raamattua ja oppia tuntemaan kirjoituksia, niin sitten, voi radion tai netissä olevien NM saarnojen tutkimisen kautta, ymmärtää mitä tuo outo vauhko touhu pitää sisällään. - läsnä?
ajatuss kirjoitti:
Jos mä ymmärsin oikein, tässä ehdotettiin että jalon motiivin tähden, tutkimisen, vuoksi pitäisi mennä Nokia Missioon. Mutta voiko sellaista tehdä, kun raamattu sanoo; harhaoppista karta.
Ei kovinkaan moni, oikein osaa ja ymmärrä tutkia asioita hengellisesti, vaikka kävis viidesti mormonien temppeleissä ja kolmesti Jehovan valtakunnansaleissa ja kaksitoista kertaa Nokia Missiossa.
Hiukan turvallisempi lähtökohta on tutkia raamattua ja oppia tuntemaan kirjoituksia, niin sitten, voi radion tai netissä olevien NM saarnojen tutkimisen kautta, ymmärtää mitä tuo outo vauhko touhu pitää sisällään.Oletetaan, että on joku kiinalainen gourmetkokki joka selittää samanlaisella rauhallisella, lempeällä, vaihtelevalla äänellä kuinka aborttisikiöistä valmistetaan herkullista wokkia. Kuulijasta tuntuu kuin Pyhä Henki olisi läsnä.
alkusnack:
http://www.abortnej.se/images/thumbs/picblock_small.jpg
Friteerattuna:
http://www.aciprensa.com/images/abort02.jpg
Savustettuna:
http://idag.no/foto/abort passe.jpg
Jälkkärikiisseli:
http://rhymeswithright.mu.nu/images/abort.jpg
Dyykattuna:
http://ro.altermedia.info/images/abort.jpg
Valmistus:
http://www.nrlc.org/abortion/pba/Partial-Birth_Abortion.jpg
http://www.aborti.ru/UserFiles/Image/posters/abort23.jpg
-siksi karismaattisuus on minusta vähän vaarallista, olkoonkin että sanoma olisi lopulta hyväntahtoinen.
- ouluun
täällä hoitokokoukset ovatki tuttua touhua ja puimatannerta riittää
- frihet
Mitä tuo hoitokokous tarkoittaa.
Lestadiolaiset siitä kait -70-luvulla puhuivat???
- repiessä
väkeä jo olemassaolevista seurakunnista on yhtä törkeätä kuin helluntalaisten toiminta viime vuosisadan alussa heidän tullessaan amerikkalaisena uskonlahkona repimään Suomessakin väkeä jo olemassa olevista seurakunnista.
- ovat
oikeutettuja oikeaan opetukseen. Nyt heidän oppinsa ja opetuksensa on sekaoppi.
- on NM
ovat kirjoitti:
oikeutettuja oikeaan opetukseen. Nyt heidän oppinsa ja opetuksensa on sekaoppi.
Nokia Missio on kaikkien oppien suunnaton sekoitus.
Siellä on luterilaisuutta, siellä on menestysteologiaa, siellä on torontolaisuutta ja liberaaliteologiaa ja vaikka mitä.
Hämäriä ja toteutumattomia profetioita, valheellisia parantumistodistuksia jne.
Ei Tuomikapituli suotta ole puuttunut Nokia Mission johtajan ja omistajan Markku Koiviston toimintaan.
- Pekka M.
Näyttää siltä että useimmiten Nokia Missiota arvostellaan sielullisuudesta ja huonosta opetuksesta ja jopa harhaopista syyttäen.
Tämä on aika vaikeaa, kun toiset sanoo toista, mutta kaippa näissä jutuissa jotakin perää on.- sielläkin ollut
Olen kuunnellut radion kautta Nokia Mission opetusta ja se on aika turhaa juttua, suoraan sanottuna.
- RAIWOAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
Miks heluntailaiset raivoaa Nokia Mission ympärill?
Jos teiän seurakunnat ei mielytä, saaha väki lähtee Nokiaan jos tykkäävät, jos teiän ylistys on latteeta ja touhu kalseeta, niin eiks oo iha oikee, että me kerätää herätykse sato ja annetaan vähä lisää virtaa ja säpinää tylsistyneitte helareitten kinttuihi.- noin ole
Ei asia nyt aivan noin ole.
En tiedä mistä olet tuollaisen käsityksen saanut, mutta useimpien helluntailaisten tiedossa on se, että Nokia Missio on opetukseltaan etupäässä luterilainen, vaikkakin saanut vaikutteita amerikkalaisesta uskon liikkeestä, joka korostaa taloudellista menestymistä ja sairaiden parantumista.
Raamattua tuntevat helluntailaiset eivät taida pahemmin innostua Nokia Missiosta, vaikka sinne saattaa muutama äskenkääntynyt ja pintaliitäjä eksyäkin.
- syytä
Tässä taas nähtiin millaisia lahkoliikkeitä Luterilaisuuden kautta kasvaa. On ollut Kartanolaisia, Konttislaisia ja nyt Missiolaisia.
Kun alku on noin epäraitis, että lapsia kastetaan ja Jumalattomia ihmisiä otetaan seurakunnan jäseniksi ja naisia koulutetaan papeiksi raamattua opettamaan, niin ei ole ihmekään, että tuollaisia lopunajan vauhkoja lahkoja sikiää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4674034Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181692- 1161526
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891474Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991408Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n601375- 521316
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi981229- 441079
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa341078