kauanko oikomishoito kestää?

lausku

No moikka!

Osaisiko joku kertoa paljonko suunnilleen maksaa, jos minulta oiottaisiin ylärivin hampit?

Etuhampit on silleen pöljästi toistensa päällä ja hymy on toispuoleinen koska kunnallisella oikojalla minulta revittiin pienenä toinen iso kulmahammas ja ahtaassa suussani hampaat tietysti siirtyivät oikealle. Hampaiden keski kohta on jossain aivan muualla missä pitäisi. :(

16

10612

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2-5 vuotta.

hinta: n.4000-7000e.

• make26

Hampaitten oikominen mulla makso koko suun osalta noin 5000 euroa, ja siin meni vähä päälle vuoden. riippuu aika pajon sun lähtökohista. mut eihää noita tarvi kerral maksaa. alotettii sillä et otettii mallit jne.. sit se täti laitto ne pienet metallikojeet kii ekaks ylähampaisii. olisko eka setti ollu 500 euroo ja parin kk pääsit toinen ku laitettii kojeet alahampaisii.. Sit tulee noita kiristys käyntejä, jossa katotaa ja viritellää niit metallikojeita et hampaat lähtee liikkuu oikeesee suuntaa. Yks menoerä on ja se lanka mikä mikä viritetää niitten hampaisii kiinnittettävien kojeitten välii.. joku supertaipusa metallilanka.

on viel yks v-mäinen juttu.. Hampait särkee kiristyksien jälkee viikost parii viikkoo, ja syöminen on vähä hankalaa.

Niit lankoi meni mulla loppuvaiheessa 1 per kiristys ja seki makso jotai 100 eugee per ylärivi. Eikä se maksamisen riemu siihen lopu.. sit ku oikomisit on tehty jne, hampaitten takapinnalle kiinnitetää ja joku metallipiuha et hampaat pysyy paikoillaa eikä ala liikkuu takasin sinne suuntaa mist oikominen alotettii, ja sitki lankaa pitää joskus vaihtaa, ja sitte tulee viel nortsit tarkastuskäynnit pari kertaa vuodes päälle oikomisen jälkeenki.

Mutta kaikesta huolimatta olen tyytyväinen hampaisiini, ja hampaat on panostus koko loppueläm kestäväks asiaks et anna mennä.

• olemaan

5000 euroo ja oikomisaika 20 kuukautta. Hinta ja hoidon kesto määritettiin ennen hoitoa. Maksoin 1200 euroo ennakkoa ja sitten 200 euroo kuukaudessa.

Kallista ja hidasta on. En kyllä alottaisi uudestaan...

• kaksi ja puoli vuotta

Hinta tulee ainakin minulla olemaan noin 5000€ koko oikomisajalta, hoito kestänyt nyt kaksi ja puoli vuotta, alhaalta jo raudat poistettu, mutta ylhäällä on vieläkin. Mutta jos tarvitsee oikoa vain yläleuan hampaat, niin tulee se kyllä halvemmaksi kuin sekä ylä-että alahampaiden oikominen.

• on kestänyt

jo viisi vuotta ja v*tuttaa sairaasti.

• Tosi tyytyväinen

Aika pitkät teillä on olleet hoidot. Mun ylähampaat oli siis tosi vinossa, mutta kyllä meni alle vuodessa. Eikä hintaa mulla tullut noin paljon. Ylä - ja alahmapaat oiottiin ja kolme ja puoli tonnia riitti niinkuin alussa arvioitiin.
      Nyt käyn enää tarkastuksissa jonkun aikaa. Mulla on retentiolanka ja sitten sellanen kitalakilevy, jota pidetään vähän aikaa vielä öisin.

Kyllä oli rahan ja (pienen) vaivan arvoista. Mulla on törkeen upeet hampaat ja ne pysyy suorassa kun mulla on se retentiolanka hampaiden takana.

Hymynaama

• Tiitu

Missä päin Suomea kävit Tosi tyytyväinen? Olen itsekin ajatellut pitkään oikomista.

Mietin tässä onko eri puolilla Suomea eri hinnat. Mistä noista tietää mikä on hyvä paikka ja mihin ei taas misssän nimessä kannata mennä.

• juuri hoidot aloittanut
        Tiitu kirjoitti:

Missä päin Suomea kävit Tosi tyytyväinen? Olen itsekin ajatellut pitkään oikomista.

Mietin tässä onko eri puolilla Suomea eri hinnat. Mistä noista tietää mikä on hyvä paikka ja mihin ei taas misssän nimessä kannata mennä.

Onpa kalliita hoitoja ollut tuossa ylempänä. Mulla korjataan syväpurentaa ja kustannusarvio kyseiselle hoidolle on 2800€ ja ajaksi lääkäri veikkasi 18kk. Tämä hinta ainakin Oulussa. Toivottavasti ei kovin paljon mene kustannusarvio päälaelleen. Nuo 5000€ hinnat kuulostaa kyllä melkoisilta. Sain raudat ylös eilen ja nyt tässä yritän opetella niiden kanssa elämään. Otin ne keraamisilla kiinnikkeillä ja suosittelen lämpimästi muillekin. Ovat yllättävän huomaamattomat! :)

• Miukuuuu
        juuri hoidot aloittanut kirjoitti:

Onpa kalliita hoitoja ollut tuossa ylempänä. Mulla korjataan syväpurentaa ja kustannusarvio kyseiselle hoidolle on 2800€ ja ajaksi lääkäri veikkasi 18kk. Tämä hinta ainakin Oulussa. Toivottavasti ei kovin paljon mene kustannusarvio päälaelleen. Nuo 5000€ hinnat kuulostaa kyllä melkoisilta. Sain raudat ylös eilen ja nyt tässä yritän opetella niiden kanssa elämään. Otin ne keraamisilla kiinnikkeillä ja suosittelen lämpimästi muillekin. Ovat yllättävän huomaamattomat! :)

Kävin tänään tullinsuussa hammaslääkärissä täällä tampereella ja puren traumaattisesti yläikeneen.
        hoitona olis raudat 2,5 vuotta ja alaleuan kirurginen leikkaus eli leukaluuta pitäs siirtää eteenpäin. Hinta arvio 2600e vuosi, että kallista on. Tosin kun on leikkaus kyseessä samalla niin ehkä kela antaa tukea...
        Nyt en vaan tiedä lähtisinkö tähän projektiin mukaan vai en? oon miettinyt että jos vaan pitäis yökiskoa ni ei öisin puris niin pahasti tonne ylös.

onko kokemusta kenelläkään täälläisestä ja että onko tuo prosessi ihan välttämätön? mietin vaan että minkälaisia vaivoja tulee jos jätän tän projektin...

entä kestääkö leuka samaan tapaa kun ennenkin vaikka leikattu?

• Ferhan
        Tiitu kirjoitti:

Mielestäni paikkakunnalla on väliä, kun puhutaan oikomishoidosta tai sen kriteereistä kun hoito aloitetaan. Minulla oli nuorena kaikki mahdolliset kojeet käytössä ja tosi monta vuotta. Hoidon jälkeen minulla oli ylläpitoon se retentiokaari jonka käyttö sitten loppui aikanaan. Nyt 15 vuoden jälkeen täytyy sanoa että turhaan kärsin nekin kivut ja säryt, sillä minulle on alkamassa nyt uusi hampaiden oikomisprosessi joka kestää lääkärin arvion mukaan 2,5-vuotta. 1,5-vuotta pidetään kiinteitä kojeita ja sen jälkeen olisi tulossa kirurginen toimenpide, jossa alaleukaa siirretään eteenpäin, tämän jälkeen oikomishoito vielä jatkuu noin vuoden verran. Pääsin tähän hoitoon tavallisen suuhygienistin kautta kun mainitsin asiasta, hän antoi ensin ajan oikomislääkärille, joka otti myös ne tärkeät röntgenkuvat ja niiden perusteella hän antoi lähetteen keskussairaalaan erikoishammaslääkärille joka alkoi tehdä minulle hoitosuunnitelmaa.
        Noin kymmenen vuotta sitten halusin oikomishoitoa, mutta eri paikkakunnalla, minulle vain tokaistiin, että ne ovat niin kalliita operaatioita ettei se kannata. Samoin yhdellä toisella paikkakunnalla minua ei otettu vakavasti, sillä kärsin myös toistuvasta migreenistä. Siksi olenkin ihan ihmeissäni että tämä kohta alkava prosessi kävikin näin helposti. Ja maksan tästä lystistä vain ja ainoastaan poliklinikkakäynnit sekä sairaalamaksut, eli noin 500-1000euroa.

Sitten haluaisinkin kysyä onko kenelläkään tietoa tai kokemusta tästä leukaluiden leikkauksesta jossa sitä leukaa siirretään eteenpäin? Millaiset kivut on ? mikä on tulos leikkauksen jälkeen? oletteko olleet tyytyväisiä toimenpiteeseen? kuinka nopeasti olette toipuneet? Lääkärihän antaa ainakin kuukauden sairasloman leikkauksen jälkeen mutta riittääkö se?

• Vinoleuka
        Ferhan kirjoitti:

Mielestäni paikkakunnalla on väliä, kun puhutaan oikomishoidosta tai sen kriteereistä kun hoito aloitetaan. Minulla oli nuorena kaikki mahdolliset kojeet käytössä ja tosi monta vuotta. Hoidon jälkeen minulla oli ylläpitoon se retentiokaari jonka käyttö sitten loppui aikanaan. Nyt 15 vuoden jälkeen täytyy sanoa että turhaan kärsin nekin kivut ja säryt, sillä minulle on alkamassa nyt uusi hampaiden oikomisprosessi joka kestää lääkärin arvion mukaan 2,5-vuotta. 1,5-vuotta pidetään kiinteitä kojeita ja sen jälkeen olisi tulossa kirurginen toimenpide, jossa alaleukaa siirretään eteenpäin, tämän jälkeen oikomishoito vielä jatkuu noin vuoden verran. Pääsin tähän hoitoon tavallisen suuhygienistin kautta kun mainitsin asiasta, hän antoi ensin ajan oikomislääkärille, joka otti myös ne tärkeät röntgenkuvat ja niiden perusteella hän antoi lähetteen keskussairaalaan erikoishammaslääkärille joka alkoi tehdä minulle hoitosuunnitelmaa.
        Noin kymmenen vuotta sitten halusin oikomishoitoa, mutta eri paikkakunnalla, minulle vain tokaistiin, että ne ovat niin kalliita operaatioita ettei se kannata. Samoin yhdellä toisella paikkakunnalla minua ei otettu vakavasti, sillä kärsin myös toistuvasta migreenistä. Siksi olenkin ihan ihmeissäni että tämä kohta alkava prosessi kävikin näin helposti. Ja maksan tästä lystistä vain ja ainoastaan poliklinikkakäynnit sekä sairaalamaksut, eli noin 500-1000euroa.

Sitten haluaisinkin kysyä onko kenelläkään tietoa tai kokemusta tästä leukaluiden leikkauksesta jossa sitä leukaa siirretään eteenpäin? Millaiset kivut on ? mikä on tulos leikkauksen jälkeen? oletteko olleet tyytyväisiä toimenpiteeseen? kuinka nopeasti olette toipuneet? Lääkärihän antaa ainakin kuukauden sairasloman leikkauksen jälkeen mutta riittääkö se?

Missä hymysyy kävit oijotuttamassa hampaitasi? Minuakin kiinnostaisi. Laitatko vaikka meiliä [email protected]

• VirGGu
        Vinoleuka kirjoitti:

Missä hymysyy kävit oijotuttamassa hampaitasi? Minuakin kiinnostaisi. Laitatko vaikka meiliä [email protected]

Hah mun ei tarvii maksaa mitää mun raudoista ssan ne ilmatteeks hammaslääkäristä :sssss

• arlaT

ylähampaiden oikominen. Mulla oli etuhampaat päällekkäin ja aika kuluneetkin. Aluksi laitettiin läpinäkyvät keraamiset kiinikkeet ja sitten kävin kerrran kuussa "kiristyksissä". Kun raudat otetiin pois mä sain hampaiden taakse sellasen retentiolangan ja kitalakilevyn . Nyt mä olen käynyt vielä levyn kanssa jälkitarkastuksissa. Niissä katsotaan että hampaat varmasti pysyy paikallaan. Se musta hyvä. Olen kuullut tosi monelta siitä, että hampaat on palautuneet.

Mun hoito tehtiin Hymyklinkalla Hesassa ja maksoi n 2000 euroa. Onhan se paljon rahaa, mutta eihän sitä tarvitse kerralla maksaa. Nyt on hymy kunnossa ja pysyy. Hampaat on tosi suorat ja kuluneet etuhampaat korjattiin kuntoon. Jos kampaajalle voi mennä joku 100 euroa niin siihen verrattuna tällanen pitkä erikoishoito ei musta ole kallista. Jos kävisi kampaajalla kerran kuussa vuoden, tulis siitäkin jonkunlainen summa. Riippuu tietenkin mihin elämässä haluaa panostaa. Mulle hyvä olo on tärkeetä ja se, että voi hymyillä ja nauraa vapaasti joka päivä kun tietää että hampaat on hyvän näköiset.

• neidiliini

no jo on kallista ,
        koska mulla ei maksanut penniäkäää.
        oikomishoidot tehtii, ja leikkaus tehtii.
        ilmatteeks kaikki ;o

• vinokkio

Hei ArlaT,

Kuinka kauan sun operaatio kesti / on kestänyt?

• swtwetwe

Minulle pistettii oikomishoito joskus 10v:na ja nyt olen 19v ja vieläki on rauta suussa. Kuulemma otetaan 20v:na pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4716
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3125
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe