koska voit juoda vesijohtovettä, lapsesi voi mennä ilman saattajaa kouluun, vaarallisia itikoita ym. ei juuri ole...
Mikä Sinulle on Suomessa parasta?
On ihana asua Suomessa,
61
2703
Vastaukset
on kesä. Lumestakin tykkään, mutta on aika masentavaa olla siellä pimeässä. Olisi melkoinen tottuminen.
Nauttikaa kesästä.- Linnaea
Selkeät vuodenajat,metsät,järvet,naisten itsenäisyys ja tasa-arvo(paitsi palkka-asioissa).
Turvallisesti voi liikkua,ehkä isommissa kaupungeissa turvattomuus lisääntynyt,häiriötekijöihin pitäisi puuttua ripeästi.
Itsenäisyys on hyvä asia ja se ettemme ole sodassa.
Hirvikärpäsiin olen sopeutunut. - Toivo*
Kerran viikonloppumatkalla ollessani varasin itselleni 1-hh:en. Menin hotelliin, jätin sinne tavarani ja lähdin ravintolaan. Sain mukaani naisen, jonka vein hotelliin. Pyysin respaa vaihtamaan huoneen 2-hh:ksi aamuyöllä klo 3. Vähän siinä neuvoteltiin, mutta se onnistui ihan ilman lisämaksua. Tuskin olisi onnistunut Jokamaassa...
- lisämaksua
kahden hengen huoneeksi,taisit viedä respan sinne huoneeseen?
- siellä isänmaa
Sanoi kai aikoinaan joku kreikkalainen.
En varauksetta hehkuta Suomen ja suomalaisuuden puolesta.
Tasapaksua ja yllätyksetöntähän täällä on.
Myöhäiskevät ja kesä menettelevät vuodenajoista, muista ei olisi väliksi.
Kevät ja syksy ovat Espanjassa mukavia. Sydäntalvi jossain muualla.
Kyllä sitä kraanavettä muuallakin juodaan.
Alppien pohjoispuolisessa Länsi-Euroopassa en sitä ole koskaan kyseenalaistanut.
Kokemusta minulla on oikeastaan vain Euroopasta. Muualla olen käynyt vain turistina kääntymässä.
Itävaltaan olen mieltynyt sekä ihmisten että maisemien suhteen.
Muslimimaihin minua ei enää saisi kirveelläkään. Uhkaajalla pitäisi olla ainakin tuliase.
Parasta täällä on kai juuri se yllätyksettömyys.
Ja Saimaan saaristo poutaisena, tyynenä kesäiltana, joita on harvoin.
Ikävintä on viimevuosien hampaaton politiikka suhteessa ns. "pakolaisiin" ja erääseen pitkään maassa olleeseen etniseen vähemmistöön.
Olemme kohta muukalaisia omassa maassamme.
Viimeisten vuosikymmenien kasvatusperiaatteet ovat tekemässä Suomesta vähemmän miellyttävän asuttavan.
Käytös ja tavat, joita vielä muulta löytyy, ovat jo pitkälle unohtuneet.
Lyhytnäköisyys, itsekkyys ja epäkohteliaisuus ovat nousevan sukupolven piirteitä joista heidän kasvattajansa saavat nauttia!
Sellaista itsestään selvyyttä kuin oma kieli ei myöskään pidä unohtaa. - lenita
Juppien mielestä hyvät taksit on parasta Suomessa. Mutta taksikanta on kyllä heikkenemään päin.
Pitäisi kaikkien olla mersuja.- sitroen.
mieltä kuin vastaaja "siellä isänmaa".
- Hapansilakka*
Juppi-Mersu-juttu ei pidä miltään osin paikkaansa. Tosin useimmalle asiakkaalle on tärkeää tietää taksin merkki ja kuskin sosiaalinen status - renki vai isäntä.
En voi kertoa enempää vaitiolovelvollisuuden vuoksi.
- kanukeissa
en 'istuisi' sinne enää... olenko muuttunut,vai onko
ent.kotimaani muuttunut?
kaymaan vain,ja mustaa makkaraa tammelan torilta, ja muutama kesailta hyttysten 'kupattavana' niin jo alkaa olla mieli takaisin,'suuremmille' aukeille.
lumihuippuisten vuorten katveeseen,
oma maa mustikka-- muu maa mansikka[mukaeltu].
tere..lännenhunttari syntyä Suomessa kertoi Mamma minulle. Onkohan se totta?
Hienoja asioita Suomessa:
1) turvallisuus (tosin Ruotsin maaseutu on aivan yhtä turvallinen)
2)Puhdas luonto;metsien rauha, vesien väljyys. (Ei suurta eroa Ruotsiin verrattuna)
3)Tasa-arvo, demokratia, läpinäkyvyys (yhteistä kaikille Pohjoismaille ja esim. Kanadalle)
4)Hyvä vanhusten ja sairaiden huolto valinnanvaraisesti joko kotona tai pienlaitoksissa.
5)Koululaitos maailman huippua
Lisää löytyy varmasti kun mietin vähän...
T.
Paloma- a.mazon
...geologisesti rauhallista aluetta.
Suomea eivät uhkaa maanjäristykset tai tulivuorenpurkaukset! a.mazon kirjoitti:
...geologisesti rauhallista aluetta.
Suomea eivät uhkaa maanjäristykset tai tulivuorenpurkaukset!ei oo tsunameja, miinoja, aids on vähäistä ja kaikilla on leivänkannikka jota saa jäystää.
Ei vasemmistosissejä, ei oikeistomiliisejä, ei korruptiota.
Hieno maa, kerta kaikkiaan.
T.
Paloma- a.mazon
Paloma.se.co kirjoitti:
ei oo tsunameja, miinoja, aids on vähäistä ja kaikilla on leivänkannikka jota saa jäystää.
Ei vasemmistosissejä, ei oikeistomiliisejä, ei korruptiota.
Hieno maa, kerta kaikkiaan.
T.
Paloma...ovat kuitenkin lähiomaiset, joita käyn tapaamassa joka vuosi!
a.mazon kirjoitti:
...ovat kuitenkin lähiomaiset, joita käyn tapaamassa joka vuosi!
paitsi että yritän käydä useammin korvatakseni edes jollain tapaa läsnäolollani kaikkia niitä vuosia jotka jätin väliin...
Lisää listaan:
ei huumekartelleja, ei prostitutiota, ei kerjäläisiä
ei liikaa ihmisiä
T. Paloma- ei.
Paloma.se.co kirjoitti:
paitsi että yritän käydä useammin korvatakseni edes jollain tapaa läsnäolollani kaikkia niitä vuosia jotka jätin väliin...
Lisää listaan:
ei huumekartelleja, ei prostitutiota, ei kerjäläisiä
ei liikaa ihmisiä
T. Palomaole vai? Luetkohan ollenkaan noita uutisia täältä suomesta?
ei. kirjoitti:
ole vai? Luetkohan ollenkaan noita uutisia täältä suomesta?
kuin jossain muualla. Onhan Suomeen tullut rikollisuutta idästä käsin, mutta se on vielä ainakin aika pientä.
T.
Paloma- sadat kilot
Paloma.se.co kirjoitti:
kuin jossain muualla. Onhan Suomeen tullut rikollisuutta idästä käsin, mutta se on vielä ainakin aika pientä.
T.
Palomakokaiini ja heroiinilöydöt ovat siis pieniä määriä? Jassoo, vai niin.
- Pirre*
henkilökohtaista vertailukohtaa muualla asumisesta, joten en oikein osaa sanoa mittää.
pirre. Minulla on vertailukohtia kolmesta eri maasta Suomen lisäksi ja voin sanoa (omana henkilökohtaisena mielipiteenäni ainoastaan)että jokaisessa niistä on olleet omat hyvät ja huonot puolensa. Miten ne kokee on täysin henkilökohtainen asia. Jotkut kokee Suomen ja Skandinavian ahdistavana homogeenisen kulttuurin ja kohtalaisen tiukan sosiaalisen kontrollin takia; minä koen nämä asiat pikemminkin turvallisena. Pikkuisen harmittaa välillä tiukkapipoisuus ja tietty kaavoihin kangistuminen, naapureiden kyräily ja selän takana puhuminen, mutta uskon kyllä positiivisten asioiden olevan voiton puolella Suomesta puhuttaessa.
T.
Paloma
- Kutv M
Vapautta ja maaseudun ihmisiä.Mikä mukavampaa
kuin turista tuntemattoman kanssa ohikulkiessaan
"Kuopion" tai"Joensuun"torilla. - arvokasta..
Suomessa on parasta kaunis luonto ja neljä vuodenaikaa, vaikka ne joskus harmittavat.
Turvallisuus on myös tärkeää ja onhan meillä ruokaa kaikille, vaikka ruokajonotkin.
Ei valiteta.- siellä isänmaa
Minun silmääni miellyttää alppialue.
Nuorta, karua, korkeaa, ikilumen peittämää.
Vehreää, loivempaa, kumpuilevaa.
Vaihtelevaa maastoa, jokia, järviä.
On neljä vuodenaikaa. Korkeutta vaihtamalla on helppo siirtyä haluamaansa "vuodenaikaan".
Puhdas ympäristö.
Ehdottoman puhtaat, hyvänlaatuiset elintarvikkeet.
Toimivat yhteiskunnat.
Jne.
Jos olisin opiskeluaikana tiennyt tämän niin luultavasti olisin muuttanut.
- sukujuhlissa
on parasta ja toinen kun Suomen lippu liehuu.
- M.J.
niin niitä on muuaallakin maailmassa. Jos parantaisimme lastemme kasvatusta tässä maassa, kiinnittäisimme huomiota kohteliaisuuteen, opettaisimme lapsiamme tervehtimään toista ihmistä jo pienestä pitäen, niin osaisivat tämän hyvin tärkeän asian myöhemmin työelämässään. Puolet elämästäni ulkomailla asuneena ja käytöstapoja seuranneena muusta perspektiivistä, täytyy valitettavasti sanoa, että olemme tosi juntteja metsäläisiä niissä asioissa. Töykeys, ylimielisyys, agressiivisuus, puhumattomuus, tuijjotus, epäilevä ilme ikävä kyllä välittyvät suomalaisesta naamasta liikkuvatpa he missä tahansa maailmalla. Sitten vasta, kun suomalainen on "läksynsä" oppinut maailmalla alkaa hän sopeutua ja koppavuus, turhantärkeys alkaa hävitä. Puhun länsimaisesta kulttuurista ja tavoista.
suomalaisnuorten puutteelliset käytöstavat, siis. En kylläkään saanut ketään yhtymään mielipiteeseeni, vaan kaikkien mielestä suomalsibuoret olivat niiiiiiiin ihania ja hyvinkasvatettuja, vaikka eivät osaa tervehtiä, ei kiittää, eivät pyytää anteeksi eikä hyvästellä. Kait se on sitten vaan hyväksyttävä osana suomalsta kulttuuria että noi turhat kohteliaisuudet ja smalltalkit on paitsi tarpeettomia myös epämiellyttäviä.
T.
Paloma- siellä isänmaa
Juuri noin!
Kaiken lisäksi se tuntuu korostuvan nuorten naisten kohdalla.
Näkyy yksinkertaisimmin etuiluna.
Jos avaan oven ikäluokkani naiselle tai minkä tahansa ikäiselle liikuntarajoitteiselle niin jos lähistöllä on muutama nuori nainen niin joku singahtaa siihen ensimmäiseksi!
On vain yksi ilmenemismuoto.
Asia kärjistyy suhteessa vanhempiin naisiin.
Myös nuorten miesten kohdalla. - taas---
siellä isänmaa kirjoitti:
Juuri noin!
Kaiken lisäksi se tuntuu korostuvan nuorten naisten kohdalla.
Näkyy yksinkertaisimmin etuiluna.
Jos avaan oven ikäluokkani naiselle tai minkä tahansa ikäiselle liikuntarajoitteiselle niin jos lähistöllä on muutama nuori nainen niin joku singahtaa siihen ensimmäiseksi!
On vain yksi ilmenemismuoto.
Asia kärjistyy suhteessa vanhempiin naisiin.
Myös nuorten miesten kohdalla.olen huomannut,että nuoret miehet käyttytyvät kiltisti vanhempia naisia kohtaan,se varmaan riippuu paikkakunnasta,
mutta en kyllä missään nimessä yleistäisi tätä nuorten huonoa käytöstä. - M. J.
maassa olla seurausta edellä kirjoittamistani luonteenpiirteistä? Yksinäisyys (kauniimmin sanottuna sinkkuus, mikä todellisuudessa on hyljeksityn ihmisen olotila, ties mistä syistä?)on merkillistä. Kaunis on Suomen luonto, mutta ovatko ihmiset onnellisia kauneuden keskellä? Tänne, otaksun, kirjoittavat onnellisuudeessaan sokaistuneet - on kaunista ulkomuotoa, onnea elossa, älykkyyttä hoitaa omat työasiat liittojen myötäavustuksella mukavaan malliin jne.
M. J. kirjoitti:
maassa olla seurausta edellä kirjoittamistani luonteenpiirteistä? Yksinäisyys (kauniimmin sanottuna sinkkuus, mikä todellisuudessa on hyljeksityn ihmisen olotila, ties mistä syistä?)on merkillistä. Kaunis on Suomen luonto, mutta ovatko ihmiset onnellisia kauneuden keskellä? Tänne, otaksun, kirjoittavat onnellisuudeessaan sokaistuneet - on kaunista ulkomuotoa, onnea elossa, älykkyyttä hoitaa omat työasiat liittojen myötäavustuksella mukavaan malliin jne.
helpompi hetki sairaudessa - aikaa pysähtyä arvostamaan pieniä asioita (luonto, läheiset) iänikuisen mammonan tavoittelun sijaan...
Miksi ihminen sokaistuisi (edes auringosta) - on osattava katsoa oikein :)- leine
Paloma.se.co kirjoitti:
suomalaisnuorten puutteelliset käytöstavat, siis. En kylläkään saanut ketään yhtymään mielipiteeseeni, vaan kaikkien mielestä suomalsibuoret olivat niiiiiiiin ihania ja hyvinkasvatettuja, vaikka eivät osaa tervehtiä, ei kiittää, eivät pyytää anteeksi eikä hyvästellä. Kait se on sitten vaan hyväksyttävä osana suomalsta kulttuuria että noi turhat kohteliaisuudet ja smalltalkit on paitsi tarpeettomia myös epämiellyttäviä.
T.
Palomakasvatuksessa olisi kyllä parantumisen vara.Ej ole kaunista kuultava nuorten kielenkäyttö,muutenkin käyttäyttymisen malli kait saadan kotonta.vähän pelotta minnepäin nuorten maailma menee Suomessa.
- M,J,
Minea44 kirjoitti:
helpompi hetki sairaudessa - aikaa pysähtyä arvostamaan pieniä asioita (luonto, läheiset) iänikuisen mammonan tavoittelun sijaan...
Miksi ihminen sokaistuisi (edes auringosta) - on osattava katsoa oikein :)Hyvä näin.
- Oletko
M,J, kirjoitti:
Hyvä näin.
kateellinen,kaunainen ukko vai akka.
- nuori!
taas--- kirjoitti:
olen huomannut,että nuoret miehet käyttytyvät kiltisti vanhempia naisia kohtaan,se varmaan riippuu paikkakunnasta,
mutta en kyllä missään nimessä yleistäisi tätä nuorten huonoa käytöstä.Minun ikäluokkani vastasi kai melko hyvin Gaussin kellokäyrää!?
Nyt, vasemmiston 40-vuotta jatkunut koulutus- ja yhteiskuntapolistiikka on johtanut osittain yhteiskunnan ja varsinkin nuorempien ikäluokkien polarisoitumiseen.
Laajan keskiryhmän asemesta on joukko hyvin käyttäytyviä, kunnostaan huolehtivia, päihteitä välttäviä ja kouluttauvia nuoria.
Toisen ryhmän muodostavat välinpitämättömät, tupakoivat, juopottelevat, röyhkeät, tulevaisuudestaan piittaamattomat nuoret.
Entinen keskiryhmä on hyvin pieni.
Tässä ketjussa nuoria kehuvat ovat olleet tekemisissä vain toisen ryhmän kanssa.
Vasemmiston tarkoitus oli tasapäistää kansa.
Tuloksena on erojen kärjistyminen.
Ns. alemmissa sosiaaliryhmissä sairastetaan enemmän, elinikäodotus on alhaisempi ja apatia periytyy.
Itsellähän ei ole mitään vastuuta.
Syy omasta epäonnistumisesta on aina muiden.
Kyllä minusta huoli pidetään.
Tämä kehitys on mielestäni kehnoin piirre kotimaassamme! - samaa mieltä
Paloma.se.co kirjoitti:
T.
PalomaOlet aivan oikeassa. Ja varsinkin nuoret naiset. He näyttävät avoimesti vihamielisyyttään ja halveksuntaa vanhoille naisille.
Lukekaa vaikka isovanhempien palstaa. Siellä nuoret äiti ihmiset haukkuvat vanhuksia niin paljon, ettei kukaan voi siellä enää kirjoitella. Viikkoon ei ole tullut enää yhtään kirjoituksia. Samoin anoppi ja appipalsta.
Ja nyt samat nuoret naiset ovat menneet 80 palstalle haukkumaan, kun eivät enää saa uhrejaan isovanhempien palstalta.
Ottakaa yhden kerran 80 vuotias nainen vaateostoksille mukaanne ja katsokaa koska häntä palvellaan. Samoin kahvilassa, kahvit jähtyy kuppiin kun ei tulla ottamaan maksua. Ihan hirveätä käytöstä jatkuvasti, kun käyn anoppini kanssa ostoksilla. Joka kerta odotamme ja anomme että saisimme maksaa. Aivan törkeää asiakaspalvelussa vielä.
Ja tämmöisenä aikana kun olisi työttömistä valita ystävällisempiäkin työntekijöitä. - uskomasta
nuori! kirjoitti:
Minun ikäluokkani vastasi kai melko hyvin Gaussin kellokäyrää!?
Nyt, vasemmiston 40-vuotta jatkunut koulutus- ja yhteiskuntapolistiikka on johtanut osittain yhteiskunnan ja varsinkin nuorempien ikäluokkien polarisoitumiseen.
Laajan keskiryhmän asemesta on joukko hyvin käyttäytyviä, kunnostaan huolehtivia, päihteitä välttäviä ja kouluttauvia nuoria.
Toisen ryhmän muodostavat välinpitämättömät, tupakoivat, juopottelevat, röyhkeät, tulevaisuudestaan piittaamattomat nuoret.
Tässä ketjussa nuoria kehuvat ovat olleet tekemisissä vain toisen ryhmän kanssa.
Ns. alemmissa sosiaaliryhmissä sairastetaan enemmän, elinikäodotus on alhaisempi ja apatia periytyy.
Tämä kehitys on mielestäni kehnoin piirre kotimaassamme!ei pidä paikkaansa
- minulla on
nuori! kirjoitti:
Minun ikäluokkani vastasi kai melko hyvin Gaussin kellokäyrää!?
Tämä kehitys on mielestäni kehnoin piirre kotimaassamme!se hyvinkäyttäytyvä nuori täällä kotona, myös hänen kaverinsa ovat hyvin käyttäytyviä. Ja minä olen ollut tekemisessä molempien ryhmien kanssa, jos tässä ihmisiä ryhmittelemään tarttee alkaa.
Sen politiikan voit työntää sinne minne ei päivä paista, ja tuo kaikki muukin on täyttä puppua.
Ei kannata vastata ainakaan vastauksen toivossa, minä vain piipahdin täällä.
Olen asunut kuusi vuotta vieraassa maassa. Ja olen mielestäni nyt onnellisempi täällä Suomessa.
- Prep
12 vuotta vieraassa maassa, enkä ole varma olenko nyt onnellisempi, mutta ainakin rauhallisempi olo. Kotimaa on koti.
Prep kirjoitti:
12 vuotta vieraassa maassa, enkä ole varma olenko nyt onnellisempi, mutta ainakin rauhallisempi olo. Kotimaa on koti.
Niin jotenkin vaan on juuri kuten kirjoitit rauhallisempi olo.
Taloudellisesti on ollut vaikeampaa, mutta siihenkin tottuu. Enää en menekkään kaupungille ostoksille muulloin, kun on pakko hankkia jotain. Ennen oli suuri huvini kulkea kaupungilla. Ja jos oli paha mieli ja ankea olo, menin pirstämään ja ostamaan uusia vaatteita.
Ehkä ikäkin sen tekee ja koska olen osa-aikatyössä niin ei todellakaan ole varaa. Lumpuissa saa kulkea ja se hävettää joskus. Ja nyt on tietysti tämä netti niin on muutakin harrastusta kuin kauppakeskus. Ja tämä on kivaa.
Muutin suomee vuonna -86 ja en tiedä millaista siellä vieraassa maassa nyt on, kun en ole siellä kertaakaan käynyt. Voi olla että sielläkin on nykyään se taloudellinen tilanne huono.- sanat
miljoona kirjoitti:
Niin jotenkin vaan on juuri kuten kirjoitit rauhallisempi olo.
Taloudellisesti on ollut vaikeampaa, mutta siihenkin tottuu. Enää en menekkään kaupungille ostoksille muulloin, kun on pakko hankkia jotain. Ennen oli suuri huvini kulkea kaupungilla. Ja jos oli paha mieli ja ankea olo, menin pirstämään ja ostamaan uusia vaatteita.
Ehkä ikäkin sen tekee ja koska olen osa-aikatyössä niin ei todellakaan ole varaa. Lumpuissa saa kulkea ja se hävettää joskus. Ja nyt on tietysti tämä netti niin on muutakin harrastusta kuin kauppakeskus. Ja tämä on kivaa.
Muutin suomee vuonna -86 ja en tiedä millaista siellä vieraassa maassa nyt on, kun en ole siellä kertaakaan käynyt. Voi olla että sielläkin on nykyään se taloudellinen tilanne huono.taloudellisesti vaikeampaa, mut silti on rauhallisempi olo. Ennen en ollut oikein varma, haluanko asua siellä vai täällä, enkä ees silloinkaan kun takasin muutin, mut nyt oon tyytyväinen että muutin. Kotimaa on aina kotimaa, vaikka kivaa sielläkin oli ja halpaa. Mis nyt sit olinkin. :)
- Baile_Atha_Cliath
.... ja sen tuoma rikkaus.
- on*
järvet, vuodenajat, puhdas vesi, kielenrikkaudet.
mitä on Suomessa jota ei ole missään muualla maailmassa? Mikä tekee meidät ainutlaatuisiksi?
t.
Paloma- ja*
Paloma.se.co kirjoitti:
mitä on Suomessa jota ei ole missään muualla maailmassa? Mikä tekee meidät ainutlaatuisiksi?
t.
Palomapingviinit ja eskimot kuulema, sano yks sakemanni mulle. :D
- meillä
Paloma.se.co kirjoitti:
t.
Palomakolmisenkymmentä perinnöllistä sairautta, jotka ovat nimenomaan meille ominaisia.
ja* kirjoitti:
pingviinit ja eskimot kuulema, sano yks sakemanni mulle. :D
sanoi mun edesmennyt anoppini. Erehtyikö?
T. Palomameillä kirjoitti:
kolmisenkymmentä perinnöllistä sairautta, jotka ovat nimenomaan meille ominaisia.
laita linkki aihe kiinnostaa.
t.
Paloma- eräitä
Paloma.se.co kirjoitti:
laita linkki aihe kiinnostaa.
t.
Palomalinkkejä:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/perinnolliset_sairaudet/
http://www.neurologiasaatio.fi/index.php?id=27 eräitä kirjoitti:
linkkejä:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/perinnolliset_sairaudet/
http://www.neurologiasaatio.fi/index.php?id=27mielenkiintoista, mutta onneksi näitä geenivirheitä on kuitenkin prosentuaalisesti vähän. Artikkelin (toinen linkki) mukaan ne johtuvat väestön historiallisesta eristäytyneestä ja sehän kuullostaa aivan loogiselta. Olemme pieni kansa, Euroopan ulkosyrjällä ja maahanmuuttoisuus on ollut pieni verrattuna esim. Keski-tai Etelä-Euroopan maihin.
Varmasti avoimempi siirtolaispolitiikka ja suurempi maahanmuuttoprosentti parantaisivat hieman geenejämme.
T. Paloma- treenataan tyohonsa?
ja* kirjoitti:
pingviinit ja eskimot kuulema, sano yks sakemanni mulle. :D
ja kuinka 'kesytetaan'..jos haluat tietaa katso video-----
Rare Exports
l-h - mikä video
treenataan tyohonsa? kirjoitti:
ja kuinka 'kesytetaan'..jos haluat tietaa katso video-----
Rare Exports
l-hja missä se on katsottavana?
- tuossa se on
mikä video kirjoitti:
ja missä se on katsottavana?
ole hyva.l-h
Rare Exports part 1
- Angel of The Morning
Kävin tänään ensimmäisen kerran järvessä uimassa. Vesi oli 20 asteista. Ihanaa, en muista että olisin koskaan uinut kesäkuun alussa.
- Prep
suomea niin lämmintä vettä on? :)
- Angel of The Morning
Prep kirjoitti:
suomea niin lämmintä vettä on? :)
Helsingistä 50km Lahteen päin.
- se on
Angel of The Morning kirjoitti:
Helsingistä 50km Lahteen päin.
mäntsälä vai orimattila? Hyvinkää?
- Angel of The Morning
se on kirjoitti:
mäntsälä vai orimattila? Hyvinkää?
On jompi kumpi noista kolmesta.
- niin sen täytyy
On jompi kumpi noista kolmesta.
olla Mäntsälä sitten. :)
- Angel of The Morning
niin sen täytyy kirjoitti:
olla Mäntsälä sitten. :)
Oletteko mökkinaapureita ? Jos, niin nähdään sitten Jussina.
- satun vain
Oletteko mökkinaapureita ? Jos, niin nähdään sitten Jussina.
tietämään tämän eteläsuomen kilometrit melko tarkkaan, sillä ajelen paljon siellä päin .
- Suomessa on
on parasta se, että täältä voi vapaasti lähteä milloin vain katselemaan elämänmenoa muualla päin maailmaa.
Kun takana on yli kolmekymmentä vuotta maailman kiertämistä, niin useimmat Suomen "erinomaisuudet" ovat asettuneet omiin mittasuhteisiinsa. Eipä täällä nyt niin kovin paljon erinomaisuuksia ole; jos olisi, niin kyllä kai tänne tulijoita riittäisi, mutta eipähän niitä ole tungokseen asti näkynyt.
Sen olen pannut merkille, että Suomen erinomaisuutta korostavat eniten ne, jotka vähiten ovat muuta maailmaa nähneet. Itse voisin luetella vaikka kuinka monta paikkaa maailmalla, jotka hakkaavat Suomen mennen tullen monessakin suhteessa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku655420Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti842727- 2742531
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362409Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191894Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2331593Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai561201Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v131123- 881105
- 901096