Nettisuhteesta oikeaksi?

sipuliini

Tapasin netissä amerikkalaisen miehen muutama kuukausi sitten.
Hän on matkustanut paljon suomessa ja käy täällä muutamia kertoja vuodessa ystäviensä luona.
Pidämme hyvin tiiviisti yhteyttä ja syksyllä hän onkin tulossa takaisin suomeen ja myös tapaamaan minua.Yleensä hän viettää suomi aikansa tuttujensa luona Helsingissä mutta tällä kertaa oli kertonut ystävilleen halusta tulla käymään vähän pohjoisempanakin..
Hän on puhunut haluavansa muuttaa Suomeen.Ja haluaisi löytää töitä Suomesta.

Tapaamiseemme on vielä kolmisen kuukautta ja olen kiinnostunut kuulemaan kohtalotovereistani ja siitä miten heidän suhteensa on käynyt?

Olenko epätoivoinen jos uskon että mahdollisesti päädymme oikeaan suhteeseen?
Onko kellekkään tapahtunut vastaava?

Tunteeni tätä miestä kohtaan ovat vahvat ja ajatusmaailmamme yhtenevät.

Valitettavasti uskoni ei vain riitä tämänkaltaisiin, nettisuhteesta oikeaksi, juttuihin..

Mielenkiinnolla odotan kokemuksianne :)

132

47337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skeptinen?

      No...samaa mietiskelen minä espanjalaisen miehen kohdalla...onko ihan haavemaailmassa elämistä tällainen...hän ei ole edes käynyt Suomessa. Olen menossa tapaamaan pian, mutta tapaamisaikaa on ensitapaamisella vain 2-3 päivää...jos ok, niin tulee sen jälkeen Suomeen pariksi viikoksi lomansa aikana. Hän on niin varma siitä, että olen hänen etsimänsä (vaikka olen 7 v vanhempi ja yh-äiti ja hänellä oli aivan upea espanjalainen kaunotar, jonka kanssa eli...sanoi, ettei vaan rakastanut tätä)...vaikka olen yrittänyt toppuutella, ettei hän voi tietää ennen kuin tapaa minut. Sen vuoksi menenkin tavalliselle lomamatkalle, ettei loma mene pilalle, jos juttu ei toimikaan. Olenkohan liian skeptinen...En tiedä, miten paljon uskoa uskallan juttuun laittaa, kun miehellä on hyvä työ omassa maassaan ja minun on vaikea muuttaa toiseen maahan. Ehkä aika tuo ratkaisut tullessaan...itse jaksan kyllä odottaa ja olla kärsivällinen, jos mies tuntuu oikealta...mutta miten on miesten laita?

      • .....

        vaikka olisikin ollut vaikka mikä espanjalainen kaunotar niin et voi tietää mikä eksoottinen kaunotar sinä oletkaan hänen silmissään..=) mutta parempi pitää jalat maassa ja olla myös skeptinen, ainahan sitä voi myös tulla pettymyksiä! oikein hyvää lomamatkaa sinulle, toivottavasti kaikki menee hyvin!


      • espanjassa :(
        ..... kirjoitti:

        vaikka olisikin ollut vaikka mikä espanjalainen kaunotar niin et voi tietää mikä eksoottinen kaunotar sinä oletkaan hänen silmissään..=) mutta parempi pitää jalat maassa ja olla myös skeptinen, ainahan sitä voi myös tulla pettymyksiä! oikein hyvää lomamatkaa sinulle, toivottavasti kaikki menee hyvin!

        kun ovat saaneet mitä ovat halunneet, niin olet heille vain ilmaa.
        Löytyy uusi ja upeampi höynäytettävä.
        Kannattaa seisoa vaan jalat tukevasti ilmassa, niin elämä täyttyy jännityksestä.


      • mietippä vähän

        mix kukaan kiinnostus yh-äidistä :D ja espanjalainen mies... voi video, get life! get real! Käys ukko kuules tolla tasolla lähipub:sta :D


      • hakisin???
        mietippä vähän kirjoitti:

        mix kukaan kiinnostus yh-äidistä :D ja espanjalainen mies... voi video, get life! get real! Käys ukko kuules tolla tasolla lähipub:sta :D

        No siksi, että meillä on mm. samanlainen huumorintaju. Ymmärrämme toisiamme ja monesti, kun ajattelee sanoa jotain, niin toinen sanookin sen jo...Minulla ei ole vuosiin synkannut kenenkään kanssa samalla tavalla. Hän saa minut nauramaan...
        Sitä paitsi, en ole ruma enkä vanhan näköinen...kaiken kaikkiaan ulkonäköni, älykkyyteni ja koulutukseni on sitä luokkaa, etten itseäni viitsi pubimiehiin tuhlata :).
        En koskaan käy lähipubeissa enkä missään pubeissa sen puoleen...miksi siis ukon sieltä haluaisin?
        Älä siis alenna minua "tolle tasolle", kun et tunne.


      • KUKAAN EI

        OLE NOIN TYPERÄ OIKEASTI.


      • outo
        KUKAAN EI kirjoitti:

        OLE NOIN TYPERÄ OIKEASTI.

        Ja mitäs typerää sanoin? Ei ole provo. Sori vaan. Ihmeellisiä ovat Jumalan tiet...ei niistä aina selvää ota. On se vain erityinen onni, jos tässä elämässä sielunkumppanin kohtaa...ei silloin muutama köykäinen vuosi eroa tee...


      • Hörhö..
        mietippä vähän kirjoitti:

        mix kukaan kiinnostus yh-äidistä :D ja espanjalainen mies... voi video, get life! get real! Käys ukko kuules tolla tasolla lähipub:sta :D

        Pura ongelmaas jossain muualla! miksi kukan yh etsisi kumppania jostain räkälästä?Sieltä ei löydy kuin juuri sinun kaltaisiasi aivottomia tapauksia jotka eivät tiedä maailman menosta mitään!


      • Itsekin osaaja
        hakisin??? kirjoitti:

        No siksi, että meillä on mm. samanlainen huumorintaju. Ymmärrämme toisiamme ja monesti, kun ajattelee sanoa jotain, niin toinen sanookin sen jo...Minulla ei ole vuosiin synkannut kenenkään kanssa samalla tavalla. Hän saa minut nauramaan...
        Sitä paitsi, en ole ruma enkä vanhan näköinen...kaiken kaikkiaan ulkonäköni, älykkyyteni ja koulutukseni on sitä luokkaa, etten itseäni viitsi pubimiehiin tuhlata :).
        En koskaan käy lähipubeissa enkä missään pubeissa sen puoleen...miksi siis ukon sieltä haluaisin?
        Älä siis alenna minua "tolle tasolle", kun et tunne.

        olet joutunut oikein kokeneen viettelijän pauloihin. Tuntuuko sinusta siis siltä, että juuri tuo mies ymmärtää kaikki ajatuksesi? Entä tuntuuko sinusta aivan erityiseltä kun luet juuri hänen juttujaan? Kaikki nuo ovat temppuja, joilla hän yrittää saada sinut pauloihinsa. Todennäköisesti kyseessä on naimisisa oleva mies, joka haluaa hieman eksoottista jännitystä ja itsetunnon kohotusta elämäänsä. Mikäpä sen hienompaa, kuin paneskella viikonloppu. Ja mikäpä komeampaa, kuin kehua kavereilla, että joku nainen tuli Euroopan laidalta vain häntä tapaamaan.


      • espanjassa asunut

        läheltä seurannut olen näitä kauko suhtita .H elmiäkin löytyy mutta sitten myös seikkailioita.ylensä heillä on sitova suhde kotimaassa.Elämän tavatkin on erillaiset esm.töistä mennään Baariin ja sitten vasta koti.Joten miettiä saa kyllä mitä elämältä haluaa.


      • jaa

        pidä ainakin rahapussista tiukasti kiinni
        nimimerkki kokemusta on


      • nerita
        espanjassa :( kirjoitti:

        kun ovat saaneet mitä ovat halunneet, niin olet heille vain ilmaa.
        Löytyy uusi ja upeampi höynäytettävä.
        Kannattaa seisoa vaan jalat tukevasti ilmassa, niin elämä täyttyy jännityksestä.

        Niin minäkin luulin aikoinani , että españalaiset ovat sellaisia ja seurustelin yhden kanssa melkein kolme vuotta ja silloin tulin takaisin suomeen ja sanoin kaikille "Ei koskaan espaálaista, siitä on nyt 30 vuotta , kun tutustuin Malagalaiseen mieheen ja olemme olleet nyt 29 vuoota naimisissa.


      • sgdsgtsw
        Itsekin osaaja kirjoitti:

        olet joutunut oikein kokeneen viettelijän pauloihin. Tuntuuko sinusta siis siltä, että juuri tuo mies ymmärtää kaikki ajatuksesi? Entä tuntuuko sinusta aivan erityiseltä kun luet juuri hänen juttujaan? Kaikki nuo ovat temppuja, joilla hän yrittää saada sinut pauloihinsa. Todennäköisesti kyseessä on naimisisa oleva mies, joka haluaa hieman eksoottista jännitystä ja itsetunnon kohotusta elämäänsä. Mikäpä sen hienompaa, kuin paneskella viikonloppu. Ja mikäpä komeampaa, kuin kehua kavereilla, että joku nainen tuli Euroopan laidalta vain häntä tapaamaan.

        No onpa hienoa, on minuakin tulossa tapaamaan saksalainen komea ja mukava mies tänne suomeen, ja olisipa tullut useampikin jos olisi huvittanut jatkaa deittailua. Minkä perässä ikinä olisivatkaan, voisínpahan itsekin kehua sillä.
        olet tyhmä kun luulet kaikkien olevan samanlaisia kuin sinä, on miehiä jotka oikeasti etsivät rakkautta.


    • Kohtalotoveri

      Sama tapahtui täälläkin, mies tosin englantilainen. Tavattiin oikeassa elämässä kun hän oli Suomessa työmatkalla, ehkä puolisen vuotta nettitapaamisen jälkeen.
      Oikeassa suhteessa oltu nyt pari vuotta. Paljon töitä se vaatii, paljon enemmän kun olisin uskonut, mutta kyllä se ainakin meidän kohdalla toimii ja hyvin. Pyritään tapaamaan joko täällä tai sitten Englannissa noin kerran kuussa tai kahdessa, viikko-pari kerrallaan, kesä- ja joululomien aikaan enemmän. Puhelinlaskut on järkyttäviä ja lentomaileja kertyy, mutta on se sen arvoista, en edes miettis tän jutun vaihtamista. Pian edessä muutto Englantiin. :)
      En uskonut minäkään siihen et nettisuhteesta vois oikea tulla, mut.. kyllä siitä näköjään voi, ja vielä parempi kun osasin edes kuvitella. Että usko vaan, kyllä se voi muuttua oikeaksi suhteeksi, varsinkin jos tunteesi on vahvat, kuten sanoit. Tsemppiä teille. :)

      • kokenut

        Hieman samanlaisia kokemuksia minulla,päättyi todella pelottavasti,enkä suosittele kenellekkään vastaavaa.suosittelen vakavaa harkintaa ja varovaisuutta.


      • eräsN1

        Miksi te ette käytä Skypeä yhteydenpitoon ulkomaille? Pelkällä laajakaistan hinnalla saa soitella niin paljon, kun sielu sietää. Ja Skypen saa imuroitua maksutta koneelle.


      • sama homma
        eräsN1 kirjoitti:

        Miksi te ette käytä Skypeä yhteydenpitoon ulkomaille? Pelkällä laajakaistan hinnalla saa soitella niin paljon, kun sielu sietää. Ja Skypen saa imuroitua maksutta koneelle.

        Suosittelen lämpimästi kaikkia nettisuhteessa olevia asentamaan MSN messenger liven, jossa voitte keskustella reaaliaikaisesti, pitää webcameran päällä ja puhui mikin välityksellä!

        Huomenna tapaan hollantilaisen miesystäväni ensimmäistä kertaa :) Jännää.


      • sama tyyppi
        sama homma kirjoitti:

        Suosittelen lämpimästi kaikkia nettisuhteessa olevia asentamaan MSN messenger liven, jossa voitte keskustella reaaliaikaisesti, pitää webcameran päällä ja puhui mikin välityksellä!

        Huomenna tapaan hollantilaisen miesystäväni ensimmäistä kertaa :) Jännää.

        Ei siis ole miesystäväni vaan ihan kaveri! :D


      • mäxä

        wau, nostan teille hattua^^ on kiva huomata etteivät kaikki nettisuhteet ole tuhoontuomittuja. tsemppiä^^


      • Yksi onnellinen
        mäxä kirjoitti:

        wau, nostan teille hattua^^ on kiva huomata etteivät kaikki nettisuhteet ole tuhoontuomittuja. tsemppiä^^

        Täällä on kovasti moitittu sitä, ettei netin välityksellä voi löytää todellista kumppania. Olen ollut 14 vuotta onnellisesti naimisissa , lapsiakin on kertynyt 2 ja tapasin aikanaan mieheni kirjeenvaihdon välityksellä. Tiedän, että koskaan en olisi häneen voinut törmätä esim ravintoloissa yms paikoissa sillä ne eivät kuuluneet ajanviettopaikkoihimme. Kaiken lisäksi välillämme oli myös jonkin verran välimatkaa. Toki näin voi tavata myös ikäviäkin tyyppejä, mutta eikö sama ole myös ns "normaalissa tutustumisttilanteessa". Jos tutustut johonkin tyyppiin esim, ravintolassa, kuinka voit olla varma sen enempää hänen tarkoitusperistään tai puheistaan kuin esim netin kautta tapaaamasi henkilön kanssa. Kyllä se valehtelu sujuu yhtälailla nokakkain kuin netin välitykselläkin. Eli avoimin mielin, mutta myös avoimin silmin vaan eteenpäin


      • Nainen 41-v

        Englantilaisen kulttuuri on samantapainen kun meidänkin ja sen suhteen ei tule suuren suuria kummallisuuksia. Etelä-Eurooppalaiset on sitten toista maata. Heillä jo flirtti ja uudet naiset on joka päiväistä hupia ja niitä tarvitse ottaa niin vakavasti. Ihmettelen miksi suomalainen nainen menee rikkomaan sydänmensä tuollaisiin suhteisiin jotka 90% ei johda sen pidemmälle.

        Kyllä suomestakin löytyy kunnollisia ja rehtejä miehiä, kun jaksaa vaan olla silmät ja mieli avoinna.


      • amoe amore
        Nainen 41-v kirjoitti:

        Englantilaisen kulttuuri on samantapainen kun meidänkin ja sen suhteen ei tule suuren suuria kummallisuuksia. Etelä-Eurooppalaiset on sitten toista maata. Heillä jo flirtti ja uudet naiset on joka päiväistä hupia ja niitä tarvitse ottaa niin vakavasti. Ihmettelen miksi suomalainen nainen menee rikkomaan sydänmensä tuollaisiin suhteisiin jotka 90% ei johda sen pidemmälle.

        Kyllä suomestakin löytyy kunnollisia ja rehtejä miehiä, kun jaksaa vaan olla silmät ja mieli avoinna.

        höpö höpö :-) Käsitys eteläeurooppalaisista miehistä perustuu yleensä vaan ns. rantaleijoniin ja muihin casanoviin. Kyllä siellä asuu ja elää kunnollisia miehiä siinä missä Suomessakin! Tosin esim. kulissiavioliittoja ja "julkisia" rakastajia/rakastajattaria/syrjähyppyjä esiintynee taajemmin, sillä katolilaisille avioero on yhä vieläkin rankempi, pidempi ja kalliimpi prosessi kuin suomalaisille.


      • prinsessa77
        Yksi onnellinen kirjoitti:

        Täällä on kovasti moitittu sitä, ettei netin välityksellä voi löytää todellista kumppania. Olen ollut 14 vuotta onnellisesti naimisissa , lapsiakin on kertynyt 2 ja tapasin aikanaan mieheni kirjeenvaihdon välityksellä. Tiedän, että koskaan en olisi häneen voinut törmätä esim ravintoloissa yms paikoissa sillä ne eivät kuuluneet ajanviettopaikkoihimme. Kaiken lisäksi välillämme oli myös jonkin verran välimatkaa. Toki näin voi tavata myös ikäviäkin tyyppejä, mutta eikö sama ole myös ns "normaalissa tutustumisttilanteessa". Jos tutustut johonkin tyyppiin esim, ravintolassa, kuinka voit olla varma sen enempää hänen tarkoitusperistään tai puheistaan kuin esim netin kautta tapaaamasi henkilön kanssa. Kyllä se valehtelu sujuu yhtälailla nokakkain kuin netin välitykselläkin. Eli avoimin mielin, mutta myös avoimin silmin vaan eteenpäin

        Hienoa ja kannustavaa että joku muukin uskoo että netinkin kautta voi löytää aidon rakkauden. Minä olen reilu kuukauden ollut yhdessä netistä löytämäni miehen kanssa. Laitoin ilmoituksen treffi sivulle ajatuksella että ei se ota jos ei annakaan. Ja kuinkas kävi melkeen heti tärppäs löysin miehen joka on paljon enemmän kuin vain unelmieni mies. eli kyllä kannatti .Olen maailman onnelisin ihminen ja on ihme että ylipäätään kohtasimme prinssini kanssa koska välillämme on toistaiseksi vielä noin 1000 kilometriä.Mutta olemme erittäin rakastuneita ja vakuuttuneita siitä että olemme toisistamme löytäneet sen oikean. Ja koska ensin rakastuimme toistemme ns, sisuksiin ja sen jälkeen vasta ulkokuoreen niin sen vuoksi arvostan tätä suhdetta enemmän kuin sellaista että oisin jostain baarista löytänyt jossa oisin eka ihastunut vaikka hymyyn ja sit joutunut toteamaan että se tyyppi on sisältä ruma.Koska niinhän se on että sen kanssa sitä joutuu elää millainen ihminen on sisältä päin jos sitä rakastaa niin ulkokuorella ei oo merkitystä. Joten netti rakkaus kunniaan vaikkakin sieltä niitä vähemmän hyviäkin löytyy mutta niin niitä huonoja voi baaristakin löytyä.


      • Minä.

        Miltä deitti sivustolta löysit hänet:)??


    • ulkomaalaiseen

      aviomieheeni netissa vuosia sitten. Kuukausien tiiviin yhteydenpidon jalkeen matkustin miesta tapaamaan. Naimme saannollisesti kunnes sain opiskeluni paatokseen ja muutin miehen luokse.

      Nyt olemme siis naimisissa ja esikoisemme syntyi alkuvuodesta. Ala meneta uskoasi! :)

      • hehehehe

        Sori, mutta ihan pakko takertua "naimme saannollisesti"=D Mahtoiko ä-pisteet puuttua vahingossa molemmista sanoista vai vaan siitä viimeisestä???!!!


      • tosi hauskaa
        hehehehe kirjoitti:

        Sori, mutta ihan pakko takertua "naimme saannollisesti"=D Mahtoiko ä-pisteet puuttua vahingossa molemmista sanoista vai vaan siitä viimeisestä???!!!

        Kylla kuule ne puuttu ihan molemmista, mutta toki saat ajatella ihan mita vain... :)


      • mieleen
        hehehehe kirjoitti:

        Sori, mutta ihan pakko takertua "naimme saannollisesti"=D Mahtoiko ä-pisteet puuttua vahingossa molemmista sanoista vai vaan siitä viimeisestä???!!!

        ettei kaikkien koneissa ole akandinaaveja = ä, å ja ö.
        Tämä hauskuus voi johtua juuri siitä.
        Kantsisi miettiä ennenkuin kommentoi tyhmiä:)

        Sulla oli vain pakko takertua ja tyhmä olit.


    • Sirun suru

      Lahjoitti minulle onnea loppuelämäkseni kahden ihanan sukupuolitaudin muodossa. Suosittelen pisimmän mahdollisesn välimatkan pitämistä.
      Suosisin suomalaista jos vielä voisin palata ajassa taaksepäin.

      • kallion queen

        Saitpahan mitä hait. Pidä hyvänäsi ja ole onnellinen.


      • voi olla
        kallion queen kirjoitti:

        Saitpahan mitä hait. Pidä hyvänäsi ja ole onnellinen.

        mätä


      • höh
        voi olla kirjoitti:

        mätä

        Amerikkalaisissa on paljon hyviä ja mukavia ihmisiä. Ihan hullua nämä ennakkoluulot ja asenteet.


      • kyllä

        suomessakin on isokaluisia miehiä


      • miehistä
        kallion queen kirjoitti:

        Saitpahan mitä hait. Pidä hyvänäsi ja ole onnellinen.

        EI OLE MIHINKÄÄN NYKY PÄIVÄNÄ!!!!!


      • LUUSERI ON!
        miehistä kirjoitti:

        EI OLE MIHINKÄÄN NYKY PÄIVÄNÄ!!!!!

        HMm uskomatonta että ees vastaan näihin juorupalstoihin, ihan kuin mulla ei ois muuta tekemistä...
        Olen asunut nyt 6kk Barcelonassa ja hyvin menee.Miehet ihan erillaisia,niillä on käytös tavat, ne osaa avata ovia naiselle,kohtelevat naista hyvin. On niin ihanaa nähdä että jopa vanhat pariskunnat 50-90vee kulkee käsikädessä,suukottavat vielä toisiaan ja osoittavat hellyyttä.Mä en koskaan ole suomessa nöhnyt sellaista..Mies painelee 100m naista edellä ja mimmi raahautuu kuin koira hihnalla perässä.
        Ja muistelen noita suomi suhteitani, 3 pitkää suhdetta loppunu aina miehen Juomiseen/sikailuu/pettämiseen/lyömiseen taikka on ollu muuten vaan kusipää! Suomalaiset miehet ei osaa huolehtia naisesta niinkuin pitäis vaan ne vain haluais et nainen on nyrkin ja hellan välissä.Passaamassa ja ois vaan hiljaa.
        Ilman riskejä ei ainakaan voi olla onnellinen.
        Se jos pettyiskin niin ainakin oon yrittänyt, eikä kaduta että on jäänyt jotain tekemättä.Ja pettymykset vain kasvattaa ihmistä henkisesti!
        Tietysti jokapaikassa on monenlaista kulkijaa...
        Mutta joo, monessa muussa Maassa on pojat kasvatettu arvostamaan naista.Suomessa se on enemmänkin kiinni vanhemmista mitä ne opettaa lapsilleen ja miten isä kohtelee äitiä se tarttuu myös poikalapseen.Joten pojista tulee vähän Urpoja! Ei oo tarkotus loukata ketään mutta näin on näppylät!!Suomi pojat Skarpatkaa vähän!;)


      • römäntikkö
        LUUSERI ON! kirjoitti:

        HMm uskomatonta että ees vastaan näihin juorupalstoihin, ihan kuin mulla ei ois muuta tekemistä...
        Olen asunut nyt 6kk Barcelonassa ja hyvin menee.Miehet ihan erillaisia,niillä on käytös tavat, ne osaa avata ovia naiselle,kohtelevat naista hyvin. On niin ihanaa nähdä että jopa vanhat pariskunnat 50-90vee kulkee käsikädessä,suukottavat vielä toisiaan ja osoittavat hellyyttä.Mä en koskaan ole suomessa nöhnyt sellaista..Mies painelee 100m naista edellä ja mimmi raahautuu kuin koira hihnalla perässä.
        Ja muistelen noita suomi suhteitani, 3 pitkää suhdetta loppunu aina miehen Juomiseen/sikailuu/pettämiseen/lyömiseen taikka on ollu muuten vaan kusipää! Suomalaiset miehet ei osaa huolehtia naisesta niinkuin pitäis vaan ne vain haluais et nainen on nyrkin ja hellan välissä.Passaamassa ja ois vaan hiljaa.
        Ilman riskejä ei ainakaan voi olla onnellinen.
        Se jos pettyiskin niin ainakin oon yrittänyt, eikä kaduta että on jäänyt jotain tekemättä.Ja pettymykset vain kasvattaa ihmistä henkisesti!
        Tietysti jokapaikassa on monenlaista kulkijaa...
        Mutta joo, monessa muussa Maassa on pojat kasvatettu arvostamaan naista.Suomessa se on enemmänkin kiinni vanhemmista mitä ne opettaa lapsilleen ja miten isä kohtelee äitiä se tarttuu myös poikalapseen.Joten pojista tulee vähän Urpoja! Ei oo tarkotus loukata ketään mutta näin on näppylät!!Suomi pojat Skarpatkaa vähän!;)

        Suomessa on paljon raittiita, fiksuja ja kohteliaita nuoria miehiä. Naisia kunnioittavia romantikkoja, joiden kohtalo on saada pakkeja kerta toisensa jälkeen, kun ovat "mukavia, muttei oo sitä kemiaa". Ylitarjonnaksi asti jopa, ei löydy paljon vastaavia tyttöjä joille kelpaisi, vaan etenkin raittius on iso miinus monelle. Jostain syystä tuo kuvailemasi miestyyppi kelpaa paljon paremmin.

        Onneksi kansainvälisellä alalla työskennellessä tulee sen verran matkattua, että kohtaa muunkinlaisia naisia, siis ulkomaalaisia. Ihmeellistä huomata, että älykkään, nätin, huumorintajuisen ja mukavan nuoren naisen voi saada ihastumaan ihan omana itsenään tämmöinen pehmeä suomimies, joka kotimaassa kelpaa vain kaveriksi. Miinuksena on sitten ne välimatkat, mutta kun on romantikko, näkee nekin esteinä jotka voi voittaa.


    • see for yourself

      Suhde tuo varmasti vaivaa ja sinun täytyy olla varma. Muuten tuhlaat vain aikaasi. Itsekin olin tosin ennen sitä mieltä, ettei kaukosuhteet kestä..;)

      Itse olen siinä vaiheessa etten ole vielä muuttanut mieheni luo.. :) Minulle se on vaivan arvoista.

    • anonyymi

      oli ihan pakko myös vastata ku luin kirjoituksesi.itse tapasin viime kesänä netin kautta miehen tosin ihan suomalaisen mutta kuitenki.aluks netin kaut pidettiin yhteyttä 3 kuukautta,sen jälkeen tavattiin.nyt asumme yhdessä ja olemme kihloissa.eli kyllä netistäkin voi elämänkumppani löytyä.

      • minäkin lisätä

        tässä 2ja puol vuotta sitten olin äärimmäisen masentunut ja meniin siis kissin chattiin etsimään ihan vaa juttu kaveria. Sieltä sitten löysin tämän nykyisen avomieheni. juttelimme n. kuukauden verran netissä ja sitten tapasimme, tässä olemme nyt 2 ja puol vuotta olleet yhdessä, vajaa kaksi vuotta kihloissa ja kohta vuoden asuttu yhdessä :) ja suhde kukoistaa! eli kyllä nettistä voi löytää elämänsä kumppanin, ja varmasti myös kaikista helpoiten löytyykin.. Ainakin itse olen niin ujo etten olisi heti kertonut itsestäni niin paljoa kuinsilloin ekana parilla viikolla kun juttelimme päivittäin netissä! Tsemppiä teille! (olemme kumpiki nykyään 19v :) )


      • viisasmies
        minäkin lisätä kirjoitti:

        tässä 2ja puol vuotta sitten olin äärimmäisen masentunut ja meniin siis kissin chattiin etsimään ihan vaa juttu kaveria. Sieltä sitten löysin tämän nykyisen avomieheni. juttelimme n. kuukauden verran netissä ja sitten tapasimme, tässä olemme nyt 2 ja puol vuotta olleet yhdessä, vajaa kaksi vuotta kihloissa ja kohta vuoden asuttu yhdessä :) ja suhde kukoistaa! eli kyllä nettistä voi löytää elämänsä kumppanin, ja varmasti myös kaikista helpoiten löytyykin.. Ainakin itse olen niin ujo etten olisi heti kertonut itsestäni niin paljoa kuinsilloin ekana parilla viikolla kun juttelimme päivittäin netissä! Tsemppiä teille! (olemme kumpiki nykyään 19v :) )

        .. jos olette yhdeksäntoistavuotiaita siis, se on nineTEEN englanniksi. Ja juuri tästä juontaa sana "teen=teini".. mutta ei se haittaa jos on teinisuhde.


      • nainen,,,,,,,,,
        minäkin lisätä kirjoitti:

        tässä 2ja puol vuotta sitten olin äärimmäisen masentunut ja meniin siis kissin chattiin etsimään ihan vaa juttu kaveria. Sieltä sitten löysin tämän nykyisen avomieheni. juttelimme n. kuukauden verran netissä ja sitten tapasimme, tässä olemme nyt 2 ja puol vuotta olleet yhdessä, vajaa kaksi vuotta kihloissa ja kohta vuoden asuttu yhdessä :) ja suhde kukoistaa! eli kyllä nettistä voi löytää elämänsä kumppanin, ja varmasti myös kaikista helpoiten löytyykin.. Ainakin itse olen niin ujo etten olisi heti kertonut itsestäni niin paljoa kuinsilloin ekana parilla viikolla kun juttelimme päivittäin netissä! Tsemppiä teille! (olemme kumpiki nykyään 19v :) )

        onnea,,,, mutta ajatelkaa kaksi kertaa ennen kun lapsia hankitte,,nyt menee hyvin mutta muutama vuosi eteen päin,,sit on kova tapelu lapsista ym...ei milään pahalla mutta näin on usein käynyt,,


      • lissu

        minäkin tapasin netti tuttuni, kun haine miestä treffit osiossa. katselin miehiä mutta eivät sopineet minulle. mutta ihastuin kuvaan jossa kihlattuni istui ja oli pikkuinen möhö maha.. nyt oltu puoli vuotta yhdessä, joku kuukausi kihloissa ja pikkuinen kasvaa masussa. että netti tuttavuudestakin tulee jotain, jos synkkaa


    • Teepe

      Nettisuhteet ovat varsin käytännöllisiä tapoja viettää lomiansa, saat paikallisen oppaan, seuralais- sekä seksipalvelun.
      Pitää yllä riittävästi em."suhteita", aina löytyy hyväuskoisia naisia ja hauskaa piisaa.
      Ainahan samasta maasta muutama löytyy, toinen varalle.

      On muuten huomattavasti edullisempaa kuin hakea samat palvelut turistina, suhteet on helppo lopettaa selityksillä "kaukosuhteista" ja niiden käytännön kestämättömyydestä.

      Ainahan tietysti on mahdollista että pidempi yhdessäolo tulee mahdolliseksi, tosin erittäin epätodennäköistä. Mukavia elämänkokemuksia saa varmasti kun pitää kuulan kirkkaana eikä heti polta näppejään.

    • heli82s*

      missa tapasitte? mita nettisaittia suosittelette? jos miettii isompia kalastusvesia.. :)

    • voi löytyä

      Itse löysin reilu vuosi sitten netistä miehen ja nyt ollaan kihloissa ja lapsistakin on puhuttu.
      Välimatkaa meillä tosin on muutama sata kilometriä. Mutta sehän ei ole mitään kun ollaan kuitenkin samassa maassa.
      Tsemppiä sulle ja toivottavasti kaikki menee hyvin.
      Se on yhtälailla arpapeliä ihmissuhteissa vaikka ensi tapaaminen olisi sitten netissä tai kasvotusten.

      • ihana asia

        Netistä löysin 5vuotta sitten ihanan miehen ja onnea riittää vielläkin


    • finland

      go to irak

    • Järkyttävää mihin olemme menneet.Kännyt internet ja virtuaalimaailma.Kulutuskulttuuri,pullamössöt,uusavuttomuus,mielenterveysongelmat,pätkätyöt,alkoholiongelmat ja sitten vielä itsetunnottomat naiset kaukosuhteineen.Muutenkin tämä treffi- deittirumba joka on pyörinyt jo useamman vuoden ja paisuu kuin pullataikina kertoo että sairaammaksi menee...Bordellitkin on inhimillisempiä paikkoja kuin nää kuvalliset treffilmot.Sääliksi käy tämä yksinäisten sielujen armada joka johtaa vain pettymyksiin ja hyväksikäyttöön.Moraalin perustat ovat romuttuneet hedonistiseksi itseriittoisuudeksi.MAMMA MIA!

      • sipuliini

        Ompas kyllä positiivinen maailmankatsomus :D

        Sen verran voin itsestäni kertoa että kaukana olen itsetunnottomasta naisesta joka epätoivoisesti netistä miestä itselleen etsii.
        Omassa kaupungissakin näitä herroja on tarjolla mutta tämä kyseinen herra sattui vain ohimennen silmiini (ei edes minkään keskustelupalstan/chatin kautta) vaan ihan tutun tutun nettiblokin kautta :)

        Ikänä en ole nettituttavuuksia aijemmin tavannut mutta nyt napsahti ja todellakin, otan riskin vaikka silläkin uhalla että käteen jää vain suurehko pettymys.

        Ihminenhän siellä toisessa päässäkin on..Oli sitten 10 kilometrin tai 1200 kilometrin päässä :)

        Kiitän positiivisista tsemppauksista..


      • Mimmuliini1

        No jopa on negatiivinen asenne sulla. Eipä oo mielees tullu et ne ihmiset joilla netissä on esim. tollanen deitti-ilmotus, haluaa ehkä vaan kokea jotain uutta. Ei kaikki seuranhakijat aina ole yksinäisiä ja onnettomia. Kivasti tuo vipinää arkeen ja uusia tuttavuuksia :D Ja eikö vaadi aika paljon just sitä itsetuntoa olla rehellisesti se mikä on, eli oikea hellyyttä ja läheisyyttä sekä erityisesti toista ihmistä kaipaava ihminen? Mun mielestä se on hienoa kun jotkut vielä uskaltaa tänä päivänä myöntää että tarvitsee toista ihmistä, eivätkä vaan elä omaa itsekeskeistä elämäänsä...


      • amore amore

        juu ei, on paljon paljon kunniakkaampaa pokata miehiä/naisia kännissä baarista ;-)) Siellä on hedonismilta turvassa, eiks jee?!


    • hilunvilu

      Miksi Jenkkimies haluu Suomeen töihin? Ei ainakaan paremman liksan toivossa uskoisin.Parasta olis että se suomeen muuttaiskin niin voisit tutustua kunnolla.Maailmassa on paljon kieroja ja ilkeitä ihmisiä.Ole varovainen.Jenkit puhuu paljo tarkottaa vähä;)

      • soletus

        Suomessakin miehiä, jotka puhuvat(lupaavat) paljon ja eivät tarkoita yhtään mitään. Ilkeitä ja kieroja löytyy ihan läheltä...


      • hilunvilu
        soletus kirjoitti:

        Suomessakin miehiä, jotka puhuvat(lupaavat) paljon ja eivät tarkoita yhtään mitään. Ilkeitä ja kieroja löytyy ihan läheltä...

        Tottakai...tarkoitan vaan sitä että ulkomaalaisesta ei välttämäti näe sitä niin selvästi mitä se meinaa..uskoisin että tässä tapauksessa äijä on tosiaan älyttömän rakastunut sinuun tai sillä on joku muu motiivi..ed tapausessa voit olla tosi onnekas jos ukkeli vielä mielyttää sua kaikin puolin.Itsekin olen aika hankalassa suhteessa ulkomaalaisen kanssa kun menin rakastumaan yhteen joka ei osaa rakastaa oikein


      • ???????!!!!!!

        siis miksei haluaisi tänne töihin??
        ja miksi muka oletat että puhuvat paljon jtn muttei tekoja, jos joku niin ei kaikki ole..
        ihan sama kun meijät luokiteltais kaikki yhtätyhjäpäisiksi tyyliin kun osa suomen blondeista on.. vaan sen perusteella että löytyy muutama "ilmava" tapaus=)

        tiedän monta jotka ovat tulleet esim suomeen jenkeistä (ym) töihin koska he haluavat ko. maasta pois.. monen syyn takia.. ja heidän koulutustaan, kielitaitoaan (englanti, espanja) arvostetaan monissa firmoissa!!
        ja toisin kun sanoit niin usein täällä on myös parempi palkka..
        katsos tiedän jotain koska otan asioista selvää ja sattuupa olemaan jenkki sukulaisiakin=P


      • sipuliini
        hilunvilu kirjoitti:

        Tottakai...tarkoitan vaan sitä että ulkomaalaisesta ei välttämäti näe sitä niin selvästi mitä se meinaa..uskoisin että tässä tapauksessa äijä on tosiaan älyttömän rakastunut sinuun tai sillä on joku muu motiivi..ed tapausessa voit olla tosi onnekas jos ukkeli vielä mielyttää sua kaikin puolin.Itsekin olen aika hankalassa suhteessa ulkomaalaisen kanssa kun menin rakastumaan yhteen joka ei osaa rakastaa oikein

        Siis tämä kyseinen herrahan on ihastunut Suomeen jo vuosia sitten.Ja hänen tarkoituksenaan on ollut muuttaa tänne jo ennen minuun tutustumista :)
        Eli ei pelkästään minun täälläolon takia.

        En ole kauhean sinisilmäinen..Mielelläni kuulen vain muitakin kokemuksia samankaltaisista suheista ja siitä onko suhteilla ollut jatkuvuutta :)


      • hilunvilu
        ???????!!!!!! kirjoitti:

        siis miksei haluaisi tänne töihin??
        ja miksi muka oletat että puhuvat paljon jtn muttei tekoja, jos joku niin ei kaikki ole..
        ihan sama kun meijät luokiteltais kaikki yhtätyhjäpäisiksi tyyliin kun osa suomen blondeista on.. vaan sen perusteella että löytyy muutama "ilmava" tapaus=)

        tiedän monta jotka ovat tulleet esim suomeen jenkeistä (ym) töihin koska he haluavat ko. maasta pois.. monen syyn takia.. ja heidän koulutustaan, kielitaitoaan (englanti, espanja) arvostetaan monissa firmoissa!!
        ja toisin kun sanoit niin usein täällä on myös parempi palkka..
        katsos tiedän jotain koska otan asioista selvää ja sattuupa olemaan jenkki sukulaisiakin=P

        Kerro heti missä maksetaan niin hyvin että jopa jenkit ryntää tänne.Ehkä jollekin harvoille it guruille voidaan maksaa vähän enemmän mutta sillon tyypin täytyy olla jotain erikoista.

        Kielitaidosta sanon sen verran että itse olen kansainvälistyneessä firmassa töissä.Siellä on itsestään selvyys että kaikki toimii englanniksi, siis ei amerikan englanniksi. Jenkithän ei muuta osaa.

        Melkein kaikki jotka ovat meillä oleilleet espanjankielisissä maissa vähän pidempään puhuvat myös ainakin jonkin verran espanjaa, useat tosi hyvin.Ymmärrän sen että jossain maakuntien pikkufirmoissa arvostetaan myös niitä jotka osaa edes englantia mutta siellä palkat on kyllä kaukana jenkkitasosta.


    • onnistuu

      Olen tavannut poikaystäväni netissä. Nyt asumme yhdesä ja olemme todella onnellisia. Ja tiedän toisenkin jutun joka on alkanut netissä ja toimii hyvin, nimittäin serkkuni tapasi netissä 6 vuotta sitten poikaystävänsä netissä ja kesällä ovat menossa naimisiin. Tänä päivänä on ihan sama, alkaako suhde netistä vai baarin tiskiltä Samanlaista varovaisuutta täytyy noudattaa kummassakin, baarilöydöissä ehkä vielä enemmän... (Vrt. Porin tapaus...)

    • Kokemusta löytyy

      Tapasin noin puolitoista vuotta sitten netissä kivan naisen samasta maanpuolikosta kuin sinäkin. Kyllähän siinä on monia ongelmia: etäisyys, aikaero, kulttuurishokit ja muut, mutta meillä on kyllä säilynyt kaikki hyvä - tapasimme viime vuonna ensimmäistä kertaa livenä ja tänä vuonna on tarkoitus tavata taas uudelleen. Kannattaa ottaa iisisti ja rauhallisesti tutustua kunnolla myös reaalitodellisuudessa. Muuttaminen tuo mukansa monia haasteita, mm Suomen ulkomaalaislaki oleskelulupineen joka on ankara, mutta ei pidä lannistua. Jos se juttu on se oikea, niin kyllä se siitä järjestyy. Huomaat kyllä ensitapaamisella onko sitä samaa kemiaa kuin netissä ja miten hyvin tullaan toimeen.

    • kaverillani

      Mies tapasi amerikkalaisnaisen netissä,
      tapasivat puoli ja toisin (Atlantista) ja ovat nyt naimisissa & onnellisia.

    • AAAA

      Anna palaa ei koskaan voi tietää milloin onni potkaisee!!!

    • Juuhjeeh

      Fakta on, että tapaamatta ei voi tietää yhteensopivuudesta. Kokenut kymmeniä kertoja.

    • työpaikan saanti

      Suomessa on vaikeaa saada työtä jos on ulkomaalainen. Ystäväni saksalainen kaveri muutti Suomeen koska rakasti tätä niin paljon. Hän puhuu sujuvaa suomea, mutta kun mainitsee että on ulkomaalainen, niin ei edes työhaastatteluun pääse todistamaan että osaa suomea... olemme selvästikkin lievästi rasistisia

    • pakene!

      suhteesta amerikkalaisen kanssa. Onhan tuo nähty miten käy, muistele Outi Kosken tapausta ja Kerstin Campoyta. Amerikkalaiset ovat kaikki hulluja! Heihin ei voi luottaa.

      • kokenut

        Amen.


      • sinne...

        aivokääpiö planeetalle josta olet tullut...
        sitä vaan että tartteeko yleistää????????
        ei kaikki amerikkalaiset ole hulluja.. onhan niitä joka maassa ja suomessakin että silleen!!!!!
        PYH!!!!!!!!


      • kokenut
        sinne... kirjoitti:

        aivokääpiö planeetalle josta olet tullut...
        sitä vaan että tartteeko yleistää????????
        ei kaikki amerikkalaiset ole hulluja.. onhan niitä joka maassa ja suomessakin että silleen!!!!!
        PYH!!!!!!!!

        "ei kaikki amerikkalaiset ole hulluja.. onhan niitä joka maassa ja suomessakin "-juu siltä vaikuttaa,ei muuta kuin onnea ; )


    • eis itä muuten voi tietää..

      musta on hienoa että ihmiset on valmiita ottamaan "riskejä" ja antamaan mahdollisuuksia ja myös valmiita epäilemään;)
      Itse mielummin olen joskus liiankin "varovainen" ja toisinaan taas antaa mennä vaan.. mutta niin kauan kun itelläs on hyvä fiilis koko jutusta niin kehottaisin kokeilemaan miten homma etenee, eteneekö.. ei sitä voi tietää ennen kuin tapaa toisen!! Meileissä ym "voi olla mitä vaan" mutta vasta kun toinen on oikeasti läsnä niin sen huomaa..
      Musta olis kiva kuulla miten teijän juttu edistyy?
      ja muidenkin joilla samanlainen tilanne eli meiliä saa laittaa: [email protected] =)

    • Hmmmmmmmm

      En usko että sähköpostitse voi tunteet olla vahvat,koska kokemukseni ovat...

      Mutta tutustuttu, niin nätte,tuletteko toimeen.. Ihanaa hjatkoa molemmille.

      • sipuliini

        Eihän tässä olla naimisiin menossa vaan ehkä mahdollisesti jopa tapaamaan toisiamme..
        Sittenhän sen kemian oikeasti näkee kun tyyppi on nenän edessä.

        Ainakin aihe sai aikaan mielipiteitä :)
        Sehän keskustelupalstalla onkin tarkoitus.

        Kiitoksia kaikille kommenteista.
        Taidan kuitenkin kokeilla onneani..Eihän se ota jos ei annakkaan..


    • et kai tapaa

      jotain Amerikkalaista?! voi teitä hemmoteltuja naisia... miksi et tapaa Suomalaisia?

      • hä vain sinulle

        Tuossahan just toteat, että amerikkalaiset on parempia!! Hah! Hemmotellut naisethan saa aina sitä, mitä ne haluaa...ei tartte tyytyä nälkävuosien vaihtoehtoon!
        En ole alkuperäinen kirjoittaja...mutta en minäkään enää ota suomalaista miestä...No thank you!!! Sitä paitsi, mitä se on sinulta pois, jos amerikkalaista tapaakin...vai ootko kenties kilpakosija itse??


      • sipuliini
        hä vain sinulle kirjoitti:

        Tuossahan just toteat, että amerikkalaiset on parempia!! Hah! Hemmotellut naisethan saa aina sitä, mitä ne haluaa...ei tartte tyytyä nälkävuosien vaihtoehtoon!
        En ole alkuperäinen kirjoittaja...mutta en minäkään enää ota suomalaista miestä...No thank you!!! Sitä paitsi, mitä se on sinulta pois, jos amerikkalaista tapaakin...vai ootko kenties kilpakosija itse??

        Miksi ihmeessä en tapaisi häntä jos saan siihen mahdollisuuden ja mies miellyttää minua?
        En kyllä ymmärrä pointtia tähän..
        Eli suomalainen voi tavata ainoastaan suomalaisia miehiä?
        Tästä miehestä voin saada vaikka ystävän.En todellakaan ole ryntäämässä suhteeseen :D
        Jos hän on tulossa Suomeen, suomalaisten ystäviensä luokse niin en missään nimessä aijo jättää käyttämättä tilaisuutta tavata häntä vain sen takia että hän on ulkomaalainen.
        Myös ulkomaalaiset ovat ihmisiä..


      • Mikkoko
        hä vain sinulle kirjoitti:

        Tuossahan just toteat, että amerikkalaiset on parempia!! Hah! Hemmotellut naisethan saa aina sitä, mitä ne haluaa...ei tartte tyytyä nälkävuosien vaihtoehtoon!
        En ole alkuperäinen kirjoittaja...mutta en minäkään enää ota suomalaista miestä...No thank you!!! Sitä paitsi, mitä se on sinulta pois, jos amerikkalaista tapaakin...vai ootko kenties kilpakosija itse??

        ei ole todellista tuollaiset ihmiset. ulkomaalainen sen olla pitää kun ovat niin erinomaista sakkia ja kissan paskat.


    • jos on halua

      Itse olen löytänyt tämänhetkisen kumppanini netistä. Seurustelemme vielä, mutta syksymmällä olisi tarkoitus muuttaa yhteen. Voi siis aina kokeilla netistä alkanutta suhdetta oikeassa elämässä, ja jos toimii, niin onnea, jos ei, niin parempi onni muualla :)

    • ...

      Itse olen seurustellut kohta kaksi vuotta netissä tapaamani miehen kanssa ja asummekin jo yhdessä. Lisäksi lähipiirissäni on paljon ihmisiä, jotka ovat löytäneet suuren rakkauden juuri netin kautta. Tietysti se riippuu ihmisistä, mutta enemmän olen kuullut positiivisiä, kuin negatiivisiä juttuja! Tsemppiä vaan! :)

    • netistä...

      Olen löytänyt elämäni rakkauden netistä. Chatista. Vaikka välimatkaa ei ollutkaan kuin muutama kymmenen kilometriä. Vahva yhteyden tunne oli alusta asti, jo kuukausia ennen ensimmäistäkään tapaamista. Ja ihan keski-ikäisiä tässä aletaan olla jo...

      Uskalla heittäytyä. Ainahan voi perääntyä, jos ei tunnu hyvältä. Mutta mikä voisi olla parempi tapa aloittaa suhde, kuin jo valmiiksi tuntea vahvoja tunteita ja kokea, että ajatusmaailmat ovat yhtenevät? Kaikki muu, mitä suhteessa tarvitaan, rakentuu juuri tuolle pohjalle!!

    • ei onnista

      kyllä on monenlaista kirjoittajaa ja kuvan katsojaa. Miehiltä pitää aina pyytää kuvaa ... luulen, että moni mies on vain jännitystä etsimässä. Tosipaikan tullen nämä sit katoavat kun jutellaan tapaamisesta.
      näin on !

    • eikä päivääkään kaduta

      Noh, itse tapasin aviomieheni netissä myös; hän työskenteli tällöin itse Lähi-Idässä, mutta muutti vuoden meili/chattailyn jälkeen suomeen -työn, ei minun vuokseni!! Tapasimme kun hän oli asustellut vuoden suomessa, ja tiesimme heti että olemme toisillemme "se oikea". Bonuksena että tunsimme jo toisemme, olimme hyviä ystäviä; rakkaus ja rakastuminen kehittyivät pikkuhiljaa ystävyyden tilalle. Tai siis tietysti olemme edelleen toistemme parhaita ystäviäkin. Netissä pystyy erottelemaan jyvät akanoista, mutta tietysti pitää olla realistinenkin ja hieman skeptinenkin. Ja muuten, yksi hyvä ystävänikin on naimisissa netissä tapaamansa miehen kanssa, kuten ovat myös naapurimme tavanneet bittiavaruudessa. Englantilainen tutkimus sanoo että viime vuonna 70% UK:ssa solmituista avioliitoista on nettisuhteiden ansiosta. Tätä on nykyaika ja teknologian kehitys, ei siitä mihinkään pääse. Lykkyä pyttyyn äläkä kuuntele epäilijöitä, tapaatte ja katsotte miten se siitä lähtee. Harmittaisi jos jättäisit tapaamatta.

    • Netti on loistava paikka tavata ihmisiä ja löytää jopa se sielunkumppani. Kuitenkaan en usko että pelkän netin välityksellä oppii keskustelutoveristaan tarpeeksi.

      Odota hetkeä jolloin tapaatte ja nauti odottelun ajan siitä mitä sinulla nyt on. Tapaaminen on iso askel, askel suuntaan tai toiseen.

      Itselläni on kokemusta aiheesta sen verran, että tapasin avomieheni ensimmäistä kertaa netissä ollessani vasta 14-vuotias. Tapasimme ihan chatissa. Ensikohtaaminen oli julkisella paikalla ja meillä synkkasi välittömästi, niin kuin oli juttu luistanut jo sähköisesti. Nyt olemme seurustelleen seitsemän vuotta, asumme yhdessä ja voin sanoa, että löysin sielunveljeni internetistä.

      Lähde siis hyvilläsi tapaamaan nettiystävääsi. Mieli avoinna. Toivottavasti teilläkin synkkaa IRL.

    • omalla kohdalla

      se kävi toteen.. ja yhdessä on oltu jo yli 5 vuotta.

    • toimii ainakin meilla

      Mulla on amerikkalainen mies ja hyvin meilla menee. Uskon, etta tosi rakkaus kestaa valimatkankin, jos naikseen on. Tutustuttiin netissa, rakastuttiin ja tavattiin. Nyt mina taalla atlantin toisella puolella syksyyn saakka ja sitten taas kaukosuhteilua tovi.

    • pekesdf

      en usko että toimii koska mies voi olla pahimmassa tapauksessa avaruusolento, lochnessin hirviö, alien,predator tai jopa kreikkalainen ilotyttö juuri tehdyn tutkimuksen mukaan suurin osa niistä on kreikkalaisia ilotyttöjä jotka pukeutuvat miehiks

    • netissä

      ja reilun kuukaudan päästä menemme naimisiin eli kyllä netissä alkaneet suhteet voivat onnistua =)) Meillä on jo yhteinen koti ja lapsikin.

      • tohtori lemmenkarva

        No kuka helvetti ny ees haluaa jotai amerikkalaista pellee, varmaan seki o semmone kreikkalainen ilotyttö tai alieni josta edellämainittu herrasmies pekesdf puhui, kannattaa olla varovaine ettei nää amerikkalaiset leviä kaikkialle.hyvä tapaus on irak ja sen joukkotuhoaseet, pian se jumalaton ääliö luulee suomen kehittelevän jokko osastoo taistelu oravia jotka lähetetää usaan. eli ei amerikkalaisia alieneita.


    • jar

      Ei voi tulla. se häntäheikki kuten niin moni muu, niillä on heiloja vähän joka paikkassa ja muija kotona josta ne ei eroa. Usko tai älä ja vaikka ei olis vaimoa, minä sanon jyrkästi ei. Eikö miestä löydy vaikka naapurista tai lähialuelta. Olet tietty niitä jotka menee halpaan kun joku on jostakin kaukaa. niinhän se on et moni lappin jätkä on joutunut paneen paikat kipeeks saksalaisia ja eteläsuomen naisia. voi voi kokemusta on häh häh

    • naimisissa

      tapasivat netin kautta, mies suomalainen ja nainen meksikosta...vuoden juttelivat netin kautta ja puhelimitse...mies meni käymään..sitten nainen tänne...seuraavaksi menivät jo naimisiin. Nyt heillä lapsia muutama ja ovat todella onnellisia :D

      kaikki on mahdollista...
      ps. itsekin olen löytänyt mieheni netin kautta

      • *****

        on hienoa että ihmiset löytää toisiansa joko sitten netistä tai netin ulkopuolelta =)
        molemmissa on rehellisiä ja epärehellisiä naisia ja miehiä..
        Itse olen netin kautta saanut paljon uusia ystäviä ja tuttavuuksia ja osa ovat olleet sitä mitä ovat puhuneetki,toiset ei lähellekkään sitä =)
        mutta sama se on mistä sen rakkauen löytää,kunhan sen saa jos sitä haluaa =)
        hauskaa kesää kaikille!


    • paluu ja paluu

      Kinkku pingosta totta,lihaa kaupan elävässä muodossa.Tästä kalapalikista sain loistavan idean.Vanhapiika pingo,kynnelle kykenevät netittömätkin voisivat saada ittellee uko.

      • naurattaa

        Luåja mikä provo lol


    • löydy

      No kun täällä kaikki niin innoissaan toitottavat kuinka sieltä netistä on löytynyt se sielunkumppani, niin voin omien kokemusteni perusteella (noin 10, ennenkuin turhauduin...) sanoa, että aika hiljasta on.

      Siis, jos ei halua "normaali"-ruumiinrakenteista tai siitä vielä hiukan korkeamman painoindeksin omaavaa naista. Mä en vaan yksinkertaisesti voi ottaa ulkonäöltään sellaista naista, jota tiedän heti pettäväni kun oikeesti muodokas ja kaunis(mm. vyötärö kapeampi kuin lantio) nainen tulee vastaan ja ilmaisee halukkuutensa. Siis tietenkin noiden ulkonäköseikkojen lisäksi "unelmieni naisen" tulee olla myös sellainen, jonka kanssa on mukava olla ja jutella kaiken maailman asioista ym.

      Tietenkin jos on valmis tyytymään johonkin valas/suohirviö/luonnevikaiseen niin sitten netti on oikea paikka, sillä niitä löytyy ihan jokaiselle... ja sit varmaan huvitusta hakevia miehiä jotka panee mitä vaan... kerran

      • naurattaa

        Luåja mikä provo rofl


    • Kannattaa uskaltaa

      Mieheni netissä ja matkustin kiinaan häntä tapaamaan, enkä ole katunut:)

      • Pääsky64

        parempi valikoima kun jossain tanssipaikassa. Pitää ottaa taustat selville ennekun lähtee kahdestaan minnekkään.
        Paljon on sairaita ihmisiä kakissa muuallakin ja ne pitäisi pystyä tunnistamaan. On hyvä että ihmiset pääsee tekemään tuttavuutta eivätkä jää kotiin yksinäisyyttä suremaan.Luulen sen vähentävän sairauksia.


      • ullamirjami¤
        Pääsky64 kirjoitti:

        parempi valikoima kun jossain tanssipaikassa. Pitää ottaa taustat selville ennekun lähtee kahdestaan minnekkään.
        Paljon on sairaita ihmisiä kakissa muuallakin ja ne pitäisi pystyä tunnistamaan. On hyvä että ihmiset pääsee tekemään tuttavuutta eivätkä jää kotiin yksinäisyyttä suremaan.Luulen sen vähentävän sairauksia.

        Pääsky ,minä tunnen tapauksia jotka ovat löytäneet toisensa netistä.
        Monet tuntevat toisensa kauan ,ennekuin tapaavat.
        Nuoret ovatpikkuisen eriasia,he helposti kokemuksen puutteesta joutuvat väärän ihmisen kanssa tekemisiin .
        Tämä nyt on vaan nykyaikaa ,siihen on totuttava.


    • pena_66

      olen kuullut, että nettisuhteesta voi kehittyä vakavakin suhde. tuttavani on mennyt jopa naimisiinkin.....
      kaikkihan on mahdollista nykyään.
      vaati rohkeutta kun rupee suhteeseen nettituttavuuden pohjalta, luulisin....

      • kokenut_amen

        juu niinpä menin minäkin naimisiin,mutta nyt ollaan eroamassa.voi kun kommenttini on tylsiä.
        ajattelin vain varoittaa : (


      • jaa'a
        kokenut_amen kirjoitti:

        juu niinpä menin minäkin naimisiin,mutta nyt ollaan eroamassa.voi kun kommenttini on tylsiä.
        ajattelin vain varoittaa : (

        No voi hyvät hyssykät. Ei kai se ero nyt siitä johdu, että tapasitte netin kautta. Kyllä minä ainakin onnistuin eroamaan miehestä, jonka tapasin ihan netin ulkopuolella.


    • sipuliini

      Monenlaista eriävää mielipidettä on tullut..hyvä niin :)

      Sen verran vielä painotan että en ole etsinyt tieten tahtoen netistä seuraa.
      Tämä tyyppi putkahti elämääni täysin sattumalta..sanotaanko että tutun tutun kautta.Eli ei seuranhaku palstoilta tms.

      Miesehdokkaita on tarpeekseen ilman nettisäätämisiäkin.

      Nyt vaan kolahti.

      Olen ollut myös yhteydessä herran suomalaisten ystävien kanssa.He itseasiassa kutsuivat minut luokseen kun menen tapaamaan kyseistä miestä.
      Yhden näistä tyypeistä olen tavannutkin jo aikaisemmin :)

      Noh..katsotaan kuinka käy.
      Tottakai koskaan ei voi olla liian varovainen.

    • onnellinen mut en suvun hyv...

      onni olkoon osanasi rakkain heila vierellä,kuuntele itteäs,ittelles otat ja rakasta et muille.jos sydän tuntee ja kaipuu.älä heitä onneasi toisten takia.sillä ittes kärsit ei toiset.jos teet omaa vastoin tahtoas.nauti ku pystyt ja kykenet.

    • musta ruusu

      varo nettiä. On paikka jossa on paljon huijareita joka lähtöön. Koska on niin helppo toimia tämän väylän kautta. On miehiä joilla on monta naista ja moni ulkomainen mies vie viellä rahasi. Voit saada aidsin tai jonkin muun taudin. Nettistä ei miestä tai naista oikeasti löydä. Tietty on lottovoittoja, mutta kuten tiedät harvassa. Eikä ole kiva kun petos tulee julki. Moni ei selviä koskaan. Kuinka monta naista, miksei miestä joilla on pysyvät arvet. tästä.

      • kokenut

        aivan kuten sanoit.


    • kun tise vain on avoimin mi...

      kyllä se voi toimia.
      paras ystäväni tapasi tämänhetkisen kihlatttunsa täällä suomi24 sivuilla 3 vuotta sitten. nyt he ovat onnellisesti kihloissa.
      molemmat ovat luonteeltaan ujoja, joten netti tarjosi mahdollisuuden heille tutustua toistensa ajatusmaailmaan aluksi.ehkä jos olisiva tavanneet josssain muualla kumpikaan ei olisi rohjennut juttelemaan.

      kaikki ihmiset ovat erilaisia ja siksi ei ole yhtä ainoata "oikeaa tapaa" löytä unelmien kumppani.

      tietenkin varovainen pitää olla. kuitnekin varovainen pitää olla joka paikassa. mm. baarissa.

      onnea sinulle.!=)

    • kerran erehdyin

      Toivon todella kaikkea hyvää teidän suhteelle!
      Tahdon kuitenkin varoittaa että älä rakastu tai kiinny liikaa siihen mieheen ennen kuin olette edes kerran nähnyt. minä seurustelin netin ja puhelimen kautta yhen miehen kanssa vuoden verran ja käteen jäi särkynyt sydän! ihminen voi ja osaa valehdella sekä esittää vaikka mitä netissä. ole tarkkana! äläkä vaa lähetä mitää rahaa yms hänelle koska meistä on moneksi!
      hyvää jatkoa sinulle!

      • totuuss

        Kaikki miehet on valehtelijoita,pettäjiä ja täysiä mulkkuja!!!!!


      • True..
        totuuss kirjoitti:

        Kaikki miehet on valehtelijoita,pettäjiä ja täysiä mulkkuja!!!!!

        Joopa joo! Pakko tunnustaa, että itse ihan sattumalta onnistuin tapaamaan uuden upean ihmisuhteeni netin kautta. Vaikka en siihen oikein olisi uskonut (muutamaa kävin aiemminkin tapaamassa, mutta kyllä olin pettynyt siihen mitä olivat itsestään kertoneet meilin välityksellä). Tapailin toki ihmisiä muutenkin ja ihan mielenkiintoisia tapauksia kohdalle sattuikin, mutta netistä puoli leikillään hakien kolahti heti ensi tapaamisen jälkeenkin. Mutta kyse oli ihan saman kansallisuuden omaavasta jne. Skeptinen kun olen, varoittaisin teitä hyvät ja ihanat Suomalaiset naiset! Kirjeissä on helppo luoda itsestään aivan erilainen kuva kuin oikeasti on. Se on jopa helppoa pitää yllä tapaamisten jälkeenkin. Mutta kun oikeasti alkaa enemmän yhdessä olemaan, totuus tulee äkkiä ja mahdollisesti karvaasti esiin! Pettyy itseensä ja katuu menneensä niin pitkälle... Niin se vaan on!


      • osaksi
        totuuss kirjoitti:

        Kaikki miehet on valehtelijoita,pettäjiä ja täysiä mulkkuja!!!!!

        Suurimmaksi osaksi totta. Suurinosa on juuri kuvaamasia. Itse menin naimisiin tuollaisen kanssa. Osasi näytellä todella vakuuttavaa ja luotettavaa pari vuotta ennen avioon menoa, kunnes totuus paljastui naimisiin menon jälkeen ihan alku kuukausina. Nyt olen aviossa ollut vuoden ja harkitsen eroa vakavissaan. Pari edellistäkin miestäsuhdettani oli samanlaiset. Pakko se on uskoa, ettei suomalaiseen mieheen voi eikä kannatakaan luottaa ja uskoa piste.


    • minunkin onnistui

      siis ihanaa, Juha tulee taas joku päivä panemaan mua aunukseen kun ei muutakaan läpeä ole, kumullo pallitkin

      BUAHAHAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

    • tommi77

      Sorry vaan. mutta kuulostaa utopistiselta.

    • Deddy

      Voi se onnistuakkin. Itse juttelin netissä noin neljä vuotta sitten australialaisn miehen kanssa, joka oli tulossa matkustelemaan eurooppaa ristiin rastiin ja halusi jonkun näyttävän paikkoja Suomessa. Noh jutskailtiin siinä pari kuukautta joka päivä. Jonka jälkeen hän tuli Suomeen kuukaudeksi, palasi kotiinsa noin viideksi kuukaudeksi.

      Tämän jälkeen muutti suomeen ja on asunut täällä siitä lähtien. Olemme olleet onnellisesti nyt kolme ja puoli vuotta yhdessä, ostimme juuri talon yhdessä ja loppua ei näy! Aina kannattaa olla optimistinen mutta varovainen. Kun se onnistuu, on se mahtavaa! :)

      Onnea teille!

    • peugot

      Mä tapasin netissä miehen. Meillä tulee tässä kuussa kaksi vuotta yhteistä aikaa. Kun tavattiin ensimmäisen kerran vähän kyllä jännitti kun ei yhtään tiennyt minkä näköinen ihminen hän on. Ja siitä meidän juttu sai alkuunsa. Kihloissa ollaan oltu 11 kuukautta. Meillä on sen ikäinen poika lapsi.

    • triit

      hyviä esimerkkejä lapsentekemisestä jenkille.

    • tommi77

      lol

    • vuosien kokemuksella

      Tapasin 25v. sitten engl. miehen, joka tuli Suomeen puoleksi vuodeksi opiskelemaan. Jarruttelimme suhteen alkua, kunnes reilu kuukausi ennen hänen kotiin lähtöään annoimme periksi. Tapasimme seuraavan viiden vuoden aikana kerran pari vuodessa, kerralla 1-5 vko. Kirjoittelimme pari kertaa viikossa, soittelimme hyvin harvoin. En olisi uskonut seurustelevani kaukosuhteessa, mutta naimisiin menimme.
      Mieheni on nyt asunut Suomessa 21 v. Joskus alkuvuosina pilaili, että olisi pitänyt tuntea paremmin ja asua yhdessä ensin. Kulttuurieroja on meilläkin. Koti-ikävää tasoittaa lukuisat työmatkat Englantiin ja englannin puhuminen työssä.
      Mikä tahansa suhde alkaa vasta, kun tapaa toisen ja tustustuu kaikkeen siihen, mitä puhelimen ja e-mailien avulla ei opi tuntemaan. Tärkeää on myös tavata toinen hänen omassa ympäristössään, perheen ja ystävien parissa. Parin päivän lomareissulla ei toiseen tutustu.
      Tsemppiä teille kaikille suhteen aloittaneille. Kaikki suhteet vaativat työtä, ennakkoluulottomuutta, kärsivällisyyttä ja ennen kaikkea paljon rakkautta.

    • *Marí

      Rakastuin argenttiinalaiseen mieheen netin kautta. Se oli rakautta ensisilmäyksellä ;) Tunne oli siis molemmin puolinen heti ekasta juttelukerrasta lähtien. Kaikenlaista kerkesi kahdessa vuodessa tapahtua, kunnes keräsin rohkeutta ja pakkasin laukkuni ja lähdin Argenttiinaan. Siinä vaiheessa olin jo aika 100-varma meidän jutusta... Ja eipä siinä kummempia, kun sen tietää, niin sen tietää. Rakastuttiin entistä enemmän, tutustuin hänen perheeseensä ja vietin elämäni onnellisimpia hetkiä.

      Tällä hetkellä olemme taas erossa, mutta rakkaus ei katoa ja katse on kohti tulevaisuutta. Tiedän, että pian taas olemme yhdessä, mutta seuraavalla kerralla toivottavasti koko loppuelämän.

      • happily ever after

        Tutustuin amerikkalaismieheen keväällä netissä. Itselläni oli pitkä suhde ollut jo jonkin aikaa katkolla (mies oli alkoholisti), mutta lopullista eroa en vain saanut aikaiseksi. Keskustelimme tämän miehen kanssa netissä kumpikin kertoi omasta elämästään ihan kaveripohjalla.
        Sain tehtyä eropäätöksen ja hankittua oman asunnon. Edelleen olimme amerikkalaismiehen kanssa pelkkiä kavereita, mutta ehkä jo pientä molemminpuoleista ihastumista oli ilmassa. Muuton jälkeen puhuimme ensimmäistä kertaa puhelimessa ja sen jälkeen se olikin menoa.
        Koko syksyn jatkoimme yhteydenpitoa ja nyt olen kotiutunut hänen luotaan. Vietin siellä elämäni parhaimmat kaksi viikkoa ja parin kuukauden päästä lähden takaisin.


      • kohti uusia tuulia
        happily ever after kirjoitti:

        Tutustuin amerikkalaismieheen keväällä netissä. Itselläni oli pitkä suhde ollut jo jonkin aikaa katkolla (mies oli alkoholisti), mutta lopullista eroa en vain saanut aikaiseksi. Keskustelimme tämän miehen kanssa netissä kumpikin kertoi omasta elämästään ihan kaveripohjalla.
        Sain tehtyä eropäätöksen ja hankittua oman asunnon. Edelleen olimme amerikkalaismiehen kanssa pelkkiä kavereita, mutta ehkä jo pientä molemminpuoleista ihastumista oli ilmassa. Muuton jälkeen puhuimme ensimmäistä kertaa puhelimessa ja sen jälkeen se olikin menoa.
        Koko syksyn jatkoimme yhteydenpitoa ja nyt olen kotiutunut hänen luotaan. Vietin siellä elämäni parhaimmat kaksi viikkoa ja parin kuukauden päästä lähden takaisin.

        Itelläni tutustumisvaihe naapurimaassamme asuvaan suomalaismieheen. Hän suunnittelee Suomeen muuttoa n. vuoden päästä, siis suunnitteli jo ennenkuin aloitimme nettitutustumistamme. Molemmat olemme täysin vapaita ja pari vkoa kirjoiteltuamme näimme viime viikonloppuna , ekat treffit kestivät illasta aamuyöhön ja toiset jo lähes vuorokauden. Olimme hullaantuneet toisiimme jo ennen tapaamista, vaihdoimme kuvat, joista ajoista molemmat jonkinverran muuttuneet. Eli tietenkin kiinnostus lisääntyi lisääntymistään ,koska valokuvat eivät "tökkineet". Oli mahtavaa nähdä, olimmehan jutelleet netin kautta jo aika monenlaisista asioista. Innolla odotan suhteen etenemistä, koska molemmat täysillä ihastuneita toisiimme... Seuraava tapaaminen parin vkon päästä taas, tapaamme puolivälissä. Ihana tunne olla näin innoissaan toisesta - ja onneksi tunne on molemminpuolinen!


      • kohti uusia tuulia kirjoitti:

        Itelläni tutustumisvaihe naapurimaassamme asuvaan suomalaismieheen. Hän suunnittelee Suomeen muuttoa n. vuoden päästä, siis suunnitteli jo ennenkuin aloitimme nettitutustumistamme. Molemmat olemme täysin vapaita ja pari vkoa kirjoiteltuamme näimme viime viikonloppuna , ekat treffit kestivät illasta aamuyöhön ja toiset jo lähes vuorokauden. Olimme hullaantuneet toisiimme jo ennen tapaamista, vaihdoimme kuvat, joista ajoista molemmat jonkinverran muuttuneet. Eli tietenkin kiinnostus lisääntyi lisääntymistään ,koska valokuvat eivät "tökkineet". Oli mahtavaa nähdä, olimmehan jutelleet netin kautta jo aika monenlaisista asioista. Innolla odotan suhteen etenemistä, koska molemmat täysillä ihastuneita toisiimme... Seuraava tapaaminen parin vkon päästä taas, tapaamme puolivälissä. Ihana tunne olla näin innoissaan toisesta - ja onneksi tunne on molemminpuolinen!

        Itse tutustuin amerikkalaiseen poikaan n. 9kk sitten internetin kautta.
        Rakastuimme heti muutaman kuukauden juttelun jälkeen. Juttelimme aamusta iltaan, monesti toinen meistä joutui aikaeron takia valvomaan ja toinen heräsi aamulla aikaisin, jotta kykenisimme juttelemaan. Juttelimme (ja juttelemme edelleen) jopa 6-7 tuntia päivässä, pidämme web kameroita auki, lähettelemme videoita ja kuvia. Hän on kertonut paljon perheestään, elämästään ja ystävistään. Olen jopa jutellut hänen siskonsa ja ystävänsä kanssa.
        Muutama viikko sitten päätimme harkinnan jälkeen koittaa kaukosuhdetta, ja suunnittelemme jo tapaamistamme tulevaisuuteen. Rakastan häntä yli kaiken, ja vaikka joskus tuntuu että en kykene tähän ikävän takia ja haluan luovuttaa, huomaan etten haluaisi ketään muuta. Lähettelemme toisillemme myös kirjeitä ja paketteja postin välityksellä. Hän on säveltänyt minulle laulun, lauloi sen ja lähetti minulle. Voiko tulevaisuus onnistua? Englantini on 9 ja on aina ollut, rakastan englantia ja opiskelen (ja puhun) sitä päivittäin. Olen myös ennen poikaystäväni tapaamista rakastanut USA:ta, jollain tavalla se kiehtoo minua.

        Onko kellään samantapaista kokemusta? Haluaisin vaihtaa ajatuksia. Meilaa: [email protected]

        Ja toki olisi hienoa kuulla, miten viestin aloittajalla menee!


      • happily ever after
        ikävä kirjoitti:

        Itse tutustuin amerikkalaiseen poikaan n. 9kk sitten internetin kautta.
        Rakastuimme heti muutaman kuukauden juttelun jälkeen. Juttelimme aamusta iltaan, monesti toinen meistä joutui aikaeron takia valvomaan ja toinen heräsi aamulla aikaisin, jotta kykenisimme juttelemaan. Juttelimme (ja juttelemme edelleen) jopa 6-7 tuntia päivässä, pidämme web kameroita auki, lähettelemme videoita ja kuvia. Hän on kertonut paljon perheestään, elämästään ja ystävistään. Olen jopa jutellut hänen siskonsa ja ystävänsä kanssa.
        Muutama viikko sitten päätimme harkinnan jälkeen koittaa kaukosuhdetta, ja suunnittelemme jo tapaamistamme tulevaisuuteen. Rakastan häntä yli kaiken, ja vaikka joskus tuntuu että en kykene tähän ikävän takia ja haluan luovuttaa, huomaan etten haluaisi ketään muuta. Lähettelemme toisillemme myös kirjeitä ja paketteja postin välityksellä. Hän on säveltänyt minulle laulun, lauloi sen ja lähetti minulle. Voiko tulevaisuus onnistua? Englantini on 9 ja on aina ollut, rakastan englantia ja opiskelen (ja puhun) sitä päivittäin. Olen myös ennen poikaystäväni tapaamista rakastanut USA:ta, jollain tavalla se kiehtoo minua.

        Onko kellään samantapaista kokemusta? Haluaisin vaihtaa ajatuksia. Meilaa: [email protected]

        Ja toki olisi hienoa kuulla, miten viestin aloittajalla menee!

        Toinenkin matka takana ja onnea riittää. Tällä kerralla asuin hänen luonaan ja edelleen kaikki on enemmän kuin hyvin.
        Loppuvuodesta lähden sinne takaisin ja tarkoituksena on olla siellä 90 päivää (eli sallittu maksimi, ilman viisumia). Suunnitelmissa on myös hänen tulonsa Suomeen ja minun muuttoni sinne. Muutto vaan riippuu siitä koska saan viisumin (tai toivottavasti green cardin).
        Tällä hetkellä pidämme yhteyttä Skypellä, nettikameralla ja sähköpostilla. Ikävä tuntuu fyysisenä kipuna, mutta koska luotamme toisiimme ja tiedämme että tämä on vain väliaikaista, niin ikävänkin kestää.
        Voimia kaikille etäsuhteessa eläville.


      • jhju
        happily ever after kirjoitti:

        Toinenkin matka takana ja onnea riittää. Tällä kerralla asuin hänen luonaan ja edelleen kaikki on enemmän kuin hyvin.
        Loppuvuodesta lähden sinne takaisin ja tarkoituksena on olla siellä 90 päivää (eli sallittu maksimi, ilman viisumia). Suunnitelmissa on myös hänen tulonsa Suomeen ja minun muuttoni sinne. Muutto vaan riippuu siitä koska saan viisumin (tai toivottavasti green cardin).
        Tällä hetkellä pidämme yhteyttä Skypellä, nettikameralla ja sähköpostilla. Ikävä tuntuu fyysisenä kipuna, mutta koska luotamme toisiimme ja tiedämme että tämä on vain väliaikaista, niin ikävänkin kestää.
        Voimia kaikille etäsuhteessa eläville.

        Niille jotka sanoo, että suomestakin löytyy miehiä.
        Pitäkää mielessä, että suomessa asuu 100 000
        enemmän naisia :D


      • miehiä enemmän
        jhju kirjoitti:

        Niille jotka sanoo, että suomestakin löytyy miehiä.
        Pitäkää mielessä, että suomessa asuu 100 000
        enemmän naisia :D

        Otapa silmä käteen ja katso. Kumpia on enemmän alle 50-vuotiaissa, miehiä vai naisia?

        http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html#vaestoianmukaan

        Vai luuletko, että joku Liisa 85v. on vielä markkinoilla ja etsii miestä? :-D


      • uhiu
        miehiä enemmän kirjoitti:

        Otapa silmä käteen ja katso. Kumpia on enemmän alle 50-vuotiaissa, miehiä vai naisia?

        http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html#vaestoianmukaan

        Vai luuletko, että joku Liisa 85v. on vielä markkinoilla ja etsii miestä? :-D

        No miks ei mummut kelpaa? Kyllä ne nuoret naisetki niit ryttyk**piä ettii.
        Ja aasialaisille kun nää meitin papat menee niin on paljo vapaita surullisia
        mummoja jotka kaipaa hellää kättä :D


      • ljhgjgfhy
        jhju kirjoitti:

        Niille jotka sanoo, että suomestakin löytyy miehiä.
        Pitäkää mielessä, että suomessa asuu 100 000
        enemmän naisia :D

        juu naiset elää pitempään eli ovat n 60-90 vuotiaita, mutta mikäs siinä jos tykkkää vanhemmisa naisista


    • suomi + englanti

      Aloitin yliopiston Iso-Britanniassa kolme vuotta sitten. Samoihin aikoihin tutustuin netissa englantilaiseen viisi vuotta vanhempaan mieheen. Kirjoiteltiin noin vuoden paivat toisillemme, kunnes viimein paatimme tavata. Tapaaminen meni oikein hyvin, mutta koska mina olin hyvin kiireinen opintojen takia ja koska molemmat olimme hyvin ujoja, meni puoli vuotta ennen kuin tapasimme seuraavan kerran. Toisen tapaamisen jalkeen lahdin Suomeen kesalomalle ja siella ollessani tama englantilainen herrasmieheni paljasti sahkopostitse, etta oli hyvin kiinnostunut minusta. Itse tunsin samoin, joten viimeisen yliopistovuoteni aikana tapasimme noin kerran viikossa tai kahdessa viikossa, valilla hanen luonaan, valilla minun luonasi Walesissa ja valilla ihan muissa kaupungeissa. Nyt etsin toita Englannista ja asun herrasmieheni luona (en tosin vakituisesti viela).

      Tama oli ainoa kokemukseni nettituttavuuksista, mutta hyvin kavi!!

    • Rami Pussinen

      Minäkin toivon kokoaja, ettei se jää pelklkään Facebookiin.

    • perhonen85

      No itse ainakin olen tällä hetkellä parisuhteessa mieshenkilön kanssa jonka tapasin netin kautta, ja olemme nyt olleet vähän alta vuoden yhdessä. mutta senhän näkee sitten. :) kannattaa yrittää ainakin. mun mielestä ei eoätoivoista

    • fairytale love

      Täälläkin nettisuhde!

      Alunperin "tavattiin" netissä 2008 ja ollaan keskusteltu enemmän tai vähemmän. Hän inhosi minua ja minä häntä. Nettiprofiilimme eivät oikein kohdanneet (älkää väittäkö, että esiinnytte netissä täysin omana itsenänne.... No nykyään kukaan ei niin tee.) Mutta näimme 2010 ja ehkä kiinnostus siitä heräsi. Sitten näimme uudestaan nyt kesällä 2011 ja tällä hetkellä hän on muuttamassa luokseni pitkän välimatkan takia. Että happy ending.

    • levoton-64

      Oon ollu jo vähän yli puoli vuotta deittisivustolla kirjoilla,eikä tunnu löytyvän miestä,jonka kanssa synkkaisi ja joka olisi mielenkiintoinen.Olen tavannut jokusen tyypin ton kautta,mutta kukaan niistä ei ole ollu kiinnostava...olenkohan liian kranttu...;)Itse olen ihan ok näköinen muija..ikää on jo kertynyt liki 50v...kuitenkin olen nuorekas ja kaikinpuolin aivan mukava tyyppi:-))

    • evelyn.

      Löysin tämän keskustelun ja ajattelin jakaa oman tarinani. Olen tutustunut tänä keväänä netissä ulkomailla asuvaan mieheen. Mies on eräästä Euroopan maasta, joten mahdollisia kulttuurieroja en näe niinkään ongelmaksi. Juttelemme lähes päivittäin netin kautta ja molemmat taidamme olla ihastuneita toisiimme. Tapaamisesta olemme keskustelleet ja suunnitelmissa olisi tavata viimeistään loppukesästä.

      Tuntuu oikeasti siltä, että on tavannut sellaisen ihmisen, joka todella on kolahtanut kovaa ja korkealta. Tunne on molemminpuolinen. Olenko aivan hullu, jos haluan uskoa että tästä jutusta voisi tulla jotain enemmänkin? Toisaalta pelottaa hieman sekin, että entä jos todellisuus ei vastaakaan omia mielikuvia. Vaikka tulemme juttuun netin kautta, niin entä jos se toinen onkin aivan erilainen kuin oli kuvittelut jne... Ja miten voisimme järjestää mahdollisen suhteemme niin, että tämä voisi oikeasti toimia. Miehellä kun on esim. vakituinen työ omassa maassaan ja ei ole helppo päätös kummallekkaan muuttaa toiseen maahan.

      Pakko se on kuitenkin tämä kortti katsoa, koska muuten jäisi vaivaamaan :) Kuulisin mielelläni samassa tilanteessa olevien/olleiden kokemuksia. Ja varsinkin onnistunteita tarinoita! :)

      Ps. olisi muuten kiva tietää, mitä ketjun aloittajalle kuuluu tällä hetkellä... :)

    • 3+3

      Löysin tämän keskustelun ja ajattelin nostaa tämän taas esiin. Aihe tuntuu ajankohtaiselta joten olisi kiva kuulla lisää kokemuksia. Uskotteko, että nettisuhteesta voi tulla oikea suhde ja onko täällä ketään jolla olisi omakohtaisia ja vieläpä onnistuneita tarinoita? :)

      • onnellinen-esimerkki

        Tottakai nettisuhteesta voi tulla oikea suhde. Nykyään yhä useampi löytää kumppanin netin kautta :)
        Itse tapasin mieheni netissä vuoden 2008 joulukuussa. Meidän tilannetta hankaloitti se, että mies asui ulkomailla. Olimme siis aluksi n. 9kk kaukosuhteessa ja pidimme tiiviisti yhteyttä netin välityksellä sekä puhelimitse (web-kamera oli paljon käytössä).
        Mies muutti Suomeen vuoden 2009 syyskuussa. Kihlauduimme n. vuosi sen jälkeen ja nykyään olemme onnellisesti naimisissa ;)

        Lähipiirissäni on monia muitakin, jotka ovat löytäneet puolison netistä :)


    • Sunnshine

      Hei.

      Mielenkiinnolla kysyn sinulta vuosien jälkeen kirjoituksestasi. Miten netti-ystävyys eteni? Johdattiko ystävyys rakastumiseen ja parisuhteeseen?

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      155
      6469
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3888
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2005
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1969
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1508
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      19
      1499
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe