Kävin paikkauttamassa yhden takahampaan ja hamppilääkäri pisti puudutuspiikin. Se tuntui menevän aika syvälle ja samalla tuntui kielessä pistelyä. Lääkäri sanoi, että piikki varmaan meni lähelle hermoa, mutta ei muuta. Nyt 10 tuntia myöhemmin, toinen puoli kielestä on yhä tunnoton. Palautuuko tunto itsestään, vai onko tässä syytä huoleen?
Puudutuspiikki osui hermoon
20
18840
Vastaukset
- mutta...
Itsellä osui puudutuspiikki hermoon tai ainakin lähelle ja hammaslääkäri sanoi kiljahdettuani asiasta, että pitikin osua hermoon :) Kyllä kait se siitä lähtee, jos ei niin takaisin piikin pistäneelle.
- puistattaa vieläkin....
Mulla lääkäri puudutti yhden poskihampaan, ja sen jälkeen oli toinen puoli poskesta täysin ilman mitään tuntoa koko loppuillan, eli suupieli roikkui, enkä pystynyt liikuttaan sitä mitenkään. kesti noin 6 tuntia....Oli aika pelottavaa. Luulin jo saavani halvauksen. en tiedä mistä johtui. ehkä piikki lipsahti jotenkin väärin? olin kun suoraan kauhuleffasta:)
- M.O.K.A.
Itselleni osui keskeltä hermoa ja tunsin sen heti kuin voimakkaana sähköiskuna.Kun puudutus ei hävinnyt viikossakaan,kyselin lääkäriltä joka totesi hermon korjaantuvan aikanaan kuten tapahtuikin.
Muutaman kuukauden olikin naama vinossa kuin muinoisella persidentillä.
Ei tästä silti jäänyt mitään traumaa,vaadin aina puudutuksen ja xylocainilla kiitos.Muut ei tehoa. - hoidettu
Hermojahan sillä puudutusaineella nimenomaan puudutetaan, mutta toki piikki itsessään voi myös aiheuttaa hermovaurion.
Eli puudutusaine estää hermoimpulssien etenemisen hermoreseptoreista keskushermostoon. Sitten kun puudutusaineen vaikutus lakkaa niin saa tietää onko piikistä/toimenpiteestä koitunut hermovaurioita...- ei ole yhteydessä
varsinaisesti kasvohermoihin.kokeileppa väännellä naamaa puudutuksen jälkeen niin toimii ihan hyvin.puudutus tekee vain sen jotta huulet lerpattaa sen takia kun ne ei välitä suunlihaksille käskyjä tiukentaakseen suuta kiinnemmäksi jolloin suu lerpahtaa yleensä toiselta puolelta.menee ohi parissa päivässä riippuen piikkien määrästä ja voimakkuudesta.
- ovat yhteydessä
ei ole yhteydessä kirjoitti:
varsinaisesti kasvohermoihin.kokeileppa väännellä naamaa puudutuksen jälkeen niin toimii ihan hyvin.puudutus tekee vain sen jotta huulet lerpattaa sen takia kun ne ei välitä suunlihaksille käskyjä tiukentaakseen suuta kiinnemmäksi jolloin suu lerpahtaa yleensä toiselta puolelta.menee ohi parissa päivässä riippuen piikkien määrästä ja voimakkuudesta.
Alahampaita puudutettaessa puudutus laitetaan kolmoishermoon joka hermottaa myös kasvot. Eli kyllä se on yhteydessä muihin kasvojen alueen hermoihin..
- Aasdadsadsas
ovat yhteydessä kirjoitti:
Alahampaita puudutettaessa puudutus laitetaan kolmoishermoon joka hermottaa myös kasvot. Eli kyllä se on yhteydessä muihin kasvojen alueen hermoihin..
Voikohan minulla olla sitten vaurio kolmoishermossa? Erään hammaslääkärikäynnin jälkeen, jolloin paikattiin alaposkihammas, kyseisen puolen poski ei toimi kunnolla. Näin on ollut monta vuotta. En pysty tavallaan liikuttamaan suuta tälle toiselle puolelle, eli oikealle. Vasemmalle suu kyllä vääntyy, ihan kepeästi. Mutta oikealle kun yritän, mitään ei tapahdu. Hymyillessäkin hymy on hieman toispuoleinen, ja tunnen kuinka se hymy lähtee aivan eri kohdista oikealla ja vasemmalla. Juuri tuosta oikean suupielen lähistöltä lihakset tuntuvat kuin halvaantuneilta. Tunnossa ei mitään vikaa ole, mikä hämmentää. En tiedä mikä on, mutta vaiva ilmeni tuon hammaslääkärireissun jälkeen. Eipä se sinällään haittaa, aiheuttaa vain ihmetystä näinkin nuorella ihmisellä (21v).
- lekurin armoilla
erään kerran laittoi puudutuksen, mutta mitään ei tapahtunut, ei puutunut, mihinkä se aine oikein meni....
Runnoi uuden piikin ja sen puudutus tuntui nenässä asti.
Minä aina vaadin puudutuksen, olen hermoherkkä hampilassa. Tämä lekuri vaan ei olisi millään puuduttanut? outo tyyppi!!! - kestänyt
"puudutus" 10 vuotta poskien sisäpuolella, kummankin puolen viisaudenhampaita poistettaessa piikki "lipsahti" ja noin 80% tunnosta jäi palautumatta.
- tänään puudutuksessa
ja piikki pistettiin tosi nätisti. En tuntenut yhtään mitään vaikka pistettiin yläetualueelle. Kävin julkisen puolen hoitolassa ja sain todella hyvää hoitoa. Yksityisellä on myös "puudutettu" tarkoittaa sitä että piikkejä kyllä osattiin työntää monta mutta tehoa ei niillä ollut sitten ollenkaan, kivuliaita muistoja. Eipä olisi uskonut että julkinen osaa hommansa niin hyvin että kammo puudutuksiin lähti!
- yhteiskuntaopin tunti
Sori vaan, mutta tottakai julkisen täytyy osata hommansa yhtä hyvin kuin yksityisen. Kaikki hammaslääkärit on saaneet samantasoisen akateemisen koulutuksen. Julkinen terveydenhuolto nyt vaan on lakisääteisesti lähes ilmaista lähes kaikille - perustuu siis meidän poliittiseen systeemiin jossa pyritään turvaamaan kaikille kansalaisille perusterveys ja -toimeentulo. Ihan sama juttu kouluissa - open pitää olla useimmiten akateeminen asiakkaasta riippumatta.
- puudutus piikki
mullakin on osunut hermoon puudutun ja 70% ei ole vielä lähtenyt puudutus pois kävin siellä viikko sitten
- Anuli72
Minulla puudutettiin ylhäältä takimmainen hammas.
Heti puudutusaineen laitettua samoin hammaslääkärille, että miten tämä poski on ihan outo, niin siinä olisi paise?
Hammaslääkäri vain koitti Patria, eikä sanonut mitään.
Tulin kotiin ja ajattelin, että jospa se siitä.
Seuraavana päivänä soitin hammaslääkäriin, että poskessani on pingispallonkokoinen patti.
Vastaajasanoi, että puudutusaine on voinut mennä hermoon tai verisuoneen!
Että minun on tultava nyt näyttämään poskea kyllä hammaslääkärille ja että tuo voi kestää KUUKAUDENKIN.
Kävin hammaslääkärissä ja hän vielä lisäsi, että poskessa voi olla ilmaa.
Sain antibioottikuurin.
Kauhea särky on myös poskessa, korvan kohdalla ja ohimolla.
Ja se lähti poskessa oli oikeasti ensin pingispallonkokoinen ja kova.
Nyt se on hieman pienempi, mutta suklaan ei edelleenkään aukea kunnolla.
Nyt on jo 5s päivä kuitenkin menossa hampaanpoistosta.
Pelottavaa on kyllä, ettei nyt vaan jää tällaiseksi.
- poiuygt
onkp palannut
- cjd
Kestää aikansa kunnes tunto palaa.
- fgraggag
Ei palaudu ikinä
- puuduksissa.
Hopon Hopon palautuupas ja jos ei niin se on hyvin harvinaista se on pahan tuntuinen jos piikki menee hermoon Mut nopeasti puuttuu se on sen muutaman sekunnin helvetin tuskaa ja sitten voi sorvata vakka leuan irti XD
- näinkävi
Minulla hammaslääkärin puudutuspiikki osui hermoon ja sen jälkeen kieltä kihelmöi häiritsevästi noin kaksi viikkoa. Pientä tuntoaistinalenemaa kielessä oli ehkä muutama kuukausi.
- anonyymi_XEG
Mulla piikki osui hermoon kun takahammasta varten alas puudutettiin. Tuntui sähköiskulta kielessä , sattui todella mojovasti. Puolet kielestä ja poski olivat puutuneita n puoli vuotta ennenkuin tunto palautui.
- Anonyymi
Minä menen huomenna hammaslääkärin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759