Mihin terveet kuolevat

Fumador

Omat elämäntavat ovat jo niin terveelliset että on alkanut pelottaa mihin sitä aikanaan kuolee kun ei juurikaan juo, polta tai syö epäterveellisesti. Mihin ne ihmiset kuolevat jotka välttävät syövän, verisuonitaudit ja onnettomuudet? Aivorappeumaanko? Ei oikein houkuttele.

Pitäisiköhän hommata vaarallinen harrastus jossa liian vanhalle kävisi köpelösti. Sukeltaminen ja kiipeilyt voisivat olla tarpeeksi haastavia lajeja raihnaiselle ikäihmiselle.

20

1847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolesterolia vaikka urheili...

      todennäkoisesti he kuolevat tylsyyteen. Eikä terveet elintavat sitäpaitsi takaa etteikö sairastuisi luottelemiisi sairauksiin. Sehän riippuu pitkälti perimästä. Tietysti terveet elintavat ehkäisevät, tai ainakin pitkittävät näiden sairauksien syntyä.

      • kiitos osuvasta

        vastauksesta. Minusta ainakin tuntuu, että minä kohta kuolen tylsyyteen kun olen lopettanut tupakoinnin, en käytä alkoa ja kokoajan vahtaan tuoteselosteita pakkauksista ja mietin missä olisi vähiten hiilareita ja missä ei ole vieraita kemikaaleja ja myrkkyjä ja onhan tämä varmasti luomua.Tätäkö tämä minun elämäni on. Koen lisäksi huonoa omaatuntoa jos en yhtenä päivänä ole käynyt vartavasten lenkillä, vaikka olen ollut koko päivän liikekannalla ja askeleita on tullut varmaan toistakymmentätuhatta.


    • Älä huoli

      Kyllä sä vielä kuolet joten turha huolehtia siitä. Sitten kun ikää tulee enemmän huomaat ettei terveellisillä elemäntavoilla pysty estämään ryppyjen tuloa sekä hiusten harmaantumista. Vanheneminen johtuu pääosin siitä että solujen uusiutumiskyky vähenee jatkuvasti iän myötä. Kun solut ovat uusiutuneet tietyn määrän niin sitten ne kuolevat kun eivät enää pysty uusiutumaan. Itse haluaisin elää ikuisesti mutta se ei ole mahdollista ellei joku keksi miten solut saadaan uusiutumaan jatkuvasti.

    • Skäri

      raitiskin voi kuolla maksasairauteen, savuton keuhkoahtaumaan tai -syöpään, eikä hoikkia ja "oikein syöviäkään" viikatemies pelkää.

      Joskus harmittaa kun ns. terveysintoilija kuvittelee olevansa kuolematon, ja asettuu siten muiden yläpuolelle. Hyvä terveys on lahja. Ole siitä iloinen ja pidä siitä huolta. Mutta älä anna sen ylpistää.

    • tappaa

      muista juoda light juomia jotka on makeutettu kemikaaleilla, syö suolatonta kun ihminen kuolee suolan puutteeseen ja muista välttää sokeria jospas kaatuisit sopivasti kun veren sokeri alhaalla ja pyörryt.
      Ai juu ja kaikkia valmis ruokia ( myös mehu, jogurtti...) on täynnä turhia elintarvikeväriä, kemikaalisia makeutusaineita..

      • sydänpysähdykseen

        Ja kaliumia saa suolasta ja kun vaaditaan jättämään suola pois niin menehdyt kaliuminpuutteen laukaisemaan sydänkohtaukseen.
        Sekä liikaa kaliumia että liian vähän aiheuttaa sydänkohtauksen niin että tämän lääkärit usein unohtavat kokonaan kertoa potilaalleen.
        Pissauslääkkeisiinkin eli nesteenpoistolääkkeisiin joita käytetään verenpaineen alentamiseen pitäisi saada kaliumia lisäksi, koska muuten kaliumi häipyy liiaksi kehosta ja voi täten aiheuttaa sydänpysähtyksen.

        Lääketiede on niin huolimaton näiden asioiden suhteen, että oikein kauhistuttaa.

        Ja nuitten light- tuotteidenhan on jo todettu olevan hengenvaarallisia terveydelle.

        Äitini joi punasta maitoa ja pani paksun kerroksen voita leivälleen ja eli 99 vuotiaaksi.


    • sitä..

      jos haluat elää kauan.
      Terveysintoilijat kuolee stressiin , kateuteen,vihaan ja ihan yleisvi***kseen.

      Jos haluat kivan elämän , syö mitä syöt nauttien ja iloiten. Ota lasi viiniä hyvien ystävien kanssa ja relaa. Älä murhedi huomisesta ja ota päivä sellaisena kuin se tulee, ja käännä asioiden parhaat puolet esille. Kuolet johonkin , but who cares? Tulipa elettyä hymy huulilla.

    • kun aika koittaa.

      Kaikella on aikansa taivaan kannen alla,
      aika on elää ja aika on kuolla.
      Kun kutsu käy niin siirrytään iäisyyteen, se voi olla silmänräpäys vain Jumala tietää.
      Sillä joka aamu on armo uusi.

    • vain

      Vaikka eläisit omasta mielestäsi terveellisesti se ei tarkoita että pysyisit terveenä. On aivan väärin mainostaa että vain "tervein tavoin" pysyt terveenä. Mieheni eli terveellisesti eli ei käyttänyt kahvia, ei juonut olutta, söi terveellisesti ja harrasti liikuntaa ja kuinka ollakaan hän sairastui syöpään ja kuoli 41 vuoden iässä. Minä joka join kahvia ja join olutta silloin tällöin ja enemmänkin olen ns. sohvaperuna olen jatkanut elämääni ja ihmettelen miten tässä näin kävi. Kyllä sinäkin hengestäsi pääset, älä pelkää.

      • Rouva Suorasuu

        Mummollani ei ollut mitään elimellistä sairautta. 91-vuotiaana hänen voimansa alkoivat hiipua, eikä ruoka enää maistunut ja hän kuoli vanhuuteen.


      • Näin on
        Rouva Suorasuu kirjoitti:

        Mummollani ei ollut mitään elimellistä sairautta. 91-vuotiaana hänen voimansa alkoivat hiipua, eikä ruoka enää maistunut ja hän kuoli vanhuuteen.

        Kuolinsyy vaikka ei varsinaista sairautta olisi ollutkaan.


      • elämänhalun menettämkiseen ...
        Rouva Suorasuu kirjoitti:

        Mummollani ei ollut mitään elimellistä sairautta. 91-vuotiaana hänen voimansa alkoivat hiipua, eikä ruoka enää maistunut ja hän kuoli vanhuuteen.

        Onhan ihmisiä jotka sanovat että nyt minä haluan kuolla ja myös kuolevat koska haluavat.
        Vanhuuteen ei sinänsä kuole, aina tulee joku vika johon menehtyy.
        Tai sitten elämänhalu loppuu ja päättää kuolla.


    • yksi erittäin

      hyvä keino on mennä kahden tappelijan väliin ja toisella onkin puukko. Näin kävi eräälle urheilija nuorukaiselle(jolla myös ERITTÄIN) terveet elämän tavat.

    • huoleen

      Worrying is the biggest killer.

      Kanna huolta siitä, ettet ehkä kuolekaan, ja, avot, pian se sinusta selvää tekee.

      Tai vaihtoehto on, ettet koskaan kuole. Onko sekään huono vaihtoehto?

      Ei se elämän pituus vaan se laatu... Jos saat pysyä terveenä, lyhytkin elämä on parempi kuin kituvan pitkä elämä, eikö?

    • sairauksia

      Vaikka elät terveellisesti, elimistösi kuitenkin pikku hiljaa tulee raihnaisemmaksi eikä pysty enää niihin suorituksiin kuin nuoermpana.
      Mahdollisia kuolinsyitä voi etsiä vaikka geeneistä: mihin teidän suvussanne on ollut tapana kuolla? Geeniperimä on voimakas. Onks ollut syöpiä paljon?
      Kun vanhuuttasi vastustuskykysi heikkenee, voit kuolla esim. johonkin virustulehdukseen tai keuhkokuumeeseen, joista nuoremmat selviävät. Sairaalabakteeri?
      Ei muuta kuin hyvät jatkot.

      • Fumador

        Suvussamme on perinteisesti kuoltu seitsenkymppisenä sydänkohtaukseen. Tupakkaa on poltettu paljon ja punaista maitoa juotu. Sen sijaan en ole kuullut kenestäkään joka olisi saanut syövän raivokkaallakaan tupakoinnilla.

        Kun oma rasvojen käyttöni on ravintosuositusten mukaista, kolestroniarvoni ovat erinomaiset ja tupakointikin harrastan hyvin satunnaisesti luulen että vältän perinteisen sydänkohtauksen. Tunnen olevani kuin koekaniini: suvun ensimmäinen joka ei elämäntavoillaan hanki sydänvikaa. Mielenkiintoista nähdä mikä paikka pettää jos sydän sattuiskin kestämään.


    • Anonyymi

      Sydänpysähdykseen, koska on jo vanha ja sydän ei vaan yhtäkkiä enää kestä.

    • Anonyymi

      Itse tulen kuolemaan yleis verenmyrkytykseen ja siihen liittyviin oheis vaurioihin elimistössä nyt jo on toinen keuhko mennyt osa sydämmessä, haima, maksa, ja muut elimet osittain, ja uusi bakteeri pesäke on selkärangassa, olen 48vuotias ja tyytyväinen että kuolen joissakin vuosissa.

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta pikku kommentti kuolinsyyhyn.
      Elisabeth kuoli vanhuuteen.
      Eli elimistöön tulee vanhuudesta johtaneita vaivoja jotka yhdessä aiheuttavat kuoleman.
      Eli tulee ikäänkuin yleistressi kun liikaa remppoja ja vaivoja.

      • Anonyymi
        UUSI

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe