KESÄTÖITÄ 12-VUOTIAALLE!?

tyttö kotkasta.

olen yrittänyt etsiä kesätyöpaikkoja,mutta en löydä mistään näin nuorelle.Kaikkiin kesätyöpaikkoihin vaaditaan 13. vuoden ikää ja täytän vasta ensi tammikuussa. Haluaisin viettää tämän kesän kesätöissä jotta olisi muutakin tekemistä kun istua telkkarin parissa. Tietääkö kukaan mitään paikkaa minne pääsisi 12-vuotiaatkin töihin?

210

44255

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä itse

      En usko, että noin nuoret vielä pääsevät muualle kesätöihin kuin kenties vanhempiensa tai sukulaistensa luokse.
      Kysypä vanhemmiltasi, jos he maksaisivat sinulle pientä palkkaa kotona siivoamisesta.
      Se mansikan poimintakin on raskasta hommaa... enkä tiedä otetaanko sinne noin nuoria.

      • Demmy

        Näin muumimaailman sivuille että ne ottaa kesätöihin pikkuihmisiksi alle 160cm mittaisia 10-15v tyttöjä tai poikia ! :D


      • rvvsa

        14 v. saa kesätöit laillisesti. ei rajana ole pelkästään 15v vaan siis myös 14 v voi .


      • pazkuz
        rvvsa kirjoitti:

        14 v. saa kesätöit laillisesti. ei rajana ole pelkästään 15v vaan siis myös 14 v voi .

        kuinka pitkää päivää saa 15v tehdä kesätöissä=? ( tunteina).


      • ei lyhennetä
        pazkuz kirjoitti:

        kuinka pitkää päivää saa 15v tehdä kesätöissä=? ( tunteina).

        15 vuotta täyttäneen työaika saa olla yhtä pitkä kuin täysi-ikäisenkin ja määrätyin rajoituksin myös ylitöiden tekeminen on sallittua.

        http://www.tyosuojelu.fi/fi/kesatyo/1966


      • iisisti

        voivoi.. itte olen oikein itsenäinen ja ahkera sekä osaava 17 vuotias.. olen nyt kolmena vuotena hakenut kesätöitä, niin kaupungilta kuin kaupoista, siivoushommia, puutarhanhoitoa, lastenhoitoa yms. kaikkea mahdollista. viime kesänä hain omalla paikkakunnalla yli 40 paikkaan ja viereisiltä paikkakunnilta suunnilleen saman verran. mihkään en päässyt, sinne otetaan ne jotka ovat täysi ikäisiä ja/tai joilla on kokemusta...
        käy koulut niin pääset töihin.


      • tttttttty
        iisisti kirjoitti:

        voivoi.. itte olen oikein itsenäinen ja ahkera sekä osaava 17 vuotias.. olen nyt kolmena vuotena hakenut kesätöitä, niin kaupungilta kuin kaupoista, siivoushommia, puutarhanhoitoa, lastenhoitoa yms. kaikkea mahdollista. viime kesänä hain omalla paikkakunnalla yli 40 paikkaan ja viereisiltä paikkakunnilta suunnilleen saman verran. mihkään en päässyt, sinne otetaan ne jotka ovat täysi ikäisiä ja/tai joilla on kokemusta...
        käy koulut niin pääset töihin.

        tosiaan sama tilanne. 17 vuotias ja ei mistään ikinä oo töitä tullu vaiks on kielitaitoo ymsymsyms. Että 12 vuotias ihan vaikka naapurin koiraa ulkoiluttamaa muuhun ei oo mahdollisuutta!!


      • Salss
        iisisti kirjoitti:

        voivoi.. itte olen oikein itsenäinen ja ahkera sekä osaava 17 vuotias.. olen nyt kolmena vuotena hakenut kesätöitä, niin kaupungilta kuin kaupoista, siivoushommia, puutarhanhoitoa, lastenhoitoa yms. kaikkea mahdollista. viime kesänä hain omalla paikkakunnalla yli 40 paikkaan ja viereisiltä paikkakunnilta suunnilleen saman verran. mihkään en päässyt, sinne otetaan ne jotka ovat täysi ikäisiä ja/tai joilla on kokemusta...
        käy koulut niin pääset töihin.

        Voivoi.. itte olen myös 17 vuotias ja aloin tekemään töitä jo kolmetoista vuotiaana.. Jaoin silloin lehtiä siskoni kanssa ja jatkoin lehtien jakamista vielä siitä kaksi vuotta kunnes pääsin kahdeksi viikkoa vanhainkotiin töihin ja sitten prismaan! Prismassa olen nyt ollut töissä kohta kaksi vuotta. Ohella olen myös hoitanut sukulaisten ja tuttujen lapsia :DDD


      • muumilimufani
        Demmy kirjoitti:

        Näin muumimaailman sivuille että ne ottaa kesätöihin pikkuihmisiksi alle 160cm mittaisia 10-15v tyttöjä tai poikia ! :D

        mut siellä pitää osata puhua myös ruotsia :S


      • muumimaailma
        muumilimufani kirjoitti:

        mut siellä pitää osata puhua myös ruotsia :S

        ei pidä osata ruotsia !! olen itse ollut töissä siellä aliisana. se on hauskaa ja helppoa hommaa mistä saa paljon kokemuksia, etuja ja palkkakin on iha okei (=(=


      • Mitää en olljsdfjdkz
        muumimaailma kirjoitti:

        ei pidä osata ruotsia !! olen itse ollut töissä siellä aliisana. se on hauskaa ja helppoa hommaa mistä saa paljon kokemuksia, etuja ja palkkakin on iha okei (=(=

        Kävin just äske kattoo sielt sivuilta ja suomen ja ruotsin osaaminen ehdoton vaatimus!


      • nullffff
        muumimaailma kirjoitti:

        ei pidä osata ruotsia !! olen itse ollut töissä siellä aliisana. se on hauskaa ja helppoa hommaa mistä saa paljon kokemuksia, etuja ja palkkakin on iha okei (=(=

        monta vuotiaat pääsee sinne


      • Mansikka :)

        OOn ite 12, ja oon joka kesä poimimas mansikkaa :)


      • naantalilaine
        Demmy kirjoitti:

        Näin muumimaailman sivuille että ne ottaa kesätöihin pikkuihmisiksi alle 160cm mittaisia 10-15v tyttöjä tai poikia ! :D

        pitää osata ruotsia sujuvasti, plus aika vaikeeta päästä kun yli 400 ihmistä hakee joka vuosi..


      • hallooohalloo
        Mansikka :) kirjoitti:

        OOn ite 12, ja oon joka kesä poimimas mansikkaa :)

        hei mansikka... missä käyt poimimassa mansikkaa? onko kenties sinun sukulaisia yms ? miten kysyt kesätyö paikkaa


      • Lehtiäääää
        Salss kirjoitti:

        Voivoi.. itte olen myös 17 vuotias ja aloin tekemään töitä jo kolmetoista vuotiaana.. Jaoin silloin lehtiä siskoni kanssa ja jatkoin lehtien jakamista vielä siitä kaksi vuotta kunnes pääsin kahdeksi viikkoa vanhainkotiin töihin ja sitten prismaan! Prismassa olen nyt ollut töissä kohta kaksi vuotta. Ohella olen myös hoitanut sukulaisten ja tuttujen lapsia :DDD

        Mä oon kans ollu veljen kaa pari vuotta lehdenjaossa. Raskasta ja vähäpalkkasta. Itse vasta 12v ja veli täyttää 15.


      • Tahtoo tietäää
        Lehtiäääää kirjoitti:

        Mä oon kans ollu veljen kaa pari vuotta lehdenjaossa. Raskasta ja vähäpalkkasta. Itse vasta 12v ja veli täyttää 15.

        Mistä sä oot saanu töitä 12 vuotiaana? :0 VOIKO JOKU KERTOA MISTÄ 12 VUOTIAAT SAA LEHDENJAKO TÖITÄ?


      • ES-hiiri
        muumimaailma kirjoitti:

        ei pidä osata ruotsia !! olen itse ollut töissä siellä aliisana. se on hauskaa ja helppoa hommaa mistä saa paljon kokemuksia, etuja ja palkkakin on iha okei (=(=

        mitä alle 160 senttinen poika voisi tehdä siellä?
        Ja kuinka paljon palkkaa sieltä saisi joltakin työ määrältä?


      • ES-hiiri
        Mitää en olljsdfjdkz kirjoitti:

        Kävin just äske kattoo sielt sivuilta ja suomen ja ruotsin osaaminen ehdoton vaatimus!

        Mistä sieltä voi ilmottautua?


      • AlluZ
        Lehtiäääää kirjoitti:

        Mä oon kans ollu veljen kaa pari vuotta lehdenjaossa. Raskasta ja vähäpalkkasta. Itse vasta 12v ja veli täyttää 15.

        paljon siitä saa ja missä päin suomea?


      • ofhioxhl
        Mansikka :) kirjoitti:

        OOn ite 12, ja oon joka kesä poimimas mansikkaa :)

        Missä paikkakunnalla??ja paljo saat palkkaa
        ?


      • Anonyymi
        Lehtiäääää kirjoitti:

        Mä oon kans ollu veljen kaa pari vuotta lehdenjaossa. Raskasta ja vähäpalkkasta. Itse vasta 12v ja veli täyttää 15.

        paljon siit saa palkkaa?


      • Anonyymi

        no vittu siivoon joka pv koko talon enkä saa yhtää vittu


    • Aitoviesti

      Mihin etitään 13v tyttöä?? Itse en löydä mistään.. Voisitko laittaa sivuja/kertoa??

    • konkari100

      Terve, ei sun tartte vielä kesätöitä tehrä. Nauti kesästä vielä kun voit. 15- vuotiaana niitä paremmin saat kuin nyt. En tiedä voiko ikäisesi edes tehdä mitään töitä, ku on kaiken maailman säännöt lasten työajasta, työnkuvasta ja palkasta.
      Hyvää kesää.

    • se on.

      Ikä on lailla määrätty. 13-vuotiaskaan ei saa tehdä kesätöitä, ellei täytä tänä vuonna 14. Poikkeuksena ovat vain jotkut teatterijutut ja sen sellaiset. Jos sinut joku ottaisi kesätöihin, se olisi lain rikkomista. Mutta jotain kukkia varmaan voisit kastella tai koiraa ulkoiluttaa. Selaa alaspäin, se laki on useaankin kertaa kopioitu tänne.

      • kertokaa ;)

        mihin kesätöihin otetaan sinä vuonna 14 vuotta täyttäviä?


    • Miina-Liina

      Olet oikein esimerkillinen nuori! Itse aloitin myös kesätyöni 12-vuotiaana hoitamalla naapurin 2 lasta. Sainkin olla sitten kahtena kesänä heillä. Oletko kysynyt esim.luomutiloilta, mansikkatiloilta..tai laittanut omaa ilmoitusta kaupan seinälle? Uskon, että myös esim. vanhukset kaipaisivat vaikkapa kaupassakäyntiä ja siivousapua. Kun vain jaksat etsiä löydät kyllä jonkun ikäisellesi sopivan työpaikan. Ja kun vielä osoitat luottamuksesi ja intosi tekemiseen, se vie sinut pitkälle. Muistan itsekin, kuinka sain todella hyvää palautetta ja on ollut mukava aikuisena töitä hakiessa kertoa olleensa aktiivinen jo nuorena. Tsemppiä!

      • Lapsi lapsenvahtina

        Olen monesti kuullut sanottavan vähän päälle kymmenvuotiaalle, että yritä päästä lapsenvahdiksi. Minusta tällainen toisesta ihmisestä vastuun ottaminen on viimeinen homma, jonka voisi lapselle antaa. Minen menee vastuukysymykset, jos tälle vahdittavalle lapselle tai vahtivalle lapselle sattuu joku onnettomuus kotona eli työpaikalla?

        Mansikanpoimijaksi voisin 12-vuotiaan kuvitella. Siinä on vastuu aivan toista luokkaa kun lapsenvahdilla.


      • 11v.
        Lapsi lapsenvahtina kirjoitti:

        Olen monesti kuullut sanottavan vähän päälle kymmenvuotiaalle, että yritä päästä lapsenvahdiksi. Minusta tällainen toisesta ihmisestä vastuun ottaminen on viimeinen homma, jonka voisi lapselle antaa. Minen menee vastuukysymykset, jos tälle vahdittavalle lapselle tai vahtivalle lapselle sattuu joku onnettomuus kotona eli työpaikalla?

        Mansikanpoimijaksi voisin 12-vuotiaan kuvitella. Siinä on vastuu aivan toista luokkaa kun lapsenvahdilla.

        Minut laitettiin 11vuotiaana 6v lapsen koiranhoitajaksi. Ensimmäisenä päivänä koira puri, onneksi sen verran vähän, että ei tullut verta. Lapsi oli hypersupervilkas ja vaikea, luulen, että oli jonkun sortin adhd, mutta eihän "niitä ennen ollut, ennen kaikki olivat kilttejä". Raskain työ elämässäni ja kokisin sen varmasti samoin, vaikka nyt menisin. Pieni ihme, että vahingoilta vältyttiin, varsinkin kun itse olin ujo. En siis mielelläni laittaisi noin nuorta kuin todella helpon ja tutun kouluikäisen kaveriksi siten, että joku muu laittaa ruuan.


      • AvadavatL
        Lapsi lapsenvahtina kirjoitti:

        Olen monesti kuullut sanottavan vähän päälle kymmenvuotiaalle, että yritä päästä lapsenvahdiksi. Minusta tällainen toisesta ihmisestä vastuun ottaminen on viimeinen homma, jonka voisi lapselle antaa. Minen menee vastuukysymykset, jos tälle vahdittavalle lapselle tai vahtivalle lapselle sattuu joku onnettomuus kotona eli työpaikalla?

        Mansikanpoimijaksi voisin 12-vuotiaan kuvitella. Siinä on vastuu aivan toista luokkaa kun lapsenvahdilla.

        äiti kertoi että oli itse jo 8-vuotiaana ollut lapsenvahtina.


      • AvRiL.LLL
        Lapsi lapsenvahtina kirjoitti:

        Olen monesti kuullut sanottavan vähän päälle kymmenvuotiaalle, että yritä päästä lapsenvahdiksi. Minusta tällainen toisesta ihmisestä vastuun ottaminen on viimeinen homma, jonka voisi lapselle antaa. Minen menee vastuukysymykset, jos tälle vahdittavalle lapselle tai vahtivalle lapselle sattuu joku onnettomuus kotona eli työpaikalla?

        Mansikanpoimijaksi voisin 12-vuotiaan kuvitella. Siinä on vastuu aivan toista luokkaa kun lapsenvahdilla.

        pääseekö 10 vuotias keräämään mansikoita???


      • AvadavatL kirjoitti:

        äiti kertoi että oli itse jo 8-vuotiaana ollut lapsenvahtina.

        Mun mummi oli jo kuusivuotiaana lapsenlikkana, ja kymmenvuotiaana se oli jokapäivätöissä maatilalla, esim. hoitamassa lapsia, ja eläimiä, ja lypsämässä lehmiä, ja viemässä heppoja laitumille... Äiti taas oli 9 vuotiaana hoitamassa lapsia... Nykyään suomen laki kuitenkin kieltää sen... Perhanan -"ei voi kun on liian nuori"- kaljupäät...


      • samaa mieltä

        OLEN IHAN SAMAA MIELTÄ!


      • hihhuli hei
        11v. kirjoitti:

        Minut laitettiin 11vuotiaana 6v lapsen koiranhoitajaksi. Ensimmäisenä päivänä koira puri, onneksi sen verran vähän, että ei tullut verta. Lapsi oli hypersupervilkas ja vaikea, luulen, että oli jonkun sortin adhd, mutta eihän "niitä ennen ollut, ennen kaikki olivat kilttejä". Raskain työ elämässäni ja kokisin sen varmasti samoin, vaikka nyt menisin. Pieni ihme, että vahingoilta vältyttiin, varsinkin kun itse olin ujo. En siis mielelläni laittaisi noin nuorta kuin todella helpon ja tutun kouluikäisen kaveriksi siten, että joku muu laittaa ruuan.

        olin 11 ku hoisin ensimmäistä kertaa monta lasta.Ne piti musta ja mä pidin niistä jos oikeesti haluaa kesätöitä nii malta odottaa vähän myöhemmäks voithan sä mennä kavereilles tekee jotain kesätöitä ja tutuilles mut tollasiin yleisiin paikkoihin ei oteta mitään ihkuu siis daa tyyppei.Mä oon itte rauhallinen 12 vuotias ja oon ollu mones seuras hoitamas lapsii eli muksulois pienin lapsi mulla on ollu hoitamana on ollu 1 vuotias hiukan alle ja silloin hoisin sitä ihan yksin heräsin aina yöllä ja lämmitin maitoo sille et se alkais nukkuu taas ,laiton ruokaa ,pesin pyykkii,laitoin nukkumaan,annoin ruokaa ja kaikkee muuta se on aika raskasta 11 vuotiana varsinki ja 12 vuotiana kans ette te oikeesti jaksa ehkä harkitsisin teit menemää vast 15 vuotiaana olkaa kavereitten kans kesäl tai sitte voitte auttaa perhettänne ne antaa kyl aina jotain palkkaa peskää vaikka autoja tai siivotkaa tai jotain pientä!:) muuten mulla on lukihäiriö ja koulussa on kiusattu mutta silti jakselen hyvin.Mä toivoisin et ammateissa joskus kiinnitettäis huomioo lukihäiriköihin kin nimittäin tää elämä ei oo niin helppoo ku luultais mut yrittäkää tosiaan 15 vuotiaana vasta!!!:):) onnee silloin :) tsemppiä(Y)


      • erkkikkuuuulllaaa
        hihhuli hei kirjoitti:

        olin 11 ku hoisin ensimmäistä kertaa monta lasta.Ne piti musta ja mä pidin niistä jos oikeesti haluaa kesätöitä nii malta odottaa vähän myöhemmäks voithan sä mennä kavereilles tekee jotain kesätöitä ja tutuilles mut tollasiin yleisiin paikkoihin ei oteta mitään ihkuu siis daa tyyppei.Mä oon itte rauhallinen 12 vuotias ja oon ollu mones seuras hoitamas lapsii eli muksulois pienin lapsi mulla on ollu hoitamana on ollu 1 vuotias hiukan alle ja silloin hoisin sitä ihan yksin heräsin aina yöllä ja lämmitin maitoo sille et se alkais nukkuu taas ,laiton ruokaa ,pesin pyykkii,laitoin nukkumaan,annoin ruokaa ja kaikkee muuta se on aika raskasta 11 vuotiana varsinki ja 12 vuotiana kans ette te oikeesti jaksa ehkä harkitsisin teit menemää vast 15 vuotiaana olkaa kavereitten kans kesäl tai sitte voitte auttaa perhettänne ne antaa kyl aina jotain palkkaa peskää vaikka autoja tai siivotkaa tai jotain pientä!:) muuten mulla on lukihäiriö ja koulussa on kiusattu mutta silti jakselen hyvin.Mä toivoisin et ammateissa joskus kiinnitettäis huomioo lukihäiriköihin kin nimittäin tää elämä ei oo niin helppoo ku luultais mut yrittäkää tosiaan 15 vuotiaana vasta!!!:):) onnee silloin :) tsemppiä(Y)

        Huomaa et oot noin nuori, jos oot ite 12, sit sanot muille 12 vuotiaille et oottakaa myöhempään ikään...?


      • Mansikka :>
        AvRiL.LLL kirjoitti:

        pääseekö 10 vuotias keräämään mansikoita???

        Ei auta muu ku mennä kysyy :)


      • ES-hiiri
        hihhuli hei kirjoitti:

        olin 11 ku hoisin ensimmäistä kertaa monta lasta.Ne piti musta ja mä pidin niistä jos oikeesti haluaa kesätöitä nii malta odottaa vähän myöhemmäks voithan sä mennä kavereilles tekee jotain kesätöitä ja tutuilles mut tollasiin yleisiin paikkoihin ei oteta mitään ihkuu siis daa tyyppei.Mä oon itte rauhallinen 12 vuotias ja oon ollu mones seuras hoitamas lapsii eli muksulois pienin lapsi mulla on ollu hoitamana on ollu 1 vuotias hiukan alle ja silloin hoisin sitä ihan yksin heräsin aina yöllä ja lämmitin maitoo sille et se alkais nukkuu taas ,laiton ruokaa ,pesin pyykkii,laitoin nukkumaan,annoin ruokaa ja kaikkee muuta se on aika raskasta 11 vuotiana varsinki ja 12 vuotiana kans ette te oikeesti jaksa ehkä harkitsisin teit menemää vast 15 vuotiaana olkaa kavereitten kans kesäl tai sitte voitte auttaa perhettänne ne antaa kyl aina jotain palkkaa peskää vaikka autoja tai siivotkaa tai jotain pientä!:) muuten mulla on lukihäiriö ja koulussa on kiusattu mutta silti jakselen hyvin.Mä toivoisin et ammateissa joskus kiinnitettäis huomioo lukihäiriköihin kin nimittäin tää elämä ei oo niin helppoo ku luultais mut yrittäkää tosiaan 15 vuotiaana vasta!!!:):) onnee silloin :) tsemppiä(Y)

        mulla ei oo lukihäiriötä mut tiiän että siitä kiusataan koska mun luokalla on yks lukihäiriöinen ja sitä kiusataan aika paljon


    • elmo

      No johan pomppas! Itse olen 15-kesäinen tyttö pääkaupunkiseudulta, ja olen joulukuusta asti soitellut eri paikkoihin ja ravannut kysymässä kesätöitä, mutta kaikkiin vaaditaan 18-vuoden ikäraja. Yhteensä noin 40 paikassa olen käynyt kyselemässä hautautoimistolta mansikkamaalle. Jos minä en saa kesätöitä, ihmettelen jos joku 12-vuotias saa.

      • kun osaa hakea

        työtä saa näin
        google hae kaupat,rakennusliikkeet, metalliyritykset jne..
        omasta kaupungistasi ja pistä kaikkiin kännykkänumeroihin tekstiviesti että tarjoaisit itseäsi töihin vähintään 100 paikkaan ja jos ei tule töitä niin mä hankin sulle duunipaikan
        olkaa nuret aktiivisia omaaloitteisia niin duunia löytyy


      • kun osaa hakea kirjoitti:

        työtä saa näin
        google hae kaupat,rakennusliikkeet, metalliyritykset jne..
        omasta kaupungistasi ja pistä kaikkiin kännykkänumeroihin tekstiviesti että tarjoaisit itseäsi töihin vähintään 100 paikkaan ja jos ei tule töitä niin mä hankin sulle duunipaikan
        olkaa nuret aktiivisia omaaloitteisia niin duunia löytyy

        entä jos on 14v niin ei varmaan saa Helsingistä töitä helpolla ?


      • ärsyttävää
        kun osaa hakea kirjoitti:

        työtä saa näin
        google hae kaupat,rakennusliikkeet, metalliyritykset jne..
        omasta kaupungistasi ja pistä kaikkiin kännykkänumeroihin tekstiviesti että tarjoaisit itseäsi töihin vähintään 100 paikkaan ja jos ei tule töitä niin mä hankin sulle duunipaikan
        olkaa nuret aktiivisia omaaloitteisia niin duunia löytyy

        koitan kovasti kerätä paikkoja täältä misä asun et mihi haettais kesätyöhön mutta kaikki tulee vasta tammikuun puolella perhana -.-


    • jenni 95

      olen samalla alalla kuin sinä! Minäkin etsin töitä tai kesätöitä mutta olen liian nuori täytän vasta ensi elokuussa 13! Mutta en ole löytänyt kuin 14 vuotiaille töitä, mitä 13 vuotiaan töitä on?

      • duunia

        miksi 13 vuotiaan pitäisi mennä edes töihin?isä ja äiti sulle kaiken ostaa,ainakin toistaiseksi.
        tosin itse oli 14 vuotiaasta lähtien 2v vakituisessa duunissa jakamassa mainoksia ja palkka oli aivan paska.
        mutta joo ei alle 15v. tarvitse edes hakea kun niin harvat ottavat junnuja,työntantajat ottavat mielummin vanhoja opiskelioita


      • keyd
        duunia kirjoitti:

        miksi 13 vuotiaan pitäisi mennä edes töihin?isä ja äiti sulle kaiken ostaa,ainakin toistaiseksi.
        tosin itse oli 14 vuotiaasta lähtien 2v vakituisessa duunissa jakamassa mainoksia ja palkka oli aivan paska.
        mutta joo ei alle 15v. tarvitse edes hakea kun niin harvat ottavat junnuja,työntantajat ottavat mielummin vanhoja opiskelioita

        Mä jaan lehtiä kahesti viikossa ja kuukaudessa saan satasen. että kyllä se palkka ainakin mun menoille riittää..


      • tytsy
        keyd kirjoitti:

        Mä jaan lehtiä kahesti viikossa ja kuukaudessa saan satasen. että kyllä se palkka ainakin mun menoille riittää..

        Minkäs ikänen oot? mä oon yrittäny löytää lehtien jakelu töitä mut en oo löytäny 12 vuotiaille! Niin jos voisit kertoo mist oot löytäny niit lehti töitä?!!!


      • 15v
        keyd kirjoitti:

        Mä jaan lehtiä kahesti viikossa ja kuukaudessa saan satasen. että kyllä se palkka ainakin mun menoille riittää..

        jaoin lehtiä vuoden sillä "hyvällä" satasen palkalla ja lopetin nyt tienaan n.200 päivässä.. ei ikäole kysymys vaan asenne.


      • nololahahha
        keyd kirjoitti:

        Mä jaan lehtiä kahesti viikossa ja kuukaudessa saan satasen. että kyllä se palkka ainakin mun menoille riittää..

        100 euroo kuussa.. meitzil tulee iha himast se joku 250 kuussa kuukausrahaa duunit siihe päälle. noitten lehtien jakamisist tulevat palkat on jotai niin naurettavia


      • zoculi_-_94

        Mistäs te sitten löydätte noita kesätöitä mihin pitää olla ainaki 13v? mä en löydä mistää edes semmoista paikkaa mihin haettaisiin 14- vuotiaita. nimittäin täytin huhtikuussa 14 ja nyt etsin kuumeisesti kesätöitä Järvenpään seutumilta, nimittäin en halua istua koko kesälomaa telkkarin ääressä. vaikka haluaisinkin. että onko tellä antaa mulle jotain linkkejä missä olis noi ikärajat suht matalalla.-??


      • ssyu
        duunia kirjoitti:

        miksi 13 vuotiaan pitäisi mennä edes töihin?isä ja äiti sulle kaiken ostaa,ainakin toistaiseksi.
        tosin itse oli 14 vuotiaasta lähtien 2v vakituisessa duunissa jakamassa mainoksia ja palkka oli aivan paska.
        mutta joo ei alle 15v. tarvitse edes hakea kun niin harvat ottavat junnuja,työntantajat ottavat mielummin vanhoja opiskelioita

        mä saan ton 100e kuus himas tekemättä mitään. :D hahaha luuserit. ::D


      • tompasd

        mistä olet löytänyt 14 vuotiaalle kesätöitä?


      • justjustjustjustjust
        ssyu kirjoitti:

        mä saan ton 100e kuus himas tekemättä mitään. :D hahaha luuserit. ::D

        et kyllä tolla "äiti/isi"-maksaa politiikalla pitkälle pötki ..


      • keyd kirjoitti:

        Mä jaan lehtiä kahesti viikossa ja kuukaudessa saan satasen. että kyllä se palkka ainakin mun menoille riittää..

        Voi elämä??! Satasen! Minun pitää pärjätä vitosella kuukaudessa, ja ostaa sillä kaikki vaatteeni, yms.


      • yksi syy..
        duunia kirjoitti:

        miksi 13 vuotiaan pitäisi mennä edes töihin?isä ja äiti sulle kaiken ostaa,ainakin toistaiseksi.
        tosin itse oli 14 vuotiaasta lähtien 2v vakituisessa duunissa jakamassa mainoksia ja palkka oli aivan paska.
        mutta joo ei alle 15v. tarvitse edes hakea kun niin harvat ottavat junnuja,työntantajat ottavat mielummin vanhoja opiskelioita

        13-vuotiaat menee kesätöihin ihan varmaan vaan senkin takia, että haluaa säästää rahaa tulevaisuuteen. Esim. jos haluaa aikuisena hevosen, lemmikin tai ostaa uuden puhelimen, jota porukat ei suostu maksamaan, täytyy rahat hankkia itse. Olen itse 13v. ja haluaisin kesätöihin juuri kyseisten syiden takia, että miettikääpä sitä!


      • haista
        duunia kirjoitti:

        miksi 13 vuotiaan pitäisi mennä edes töihin?isä ja äiti sulle kaiken ostaa,ainakin toistaiseksi.
        tosin itse oli 14 vuotiaasta lähtien 2v vakituisessa duunissa jakamassa mainoksia ja palkka oli aivan paska.
        mutta joo ei alle 15v. tarvitse edes hakea kun niin harvat ottavat junnuja,työntantajat ottavat mielummin vanhoja opiskelioita

        älä puhu paskaa! luuleks et kaikki äidit ja iskät ostaa kaikkee lapsilleen? ei ainakaa meijän äiti. mäki oon yrittäny ettii noit kesätöitä


      • PK
        ssyu kirjoitti:

        mä saan ton 100e kuus himas tekemättä mitään. :D hahaha luuserit. ::D

        Pakko kerskuu ku kaikki ei oo tollases asemas ja sitäpaitsi jos saat satasen kuussa nii mitä sä täl sivul ees teet??


      • PK
        zoculi_-_94 kirjoitti:

        Mistäs te sitten löydätte noita kesätöitä mihin pitää olla ainaki 13v? mä en löydä mistää edes semmoista paikkaa mihin haettaisiin 14- vuotiaita. nimittäin täytin huhtikuussa 14 ja nyt etsin kuumeisesti kesätöitä Järvenpään seutumilta, nimittäin en halua istua koko kesälomaa telkkarin ääressä. vaikka haluaisinkin. että onko tellä antaa mulle jotain linkkejä missä olis noi ikärajat suht matalalla.-??

        Dogsitteriks pääsee 14 vuotias tai samana vuonna täyttävä sinne mä ainaki aion mennä heti ku mahollista.
        laita googleen dogsitter nii pääset tiiät enemmä...


      • srää
        tytsy kirjoitti:

        Minkäs ikänen oot? mä oon yrittäny löytää lehtien jakelu töitä mut en oo löytäny 12 vuotiaille! Niin jos voisit kertoo mist oot löytäny niit lehti töitä?!!!

        Öö mä jaen lehtii myös jos haluut sen sivun kirjoita googleen jakelujuniorit sit sielt hakemaan töit


      • srää
        15v kirjoitti:

        jaoin lehtiä vuoden sillä "hyvällä" satasen palkalla ja lopetin nyt tienaan n.200 päivässä.. ei ikäole kysymys vaan asenne.

        Mis sä tienaat noin paljon? mis töiss oot?


      • srää
        haista kirjoitti:

        älä puhu paskaa! luuleks et kaikki äidit ja iskät ostaa kaikkee lapsilleen? ei ainakaa meijän äiti. mäki oon yrittäny ettii noit kesätöitä

        Oon samaa mielt et ei kaikki äidit ja isät osta vaattetit ja tollei naina jote mäki oon siiin lehtien jakelus töiss ja saan sen satasen ja tuhlaan sen:)


      • ihankovapertti
        keyd kirjoitti:

        Mä jaan lehtiä kahesti viikossa ja kuukaudessa saan satasen. että kyllä se palkka ainakin mun menoille riittää..

        Hyvä palkka! mutta eikö se ole 130 palkka, ei tässä pikkutarkkoja haluta olla mutta mainittimpa vaa.


      • Elän ilman vanhempia
        duunia kirjoitti:

        miksi 13 vuotiaan pitäisi mennä edes töihin?isä ja äiti sulle kaiken ostaa,ainakin toistaiseksi.
        tosin itse oli 14 vuotiaasta lähtien 2v vakituisessa duunissa jakamassa mainoksia ja palkka oli aivan paska.
        mutta joo ei alle 15v. tarvitse edes hakea kun niin harvat ottavat junnuja,työntantajat ottavat mielummin vanhoja opiskelioita

        Minun vanhempani (olen 13 v) Eivät todellakaan osta minulle kaikkea, minun ensinnäkin täytyisi saada rahaa n. 500-1000 € Sillä säästän ragdolliin, ja vanhempani EIVÄT luvanneet antaa penniäkään. Minun sitä paitsi täytyy ostaa suurin osa itse


      • hakija 12
        duunia kirjoitti:

        miksi 13 vuotiaan pitäisi mennä edes töihin?isä ja äiti sulle kaiken ostaa,ainakin toistaiseksi.
        tosin itse oli 14 vuotiaasta lähtien 2v vakituisessa duunissa jakamassa mainoksia ja palkka oli aivan paska.
        mutta joo ei alle 15v. tarvitse edes hakea kun niin harvat ottavat junnuja,työntantajat ottavat mielummin vanhoja opiskelioita

        no koska
        a. ajan vietettä
        b. no eine vanhemmat kaikkea osta
        c. kannattaa olla ylimäärästä rahaa esim kaupunki reissuille
        d. saa hyvän pohjan ja kokemuksen
        e. vastuuntuntoa
        f. osa nauttii töistä jos et tienny : ))


      • -.-
        ssyu kirjoitti:

        mä saan ton 100e kuus himas tekemättä mitään. :D hahaha luuserit. ::D

        Onks sul sitte harrastust ?????????? Jos kerran vaa istut tekemättä mitää ???


      • -.-
        -.- kirjoitti:

        Onks sul sitte harrastust ?????????? Jos kerran vaa istut tekemättä mitää ???

        ssy????


      • Theruke
        duunia kirjoitti:

        miksi 13 vuotiaan pitäisi mennä edes töihin?isä ja äiti sulle kaiken ostaa,ainakin toistaiseksi.
        tosin itse oli 14 vuotiaasta lähtien 2v vakituisessa duunissa jakamassa mainoksia ja palkka oli aivan paska.
        mutta joo ei alle 15v. tarvitse edes hakea kun niin harvat ottavat junnuja,työntantajat ottavat mielummin vanhoja opiskelioita

        Sorry mut jos meen mutsilt kysyt et maksaaks se mul kaiken ni vastaus on ehdoton EI!!!Jos haluun ratsiin ni joudun maksaa sen itte...Et revi siit sitte


      • lolleropollerro
        nololahahha kirjoitti:

        100 euroo kuussa.. meitzil tulee iha himast se joku 250 kuussa kuukausrahaa duunit siihe päälle. noitten lehtien jakamisist tulevat palkat on jotai niin naurettavia

        Hyvähän se ku isi ja mamma maksaa miellellään miljoonistaan;P


      • tällanen vaan
        zoculi_-_94 kirjoitti:

        Mistäs te sitten löydätte noita kesätöitä mihin pitää olla ainaki 13v? mä en löydä mistää edes semmoista paikkaa mihin haettaisiin 14- vuotiaita. nimittäin täytin huhtikuussa 14 ja nyt etsin kuumeisesti kesätöitä Järvenpään seutumilta, nimittäin en halua istua koko kesälomaa telkkarin ääressä. vaikka haluaisinkin. että onko tellä antaa mulle jotain linkkejä missä olis noi ikärajat suht matalalla.-??

        http://www.jakelujuniorit.fi/index.php/tyonhaku-etusivu
        Siellä pitää olla 14-v ja palkka on 60-250 € kuussa


      • ES-hiiri
        ssyu kirjoitti:

        mä saan ton 100e kuus himas tekemättä mitään. :D hahaha luuserit. ::D

        mistähän sä saisit töitä? hmmmm....... et mistään!


      • 15v kirjoitti:

        jaoin lehtiä vuoden sillä "hyvällä" satasen palkalla ja lopetin nyt tienaan n.200 päivässä.. ei ikäole kysymys vaan asenne.

        Missä työpaikas oot ??? oon ite vast 11 ja etin töitä


      • Anonyymi

        Sanoisin, että minkä takia tarvitset kesätöitä niin nuorena, ettei ikäsi riitä töihin, eli mikään yritys/julkinen puoli ei voi ottaa sinua töihin. Sinulla pitäisi olla vähintään yksi huoltaja, joka on vastuussa perustarpeistasi. Kuten asuminen, ruoka, puhtaus, välttämättömät vaatteet, muuta tarvikkeet. Kehityksesi on ikäsi puolesta kesken, niin fyysisesti kuin muutenkin. Tehtäväsi on käydä peruskoulua, ja elää kehittyvän nuoren elämää.
        Voin tähän kertoa tarinan. Itse lähdin 15 v. kotoa kauemmas opiskelemaan aikoinani. Sitä ennen olin jo paljolti tehnyt kotona kotitöitä, vanhimpana lapsena eniten.
        Tuolla opiskelupaikkakunnalla minulla ei ollut rahaa ensinkään, koska senaikainen pieni opintorahani meni äitini tilille. Etsin piikomispaikkoja. Yhden sainkin. Ja viikonloppuisin tein joko koulutilan navettaa tai sikalaa, ja sain siitä palkankorvikkeeksi ison ruokapaketin- mikä muuten oli runsas, riitti koko seuraavan viikon iltapaloihinkin ja siinä oli kahvia, sokeriakin myös.
        Myös etsin toisen tytön kanssa viikonloppulomituspaikkoja välillä.
        Myöhemmin en tehnyt työharjoittelua loppuun, kun aloitin palkkatyöt 17 v.

        Ei se oikein ollut nuoruus-se aika. Se oli kaikenlaista työtä, enkä oikein ehtinyt elää nuoren ihmisen elämää, juuri saada pysyviä kavereitakaan. Että kaikki te liian nuoret töihin- malttakaa elää nuoren elämää. Toki voitte esim sukulaisille tehdä helppoja vaarattomia hommia välillä korvausta vastaan. Tai käydä sovitusti naapuruston jollekulle vanhukselle kaupassa, tms.
        Ehditte kyllä tehdä töitä- aina se ei ole mitään herkkua.


    • kesätöihin haluava

      moi. olen 12 vuotias tyttö, joka etsii itselleen kesätyöpaikkaa. En ole ennen tehnyt kesätöitä, ja haluaisin nyt aloittaa. mutta en tiedä mitä voisin tehdä... voisin vaikka leikata nurmikkoja jonkun kotoa(mieluiten ulvilasta) jos mitään muuta ei löydy... voisiko joku kertoa minulle mistä voisi 12 vuotias saada kesätyöpaikan?

      • 15 vee työntekijä

        12 tai 13 vuotiaana ei pahemmin työtä löydy enemmin he ottavat täys ikäisijä tai 16 vuotiaita. 15 Vuotias voi tehdä duunia kunhan vain etsii, sinä 12 tai 13 vuotias venaat että olet 14 vuotias jaat lehtiä. 12-13 vuotiaana voit vain tehdä jotain työtä perheelle sukulaisille tai muille vanhuksille. Lehtienjakaminen on omasta mielestä niin perseestä ravaat ympäri rappuja laitat lehtiä ja saat sen helvetin 100e kuukaudessa. ehdotan että odotat että olet 14 jaat lehtiä tai 15 ja teet duunia josta paljon paremman palka. Itse 14 vuotiaana laiskottelin ja pidin hauskaa, miellummin kuin tienaisin 200e ja tuhlaisin kesäloman. älkää menkö mitään hanttihommia tekemään vanhuksille vaan kasvakaa ensin vähän =). JA!! olkaa ahkeria ja tehkää vaikutus työnantajaan niin takuulla pääsette töihin. Tsemppiä!


    • raksu_-

      laita ilmoitus vaikkaa lähi kauppaan rappuusi tai jonnekin että voisit ulkoiluttaa koiria ja laitat siihen ajat ja et tunnilt 10.00 euroo:)

      • jäitä hattuun

        10 tunnilta on hieman liikaa koirien ulkoilutukselta. Harva täysi-ikäinen kaupan kassa saa edes sitä kymppiä tunnila.


      • Vastuuta hei! t: 12v

        Itse otin kaverin koiran kesällä viikoksi hoitoon kotiini, tienasin 150€. Tätä ollaan tehty ennenkin. Muhun luotetaan siinä perheessä ja aina kun ne lähtee reissuun tulee koira meille. Ekalla kerralla tosin kävin niiden luona ulkoiluttamassa ruokkiassa vaihtamassa vedet viikon ajan. Tästä sain 70€ 5 päivän kotihoito oli 100€

        Tällöin olin 11 eli viime vuosi. Tänävuonna ajattelin hoidella naapurin lapsia.
        Parin vuoden päästä menen ranskaan hoitamaan tuttujen lasta.

        8 vuotiaana tienattiin jäätelörahat myymällä pensaan kukkia! Oli kyllä mahtava olo


    • miilllaa

      Mistä 13-vuotias saa kesätöitä?

    • 11 wee

      Ei voisi olla vaikeampaa hakea töitä alle 15 vuotiaana!! Itse olen vasta 11 ja tarvitsen todellakin töitä!! Mansikan poimintaa, koiran ulkoilutusta, lapsien vahtimista mitä vain!! Eikö joku MLL voisi aloittaa jonkun kampanjan jossa annettaisiin nuorille (halukkaille) töitä? Tässä on jo kesä tulossa eikä duunia näy missään!!

      • Lagiga

        Itse olen nyt 16-vuotta vanha poika, ja en ole vielä päivääkään tehnyt palkkatyötä. Haku on ollut kyllä kovaa, mutta ei oikein tule mistään sellaista työtä tarjolle, josta olisi jotain kokemustakin.

        Ysiluokalla olevassa TET-jaksossa kannattaa valita sellainen paikka itselleen, jossa toivoo jatkavansa vielä jossain vaiheessa ja mennä tekemään vaikutus työnantajaan. Itse menin lakki kourassa kysymään TET-paikkaa, ja sellainen herui heti. Palkkatyötä en sieltä ole kuitenkaan saanut (vielä).

        Odotelkaa sinne 15 ikävuoteen asti ja alkakaa sitten vasta hakea todella aktiivisesti töitä, niin takaan, että paikka löytyy. Nyt voitte laiskotella ja pyytää isää ja äitiä ostamaan (tässä 16 vuoden iässä se ei enää ole mahdollista :D).


      • Ruutinakki

        Viesti on vanha mutta vastaan silti, jos joku samaa asiaa ihmettelevä miettii: jos toukokuussa etsit kesätöitä olet auttamattoman jäljessä. Jotkut yritykset alottavat kesätyöntekijöiden haun syyskuussa, pääosin tammi-maaliskuussa.


    • Minä vaan..

      Minäkin olen nyt 12-vuotias, ja tarvitsisin rahaa, jotta voisin ostaa vaatteita joista itse pidän. Isäni ei pidä tyylistäni, joten hän ei suostu rahoittamaan kuin sellaisia "tavallisia" vaatteita, joten olempa päättänyt kerätä itse rahat omanlaisiini vaatteisiin. En vain tiedä miten kerätä rahat, koska kyseiset vaatteet maksavat todella paljon.

    • mäki etsin kesätöitä

      Mistä oot löytänyt kesätöitä 13 vuotiaille

    • tyttö tuollainen

      Moi! Mulla on sama ongelma vaikka tosin olen jo 13 vuotias en löydä mistään mitään kesätyö paikkaa! :( osaisitko kertoa mista voisi 13 vuotiaana saada töitä. En kylläkään osaa auttaa sinua! Kiitos etukäteen vaikka et voisikaan auttaa.

      • zoculi_-_94

        Moi!
        Mä tiedän mistä meijän ikäset vekarat saa "töitä" ehkä! Apula on sivusto jossa myydään kaikkia eläimiä ja se on myös täynnä ilmoituksia jossa tarvitaa eläintenhoito apua. minä kävin kaikki jo läpi mutta kun itse asun täällä etelä suomessa niin eihän täällä päin tietystikkään ollut mitää paikkaa missä olisi voinut käydä. mutta Te jos te ette asu täällä Jäken lähellä vaan esim tampereella tai oulussa niin katsokaa noi sivustot sielä oli paljon ilmoituksia missä juuri teitä kaivataan hoitamaan heidän pikku pölupalloja:D mua ei lykästäny, siksi etsin vielä.

        Apula.Com T: Minna14v


      • joku vaan....

        kyllä kesätöitä löytyy 12 vuotiaille. kyselette vaikka joiltakin pellon omistajilta et olisiko esim. herneen poimintaa tai perunan nostoa.
        itse olin 12 kun alotin kesätyöt, 3 vuotta poiminut herneitä tunti palkka on 7-10e


      • i-l-l-i
        joku vaan.... kirjoitti:

        kyllä kesätöitä löytyy 12 vuotiaille. kyselette vaikka joiltakin pellon omistajilta et olisiko esim. herneen poimintaa tai perunan nostoa.
        itse olin 12 kun alotin kesätyöt, 3 vuotta poiminut herneitä tunti palkka on 7-10e

        misä päin se kesätyöpaikka oiis misä vois nostaavaikka perunoita tai jotain sellaista


    • täti

      Laittakaapa lappuja kauppojen seinille, neuvoloiden ja vanhainkotien ilmoitustauluille jossa kerrotte etsivänne töitä; kevyitä kotitöitä, kaupassa asiointia vanhuksille, ääneen lukemista, ulkoilemista vanhusten kanssa, koiran käyttämistä, ruohonleikkuuta, kitkemistä jne.Paitsi vanhemmat ihmiset, niin myös pienten lasten äidit tarvitsevat apua pienten asioiden toimittamiseen. Onnea teille!

    • :():

      voisko joku heittää linkkii jos tietäis jotain sopivii kesätyö paikkoi 15 vuotiaille palkka pitäis olla noin 1300e ja saako samassa kesätyössä olla 2kk putkeen???

      • a.m.a.n.

        1300 saa vain yli 20 vuotiaat sori vaan


      • MMMMMM
        a.m.a.n. kirjoitti:

        1300 saa vain yli 20 vuotiaat sori vaan

        Mäkin metsästän kesätyötä, mut en todellakaan odota noin suurta palkkaa... sula mahdottomuus...


      • abuuu
        a.m.a.n. kirjoitti:

        1300 saa vain yli 20 vuotiaat sori vaan

        Ite tienaan 1400e kuussa vitun apina. Kaiken lisäks oon 15v, eikä palkka tuu ees pimeenä. Raja menee 1400e:n maissa ettei tuu veroi.
        et ''sori vaan!!''


      • Joku!?!?
        abuuu kirjoitti:

        Ite tienaan 1400e kuussa vitun apina. Kaiken lisäks oon 15v, eikä palkka tuu ees pimeenä. Raja menee 1400e:n maissa ettei tuu veroi.
        et ''sori vaan!!''

        abuuu. mitä työtä teet? kerran ku 1,4tonnii tienaa rahaa. Et wtf!?!?


      • mietteliäs_
        a.m.a.n. kirjoitti:

        1300 saa vain yli 20 vuotiaat sori vaan

        Riippuu aivan työstä... 1300 on vähän 8 h päivässä /40tuntia viikossa/ n. 4 viikkoa kuussa työstä..


      • huh huh
        abuuu kirjoitti:

        Ite tienaan 1400e kuussa vitun apina. Kaiken lisäks oon 15v, eikä palkka tuu ees pimeenä. Raja menee 1400e:n maissa ettei tuu veroi.
        et ''sori vaan!!''

        Joudut maksamaan veroja jos teet tuollaisia tuloja ympäri vuoden.


      • täti

        ei sun ikäne saa niin paljoo rahaa. vitun ääliö tajuu.työnnä sun 1300 euroo vittuu ei sellast summaa saa jotkut aikuisetkaa ehkä sun ikäne saa jotai 300-500 euroo ääliö mun sisko on 17 ja se saa vaa 400 eurooo tajuutsä vitun possu.


    • markus

      sinun ikäisesi pääsee ainakin jossain paikoissa
      harne tai mansikka pellolle

    • paavo nurmi

      oonsamas jamas et etin kesätyöpaikkaa mutta minnekkään ei oteta 12 vuotiaita joten jos löydät kesätyöpaikan ilmoittele mullekkin sopiiks !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! oon kiitollinen jos ilmmottelet mulle et jos löydät niin mäkin koitan löytää ja jos löydän ilmottelen sulle

    • apuako

      Eli Auran kunta palkkaa 15 vuotiaita ja yli puuterha töihin.

      Osoite on www.aura.fi
      Hakuaika loppuu 3.4.09

      Itse asun helsingissä, mutta kaikki jotka asuvat täällä päin, eikun töihin.

      Ja 12 vuotiaat käykää kysymässä talleilta...sellasista paikoista mistä tunnette jonkun ihmisen.

      oliko apua??

    • kesätyöhakija

      etsiskelin ihan samaa eli kesätyöpaikkaa itselleni! olen vasta 12 eikä tämän ikäisille ole mitään mitä voisimme tehdä!!!!!!! Ainoa tapa saada tekemimistä kesään on laittaa johonkin kirjastoon lappu ja kirjoittaa siihen esim. Voisin lenkittää sinun koiriasi/ hoitaa lapsiasi ym... mutta mitään muuta ei ole! Tietysti lehtiä voisi jakaa mutta ei ole mun juttu, olla sormet sanomalehden musteessa kesä kuumalla :DDD muut samaa mieltä? TYTTÖ VANTAALTA

    • joo et

      Mistä löysit 13v:lle töitä..oon nimittäin kesätöitä myös ettimäs??

    • Saaapas

      Kertokaa mist ootte löytäny alle 15-vuotiaille kesätöitä. www-osoteita,kiitos.

    • Ady

      Sama täällä! En löydä mistään mulle (12 v tytölle)kesätyötä. Pitäis olla ainakin 14 vuotias ja mä täytän vasta joulukuussa 13v!!Ja miks ei muka 12 vuotiaat sais jakaa mainoksii???Mitä ikärajoja niinhin ees tarttee? PS.tartten kesätyön:)

      • 14.v

        Tos on lehtien jakeluu pitää täyttää 14v tänä vuonna, mut mitä muuta 14 vuotiaat voi tehä kesätyöks??? http://www.kesäduuni.fi/ld_kesatyo.htm


      • naurettavaa

        Siis ei todellakaan 12-vuotiaita oteta töihin minnekkään! Malttakaahan nyt vielä 3 vuotta ja kokeilkaa sitten uudestaan:D


      • työntekijöistä

        2 §

        Työhön ottaminen

        Työhön saadaan ottaa henkilö, joka on täyttänyt 15 vuotta ja joka on suorittanut oppivelvollisuutensa.

        Lisäksi saadaan 14 vuotta täyttänyt tai saman kalenterivuoden aikana sanotun iän täyttävä henkilö ottaa sellaiseen kevyeen työhön, joka ei vahingoita hänen terveyttään tai kehitystään eikä aiheuta haittaa hänen koulunkäynnilleen:

        1) enintään puoleksi hänelle kulloinkin koulusta annettavasta loma-ajasta; sekä

        2) koulutyön aikana tilapäisesti tai muutoin kulloinkin kestoltaan lyhytaikaiseen työsuoritukseen. (16.10.1998/754)

        Erityisestä syystä voidaan 15 §:ssä tarkoitetulla luvalla sallia, että 2 momentissa tarkoitettua nuorempi henkilö saa työskennellä tilapäisesti esiintyjänä tai avustajana taide- ja kulttuuriesityksissä sekä muissa vastaavanlaisissa tilaisuuksissa.


      • tietäjä/kokia
        naurettavaa kirjoitti:

        Siis ei todellakaan 12-vuotiaita oteta töihin minnekkään! Malttakaahan nyt vielä 3 vuotta ja kokeilkaa sitten uudestaan:D

        löytyy


    • Jansku= JJ

      Moi! Mä olen 10 v tyttö joka ettii kans kesätöit. Mä haluaisin tutustua suhun paremmin nii jos sul on mesee nii lähetä mulle postii osoitteeseen: Jansku-99@windoslive. Lähetä siin kans sun sähköposti osoite. T:Jansku=JJ!

      • Jansku=J

      • ?????
        Jansku=J kirjoitti:

        Älkää lähettäkökkään postii osoitteeseen [email protected] koska se ei enää toimi vaan osoitteeseen: [email protected]. T: Jansku=JJ.

        että jakelet sun osotetta netissä?


      • Tsero
        Jansku=J kirjoitti:

        Älkää lähettäkökkään postii osoitteeseen [email protected] koska se ei enää toimi vaan osoitteeseen: [email protected]. T: Jansku=JJ.

        Kunhan Jansku-"tyttö" ei olisikaan setä...

        Varovaisuutta näiden osoitteiden kanssa!


      • nörd
        Tsero kirjoitti:

        Kunhan Jansku-"tyttö" ei olisikaan setä...

        Varovaisuutta näiden osoitteiden kanssa!

        ei sähköpostin jakamisesta ole mitään haittaa -.- opetelkaa käyttää konetta, netin säännöt ym muuta dataamiseen liittyvää ennenku opastatte toisia netin käytössä.
        sähköpostin jakamisesta on ainoa haitta että sinne voi tulla roskapostia ja spämmäystä. ja semmoset pystyy lopettaa napinpainalluksella.


    • No kukakohan

      Ite täytän elokuun 11pv 13 nii ehkä mees seuraavana kesänä kesätöihin mut en oo sillo vielä 14 mutta kyl varmaan saan ku täyttän ihan koht sit 14 nii pystyykö 13veenä saada lehdenjakajaks?

      • jgjgjgj

        itse myös 12 ja lähikaupallemme hyllyjä täyttämään ja kasseja pakkaamaan pääsin ihan kyllä vaan ruoka palkalla =)


    • Kannattaa harkita

      Ei tainnut ehtiä kaikkein kiireisimpään hakuun tämä juttu, mutta kerrotaan nyt muille tiedoksi:

      Normaaleja töitä ei lainsäädännön takia löydy alle 14 vuotiaille.

      Kuitenkin on olemassa yksi ammattikunta, jossa on jopa 0-vuotiaita ja ne ovat näyttelijät ja avustajat:
      http://www.avustajat.fi

      Kuitenkaan sitä työtä on hankala saada, mutta kokemusta voisi hankkia vaikka oman alueen kesäteatterissa ja mikä estää pistämästä omaa teatteria pystyyn ensi kesäksi? Aiheesta löytyy kirja, jonka nimeä en saanut tähän hätään tarkistettua, mutta nimi on jotain siihen tyyliin kuin "Tuottajan käsikirja".

      Siinä kerrotaan hyvin paljon teatterin tuottamisesta.

      Ja kun muutaman vuoden päästä menisit kyselemään töitä jostain firmasta, niin olisi aika erikoista, kun CV:ssä lukisi:

      - Oma kesäteatteri vuosina 2010-2012

      Tosin vanhemmilta pitäisi kysyä apua ja neuvoja, sillä yleensä alle 18 vuotiaitten kanssa ei tehdä mitään sopimuksia, mutta jos sinulta löytyy jokunen innostunut kaveri, niin miksei?

    • hellohellolitty

      12-vuotiaita ei oteta mihinkään töihin ja joo vaikka täytät 13 joten sul ois jo mahollisuus päästä töihin, kuka haluu ottaa firmaansa pienen 13-vuotiaan, joka ei saa työskennellä ku vaan pari tuntii päivässä, joten se on tosi epäedullista sille firmalle ja luultavasti kesätyöpaikkoihin on monia muita sua paljon pätevämpiä, osaavampia ja fiksumpia. Herää pahvi oot vast kutosel, älä siis ees unelmoi kesätöist.

      • HIHAHH)HAHA

        Moi! Jos näkee kesätöissä esim:12 vuotiaan siivoamassa kaupan lattioita niin se voi olla semmoinen jonka äiti tai isä on kaupassa töissä niin voi ottaa kesälomalla hänet apulaiseksi kauppaan! Mutta kyllä jotku voi ottaa töihin 12 vuotiaan itse olin 10 vuotias monta vuotta sitte niin minut otettiin viereiselle paikkakunnalle mansikkamaalle kesätöihin!


    • juupp on jo varattu

      STADISTA SAAT PARHAAT DUUNIT MUT SILTI TÄS OPETUS: LÄNTTÄÄT SIIHE SAATANAN CITTARIN TAI ÄSSÄN TAI MIKÄ SE SUN KAUPPAS NYT IKIN ONKAA ETEEN SEN LAPUN MISTÄ NE MUMMOT KÄY SITTE LUKEMASSA JA SOITTELEMASSA, ITTE SAIN YHELT MUMMOLT DUUNIN JA SE VIPPAA IHA 300 e KUUKAUDES JA SIL SIT ELELLLÄÄ KÄVI MITE KÄVI .PISTE.

    • huooh kakarat

      no siis vitu kakarat luulettekste oikeesti et joku firma haluu ottaa jonku 10v jannun duunii, ku siit ei oo mitää hyötyy sille firmalle; se ei voi tehä mitää raskasta, sille ei voi antaa mitää vastuuta, se voi olla vaa pari tuntii päiväs ja sit sille pitäs viel maksaa palkkaa :''D ei jumalauta herätkää..en ees tajuu miks tollasten leikki-iäs olevien pitäs hakee duunii ku ei ne salee ees jaksais sitä tehä ku pari päivää..ja sillee ette te tarvii mitää merkkivaatteit tai tollasii tos iäs iha oikeesti :D venaatte nyt vähintää kolme vuot ni sit meette jonneki töihin hakee sitä kokemusta..ja älkää nyt ihmees menkö jollai 100e kuukauspalkal minnekää lehtii jakelee, sehä on iha alaikästen kusetusta koko homma. 100e/kk siis iha oikeesti :''''D se ei oo MITÄÄ ja voit helposti saada 16v:nä sen tontun kuus ja päälleki...nyt vaa menkää sinne hiekkalaatikoillenne leikkii viel ku isi ja äiti ostaa teille kaiken ja hankitte sitä kokemust viak siivoomal himas..ei teit vaa kandee ottaa duunii ku ootte tollasii kakaroit ei pahal kyl te viel kasvatte..ja joo abuuulle ni kyl sust vitu apina selkeesti huomaa et oot 15v :'''D aika pahiz ku osaa kiroilla..ei lol oikeesti yks kakara muiden joukos

    • Kikkuraliini

      Moi! mulla on sama pulma. en löydä mistään kesä töitä vaikka täytän tänä vuonna 14v :( pitää varmaa mennä mun isän firmaan töihi :(( säästäisin rahaa johonkin soittimeen mulla on jo kitara ja haluisin myös yksityisille laulu tunneille ja ne ei oo mitää halpoja... katoin netistä jotai mutta maksaa ihan sikana! että sellasta ois tiedossa (joskus) pitää vaan jatkaa etsimistä... :(

      • sadsfadsf

        Kaikki te 15-16 kesäset, jos haluatte saada varmasti kesätöitä, puhelinmyyntifirmat on olemassa. Tietenki jos pelkäätte puhua toisten ihmisten kanssa niin sillon kannattaa jättää väliin, mutta oikeenlaisella asenteella tienaa 500e-tuhansia euroja kuussa. Itse olen aloittanut puhelinmyyntityöt 16 vuotiaana, kesällä 18 tulee mittariin, enkä vieläkään työtä ole pois heittämässä.. Vieläkun porukoitten luona asuu ja joka kuukausi tulee reilu tonni tilille, niin eihän sitä edes tiiä mihin ne kaikki rahat laittaa.. Ja tässähän on tosiaan se hyvä puoli, että lomilla pystyy tekemään kokoaikasena, sittenku käy koulussa niin sitte 3-4 kertaa viikossa. Mutta jos tähän lähdet, ota selvää mihin firmaan kannattaa mennä...


      • enMinä
        sadsfadsf kirjoitti:

        Kaikki te 15-16 kesäset, jos haluatte saada varmasti kesätöitä, puhelinmyyntifirmat on olemassa. Tietenki jos pelkäätte puhua toisten ihmisten kanssa niin sillon kannattaa jättää väliin, mutta oikeenlaisella asenteella tienaa 500e-tuhansia euroja kuussa. Itse olen aloittanut puhelinmyyntityöt 16 vuotiaana, kesällä 18 tulee mittariin, enkä vieläkään työtä ole pois heittämässä.. Vieläkun porukoitten luona asuu ja joka kuukausi tulee reilu tonni tilille, niin eihän sitä edes tiiä mihin ne kaikki rahat laittaa.. Ja tässähän on tosiaan se hyvä puoli, että lomilla pystyy tekemään kokoaikasena, sittenku käy koulussa niin sitte 3-4 kertaa viikossa. Mutta jos tähän lähdet, ota selvää mihin firmaan kannattaa mennä...

        Mitä nää puhelinmyyntifirma on? Miten sinne voi päästä?


      • lindfju
        enMinä kirjoitti:

        Mitä nää puhelinmyyntifirma on? Miten sinne voi päästä?

        No mä oon 12- ja haen töitä ku mulla olisi joukkueen kanssa matka ruotsiin.. niiin siis kun porukoilla ei oo varaa maksaa ni pitäs kerää rahat ite, työpaikka ois kovasti avuks.

        Antakaa ideoita Helsingistä mieluiten.


      • työnantaja.
        lindfju kirjoitti:

        No mä oon 12- ja haen töitä ku mulla olisi joukkueen kanssa matka ruotsiin.. niiin siis kun porukoilla ei oo varaa maksaa ni pitäs kerää rahat ite, työpaikka ois kovasti avuks.

        Antakaa ideoita Helsingistä mieluiten.

        Yleensä ei saa.


      • Eräs..
        lindfju kirjoitti:

        No mä oon 12- ja haen töitä ku mulla olisi joukkueen kanssa matka ruotsiin.. niiin siis kun porukoilla ei oo varaa maksaa ni pitäs kerää rahat ite, työpaikka ois kovasti avuks.

        Antakaa ideoita Helsingistä mieluiten.

        12-vuotiaille ei oikein muuta kesätyötä sovellu, kuin naapurin koiran ulkoiluttaminen tai pyytää vanhemmiltaan rahaa jos esim ajaa nurmikon tai muuta apua naapureille sukulaisille tai perheenjäsenille.

        Muumimaahan pääsee kyllä 12-vuotias mutta helsingistä naantaliin on aikamoinen matka..


    • työläinen2544

      Itse tein tuon ikäisenä kesätöitä herne- ja mansikkapellolla, sekä perhetutun kasvihuoneella. Myös ilmaislehtienjako on hyvä vaihtoehto (itse olin jakelijana kyllä 16-vuotiaana, en tiedä otetaanko noin nuoria)

    • 13 vuotias

      missä kesätyössä vaaditaan vain 13. vuoden ikärajaa? olisin sen ikäinen kesätyön etsiä.

      • esimiehenä

        En voi käsittää miksi 12- peräti 10-vuotiaat ylipäätänsä haluavat tehdä töitä! Itse olen teidän ikäisenä kesät leikkinyt kavereideni kanssa ja tehnyt muuta hauskaa. Eikä minulla silloin mitään rahaa ollut, mihin sitä olisin edes tarvinnut. Nauttikaa siitä lapsuudesta niin kauan kuin sitä on! Töitä on aikaa tehdä myös myöhemmällä iällä.

        Itse sain ensimmäisen työpaikkani 16-vuotiaana ja nyt 22-vuoden ikään mennessä olen edelleen saman työnantajan palveluksessa ja esimiehen työasemassa enkä todellakaan ole palkkaamassa tälle kesällä alle 18-vuotiaita kesätyöntekijöitä.

        Ja mitä tulee palkkoihin, jokaiselle alalle on Suomessa työehtosopimukset jotka määräävät minimipalkan ja 1300e/kk ei todellakaan ole paljoa rahaa, se on itseasiassa hyvin pieni summa. Kun pääsette sitten aikanaan töihin niin huolehtikaa siitä että saatte asianmukaisen palkan.


      • ODOT(T)A(KAA!)
        esimiehenä kirjoitti:

        En voi käsittää miksi 12- peräti 10-vuotiaat ylipäätänsä haluavat tehdä töitä! Itse olen teidän ikäisenä kesät leikkinyt kavereideni kanssa ja tehnyt muuta hauskaa. Eikä minulla silloin mitään rahaa ollut, mihin sitä olisin edes tarvinnut. Nauttikaa siitä lapsuudesta niin kauan kuin sitä on! Töitä on aikaa tehdä myös myöhemmällä iällä.

        Itse sain ensimmäisen työpaikkani 16-vuotiaana ja nyt 22-vuoden ikään mennessä olen edelleen saman työnantajan palveluksessa ja esimiehen työasemassa enkä todellakaan ole palkkaamassa tälle kesällä alle 18-vuotiaita kesätyöntekijöitä.

        Ja mitä tulee palkkoihin, jokaiselle alalle on Suomessa työehtosopimukset jotka määräävät minimipalkan ja 1300e/kk ei todellakaan ole paljoa rahaa, se on itseasiassa hyvin pieni summa. Kun pääsette sitten aikanaan töihin niin huolehtikaa siitä että saatte asianmukaisen palkan.

        Eikös vaan, että alle 15-v lapsi voisi ihan hyvin kerätä esim. mustikoita ja myydä ne oman pitäjän torikauppiaalle. Se on ihan hauska homma! Mutta siinäkim asenne ratkaisee. Etelä-Suomesta olevia sinne ei kaivata. Ja myös ikää olisi hyvä olla VÄHINTÄÄN 13-v. Eli muut sitä nuoremmat, pysykää vielä koton avanhempien helmoissa. Kaikkea EI TARVITSE SAADA. Ainakaan heti. Voi joku kitara tai paita odottaa sen aikaa. Sitä paitsi teitä katsotaan paheksuen ja pidetään pelleinä. Onhan se kiva kun teitä kiinnostaa... MUTTA äällä ei sitten kiroilla.


      • viltsu779

        13-vuotias tai päälle saa 95% varmuudella jotakin töitä kaupoista itse menin viime vuonna töihin mun lähellä olevaan prismaan palkkaa on tullut mukavasti noin 10e/tunti joskus vähä enemmänkin. Työkin on ihan mukavaa: hyllyihin lajittelua , pullojen lajittelemista , joskus (todella harvoin) vähän siivoamista eli kannattaa käydä vaan rohkeasti kysymässä.


    • iiris741

      falkulaan pääsee 12.v. kesätöihin koska oon itte 12.v. ja oon ollu siel pari vuotta kanttii mennä se on hyvä paikka siel hoidetaan
      possui,hevosii,lampaita,vuohii,kanoi,kaneja,lehmii ym.. se on ihan sika kiva paikka kanttii mennä :)

      • Kikkikiki

        Poimikaa mustikoita metästä saa 3e kilo ja 10 ämpäri ( 3kg ämpäri)
        ni keräät sen 2 ämpärii päiväs ni se on 18e ja se ei vie ees voimia, aikaa menee ehkä 1 tunti, Marjapuimuril ei sormilla, Jos on intoo ni voi sormil mut se kestää sitte 3 tuntii eli tolleen saat rahaa vaikka oot 10w
        tässä noilla vanhemmille


      • järjetöntä
        Kikkikiki kirjoitti:

        Poimikaa mustikoita metästä saa 3e kilo ja 10 ämpäri ( 3kg ämpäri)
        ni keräät sen 2 ämpärii päiväs ni se on 18e ja se ei vie ees voimia, aikaa menee ehkä 1 tunti, Marjapuimuril ei sormilla, Jos on intoo ni voi sormil mut se kestää sitte 3 tuntii eli tolleen saat rahaa vaikka oot 10w
        tässä noilla vanhemmille

        haloo ootte ihan hhulluja ihan kaikki te jotka etitte töitä jos ootte alle 16v..
        nauttikaa kesästä nyt kun vielä voitte ottakaa kaikki siitä irti ku te otte vain vähän aikaa lapsia ja aikuisia te ootte paljon kauemmin niin ottakaa mun neuvosta kiinni:MENKÄÄ TÖIHIN VASTA KUN OOTT 18!!!!!


      • :D
        järjetöntä kirjoitti:

        haloo ootte ihan hhulluja ihan kaikki te jotka etitte töitä jos ootte alle 16v..
        nauttikaa kesästä nyt kun vielä voitte ottakaa kaikki siitä irti ku te otte vain vähän aikaa lapsia ja aikuisia te ootte paljon kauemmin niin ottakaa mun neuvosta kiinni:MENKÄÄ TÖIHIN VASTA KUN OOTT 18!!!!!

        12 tai 13 vuotiailta tuskin löytyy riittävää pätevyyttä töihin, lakikinhan sen kieltää.


    • _yrittaja_tyonantaja

      Hei!

      Tuon tähän keskusteluun työnantajan näkökulman. On ehkä tylyä sanoa näin, mutta itse en palkkaisi alle 15-vuotiasta missään tapauksessa yhtään mihinkään, koska tuon rajan ylittäviäkin nuoria on tarjolla enemmän kuin riittävästi. Lisäksi heidän työskentelynsä suhteen ei ole samanlaisia paljon työtä aiheuttavia rajoituksia, kuin mitä on nuoremmilla. Tämän takia alle 15-vuotiaiden ei juurikaan kannata haaveille muista töistä kuin esim. mainostenjaosta tai jostain sukulaisille tehtävästä pikkujutusta.

    • Tietäjä``

      Alle 12-vuotias voi tehdä vaikka mitä kivoja kesätyötä..
      Riippuu tietysti missä paikkakunnalla asut ja mitä tahtosit tehdä
      Että ei muuta kun kyselemään.. Vaikka et tietysti saisi yhtä hyvää liksaa kuin 15-18 vuotias, ja pikku töitä, mutta ainakin jotain.

      No vitsi, et tietenkää herätys!! Vitsi et joku on hölmö jos luulee et pääsee oikeisiin kesätöihin ton ikäsenä, ton ikäset kuuluu hiekkalaatikolle leikkimään!!! LOL LOL LOL LOL

      TYHMÄÄ 12-VUOTIAAN AJATTELUA!!!

      • mummo-53

        Harmi että töitä etsivät ette ilmoita paikkakuntaa.

        Olisi pientä pihatöitä tarjolla, kotipuutarhaan vadelman istutusta, haravointia yms. maalla, missä voisi viettää samalla lomaa viikonkin ja voi tulla hyvin vaikka kaksi, kolme kaverusta.

        Tarkistan vielä lakipykälät, josko saa tarjota töitä vastaavasti kuin mitä kotona tehdään. Pari tuntia päivässä? Sovittaisiin myös vanhempien kanssa, mitkä työt ovat ok ja minkälainen korvaus olisi heidän mielestään sopiva. Selvitän myös verotuspuolen jos saan yhteydenottoja.

        Jos kiinnostaa niin puhu vanhempiesi kanssa ja ottakaa yhteyttä
        [email protected]

        Vaikuttaa siltä, että teitä nuoria kesätyönhakijoita on paljon. Laitan sähköpostini silläkin uhalla että vastauksia tulee kasapäin. Jos niin käyn, niin en millään ehdi vastata teille kaikille. Mökkipaikkani on Pälkäneellä ja kyydissäni pääsee Hyvinkään suunnalta maksutta.

        Vanhempasi varmaan haluavat tarkistaa myös taustatietoni. Olen neljän aikuisen lapsen äiti ja minulla on kaksi lastenlasta, 3 v ja 2 vkoa. En käytä lainkaan alkoholia.


      • miiiiiiiiiiiiiiiiiia
        mummo-53 kirjoitti:

        Harmi että töitä etsivät ette ilmoita paikkakuntaa.

        Olisi pientä pihatöitä tarjolla, kotipuutarhaan vadelman istutusta, haravointia yms. maalla, missä voisi viettää samalla lomaa viikonkin ja voi tulla hyvin vaikka kaksi, kolme kaverusta.

        Tarkistan vielä lakipykälät, josko saa tarjota töitä vastaavasti kuin mitä kotona tehdään. Pari tuntia päivässä? Sovittaisiin myös vanhempien kanssa, mitkä työt ovat ok ja minkälainen korvaus olisi heidän mielestään sopiva. Selvitän myös verotuspuolen jos saan yhteydenottoja.

        Jos kiinnostaa niin puhu vanhempiesi kanssa ja ottakaa yhteyttä
        [email protected]

        Vaikuttaa siltä, että teitä nuoria kesätyönhakijoita on paljon. Laitan sähköpostini silläkin uhalla että vastauksia tulee kasapäin. Jos niin käyn, niin en millään ehdi vastata teille kaikille. Mökkipaikkani on Pälkäneellä ja kyydissäni pääsee Hyvinkään suunnalta maksutta.

        Vanhempasi varmaan haluavat tarkistaa myös taustatietoni. Olen neljän aikuisen lapsen äiti ja minulla on kaksi lastenlasta, 3 v ja 2 vkoa. En käytä lainkaan alkoholia.

        minä olen 11 vuotias ja etsin nyt työ paikkaa minulla on oma hevonen jonka haluaisin elättää mutta kun rahat ei riitä olen tuusulasta voin tehdä töitä todella paljon jos vain rahaa saisi ottakaa yhteyttä [email protected]


      • Hessuuu:D
        miiiiiiiiiiiiiiiiiia kirjoitti:

        minä olen 11 vuotias ja etsin nyt työ paikkaa minulla on oma hevonen jonka haluaisin elättää mutta kun rahat ei riitä olen tuusulasta voin tehdä töitä todella paljon jos vain rahaa saisi ottakaa yhteyttä [email protected]

        No tiiän paikan jost löytyy töitä 9v-18 vuotiaille. Kirjottakaa googleen H4 kerho nii töitä löytyy siel on lasten hoitoo,eläinten hoitoo,puutarhojen hoitoo sielt löytyy vaik mitä. Kattokaa sielt...


      • minävaaa
        Hessuuu:D kirjoitti:

        No tiiän paikan jost löytyy töitä 9v-18 vuotiaille. Kirjottakaa googleen H4 kerho nii töitä löytyy siel on lasten hoitoo,eläinten hoitoo,puutarhojen hoitoo sielt löytyy vaik mitä. Kattokaa sielt...

        Myy vanhoi tavaroitas kirpparilla :))




        http://innanblogikirppis1.blogspot.com/


      • 12-13 v- tyttö
        Hessuuu:D kirjoitti:

        No tiiän paikan jost löytyy töitä 9v-18 vuotiaille. Kirjottakaa googleen H4 kerho nii töitä löytyy siel on lasten hoitoo,eläinten hoitoo,puutarhojen hoitoo sielt löytyy vaik mitä. Kattokaa sielt...

        En löydä vaikka kuinka etsin mitä ala puolella lukee? Siinä pienessä tekstissä...


    • foxdogs

      Jos pidät esim. koirien ulkoiluttamisesta ja olet 12, niin kannattaa laittaa jonkun kaupan esim. pyrtsin, prisman tai vaikka citymarketin ilmotustaululle että voit ulkoiluttaa koiria pientä palkkaa vastaan :)

    • 10v työntekijÄ!

      Saisiko 10 vuotias mistään töitä? Esim keräämään mansikoita,hoitamaan jotain tallia/maatilaa?

    • TUPKUKKA

      Mun kamu joka on 12-vuotias meni viikoks mansikka tilalle,sai 400e.

    • ville12v

      hei olen 12v ja haluaisin kesätöitä mielellään nakkilasta koska asun nakkilassa ja olen poika

    • pattuu

      Moro, oon 12v ja haluaisin kesätöihin, esim. koiran ulkoiluttamista, siivoomista, marjojen keräilyä,, ymym..

    • Tyttö turusta

      Mun mielestä kannattaa mennä kysymään hotelleista, talleista tai lemmikkikaupasta!

    • O_o 12w

      oon ittekkin 12w..ja haluisin töit.... mut naapuris ei koiraa, ei lapsii, vanhemmat liia köyhii antaaksee pikku töist rahaa, mut saan kyl 2e kuus xD

    • JOUs

      Oonko mä ainoa ihminen, joka ei 12-vuotiaana edes miettinyt kesätöitä? Nauttikaa nyt lapsuudesta ja nuoruudesta kun voitte ja erityisesti pitkistä kesälomista :)

      • ...

        Olen minäkin 12-vuotias ja silti haluan kesätöitä , no nauti elämästä :D


    • gbg

      gg

    • 12v vanhastavaasasta

      Hei! Olen 12-vuotias likka Vanhasta Vaasasta ja etsisin vaikka ensi kesäksi töitä. Kerään rahaa keräilynukkeen (Pullip) niin tarvitsisin kesätyöpaikan :) Pliis ilmoittakaa minulle :)
      Toivoisin vain ettei se ole hirveän hankala työ paikka ja se olisi hyvä palkkainen ja se olisi joko Vanhassa Vaasassa tai Vaasassa.
      Kiitos jos autatte :)

    • Kesätyölapsi(:

      Hei kaikki, olen 13 kohta 14 vuotias, enkä löydä mistään kesätöitä. Ei kukaan sattuisi tietämään mitään sivustoa mistä saisin kesätöitä?

    • ahkeruus

      Itse olen jo ensi kesänä 17wee enkä ole saanut vielä yhtenäkään kesänä kesätöitä, joten turha tuossa iässä vielä aloittaa etsiskelemään!! olisihan se kiva jos vaikka tänä vuonna pääsisi edes jonkin sortin paikkaan, kun pian kotoakin muutan. Olisiko jollakin ehdotuksia lukion ohella "ei niin raskaalle työlle" vaikkapa johonkin sisustusliikkeeseen ? ottaisin mielelläni vastaan. :)

    • muuumimaailma

      Tietääkö joku muumimaailman ikärajaa? :)

      • Haatoresu

        Muumimaailmaan ei ole ikärajaa.


    • helmihiiri

      Itte olin 11-12 vuotiaana hoitamassa äitinserkun kaa pikkuserkkujani. Äitin serkku oli pikkuserkkujeni äidin sisko ja hoisimme kahta pientä lasta. Hommat jakautuivat tasan ja YHESSÄ hoidettii viikko lapsia. Minä sain 30€ ja äitin serkku 300€.... Yhtä paljon hoidettii mutta parinu palkka oli 10x suurempi kun mun :D

    • erer

      toi lehden jako mitä monet ovat kertoneen tekevänsä se on iha paskaa hommaa itel ainaki jakopiiriin kuulu 450 postilaatikkoa eli piti 450lehtee välii lajitella joku 3-5 eri mainosta siihe meni about 3h jost ei makseta palkkaa siti itse jakaminen sain jotku paskat kärryt joho meni hikisee 70 lehteä ja noitte lehtie jakoon meni se 2-5h ja palkka riippu mainoslehtien määrästä parhaillaa palkka oli vaivaset 150e moisesta urakasta

    • fadhsfjkdhfj

      Sivuhuomautus, aloittaja on tänä päivänä 17, mutta ainahan tämä aihe on ajankohtainen.

      • olisi kiva tietää

        Sivuhuomautus, aloittaja on tänä päivänä 17, mutta ainahan tämä aihe on ajankohtainen.


        Onkohan se tehnyt vielä päivääkään töitä?


    • girl

      Miks te aikuiset frudet, oikeesti luullette ett lapsill ei oo oikeusta, eikä mahdollisuutta hakee töit.. -.- aika säällittävää, eiköhän se ole merkki siitä,että lapsella on työhalu..... LOL pilaatte nykynuoria...

    • _utelias_
    • 13- vuotias tyttö...

      Hello! Kyl olen itsekin etsinyt työ kesätyöpaikka. Veljeni ovat olleet mainoksia jakamassa ja olen itsekin osallistunut. Minulla selkäydinvammanen pikkuveli joten emme ole kovin rikkaita yritän etsiä kesätyöpaikkaa, mutta en ole löytänyt. Jos ei ole tosi tosi tosi köyhä niin kannattaisi vain nauttia kesästä...

    • grrauelsu

      Minua suoraansanottuna vtuttaa kaikki lapset jotka saavat KAIKEN mitä haluavat! Itse olen 13wee & en saa vanhemmiltani paljoakaan rahaa,koska harrastan pesäpalloa,koripalloa ja ratsastusta..mun pitää itse maksaa ratsastustuntini!
      Olen ollut viimekesänä lapsenvahtina,jäätelökopissa ja ravintolassa tiskarina,ja suosittelen lämpimästi,että hakisitte edes yhteen kesätyöpaikkaan,koska omasta mielestäni on ainakin ihan huippua kun on edes hiukan omaa rahaa eikä tarvitse kuunnella vanhempien marmatusta siitä,että "juuri annoin 20€" jnejne D;

    • 67676766555445778787

      Leikkaa kesäisin nurmikkoo ja kysy naapureilta että voinko leikata teidän nurmikon =)

    • kesätyötäkaipaava

      Ite oon 11v. , täytän 12v.
      Oon ettiny kesätöitä, mut en löydä.
      Paljon palkkaa saa ilmaislehden jakamisesta tai mansikkapelloilta,
      keskimäärin?
      Lasten hoitokin ois kivaa, mut tosi vastuullista.
      Mihin muihin paikkoihin tän ikänen vois päästä?

    • NickeytheBluepants

      Vajoaisinkohan niin alas että menisin muumimaahan kesätöihin? :D

      Tnkx to suomen hallitus lapset eivät saa rahaa... Surkeaa toimintaa :P

      Olen kuullut että kunnan seuroihin pääsee lapset tekemään jonkinlaisia pikkuhommia about 5e tunnilta. Kannattaa hakea sellasiin.

      Kukaan osaisi sanoa että pääseekö 10-13v lapset jakamaan lehtiä?

    • Moi!!! :)))))))

      Mäki tarttisin kesätöitä 12-vuotiaalle, mut kaikkiin kivoihin vaaditaan 18 vuoden ikäraja. Mä haluaisin mennä johonki mis ollaan eläinten parissa, sillee esim. hoitaa eläimii tai vaikka johonki eläintarhaan tai eläinhoitolaan. Mutta kaikkialla on 18 vuoden pakko. Se vois olla vapaa ehtoistyöki, et siit ei sais mitää palkkaa. Kunhan saan olla eläinten kanssa :))
      NIMITTÄIN RAKASTAN ELÄIMIÄ YLI KAIKEN! :)
      Haluun auttaa loukkaantuneita eläimiä ja haluaisin tehdä kaikkea niiden hyväksi!
      Saan tavallaan voimaa ja uutta puhtia päivään, jos saan olla eläinten kanssa, huolehtia ja hoitaa niitä :D
      Haluisin tehdä muutakin, kun olla vaan tietokoneen ääressä!
      Tietääkö kukaan mitään hyvää kesätyö paikkaa missä voisi olla eläinten kanssa??? :))))))))

      • BUU....!!!! :)

        Ei tuu nyt mieleen....
        Paitsi et Helsingin eläinsuojeluyhdistys on ainaki yks hyvä paikka mis vois olla kesätöitä!!!!
        Katoppa sieltä, jos vaikka sieltä löytys sulle palkkatöitä tai vapaaehtoistyötä.
        ONNEA ETSINTÄÄN! :)


      • Moi!!! :)))))))
        BUU....!!!! :) kirjoitti:

        Ei tuu nyt mieleen....
        Paitsi et Helsingin eläinsuojeluyhdistys on ainaki yks hyvä paikka mis vois olla kesätöitä!!!!
        Katoppa sieltä, jos vaikka sieltä löytys sulle palkkatöitä tai vapaaehtoistyötä.
        ONNEA ETSINTÄÄN! :)

        Katoin sen netti sivut ja siel oli vapaaehtoistyötä, mut seki oli 18 vuotiaille :((
        Haluisin löytää jonku kivan eläin paikan! :))
        Ehdottakaa vaan voin kattoo ne nettisivut. Kunhan se liittyyeläinten hoitamiseen!
        Koska haluisin isona mennä töihin Korkeasaareen tai johonki muuhun joka liittyy eläimiin. Nii saisin vähä esi makua siitä minkälaista se oikeesti on.
        Uskoisin et se on kivaa!!! Ja tiiän et se on kivaa ainaki mulle :D
        Eli ehdottakaa vaan kaikkia eläinpaikkoja. Ja tietenkin saa ja kannattaa antaa kritiikkiä, siitä et onks se hyvä kesätyö paikka. Kuuntelen kaikkien vastauksia ;)


    • Jos se auttas

      Hankit oman lemmikin?

      • Hikipajassa

        Mitäpä se lemmikillä, jos on työtä vailla? Itse oli ekassa kesätyöpaikassani vähän alle 14-vuotiaana.


    • Pomo :)

      Ite olin ekan kerran 12 vuotiaana kesätöissä ja nykypäivänä oon työnantajana palkannut nuoria töihin, nuorena se työmotivaatio hankitaan on se työ sitten mitä tahansa.

    • Mansikki00

      Heipss... Keksiskö kukaa mitn. kesätyöpaikkaa 12 vuotiaalle? En haluis leikata mitää ruohoo tai tämmöst, mut vaa ihan... NO JOTAIN :DD?!

    • Moi!!! :)))))))

      Mulla on kaks isoo koiraa. Toinen on Berninpaimenkoira ja toinen on sekarotunen.
      Mä haluaisin palkkatyön, mutta vapaaehtoistyökin käy. Sillä voisin silloin auttaa kaikenlaisia eläimiä, niiden hädän hetkessä. Mutta kaikissa on 18 vuoden ikäraja.
      Eli en pääsisi mihinkään :(
      Kyllä mä uskon, että jostain löytyy hyvä eläinhoitopaikka, jossa voisin auttaa eläimiä :)
      Toivoa on aina. Joten älä ikinä luovuta!! :)
      Nyt tarvitsisin silti vähän apua etsintöihin.
      ELÄIMIÄ, ELÄIMIÄ!!!! Ne ovat niiiin herttaisia,suloisia ja ainakin sydämmissämme pysyviä pörröpalloja!!! :))

    • PARAS! ;D

      HEI !!!!!
      älä vaan luovuta! ite olin ekan kerran kesätöissä 13- vuotiaana ja olin jäätelökioskilla töissä.
      Mulla oli sama ongelma en löytäny mistään mitään kesätyö paikkaa.
      Etin varmaan kuukauden kesätöitä mun ikäselle silloin.
      Sitten sain ensimmäisen kesätyö paikkani jäätelökioskilla, kun serkkuni tuli meille kylään. Kysyin häneltäkin kesätyö paikkoja, ja sitten sain kuullla että serkkuni on jäätelökioskilla töissä jA voisi antaa mínulle kesätöitä!!! :)
      Olin niin tohkeissani, että lähdin heti seuraavana aamuna kioskille myymään.
      Ja palkkakin oli ihan OK.
      Joten mitä vain voi tapahtua, kenties vaikka serkúllasi olisi sinulle töitä tai sukulaisilla tai vaikka naapureilla!
      Toivotan oikein antoisaa kesätyö paikkaa sinulle! :)

    • Mä oon 14v ja lähetin johonki kesäduuni.fi sivulle viestiä et pääsiskö kesäks töihin jakamaan lehtiä nyt ku alkaa olemaan hyvät kelit ni voi pyöräillä pihat läpi ja siin luki et palkka 50-80e kuukaudes :D

    • k

      jos sulla on piirrustus taitoa ala piirtää

    • r2q6a43er

      en YMMÄRRÄ miksi jokut 10-13v lapset etsivät kesätöitä

    • Aina porukat maksaa!

      Ite oon nyt vasta 12 ? Eli haluisin kans kesä duunii.. Vaik kesä on jo alkanut.. En oo löytäny mitää jakelu paikkaakaa ? Kaikki jotka tiätää 12 vuotiaille töitä : voisitteko linkkaa ?

    • Tässä sulle Apua

      Mee hoitaaan jotain sun kavereiden/ serkkujen lemmikkejä tai lapsia!
      jos se sitte auttas SUN RAHA pulaaa..... mistäs mä tiiän onks sul rahaa!! :DD

    • hahaha.

      Hahahaha. Täällä 10 vuotiaat Lapset haluaa lastenhoitajiksi? Joku sanoo olleensa 8-vuotiaana hoitamassa lapsia? Haloo, olette itsekin lapsia. Nauttikaa siitä. Ja voin sanoa, ettei kukaan täysjärkinen anna lapsiaan lapsen vastuulle, ellei tunne sitä vastuunottavaa lasta todella hyvin, ja ole tulossa pian takaisin kotiin.

      Ja sitten oli keskustelua siitä että ihmiset luulee ettei 15-vuotias voi saada 1300e kuussa? Kuulkaas nyt, 15-vuotias voi saada vaikka 2000e kuussa jos näkee vähän vaivaa. Tai oikeestaan ihan vitusti vaivaa. Mutta siis menkää ihmiset puhelinmyyntiin, esimerkiks Livepromoters ottaa kaikki yli 15-vuotiaat hakijat avosylin vastaan, et tarvii mitään kokemusta alasta, kunhan osaat puhua. Se on kyl vitun raskasta paskaduunia, ja yli 60% puhelinmyynnin alottavista lopettaa sen viikon tai kahden viikon päästä, mutta jos oot tarpeeks kunnianhimonen niin sinne vaan. Laitat hakemuksen niin ne soittaa parin päivän, tai päivän päästä ja pyytää haastatteluun, ja sitä haastattelua ei oo ees mahollista mokata, ne ottaa kenet vaan. Menkää sinne jos ette muuta duunia saa :P

      • jaamitähaha:D

        no, itse säästän 600- euron Thor tietokoneeseen. olen 12. vuotias ja toivoisin kesätöitä järvenpään alueelta.
        mailii voi pistää [email protected].


      • 10 vuotias

        No hei haluan jotain rahaa että voin ostaa leluja.


    • jos tää auttas...

      kyllä on hintaa koneella.....
      Mutta kyllä nykyään kaikki koneet maksaa sen verran ( suunnilleen )
      Tee himas töit. Pyyhi pölyi, imoroi, leikkaaa ruohoo ja kaikkee sellast ja pyydä sit se pientä palkkaa vastaan! Nii sillä voit kerätä rahaa. KOskA EN tolellakaan usko, että sun ikäset sait mistää kaupast töit...
      JA pyydä sunn vanhemmilt rahaa kokeista!
      esim näin... kaikista 8 alkavista saisit 1 e, 9 alkavista 2 ja 10 alkavista 3 euroo. :)
      Mun vanhemmat tekee mulle silleee ja siin sääästyy rahaa!
      EI KANNATA TUHLATA SITÄ RAHAA!!!! Jos näät kaupas ihanan paidan, sä haluisit ostaa sen se on ihanan värinen ja kaikkee muut mahdollist, mutta se maksaa paljon!
      MIETI näin = TARVITSENKO MÄ TÄTÄ???!!! EN ..... ja niin sä säästät rahaa
      PS: Täst ei ollu tarkotus tulla kauheeta saarnaa! :DD

      • Mieti eka!

        Mieti tarviitko varmasti tota 600 euron konetta??!!!


    • ES-hiiri

      Minä ainakin tianaan noin 500 euroa kuukaudessa minun ja kaverini nerokkaalla idealla! ;D

      • töitä pliis!!!!

        millä idealla? ;DD


    • HöpsönäKoiriin ;)

      Oon 12v. ja haluisin tehä juttui eläinten parissa. naapureilla ei oo koirii joten pitäs löytää paikka jossa vois käydä lenkkeilee koiran kaa. Haluisin siis tehä tätä ympäri vuoden! Ainiin paikkakunta ois Joensuu. Pliis auttakaa!! Ps. Palkka ois kiva plussa =)

    • es

      juokaa es

      • böööööööööööööllll

        juo ite es... se o pahaa....!!!!


    • eshirvi

      onko muita työ paikkoja 14-vuotta täyttävile kuin mansikanpimiminen ja mainosten jako ??

    • 10-12v

      Etsitään työpakkaa kaverin kanssa ollaan 10-12 vuotiaita ja maksu mielumin rahan

    • TÖITÄ HARJAVALLASTA

      etsin kaverin kaa kesätöitä harjavallasta (LÄNSI-SUOMI) ollaa 12 ja 13 kuka tietäis jonku hyvän

    • 12-vuotias

      olisiko 12-vuotias lastenhoitajaks hyvä kun olen itse 12-v tyttö ja tahtoisin kesätöitä niin pääsisinkö tämän ikäisenä lastenhoitajaksi :)

    • velvollisuus

      LAPSIA, LEIKKI- IKÄISIÄ ei SAA OTTAA TÖIHIN, kun siinä tulee vastaan TÄMÄ RIKOSOIKEUDELLINEN VASTUU.

      Lapset KUN leikkii vielä tuossa iässä ja voi JOUTUA( työnantaja) siinä työnantajan OMINAISUUDESSA VASTUUSEEN, kun EI täyty tuo IKÄ KYSYMYS.

      Vanhemmilla on VELVOLLISUUS huoltaa lapsensa tuossa iässä.

    • 11.v tyttö

      Mun äiti jakaa lehtiä niin mä autan sitä usein niin saan 5-10€ päivässä

    • m.l12

      Saattaa kuulostaa tyhmältä mutta itse olen kerännyt marjoja metsästä ja myynyt esim.mustikoista 40 e litrapuolukoista n. 10-20e mun vanhemmat ei ainakaan osta mulle kaikkea mitä haluan enkä saa kuukausi enkä viikko rahaa:) (huom perattuna)! Olen siis nyt 12 v ja tänä kesänä sain n. 100 e tai vähän yli ja tehnyt monena vuonna

    • Anonyymi

      Eikö 12-13 vuotiaat pääse minnekkään kesätöihin? Kun tässä kavereiden kaa haluttaas kesällä pois kotoa ja tutustumaan työhön!!

    • Anonyymi

      sä voit kysyy sun äidiltä/isältä et voisinko jakaa mainoksii siitä saa ihan hyvin rahaa

    • Anonyymi

      Vielä 30 vuotta sitten pääsi 12 vuotiaatkin jakamaan mainoksia,mutta nyt nuoret on liian kaupunkilaisia!

    • Anonyymi

      Mä voin tulla kesätöihin sulle

    • Anonyymi

      Sopiiko

    • Anonyymi

      Tulla mä oon katsoitte vuotias

    • Anonyymi

      Puhelinnumero 045269817

    • Anonyymi

      Gesadiagonialis liars mundo = Nimesi on: martta tenhonen

      *voodooo ja puoskari kuolleena nuokkuu. Vain HELVETTI SEN HERÄTTÄÄ*


      Calaidos cenpia worst!


      AMEN!

    • Anonyymi

      Voit poimii marjoi ja myydä niitä siis myydä niitä esim pusseis.

    • Anonyymi

      Moi onko Kesätyöitä 12- vuotiaille

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe