Mitä

Pirre*

tykkäät puheripulin vaivaamasta lähimmäisestä/sistä?

:)

Minä saan ihottumaan...

46

2273

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies_vm56

ole, jos se ripuli on vain ohimenevää. Mutta krooninen sellainen saattaa aiheuttaa jotain oireita.

• Pirre*

krooninen - onneksi menivät saunaan :)

• Minä tykkään puheliaista.

• Pirre*

ja juttelustakin, mutta silloin ahistaa jos joku puhuu puhuu ilman taukoa eikä koskaan katkea sen vertaa että voisi oikein sanoa mitään väliin.

Jos saa jotain sanottua, hän ei kuuntele - silloin tulee aika turhautunut olo :/

No, jospa mie kestän tän viikonlopun :)

• vähemmän puhelias

Jäkäti jäkäti...On sekin eräänlainen lahjakkuuden muoto mutta jatkuessaan se alkaa ärsyttämään, suorastaan raivostuttamaan! Kun hän kysyy jotain, niin ei sitten jaksa kuunnella kuin pari sanaa ja jäkättää päälle pälä pälä...Sellaiselle tekee mieli sanoa että pidä jo v...n pönttöpää läpes kiinni!

• a.mazon

Kaksi tuntia päivässä veteläsuista jaksaa kuunnella, sitten filtteri päälle.
      Varsinkaan jos ei itse saa puheenvuoroa.
      Minä itsekin sairastan ripulia joskus :)

• puhua toisten päälle

lähes jokaiseen ketjuun tuikkaat itsesi ja muutat jutun siumaumukkaa.
      Etkä tosiaan ole huomanut esiintymiskuumeen vaivanneen.
      No lohduttaa varmaan sairastaa monen saman tautisen seassa.

• Pirre*

elämä on kovaa..

• a.mazon

Tää sivu on tarkoitettu lievää puheripulia poteville!
        Jos sinua ummettaa, kirjoita enemmän.
        Se auttaa.

• Lyyti
        Pirre* kirjoitti:

elämä on kovaa..

Minusta sinä olet mukava ihminen.

Näin keväällä on kiirettä, enkä ehdi palstalla juuri käydä kuin lukaisemassa juttuja - varmaan moni on mielissään. Mutta toivotaan silti kaikille mukavaa ja lämmintä kesää.

• ei ole
        Pirre* kirjoitti:

elämä on kovaa..

elämää. :))

• lähes joka

päivä joutuu erästä sellaista kuuntelemaan ja ärsyttää suunnattomasti. Onneksi joudumme käyttämään kuulosuojaimia ja mä hommasin radiolla varustetut että saa ees jonkin aikaa ajatella ja kuunnella omiaan.

• enkelitrio

Sairastan sitä muitten tautien kanssa.Onneks se on iisein.Sunnuntaina lähetään trion voimin Hesaan,ei kissanpentuja pesemään,vaan koiranpentua ostamaan.
      Höpötettää ja parannettaa maailmaa porulal.Ukkoi ei otet mukkaa olleskaa.

Ei mul se onneks kroonisena ol.Ossaa mököttääkki.
      Joskus automatkal tulee oikke niska kippiäks,ku koitan niska vimpulas vaa kattella oikial,enkä puhu mittää.NIH.

Mul toi ripuli esiintyy kirjaimin myäs.Ain pitäis vastat lyhyest,mut kirjan poikane meinaa ain synttyy.Mul on kans yks tuttu,ku pälättää koko aja,ja toisten pääl.MUR.Se rasittaa.

• mököttää

oikke äänekkäst?

• a.mazon
        mököttää kirjoitti:

oikke äänekkäst?

Mököttäessä kuuluu sellainen hiljanen tuskin korvinkuultava puhina (muistuttaa raskasta hengitystä) ja pienenpieni tuhahdus välillä!

• jo vähä
        a.mazon kirjoitti:

Mököttäessä kuuluu sellainen hiljanen tuskin korvinkuultava puhina (muistuttaa raskasta hengitystä) ja pienenpieni tuhahdus välillä!

naurattama,hyvi oli sanottu

• enkelitrio
        jo vähä kirjoitti:

naurattama,hyvi oli sanottu

Mää puhise iha muulloi ku mököttäes !
        Ja sillo ei puhisutakka,miumau.

• ei puhisut?
        enkelitrio kirjoitti:

Mää puhise iha muulloi ku mököttäes !
        Ja sillo ei puhisutakka,miumau.

ähisek sä sit?

• enkelitrio
        ei puhisut? kirjoitti:

ähisek sä sit?

Jos mää mökötä,ni sillo ei taatust puhisuta.
        Voim mää vähä voihkiikki ! Muttem mää voihkikka,jos mää mökötä !

• löyret
        enkelitrio kirjoitti:

mailma kahreksas ihme,semmone naine joka ei pääst pihaustaka sillo ko se mököttä.
        Tommone se naise täyty ol,siin saa koko ehto olrauhas ko se kerra kunnol saa kiukustuma

• a.mazon
        enkelitrio kirjoitti:

No täytyyhän sun hengittää ainakin! Ja kovasti täytyykin jos möksöttää. ;)

• a.mazon
        löyret kirjoitti:

mailma kahreksas ihme,semmone naine joka ei pääst pihaustaka sillo ko se mököttä.
        Tommone se naise täyty ol,siin saa koko ehto olrauhas ko se kerra kunnol saa kiukustuma

Sano Aare? ;)
        Tykkää hiljasista mimmeistä?

• aare'
        a.mazon kirjoitti:

Sano Aare? ;)
        Tykkää hiljasista mimmeistä?

mää ole nii kamali koken naise taholt et joskus opakko sanno et "ny tekis armo hyvä"
        Kyl se vaikenemine o kultta,vai olik se nii et naine olkko hilja seurakunnas?

• a.mazon
        aare' kirjoitti:

mää ole nii kamali koken naise taholt et joskus opakko sanno et "ny tekis armo hyvä"
        Kyl se vaikenemine o kultta,vai olik se nii et naine olkko hilja seurakunnas?

Elä Pietaria usko! Vai oloko se Paavali?

Tosi on kuitenkin että naiset puhuu enemmän kuin aina olis tarvis? Varsinkin jos ne ottaa sananmukaisesti.

• enkelitrio
        löyret kirjoitti:

Kuules ny,emmää ny koko iltaa voi mököttää.Ehei,en pysty.Mut jonku matka, kaupast kotti esim.Enkä mää
        hiljaa ol,mää puhu nii pirust koiran kans.Ja tosi lempeäst.Sitku ukko kyssyy jottai ni mää vaa mulase.
        Emmää voi vastat,koskakerra mää mökötä.

Emmää ossa ol pitkävihanenka.Kiukutel ossaa,emmää ain muistka mist mun pit kiukutella,mut jatkan viäl vähä aikkaa,ni kyl se tulee miälee.

• ny mää sekoti
        enkelitrio kirjoitti:

Kuules ny,emmää ny koko iltaa voi mököttää.Ehei,en pysty.Mut jonku matka, kaupast kotti esim.Enkä mää
        hiljaa ol,mää puhu nii pirust koiran kans.Ja tosi lempeäst.Sitku ukko kyssyy jottai ni mää vaa mulase.
        Emmää voi vastat,koskakerra mää mökötä.

Emmää ossa ol pitkävihanenka.Kiukutel ossaa,emmää ain muistka mist mun pit kiukutella,mut jatkan viäl vähä aikkaa,ni kyl se tulee miälee.

varma aa ja pee ,vai oli se toissipäi?
        Sama se yht vaikkioi ova kaik naise ei niist ot kukka selvä.
        Mut nii pahukse raarei te olet kumminki.

• enkelitrio
        ny mää sekoti kirjoitti:

varma aa ja pee ,vai oli se toissipäi?
        Sama se yht vaikkioi ova kaik naise ei niist ot kukka selvä.
        Mut nii pahukse raarei te olet kumminki.

Pee o pääkaupunkis,ei se ny kerkki naputtelemaa.
        Hyärii jossai hyrräs ja kiljuu,nii et tän ast kuuluu,Vai ovakkoha jo kotimatkal...

• oikki ihmine
        enkelitrio kirjoitti:

Pee o pääkaupunkis,ei se ny kerkki naputtelemaa.
        Hyärii jossai hyrräs ja kiljuu,nii et tän ast kuuluu,Vai ovakkoha jo kotimatkal...

em mää muistanukka et sul o koera,kummone se olika?
        Joku puutori seisoja?vai mikä?

• enkelitrio
        oikki ihmine kirjoitti:

Kairninterrieri (C:llä ).Simmone pikkune ruskia,mut reipas ku mikäki.Se täyttää syksyl 11v.
        Hauskast,ku muutettii ja kuljettii tääl uures pihapiiris,ni naapuri sanos,et teil onki reipas ja ilone pentu....

• ja lämpöne
        enkelitrio kirjoitti:

Kairninterrieri (C:llä ).Simmone pikkune ruskia,mut reipas ku mikäki.Se täyttää syksyl 11v.
        Hauskast,ku muutettii ja kuljettii tääl uures pihapiiris,ni naapuri sanos,et teil onki reipas ja ilone pentu....

semmone o kiva otta kainalo,ja puhhu lapse iält.
        Jos käy kauppatoril varo semmossiäiji jok patsastele siäl luura kans.
        huame o taas muurattava mont kive,ny on mentävä maat.
        Siuna sääki ittes ja men maat herras ja mestaris viäre.
        Muutama sana mää sul kirjotinki,iha vaa sen tähre ko sää ole murune ja semmone ihkee

• enkelitrio
        ja lämpöne kirjoitti:

semmone o kiva otta kainalo,ja puhhu lapse iält.
        Jos käy kauppatoril varo semmossiäiji jok patsastele siäl luura kans.
        huame o taas muurattava mont kive,ny on mentävä maat.
        Siuna sääki ittes ja men maat herras ja mestaris viäre.
        Muutama sana mää sul kirjotinki,iha vaa sen tähre ko sää ole murune ja semmone ihkee

Mut,164cm pitkä,ettem mää nii piän ol.Spoivan hoikkaki,jos olsin pual metrii piremp.Kiitti,kyl mää vastasi.

Mennää maate,muist ottaa se pehmone kainaloo,määki ota...Tyynyn.Palataa huame ! Halit !T.Sun kullat

• mää ole B
        oikki ihmine kirjoitti:

Iha oikja ihmine määki ole, luut ja nahkaa.
        Lihaa o ja muualki ku kiäles, vaik joskus ku mää oli
        nuari, sanosiva et muns o lihaa vaa kiäles.
        Häppe ku tommottos mene tääl luaja kiittämä.
        Taas sul o vaa se pait miäles.

• itsekin

... eivät kaikki hallitse. Kai sellaisesta nautit kuitenkin?

Veljen vaimo on puheripuli-ihminen, kenen kanssa vielä pitää olla samaa mieltä koko ajan, muuten se yltyy huutamaan.

• Pirre

meillä sama veli?

:)

• serkkutyttöni

on niin mahdoton puhumaan että ei tarvi kuin myönnellä ja kuunnella,,,,,ei siis suunvuoroa saa.Joku oli kerran huomauttanut hänelle, et vedä ny herrantähden henkeä välillä.

Tavataan parikertaa vuodessa,,,huh.

• jpntar

on sairaus, mutta olen itsekin vilkas...:(...:/
      Kerran sattui kohdalleni vieläkin puheliaampi, ja pahinta oli ettei saanut puheenvuoroa!

• ikävä kyllä

on sitten jo mania, johon myös oireena kuuluu, ettei toinen saa todellakaan suunvuoroa.

• Pirre*

se jpntar -vilkastus on oikein ollut, ei kuuluna ei näkynä "vuosiin", mutta kiva kun tulit taas.:)

Niih, kiva se oisi jotain saada sanoa itsekin: nyt oli kylässä pariskunta, kun mies aloitti puhua jotain - vaimo alkoi puhua samasta aiheesta päälle :(, ihan kamalaa kun ei tiennyt kumman puheeseen kommentoisi :))

• jpntar
        Pirre* kirjoitti:

se jpntar -vilkastus on oikein ollut, ei kuuluna ei näkynä "vuosiin", mutta kiva kun tulit taas.:)

Niih, kiva se oisi jotain saada sanoa itsekin: nyt oli kylässä pariskunta, kun mies aloitti puhua jotain - vaimo alkoi puhua samasta aiheesta päälle :(, ihan kamalaa kun ei tiennyt kumman puheeseen kommentoisi :))

Minä....kukkien ja piikkien kimpussa....:/... puutarhassa möyrimässä...:)

• Pirre*
        jpntar kirjoitti:

Minä....kukkien ja piikkien kimpussa....:/... puutarhassa möyrimässä...:)

ruusujako hiän istuttaa?

Huomenna mieki istutan viimeiset taimet, en kylläkään ruusuja, vaan perennoja, loistoangervoja ja karhunvatukkaa :)

• mies_vm56

kuin se, ettei tahdo saada puheenvuoroa, on kun joillekkin oma äänessäolo on niin tärkeää, ettei edes kuuntele ja kommentoi toisen sanomisia vaan jatkaa puhumista vain omista aiheistaan.

• henri.2

toteaa vaan,puhu sinä minä pidän hevosta.
      Onhan se harmi kun kaikki puhuu ja kukaan ei kuuntele.

Ootko muuten ikään tehnyt savu-ahven keittoa,tosi hyvää uusista perunoista.

• Pirre*

luikuriakaan lasketella, jos vaan muuten pulppuaa yli ymmärryksen.

Niin, savukalasta olen tehnyt keittoa, ja tuleekin tosihyvä soppa - ainakin niiden uusien perunoiden kanssa.
        Joko teillä on uusia perunoitakin - ei kai?

• henri.2
        Pirre* kirjoitti:

luikuriakaan lasketella, jos vaan muuten pulppuaa yli ymmärryksen.

Niin, savukalasta olen tehnyt keittoa, ja tuleekin tosihyvä soppa - ainakin niiden uusien perunoiden kanssa.
        Joko teillä on uusia perunoitakin - ei kai?

ruotsalaisia perunoita.
        Olin eilen sukujuhlissa selvinpäin,muut kuka enepi kuka vähempi.
        Olis kiva ollut ottaa videokameralla ne puheet ja lupaukset talteen.Kuinka han sitä itse tulee örvellettyä humalassa,vähän alkaa mietittyttää

• Pirre*
        henri.2 kirjoitti:

ruotsalaisia perunoita.
        Olin eilen sukujuhlissa selvinpäin,muut kuka enepi kuka vähempi.
        Olis kiva ollut ottaa videokameralla ne puheet ja lupaukset talteen.Kuinka han sitä itse tulee örvellettyä humalassa,vähän alkaa mietittyttää

juhlat pidettiin, ja olivatko jo monennet sellaiset?

• henri.2
        Pirre* kirjoitti:

juhlat pidettiin, ja olivatko jo monennet sellaiset?

semmoiset pienet puutarhakekkerit.Vaan viellä on tulossa ylioppilasjuhlat ja rippijuhlat,ynm muut pienemmät kinkerit.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      50
      4154
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      1959
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      153
      1346
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      154
      1232
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1024
    6. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      192
      992
    7. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      229
      976
    8. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      947
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      55
      820
    10. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      122
      815
    Aihe