Esitän seuraavan kysymyksen. Jos te naiset olisitte sinkkuja ja etsisitte seuraa tositarkoituksella ja teillä olisi mahdollisuus päästä sokkotreffeille miehen kanssa, josta tietäisitte vain ammatin, niin missä ammatissa olevan miehen valitsisitte. Annan seuraavassa listaa, josta voitte esittää esim. parhaat tai huonoimmat vaihtoehdot tai laittaa vai ammattit järjestykseen ja jotain perusteluja.
1. Sijoitusneuvoja pankissa
2. Rakennusmestari
3. Postinjakaja
4. Myyjä urheiluvälineliikkeessä.
5. Poliisi, nuorempi konstaapeli
6. Ambulanssin kuljettaja
7. Luutnantti ilmavoimissa
8. Muusikko bändissä, kosketinsoittaja
9. Assistentti yliopistolla (tutkija)
10. Kauppias (pieni elintarvikekauppa)
11. Baarimikko
12. IT-ohjelmistosuunnittelija
13. Sähköasentaja
Miehen ammatti?
66
7362
Vastaukset
- Mirja.
En osaa noita mitenkään järjestykseen laittaa, vaikea kuvitella että valitsisin miehen ammatin perusteella, mutta voin esittää kunkin ammatin hyviä ja huonoja puolia. Nämä ovat siis rankkoja yleistyksiä, koska en tunne monista ammateista yhtäkään sen edustajaa ja lähes mistään niistä muutamaa enempää. Ihan tosissaan näitä ei siis kannata ottaa!
osaa pitää raha-asiansa hallinnassa
-tylsä!
2. Rakennusmestari
ei ole peukalo keskellä kämmentä
-en saisi itse näperrellä omiani, kun hän tulisi neuvomaan
3. Postinjakaja
iltapäivät vapaalla
-aikaiset herätykset, ei voi valvoa myöhään
4. Myyjä urheiluvälineliikkeessä
urheilullinen, alennuksia...
-pitäisi lenkkeillä trendipellen näköisenä
hyvis, joka pistää pahikset ojennukseen
-saattaisi saada pelottavia vihamiehiä
osaa käsitellä autoa (kiihottavaa katsella)
-vaarallinen työ
univormu(!) ja hyvä kroppa
-vaarallinen työ
taiteellinen
-kaikki viikonloput keikoilla
vähän samaa kuin mitä itse teen (keskustelu helppoa)
-työ- ja vapaa-ajan raja häilyvä
osaa ottaa vastuuta ja tulla toimeen omillaan
-ei vapaa-aikaa
11. Baarimikko
pitää ulkonäöstään huolta
-teinityttöjen tekstarit ja lähentelyt
osaa auttaa tietokoneongelmissa
-tylsä
13. Sähköasentaja
miehekäs ammatti
-liikaa kaljaa ja penkkiurheilua - miestä pahenna
Mutta jos nyt listaan tähän kolme parasta ja kolme huonointa. Ja perustelut, tottakai.
PARHAAT TOP 3
1. Kauppias (pieni elintarvikekauppa).
Tällöin ehkä voisin itsekin siirtyä kauppiaaksi ja yrittäjäksi mieheni rinnalle. Paljon yhdessä oloa ja silti mahdollisuus vaikuttaa omiin työaikoihinsa.
2. Rakennusmestari.
Käden taidot ovat seksikkäitä. Ja tietysti hyödyllisiäkin, esim. omaa taloa rakennettaessa. Töitä riittää ja talvisin ehkä enemmän kotona
3. Sijoitusneuvoja pankissa. Voisi kuvitella, että suhteellisen säännölliset työajat, tilapäiset överit nyt pystyis ehkä jotenkin nielemään.
PAHIMMAT TOP 3
1.Muusikko bändissä.
Viikonloput ja illat keikoilla, usein tien päällä. Houkutuksia baareissa.(Baarimikko menee samaan kategoriaan)
2.Poliisi ja ambulanssikuski, vuorotyö.
3. Luutnantti ilmavoimissa. Armeijan henkilökunnan asemapaikka saattaa muuttua tämän tästä. Ja vaimokkeen sitten pitäisi muuttaa mukana. No thanks. - sen...
poliisin :)
- tulitikkutyttönen
Empäs ole ennen ajatellut moista :D
Joihinkin ammatteihin liityy tiettyä ennekkoluuloja ja oletuksia. Ihmistä kuitenkin menee tapamaan eikä ammattimiestä. MUTTA JOS niin
kaikkia voisin mennä moikailemaan mutta aloittaisin ehkä ensin Rakennusmestarista. Perustelu: Järkevä,toiminnallinen mies - Katie.
1. Rakennusmestari
2. Poliisi
3. Assistentti yliopistolla
4. Sijoitusneuvoja pankissa
5. Muusikko bändissä
7. Luutnantti
8. Baarimikko
9. Sähköasentaja
10. IT-ohjelmistoasentaja
11. Sähköasentaja
12. Myyjä urheiluvälineliikkeessä
13. Postinjakaja
Mutta kaikista eniten sytyttää palomies!- Alice in Wonderland
ambulanssin kuljettaja.
Postinjakajan taitaisin lempata. Sori. - katie.
vaikka ketään muuta tää ei varmaan haittaakaan, mun on pakko korjata virheeni. Eli kohdassa 11 pitäisi lukea Myyjä urh.väl.liik:ssä, 12 olis postipoika ja 13. olis se kauppias.
- Mary-*ann
. Sijoitusneuvoja pankissa / en menisi, kaukana omista arvoistni..
2. Rakennusmestari / menisin, aviomiesmatskua!
3. Postinjakaja / menisin, aikaa minulle ja perheelle
4. Myyjä urheiluvälineliikkeessä. / en menisi.
5. Poliisi, nuorempi konstaapeli / menisin, univormu..
6. Ambulanssin kuljettaja / menisin, pelastaja.
7. Luutnantti ilmavoimissa / olen jo sulaa vahaa ajatuksestakin, menisin, aviomiesmatskua
8. Muusikko bändissä, kosketinsoittaja /en menisi
9. Assistentti yliopistolla (tutkija) /miettisin
10. Kauppias (pieni elintarvikekauppa)/ kauppias.. njaa ehkä
11. Baarimikko /noup
12. IT-ohjelmistosuunnittelija /noup
13. Sähköasentaja /menisin, ammatilla rajattomasti mahiksia, aviomiesmatskua - arvioisin
Älykäs, tasa-arvoinen
Elämänläheinen, normaali mies
11. Baarimikko
Elämänläheinen, normaali mies (toivottavasti)
jos sijoutusneuvoja olisi henkevä, mukava tyyppi niin kävisi sekin, samoin muusikko jos olisi elämässä ja realiteeteissa kiinni eikä aivan "tuulella käyvä". - raksamesu
..aika moni mieltää rakennusmestarin ammatin korkealle tässä kyselyssä. heh heh.. Ainakin mulle tuli hymy huulille tätä lukiessa.
:-)- Pandis
sähköasentajan ja lemppaisin baarimikon sekä postinjakajan
- arvostus???
sanoisin että lähes kaikki naiset arvostaa käsistään kätevää miestä. Ois helvetin noloo tilata joku remppaäijä himaan kun kuitenkin asuu mies saman katon alla
- näitä asenteita
arvostus??? kirjoitti:
sanoisin että lähes kaikki naiset arvostaa käsistään kätevää miestä. Ois helvetin noloo tilata joku remppaäijä himaan kun kuitenkin asuu mies saman katon alla
Minäkin arvostan käsistään kätevää miestä, mutta en ymmärrä mitä noloa on siinä jos joku mies nyt ei satu olemaan sellainen. Jos vaadin, että mieheni "kuuluu" tehdä kaikki kodin korjaustyöt, on hänelläkin oikeus vaatia että vain minä laitan ruokaa ja ksiivoan. Kyllä se vasara naisenkin kädessä pysyy. :)
- munkin kädessä
näitä asenteita kirjoitti:
Minäkin arvostan käsistään kätevää miestä, mutta en ymmärrä mitä noloa on siinä jos joku mies nyt ei satu olemaan sellainen. Jos vaadin, että mieheni "kuuluu" tehdä kaikki kodin korjaustyöt, on hänelläkin oikeus vaatia että vain minä laitan ruokaa ja ksiivoan. Kyllä se vasara naisenkin kädessä pysyy. :)
mutta esim auton korjaajaks musta ei ole....onko susta?
Kyllä mä arvostan edelleen remppareiskamiestä miljoona kertaa enempi ku nörttiä, mutta eihän se tarkoita sitä että sunkin pitää arvostaa:)
Onneks arvostetaan eri asioita, muuten oltas kaikki jonottamassa raksalla :) - kyllä.
munkin kädessä kirjoitti:
mutta esim auton korjaajaks musta ei ole....onko susta?
Kyllä mä arvostan edelleen remppareiskamiestä miljoona kertaa enempi ku nörttiä, mutta eihän se tarkoita sitä että sunkin pitää arvostaa:)
Onneks arvostetaan eri asioita, muuten oltas kaikki jonottamassa raksalla :)En osaa autoa korjata enkä edes autoile. Tykkään monenlaisista miehistä, myös joistain nörteistä... Hyvä että makuja on monia :)
- Entisöintimuurari
Suurimmalla osalla rakennusmestareita on kädentaidot perseessä.Osataan asiat paperilla mutta todellisen työn tekee eri alojen ammattin sopeutunut työmies.Työmiestä nyt vasta hymyilyttääkin.
- en arvosta
arvostus??? kirjoitti:
Mä en arvosta käsistään kätevää miestä muutoin kuin palkollisena. Silloinkin täytyy tarkastaa, ettei tumpula ole tehnyt työtään päin persettä (niin kuin suurin osa "käsistään kätevistä" miehistä yleensä tekee).
Vastataan nyt ensin, että en edes lähtisi tositarkoituksella sokkotreffeille jos en tietäisi miehestä muuta kun ammatin.
Mutta seikkailumielellä valitsisin sokkotreffeille mieluiten varmaankin poliisin, ambulanssin kuljettajan, muusikon tai baarimikon. Kaksi ensimmäistä mielenkiintoisen työn takia (ainakin olisi jotain puhuttavaa), kaksi jälkimmäistä koska ovat yleisen mielipiteen mukaan suulaita kavereita.
Viimeiseksi listalla jäisi sijoitusneuvoja sekä it-kaveri. Omassa päässä muotoutunut kuva että ensimmäinen puhuu vain itsestään ja hyvistä sijoituksista, jälkimmäinen semmoista bittikieltä ettei sitä tavallinen nainen ymmärrä.- natalian
nää ei oo missään järjestyksessä mutta olen jaotellut vain parhaat-keskitaso-huonoimmat kategorian mukaan.
Poliisi, nuorempi konstaapeli
Ambulanssin kuljettaja
Lutnaatti ilmavoimissa
Sijoitusneuvoja pankissa
Assistentti yliopistolla
IT- ohjelmasuunnittelija
Rakennusmestari
Postinjakaja
Myyjä urheiluvälineliikkeessä.
Muusikko bändissä, kosketinsoittaja
Kauppias (pieni elintarvikekauppa)
Baarimikko
Sähköasentaja- Olet varmaan
kokoomuslainen. Poliisin kanssa teet lapset ja sijoitusneuvoja elättää ne.
- tuli mieleen.
1. Sijoitusneuvoja pankissa, turhantarkka, pikkuniuho urputtaja, pukupelle tai ei ole maalaisjärkeä.
2. Rakennusmestari voisi olla hyvä vaihtoehto.
Kuulostaa normaalilta kunnon mieheltä, menisin treffeille.
3. Oudot työajat, rankat työolosuhteet talvella ja ihminen ei sitä tee kuin pakossa pitkän päälle. Toisaalta jos sitkeyttä löytyisi, niin ehkä voisi olla yllätyskin.
4. Myyjä urheiluvälineliikkeessä. Jotenkin ei minulle. Ei vikaa, mut mulle ei sovi sellainen mies.
5. Poliisi, nuorempi konstaapeli. Edelleen ei.En tiedä miksi. Ei vain.
6. Ambulanssin kuljettajassa voisi olla ehkä liikaakin draivia. Oletan, että ambulanssin kuljettaja ei olis taas minusta kiinnostunut.
7. Luutnantti ilmavoimissa. Tunnen yhden tosi sotahullun ihmisen joka ihannoi armeijaa. Toista en halua tuntea.
8. Muusikko bändissä, kosketinsoittaja renttu ei kiinnosta.
9. Assistentti yliopistolla (tutkija) Juuttuuko kirjoihinsa kiinni. Liikaa ehkä teorian ihminen.
10. Kauppias (pieni elintarvikekauppa) aina töissä. jos ei töissä, niin suunnittelemassa töitä. varmaan sosiaalinen, mutta toisaalta jokaiselle ja aina, joten pitemmän päälle olis varmaan liian tylsä.
11. Baarimikko, en pitäisi luotettavana miehenä jostain syystä.
12. IT-ohjelmistosuunnittelija kuulostaa tavalliselta normaali mieheltä. voisin mennä treffeille. En kyllä ymmärtäisi mitään asiasta, muttei olis väliksikään.
13. Sähköasentaja sama kuten edellinen
Kamala kun huomasin, miten paljon mielikuvat jo ammatissa on jotenkin muokkautumassa.. Pitää vähän kritisoida itseään tästä.. - ammattilainen
Pankaas nyt oma ammattinne listalle.
- Minkälaiselle oksalle sijoi...
hammaslääkäri listoillanne verrattuna mainittuihin ammatteihin?
:-) - Jato R
Minkälaiselle oksalle sijoi... kirjoitti:
hammaslääkäri listoillanne verrattuna mainittuihin ammatteihin?
:-)meneekö liikennelentäjän duuni paremmin naisiin kuin sotapilotti? jos siis lentää sellaista isoa rautaa?
- riski business
Jato R kirjoitti:
meneekö liikennelentäjän duuni paremmin naisiin kuin sotapilotti? jos siis lentää sellaista isoa rautaa?
Eipä mene. Ei ainakaan sellaisen naisen mielestä, joka tietää, millaisia liikennelentäjät ovat. Iso, iso riski ryhtyä parisuhteeseen lentäjän kanssa. Toki poikkeuksiakin joukossa on, mutta ne ovat vähemmistö.
- LL
Entäs me lääkärit? Näemmä olen elätellyt liikaa toiveita kumppanin löytämiseksi.
- Voin minä haaveilla
Kyllä lääkärikin olisi ok, mutta riippuu vähän erikoistumisalasta. Löisin hynttyyt yhteen geriatrin tai neurologin kanssa.
- Ammatinvalinnat....
Gynekologia tai urologia olis ehkä kiusallista diettailla :0
- mulle kotilekuri
Kiitos, kyllä mulle aina yksi kotilääkäri kelpaa. Siinä on jotain seksikästä, että mies tietää minun kehostani enemmän kuin minä itse saaden sitten auktoriteettia (mikä ei kyllä parisuhteessa näy, tasa-arvoinen kun sinänsä olen).
- olisin, numro 1
mieluiten lääkäri/kemisti tai apteekkari joka saa oman käden oikeudella rauhoittavia vaikka itselleen ja sille joka kiljuu.
Tylsin edellämainituista olisi ehdottomasti urheiluliikkeen myyjä. Kuolisin tiskille tylsyydestä. Jopa ruokakauppa on mielenkiintoisempaa. Samoin sijoitusneuvoja olisi kuolemantylsää. - Tässä järjestyksessä
Tässä järjestyksessä kolme parasta ja kolme huonointa, mutta todettakoon, että jos on oikeanlainen persoona, mikä tahansa ammatti käy.
Parhaat, jotka voisivat olla samanhenkisiä kanssani:
Assistentti yliopistolla (tutkija): kaikenlaiset tutkijat ovat kiehtovia keskittyessään yhteen laajaan alueeseen.
Kauppias (pieni elintarvikekauppa): jos olisi vielä luomutuotteisiin ja kasviksiin keskittyvä kauppa, niin sen parempi.
Muusikko bändissä, kosketinsoittaja: luovuus on valttia, jos on myös muuten fiksu ja asiansa hoitava.
Näistä en pidä:
Luutnantti ilmavoimissa: sotahullut ei kiinnosta.
Baarimikko: kuka haluaa olla kapakassa töissä?
Sijoitusneuvoja pankissa: olen ollut pankissa töissä, eikä se maailma ja sen ihmiset kiinnosta.
Vieroksuisin myös miestä, joka on esim. myyjä tai postinjakaja, jos tällä ei ole vapaa-aikana jotain erityisen kiinnostavaa harrastusta. Nämä ovat sellaisia ammatteja, joita yleensä tehdään vain saadakseen rahaa. Mielestäni työssä pitää olla myös sisältöä.- harhis55
Ilmavoimien lentäjät eivät ole sotahulluja. Lentohulluja kylläkin.
- en arvosta
En oikein ymmärrä tuota poliisin nostamista noin korkealle, nehän ei ole muuta kuin juoppokuskeja. Yöt, viikonloput ja pyhäpäivät duunissa.
Yhden poliisin tunnen, joka on alkoholisti ja kyllä sen tietää koko työyhteisö, hyysätään vaan niin kauan kunnes jotain sattuu. Just täällä lehdessä kirjotettiin, että kun nuoriso oli yrittänyt pysäyttää yöllä poliisiautoa saadakseen apua, poliisit ajoivat pysähtymättä ohi vaan. Sivulliset sitten oli pysähtyneet auttamaan ja tilaamaan ambulanssin. Ja tuttavani lehdenjakaja taas sanoo, että hänet poliisit pysäyttää lähes joka yö - että resurssia siihen kyllä riittää. - rentoa ja rakkautta
Ehdottomasti rakennusmestari tai timpuri,käsistään kätevät ja hauskaa osaavat pitää myös huomaavaisia rakastelussa.Uskollisia.
Minkä ammattiryhmän miestä en huolisi: Rekkakuski ( kierrätysmies ja sukupuolitaudit) omahyväsiä ja tylsiä pettäjiä
Juristi: liian ylpeä ammatistaan,tylsä
Pankkiiri:vain raha merkitsee.- ..........
Useita rakennusmestareita tuntevana naurattaa nämä mielikuvat. Tytöt eivät ole tainneet olla mukana raksa-alan työreissuilla.
- mesumessumesu
Mistähän olette saaneet päähänne että rakennusmestari olisi kätevä myös käytännön hommissa? Kyllä se opiskelu keskittyy hyvin pitkälle teoriaan eikä niinkään itse rakentamiseen. On yllättävän paljon helpompaa sanoa että tuohon laitetaan yksinkertainen betonipalkki ja laskea että kuinka paljon siihen pitää rautaa sekä betonia laittaa kuin mennä itse se sinne tekemään.
- ..........
Kyllä ne teoriapainotteiset kaverit ovat dippainssejä ja suunnittelupuolella. Normaalit mesut ovat hyvin käteviä käsistään.
- via dolorosa
Eli jos miehet olisivat sellaisia stereotypioita ammattien edustajista, millainen mielikuva minulla on niin =
1. Sijoitusneuvoja pankissa = Lähtisin; puhdas, siisti ja asiallinen kaveri.
2. Rakennusmestari = Lähtisin; normaali työmies
3. Postinjakaja = En lähtisi; huonot työajat ja huono palkka
4. Myyjä urheiluvälineliikkeessä. = Lähtisin; ihan normi työapaikka
5. Poliisi, nuorempi konstaapeli = En lähtisi; väkivaltainen ja pelottava
6. Ambulanssin kuljettaja = Lähtisin; auttamisenhaluinen tyyppi
7. Luutnantti ilmavoimissa = En lähtisi; erkaantunut normaalielämästä armeijassa.
8. Muusikko bändissä, kosketinsoittaja = En lähtisi; renttu
9. Assistentti yliopistolla (tutkija) = Lähtisin; mielenkiintoinen tyyppi
10. Kauppias (pieni elintarvikekauppa) = Lähtisin; ihan normi työpaikka
11. Baarimikko = En lähtisi; pokailee teinityttöjä
12. IT-ohjelmistosuunnittelija = Lähtisin; ujo ja hyväpalkkainen
13. Sähköasentaja = Lähtisin; samaa kastia rakennusmestarin kanssa.- ........
Kauppiaalla ei sitten mielestäsi ole huonot työajat? Minusta 06-21 on aika huono työaika.
- N22....
1. Sijoitusneuvoja pankissa: Pukumies, hyvät tulot, siisti, asiallinen, maanläheiset arvot, konservatiivinen.. Voisin lähteä treffeille.
2. Rakennusmestari: Tuonannon puolella: kädet maalissa, raksavaatteet hikiset kengät, miehekäs, hyväkuntoinen, kätevä käsistään. Kehityspuolella: siistit vaatteet, hyvät tulot, ei välttämättä niin hyväkuntoinen kun käsillä tekevä kaveri. Voisin lähteä treffeille
3. Postinjakaja: Iältään joko tosi nuori tai sitten ei ole kiinnostunut kouluttamaan itseään, tylsä, pieni palkka, tyytyy vähään. En lähtisi.
4. Myyjä urheiluvälineliikkeessä: Nuori tai nuorekas, ehkä opiskelija. Pitää itsestään huolta, hyväkuntoinen, urheilullinen. Ehkä hieman naiivi ja tyhmä. En lähtisi.
5. Poliisi, nuorempi konstaapeli: Turvallinen, poliisin univormu, lähtisin.
6. Ambulanssin kuljettaja: Ehkä hieman "äidillinen" kun lähtenyt hoiva-alalle, rohkea. Mielenkiintoinen ihminen, lähtisin.
7. Luutnantti ilmavoimissa: Lyhyet hiukset, isänmaalliset arvot, jäykkä, ei osaa puhua tunteista, hyvä palkka, lyhyehkö. En lähtisi.
8. Muusikko bändissä, kosketinsoittaja: Huonot elämäntavat, juo ja mahdollisesti polttaa, valvoo yöt ja nukkuu päivät, musiikki on koko elämä. En lähtisi.
9. Assistentti yliopistolla (tutkija): Fiksu, kouluttautunut, pukeutuu ehkä hieman hörhösti, kohtuullinen palkka, mielenkiintoiset keskustelut. Lähtisin
10. Kauppias (pieni elintarvikekauppa): 24/7 ajattelee työtä ja työn tekoa, pieni ja pyöreä. En lähtisi.
11. Baarimikko: Nuori, tykkää biletyksestä.. ISO EI!
12. IT-ohjelmistosuunnittelija: Fiksu, pukeutuu nörtisti, ehkä hieman tylsä, kohtuullinen palkka. Voisin lähteä.
13. Sähköasentaja: Hyvä palkka, kätevä käsistään, siistiä sisätyötä. Lähtisin.. - solrooooosa
En käy sokkotreffeillä. En usko, että vaikka kävisin, tekisin valintaa perustuen ammattiin eli ap:n kuvailemassa tilanteessa todennäköisesti puhtaasti arpoisin treffikumppanin.
Olen deittaillut suunnilleen kaikista tai vastaavista ammattiryhmistä (paitsi postinjakaja ja myyjä urheiluliikkeessä) olleita miehiä. Tai no todellakin vähän noihin suuntiin... sijoitusneuvojan sijasta pankissa työskentevää juristia, ambulanssin kuljettajan (onko tällaisia vielä jossain??) sijasta pelastaja-palomiestä ja ensihoitajaa, luutnanttia maavoimista jne...
Ammatilla ei ole mitään merkitystä siihen minkälainen tyyppi on. Ainoastaan pitkässä suhteessa ja esim perheen perustamisessa joutuu miettimään, miten itse sairaanhoitajana sovitan työn toisen hoitajan, palomiehen, poliisin, ammattisotilaan tms ja lasten huolehtimisen. Lisäksi pk-seudulla eläminen lapsiperheessä kahden pienipalkkaisen (esim. hoitaja-hoitaja, hoitaja-poliisi, hoitaja-palomies) tuloilla voi olla haasteellista.- toimihenkil0
Oikeesti, et tainnut sitten kauhean kovasti keneenkään koskaan rakastua, jos punnitset yhdessäoloa rahallisin perustein. Se ois kyllä ihan kauheeta jos ei vois käydä ostaas vaatteita joka viikko tai syödä ulkona joka viikonloppu.
Tällaiset ohittaisin saman tien, moorjens, perävalot vaan näkyy. Katselkaa hei vähän lisää niitä Sinkkuelämää-tyylisiä sarjoja, opettaa aika hyvin reaalielämää...
Sitä paitsi hoitsut tienaa paljon paremmin kuin kunnan toimihenkilöt noin keskimäärin, joten eipä tituleerata pienipalkkaiseksi itseään ihan turhaan. Jos peruspalkkasi on enemmän kuin esimerkiksi oma ~1850e/kk, sä et oo pienipalkkaista nähnytkään. - solroosa
toimihenkil0 kirjoitti:
Oikeesti, et tainnut sitten kauhean kovasti keneenkään koskaan rakastua, jos punnitset yhdessäoloa rahallisin perustein. Se ois kyllä ihan kauheeta jos ei vois käydä ostaas vaatteita joka viikko tai syödä ulkona joka viikonloppu.
Tällaiset ohittaisin saman tien, moorjens, perävalot vaan näkyy. Katselkaa hei vähän lisää niitä Sinkkuelämää-tyylisiä sarjoja, opettaa aika hyvin reaalielämää...
Sitä paitsi hoitsut tienaa paljon paremmin kuin kunnan toimihenkilöt noin keskimäärin, joten eipä tituleerata pienipalkkaiseksi itseään ihan turhaan. Jos peruspalkkasi on enemmän kuin esimerkiksi oma ~1850e/kk, sä et oo pienipalkkaista nähnytkään."Oikeesti, et tainnut sitten kauhean kovasti keneenkään koskaan rakastua, jos punnitset yhdessäoloa rahallisin perustein. "
Hmmm, en mielestäni kirjoittanut noin... Ehkä tuo viimeinen lauseeni "Lisäksi pk-seudulla eläminen lapsiperheessä kahden pienipalkkaisen (esim. hoitaja-hoitaja, hoitaja-poliisi, hoitaja-palomies) tuloilla voi olla haasteellista." oli huonosti muotoiltu. Lähinnä tarkoitin sitä, että esim. omat työkaverit, joilla on useampi lapsi, avautuvat usein siitä "pienipalkkaisuudesta" suhteessa pk-seudun asumisen kustannuksiin ym elinkustannuksiin.
Suomalaisten naisten keskipalkka on 2640 €, ainakin sen alle jäävät ovat pieniNtuloisia, jos ei sitten pienituloisia.
En ole valinnut työtäni palkan perusteella ja uskoakseni niin ei monikaan kollegani ole tehnyt. En valitse tai punnitse kumppania rahallisin perustein. En osta vaatteita tai käy ulkona syömässä joka viikko. En juurikaan katso tv-sarjoja. Sinkkuelämää-elokuvaa yritin katsoa joskus, mutta pystyin katsomaan sitä alle 10min.
On hienoa, että kykenet tekemään arvion ihmisistä muutaman rivin nettikirjoituksen perusteella. Itselläni ei ole moista kykyä.
Se, mitä yritin jo aikaisemmassa viestissä sanoa ammattien osalta, oli se, ettei ihmisten kategorisoiminen perustuen omiin ennakkoluuloihin tai yleisiin stereotypioihin vastaa sitä mitä ihmiset todellisuudessa ovat. Jos ihmisistä luo tietyn kuvan heihin tutustamatta, menettää vain mahdollisuuksia tutustua mielenkiintoisiin ihmisiin.
"Tällaiset ohittaisin saman tien, moorjens, perävalot vaan näkyy."
Tämä selvä. Nyt mun varmaan kuuluu itkeä itseni uneen tämän kauhean tragedian vuoksi ;)? - korjaus.......
solroosa kirjoitti:
"Oikeesti, et tainnut sitten kauhean kovasti keneenkään koskaan rakastua, jos punnitset yhdessäoloa rahallisin perustein. "
Hmmm, en mielestäni kirjoittanut noin... Ehkä tuo viimeinen lauseeni "Lisäksi pk-seudulla eläminen lapsiperheessä kahden pienipalkkaisen (esim. hoitaja-hoitaja, hoitaja-poliisi, hoitaja-palomies) tuloilla voi olla haasteellista." oli huonosti muotoiltu. Lähinnä tarkoitin sitä, että esim. omat työkaverit, joilla on useampi lapsi, avautuvat usein siitä "pienipalkkaisuudesta" suhteessa pk-seudun asumisen kustannuksiin ym elinkustannuksiin.
Suomalaisten naisten keskipalkka on 2640 €, ainakin sen alle jäävät ovat pieniNtuloisia, jos ei sitten pienituloisia.
En ole valinnut työtäni palkan perusteella ja uskoakseni niin ei monikaan kollegani ole tehnyt. En valitse tai punnitse kumppania rahallisin perustein. En osta vaatteita tai käy ulkona syömässä joka viikko. En juurikaan katso tv-sarjoja. Sinkkuelämää-elokuvaa yritin katsoa joskus, mutta pystyin katsomaan sitä alle 10min.
On hienoa, että kykenet tekemään arvion ihmisistä muutaman rivin nettikirjoituksen perusteella. Itselläni ei ole moista kykyä.
Se, mitä yritin jo aikaisemmassa viestissä sanoa ammattien osalta, oli se, ettei ihmisten kategorisoiminen perustuen omiin ennakkoluuloihin tai yleisiin stereotypioihin vastaa sitä mitä ihmiset todellisuudessa ovat. Jos ihmisistä luo tietyn kuvan heihin tutustamatta, menettää vain mahdollisuuksia tutustua mielenkiintoisiin ihmisiin.
"Tällaiset ohittaisin saman tien, moorjens, perävalot vaan näkyy."
Tämä selvä. Nyt mun varmaan kuuluu itkeä itseni uneen tämän kauhean tragedian vuoksi ;)?"pieniNtuloisia, jos ei sitten pienituloisia"
>>>>
Piti tietenkin kirjoittaa "pieniNpalkkaisia, jos ei sitten pienipalkkaisia".
- Tuula.
Sähköasentaja
Rakennusmestari
Luutnantti ilmavoimissa
________
Miehekkäitä ammatteja
Kädentaitoja
Ei mikään hiiri (yleensä)
- Kaljaa
- Firman ryyppyjuhlia
- Työajat - paperianainen
- Sijoitusneuvoja pankissa ; ei ehkä lennokasta keskustelua luvassa
/- Rakennusmestari ; olen tälle liian abstrakti ja tämä saattaa relaa liian railakkaasti
/- Postinjakaja ; lisää yksityiskohtia kiinnostuksen aiheista tarvitaan
- Myyjä urheiluvälineliikkeessä; tyyppi olisi varmaan liian nuori ...
/- Poliisi, nuorempi konstaapeli ; en ole haaveillut tästä, ei mielikuvaa
/- Ambulanssin kuljettaja ; no miksei
-/ Luutnantti ilmavoimissa; en tunne sotilasarvoja, saattaisi olla jäyhä?
/- Muusikko bändissä, kosketinsoittaja; treffit bäkkärillä vai joku iltapäivä kun heräilee duunien jälkeiseen aamuun?
Assistentti yliopistolla (tutkija) ; aseita monipuoliseen keskusteluun!
- Kauppias (pieni elintarvikekauppa) ; tämähän on jo naimisissa duuninsa kanssa ...
- Baarimikko; ihan väärä rytmi ...
/- IT-ohjelmistosuunnittelija ; voi olla luova ja mielikuvituksellinen, mutta epäilen epäsosiaaliseksi ...
/- Sähköasentaja ; neutraali
Lähtisin sokkotreffeille ja selvittäisin sen mikä minulle merkitsee eniten : lähteekö keskustelu lentoon ja tuleeko tapaamisesta luonteva olo molemmille. - Jep1Jep.
Heh. Nuorempi konstaapeli on entisajan poliisikokelas, eli opiskelija (vrt. kandi). Ambulanssin kuljettaja taas ei ole mikään työnimike (ei ole erikseen kuskeja). Ambulansseissa työskentelee ensihoitajia (sis. ensihoitaja AMK, sairaanhoitaja, ensihoidon lähihoitaja).
- tazhpa
Ammatti ei varmaan useinkaan korreloi sen kanssa minkä luonteinen ihminen on. Mä olen kalju partamies, sellanen kohtalaisen supliikki kitararokkiveikko, ja ai että kun nautin siitä ilmeestä vastapuolen kasvoilla kun tämä saa tietää että mä oon töissä kirjastossa, jossa on yleensä ihmisten mielikuvan mukaan sellasia slipover-tyyppejä :) Mä tunnen monia fiksuja raksaukkoja ja mm. yliopiston assarin jonka jetset-elämä on kuin jostain elokuvasta. Onhan niitä sit muutamia sellaisia stereotypioitakin matkassa, mut totaalisia "etpäs olis arvannut" -tyyppejä on myös monia.
- Jaa vastauksenne on.
Itse voisin ottaa semmoisen monitoimi miehen jolla ei ole peukalo keskellä kämmentä.
Eli en ainakaan mitään filosofia tai muuta kirjallisuuteen suuntautunutta.. Ehkä joku perus duunari rakennukselta olis mulle passeli. - 18+12
Meinaatko että vaan ne perusduunarit on rakennellu taloja tässä maassa tai tehny putkiremppaa? :D Voevoe, on teillä naisilla kans hauskat mielikuvat.
- tyttö-87-
Miehen ihanneammatti on mielestäni sellainen, jossa tienaa hyvin ja siinä on vaikutusvaltaa. Myös erilaiset etuudet ovat plussaa, esim. ulkomaanmatkustelu, minne saa avecin mukaan. Ehkä joku myynti- tai markkinointi johtaja (päällikkö) voisi olla sellainen. Nuori, vaikutusvaltainen ja varakas mies, joka pukeutuisi Versacen tyköistuvaan pukuun
- Hyvä vaatia vaan
Ja mitähän sinulla itselläsi on tarjota? Anna kun arvaan: olet lähihoitaja tms. persaukinen duunari
- Perusteekkari
Hyvä vaatia vaan kirjoitti:
Ja mitähän sinulla itselläsi on tarjota? Anna kun arvaan: olet lähihoitaja tms. persaukinen duunari
Naulan kantaan. Pelottavan monet naiset luulevat, että mies hakee naisestaan pelkkää ulkonäköä. Pahimmillaan nämä naiset luulevat olevansa - erityisesti piiloutuessaan sentin pakkelikerroksen alle - paljon kauniimpia kuin todellisuudessa ovatkaan. Ja omaa vaatimustason järjettömyyttä ei edes tajuta, vaan ihmetellään, kun suhteet ei kestä...
- NAINEN...33..
1. Sijoitusneuvoja pankissa EI HYVÄ
2. Rakennusmestari OK
3. Postinjakaja EI HYVÄ
4. Myyjä urheiluvälineliikkeessä. OK
5. Poliisi, nuorempi konstaapeli HYVÄ
6. Ambulanssin kuljettaja OK
7. Luutnantti ilmavoimissa OK
8. Muusikko bändissä, kosketinsoittaja EI HYVÄ
9. Assistentti yliopistolla (tutkija) OK
10. Kauppias (pieni elintarvikekauppa) OK
11. Baarimikko EI HYVÄ
12. IT-ohjelmistosuunnittelija OK
13. Sähköasentaja OK
MIELUITEN NÄISTÄ POLIISI. - niinsevaanon15
LUUTNANTTI ILMAVOIMISSA ! aah pelkkä ajatuskin saa sukat pyörimään. Ps. joku kommentoi, että lyhyehkö, niin en nyt niinkään sanoisi, sillä sellaisia 180 cm hujakoilla ylikin nämä lentäjät ovat. :----) aah . Toki ambulanssikuski (tai palomies jne.) uniformumiehet on jotain niin ihanaa. Kaikissa ammateissa on hyviä ja huonoja puolia ja katson luonteen ja ulkonäön perusteella, ihan normaaleja peruskolleja tapailen. Mun mielestä kenenkään ei pitäisi ottaa liikaa paineita ammatistaan ja aina voi pyrkiä parempaan jos ei ole tyytyväinen.
- 20+5
1. Sijoitusneuvoja pankissa/ paras vaihtoehto, jos ei juristia tai lääkäriä ole tarjolla
2. Rakennusmestari/ok
3. Postinjakaja/ei missään nimessä
4. Myyjä urheiluvälineliikkeessä./ei missään nimessä
5. Poliisi, nuorempi konstaapeli/ei missään nimessä
6. Ambulanssin kuljettaja/ei missään nimessä
7. Luutnantti ilmavoimissa/ok
8. Muusikko bändissä, kosketinsoittaja/ei missään nimessä
9. Assistentti yliopistolla (tutkija)/ok
10. Kauppias (pieni elintarvikekauppa)/ei
11. Baarimikko/ei missään nimessä
12. IT-ohjelmistosuunnittelija/ok
13. Sähköasentaja/ei missään nimessä
Ei myöskään formulakuski tai tv-tähti/näyttelijä, eli taka-ajatuksissani ei ole miehen status, tunnettuus tai tulotaso, joilla yllä olevia preferenssejäni voitaisiin virheellisesti yrittää perustella.
Oma ammatti myyntijohtaja, - työtönmies
Voisko kukaan nainen olla lääpällään työttömään mieheen....??
- elvia
2. Rakennusmestari
3. Postinjakaja
11. Baarimikko
13. Sähköasentaja
1.poliisi
2.ambulanssin kuljettaja
3.Luutnantti ilmavoimissa
4.sijoitusneuvoja pankissa
5.rakennusmestari
6.sähköasentaja
7.it-ohjelmistosuunnittelija
8.myyjä urheiluvälinekaupassa
siinä ne keiden kanssa lähtisin:D muut ei niinkään houkuttele........- elvia
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1TOHON EDELLISEEN VIESTIIN KORJAUS:
TOI YLEMPI LUETTELO POIS. SE OLI VAAN KOPIO ETTÄ SAIN SIITÄ KATTOO. alempi luettelo siis :D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
- ratasrikko
1. Rakennusmestari
2. Sähköasentaja
3. Poliisi/Ambulanssikuski
5. Assistentti
6. Myyjä urheiluvälineliikkeessä/Postinjakaja
8. Kauppias
9. Baarimikko/Muusikko
11. Luutnantti
12. Sijoitusneuvoja/IT-mies (exä oli molempia..)
2. Rakennusmestari
3. Postinjakaja
11. Baarimikko
13. Sähköasentaja - Mesu-oppilas
Jere ja Tommi on hottiksii mesui!
- pohtijaneiti
Mieluisimmat olisivat
- Ambulanssin kuljettaja: luultavasti omaa tietynlaisen (ns. "hyvän") ajatusmaailman sairautta, onnettomuuksia ym. kohtaan. Ammatti herättää minussa positiivisia tunteita muutenkin.
- Sähköasentaja: miehekäs ammatti. Hyvä että osaa tehdä jotakin teknisiä asoita ihan itse, ei tarvitse "joka asiaan" kutsua korjaajaa.
Molempien ammattien edustajista on sellainen mielikuva, että ovat maanläheisiä, sopivan "arkisia" ihmisiä, joilla käsitys perusasioista on ok.
Epämieluisimpia olisivat
- Sijoitusneuvoja pankissa: minulla on vähän sellainen (tod.näk. väärä) mielikuva sijoitusten ym. talousasioiden kanssa toimivista ihmisistä, että olisivat jotenkin kieroja, manipuloivia oman asiansa ajajia...
- Luutnantti ilmavoimissa: kuulostaa takakireältä "pönöttäjältä"
Nämä ovat sitten ihan vain mielikuvia, toivottavasti kukaan ei vedä härkäpavun kokoista hernettä nenään! Parhaat vaihtoehdot: ambulanssin kuljettaja ja poliisi.
Huonoimmat: postinjakaja ja baarimikko (työajat!)- Ilmiriita
Rakennusmestari tai urheiluvälineliikkeen myyjä. Myös sijoitusneuvoja voisi tulla kyseeseen. Kaukana toisitaan nuo kaikki mutta osuvat lähelle minua itseäni. Olen rakennusinsinööri joten meillä olisi yhteistä puhuttavaa ja molemmat ymmärtäisimme toisemme töistä. Urheilen paljon joten oletan että urheiluliikkeen myyjä myös urheilee jossain määrin koska on haleutunut sellaiseen töihin. Sijoitusneuvoja sen vuoksi että harrastan sijoittamista ja olisi kiva kuunnella neuvoja ja päästä sanomaan "minähän sanoin" puolin ja toisin. :)
Muusikon kanssa lähtisin ehdottamasti.
Ehkä myös kauppiaan.- neiti kranttu
Eipä löytynyt listalta yhtään titteliä, minkä vuoksi treffeille lähtisin. JOS mies vaikuttaisi muutoin luonteeltaan ihanteelliselta, niin sitten voisin EHKÄ lähteä treffeille näiden kolmen kanssa:
Kaikkiin noihin on tosin pieniä ennakkoluuloja kokemuksiin perustuen. Tiettyihin ammatteihin hakeutuvat tietynlaiset ihmiset, joten...
Näiden kanssa en varmasti lähtisi treffeille ollenkaan
2. Rakennusmestari
3. Postinjakaja
11. Baarimikko
13. Sähköasentaja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468