ihminen mielestäsi?
Oman mielipiteeni kerron myöhemmin.
Millainen on RIKAS...
44
2383
Vastaukset
- tyytyväinen!
jos tarkoitit aineellista ympäristöä?
Sellainen joka EI VERTAA EIKÄ VALITA!- koppihartti
Tarkoitan sekä aineellista että henkistä rikkautta.
Vastauksesi oli lähes, mitä itse ajattelen. Jatkuu...
- aare'
se on semmone kun mää ole ,ei ol ku kaks tyhjä kät mut nee ova kätevä käre.
tänäänki ku katteli millin tarkast juakseva muuraust nii ol pakko vähä kehu ittiäs.
Mul rikkaus on sitä et mää selvi vaikeuksistan ja jokapäiväsest elämäst ja ossa mont ammatti.- koppihartti
Vastaukseesi en osaa lisätä mitään, se sisältää sun elämäs rikkauden!
Olet aito ihminen, joka osaa kehua myös itteensä, se on tärkeää! (Ei ylpeilyä vaan omien tuntojen tarkastelua). - enkelitrio
Se oli siin.Mää lissää vähäse.
Simmone ihmine o rikas,
ku ossaa iloit siit,mitä hänel jo on,
eikä ain haaveile jottai muut lissää ittelles.
JA
"Ystävät ovat arvokkaampia kultaa"
- potkukelkka..zeims potkukel...
En kerro edes myöhemmin omaa mielipidettäni..-"tyhmiin kysymyksiin,tyhmä vastaus".. :)
- koppihartti
Vastasin silti kun tyttäreni kanin nimi on James Potkukelkka :)
- enkelitrio
Kerro sää mimmonen on RAKAS ihminen ?
- hukkeli
Rikas tuntee elävänsä yltäkylläistä elämää siitä huolimatta mitä hän omistaa, kunhan huomaa, mitä rikkautta aisteillaan havaitsee ja niistä nauttii ja osaansa tyytyy. Esimerkiksi vanhus metsän keskellä mökissään, ilman mukavuuksia ja ilman naapureita, voi tuntea itsensä rikkaaksi omasta rauhallisesta, turvallisesta ympäristöstään, sen väreistä ja äänistä ja tuoksuista, sekä monista muistoistaan, jotka aika on kullannut.
Hän joka omistaa miljoonan, on monien silmissä kadehdittavan rikas, mutta omassa mielessään köyhä, himoitessaan seuraavaa miljoonaansa.- koppihartti
Aloitukseni tarkoitus oli kysästä, mitä kullekin rikkaus merkitsee.
Ei ole sun syy, että vastasit yleispätevästi eli et itseäsi liottanut.
Mä en noita miljoonia enkä ees kymmeniätuhansia mieti, etsin vastausta, ihmisten ajatuksia, mikä tekee heijän elämästä rikkaan. - Toivo*
koppihartti kirjoitti:
Mä en noita miljoonia enkä ees kymmeniätuhansia mieti, etsin vastausta, ihmisten ajatuksia, mikä tekee heijän elämästä rikkaan.Kannattaisi miettiä aloitusta tarkempaan, koska aihe on hyvä.
- hannutar
koppihartti kirjoitti:
Mä en noita miljoonia enkä ees kymmeniätuhansia mieti, etsin vastausta, ihmisten ajatuksia, mikä tekee heijän elämästä rikkaan.Olen rikas ! Olen elänyt tapahtumarikkaan elämän ja aijon elää täysillä elämäni loppuun asti. Mielestäni elämän koettelumukset lisäävät elämän rikkautta. Oppii ymmartämään muitakin. Rikas on se joka tuntee itsensä tyytyväiseksi ja onnelliseksi.
rikas on se, jolla on kaikkea mitä tuntee tarvitsevansa. Rakkautta terveyttä ystäviä rahaa ...
- koppihartti
Noin on useimpien mielipide, luulen, en ole varma.
Sulla on siis kaikkea noita? Mulla ei ole. koppihartti kirjoitti:
Noin on useimpien mielipide, luulen, en ole varma.
Sulla on siis kaikkea noita? Mulla ei ole.rikas. Valitettavasti.
- Pirre* (juupas)
joka on ymmärtänyt mikä elämässä on tärkeintä.
On löytänyt elämisen perimmäisen tarkoituksen.- sitroen.
ei ole se, jolla on eniten vaan se, jolta puuttuu vähiten.
- koppihartti
Lupasin alussa, että kerron oman mielipiteeni. Pirren viestissä on sen ydin, se tärkein.
Oma elämäni tärkein tarkoitus on ollut, että olen osannut kasvattaa lapseni niin, etteivät ole joutuneet hunningolle ja ovat itse, painostamattani millään tavalla, etsineet omat arvonsa (kaikki eivät ole kuten mulla) ja elävät niiden mukaan ihmisiä ja ihmisten inhimillisiä puutteita arvostaen. - koppihartti
sitroen. kirjoitti:
ei ole se, jolla on eniten vaan se, jolta puuttuu vähiten.
Vastaat viisaammin kuin mihin mun äly riittää.
Ok, tajusin pointtisi jotenkuten ;( koppihartti kirjoitti:
Lupasin alussa, että kerron oman mielipiteeni. Pirren viestissä on sen ydin, se tärkein.
Oma elämäni tärkein tarkoitus on ollut, että olen osannut kasvattaa lapseni niin, etteivät ole joutuneet hunningolle ja ovat itse, painostamattani millään tavalla, etsineet omat arvonsa (kaikki eivät ole kuten mulla) ja elävät niiden mukaan ihmisiä ja ihmisten inhimillisiä puutteita arvostaen.Minäkin olen rikas !
- on se
ihminen,joka vaikeuksienkin keskellä on tyytyväinen,että saa elää.
- koppihartti
Viisas on vastauksesi.
Mun on vaikea elää näitten vaikeuksieni keskellä, en ole tyytyväinen, en petä itseäni näyttämällä muille iloista naamaa.
Olen todella tyytyväinen, että olen terve!
Kiitos vastineestasi, lyhyt, ytimekäs ja sisältää lähes koko ihmisen elämän.
- Angel of The Morning
Sellainen ihminen, jolla on kaikki asiat hyvin. Mahtaako sellaisia löytyä.
- koppihartti
Mun mielestä sellainen, joka sanoo, että kaikki asiat ovat hyvin, valehtelee itselleen.
Sellaista ihmistä ei ole ollut, ei ole, eikä tule olevankaan.
Itseään voi pettää! - yks kottarainen
koppihartti kirjoitti:
Mun mielestä sellainen, joka sanoo, että kaikki asiat ovat hyvin, valehtelee itselleen.
Itseään voi pettää!valehtelee itselleen jos todella tuntee, että asiat on reilassa, eikä tarvitse eikä kaipaa mitään, ja on TÄYSIN tyytyväinen tämänhetkiseen elämäänsä.
- Angel of The Morning
koppihartti kirjoitti:
Itseään voi pettää!Jos jollain olisi kaikki hyvin, ei hänellä olisi tarvetta valehdella eikä pettää itseään.
Luulen, että näitä "rikkaita" on aika harvassa. - koppihartti
yks kottarainen kirjoitti:
valehtelee itselleen jos todella tuntee, että asiat on reilassa, eikä tarvitse eikä kaipaa mitään, ja on TÄYSIN tyytyväinen tämänhetkiseen elämäänsä.
Jos on siis juuri nyt tyytyväinen elämäänsä kaikkinensa, ei kait valehtele.
Ajattelin elämää kokonaisuutena; sitä mennyttä, joka meillä on takana...
Olen tuntenut, että elämä on raiteillaan ja vuoden, parin kuluttua huomannut, että petin itseäni. Siis VALEHTELIN itselleni.
Huom! Tämä on oma kokemus elämästäni; ei tässä ja nyt vaan myös ennen, joilla tapahtumilla on ollut liian suuri vaikutus elämääni.
En etsi TOTUUTTA vaan ihmisten mielipiteitä.
- rikkautta kertynyt
teille.
Tyhjän lompakon korvaa rikas mielikuvitus - sillä voi matkustaa mielin määrin ja omistaa maat ja mannut.
Pitää vain osata välillä palata todellisuuteen.
Idearikkaus antaa uutta elämää vanhalle , rikkonaiselle tavaralle.- koppihartti
on mun mielestä jo sinällään rikkaus. Teen itse jos mitä reissuja mielessäni, tapaan ihmisiä, joita en ole nähnyt sitten lapsuuteni, matkaan lapsuuteni maisemiin... loputon lista...
Olet tietenkin oikeassa, todellisuus on tämä hetki, mutta ei meitä kukaan kiellä matkaamasta mielikuvitusmaailmaamme :)
paljon ihan oikeasti elettyjä vuosia ja hyviä muistoja takanaan, ja joka kykenee jatkamaan niitten keräämistä elämänsä loppuun asti. Muutama läheinen, rakas ihminen tekee hänestä ihan ökyrikkaan. ;))
- koppihartti
Mun rikkaus ovat lapseni ja muutama muu rakas ihminen; ei kai elämältä voi muuta toivoa tai haluta.
Taloudellisesti olen ns. köyhyysrajan alapuolella, mutta en edes valita (mainitsin nyt).
Rikkaus ei ole mammonaa vaan rakkautta, jota saa pyyteettömästi - ilman rahaa.
Taidankin olla ökyrikas ;-)
ihminen.
- koppihartti
Yhdellä sanalla osasit kertoa oman totuutesi ja monien muittenkin!
- jartsev
Jonkun ihmisen rikkauden määrittäminen, kun sen laajentaa käsittämään tunteen ja materian on ehkä yksiselitteisesti varsin vaikeaa. Voi varmaan olla samaan aikaan rikas ja ei kaikilta osiltaan niin rikas. Pitäisikö sitten kokonaisvaltaisen käsityksen määrittämiseksi arvioida onko rikkaudet suurempia merkitykseltään kuin ne ei niin rikauksiksi luettavat tekijät. Varsin vaikea käsitellä näin. Minusta Wenla, kun puhuu onnellisuudesta puhuu juuri tuosta mitä kysyt. Onnellisuuden tunne pitää sisällään juuri tarpeellisen määrän noita eri osa-alueiden rikkauksia. Tuli mieleen että mitä olisi sitten köyhä tuossa tarkoittamassasi ajatusten kulussa.
- Wenla-G
että joku aivoituksiani jaksaa lukea. :)
Ihmettelen sitä, miksi jonkun onnellisuus kaipaa täydellisyyttä kaikessa.
Useimpien meidän on tyydyttävä hieman vähempään, josta silti saamme onnentunteemme.
Ja todellakin, köyhä, miten hänet määrittelemme?
Entä hän itsensä? - olen
Wenla-G kirjoitti:
Useimpien meidän on tyydyttävä hieman vähempään, josta silti saamme onnentunteemme.
Entä hän itsensä?saanut elää!
- Seijasini
Wenla-G kirjoitti:
Entä hän itsensä?on se, joka ei näe rikkauksia ympärillään tai elämässään.
Köyhä on se, joka ajattelee, että vielä kun tuon saan, olen onnellinen, eikä kuitenkaan ole, koska vielä tuntuu jotain puuttuvan...
Itselleni rikkaus tarkoittaa elämän kokonaisuutta, rakkaita ihmisiä, toisista välittämistä sanoin ja elein. Elämää pienine puutteineen - silloin tajuaa, mistä kaikesta voi olla onnellinen. - jartsev
Seijasini kirjoitti:
on se, joka ei näe rikkauksia ympärillään tai elämässään.
Köyhä on se, joka ajattelee, että vielä kun tuon saan, olen onnellinen, eikä kuitenkaan ole, koska vielä tuntuu jotain puuttuvan...
Itselleni rikkaus tarkoittaa elämän kokonaisuutta, rakkaita ihmisiä, toisista välittämistä sanoin ja elein. Elämää pienine puutteineen - silloin tajuaa, mistä kaikesta voi olla onnellinen.Noin se minunkin mielestäni on.
Sellainen on rikas, jolla on rakkaita.
- mietin..........
vain aineellista hyvää, niin sellainen on mielestäni rikas, jonka ei tarvitse tarjousten perässä juosta.
mietin.......... kirjoitti:
vain aineellista hyvää, niin sellainen on mielestäni rikas, jonka ei tarvitse tarjousten perässä juosta.
Rikkaan ei tarvitse juosta tarjousten perässä. Mutta monet sellaiset tekevät silti niin, vaikka sitä aineellista olisi ostaa kalliinpikin.
- mies_vm56
rakkaiden määrä on rikkauden mittari, ei rahan ja omaisuuden määrä.
- ei ihminen
mies_vm56 kirjoitti:
rakkaiden määrä on rikkauden mittari, ei rahan ja omaisuuden määrä.
voi elää vain muiden ihmisten kautta.
- mies_vm56
ei ihminen kirjoitti:
voi elää vain muiden ihmisten kautta.
mutta ei siihen elämiseen (rahallisia) rikkauksia tarvita.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655320Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti732606- 2702463
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362379Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191804Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2281547Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai541151- 901076
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131073- 851060