Nykyiset laulujen tekijät

ja sanoittajat...

kun tekevät jonkun kappaleen niin siinä muutamaa sanaa toistetaan kymmeniä kertoja, alkaa tuntumaan jankutukselle.
Tuon Paula Koivuniemen lauluja ei jaksa kuunnella ne on laulettu kuin olisi kovasti kännissä, laulun sanat tulee kuin kännisen suusta jotenkin valumalla, niin kuin esim, " mä kuuntelen Tomppaa ja kuka pelkää Paulaa" aina kun radiosta nuo kuulen niin varmasti menee radio siksi aikaa kiinni.

29

1683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajattelen

      Iskelmissä ei ole kuin kaksi aihetta, rakkaus lällätys ja kaiho jotakin saavuttamatonta kohtaan.

      Popissa on jo muitakin skaaloja.

      Olen presiis samaa mieltä Koivuniemestä ja radion kanava vaihtuu heti kun sitä viinabassoa kuuntelen.

    • aare'

      näin on näppylät,kovin on hajuttomia ja mauttomia sanotuksia.
      henkilökohtaisesti olen aina pitänyt"penkillä pelimannin" riimityksestä,eipä jankuteta samoja sanoja.

      • Seikku

        Kyllä nykyajan lauluissa todellakin jankutetaan samaa lausetta, monta kertaa.
        Mutta Juicen sanoittamat, nousee iho kananlihalle. Puhuttelevia.
        Ja Kuoppamäki, aivan mahdottoman hyviä sanoituksia ja sävellyksiä.


    • jo edesmennyt...

      Veikko Lavin tekemissä lauluissa oli aina joku tarina tai sanoma,,siis joku juoni kuin elokuvassakin on.
      Esimerkiksi Lavin kappaleista tulee mieleen "jokainen ihminen on laulun arvoinen ja sitten se "tulisä jenkka" onhan niitä paljon muitakin.

    • Annan

      Kun katsoit minuun. Siinäpä sen biisin sanat sitten ovatkin.

      • hukkeli

        Koko elämä voi saada uuden suunnnan ja palauttaa sen merkityksen tajuamisen, "kun katsot minuun". Siinä alkavat pyörä sukat jalassa, sitten lentää kengät ja revetä paita rinnan paisuessa ja ehkä housutkin ...


    • henri.2

      siitä hyvä kun ei ymmärrä.Yleensä joka kipaleessa on väliosa ja kertosäe

    • nykymusiikkki ........

      Vanhan voittaa kirkkaasti. Meillä on paljon uusia nimiä tarjolla. Minä itse pidän enemmän Pop-musiikista, iskelmää en kuuntele koskaan. Tosin kävin parhaan ystäväni Humppa-Hannan kanssa viime syksynä P Koivuniemen 40v konsertissa ja täytyy sanoa, että olihan upeeta kerrassaan Wau....melkein minusta Rokkimimmistä tuli Koivuniemi Fani. Upea artisti kerrassaan.

      T: Aikuinen nainen

      • on aivan....

        eri tunnelma kun menee lavatansseihin ja siellä kunnon kuuskytluvun tangot ja valssit kajataa somaan niin a´vot.
        Sinä et varmaan harrasta "paritanssia"vaan rokkia.
        Luulen ettet taida osatakkaan humppaa,jenkkaa, valssia tai tangoa, polokasta puhumattakaan.


      • Puuttuu
        on aivan.... kirjoitti:

        eri tunnelma kun menee lavatansseihin ja siellä kunnon kuuskytluvun tangot ja valssit kajataa somaan niin a´vot.
        Sinä et varmaan harrasta "paritanssia"vaan rokkia.
        Luulen ettet taida osatakkaan humppaa,jenkkaa, valssia tai tangoa, polokasta puhumattakaan.

        Mitä muita tansseja kommentoimasi henkilö ei osaa?
        Kyllä ne jotku tietää kaiken!


      • kun rokin...
        Puuttuu kirjoitti:

        Mitä muita tansseja kommentoimasi henkilö ei osaa?
        Kyllä ne jotku tietää kaiken!

        kannattaja olet että et paritanssia hallitse.
        On kokemusta että rokkia harrastavat eivät monikaan "oikeita"tanssityylejä hallits4e.
        Itse olen tanssinut kilpaa niin valssit kuin muutkin tanssityylit.


      • ketjuun
        kun rokin... kirjoitti:

        kannattaja olet että et paritanssia hallitse.
        On kokemusta että rokkia harrastavat eivät monikaan "oikeita"tanssityylejä hallits4e.
        Itse olen tanssinut kilpaa niin valssit kuin muutkin tanssityylit.

        Oikeassa olette.En todella osaa mitään paritansseja, ei ole koskaan kiinnostanut se laji minua,eikä miestänikään. Häävalssikin (pakollinen) oli Pepe Willbergin Elämältä kaiken sain. Silloin olen viimeksi tanssinut "paritanssia"....31 v sitten,enkä ole jäänyt mitään paitsi.

        Nainen ja sairaslomalainen tämän viikon (pyörä ajoi Hesassa päälle) :((((


    • mies_vm56

      laulun sanat ovat sivuseikka. "Sanatonkin" laulu voi olla niin tunteisiin vetoava, että sanoja ei edes kaipaa. Meikäläiselle laulu on vain yksi instrumentti muiden joukossa.

    • enkelitrio

      Kuka on sanoittanut Mari Rantasilan laulaman

      "Näkemiin rakkaani"....

      Siinä on niin huikean kaihoisat sanat...
      Sanat kaikaa päässäni...

    • Rocellii

      joskus jossain kappaleessa on tuputettu liikaa
      sanoja..että koko kappaleen tunnelma "kuolee"

      sopivassa suhteesa sanoja..kertosäettä ja a vot!

      esim sellainen kesäkappale kuin Andre` ( Taavitsainen tulkitsee)

      siinä on jutun juoni..kertosäe ja aaah ihana "kesä
      heili" tunnelma ;)))

    • Angel of The Moral

      Andre` sopii hyvin keski-ikäisen naisen rantaloman unelmaksi. Tumma mies tulee ja riisuu hänet köynnösten alla. Oma ukko tuntuu olevan kaukana. Eron haikeutta, mutta ihanat muistot säilyvät ja unessa kaikki tapahtuu taas. Se on minun tulkintani sanoista, kts. alla:

      "Vehreiden köynnösten
      alla hänet huomasin
      Hän riisui mua, katseellaan,
      jota hieman pakoilin
      Kaukana laaksoissa
      linnat henkii mennyttä aikaa
      Hän katseellaan kuumeen loi,
      niin haikeesti haitarit soi

      Aurinko suuteli meitä, Andre
      Kun kannettiin rypäleitä, Andre
      Jos sä vain tietäisit tämän, Andre
      Tuut muistikuviin
      mun päiväuniin"
      K. Litmanen/J. Nikkinen)

      • Rocellii

        eikös siinä jossain vaiheessa kuljettu
        hiekkateitä ?

        ihana kappale...!


        ja viime kesänä ...kuulin, että Andre` olisi tullut
        Maritan luo...( vastaus iskelmä) mutta eipä sitä ole paljon kuultu ?

        ilmeisesti...romanssi ei sitten jatkunut... ://
        tai mitä...


      • tulikin
        Rocellii kirjoitti:

        eikös siinä jossain vaiheessa kuljettu
        hiekkateitä ?

        ihana kappale...!


        ja viime kesänä ...kuulin, että Andre` olisi tullut
        Maritan luo...( vastaus iskelmä) mutta eipä sitä ole paljon kuultu ?

        ilmeisesti...romanssi ei sitten jatkunut... ://
        tai mitä...

        Sipe Santapukki ;-)


      • miten'
        tulikin kirjoitti:

        Sipe Santapukki ;-)

        Sipe tähän liittyy?


      • taholtani
        miten' kirjoitti:

        Sipe tähän liittyy?

        Älä ole tosikko, en minäkään. Ehkäpä Sipe onkin Taavitsaisen Andrè :).


      • puupää,
        taholtani kirjoitti:

        Älä ole tosikko, en minäkään. Ehkäpä Sipe onkin Taavitsaisen Andrè :).

        kun ei mee perille?

        Eikö Sipe enää seurustelekaan Erikssonin Annan kaa?


      • Rocellii
        puupää, kirjoitti:

        kun ei mee perille?

        Eikö Sipe enää seurustelekaan Erikssonin Annan kaa?

        takaisin

        ;)

        minä en kylläkään nyt muista kuka on kenenkin kaaa
        mutta se Andre`n piti olla jonkun keski-aikaisen
        linnan kreivi, joka tulee ja suutelee Maritaa hiekkatiellä

        onneksi vain suutelee..... ;))


      • henri.2
        Rocellii kirjoitti:

        eikös siinä jossain vaiheessa kuljettu
        hiekkateitä ?

        ihana kappale...!


        ja viime kesänä ...kuulin, että Andre` olisi tullut
        Maritan luo...( vastaus iskelmä) mutta eipä sitä ole paljon kuultu ?

        ilmeisesti...romanssi ei sitten jatkunut... ://
        tai mitä...

        taipaleella muuan reissumies hän viheltelee kulkeissaan.
        Hän mistä tulee minne menee taivas yksin ties,on musta kissa seuranaan


      • väännän
        puupää, kirjoitti:

        kun ei mee perille?

        Eikö Sipe enää seurustelekaan Erikssonin Annan kaa?

        Sipe ja Anna seurustelevat edelleen. Taidat leikkiä puupäätä :)


      • henri.2
        väännän kirjoitti:

        Sipe ja Anna seurustelevat edelleen. Taidat leikkiä puupäätä :)

        mut kylmä alkaa ahdistella miestä hilpeää hän kaipaa kotia ja lieden lämpimää


      • henri.2
        henri.2 kirjoitti:

        taipaleella muuan reissumies hän viheltelee kulkeissaan.
        Hän mistä tulee minne menee taivas yksin ties,on musta kissa seuranaan

        tien varressa hän näkee Esson ovi raollaan on sen


      • Rocellii
        henri.2 kirjoitti:

        tien varressa hän näkee Esson ovi raollaan on sen

        on vissiin poistunut tapojensa mukaisesti
        kiireellä..ja kiihkolla

        voi vain arvailla, että oliko kenties
        -vihainen vaimo
        -sensuelli Suhina
        -kamala Kalle

        vai mikä syynä ?


    • sanoituksia

      Nykyään tehdään paljon.Parempaa musiikkia osaa tehdä Suomalaiset, aika kulkee eteenpäin, samoin laulut.

      Itse pidän kovasti mm Juha Tapion sanoituksista ja tulkinnoistaan, itsehän Hän ne laulaa.

    • Jos se johtuu siitä, että lauluja on niin vaikea tehdä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      847
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      746
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe