Ostin juuri apteekista Emmelle-nimistä valkaisevaa hammastahnaa, ja mieltäni ovat askarruttaneet pari asiaa. Ensinnäkin haluaisin tietää kokemuksianne kyseisestä aineesta. Onko tuottanut näkyviä tuloksia ja mitä yleensäkin olette mieltä?
Lisäksi haluaisin tietää, että maistuvatko kaikki valkaisevat hammastahnat yhtä pahalle? Olen kokeillut vain kahta ja ne ainakin ovat inhottavan makuisia, ei hirveästi tee mieli pestä hampaita, ainakaan sunnuntaiaamuna ;)
Youtuel-tahnaa en ole vielä kokeillut, joten kertokaa mielipiteitänne siitäkin, miltä se maistuu.
Ja vielä yksi kysymys: kannattaako suu jättää huuhtelematta hammaspesun jälkeen vai onko sillä mitään väliä? Joskus muistan lukeneeni, että kun vain sylkee ylimääräisen tahnan pois suusta eikä huuhtele vedellä lainkaan, niin hampaiden pinnalle jää suojaava "kalvo". Mutta miten asia oikeasti on? Kiitos vastauksista :)
Valkaiseva hammastahna
9
13783
Vastaukset
- Hammastahnat
Emmelle-hammastahnasta minulla ei ole kokemuksia, mutta Yotuelin-hammastahnaa on turvallinen(ei sisällä hankaavia ainesosia) ja sitä tahnaa olen käyttänyt-->tahna on miedon ja hyvän makuinen, eikä tahna aiheuta aftoja(puuttuu vaahtoutuva ainesosa).
Näkyviä tuloksia pitkällä aikavälillä. Itse en tupakoi, juo kahvia/teetä/punaviiniä. Käytän Yotuelia joka toinen pv ja joka toinen pv tavallista fluorihammastahnaa.
Jos on paljon reikiä/alkavia reikiä ei (ainakaan tavallisen)hammastahnan jättämisestä suuhun ainakaan haittaa ole, koska tällöin fluori saa vaikuttaa pidempään suussa.
Paljonkos siinä Emmelle-ham.tahnassa on fluoria?pitäisi olla 1450ppmF*(normaali fluorihammastahnojen fluorimäärä).Jos vähemmän, kannattaa käyttää ohella tavallista fluoriham.tahnaa.- Hyväostostaas
1500ppm
- kommentti
Itse käytin vähän aikaa sitten Yotuel-hammastahnaa, ja se maistui kivasti lakritsille, ei siis pahalle lainkaan. =) Tosin niitä on kai ainakin kahta eri lajia.
- valkaisusta.
Nimi "valkaiseva hammastahna" on hyvin harhaanjohtava, koska sellaisia ei ole olemassakaan. Ns. valkaisevat hammastahnat puhdistavat tummentumia hampaista hieman tavallista hammastahnaa paremmin mutta eivät valkaise hampaita miksikään. Hampaiden oma väri ei siis muutu. Jos haluat muuttaa hampaittesi omaa väriä vaaleammaksi useita asteita sinun on mentävä hammaslääkäriin. Halvin keino on suuhygienistin tekemä valkaisu, hinta jotain 130 euroa. Se valkaisee hammasta 1-2 astetta. Toinen vaihtoehto on opalescence valkaisu joka valkaisee "enemmän", se on siis tehokkaampi. Hinta jotain 300 euroa. Hampaisiin teetetään muotit ja valkaisuainetta pidetään 8-10h yössä 5-8 päivän ajan suussa. Kolmas vaihtoehto on Zoom valkaisu joka tehdään hammaslääkärissä, hinta n 500 euroa. Vaalentaa 6-12 astetta hampaita. Valkaisu tehdään levittämällä geeliä hampaisiin joka aktivoituu "valolla" joka suuhun suunnataan. Valkaisu kestää reilun tunnin ja geeli vaihdetaan suuhun 3 kertaa tuona aikana. Myös muotit voidaan valmistaa samalla ja valkaisua tehostaa vielä kotioloissa.
Olen käyttänyt itse emmelle hammastahnaa, ja kuten sanoin se poistaa likaa hieman tehokkaammin kuin tavallinen, ei muuta.- edelliseen.
Jos haluat puhtaammat hampaat, niin käy otattamassa hammaslääkärissä "putsi" tai soodavesipesu. Niillä pääsee hieman paremmin tummentumista eroon kuin itse harjaamalla, ja tämän jälkeen jatka valkaisevilla hammastahnoilla. Näillä keinoilla on mahdollista saada hampaat enemmän omanvärisiksi, mutta jos sinulla osim kellertävät hampaanjuuret, niin harvoin ne kunnolla lähtevät noillakaan keinoilla. Lika on niin pinttynyttä usein. Sitten on harkittava valkaisua.
- iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Juu,ja "valkaisevia"eli värjäytymien poistoon käytettäviä hammastahnojakaan ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön vaan kuuriluontoisesti.
Yotuel tahnat on hyviä, lakritisin ja mentholin makuisena.
Sooda hoidon voi itsekkin tehdä kotona,ruokasoodaa vaan hieman kostutettuun harjaan.Ei usein.- ----
Eikös näitä Emmellen ja Yotuelin kaltaisia tahnoja voi käyttää kuitenkin ihan jatkuvasti, en kun ei ole hankaavia? Molemmissa näyttää olevan riittävästi fluoria ja ksylitolia, eivätkä sisällä vaahtoaineita. Eli näyttävät varsin hyviltä tahnoilta.
- iiiiiiiiiiiiiii
---- kirjoitti:
Eikös näitä Emmellen ja Yotuelin kaltaisia tahnoja voi käyttää kuitenkin ihan jatkuvasti, en kun ei ole hankaavia? Molemmissa näyttää olevan riittävästi fluoria ja ksylitolia, eivätkä sisällä vaahtoaineita. Eli näyttävät varsin hyviltä tahnoilta.
Mutta kuuriluonoisesti kyllä kannattaa,tuubi loppuun ja harjausta 2-3 krt päivässä.
Eihän se nyt kovin hyvää voi säännöllisessä käytössä olla kun kuitenkin värjäytymiä poistaa.Ja kun on tuubin käyttäny,niin luulis että uusien värjäytymisen tuloon menee jonkun aikaa,ni sit voi taas ostaa.
Tä nyt on mun mielipide.Kysy apteekista,kyllä niiden pitäis siellä totuus sanoa,vaikka myyjänä myös toimivat... ;) Kerro sit mitä sanoivat.
- purskuttelun taito
Vaahtoamaton Emmelle on ainakin hyvä (ja miedon makuinen), koska siinä ei ole sitä hammastahnojen pahisainetta, mikä vaahtoaa, ärsyttää limakalvoja ja aiheuttaa aftoja. Tummentumat lähtee Emmellellä hyvin, ainakin sähköhammasharjalla.
Hammastahnasta jää hampaiden pintaan fluoria suojaksi, jos sitä ei huuhtele pois. Itse teen niin, että en purskuttele vettä ympäri suuta, vaan varon hampaita. Kurlaan kylläkin kurkun ja huuhtelen irtiharjatut töhnät kielen päältä pois, mutta varon tosiaan huuhtelemasta fluorikerrosta hampaiden päältä.
Hammaspesun jälkeenhän voi myös käyttää fluoripitoista suuvettä, jos makunystyrät vain kestävät sellaista kyytiä. Fluoritabletit tuttuja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841