Jotkut kirjoittavat paljonkin viestejä tälle palstalle, joten lieneekin aiheellista kysyä kuinka kauan niiden kirjoittamiseen mahtaa mennä. Joudutko katsomaan sormiasi kirjoittaessasi? Osaatko kymmensormijärjestelmän vai kirjoittaako kaksi sormea ja kahdeksan hakee?
Testaa kirjoitusnopeutesi. Pohjat 216 merkkiä/min
pohjateksti vuoripeikot
aikaa 1min
ja tulos merkkeinä/min
http://www.typingtest.com/fi/typingtest/default.asp
Kuinka nopea olet kirjoittamaan?
33
2739
Vastaukset
- kaksisormijärjestelmä =)
Miulla on maailman nopein kaksisormijärjestelmä. Noh, saattaahan tuo oikea keskisormi joskus auttaa, mutta harvoin. Ja tekstiä tulee mahdotonta syöttöä =) Kirjoitan huomattavasti nopeammin kuin mieheni, kymmensormijärjestelmää käyttävä ohjelmistosuunnittelija. Ei se määrä vaan se laatu!
- tarkkuus 100 %
et semmone tulos.
- ei oikein
pidä paikkaansa kun siinä täytyy kirjoittaa toisen tekstiä, omaa tekstiä kirjoittaa huomattavasti nopeammin
- tulosss
450merkkiä/min, tullu vähän nörättyä :D
- _______
No joo....
- IngallsinLaura
188 n. viiden promillen humalassa, tokana pämppäyspäivänä ilman valoa (näppäimiä ei siis näe).
Olen nopea kirjoittaja, kiitos kymmensormijärjestelmän ja orjapiiskuri-varareksin, joka piti konekirjoitustuntia. KÄytännössä kirjoitan 7-8 sormella. - jaaha.
Ja millä todistan!! En millään, niin kun ei ketään täällä olevista paskanjauhajista mun jälkeen!!
- tästä
http://cube2.no-ip.com/~mgr/others/tulos1.JPG
eikä ilman todisteita sitten mitään uskota! :D- ihminen !
Vaan joku ohjelmoitu duracell-pupu...
- JEAJJEA!
1 virheellistä sanaa
Nettonopeus : 489 merkkiä / minuutti
Tarkkuus : 97%
Terveisin Nörtti-nainen- rueta nyt
esittämään tuollaisia väitöksiä ilman todisteita.. otahhan seuraavalla kerralla screenshotti jos saisit edes 400 merkkiä/min nimittäin uskon ettet siihen pysty eikä pysty varmasti kovin moni muukaan, tulos sivusta otettuun screenshottiin uskon ja syön sanani.
- beibi
rueta nyt kirjoitti:
esittämään tuollaisia väitöksiä ilman todisteita.. otahhan seuraavalla kerralla screenshotti jos saisit edes 400 merkkiä/min nimittäin uskon ettet siihen pysty eikä pysty varmasti kovin moni muukaan, tulos sivusta otettuun screenshottiin uskon ja syön sanani.
laitan kuvan irc-galleriaan, niin näet.
Siinäpä todiste.
Käy ihmees tsekkaa >>
http://irc-galleria.net/view.php?nick=-yea&image_id=60001361 - sanani söin
beibi kirjoitti:
laitan kuvan irc-galleriaan, niin näet.
Siinäpä todiste.
Käy ihmees tsekkaa >>
http://irc-galleria.net/view.php?nick=-yea&image_id=60001361tuollasessahan näpyttelyssä tulee jo hiki! tjoo on tosiaan sussa nörttiainesta ja minäkun luulin itseäni jo nopeaksi jollain 400 merkin tuloksella voi huoh kiitti masennuksesta :)
- -yea
rueta nyt kirjoitti:
Pystyn vetää viel nopeamminkin.
Just otin lääkkeen , tuossa ehkä tunti sitten, jolla on väsyttävä vaikutus, katso lisäksi kellonaikaa.
Huomenna paremmissa merkeissä, voin tulla tänne kirjoittamaan uuden ja paremman tulokseni ;D - -yea
sanani söin kirjoitti:
tuollasessahan näpyttelyssä tulee jo hiki! tjoo on tosiaan sussa nörttiainesta ja minäkun luulin itseäni jo nopeaksi jollain 400 merkin tuloksella voi huoh kiitti masennuksesta :)
Ei iha hikeä tuu ei.
Ja ootha sä aika nopea kuitenki, 400 merkkiä ei laisinkaan paha.
Nörtti olen nyt ainakin, taidat olla kyllä vähän sinäkin.
- Kokeillaan, kokeillaan
Tuli tulos:
Kirjoituskokeen nimi: Vuoripeikot
Bruttonopeus: 216 merkkiä/min
Virheet: 3 virheellistä sanaa
Nettonopeus: 186 merkkiä/min
Tarkkuus: 86 %
Toisella yrittämällä tuli: 269, 3, 239, 88. Käytän kymmensormijärjestelmää, enkä joudu katsomaan sormia. Kirjoittaminen teknisenä suorituksena ei tuota vaikeuksia, sen sijaan muotoilu, ilmaisu, kielioppi ja sen keksiminen mitä kirjoitan tuottaa valtavasti tuskaa.
Erittäin kovia nakuttajia näyttää tulosten perusteella löytyvän täältä.- Kokeillaan, kokeillaan
Tulos ja virhe määrä näyttää riippuvan paljon taktiikasta ja kokemuksesta (eli kuinka paljon on ennen kirjoittanut tai lukenut, ja mitä). Ensimmäisellä ja toisella kerralla kun tein testin, tein sen katsoen ensisijaisesti ruudulle kirjoittamaani tekstiä (kuten normaalisti työskennellessä). Kun muutin taktiikkaa siten, että pidin ajatuksen ja katseen ensisijaisesti lukemassani tekstiässä (eli siinä jota kopioin), niin virhe määrä laski ja nopeus kasvoi.
Ruotsinkielinen teksti (joka tuntui vaikealta lukea) meni heti oikein (100 %), mutta nopeus oli vain 187 merkkiä/min. Omasta mielestäni hyvän tuloksen ehkä kuitenkin selitti muutettu taktiikka.
Englanninkielistä tekstiä oli jostain syystä mukavinta kirjoittaa, vaikka lukeminen tuotti vaikeuksia. Siinä ei tullut virheitä kovin paljon (eikä myöskään hutipainalluksia joita piti korjata) ja nopeuskin oli ihan kohtuullinen (netto 215). Tämä kai johtuu briteille suunnitellusta näppäin layoutista, tai siitä kun töissä hakkaan pääasiassa näppäimistöllä englanninkielisiä komentoja.
Suuri vaikutus taktiikan lisäksi näyttää olevan muistamisella ja lukemisella. Kun tein testit toistamiseen, jolloin ei tarvinnut keskittyä niin paljoa tavaamiseen, tulokset olivat heti n. 20 - 30 % parempia kuin ensimmäisellä kerralla. Jostain syystä virhemäärä pysyi ennallaan (tosin prosentit nopeuden myötä kasvoi) kun tuli aina luettua samat sanat väärin.
En tiedä voiko tuloksista mitään päätellä. Kuitenkin mitä parempia tuloksia vetää, niin sitä enemmän on kirjoittanut ja lukenut vastaavan tyyppistä tekstiä. Jos haluttaisiin mitata puhtaasti kirjoitus nopeutta (sorminäppäryyttä ja 10 sormin järjestelmän käyttöä), ehkä parempi testi olisi satunnaisen kirjainten nakuttaminen jolloin tulokset olisivat vertailukelpoisempia.
- jep jep
162 merkkiä/min ja tarkkuus 100%. Se on ainoa mikä ratkaisee. Oikeasti jos kirjoittaa yli 200 merkkiä/min, niin kannattaisi hankkia elämä...
- kirjoittaminen
ei tee kenestäkään mitään nörttiä. Itse olen kauppaopistossa paukuttanut kirjoituskonetta 10-sormijärjeselmällä ja näyttää sama löytyvän tästä tietsikasta. Niin että miten se 10-sormijärjestelmän osaaminen muka tekee ihmisestä nörtin?
- ööööö?
kirjoittaminen kirjoitti:
ei tee kenestäkään mitään nörttiä. Itse olen kauppaopistossa paukuttanut kirjoituskonetta 10-sormijärjeselmällä ja näyttää sama löytyvän tästä tietsikasta. Niin että miten se 10-sormijärjestelmän osaaminen muka tekee ihmisestä nörtin?
Missäs nörtistä puhuttiin? Todettiin vain että riittää kun nopeus on riittävä. Jos minä kirjoittaisin nopeammin niin minulta loppuisi työt.
- ei tee kenestäkään
kirjoittaminen kirjoitti:
nörttiä,
mutta yleensä nopean kirjoitustaidon saavuttaa harjoittelemalla ja se harjoittelu tekee ihmisestä nörtin,
harjoitteli sitten kirjoituskoneella tai tietokoneella - Njaaha.
ei tee kenestäkään kirjoitti:
nörttiä,
mutta yleensä nopean kirjoitustaidon saavuttaa harjoittelemalla ja se harjoittelu tekee ihmisestä nörtin,
harjoitteli sitten kirjoituskoneella tai tietokoneellaSiis miten harjoittelemalla? Itse en ainakaan ole koskaan
varsinaisesti opetellut kirjoittamaan nopeasti, mutta nopeus on
ajan myötä kasvanut.
Sinun logiikallasi homma menee niin, että jos töihin
kuuluu
paljon esim. dokumenttien tai sähköpostin kirjoittelua ja
sitä myötä tulee nopeammaksi, niin se työ tekee ihmisestä
nörtin? - jep jep
ööööö? kirjoitti:
Missäs nörtistä puhuttiin? Todettiin vain että riittää kun nopeus on riittävä. Jos minä kirjoittaisin nopeammin niin minulta loppuisi työt.
haista vittu
Olenkin joskus miettinyt tuota asiaa. Olin aikoinaan laiska koulussa, joten valitsin konekirjoituksen ja teknisen työn valinnaisaineiksi yläasteella ahkerampien lukiessa kaupallisia aineita ja kolmatta kieltä. Niinpä osaa 10-sormijärjestelmän kohtuullisen hyvin. Että ei tähän naputteluun niin kauaa mene.
- /()=!1
Kummallista, ettei konekirjoitusta opeteta saman tien kaikille, koska sen oppii hyvin nopeasti... olisi eniten tarpeen niille, jotka eniten myöhemmin työkseen kirjoittavat.
- rikas porho
Olette säälittäviä. Sihteeri on teitä kaikkia nopeampi.
- :)
:) joku aika sitten kun menin meidän lähikauppaan siellä eräs hyvin toimeentuleva odotti autonsa kanssa postilaatikon luonna ja viellä oli hulppea peräkärry....hih assosioin että hän on ostanut tai vuokrannut oikein peräkärryn kirjeitäni varten :)........
- werwerwer
nettonopeus 305 merkkiä minuutissa. Menis varmaan nopeamminkin, mutta kone on uusi ja shift-näppäin aivan liian pieni. Tulee virhelyöntejä.
- papupata-xena
Kirjoitan ½sekunnissaa 24tuumaisen näytön täyteen leipätekstiäilman kappalejakoja tai välilyöntejä 10pisteen virkafontilla, enkäitsekään saa selvää, mitä olen kirjoittanut
k a u a n
öö no mikäli oikein tuota tulkitsin niin 375/min. usein en katsele enää ollenkaan alas ku oppinu jo koko jutun jujun, välillä ilman kymmensormijärjestelmää ja välillä sillä... olihan tuo konekirjoitus yläasteella 10 ja sama taktiikka on ujuttautunu myös kännykällä kirjoittamiseen :D
- Anonyymi
haista paska
- Anonyymi
aika komee
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 263238
- 721580
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa801129Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1451052- 45941
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45888- 61882
Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171862- 42836
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis139775