En enää avaa neuvontanurkkausta, koska kyselette ihan pöllöjä. Tähän nurkkaukseen voi lähettää kaikenlaisia niksejä, ja tietysti myös pyytää niitä. Uusimmassa niksipirkassa oli montakin hyvää konstia, esim. miten pakastetaikinan saa sulamaan nopeasti leivontakuntoon. Sitä ei voi palstalle laittaa, ettei immeisille tule rivoja mieleen, varsinkin kaduntaasmiehelle.
Neuvoisitteko miten pääsen puuhun, kun eka oksat on aika korkealla. Tikkaat ei riitä.
Kyselen syvällisiä toisella kertaa.
Niksinurkka
42
2950
Vastaukset
jään mielenkiinnolla odottamaan vinkkejä. Minä en tosin puuhun aio kiivetä. Lapsena olin aina puussa kun leikkikaverini oli poikia ja pojilla oli poikien leikit. Harmitti just nuo ekat oksat kun olivat niin korkeella.
- kahjovaakutin
ajattelin kukkua siellä koko kesän. Kun vaan pääsis sinne.
- taikinatoukka
Eipä ihme että kesäaikaan naiset ostavat jokaisella ostoskerralla pakastetaikinaa. Kätevä tapa jäähdyttää ylikuumaa tawaraa.
- kahjovaakutin
Mitäs luulet, oliko vinkki tarkoitettu vain autoilijoille vai kenties myös fillaristeille? Ei kerrota mikä se niksi oli.
- jane.london
ja etsi itseäs painavampi kivi:D
Helpompaa olisi kuitenkin heittää ankkurilla varustettu köysi puuhun:) tolppakengät mitä noi sähkömiehet käyttävät kun kiipeävät sähkötolppiin. Ja miks sun sinne puuhun pitää päästä?
sulla on trampoliini,niin sen avulla voit pomppasta puuhun..
- Puhurix
joka on ollut joskus vuonna papu niksipirkassa: Asettele nojatuolien ja sohvan taakse paperinenäliinoja. Ei tarvitse imuroida hankalista tausta-alueista. Kerrät vain pölyyntyneet paperit pois ja asettelet uudet. Mulle ei oikein ole auennut ton käyttökelpoisuus.
tarkoitti, että jos sohvasi on seinää vasten niin sinne lattialle seinän ja sohvan/tuolin väliin laitetaan paperit, sitten vain vedät ne pois ja laitat uudet.
- Puhurix
Nittaminax kirjoitti:
tarkoitti, että jos sohvasi on seinää vasten niin sinne lattialle seinän ja sohvan/tuolin väliin laitetaan paperit, sitten vain vedät ne pois ja laitat uudet.
ja sehän onkin vaivatonta...
Puhurix kirjoitti:
ja sehän onkin vaivatonta...
riippua tilanteesta. Jos olisin tuon niksin tiennyt silloin ku mulla oli kulmasohva olisin säästynyt monelta kiroamiselta. Tosin olisin käyttänyt talouspaperia yhtenä pitkänä liuskana, ja sitten vain vetänyt sen pois päädyistä.
- Puhurix
Nittaminax kirjoitti:
riippua tilanteesta. Jos olisin tuon niksin tiennyt silloin ku mulla oli kulmasohva olisin säästynyt monelta kiroamiselta. Tosin olisin käyttänyt talouspaperia yhtenä pitkänä liuskana, ja sitten vain vetänyt sen pois päädyistä.
se ois voinu toimiakin.
- suurTsaari
Etkö erotu joukosta. Tämähän tietty pännii jokaista. No hätä. Tässä ohjeet.
Pyydysta pari sataa kärpästä haavilla ja tallenna otos lasipurkkiin.
Kuivata pieneläimet auringossa.
Sirottele raadot pyyhkeen päälle ja spreijaa lakkaa tahi liimaa päälle.
Kiinnitysaineen kuivettua (varo etteivät liimaannu pyyhkeeseen) pujottele neulaa käyttäen surisijat karhulankaan.
Ripusta kaulaan ja kas, suositummuisuusasemassasi tapahtuu välitön ja takuuvarma muutos. - Masse-setä
Inhottavaa mainostaa, mutta osta kotimaiset oksanleikkurit ja tarvittavat jatkovarret. Kuudesta metristä leikkailee ihan mukavasti.
- hurja-hilda
sellanen trampoliini, raahaa se puun alle. Sitten vaan alat pomppiin, sillain pääse ihanhelposti puuhun, luulisin. *kikatihihi*
..ettei minulle tulee mitään rivoja mieleen sanoipa kuka tahansa ja mitä tahansa, kaikki tärkeimmät rivot jutut on aina jo valmiiksi mielessäni ja valmiina lauottavaksi olipa tilanne mikä hyvänsä ;)
- norMix evk
laatikko viidentuuman rautanauloja (ota kuumasinkittyjä) ja kunnon vasara. Naulaat niitä viidentuuman nauloja teräväpää edelle noin parin tuuman verran puun sisään suunnilleen parinkymmenen sentin välein kummallekin puolen puuta. Ja avot, nyt sinulla on tikkaat puuhun ja kun älykkäästi valittiin kuumasinkityt naulat, niin ei heti ruostu ja pääset puuhun ensikesänäkin. Tämä nyt sitten olikin tällainen piece of cake tapaus.
Muutta jos taas haluat haastetta niin sitten vaan menet p***se edellä puuhun puun kylkeä pitkin vuorovedoin käsin ja jaloin kiskomalla sekä puristamalla. Kyllä se onnistuu, kunhan uskot asiaasi ja ahkerasti harjoittelet. Muistaakseni Neloskanava hakee uusia kykyjä ja tämä olisi kuule sinun mahdollisuutesi maineeseen ja kunniaan!!- mayanna
Puuhun sattuu, jos siihen sillai nauloja isketään, vai meinaatko sen akupunktiota tarvitsevan? Mistähän sitä kolottaa?
- norMix evk
mayanna kirjoitti:
Puuhun sattuu, jos siihen sillai nauloja isketään, vai meinaatko sen akupunktiota tarvitsevan? Mistähän sitä kolottaa?
vastaukseni tuosta vierestä tolle satuilijatädille, pätee sinullekin!
- mayanna
norMix evk kirjoitti:
vastaukseni tuosta vierestä tolle satuilijatädille, pätee sinullekin!
niittänyt nurmikkoa kertaakaan tänä vuonna. Annan kaikkien voikukkien kukkia (tosin vuokraemäntä kävi juuri hoitamassa oman osuutensa, joten kai munkin on kohta pakko).
Periaatteessa suuri puu ei noiden naulojen seurauksena henkeänsä heitä, jos ne poistaa. Luonto korvaa kyllä haavat, mutta on se silti aika julmaaaaa *viherpiipertää*
- kahjovaakutin
ainakin jos on tarkoitus että pääsen henkikullastani. Joitakin olen jo kokeillut, ja muista konsteista annan kommenttini jahka testaan ne käytännössä. Saati että kykenen enää sen jälkeen mitään kirjoittelemaan.
- ex-koltis
Voit pyytää taivuttaan latvansa ja sehän tekee sen. Mut varo. Joka kuuseen kurkottaa se katajaan kapsahtaa.
- kahjovaakutin
taidat vaan älyttää. En kai mä voi ruveta puunlatvalle horisemaan mitään taivutuspyyntöjä.
- mayanna
antaa kuulemma siiiiiiivet.
- kahjovaakutin
naisilta tulee selkeimmät ohjeet *ottaa rommihuikat redbullin kera*
- mayanna
kahjovaakutin kirjoitti:
naisilta tulee selkeimmät ohjeet *ottaa rommihuikat redbullin kera*
sulla on? Ei kai Strohia? Se on mun lemmmMMMmmmppari..
- kahjovaakutin
mayanna kirjoitti:
sulla on? Ei kai Strohia? Se on mun lemmmMMMmmmppari..
mulla on vaan virtuaalisti, oikeasti juon sitä harvoin mutta kun juon niin ostan Havana Clubia. Nykyään sitä ei enää tästä käpykylästä saa, olen vissiin juonut kaikki. :)
Mun television kaukosäädin ei toimi. Eilen se vielä toimi. Säädin putos lattialle maton päälle, meniköhän se siitä rikki?
- mayanna
patteri löysällä?
mayanna kirjoitti:
patteri löysällä?
käyn katsomassa. Olen aika avuton näissä tekniikkahommissa.
- kahjovaakutin
yhdistelmäsäädin, jolla voi säätää samalla myös videota tai dvd:tä? Mulla lakkasi videon säädin toimimasta, tai siis jotkut toiminnot pelasi ja jotkut ei. Olin jo lemppaamassa sitä roskiin, luulin myös että hajosi kun putosi lattialle. Siitä oli kuiteskin vaan mennyt säätönappula telkan puolelle, ja heureka! kun laitoin sen takaisin videolle niin taas toimi. Blondin elämä ei aina ole helppoa, mutta tarjoaa joskus ahaa-elämyksiä. :))
- norMix evk
Kaukoa ja puhelet sille mukavia, niin kyllä se siitä sitten taas lähtee säätämään televisioos! Mutta älä nyt toiste pudottele Kaukoa, ottaa vielä jalat alleen ja lähtee jonnekin kauas.
kahjovaakutin kirjoitti:
yhdistelmäsäädin, jolla voi säätää samalla myös videota tai dvd:tä? Mulla lakkasi videon säädin toimimasta, tai siis jotkut toiminnot pelasi ja jotkut ei. Olin jo lemppaamassa sitä roskiin, luulin myös että hajosi kun putosi lattialle. Siitä oli kuiteskin vaan mennyt säätönappula telkan puolelle, ja heureka! kun laitoin sen takaisin videolle niin taas toimi. Blondin elämä ei aina ole helppoa, mutta tarjoaa joskus ahaa-elämyksiä. :))
se ei vaihda kanavia eikä sammuta televisiota.
No ei se mitään. Onneks löysin televisiosta näppäimet jolla saan sitä säädeltyä. Hätäännyin kun en saanu televisiota hiljemmalleen kaukosäätimestä
Blondin elämä on kyllä hauskaa muttei aina niin helppoa :).norMix evk kirjoitti:
Kaukoa ja puhelet sille mukavia, niin kyllä se siitä sitten taas lähtee säätämään televisioos! Mutta älä nyt toiste pudottele Kaukoa, ottaa vielä jalat alleen ja lähtee jonnekin kauas.
heitin sen uudestaan lattialle kun patteriluukku ei auennut. Se aukes kun heitin lattialle. Laitoin patterit uudestaan, ei toimi vieläkään. Voisko ne olla loppu, siis virtanen tyhjentyny?
- kahjovaakutin
Mariet kirjoitti:
se ei vaihda kanavia eikä sammuta televisiota.
No ei se mitään. Onneks löysin televisiosta näppäimet jolla saan sitä säädeltyä. Hätäännyin kun en saanu televisiota hiljemmalleen kaukosäätimestä
Blondin elämä on kyllä hauskaa muttei aina niin helppoa :).mun video jätti tekemättä just nuo toiminnot, kun yhdistelmäsäädin oli väärässä asennossa. En usko että kaukosäädin ihan vähällä hajoaa, esim. lattialle putoamisesta. Ootko kokeillut vaihtaa patterit?
- norMix evk
Mariet kirjoitti:
heitin sen uudestaan lattialle kun patteriluukku ei auennut. Se aukes kun heitin lattialle. Laitoin patterit uudestaan, ei toimi vieläkään. Voisko ne olla loppu, siis virtanen tyhjentyny?
että vähän riuskemmat otteet, tuosta Kauko ei kyllä pidä!...Mutta katso nyt ensin, onko ne patterit oikein päin ja telkka päällä. Jos ei auta, niin uutta patteria sisään. Jos ei edelleenkään toimi niin hommaa uusi säädin. Yleensä väliaikaisesti saat telkastakin suoraan ilman Kaukoa vaidettua kanavaa ja säädettyä volyymiä.
kahjovaakutin kirjoitti:
mun video jätti tekemättä just nuo toiminnot, kun yhdistelmäsäädin oli väärässä asennossa. En usko että kaukosäädin ihan vähällä hajoaa, esim. lattialle putoamisesta. Ootko kokeillut vaihtaa patterit?
jos ne vaikka tyhjeni ykskaks. Täytyy käydä ostamassa siihen uudet patterit. Jos johtuukin siitä. Kiitos neuvoista ja avusta.
norMix evk kirjoitti:
että vähän riuskemmat otteet, tuosta Kauko ei kyllä pidä!...Mutta katso nyt ensin, onko ne patterit oikein päin ja telkka päällä. Jos ei auta, niin uutta patteria sisään. Jos ei edelleenkään toimi niin hommaa uusi säädin. Yleensä väliaikaisesti saat telkastakin suoraan ilman Kaukoa vaidettua kanavaa ja säädettyä volyymiä.
käyn ostamassa uudet patterit. Jos se vika olikin siinä. Kiitos avusta. Sain mölyn hiljenemään televisiosäätimestä. Jostain syystä ääni oli täysillä.
- mayanna
norMix evk kirjoitti:
Ilman kakea on telkkua vaikee säätää, jos sattuu olemaan lapsilukko päällä *pitelee korviaan pelkästä muistosta*
millä sais sisäilman jäähtymään? En viitsis pakastinta avata. Kylppärin ovi on auki koska ilma siellä on viileempää, mutta ei auta.
Ikkunoiden avaaminen on ihan hölmöläisen hommaa, kuumaa ilmaa vaan virtaa sisään luukun täydeltä.
Tää helle pilaa mun loman.sitä tämä luultavasti ei ole, mutta...
Hanki liitutaulu ja säännöllisen väliajoin "raapsautat" sitä kynnellä tahi karttakepinkin voit hankkia, mitä paremman vinkauksen onnistut saamaan, niin...
takaan että saat kylmänväreitä, kyllähän niillä väristyksillä hetken pärjää, hmmm...
tiedän typerä ohje, mutta.... kuhan kirjoitin! :)Silipa-Tuuli kirjoitti:
sitä tämä luultavasti ei ole, mutta...
Hanki liitutaulu ja säännöllisen väliajoin "raapsautat" sitä kynnellä tahi karttakepinkin voit hankkia, mitä paremman vinkauksen onnistut saamaan, niin...
takaan että saat kylmänväreitä, kyllähän niillä väristyksillä hetken pärjää, hmmm...
tiedän typerä ohje, mutta.... kuhan kirjoitin! :)Enpäs tuota itse keksinyt vaikka tiesin että vinkaisu saa vilunväreet aikaan :).
Yritin tuossa silittää, mutta hölmöläisen hommaa sekin tälläsellä helteellä.
Lähden nyt kauppaan, siellä ainakin on viileää ja hyvä ilmastointi. En kyllä lupaa mitään liitutaulua ostaa :).
Ketjusta on poistettu 68 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa
sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT3574224Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1393713Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla
Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku92411Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei112224KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti732002Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!
Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit1501891- 1181789
Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja181788Typeryyttä
Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik1241399Martina mukana erikoisjoukossa
Huippurankka Erikoisjoukot-ohjelma jatkuu, Martina mukana. Kerrankin Martinalle hyvä ohjelma, hänellä on voimaa, sisua j1551075