Korvaukset käräjiltä autovarkaudesta

ärsyyntynyt!!

Millaisen rahallisen korvauksen voin autoni pöllineiltä teineiltä pyytää? Voinko itse määritellä summan, jos haluan että mulle korvataan 5000e, niin voin pyytää käräjiltä korvaukseksi 5000e? No, tuo summa on ehkä hieman liian iso, lähinnä 2000e ajattelin. Varkaita oli tässä tapauksessa 5, ensikertalaisia kaikki. Elämä ja esim. töissä käynti on hankaloitunut, stressiä uuden "romu-auton" etsinnästä. Kyseessä oli vanha Toyota, joka varastamisen jälkeen poltettiin eli autosta ei voi edes "hyötykäyttää" mitään. Auton mukana paloi luonnollisesti irtaimistoa, jota varkausvakuutus ei korvaa. Paskahomma! Jo toinen auto, joka multa on pöllitty ½ vuoden aikana.. Nyt olen vakaasti päättänyt siirtyä polkupyöräilyyn.

En ole koskaan ollut käräjillä, joten en tiedä yhtään millainen on korvauskäytäntö. Olisi se nyt kiva saada korvaukseksi muutakin kuin vakuutuksen omavastuuosuus..

9

3868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäksi ainakin

      oikeudenkäyntikuluja, meneehän siinä sinun aikaasikin muusta puhumattakaan. Ja meni siihenkin aikaa, kun rikosilmoituksen ym teit.
      Luonnollisesti vaadit myös rangaistusta.

      • fggaga

        Ottavat viereisen auton mieluummin. Omassa autossa käyty parikin kertaa, mutta ei mitään varastettavaa ja rattilukko estää "luvattomat käyttöönotot".


      • Asianajajaksi
        fggaga kirjoitti:

        Ottavat viereisen auton mieluummin. Omassa autossa käyty parikin kertaa, mutta ei mitään varastettavaa ja rattilukko estää "luvattomat käyttöönotot".

        Korvauspyynnön pitäisi perustua johonkin kohtuullisiin laskelmiin, jotta käräjäoikeus ottaa sen tosissaan.

        Kannattaa vaatia korvausta myös "henkisistä kärsimyksistä". Sen ei tarvitse perustua mihinkään mitattavaan. Voit saada ehkä tonnin.


      • ap.
        Asianajajaksi kirjoitti:

        Korvauspyynnön pitäisi perustua johonkin kohtuullisiin laskelmiin, jotta käräjäoikeus ottaa sen tosissaan.

        Kannattaa vaatia korvausta myös "henkisistä kärsimyksistä". Sen ei tarvitse perustua mihinkään mitattavaan. Voit saada ehkä tonnin.

        "Henkisistä kärsimyksistä" ei makseta mitään, eikä minun kuulemma kannata viedä asiaa käräjille asti. Kyseessä vanha auto, ja irtaimiston voin saada korvatuksi kotivakuutuksen kautta. Kyllä rikollisten kelpaa, valitettavasti.. :( Ei auta kuin purra hammasta ja mennä eteenpäin..


      • en yllytä...
        ap. kirjoitti:

        "Henkisistä kärsimyksistä" ei makseta mitään, eikä minun kuulemma kannata viedä asiaa käräjille asti. Kyseessä vanha auto, ja irtaimiston voin saada korvatuksi kotivakuutuksen kautta. Kyllä rikollisten kelpaa, valitettavasti.. :( Ei auta kuin purra hammasta ja mennä eteenpäin..

        poliisia, se ei vain viitsisi tehdä kuulustelupöytäkirjoja. Ota rosvon nimi talteen siltä varalta, että tulee sopivasti vastaan...


      • rosis hutkii
        en yllytä... kirjoitti:

        poliisia, se ei vain viitsisi tehdä kuulustelupöytäkirjoja. Ota rosvon nimi talteen siltä varalta, että tulee sopivasti vastaan...

        Näin se menee, ei poliisilla ole mitään roolia oikeuskäsittelyssä. Outoa että konstaapeli ennustelee käräjäoikeuden päätöksiä....


      • dsfdsdfdfs
        ap. kirjoitti:

        "Henkisistä kärsimyksistä" ei makseta mitään, eikä minun kuulemma kannata viedä asiaa käräjille asti. Kyseessä vanha auto, ja irtaimiston voin saada korvatuksi kotivakuutuksen kautta. Kyllä rikollisten kelpaa, valitettavasti.. :( Ei auta kuin purra hammasta ja mennä eteenpäin..

        Poliisi pääsee vähällä ja rikolliset kanssa. Suomessa saa kato varstaa, raiskata ja potkia mummoja, mutta parin kympin ylinopeus saa poliisisedän raivon valtaan. Pitäisiköhän liikkuvasta siirtää porukkaa tutkimaan noita.


      • älä naurata
        Asianajajaksi kirjoitti:

        Korvauspyynnön pitäisi perustua johonkin kohtuullisiin laskelmiin, jotta käräjäoikeus ottaa sen tosissaan.

        Kannattaa vaatia korvausta myös "henkisistä kärsimyksistä". Sen ei tarvitse perustua mihinkään mitattavaan. Voit saada ehkä tonnin.

        Pojaltani lyötiin leuka kahdesta kohtaa poikki.
        Puolen vuoden prosessi, ennenkuin oli kunnossa.
        Lyöjänä ylemmän luokan poika, kavereille isotellakseen.
        Henkisistä kärsimyksistä ei mitään. Kivusta ja särystä muutama sata euroo ja lääkärikulut.
        Varattoman syyllisen korvasi valtio.
        Siinä teille oikeusvaltio!


      • RMY-801
        dsfdsdfdfs kirjoitti:

        Poliisi pääsee vähällä ja rikolliset kanssa. Suomessa saa kato varstaa, raiskata ja potkia mummoja, mutta parin kympin ylinopeus saa poliisisedän raivon valtaan. Pitäisiköhän liikkuvasta siirtää porukkaa tutkimaan noita.

        KANSA KERTOO - KUULEEKO POLIISI

        On ihme, jollei poliisin nettiosasto seuraa esim. tämän autovarkauspalstan keskusteluja ja tee niistä joitakin yhteenvetoja esimiesportaaseen.

        "Terrorismin vastaisessa taistelussa" Suomi on tiiviisti mukana kansainvälisissä puitteissa, mutta miten on omaisuusterroristien jahdin kanssa kotimaassa?

        Onhan kumma, jollei esimerkiksi tämän palstan kirjoituksista huokuva autovarkausuhrien enemmistön fiilis saa jotakin aikaan turvallisuuspalveluja tuottavan, budjettirahotteisen poliisiorganisaation piirissä. Saako poliisiminiseri tietää tuntemuksistamme? Ja entä sitten??

        Meillä on lakisääteinen täydennyspoliisijärjestelmä olemassa. Sille ei muka ole keksitty mitään käyttöä (HS 06.07.). Tarjontaa ja kapasiteettia poliisipalveluissa näyttäisi siis olevan.
        Tämän palstan tapaiset kirjoitukset taas kertovat palvelujen valtavasta kysynnästä autovarkaussektorilla.
        En nyt enenpää manipuloi ajattelua siitä, mitä pitäisi tai voisi tehdä palveluiden tarjonnan ja kysynnän kohtaamiseksi. Luotan, että joku asianomainen viranomainen keksii vastauksen ihan itse.

        Vaihtoehtona viranomaistoiminnalle on tietenkin se, että kansa itse ottaa ohjat omiin käsiinsä rosvojen kiinni saamisessa ja kurittamisessa. Tällaisessa tapauksessa on muutettava muutamaa lakia, jotta varkausuhri ei tule oikeusistuimessa tuomituksi syylliseksi.
        Kansanmiliisin toiminnan aloittaminen merkitsee myös sitä, että poliisitoimen budjettivaroja tulee supistaa selvästi.

        Yllä olevat rivit kirvoitti se, että itseltäni vietiin 26.06. 2007 Helsingin Hernesaarenkadulta sinipressupeitteinen ikivanha paku (vm 1988) Nissan Capstar. Välittömästi 26.06. tekemäni rikosilmoitus ei ole poikinut nyt kolmeen viikkoon yhtäkään tiedonmurusta poliisitutkinnan edistymisestä.
        Tällaiseen poliisipalvelutarjontaan en aio suostua!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe