Täällä pohdiskelen, mikä mahtaa olla markkinoiden kevyin levite leivälle (ja mahdollisesti ruuanlaittoon? itse olen käyttänyt tumman vihreää Keijua (550kaloria/100g) mutta neuroottinen pikkuveljeni valmistaa itse "kevyttä levitettä" itselleen. Naureskelin hänen tekemisilleen ja mietin että mikähän mahtaa olla kevyin vaihtoehto markkinoilla.
Jos jotakuta kiinnostaa, niin hän teki "kevytlevitettä" sekoittamalla voita (730ckal) ja rypsiöljyä (900ckal) ja lisäämällä tuohon sotkuun vielä puolet vettä. Eli neljäsosa voita ja öljyä ja puolet vettä. Eli lyhyellä matikalla, hän tekee levitettä jossa on kaloreita noin 400...
Mutta siis. Ihan mielenkiinnosta:) Ei tarvitse käydä moralisoimaan.
KEVYIN levite??
4
977
Vastaukset
- eppu__
Ainakin becelissä on mun mielestä joku 320 kcal/100g.
- VarmaTieto
Ingman raejuustolevite, maustamattomana tai maustettuna. Sopii myös urheilevalle, koska koostuu lähinnä vain proteiinista.
Maultaan ihna mukiinmenevä ja raikas.
Ravintosisältö
energiaa 350 kJ / 80 kcal
proteiinia 13 g
hiilihydraattia 2,8 g
josta laktoosia- Nami nami
Onko se sielä, missä on juustot, vai sielä missä on levitteet, vai löytyykö se maitotuotteista kuten raejuusto. Missä kaupoissa myydään ei ole ainakaan omaan silmään sattunut.
- jjuip
Nami nami kirjoitti:
Onko se sielä, missä on juustot, vai sielä missä on levitteet, vai löytyykö se maitotuotteista kuten raejuusto. Missä kaupoissa myydään ei ole ainakaan omaan silmään sattunut.
lätta 28% 280kcal/100g ja becel extralight 23% on tosi kevyitä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka983060GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831132
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511025Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32987- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24771