onko toivo menetetty, mun pitäis laihduttaa lauantaihin mennessä 5 kg...hohhoijaa..eli ON.
onko mitää keinoja jolla sais edes jotain kiloja pois??
kiitos niille joilta tulee järkeäviä vastauksia?
mitäs jos olen syömättä pari päivää_:D
apuaaa
7
3193
Vastaukset
- =)(/&%¤#
Ryhdy heti jollekin VLCD eli (very low calorie diet)-niukkaenergiselle dietille esim. Nutrilett tai Allevo. Myytävänä apteekista. Sitten juot lisäksi vain paljon vettä (2l/pvä)
Vaihtoehtona on mehupaasto esim. Vogelin. Myytävänä luontaistuotekaupoista.
Molemmilla em. keinoilla putoaa ekalla viikolla painoa muutama kilo, mutta suurimmaksi osaksi painon väheneminen on nesteen poistumista soluista.
Paastolla toinen päivä on vaikein, sitten alkaa helpottaa. Älä syö mitään muuta kuin juot mehut, jos aloitat mehupaaston. Paastossa kaloritaso pidetään niin alhaalla, että nälkäkeskus ei reagoi. Jos syöt tai juot lisäkaloreita, käynnistät kovan nälän.
Oletko kahvin ystävä, juotko kahvia päivittäin? Kahvia et voi juoda ollenkaan mehupaaston aikana, sillä paasto saa happamuustilan mahalaukkuun ja silloin, jos juo kahvia tai tavallista (mustaa) teetä, saa ikäviä mahanpoltteita. - Itse asiassa kahvi pitäisi jättää pois jo etukäteen. Itse sain kovat muutaman päivän kestävät päänsäryt eli vieroitusoireet, kun lopetin kahvin juonnin. Siihen särkyyn ei mitkään särkylääkkeet auta. Vieroitusoireiden voimakkuus on yksilöllistä.
Paasto ei oikeastaan ole laihdutuskuuri vaan suolistonpuhdistamistapa. Paastomehuista puuttuu proteiinit, joten laihdutuksen kannalta nutraaminen olisi terveellisempää. Laihduttamisessa häviää aina myös rasvasoluja. Niiden hävikin pienentämiseksi proteiinit ovat tärkeitä.
"Nutraamalla" (tulee tuotenimestä Nutrilett) voit lisäksi syödä esim. tomaatin, kurkun tms.
Harrasta sauvakävelyä, pyöräilyä ym. vain kohtuullisen rasittavaa liikuntaa. Kummallakaan kuurilla et saa rasittaa itseäsi liikaa, sillä yhtäkkinen laihdutus on stressitila elimistölle ja voit voida huonosti. Kuurilla verensokerisi ei ole korkealla ja salli ylilyöntejä.
Ennen lauantain H-hetkeä voit vielä saunoa ja hikoilla lauteilla. Muista juoda tarpeeksi vettä.
Näillä keinoilla yhteensä voit pudottaa jonkun kilon, mutta vain 1-1,5kg siitä on läskiä, loput vettä. Viiden kilon pudotus kuulostaa utopialta. Riippuu kuitenkin siitä kuinka iso ja lihava olet ennen laihdutusspurttia.- lauuraa
mitä voi juoda jos on mehupaastolla esim?
miten paljon jne..kaloreita siis?joku määrä mikä pitää täyttyä? voiko juoda teetä? - =)(/&%¤#
lauuraa kirjoitti:
mitä voi juoda jos on mehupaastolla esim?
miten paljon jne..kaloreita siis?joku määrä mikä pitää täyttyä? voiko juoda teetä?Jos ryhtyy mehupaastolle, ei voi juoda tavallisia marja- ja hedelmämehuja, virvoitusjuomia, kahvia tai teetä, sillä ne ovat happamia ja paastossa maha on happamuustilassa. On ostettava luontaistuotekaupasta paastomehuja. Ne ovat emäksisiä kasvismehuja ja myös hedelmämehuja. Mehuista saa muistaakseni noin 500kcal päivässä, mutta voin olla väärässä. Joka tapauksessa paastolla ei ole nälkä.
Jos paastoaa ekaa kertaa, on yksinkertaisinta ostaa 3:n tai 5:n päivän paastopaketti. Siinä on mehujen lisäksi muita tarpeellisia tuotteita kuten aineenvaihduntaa ja nesteen poistumista edistävää teetä, suolatonta kasviliemikuutioita, merileväpuristeita (ei sovi kilpirauhasvaivaisille), Molkosania ja ruoansulatusta edistäviä tippoja. Pakkauksessa on myös glaubersuolaa. Se liotetaan puoleen litraan haaleaa vettä ja juodaan pienin kulauksin (muuten tulee ylös). Se suolaveden juominen on epämiellyttävin osa paastoa, mutta se tehdään vaan alussa. Se toimii laksatiivina ja suoli tyhjentyy kokonaan parin tunnin sisällä. Ilman suolen tyhjennystä voi kuulemma tulla paha olo.
Paastossa suositellaan tehtäväksi myös suolihuuhtelu kerran päivässä. Koska mehuissa ei ole kuituja, suoli ei toimi.
Paastopaketissa on kirjalliset ohjeet paastolle. - laaaauuura
=)(/&%¤# kirjoitti:
Jos ryhtyy mehupaastolle, ei voi juoda tavallisia marja- ja hedelmämehuja, virvoitusjuomia, kahvia tai teetä, sillä ne ovat happamia ja paastossa maha on happamuustilassa. On ostettava luontaistuotekaupasta paastomehuja. Ne ovat emäksisiä kasvismehuja ja myös hedelmämehuja. Mehuista saa muistaakseni noin 500kcal päivässä, mutta voin olla väärässä. Joka tapauksessa paastolla ei ole nälkä.
Jos paastoaa ekaa kertaa, on yksinkertaisinta ostaa 3:n tai 5:n päivän paastopaketti. Siinä on mehujen lisäksi muita tarpeellisia tuotteita kuten aineenvaihduntaa ja nesteen poistumista edistävää teetä, suolatonta kasviliemikuutioita, merileväpuristeita (ei sovi kilpirauhasvaivaisille), Molkosania ja ruoansulatusta edistäviä tippoja. Pakkauksessa on myös glaubersuolaa. Se liotetaan puoleen litraan haaleaa vettä ja juodaan pienin kulauksin (muuten tulee ylös). Se suolaveden juominen on epämiellyttävin osa paastoa, mutta se tehdään vaan alussa. Se toimii laksatiivina ja suoli tyhjentyy kokonaan parin tunnin sisällä. Ilman suolen tyhjennystä voi kuulemma tulla paha olo.
Paastossa suositellaan tehtäväksi myös suolihuuhtelu kerran päivässä. Koska mehuissa ei ole kuituja, suoli ei toimi.
Paastopaketissa on kirjalliset ohjeet paastolle.miten jos nyt kotikonstein paastoan, koska en ehdi menemään ostamaan tuollaisia valmiita paketteja?
miten voisin kotikonstein paastota? millä? koska onhan niitä kotikonsipaastojakin:) heh.esim appelsiinimehupaasto jne..olen kuullut.. - =)(/&%¤#
laaaauuura kirjoitti:
miten jos nyt kotikonstein paastoan, koska en ehdi menemään ostamaan tuollaisia valmiita paketteja?
miten voisin kotikonstein paastota? millä? koska onhan niitä kotikonsipaastojakin:) heh.esim appelsiinimehupaasto jne..olen kuullut..Kuten sanoin, tavalliset mehut eivät happamuutensa vuoksi käy paastossa. Saisit vaan mahasi ja olosi tosi kipeäksi. Kuulemasi appelsiinimehupaasto ei varmastikaan ole paasto sanan varsinaisessa merkityksessä vaan joku mehudietti. En tiedä siitä mitään.
Mehupaastolle on hyvä valmistua ajoissa. Jo viikko aikaisemmin olisi hyvä keventää ruokavaliota ja välttää lihaa edellisinä päivinä. Siitä syystä, jos olet se keskustelun aloittaja, jonka piti laihtua 5kiloa viikossa, älä aloita paastoa vaan nutraa. Jos sinulla ei ole aikaa käydä ostamassa paastopakettia, en usko että olet valmis paastoamaan.
Lisää paastosta voit lukea Vogelin nettisivulta: http://fi.avogel-server.org/product-finder/elintarvikkeet/paastopaketti.php
Sivun oikeasta alareunasta voi ladata paasto-ohjeet ja klikata "Kysymyksiä ja vastauksia paastosta"
- mittanauha
jos laihdutat lauantaiksi joihinkin juhliin ja haluat näyttää hehkeältä, ei varmaankaan kannata paastota. Eikös se kropan puhdistuessa ala työntää finniä niin mahdottomasti että... Korjatkaa viisaammat käsitystäni jos olen väärässä, en meinaan ole koskaan itse paastonnut.
Aika mahdottomalta tuo 5 kiloa minustakin kuullostaa. Heikossa hapessa luultavasti olet jos kerkeät ja silloin on kyllä tekemisistä nautinto haukana.- fhj
ei ainakaan mulle ole tullut koskaan mitään finnejä paastosta ja olen paastonnut useampaan kertaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876