Olen katsellut lähinnä Candidon ja Tissotin mallistoa mutta huomasin juuri äsken kyseisen Jacques Lemans merkin. Onko minkä laatuisia kelloja? Minkälainen status kyseisellä merkillä on? Hienon näköisiä kelloja ainakin tuntuu olevan ja ihan kohtuu hintaisiakin.
Jacques Lemans kello
3
2271
Vastaukset
- Hårloger
Nykypäivänä ei kelloilla pahemmin statusta ole. Mainitsemistasi kelloista Tissot on ykkönen perinteisenä kellonvalmistajana. Tissotkin käyttää kyllä raakakonetta, mutta merkillä on silti perinteitä ja kellon tärkein osa toimivan koneiston takaamiseksi onkin kuoret, eikä Tissotin kuorissa ole moitteen sijaa. Tämä mainitsemasi JL on täysin raakakonekello. Melko uusi merkki, ettei sitä ainakaan minun alalla toimiessani vielä ollut. Jos liikkeessä josta kelloasi olet ostamassa on kelloseppä merkki, eli sellainen valkoinen käymäratas sinisellä pohjalla ja siinä lukee ympärillä kelloseppä, niin sellaisesta liikkeestä saat rehellistä tietoa siitä kellosta.
- Punavuoren Lordi
Jacques LeMans tekee Sveitsiläisiä laatukelloja ja sen vuoksi paremmissa malleissa on Swiss Made merkinnät taulussa. Toki mallistoon kuuluu halvempiakin jossain muualla valmistettuja ja tämä tekee eron merkin eri mallien välille. Jos haluaa "aidon sveitsiläisen", joutuu siitä yleensä myös maksamaan. Se on sitten jokaisen korvien välissä ja makuasia, mistä kannattaa maksaa. Tuo edellä esitetty raakakellohöpinä on aika hassua kun koneistoja alusta loppuun ei itse enää tee yksikään alle useita tuhansia kellostaan pyytävä merkki. Rolex tekee, esim. Omega ei. Jälkimmäisetkin maksavat paria tonnia, eli eivät ne "raakakoneet" ole mitenkään huonon kellon merkki.
- John Paul
Jacques Lemansin Geneve-mallisto on kalliita Swiss Made automaatteja, ja se niissä myös lukee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko852220- 431800
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!721564- 761336
Pitsaa selliiä
Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon261194- 771181
- 481173
- 591071
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai381014- 37953