Onko normaalia että etuhampaat ovat alaosastaan läpikuultavammat kuin muualta. tai ei läpikuultavat mutta näkyy erilaisena.Voiko hammas olla luonnostaan ohuempi ja näyttää siksi kärjistään erilaisilta? eri sävyiseltä? Minulla on todella isot etuhampaat. Vai onko kyseessä joku eroosio? hampaani ovat kyllä tasaiset, ei mitkään röpelöiset. Onko muilla näin?
Onko normaalia läpikuultavuus
9
6613
Vastaukset
- M.L.
ollut ihan juuri tuollaista samanlaista läpikuultavuutta mutta ei se mistään puutosoireista johdu. Luulisin että luonnollinen ominaisuus, joka on lähinnä vain esteettinen haitta.
- M.m.R
Mun etuhampaissa on huomattavasti vaaleampia läikkiä mitä muuten hampaat on. Työkaverini sanoikin kerran että sinulla on aika erikoiset hampaat. Tottakai ne näkyy hymyiltäessä, asia ei minua haittaa. Kysyin kerran hammaslääkäriltä siitä ja se sanoi että siinä on vain luusto erivärinen joten ei syytä huoleen.
- sama homma...
Mulla myös ihan hienoisesti kuultaa läpi etuhampaiden alaosa. Kai se riippuu hampaan mallista, ts. kuinka ohut hammas on ja luutyypistä. Mulla on kyllä muutenkin helposti reikiintyvät, heikot hampaat.
- allu
Etuhampaiden kärjen läpikuultavuus on aivan normaalia ja johtuu siitä, että kärjessä ei ole ollenkaan hammasluuta eli dentiiniä, vaan ainoastaan läpikuultavampaa kiillettä.
- hammashoitaja
Jos tarkoitat hampaan kärkeä,niin on ihan normaalia ja jopa suotavaa että kärki on läpikuultava.Ammattilainen näkee heti jo kaukaa jos on kruunutettu hammas mm siitä kärken läpikuultamattomuudesta.Tosin on teknikoita täällä meilläkin jotka tekee esim. upeita posliinikuorikoita joista on vaikea sanoa ensi näkelmältä ettei ole aidosta kysymys.
- kruunuilla
pilataan nuoren tapaturmahammas loppuiäksi. Tehtiin niin ruma kruunuhammas että erottuu kilometrien päähän ilman ammattilaisen katsettakin... Piti olla hyvää ja huippuhoitoa paikassa jossa kävin ja kruunustakin piti tulla ihan omien hampaitteni näköinen. Siis mitä vielä... Kammottavaa, että nuoren etuhammas pilataan ja siitä saa kärsiä loppuikä, hymyttömyydestäkin. Lääkäri ei suostunut korvaaamaan mitään ja samoin mitään hammasteknikkoa en edes tavannut, olen kuullut että niin tehdään että mennään näyttämään teknikolle... Kallis lysti kun vakuutuskaan ei korvannut, siksiköhän tehtiin paskajälkeä kuitenkin kalliilla hinnalla.
- hammashoitaja
kruunuilla kirjoitti:
pilataan nuoren tapaturmahammas loppuiäksi. Tehtiin niin ruma kruunuhammas että erottuu kilometrien päähän ilman ammattilaisen katsettakin... Piti olla hyvää ja huippuhoitoa paikassa jossa kävin ja kruunustakin piti tulla ihan omien hampaitteni näköinen. Siis mitä vielä... Kammottavaa, että nuoren etuhammas pilataan ja siitä saa kärsiä loppuikä, hymyttömyydestäkin. Lääkäri ei suostunut korvaaamaan mitään ja samoin mitään hammasteknikkoa en edes tavannut, olen kuullut että niin tehdään että mennään näyttämään teknikolle... Kallis lysti kun vakuutuskaan ei korvannut, siksiköhän tehtiin paskajälkeä kuitenkin kalliilla hinnalla.
En tiedä kuinka kauan siitä sinulle tehdystä kruunusta on,totuus on että kehitystä on tapahtunut ja tapahtuu.Kamalia kruunuja näkee joka päivä.Muovikruunut ei koskaan ole kauniita,vain posliinilla saadaan oikeaa hammaskudosta muistuttava lopputulos.Sen lisäksi kruunut voi joutua uusimaan 10-15v välein.Seuraavan kruunun kohdalla tiedät mitä vaatia.Se miksi hammaslääkäri on ehdottanut kruunutusta on nuorella henkilöllä yleensä tapaturma jossa on hammaslohjennut,paikata voi mutta usein kestävämpi ratkaisu on kruunutus.
- konep
Tuo läpikuultavuus on todennäköisesti eroosiota.
Eli hampaat ovat kuluneet pinnalta kiilteestä sen verran ohuiksi että näyttävät läpikuultavilta. Minulla on yläetuhampaissa sama juttu.
Esimerkiksi Sensodynella on kiillettä vahvistavaa hammastahnaa eroosiosta kärsiville. En ole vielä kokeillut mutta meinasin kyllä! - ovat
kai enemmänkin normaalit, niin minullakin on ollut lapsuudesta saakka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362779Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182587100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381592Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511565- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 301222
- 261151