oon sinkku ja mul on herpes

tyhmääää

ja olen 24v. nainen, haluaako mut vielä joku (mitä mieltä lähinnä miehet?) vai onko kohtaloni jäädä yksin :´( onko muita kohtalotovereita?

22

19245

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • krogodil
      • palstan ylläpitäjä

http://p4.foorumi.info/hsv/
        Kokeilussa on nyt deittipalsta herpestä sairastaville ihmisille. Tällaisia on paljon ulkomailla, mutta Suomessa ei vielä yhtäkään.

• nenäliina.

Ääh taas näitä. Et ole tuomittu, suurella osalla suomalaisista on herpes virus veressään. Ota selvää älä rääy turhaan asioista.

• mulla on kanssa!

joo kuule ei mitään hätää.. mä olin kanssa sinkku kun se hiton herpes tuli yllättäen.. exän kautta.. (vielä viimeisen kerran seksiä)ja exä oli kerennyt hyppiä jo ties missä naikkosissa.. josta minulla ei vielä silloin ollut tietoa..
      no herpes tuli.. ja sitten olin ihan samanlainen kuin sinä.. saanko enään ketään..jne.. no löysin ihanan miehen.. ja sitten tuli aika jolloin pitäisi jo alkaa seksiä harrastamaan..niin kerroin sen tippalinssissä.. no poikaystäväni siihen; niin.... entä sitten.. vai onko se nyt päällä.. MÄ OLI IHAN ETTÄ: MITÄ V..TUA.. enkö nyt ällötä sua.. no sitten kaikki meni hyvin.. poikaystäväni ei ole vieläkään sitä saanut.. no hän tässä vaikeessa sanoo että: yhedessähän tässä tullaan olemaan.. jne.. no ELI POITTI ON SE ETTÄ IHAN VARMASTI SAAT.. ja kerrot ennen seksiä että sinulla on tälläinen.. OK.. Tsemppiä sulle.. kaikki on ihan ok.. sen kanssa opii elämään.

• Muro75

Mä sain tartunnan n. 5 kuukautta sitten ja olen siitä asti saanut kärsiä siitä. Ja nyt olen tavannut ihanan miehen ja mietin ettö miten saisin aikanaan kerrottua tästä hänelle. Koska halua myös kertoa ennen kuin menen sänkyyn. Onko kellään kokemuksia siitä, että kuinka kauan tää uusii joka kuukausi? On niin raskasta pyöritellä näitä asioita kun ei viittis muutenkaan ihan kaikille kertoa...

• ja mee luostariin

Olet juuri sopiva Jumalan morsiameksi.

• &&&&&...

On herpes eikä se mua haittaa??
      Mä voisin haluta sut vaikka loppuelämäksi olen 37v lapseton miäs 06a.

• muista kertoa!

Saat varmasti miehen/miehiä, mutta muistathan kertoa asiasta tuleville kumppaneille! Heillä on oikeus tietää mahdollisesti heidänkin terveyteensä vaikuttavista asioista. Melko ikäviä tilanteita tulee jos jonkun vahingossa tartutat, etkä ole hänelle herpeksestä etukäteen kertonut. Herpeshän saattaa tarttua myös, vaikkei rakkuloita olisikaan. :/ Mutta monella muullakin on tällä planeetalla myös herpes, joten kyllä sen kanssa elellään ihan normaalisti! :)

• Adea32

Itselläni se on ollut jo 7 vuotta, sain pitkäaikaisesta suhteesta, jossa mies ei tiennyt kantavansa virusta. On miehiä, jotka ovat pelästyneet asiaa. Itse olen käyttänyt kumia satunnaisten/lyhytaikaisten kumppaneiden kanssa, enkä ole sen enempää perustellut miksi haluan kumia käyttää. Yhdelle kerroin asiasta kun oli haluton käyttää ehkäisyä, eipä miestä ole sen jälkeen kuulunut. Aviomiehelläni oli myös herpes, joten asia ei ollut ongelma kummallekaan.

Kerro miehelle sopivassa kohdassa, jos ette käytä kumia ehkäisynä ja jos äijä ei kestä kuulemaansa, suhde kaatuisi varmaan muihin asioihin. Noin neljännes suomalaisista omaa sukupuoliherpeksen ja suurin piirtein saman verran huuliherpeksen. Jos tauti uusii, hae lääkitys. Itselläni stressi saa rakkulat aikaiseksi. Ja tuolloin on paikat varsin kipeet, joten seksikään ei silloin maistu.
        Pää pystyyn!!

• tartunnan saanut
        Adea32 kirjoitti:

Itselläni se on ollut jo 7 vuotta, sain pitkäaikaisesta suhteesta, jossa mies ei tiennyt kantavansa virusta. On miehiä, jotka ovat pelästyneet asiaa. Itse olen käyttänyt kumia satunnaisten/lyhytaikaisten kumppaneiden kanssa, enkä ole sen enempää perustellut miksi haluan kumia käyttää. Yhdelle kerroin asiasta kun oli haluton käyttää ehkäisyä, eipä miestä ole sen jälkeen kuulunut. Aviomiehelläni oli myös herpes, joten asia ei ollut ongelma kummallekaan.

Kerro miehelle sopivassa kohdassa, jos ette käytä kumia ehkäisynä ja jos äijä ei kestä kuulemaansa, suhde kaatuisi varmaan muihin asioihin. Noin neljännes suomalaisista omaa sukupuoliherpeksen ja suurin piirtein saman verran huuliherpeksen. Jos tauti uusii, hae lääkitys. Itselläni stressi saa rakkulat aikaiseksi. Ja tuolloin on paikat varsin kipeet, joten seksikään ei silloin maistu.
        Pää pystyyn!!

Mäpä sain taudin vaikka käytin kortsua.. Eli ei se mene ihan yks yhteen.. eli kortsu ei välttis suojaa herpekseltä.. Olisin toivonut että mulle kerrotaan ennen sekstaamista.. Nyt olen ja kärsin sitten :( Ja aion kertoa jokaiselle tulevalle s.kumppanilleni etukäteen.. Sillä tämähän saattaa tarttua myös ei-aktiivivaiheessa :(

• Tottuuko tähän koskaan?

Kiitos teille rohkaisusta! Näin sinkkunaisena ja herpeksen kantajana olen kyllästynyt jännittämään miten mahdollinen tuleva seurustelukumppani suhtautuu asiaan. Pakostakin alkaa jossakin vaiheessa karttamaan treffailua kun tulee vain pettymyksiä. Olisi helpompaa kun miehelläkin olisi sama vaiva jo valmiina. Sellaisia miehiä vain on aika vaikea löytää.
      Onneksi elämässä on muitakin asioita kuin parisuhde ja seksi. Ainakin tämän myötä olen oppinut laittamaan asiat tärkeysjärjestykseen ja osaisin arvostaa miestä joka hyväksyisi minut sellaisena kuin olen.
      Kaikkihan me olemme saaneet tartunnan tahtomattamme, suuri osa parisuhteessa ja tuntuukin joskus niin kohtuuttomalta että joudumme kärsimään tästä koko loppuikämme. Tauti ja oireet sinänsä kun ovat kuitenkin aika hyvin hallittavat.
      Joskus on käynyt mielessä että tarvitsisimme oman sinkkupalstan, jotta olisi mahdollisuus tavata kaltaisiaan ihmisiä.

• ap.

montakin kertaa sit jätetty ton hepen takia? ois kiva kuulla/ tietää....

• IHAA74

Itselleni ainakaan ei tulisi mieleenkään syrjiä ktn esim herpeksen takia. Rakkaus ja toisesta välittäminen on tärkein asia. Ei tuota asiaa kannata jäädä miettimään. Jos toinen ei sitä ymmärrä niin se on sen ongelma. Toi on kuitenkin tavallaan aika lievä juttu, vähättelemättä sitä yhtään. Kaikissa meissä on jtn vikaa. Kumpa vaan kaikki tajuaisivat sen.

• Wiiwi75
        IHAA74 kirjoitti:

Itselleni ainakaan ei tulisi mieleenkään syrjiä ktn esim herpeksen takia. Rakkaus ja toisesta välittäminen on tärkein asia. Ei tuota asiaa kannata jäädä miettimään. Jos toinen ei sitä ymmärrä niin se on sen ongelma. Toi on kuitenkin tavallaan aika lievä juttu, vähättelemättä sitä yhtään. Kaikissa meissä on jtn vikaa. Kumpa vaan kaikki tajuaisivat sen.

No tuohan oli helpottavaa kuulla, siis näin naisen näkökulmasta kun sitä aina miettii että miten toinen siihe suhtautuisi. Tosin olen myös päätynyt lopputulokseen että voisi sitä kai pahempiakin asioita olla. Ihmismieli kun vaan on sellainen ettei niistä synkeistä asioista vaan pääse kokonaan eroon. Aikanaan tilannettani ajattelematta taisin tartuttaa jo yhteen miieheenkin herpeksen, ja ei se ainakaan enää ole siitä vihainen.. HUH!

• siru
        IHAA74 kirjoitti:

no jopa löysin vihdoin kaltaisiani.olen elänyt vuosia mokoman viruksen kanssa ja haluaisin seurustellavakituiseen mutta en ole uskaltanu kertoa koko asiastakun arvelin että monikaan ei ymmärrä..enpäolekkaan ainoa!!!!!!!pahempiakin on olemassa..tiedän..mullavaan omituisesti siirtyy paikasta toiseen lääkärin mukaan jalkapohjassanikin oli aikanaan..nyt on ollutlonkassa ja alapäässä tosin lievänä.tabletteja en ole edes kokeillut..pitääkin kysyä lääkärilt koska uusii jostain syystä nyt aika useinkin.nytpä kesää kohtivaloisammin mielin..kerronpa heti kun tapaan jonkun ihanan miehen .saapa nähdä olenko suotta pelännyt asiaa ja luopumalla kaikesta mukavasta...

• Turkumies24
        siru kirjoitti:

no jopa löysin vihdoin kaltaisiani.olen elänyt vuosia mokoman viruksen kanssa ja haluaisin seurustellavakituiseen mutta en ole uskaltanu kertoa koko asiastakun arvelin että monikaan ei ymmärrä..enpäolekkaan ainoa!!!!!!!pahempiakin on olemassa..tiedän..mullavaan omituisesti siirtyy paikasta toiseen lääkärin mukaan jalkapohjassanikin oli aikanaan..nyt on ollutlonkassa ja alapäässä tosin lievänä.tabletteja en ole edes kokeillut..pitääkin kysyä lääkärilt koska uusii jostain syystä nyt aika useinkin.nytpä kesää kohtivaloisammin mielin..kerronpa heti kun tapaan jonkun ihanan miehen .saapa nähdä olenko suotta pelännyt asiaa ja luopumalla kaikesta mukavasta...

Itse olen kohdannut näemmä sitten juuri nämä ikävämmät ihmiset, sillä 4/5 tutustumisesta naiseen on loppunut siihen paikkaan kun kertonut että minulla herpes on. Olisi todella hienoa kun saataisiin herpes deitti tai vastaava suomeenkin. Yhdysvalloissa noita tosiaan löytyy. Asian kertominen on aina yhtä ikävää, ja varsinkin se kun toinen selvästi seuraavana päivänä alkaa keksimään jotain muka muita syitä miksei juttu toimisi. Jotkut sentään sanovat suoraan. Kuitenkaan ei pidä antaa tämän viruksen liikaa haitata, kyllä sieltä joskus löytää senkin naisen jolla myös on tämä tauti ja voi nauttia sekä yhteisestä elämästä että seksistä ilman murheita.

• Mies25__________
        Turkumies24 kirjoitti:

Itse olen kohdannut näemmä sitten juuri nämä ikävämmät ihmiset, sillä 4/5 tutustumisesta naiseen on loppunut siihen paikkaan kun kertonut että minulla herpes on. Olisi todella hienoa kun saataisiin herpes deitti tai vastaava suomeenkin. Yhdysvalloissa noita tosiaan löytyy. Asian kertominen on aina yhtä ikävää, ja varsinkin se kun toinen selvästi seuraavana päivänä alkaa keksimään jotain muka muita syitä miksei juttu toimisi. Jotkut sentään sanovat suoraan. Kuitenkaan ei pidä antaa tämän viruksen liikaa haitata, kyllä sieltä joskus löytää senkin naisen jolla myös on tämä tauti ja voi nauttia sekä yhteisestä elämästä että seksistä ilman murheita.

Herpes(sukupuoli) ja kondylooma. Repikää siitä. tosin kondylooma meni oireettomaksi muutaman vuoden jälkeen ja herpes on uusinu vain kahdesti yli 4v aikana. Onneksi olen parisuhteessa. olisi ikävä ruveta selittelemään uudelle kumppanille näitä vaivoja. itse kyllä olen oppinut elämään ja tottunut olemaan. Eli naiset! älkää yhtä herpestä surko se on loopujenlopuksi tosi yleinen

• aviovaimo
        Mies25__________ kirjoitti:

Herpes(sukupuoli) ja kondylooma. Repikää siitä. tosin kondylooma meni oireettomaksi muutaman vuoden jälkeen ja herpes on uusinu vain kahdesti yli 4v aikana. Onneksi olen parisuhteessa. olisi ikävä ruveta selittelemään uudelle kumppanille näitä vaivoja. itse kyllä olen oppinut elämään ja tottunut olemaan. Eli naiset! älkää yhtä herpestä surko se on loopujenlopuksi tosi yleinen

Itselläni myöskin tämä ikävä herpes. Hain lääkäriltä siihen estolääkkeet kun se tuli aina kun: söin suklaata,otin aurinkoa,stressiä ja ennen menkkoja. Alkoi todellakin mennä hermot ja nyt vaivat ovat olleet kurissa jo monia vuosia. Näitä syön siis loppu elämäni ;)

• Anonyymi
        Wiiwi75 kirjoitti:

No tuohan oli helpottavaa kuulla, siis näin naisen näkökulmasta kun sitä aina miettii että miten toinen siihe suhtautuisi. Tosin olen myös päätynyt lopputulokseen että voisi sitä kai pahempiakin asioita olla. Ihmismieli kun vaan on sellainen ettei niistä synkeistä asioista vaan pääse kokonaan eroon. Aikanaan tilannettani ajattelematta taisin tartuttaa jo yhteen miieheenkin herpeksen, ja ei se ainakaan enää ole siitä vihainen.. HUH!

Sain herpes viruksen pari-kolme vuotta sitten tietämättä, millainen virus oikein on kyseessä. No pikkuhiljaa se on tutuksi tullut. Epämiellyttävä toveri mukana kantaa! Eipä tartuttaja kertonut suoraan millasta peliä tuo virus pelaa. Jos olet vähänkin väsynyt tai muuten alavireinen, niin sieltä pukkaa virusta tulemaan! Olenko ansainnut tämän? Olen ollut aina liian kiltti aiemmin, mutta olen niin raivostunut niille, jotka vastuuttomasti, kertomatta omasta tartunnasta jatkavat pahan kierrätystä. Olen itse kertonut suoraan, jos on joku tilanne tullut eteen, missä on joku kiinnostunut minusta. Päätös on sitten hänen, ei minun.

• Lääkärin vastaus

Hyvä kysyjä!
      Herpesvirustartunnan saavat tosiaan useimmat ihmiset jo lapsena. Tartunnan jälkeen virusta voi olla limakalvoilla, vaikka se ei enää aiheuttaisikaan oireita. Virusta voi olla limakalvoilla joka puolella(huulilla, alapään limakalvoilla), ei vain tartuntakohdalla. Joidenkin arvioiden mukaan on 2-5 prosentin riski saada virus sen kantajalta, vaikka hänellä ei ole oireita sillä hetkellä.
      Kondomi tietenkin suojaa jonkin verran, mutta mitään tarkkoja prosenttilukuja asiasta ei ole.
      Herpesvirus voi siirtyä huuliin alapäästä paitsi kumppanin siirtämänä, myös omien käsien välityksellä.
      Jokaiselle meistä kehittyy vasta-aineita, jotka pitävät virusta kurissa. Joskus, varsinkin stressitilanteissa, se voi aiheuttaaa oireita, mutta aina lievempiä kuin ensitartunnassa.
      Vuosien mittaan tilanne yleeeensä rauhoittuu ja oireilu jää pois.
      Jos kumppanillasi(kuten useimmilla) on ollut sama herpesvirustyyppi jo aiemmin, hän ei voi saada sitä Sinulta uudelleen.
      Voisit lukea artikkelin "sukuelinherpes" nettisivuiltamme, terveystietopankista.
      Toivon, että asian merkitys ja vaikutus elämääsi vähenee ja voit taas nauttia seksistä.
      Ystävällisin terveisin
      YTHS:n yleislääkäri

• khiuhpkh

Kiitos tiedotteesta, mutta aloittaja tuskin enää lukee sitä, kun aloitus on tehty seitsemän vuotta sitten.

Näytti olevan vähän eri meno silloin, nyt palsta on pelkkää ätmeilyä=pilalla.

• Anonyymi
        khiuhpkh kirjoitti:

Kiitos tiedotteesta, mutta aloittaja tuskin enää lukee sitä, kun aloitus on tehty seitsemän vuotta sitten.

Näytti olevan vähän eri meno silloin, nyt palsta on pelkkää ätmeilyä=pilalla.

Trollailua ja naisvihaa palsta oli täynnä silloinkin, nyt viime vuosina on tullut enemmän järki-ihmisiä palstalle. Aloitushan on ätmiprovo.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      71
      3095
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2865
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2105
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1565
    5. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1349
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      5
      1328
    7. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1301
    8. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      13
      1273
    9. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      18
      1250
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1232
    Aihe