Olen kai liian vanhanaikainen

Vanhapiika78=)

naisen pitäisi nykyään osata olla perheen pää, mutta en mä osaa olla!
Minun ex mies suorastaan aneli että pitäisin jöötä! MINKÄ TAKIA?
Miksi sen on nykyään oltava niin?!
No minä olen jo päättänyt etten halua miestä koska ne ovat sellaisia kitiseviä vauvoja.
Ei enää ole mahdollista löytää tosimiehiä, sellaisia kunnon duunareita jotka lyö nyrkkiä pöytään ja sanoo miten asiat menee.
Minä HALUAN että mies on perheen pää!
Mutta koska se ei nyt ole muotia, niin minun on oltava ilman miestä.
Anteeks vaan miehet mutta mieluumin olen ilman miestä kuin otan jonkun mielipiteettömän rentun kasvatettavakseni.

7

1237

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies -80

Perinteisessä perhemallissa nainen tosiaankin on perheenpää, kotona. Nainen päättää asioista kotona, jottei miehen tarvitse vaivata päätään pikkuasioilla.

Perhettä koskevista isommista asioista, ja ulospäin edustamisesta päättää mies.

Jos et usko, niin tutustu vähän, miten asiat ovat muissa kulttuureissa, ja miten ne olivat Suomessakin vielä silloin "vanhanaikaiseen" aikaan. Tiedä enemmän, ole vähemmän tyhmä ämmä.

• neiti 73

Hieman hassulta vaikuttaa tuo näkökulma, vai teitkö sen vain provosoidaksesi muita...
        Mikäli isovanhempiani oikein olen ymmärtänyt, ei mies "ennenvanhaankaan" ole kotia & arkea pyörittänyt, se on ollut naisten työ. Mies hoitaa leivän pöytään. Ja nykäänkin, minä miettisin mielelläni mitä perhe syö jos joku muu huolehtii siitä onko ruohonleikkurissa bensaa ja auto katsastettu! Hoidetaan kumpikin se mikä parhaiten osataan!

• Mies -80
        neiti 73 kirjoitti:

Hieman hassulta vaikuttaa tuo näkökulma, vai teitkö sen vain provosoidaksesi muita...
        Mikäli isovanhempiani oikein olen ymmärtänyt, ei mies "ennenvanhaankaan" ole kotia & arkea pyörittänyt, se on ollut naisten työ. Mies hoitaa leivän pöytään. Ja nykäänkin, minä miettisin mielelläni mitä perhe syö jos joku muu huolehtii siitä onko ruohonleikkurissa bensaa ja auto katsastettu! Hoidetaan kumpikin se mikä parhaiten osataan!

Perinteisessä mallissa nainen päättää kotiin liittyvät asiat, lähtien tapetin väristä, kulkien aina lastenkasvatuksesta ja viikottaisesta budjetoinnista, päättyen viikon ruokalistaan. Mies ei ota asioihin kantaa, paitsi ehkä olemalla entistä enemmän pois kotoa, jos ei miellytä. Naisen tehtävä on tukea miestä hoitamalla kotia ja päättämällä perheen sisäisistä asioista. Näin mies voi käyttää aikansa leivän ansaitsemiseen.

Sen sijaan te tyhmät ämmät, jotka täällä vingutte "jämptien miesten" perään, luulette, että miehen kuuluisi lyödä nyrkkiä pöytään kun mietitään viikon ruokavalintoja. Ja että jos mies ei jaksa riidellä joka vitun tapetin väristä tai muusta pikkuasiasta, niin mies on jotenkin nössö.

• Nimetön

Häh! Pitääkö ruveta duunariksi ollakseen mies?

Olen akateemisesti koulutettu mies ja osaan ihan selvästi sanoa, mitä haluan. Naista en tarvitse pitämään jöötä, paljon parempi kun nainen tekee hyvää ruokaa, pitää asunnon siistinä ja minua hyvänä. Ja kulkee näppärästi mukana.

Mies 40

• -m76-

tasa-arvoisen suhteen enkä suhdetta missä minä olen ainut täyskasvuinen.

• Näinhän se männöööööö

että mies on sitten vasta se supermies, kun sillä on pölyrätti kädessä alvariinsa ja se luuttuaa lattiat ja keittää ruuat ja pesee lasten peppuset ja keittää tuttipullot ja syöttää vauvan ja siinä ohessa, siis ohessa tekee ne ns. miesten työt, joita nainen ei edes tajua miehen tekevän.
      Hän luulee, että auto kulkee tankkaamatta ja korjaamatta.
      Talon korjauksetkin sujuvat ihan itsekseen.
      Ruohonkin on käynyt yöllä leikkaamassa joku naapurin elmeri etc
      Näin on näreet.
      Se on sitä pullamössöä....repikää miehet siitä.
      Kuinka kauan kukin jaksaa, viisaat kiertää tietysti kaukaa, mutta kait se on se seksi, jota ainakin vähän aikaa irtoo eli siihen asti, kun nainen symbioituu vauvan kanssa ja mies saa mennä taas pölyrätti kourassa.
      Ei ihme, jos kaverit ja kapakka vetää puoleensa.

• äänioikeus

yleisön pyynnöistä huolimatta niin tässä sitä sit ollaan...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5150
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2329
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1564
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe