väri ei tartu!

sarah4567

mulla oli 10 vuotta tumma tukka, johon halusin muutosta ja laitoin värinpoistot kotona itse ja värjäsin tuon jälkeen oranssiksi tukan. tämän jälkeen yritin saada shokkivärillä radikaalimpaa oranssia aikaiseksi, siinä onnistumatta. värjäsin siis kirkuvan punaiseksi, mutta vain pieni osa etuhiuksista värjäytyi. tein siis uudelleen värinpoiston. punainen ei silti vieläkään tarttunut kuin etuhiuksiin ja muualta tukka edelleen sitä kulahtanutta oranssia. ajattelin että vika on punaisessa värissä, ettei se vain tartu. värjäsin siis tumman punaruskeaksi. Ja kuinka ollakkaan, etutukka on taas sen värinen kuin kuuluukin, mutta muu tukka haalistuneen ruskea. ei tämmöstä tukkaa voi edes auki pitää. Pelkäänkin nyt että joudun leikkauttamaan pitkän ja paksun tukkani, jollei siihen mikään väri tartu. Vai olisiko kampaajasta apua?! Itse en viitsi lähteä enää värjäämään, menee vain rahat hukkaan ja niin vaikea pitkää tukkaa itse värjätä. Onko mun tukka pilalla?? vai saako siihen vielä värin tarttumaan? edes kampaaja?
neuvoja kaipaan..

5

5642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mene jo kampaajalle

      Mikä ihme ihmisissä on kun ne väkisin itse yrittää värjäillä ja poistellä värejään...
      Mene nyt jo ihmessä ammattilaisen luokse ja listaa kaikki värit ja värien poistot paperille, niin kampaaja saa jotain selkoa, mitä kaikkea olet päähäsi ajanut. Ja jatkossa mene heti kampaajalle ennenkuin olet itse kertaakaan ajanut mitään mönjää päähäsi...

      • sarah4567

        tuliko mieleesi, että kaikilla ei ole varaa käyttää kampaajaa?? pelkkä tyven värjäys maksaa jo nelisen kymppiä. sillä rahalla värjään tyven itse neljän kuukauden ajan. ja ihan kun en itse mielummin istuisi laitettavana..


    • että sellasta...

      Joo, kyllä kampaaja saa värin "tarttumaan" hiuksiisi, mutta toinen juttu sitten on, kuinka hyvin se enää tuollaisessa hamppuletissä pysyy, eli todennäköisesti ei...

    • Miiwa

      Värinpoisto on avannut hiussuomut ja sen takia sulle ei kestoväri tartu enää. Kokeilehan jotakin sävytettä laittaa, esim Color Pulsella on todella hyväksi havaittu. Anna muhia päässä kelmun alla muutaman tunnin (ei vahingoita hiusta kun ei ole hapetetta!) ja mene vasta sitten huuhtomaan pois. Pitäisi pysyä :) Ja laita hoitoaineen sekaan myös tuota pulsea (avattu paketti säilyy kyllä pitkään) ja anna vaikuttaa reippaasti yli vartin verran. Sävyn pitäisi jämähtää hiuksiin kun tarpeeksi kauan jaksat laittaa noita sävyjä ja haudutella kauemmin hiuksissa. Se puoli tuntia mitä lukee paketissa ei riitä mihinkään. Ja muistahan että aina kun huuhdot hoitiksen pois niin huuhdo mahdollisimman viileällä vedellä, se sulkee hiussuomuja ja väri pysyy paremmin.
      Kestovärin laittaminen tuohon on turhaa, koska se vaan avaa lisää niitä hiussuomuja jolloin väri ei enää tartu. Muutaman kuukauden päästä voit laittaa kestovärin, ennen sitä ihan turhaa touhua edes yrittää.

    • hei vaan!!!

      Vaalennuksen jälkeen hiuksesi ovat huokoiset, jolloin käy niin ettei shokki väri tartu vaan valuu pois. Se tarttui etu tukkaasi siksi että se oli parenmassa kunnossa kun loput hiuksistasi. Punasiessä värissä ovat kaikista isoimmat pigmentit, minkä takia punainenkin väri haalistuu ja lähtee nopeasti. Kannattaisi käydä näyttämässä kampaajalle hiuksiasi, niin hän saa sanoa onko enää mitään tehtävissä! toivottavasti on!!! Toivottavasti otit opiksesi, etkä enää lähde leikkimään kotona!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      38
      1850
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      78
      807
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      760
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      671
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      661
    7. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      599
    8. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      590
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      144
      495
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      492
    Aihe